Miksi rekat ajaa aina ylinopeutta

miksi??

oon tehny vähän tutkimusta tien päällä ja huomannut että Rekat 99.99% ei noudata 80km/h rajoitusta. ajan itse aina tasan 80 ja rekat aina tulee ihan puskuriin, ja motarilla ohi

30

6567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka tasan 80 itse asiassa ajat? Henkilöauton nopeusmittari näyttää aina liikaa, jo tyyppihyväksyntämääräystenkin ja standardienkin mukaisesti. 'Myyntiautot' joskus törkeästi liikaa. :D

      Rekka ajaa juuri niin kovaa kuin ilman sakkoja saa, eli käytännössä n. 85 - 90 km/h. Venäläiset erikseen. Kireällä aikataululla ajavaa rekkamiestä monasti vituttaa suunnattomasti edessä prutkutteleva 75 km/h ajeleva pikkuauto, joka ei edes päästä ohitse.

      Itse ajan 80:n tiellä kalibroidun mittarin mukaan tasan 90, ja ainakaan suomalaiset rekat eivät saavuta, jos eivät juuri jääkään.

      • 80..

        Rekat vetää tosiaan tuota 85-90. Täytyy ihmetellä miksi nopeusrajoitusket ei koske rekkoja. Ei ihme että onnetomuuksia sattuu


      • riittää

        Aikataulu on laskettu 80 nopeuden mukaan ja satunnaiset hiljennykset päälle, mutta kun pitää päästä joka Teboilille rekkamiehen kaffeelle ja munkkipossulle niin tiukkahan siitä aikataulusta tulee ja pitää sit koheltaa maanteillä


      • että ajavat

        Vähän yli sallitun eli 85-90, omassa autossa mittari heittää vähän, eli jos ajan nappisatasta niin oikea nopeus on 98-99 (sateella jostain ihme syystä näyttää tasan oikein ?). Mutta jos pitkään joutuu rekan perässä ajamaan, en uskalla ns. arpapelillä ohittaan (mutkainen/ mäkinen tie), niin kyllähän olisi tuskaa ja ahdistusta (ja tietenkin herpaantumiset yms. riskitekijät) ajella perässä.
        Ja rekkoja enempi v**ttaa nuo s**tanan pellet, jotka hidastaa vauhtia kun tulee rekkoja vastaan, sitten painellaan taas ylinopeutta. Kertokaapa nyt "ammattilaiset", imaiseeko rekka sen 100 ajavan vastaan tulevan henkilöauton siihen keulaansa, kun kumpikin ajaa kuitenkin omalla kaistallaan ?


      • puukuski
        että ajavat kirjoitti:

        Vähän yli sallitun eli 85-90, omassa autossa mittari heittää vähän, eli jos ajan nappisatasta niin oikea nopeus on 98-99 (sateella jostain ihme syystä näyttää tasan oikein ?). Mutta jos pitkään joutuu rekan perässä ajamaan, en uskalla ns. arpapelillä ohittaan (mutkainen/ mäkinen tie), niin kyllähän olisi tuskaa ja ahdistusta (ja tietenkin herpaantumiset yms. riskitekijät) ajella perässä.
        Ja rekkoja enempi v**ttaa nuo s**tanan pellet, jotka hidastaa vauhtia kun tulee rekkoja vastaan, sitten painellaan taas ylinopeutta. Kertokaapa nyt "ammattilaiset", imaiseeko rekka sen 100 ajavan vastaan tulevan henkilöauton siihen keulaansa, kun kumpikin ajaa kuitenkin omalla kaistallaan ?

        kun tunnistin itseni tuosta kertokaapa "ammattilaiset"-kohdasta (huom. lainausmerkit!) :)

        Mielipiteeni esittämääsi kysymykseen on että ei se rekka imaise sitä vastaantulijaa keulaansa. Jos näin kuitenkin käy, niin syynä on ihan varmasti jokin muu syy.

        t. viime talvena noin 200-300 metrin turvavälillä melkein onnettomuuteen joutunut. Ai miksikö? No juuri tällaisen hidastelijan takia joka pysäytti autonsa peilijäisessä myötämäessä, tai oikeastaan myötäleessä, vastaantulevan kuorma-auton takia. Meikäläisen syyhän se olisi tietenkin ollut kun olisin ohjastanut uljaan ajokkini suolle täydessä kuormassa väistääkseni tätä... hmm... maisemien katselijaa kun en olisi osannut sovittaa nopeuttani oikein ja ennakoida oikein tätä ihan normaaliin tieliikennekulttuuriin kuuluvaa pysähdyn kun rekka tulee vastaan-käytäntöä.


      • riittää kirjoitti:

        Aikataulu on laskettu 80 nopeuden mukaan ja satunnaiset hiljennykset päälle, mutta kun pitää päästä joka Teboilille rekkamiehen kaffeelle ja munkkipossulle niin tiukkahan siitä aikataulusta tulee ja pitää sit koheltaa maanteillä

        aikataulut on laskettu sen mukaan että kaikki tapahtuu kuin elokuvissa. Lastaus ja purku tapahtuu yhtä nopeasti kuin pieru haihtuu tuuleen, mutta entäs kun ei tuulekkaan? :)


      • pysähtelijät
        puukuski kirjoitti:

        kun tunnistin itseni tuosta kertokaapa "ammattilaiset"-kohdasta (huom. lainausmerkit!) :)

        Mielipiteeni esittämääsi kysymykseen on että ei se rekka imaise sitä vastaantulijaa keulaansa. Jos näin kuitenkin käy, niin syynä on ihan varmasti jokin muu syy.

        t. viime talvena noin 200-300 metrin turvavälillä melkein onnettomuuteen joutunut. Ai miksikö? No juuri tällaisen hidastelijan takia joka pysäytti autonsa peilijäisessä myötämäessä, tai oikeastaan myötäleessä, vastaantulevan kuorma-auton takia. Meikäläisen syyhän se olisi tietenkin ollut kun olisin ohjastanut uljaan ajokkini suolle täydessä kuormassa väistääkseni tätä... hmm... maisemien katselijaa kun en olisi osannut sovittaa nopeuttani oikein ja ennakoida oikein tätä ihan normaaliin tieliikennekulttuuriin kuuluvaa pysähdyn kun rekka tulee vastaan-käytäntöä.

        tekevät kunniaa raskaalle kalustolle pysähtäessään sinne (heh).


      • epäilinkin
        puukuski kirjoitti:

        kun tunnistin itseni tuosta kertokaapa "ammattilaiset"-kohdasta (huom. lainausmerkit!) :)

        Mielipiteeni esittämääsi kysymykseen on että ei se rekka imaise sitä vastaantulijaa keulaansa. Jos näin kuitenkin käy, niin syynä on ihan varmasti jokin muu syy.

        t. viime talvena noin 200-300 metrin turvavälillä melkein onnettomuuteen joutunut. Ai miksikö? No juuri tällaisen hidastelijan takia joka pysäytti autonsa peilijäisessä myötämäessä, tai oikeastaan myötäleessä, vastaantulevan kuorma-auton takia. Meikäläisen syyhän se olisi tietenkin ollut kun olisin ohjastanut uljaan ajokkini suolle täydessä kuormassa väistääkseni tätä... hmm... maisemien katselijaa kun en olisi osannut sovittaa nopeuttani oikein ja ennakoida oikein tätä ihan normaaliin tieliikennekulttuuriin kuuluvaa pysähdyn kun rekka tulee vastaan-käytäntöä.

        Ettei imaise, ainakaan minua ei ole imaissut, vaikka ei tuo tie mitä joudun ajeleen mikään leveä ole. Vaikka yli 100 km/h ajan niin hyvin on mahduttu. Tosin kerran kävi niin, että joku ystäväinen körrytteli alamäkeä asuntoautolla ja tottakai lähti rekka ohi pyyhkäseen, en lähtenyt kokeileen mahdutaanko kaikki kolme siihen, joten hidastin. Ymmärsin kyllä rekan tilanteen, eli alamäessä kannattaa lähteä ohi tuollaisesta hitaasta körryttelijästä (itse olin suht kaukana tulossa), että eipä tuo pieni hidastus haitannut.


      • ..ensinkään
        riittää kirjoitti:

        Aikataulu on laskettu 80 nopeuden mukaan ja satunnaiset hiljennykset päälle, mutta kun pitää päästä joka Teboilille rekkamiehen kaffeelle ja munkkipossulle niin tiukkahan siitä aikataulusta tulee ja pitää sit koheltaa maanteillä

        ei niitä aikatauluja ole todellakaan laskettu niinkuin pitäisi. juuri ne liian kireät aikataulut on se onnettomuuksien syy. kappaletavarahommissa huomasin miten tää homma kulkee ja en ihmettele jos välillä rysähtää. onneksi ei itsellä käynyt kuinkaan. kiireellä pilattua hommaa.


      • Autoileva
        riittää kirjoitti:

        Aikataulu on laskettu 80 nopeuden mukaan ja satunnaiset hiljennykset päälle, mutta kun pitää päästä joka Teboilille rekkamiehen kaffeelle ja munkkipossulle niin tiukkahan siitä aikataulusta tulee ja pitää sit koheltaa maanteillä

        Oletko ikinä kuullut että laki pakottaa pitämään taukoja ? ?


      • Rahtari-73
        Autoileva kirjoitti:

        Oletko ikinä kuullut että laki pakottaa pitämään taukoja ? ?

        se oo kuullu sellaisesta, kuin lain määräämä lepotauko


      • sua viisaampi...
        että ajavat kirjoitti:

        Vähän yli sallitun eli 85-90, omassa autossa mittari heittää vähän, eli jos ajan nappisatasta niin oikea nopeus on 98-99 (sateella jostain ihme syystä näyttää tasan oikein ?). Mutta jos pitkään joutuu rekan perässä ajamaan, en uskalla ns. arpapelillä ohittaan (mutkainen/ mäkinen tie), niin kyllähän olisi tuskaa ja ahdistusta (ja tietenkin herpaantumiset yms. riskitekijät) ajella perässä.
        Ja rekkoja enempi v**ttaa nuo s**tanan pellet, jotka hidastaa vauhtia kun tulee rekkoja vastaan, sitten painellaan taas ylinopeutta. Kertokaapa nyt "ammattilaiset", imaiseeko rekka sen 100 ajavan vastaan tulevan henkilöauton siihen keulaansa, kun kumpikin ajaa kuitenkin omalla kaistallaan ?

        Sun pitäs oikeesti hommata ajokortti, niin sulle joku vois sanoa, että kun rekka tulee vastaan, niin tulee yleensä hidastaa vauhtia, koska et voi nähdä mitä sen rekan takana esim. liittymässä tapahtuu. Tai kun pimeällä se sinisillä lisävaloilla pelleilevä paskahousu sokaisee, niin et saa ajaa kovempaa kuin turvallisuus sallii. Kun kasvat aikuiseksi, niin ehkä tajuat, mikä on tilannenopeus. Siis odotellaan vielä ainakin 6 vuotta ja tule sitten selittämään.


      • es-es
        80.. kirjoitti:

        Rekat vetää tosiaan tuota 85-90. Täytyy ihmetellä miksi nopeusrajoitusket ei koske rekkoja. Ei ihme että onnetomuuksia sattuu

        no ehkäpä siksi että niillä on usein niin vitunmoinen kiire! ja melkeinpä kaikki vetelee henkilöautoillakin ylinopeutta!


    • ***

      Perheen rekankuljettaja innostui kampanjasta, jossa kerrottiin mitä kaikkea säästöä syntyy, kun laskee nopeuden 90-> 80km/h. Polttoaine, renkaat ja en nyt muista mitä siinä oli.

      No, mikä oli tulos? Joka ikinen rekka painaa ohi. Tankkerit, tukkiautot, kappaletavara-autot (vai mitä ne nyt ovat), koko raskas liikenne. Vaaratilanteita toisensa perään, täälläpäin tiet tuppaavat olla kapoisia, mutkaisia ja mäkisiä.

      Mistä tämä johtuu? Aikatauluja syytetään aina, mutta onkohan aiheeton syytös? Miettikää sitä. Miettikää omaa ajotapaa, ja laskekaa kuinka paljon myöhemmin olisit perillä jos ajat 9 km/h hitaampaa. Tiedän, että vauhtia pitää saada mäkiin, mutta hyvin se 60 tonninen ainakin näihin mäkiin nousi vaikka vauhtia oli "vain" 80 km/h. Ainakin noin kyydissä istujan silmin.

      Asenteesta se on kiinni, jos minulta kysytään. Pitää lentää, pitää olla ensimmäinen, johonkin on niin kiire.

      Kirjoitukseni ei liity eiliseen onnettomuuteen, haluaisin esittää syvimmät osanottoni kaikkien menehtyneiden omaisille.

      • Heikki

        Mitä sillä on merkitystä, että ajaako 80 vai 90 yhdistelmällä. Mulla on sellainen näkemys asiasta, että 90 nopeudessa tulee paljon vähemmän vaaratilanteita kun 80 vauhdissa. 80 ajellessa lähes jokaisella pikkuauton kuskilla menee hermot perässä ajellessa ja lähtevät ohittaan tyhmästi huonossa paikassa. siitä ei tarvitse keneenkään valittaa, että ajaa liian nopeaa. ei sitä aja liian lujaa ku ei sakkoja saa. sitten kun alkaa sakkoja saamaan nopeudesta nii sitten on aihetta sanomisiin ja haukkumisiin. ei ennen sitä.


      • painaa

        Kyllä se on mukava kattoo mittaristosta digipiirturin juoksevaa aikaa kerkiääkö 4,5 tunnissa määränpäähän vai pitääkö varttia ennen määränpäätä pitää 45 minuutin tauko ja voipi olla että lastaus paikalla tulis väkisin taukoo, niin pääsispä ainakin lähemmäs jopa määränpäähän kun ajaa rajotinta vasten ja laskettelee i-shiftillä alamäet vapaalla ainakin 110km/h. Suuri syy koviin nopeuksiin löytyy Suomalaisesta kateudesta, ahneudesta ja EU:n hyvistä ja turvaa parantavasta lainsäädännöstä.


    • Lehtola

      Olen huomannut samaa, ajavat myös rajoitintavastaan 40kmh aluella jolloin nopeus on aika hirvee.
      Itselläni nopeusmittari näyttää sen 10km alle, joten ajan 95km mittarin mukaan. Ei riitä useimmille rekoille 80kmh alueella , missä vika.

      • taas Lehtola

        puhu paskaa. Näit unta.


    • henkilöautot

      ajaa anina ylinopeutta, aina kun ajan 90 80 alueella ni 99.99% henkilöautoista menee että heilahtaa ohi.?? tai jos ei pääse ni ajetaan puskurissa kiinni? miksi miksi miski miksi???!!!!

    • 82-83km/h

      Useinpa vakionopeuden säätimessä minulla on 82-83km/h, mutta alamäkeen mennään useemmin yli 90km/h ja mäkiin otetaan vauhtia rajotinta vasten.
      Usein henkilöautot ei tajua että toi 60 tonninen rullaa alamäkeen pikkusen toisella lailla ku pikku Fiiatti. Minun mielestä pitäs sitä korostaa jo enemmän autokoulun penkillä, meinaan se sujuvoittas liikennettä tosi paljon kun sais mäkiin vauhtia eikä tarvis jarrutella notkon pohjaan 80km/h jonkun hökötyksen perässä. Mutta koskapa suomalainen niin järkevä olis että pitäs turvaväliä, koska sekin jo helpottas sujuvuuta, tai antas jopa tietä väistämällä pysäkille.

    • t..p

      tarkistutappa nopeus mittarisi... elä ole motarilla teiden tukkona

      • terää

        näille kitisijöille ajaa muutama päivä ison puikoissa, niin huomais ettei se niin mukavaa oo kelata kaikkia vaihteita taas alusta kun joku köröttelee ylämäkeen uretaanikatiskalla karvan alle 80.
        Tuntis ainaskin vaihdekädessä että jotain on tullu tehtyä, jos vaik vanhan Sisun sais kokeeks ;=)))
        Antakaa pojat/likat mennä samaa rataa vaan ja muistakaa olla kuitenkin kohteliaita, ne pikkuauton kuskitkin on kuitenkin ihmisiä, eikä ne ymmärrä, kun eivät oo kokeilleet.
        nimim. jo ison ratin jättänyt täti


      • Professor
        terää kirjoitti:

        näille kitisijöille ajaa muutama päivä ison puikoissa, niin huomais ettei se niin mukavaa oo kelata kaikkia vaihteita taas alusta kun joku köröttelee ylämäkeen uretaanikatiskalla karvan alle 80.
        Tuntis ainaskin vaihdekädessä että jotain on tullu tehtyä, jos vaik vanhan Sisun sais kokeeks ;=)))
        Antakaa pojat/likat mennä samaa rataa vaan ja muistakaa olla kuitenkin kohteliaita, ne pikkuauton kuskitkin on kuitenkin ihmisiä, eikä ne ymmärrä, kun eivät oo kokeilleet.
        nimim. jo ison ratin jättänyt täti

        Rajoitin on säädetty 89 km/h:n, ja rekkaa ei saa kulkemaan muutakuin alamäessä yli tuon.

        Tuo sinun 99.99 % arviontisi on sitten täyttä ******, sanoisin että n. 15 % ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Ja lähes 70 % tulisi ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, jos ei olisi kiire.

        Mutta se on taas ajojärjestelijän hommia, kuljettaja tekee työtä käskettyä.

        Esim. Jos laiva lähtee klo 9.00, ja sinun matkasi satamaan kestäisi 2 h, jos ajat 80 km/h. Ja sinulla on aikaa 1 h 50 min. Mitä teet? Luulen kyllä että ajat rajoitinta vasten että kerkeät satamaan ajallaan. Mitä teet, jos olet kuorman kanssa satamassa ja laiva on lähtenyt?


    • tientukko

      mitä siitä tulee jos täällä kaikki alkaa vahtia toisiaan mitä ihmeellisimmillä perusteilla, kyllä jepet sakottaa jos vautia on liikaa.

    • tsaidi

      Miksi henkilöautot ajavat ylinopeutta.Tutki sitä?

    • asemapäälikkö

      No voi v...u.Eikö enää oo mitää muuta tutkittavaa.No meitä on moneen junaan ja osa tulee resiinalla peräs ja loput jää laiturille.

    • poitci

      Kokemäkeläinen firma jätetään nyt nimi kertomatta mutta kuitenkin kun lähdet esim. Treeltä Hesaan sulle soitetaan Pirkanhovin kohdalla että ootko jo hesas ja jos et oo nii sanotaan että pitäs olla jo vastaukseksi sanon että ei tää mikään vitun suihkukone oo. Tulee yleensä ajettua siinä 85 että miten saatana 10 min matkan jälkeen vois olla hesas. Ja voisin sanoa että kyllä sitä piruuttaan menee Iittalan shell:ille kahville. On tullut huomattua että aina aikataulut kusee!! Per*ele

    • täyspitkän kuskaaja

      kesällä rajotintavasten ja talvella helvetin varovasti harvemmin yli 85 km/h.
      Ja ne ketkä väittää että kesällä kuivalla kelillä ei henkilö autolla koskaan aja edes 5 km/h yli rajoituksen niin muistakaa että jos valehtelee niin mörökölli teidät syököön!
      Itse ajan sen takia varsinkin ennen ylämäkiä lujaa ettei tarvii kahtakymppiä sitten kivuta mäkiä ylös!

      ja kyllä on monasti käynyt niinkin että ajetaan 80 ja 500m ennen ylämäkeä sitten vauhti tippuu 60 ja jutustellaan puhelimiin ja ym.ym. se vaan ottaa päähän kun henkilö autoilijat ei tajua sitä että me ollaan siellä tienpäällä töissä eikä tahallaan kunnon kansalaisten tiellä!

      ja on se kumma kun ajat yhdistelmällä 80 niin ohi mennään saatana välillä aivan päättömissä paikoissa ei se oma henki näytä paljoa merkitsevän saati sen vastaantulijan, mutta täällä kyllä aina valitetaan!!!

