uusi perheen jäsen

pulmallinen

Hei!

Olen kiperässä tilanteessa. Kysymyksiä tulee ja menee. Mitä mieltä olette? Otanko puolitutun n. 10-vuotiaan narttusakun "sijoitukseen" perhetutulta. vai jätänkö ottamatta, jolloin koira saisi piikin ja pääsisi koirien taivaaseen kaverinsa kanssa.

Meillä 4 vuotias uros ja 2 vuotias tyttö-lapsi.Nyt mietinkin, että kuinka tämä meidän koira alkaa käyttäytymään? kuinka sijoitus koira kokee uuden perheen ja mikä tärkeintä, voiko meidän koira tulla mustasukkaiseksi ja tehdä esim lapselle jotain.. tai että voiko sijoituskoira mennä sekaisin muutoksesta ja muuttua vaaraliseksi. Koirat on hyväluonteisia ja täyspäisiä. Ainakin tähän päivään asti!!

mitä pitäisi ottaa huomioon? On niin isosta asiasta kyse ja vaikuttaa varmasti moneen.

11

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E.A

      En ymmärrä, miksi vanhaa koiraa pitää enää kymmenvuotiaana mihinkään "sijoitukseen" laittaa, miksi se ei voi olla kotonaan ei niitä elinvuosia enää niin hurjasti sillä ole jäljellä muutenkaan.

      Olet varmasti hyväsydäminen ihminen, mutta ei kyllä pitäisi olla sinun murheesi lainkaan.

      Ei se "piikille" vienti koiran kannalta ole sen kauheampaa kuin muutkaan toimenpiteet, joissa nukutetaan, surullista tietenkin se on meistä ihmisistä.

      • pulmallinen

        Niin totta!
        tuota mietin kanssa itse. Mutta hyvä sydäminen kun olen..

        Piikki se vaihtoehto sitten on, kun kotona tilanne ettei voi enään pitää.


      • pulmallinen kirjoitti:

        Niin totta!
        tuota mietin kanssa itse. Mutta hyvä sydäminen kun olen..

        Piikki se vaihtoehto sitten on, kun kotona tilanne ettei voi enään pitää.

        Jos koira virkeä vielä niin miksei? Itsellä kohta 14v. tyttö joka hyvinkin elämänhaluinen vielä..Laadukasta vanhuutta koiruudelle vaan:)


      • missukka
        pulmallinen kirjoitti:

        Niin totta!
        tuota mietin kanssa itse. Mutta hyvä sydäminen kun olen..

        Piikki se vaihtoehto sitten on, kun kotona tilanne ettei voi enään pitää.

        että 10 vuoden jälkeen voi tulla ihan oikeasti tilanne , ettei koira saisi olla nykyisessä kodissaan. Eihän lapsiakaan heitetä pihalle vaikka tulisi niiden kanssa minkälaisia ongelmia.
        Kyllä koira varmaan vielä tottuisi uuteen kotiin, mutta oletko ajatellut, ettei se varmaan enää pitkäikäinen ole, riippuu tietenkin paljon rodusta, mutta sen sairaskulut vanhetessa lisääntyvät ja mikä pahinta,kun kuitenkin kiinnyt siihen, niin ero voi olla piankin edessä ja suru.


      • ihmiset
        missukka kirjoitti:

        että 10 vuoden jälkeen voi tulla ihan oikeasti tilanne , ettei koira saisi olla nykyisessä kodissaan. Eihän lapsiakaan heitetä pihalle vaikka tulisi niiden kanssa minkälaisia ongelmia.
        Kyllä koira varmaan vielä tottuisi uuteen kotiin, mutta oletko ajatellut, ettei se varmaan enää pitkäikäinen ole, riippuu tietenkin paljon rodusta, mutta sen sairaskulut vanhetessa lisääntyvät ja mikä pahinta,kun kuitenkin kiinnyt siihen, niin ero voi olla piankin edessä ja suru.

        Koira ei ole lapsi.
        Etkö ole koskaan kuullut että nimenomaan lapsia heitetään pihalle kotoa kun tulee ongelmia??

        Olipa erikoinen näkökanta.
        "eihän lapsiakaan heitetä..."
        koira ei ole lapsi eikä lapsen veroinen.


      • mut
        ihmiset kirjoitti:

        Koira ei ole lapsi.
        Etkö ole koskaan kuullut että nimenomaan lapsia heitetään pihalle kotoa kun tulee ongelmia??

        Olipa erikoinen näkökanta.
        "eihän lapsiakaan heitetä..."
        koira ei ole lapsi eikä lapsen veroinen.

        Meinaan et mulle ainakin MUN koirat tärkeempiä kuin esim, naapurin mukulat..


      • ja mulle
        mut kirjoitti:

        Meinaan et mulle ainakin MUN koirat tärkeempiä kuin esim, naapurin mukulat..

        omat kakarat tärkeämpiä kuin naapurin rakki.

        ihmeellistä että tämä lapsi-kortti täytyy aina vetäistä mukaan joka asiaan.


      • *****
        mut kirjoitti:

        Meinaan et mulle ainakin MUN koirat tärkeempiä kuin esim, naapurin mukulat..

        Ja sulla ikää sen verran, että olet vielä vanhempiesi katon alla..? Joten tosi pätevällä elämänkokemuksella huhuilet.

        Tai sitten olet vain pääkopaltasi kehityksestä normaalia aikuista ihmistä huomattavasti jäljessä. Tykätä saa ja pitääkin koiristaan, mutta jossain menee se raja, mitä suustaan kannattaa päästellä.


      • mut
        ***** kirjoitti:

        Ja sulla ikää sen verran, että olet vielä vanhempiesi katon alla..? Joten tosi pätevällä elämänkokemuksella huhuilet.

        Tai sitten olet vain pääkopaltasi kehityksestä normaalia aikuista ihmistä huomattavasti jäljessä. Tykätä saa ja pitääkin koiristaan, mutta jossain menee se raja, mitä suustaan kannattaa päästellä.

        Mielipide jokaisella oma. Mikä SINÄ olet sanomaan mitä MINÄ ajattelen???? Pidä sinä mielipiteesi mutta älä tule mulle kertomaan mitä minä saan ajatella. Jos oma kantasi on eri niin ei se tee sua sen paremmaksi ihmiseksi. Sen verta minunkin äitini on minulle opettanut että kaikilla on OMAT mielipiteensä ja jos et sitä itse "ÄLYKKÖNÄ" ymmärrä niin ehkä sun pitäisi palata siinne mamman helmoihin. Asia käsitelty.


      • allergia??
        missukka kirjoitti:

        että 10 vuoden jälkeen voi tulla ihan oikeasti tilanne , ettei koira saisi olla nykyisessä kodissaan. Eihän lapsiakaan heitetä pihalle vaikka tulisi niiden kanssa minkälaisia ongelmia.
        Kyllä koira varmaan vielä tottuisi uuteen kotiin, mutta oletko ajatellut, ettei se varmaan enää pitkäikäinen ole, riippuu tietenkin paljon rodusta, mutta sen sairaskulut vanhetessa lisääntyvät ja mikä pahinta,kun kuitenkin kiinnyt siihen, niin ero voi olla piankin edessä ja suru.

        No sellainen juttu voi tulla, että jollain perheenjäsenellä puhkeaa allergia, tai pahenee.. Astman kanssa ei kannata ruveta leikkimään koiran takia.. Itsellä nousi allergiatestissä koirasta pieni patti, jota ei vielä allergiaksi luettu, sanottiin vaan, että näkee, mihin suuntaan kehittyy.. Tosin koira nyt pari vuotta ollut eikä oireita ole, onneksi. Kova paikkahan se koirasta olis luopua, enkä kovin hevillä luopuisikkaan..kuitenkin allergian puhjetessa olisi vain pakko.

        Muillakin perheenjäsenillä voi se allergia yllättäen ollakin..esim. lapsella, kukaan tuskin edes miettisi, kumpi joutuu lähteä, koira vai lapsi..


      • ja monttuun
        allergia?? kirjoitti:

        No sellainen juttu voi tulla, että jollain perheenjäsenellä puhkeaa allergia, tai pahenee.. Astman kanssa ei kannata ruveta leikkimään koiran takia.. Itsellä nousi allergiatestissä koirasta pieni patti, jota ei vielä allergiaksi luettu, sanottiin vaan, että näkee, mihin suuntaan kehittyy.. Tosin koira nyt pari vuotta ollut eikä oireita ole, onneksi. Kova paikkahan se koirasta olis luopua, enkä kovin hevillä luopuisikkaan..kuitenkin allergian puhjetessa olisi vain pakko.

        Muillakin perheenjäsenillä voi se allergia yllättäen ollakin..esim. lapsella, kukaan tuskin edes miettisi, kumpi joutuu lähteä, koira vai lapsi..

        Vois olla monellekkin osapuolelle parasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe