Kuuluisa silkinpehmeä Fairy haisee kuvottavalle. Lemuja tosin on useita. Ihmettelen suuresti sitä, että puhdistusaineessa on vahva haju, vaikka ainakin minun käsityksen mukaan astiat pitäisi tulla hajuttoman puhtaiksi. Kyllä järjen logiikka pettää joko tuotteen valmistajalla tai miljoonilla kuluttajilla.
Miksi Fairy haisee
20
3922
Vastaukset
- KristaTee
Kas kun en ole tuota ajatellut. Vaan eipä se haise, se tuoksuu. Oletko muuten varma, että tuotemerkkejä saa mainita?
- samaa
mieltä. Se ei todellakaan tuoksu, vaan sen pistävää hajua ei tunnu millään saavan pois.
Minusta puhdas ei tosiaankaan saa haista.- tiskari
...huuhdotte astiat pestyänne ne? Ei astian kovaan pintaan jää mitään hajuja huolellisen huuhdonnan jälkeen. Toisin voi olla esim. Briteissä; olen kuullut, että suoraan pesuvedestä kuivaavat astiat kaappeihinsa!
- Onhan jopa
tiskari kirjoitti:
...huuhdotte astiat pestyänne ne? Ei astian kovaan pintaan jää mitään hajuja huolellisen huuhdonnan jälkeen. Toisin voi olla esim. Briteissä; olen kuullut, että suoraan pesuvedestä kuivaavat astiat kaappeihinsa!
astioiden kuivauskaappi Suomessa keksitty.
Meinasinkin lisätä omaan kommenttiini, että kauhistuttaa brittien tapa nostaa astiat kuivumaan suoraan vaahtovedestä.
Tuosta hajun varastoitumisesta olisi asiantuntijakommentti, mutta jääköön se kirjoittamatta. - puhtaat astiat
Onhan jopa kirjoitti:
astioiden kuivauskaappi Suomessa keksitty.
Meinasinkin lisätä omaan kommenttiini, että kauhistuttaa brittien tapa nostaa astiat kuivumaan suoraan vaahtovedestä.
Tuosta hajun varastoitumisesta olisi asiantuntijakommentti, mutta jääköön se kirjoittamatta.ainoastaan saarilla. Saksassa on samanlainen käytäntö.
Katselivat minua kuin vähä-älyistä kun
huuhtelin astiat juoksevan veden alla.
Mitä tuhlausta, vesihän on kallista.
No sitten opin kyllä huuhtelemaan vähän
pienemmällä vedenkulutuksella. - Saaronin lilja
Suomeen tuotavissa ja suomen markkinoille tarkoitetuissa puhdistusaineissa on kuitenkin vähemmän hajusteita kuin muualla myytävissä. Ne eivät muuten mene täällä kaupaksi. Monet "miedosti tuoksuvatkin" tuntuvat liian hajustetuilta.
Jokin vuosi sitten yritettiin lanseerata kukkaistouksuista uuttaa puhdistusainetta, "jonka tuoksu kestää päiväkausia". Se lopetettiin ja vedettiin pois myynnistä ihan kuukauden-parin sisällä. Sitä ei yksinertaisesti haluttu ostaa.
Astioista tuoksu sentään haihtuu, mutta pyykissä tuoksu voi istua kiinni kuin tauti. - pyykkiasia
Saaronin lilja kirjoitti:
Suomeen tuotavissa ja suomen markkinoille tarkoitetuissa puhdistusaineissa on kuitenkin vähemmän hajusteita kuin muualla myytävissä. Ne eivät muuten mene täällä kaupaksi. Monet "miedosti tuoksuvatkin" tuntuvat liian hajustetuilta.
Jokin vuosi sitten yritettiin lanseerata kukkaistouksuista uuttaa puhdistusainetta, "jonka tuoksu kestää päiväkausia". Se lopetettiin ja vedettiin pois myynnistä ihan kuukauden-parin sisällä. Sitä ei yksinertaisesti haluttu ostaa.
Astioista tuoksu sentään haihtuu, mutta pyykissä tuoksu voi istua kiinni kuin tauti.on niin totta.
Ei voi ymmärtää, miksi pesuaineita hajustetaan niin voimakkaasti, ettei haju meinaa haihtua ollenkaan.
Ja hajuna minä pidän sitä, mikä ei nenään tunnu miellyttävältä.
- mummuliinukka
ne hajustetut haisee vaikka kuinka huuhtelee astioitaan. Oikessa olet haju on kuvottava niissä tuotteissa mihin on lisätty hajusteita.
Minä olen jo vuosikausia käyttänyt Fairy sensitiveä, se on hajusteeton.
Pyykinpesuaineet on myös hajusteettomia kuin myös huuhteluaine. Pestyt astiat ja vaatteet eivät saa haista millekkään keinotekoiselle hajusteelle, vaan niissä pitää olla raikas puhdas tuoksu.- tiskari
...tiskiainetta vaan suomalaista. Tuosta mainitusta oli jo parikymmentä vuotta sitten jokin negatiivinen juttu, joka liittyi joko ylikansallisuuteen tai muuhun kaukaa kierrettävään valmistusasiaan. En enää muista mikä, mutta lopetin silloin k.o. tiskiaineen käytön.
Käytän vaihtelevasti niitä, mitkä tiedän suomalaisiksi. Ei niissä suuria eroja ole nähtävissä lopputuloksessa.
- Tosin
pesen aika vähän käsin astioita.
Vain ne joita ei voi panna koneeseen.
Kyllä kyseinen pesuaine irroittaa rasvan tehokkaasti. - yleensä nämä
käsitiskit sirtuunantuoksusella halpisaineella ja lisään pesuveteen n. korkillisen etikkaa. Laita sitä tiskiainetta vähemmän ja osa etikkaa.
Etikkaa ensin kuumaan veteen, niin rasva irtoaa kattilasta helpommin, ainakin teräskattilasta, normaali huuhtelu riittää.
Haju haihtuu nopeasti ja sitäpaitsi tulee sellanen puhdas tuoksu kuivauskaappiin ja sen ympäristöön.
Kokeilin täysin hajutonta siivousainetta, en osta enää, ei tullut puhdasta tuoksua vaikka lattianpesuväline oli puhdas, hajuton. Tuli sellainen ummehtunut tuoksu vaikka ikkunat oli auki eli täysi tuuletus.
Mieto sitruunantuoksu sopii minulle. Ja haihtuu nopeasti. Kukkatuoksuja en ole edes harkinnut ostavani. Tuota etikkaa käytän moneen muuhunkin siivoukseen. Ikkunan pesussa aivan oivallinen.
Samoin ruokasoodaa, mutta siitä täytyisi tehdä varmaan ihan niksikirja. - isois
tässäkin meillä on hyvin erikoista.
meillä pestävä aineilla vaan hyvin harvoin,
silloin pestään hyvin ja huuhdellaan todella hyvin,
saavat liota tunteja vedessä.
Meillä vanhempani ja naapurin mammat ja papat joita on yli 90v useita,
ovat useat sitä mieltä että aineista jää aina jäämiä astioihin,
joten välttävät niitä.
Kun lasten aikana meillä oli kone, koskaan ei mitään ainetta käytetty.
Yleensä on tiskiharja ja useaan astiaan sellaista ruostumatonta metallista sorvin/poranlastua jolla pestään ja meillä on 75 asteinen vesi yhtiössämme.
Kun pesemme kunnolla, on kloori ja tiskiaine yhdistelmä,
ikkunat auki kun se ”sauhuaa”, mutta ei näytä olevan tappavaa,- Pohjoisen lintu
Huh, elen kauhuissani kun luin sekoituksianne aineista jota käytätte. Etikka lisättynä kuumaan veteen on vaarallista hengittää, kloorin käyttökään ei ole terveellistä eikä tarpeellista tiskauksessa, kyllä astiat tulee puhtaaksi vähemmälläkin. Ottakaa selvää aineiden vaarallisuudesta ennen kun teette sekoituksia ettei käy hassusti.
- kloori-
Pohjoisen lintu kirjoitti:
Huh, elen kauhuissani kun luin sekoituksianne aineista jota käytätte. Etikka lisättynä kuumaan veteen on vaarallista hengittää, kloorin käyttökään ei ole terveellistä eikä tarpeellista tiskauksessa, kyllä astiat tulee puhtaaksi vähemmälläkin. Ottakaa selvää aineiden vaarallisuudesta ennen kun teette sekoituksia ettei käy hassusti.
Sanotaan että kloori "on epäterveellistä" ja vielä vaarallisempaa, kun siihen sekoittaa saippuaa.
Mutta hyvin sitä kestävät kymmeniä vuosia uimahallien valvojat ym.
Siellä käytetään satoja litroja joka päivä.
minäkin 20–45 vuoden iässä pesin käteni, itseni kokonaan,
kloori ja pyykkipulveriyhdistelmällä, ihan terve olen.
Olen nähnyt, toisien iho ei kestä minuutiakaan klooria, toisten kestää mitä vaan. - etoavaa
kloori- kirjoitti:
Sanotaan että kloori "on epäterveellistä" ja vielä vaarallisempaa, kun siihen sekoittaa saippuaa.
Olen nähnyt, toisien iho ei kestä minuutiakaan klooria, toisten kestää mitä vaan.Eikö sinua haitta kloorin haju? Minusta se on hirveää. Joskus on vaikea olla uimahallissa, kun hajua on liikaa ympärillä.
- clorinne
kloori- kirjoitti:
Olen nähnyt, toisien iho ei kestä minuutiakaan klooria, toisten kestää mitä vaan.kloorin käytön neljävitosena?
- kloori-
clorinne kirjoitti:
kloorin käytön neljävitosena?
ennen olin "remontti-reiska", silloin pesin usein kloorilla,
iho tuli todella puhtaaksi ja pehmoiseksi.
45v muutin eri alalle, siistimpiin töihin,
eikä lähistöllä olut klooria.
Nykyään pesen vain kerran kk astioita kodissa, tulee todella puhdasta,
sekä käsiäni joskus perjantaisin.
Minulle sopii kloori iholle tosi hyvin, mutta ei se kaikille sovi.
Tiskasin juuri astioita ja ajattelin, että ei haise ehkä joku tuoksu on. Minulla on Fairy Original, onhan sitä siten ainakin sitruunan tuoksuista, mutta en ole kokeillut muita.
Klorinia käytän luuttujen puhdistukseen, tulee todella puhtaiksi, kun antaa klorinivedessä niiden liota. Kirkastaisiko myös tummuneet astiat?
Meillä kun on ruosteinen vesi ja se tuottaa ongelmia vähän kaikkeen.- KristaTee
tummuneisiin astioihin suolaa tai sitä siunattua ruokasoodaa. Tavallinen suola ainakin puhdistaa kahvikupit.
- luuttu ja rätti
sitä mieltä olen että Fairy on yksi hurjimmista siivousaineista. Irrottaa kyllä rasvan ja lian, mutta minusta astioihin ei ihan niin hirveää myrkkyä tarvita. Vanhat konstit eri hommiin on hyviä, etikka, ruokasooda, sokeri!, pulveri, marseillensaippua, ikkunalasien ’kirkastaminen’ sanomalehdellä. Päivittäissiivouksessa esim. toimistoissa käytetään hyvin mietoja ja mielellään täysin hajuttomia puhdistusaineita. Miksi ihmeessä kotiin tarvitaan kaameat myrkyt ja joka pintaan oma aineensa? Yleispesuaine (laimennettu ast.pesuainekin käy) ja hygieniatiloihin desinfioiva, niillä tulee puhdasta ellei kaatopaikalla asu. Mikroliina on hyvä. Hyvä tuoksu ei ole sama asia kuin puhtaus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363151Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822413Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161878Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951565- 271533
- 771522
- 1091475
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201398Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391- 801317