      • On se kumma

        Olet siis joku helvetin puukenkärahtari tai jakoraketti, idiootti, joka painaa rajotinta vasten. Aikaa ei säästy pal paskaakaan tuolla, polttoainetta menee VÄHINTÄÄN 5 litraa ylimäärästä 100 kilometrillä, renkaat kuluu enemmän, jousitus kuluu enemmän, voimalinja kuluu enemmän....

        Ymmärrän vielä, että joku ajaa vähän kovempaa ehtiäkseen jollekin lautalle, jos seuraavaa saa odotella vaikka pari vuorokautta. Yleensä tuollainen ei kuitenkaan ole tarpeen.

        Silläkin, että antaa nopeuden tippua hiukan ylämäessä ja EI KIIHDYTÄ MÄEN PÄÄLLÄ vaan odottaa sitä alamäkeä, joka n. 10-15 sekunnin päästä kuitenkin alkaa ja kiihdyttää tai antaa auton kiihtyä painovoiman avulla vasta silloin, säästää polttoainetta niin maan perk.. noh, niin.


      • naurava kulkuri

        yhdyn tosiaan tähän kommenttiin täysin.
        joka ikinen henkilöautokin ajaa sen 5-10km/h ylinopeutta maantiellä. on se kumma sitten kun rekkakuskeista tehdään se suuri haloo näistä maantie nopeuksista. missä vika?? tv ja muu media aina antaa sen kuvan että joku onnettomuus kun tapahtuu jossa on rekka mukana niin on saatanan isot lööpit että taas oli rekan syy kokjo onnettomuus. sitten nämä tavan henkilöautoilijat alkaa kiusaamaan meitä tien päällä ja jarruttelemaan edessä ala- ja ylämäissä. mutta jos itse ajat 80km/h niin kyllä henkilöautot alkaa vetää ohi mitä ihmeellisemmissä paikoissa vaikka rajoitus olisi 80km/h. ja sitten jäädään ajamaan eteen 70-75km/h?? kertokaa joku rekkojen nopeuksista valittava miksi te henkilöautoilijat teette tällä tavalla? se jarruvalo syttyy teillä heti kun palaatte takaisin omalle kaistalle rekan eteen!!! ja ne ohitukset kun ohitatte sellaisessa paikkaa että ette nää 40m pidemmälle ja on vaan silti pakko mennä ohi!? mistä se johtuu?? onko asenne vamma muita tien käyttäjiä kohtaan?? vai joku uho isommille että kyllä minä tästä menen kun on uusi hieno henkilöauto ja kulkee kovaa?? se päivä kun sattuu että joku mun ohi ajavalle henkilöautolle sattuu jotain, ajaa sit ojaan tai suistuu ties minne. niin minä nauran sen paskaisen naurun rekkani hytistä ja tulen kysymään sieltä romuttuneesta autosta että oliko jonnekkin kiire?? jos siellä on ketään edes joka siihen vastaa? kaikilla meillä on omat tapamme ajaa autoa mutta pitäkää kaikki se järki päässä kun olette liikenteessä. jokainen voi mennä ja katsoa peiliin. ajoit sitten isoa tai pientä autoa. ja jättäkää ne turhat ohitukset pois niin ette ainakaan vaaranna muiden henkiä tuolla liikenteessä. ja ne nopeudet!! jokainen meistä ajaa sen 5-10km/h ylinopeutta. sitä ette voi kiistää. joten kateutta tässäkin asiassa taitaa olla ilmassa! jotkut vielä enemmän ja se tapahtuu henkilöautoilla!!!! minä hoidan työni omalla työpaikallani ja se on maantie. älkää tulko pelleilemään meidän rekkakuskien työpaikoille, kun ei mekään tulla pelleilemään teidän työpäikoille!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe