Ongelmana punkit!

punkki..kele

Joo, punkkipantoja on kokeiltu, turhin tuloksin... Tänä kesänä olen jo nyppiny 5 punkkia koirastam nyt lähti karva kahdesta kohtaa päätä jossa punkki asusteli, tavallista? kohdat ei oo mitenkää tulehtuneet, hieman pahkurat ja ruvella. Onko mitään muita konsteja kun tuo tehoton punkkipanta? Niin tietysti se että en laske koiraa pöpelikköön...

12

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutakin

      Onhan niitä kaikenlaisia liuoksia joita laitetaan koiraan. Esin expot ja stronghold

    • Joku

      Meillä on laitettu EXSPOT:tia eikä oo vielä yhtenäkään kesänä punkkeja löytynny.

    • kaulaan

      Väärin "asennettuna" punkkipanta ei toimi. Se pitää olla ihan ihoa vasten, melko tiukalla. Eläinlääkäreiltä saa ostettua tehokkaita punkkipantoja (parempia kuin marketeissa myytävät!), mitkä kestää koko kesän. Tulee halvemmaksi kuin laittaa isolle koiralle Expotit 3-4 kertaa kesässä....
      Kuulemma pannat ehkäisee myös nenäpunkkeja!

      • Joku

        Mä oon kuullu ett punkkipannat saaattaa aiheuttaa allergisen reaktion joillekin koirille.


      • asuva
        Joku kirjoitti:

        Mä oon kuullu ett punkkipannat saaattaa aiheuttaa allergisen reaktion joillekin koirille.

        Kyllähän ne kemialliset mömmöt karkottaa mutta valkosipulia pieninä annoksina ruuan sekaan välillä, tuntuu auttavan punkkien karkoittamiseen,ja onhan se muutenkin terveellistä koirille ja ihmisillekkin!Myös muut ötökät karkottaa tehokkaasti.


      • alkup.
        asuva kirjoitti:

        Kyllähän ne kemialliset mömmöt karkottaa mutta valkosipulia pieninä annoksina ruuan sekaan välillä, tuntuu auttavan punkkien karkoittamiseen,ja onhan se muutenkin terveellistä koirille ja ihmisillekkin!Myös muut ötökät karkottaa tehokkaasti.

        Kyllä syö ruoantähteet "lisänä" ja käytämme valkosipulia aika paljon ruoissa. Mutta tää on todellakin punkkialuetta! Ei tarvii kun vähän käy tuolla metsän reunassa pöheikössä niin heti on punkki kiinni...


      • suloinen saku
        alkup. kirjoitti:

        Kyllä syö ruoantähteet "lisänä" ja käytämme valkosipulia aika paljon ruoissa. Mutta tää on todellakin punkkialuetta! Ei tarvii kun vähän käy tuolla metsän reunassa pöheikössä niin heti on punkki kiinni...

        Hei, itse käytän vaan ja ainoastaan expotia, hinnasta huolimattakin. Tehokas ja turvallinen.

        Olen kuullut mm. niiden yrttipantojen aiheuttavan hajuaistimuutoksia koiralle. Lukenut jostain myöskin. En halua sakuni nenän pilaantuvan(hajuaistin huononevan) mistään ylimääräisestä. Koirani ei ole edes mikään jälkikoira. Huonontunut hajuasiti huonontaa myös ruokahaluja.


      • toimiii
        suloinen saku kirjoitti:

        Hei, itse käytän vaan ja ainoastaan expotia, hinnasta huolimattakin. Tehokas ja turvallinen.

        Olen kuullut mm. niiden yrttipantojen aiheuttavan hajuaistimuutoksia koiralle. Lukenut jostain myöskin. En halua sakuni nenän pilaantuvan(hajuaistin huononevan) mistään ylimääräisestä. Koirani ei ole edes mikään jälkikoira. Huonontunut hajuasiti huonontaa myös ruokahaluja.

        Meillä punkkipanta on toiminut. Sellanen apteekista ostettu. Koiraa ei saisi pestä eikä se saisi uida vähintään viikko sen jälkeen kun panta on laitettu. Koira ei tietty myöskään saa uida panta päällä sillä se tappaa kalatkin!

        Pannan kuuluu olla aika tiukalla koska panta toimii niin että kun se liikkuu niin pannasta erittyy sitä mömmöä iholle. Paketissa luki että panta tehoaa noin kuukauden ajan. Toinen vaihtoehto on tosiaan se tipat jotka laitetaan koiran niskaan ja hännäntyveen. Silloin on kyllä vaarana että koira nuolee itseään ja saa siitä myrkytyksen.


      • Joku
        toimiii kirjoitti:

        Meillä punkkipanta on toiminut. Sellanen apteekista ostettu. Koiraa ei saisi pestä eikä se saisi uida vähintään viikko sen jälkeen kun panta on laitettu. Koira ei tietty myöskään saa uida panta päällä sillä se tappaa kalatkin!

        Pannan kuuluu olla aika tiukalla koska panta toimii niin että kun se liikkuu niin pannasta erittyy sitä mömmöä iholle. Paketissa luki että panta tehoaa noin kuukauden ajan. Toinen vaihtoehto on tosiaan se tipat jotka laitetaan koiran niskaan ja hännäntyveen. Silloin on kyllä vaarana että koira nuolee itseään ja saa siitä myrkytyksen.

        Meillä käytetään EXPOT:ia kolmatta kesää, eikä meidän koira oo ainakaan tähän mennessä kertaakaan nuollu itseään sieltä minne tipat on laitettu, sitä paitsi nehän pitää laittaa suoraan iholle eikä karvoihin.


      • monenlaista
        toimiii kirjoitti:

        Meillä punkkipanta on toiminut. Sellanen apteekista ostettu. Koiraa ei saisi pestä eikä se saisi uida vähintään viikko sen jälkeen kun panta on laitettu. Koira ei tietty myöskään saa uida panta päällä sillä se tappaa kalatkin!

        Pannan kuuluu olla aika tiukalla koska panta toimii niin että kun se liikkuu niin pannasta erittyy sitä mömmöä iholle. Paketissa luki että panta tehoaa noin kuukauden ajan. Toinen vaihtoehto on tosiaan se tipat jotka laitetaan koiran niskaan ja hännäntyveen. Silloin on kyllä vaarana että koira nuolee itseään ja saa siitä myrkytyksen.

        Meillä on ollut suihkutettavaa ainetta, pitäisi tehota muihinkin hyönteisiin, punkkipantoja ja exspottia. viimeinen on ehdottomasti tehokkain. Ei se koira tosiaankaan itseään nuole, ei meillä ainakaan ole koskaan nuollut. Aine laitetaan alusvillan alle hännäntyveen, ei sitä sieltä nuolemalla helposti saa. Exspotin kanssa ei ole punkkeja ollut, muilla myrkyillä kylläkin. Jos niitä punkkeja kuitenkin ilmestyy, kannattaa ostaa apteekista sellainen suihkepullo. Ihmisille tarkoitettu, ns. jäädyttää (?) punkin. Sillä otin viime kesänä punkit irti ja oli todella kätevä ja erittäin riittoisa pakkaus, vieläkin jäljellä.


    • lissu

      punkkipannan lisäksi sellane ku expot vet-aine.en oo varma ijrotinko oikein.saa ihan apteekista,ell varmaan myy halvemmalla.riippuu koiran koosta,1 tai 2 ampullia.laitetaa karvan juureen.toimii ainaki meillä.jos ui paljon,uusitaa 3:n vkon välein suunnillee.kysy ell lisää.

    • Meil jotain toista merkkiä käytös täl hetkel ja se ei toimi. Taas punkki otassa kiinni ja piti olla parempaa, kun expotti. Suosittelen kyl tuota expottia. Edellisinä kesinä ei oo punkkeja ollu, kun sitä käyttänny.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe