jäniksen,miksi se ei hätäjarruttanut ja väistänyt jänistä kun ei ollut montaa vastaantulijaakaan.
Näin kun rekka tappoi
25
6066
Vastaukset
- viitti
Se ois lähteny käsistä se peli.
- Toni112
jos ajan henkilöautoa ja 80 km/h, niin en väistä kun peuraa tai siitä suurempaa. Myös on mahdollista että vaikka sinä näit sen niin kuski ei sitä välttämättä edes huomannut.
- kuin...
tekemään rikosilmoitusta!
- Rekkis 731
Päivän naurunaiheen taukotilaan.
- Piller
jo opetetaan ettei koiraa pienempiä saa väistää. Itsekään en ota pienintäkään liikaliikettä jos on iso auto alla.
- olen melkein
Ajanut jäniksen päälle, ovat ehtineet alta. Vaikka ihan henkilöautolla ajna, niin en todellakaan hätäjarruttele tms. yli neljänkympin alueella, enkä alle tuonkaan jos takana on joku.
Miksi muuten pitäisi hätäjarruttaa kun ajaa jäniksen päälle ? Kyllä se oli silläkin pupulla nopee loppu, e iedes kitumaan jäänyt. Oravan päälle olen itse ajanut, enkä silloinkaan hätäjarrutellu, sinne jäi vasemman eturenkaan alle.- niin yritän varmistaa
Jos joku nisäkäs jää alle niin olen mahdollisuuksien mukaan yrittänyt stopata ja käydä varmistamassa että varmasti kuoli, ettei jäänyt kitumaan. 1 kettu, 1 jänis ja 1 kissa on 15 vuoden saldo.
Ikäviä sellaiset kuskit ajoneuvosta riippumatta ketkä jättävät elikon kitumaan mikäli olisi mahdollisuus pysähtyä ja varmistaa että kuoliko. Tosin ei mitään moottoritiestoppeja tulisi mieleen mutta pienemmillä ja vähemmän liikennöidyillä teillä jos on sopivan avara paikka voi rengasraudalla käydä lopettamassa kituvan. - pysähdyn
niin yritän varmistaa kirjoitti:
Jos joku nisäkäs jää alle niin olen mahdollisuuksien mukaan yrittänyt stopata ja käydä varmistamassa että varmasti kuoli, ettei jäänyt kitumaan. 1 kettu, 1 jänis ja 1 kissa on 15 vuoden saldo.
Ikäviä sellaiset kuskit ajoneuvosta riippumatta ketkä jättävät elikon kitumaan mikäli olisi mahdollisuus pysähtyä ja varmistaa että kuoliko. Tosin ei mitään moottoritiestoppeja tulisi mieleen mutta pienemmillä ja vähemmän liikennöidyillä teillä jos on sopivan avara paikka voi rengasraudalla käydä lopettamassa kituvan.Jos mahdollista ja tarkistan ettei jää kitumaan, motarille en minäkään pysähtele. Eniten pelkään noita kissoja, tuntuisi pahalta ajaa jonkun lemmikin päälle.
- ---------------
Juu monesta henkilöauto kuskista on varmaan hienoa kun täyspitkä yhdistelmä alkaa väistämään pieneläimiä...se saattaa katsos joskus olla niin että se kuljettajan ajama 300 000 euron arvoinen yhdistelmä siihen vielä lastin arvo päälle lipsahtaa sinne ojaan ja varmasti auton omistaja ja kuljetuksen tilaaja tykkää...
- varmaan
tosissas kysele noin helvetin tyhmiä??!!!
- sulla ei oo
korttia eikä autoo ittellä . . . olisit tosi ISO riski liikenteessä, kun jokaisen muurahaisen väistäisit.
Et näköjään oo ainakaan ollu ison auton puikoissa, ei se oo mikään mopedi, jolla pujotellaan täydes vauhdis keilojen (pupujen) välissä. Se nääs painaa muutaman norsun verran, hei haloo ! - vastaukses
sulla ei oo kirjoitti:
korttia eikä autoo ittellä . . . olisit tosi ISO riski liikenteessä, kun jokaisen muurahaisen väistäisit.
Et näköjään oo ainakaan ollu ison auton puikoissa, ei se oo mikään mopedi, jolla pujotellaan täydes vauhdis keilojen (pupujen) välissä. Se nääs painaa muutaman norsun verran, hei haloo !oli varmaan tarkotettu alottajalle?? ..sillä mä en ymmärrä miten se liittyy mun vastaukseen..
- lipsahti
vastaukses kirjoitti:
oli varmaan tarkotettu alottajalle?? ..sillä mä en ymmärrä miten se liittyy mun vastaukseen..
väärään paikkaan . . . alottajalle tarkotettu
- lintuharrastaja)niin ei vai...
se on vaan niin pieni eläin että ei sitä kannata väistää toisin kuin jotain hirvee tai muuta suurenpaa eläintä...
- Joka päivä ajava
Ei sitä väistetä hirveäkään. Jos se osuu, niin siitä tulee pahimillaan noin 10 000 euron kulut, jos taas väistetään ja rekka menee metsään siitä tulee pahimillaan noin 200 000 euron lasku. Sitten pitää muistaa että se yhdistelmä painaa noin 60 000 kiloa elikkä noin 30 kertaa sen mitä keskiverto henkilö auto ja on noin 10 ketaa pitempi kuin henkilöauto.
- näin on
Joka päivä ajava kirjoitti:
Ei sitä väistetä hirveäkään. Jos se osuu, niin siitä tulee pahimillaan noin 10 000 euron kulut, jos taas väistetään ja rekka menee metsään siitä tulee pahimillaan noin 200 000 euron lasku. Sitten pitää muistaa että se yhdistelmä painaa noin 60 000 kiloa elikkä noin 30 kertaa sen mitä keskiverto henkilö auto ja on noin 10 ketaa pitempi kuin henkilöauto.
Näin mulle opetettiin kun korttia ajoin että hirven osuessa kohdalle ei yleensä ole aikaa väistää turvallisesti joten jarrua vaan ja molemmilla käsillä ratista kiinni. Pienempi paha rikkoa keula kuin vetää koko yhdistelmä metsähallituksen puolelle= helposti lunastukseen koko putki.
näin on kirjoitti:
Näin mulle opetettiin kun korttia ajoin että hirven osuessa kohdalle ei yleensä ole aikaa väistää turvallisesti joten jarrua vaan ja molemmilla käsillä ratista kiinni. Pienempi paha rikkoa keula kuin vetää koko yhdistelmä metsähallituksen puolelle= helposti lunastukseen koko putki.
Muistan lukeneeni joskus juttua tapauksesta (henkilöauto) jossa kuljettaja oli väistänyt hirveä metsään, ei osumaa hirveen.
Tämän jälkeen vakuutusyhtiön tulkinta oli ollut ettei hirvivahinkovakuutus korvaa koska ei ole näyttöä törmäyksestä hirveen.
Lopputulosta tapauksesta en tiedä, mutta onhan vakuutusyhtiö tässä tapauksessa tavallaan oikeassa.
Ammattiliikenteessä voi olla eri vakuutus pykälät.
Kertokaa jos näin on.- hirvi, älä tule tielle.
RK-asentaja kirjoitti:
Muistan lukeneeni joskus juttua tapauksesta (henkilöauto) jossa kuljettaja oli väistänyt hirveä metsään, ei osumaa hirveen.
Tämän jälkeen vakuutusyhtiön tulkinta oli ollut ettei hirvivahinkovakuutus korvaa koska ei ole näyttöä törmäyksestä hirveen.
Lopputulosta tapauksesta en tiedä, mutta onhan vakuutusyhtiö tässä tapauksessa tavallaan oikeassa.
Ammattiliikenteessä voi olla eri vakuutus pykälät.
Kertokaa jos näin on.Tosi on. Vakuutusyhtiö ei maksa, jos et löydä hirvenkarvaa autosta. (vrt. kuski nukkui/väisti vastaantulijaa, jota ei löydetty tms.) Tällainen päätös on tullut ainakin kahdessa tietämässäni tapauksessa viimeisen 5v sisällä. En tiedä ajantasaista käytäntöä, mutta taitaa olla aika monella yhtiöllä, että korvauksia ei tipu, jos ei voi kiistattomasti osoittaa, mitä on tapahtunut.
- Professor
hirvi, älä tule tielle. kirjoitti:
Tosi on. Vakuutusyhtiö ei maksa, jos et löydä hirvenkarvaa autosta. (vrt. kuski nukkui/väisti vastaantulijaa, jota ei löydetty tms.) Tällainen päätös on tullut ainakin kahdessa tietämässäni tapauksessa viimeisen 5v sisällä. En tiedä ajantasaista käytäntöä, mutta taitaa olla aika monella yhtiöllä, että korvauksia ei tipu, jos ei voi kiistattomasti osoittaa, mitä on tapahtunut.
Jos ajat 50 tonnisella täysperäyhdistelmällä, ja kyydissä on esim. tiilejä, en suosittele väistämään jänistä, se on auton menoa jos äkkiä yrität väistää jänistä, lopputuloksena voi olla kaatuminen, taikka pensaikko.
- henkilöautoilija
Joka päivä ajava kirjoitti:
Jaa - sinä se taidat ajaa erikoiskuljetuksia työksesi, jos yhdistelmäsi "on noin 10 ketaa pitempi kuin henkilöauto". Normaalin henkilöauton pituus on yli 4 metriä tietyllä vaihteluvälillä, mutta en tiedä yhtään noin 2,5 metriä pitkää henkilöautoa. Smart two-two saattaa olla, mutta en ole sitä mittanauhalla tarkistanut eikä sitä voi vissiin kovin normaaliksi Suomessa sanoa.
Esimerkkinä mainittakoon että Toyota Corollan kokonaispituus on 4540 mm, joten kymmenkertainen ajoneuvoyhdistelmän pituus olisi 45 m 40 cm. Sinulla voi olla "hieman" ahdasta risteyksissä ja kiertoliittymissä... - toi........
henkilöautoilija kirjoitti:
Jaa - sinä se taidat ajaa erikoiskuljetuksia työksesi, jos yhdistelmäsi "on noin 10 ketaa pitempi kuin henkilöauto". Normaalin henkilöauton pituus on yli 4 metriä tietyllä vaihteluvälillä, mutta en tiedä yhtään noin 2,5 metriä pitkää henkilöautoa. Smart two-two saattaa olla, mutta en ole sitä mittanauhalla tarkistanut eikä sitä voi vissiin kovin normaaliksi Suomessa sanoa.
Esimerkkinä mainittakoon että Toyota Corollan kokonaispituus on 4540 mm, joten kymmenkertainen ajoneuvoyhdistelmän pituus olisi 45 m 40 cm. Sinulla voi olla "hieman" ahdasta risteyksissä ja kiertoliittymissä...yhtään liioittele se vaan ajaa roadrainia Australiassa.
hirvi, älä tule tielle. kirjoitti:
Tosi on. Vakuutusyhtiö ei maksa, jos et löydä hirvenkarvaa autosta. (vrt. kuski nukkui/väisti vastaantulijaa, jota ei löydetty tms.) Tällainen päätös on tullut ainakin kahdessa tietämässäni tapauksessa viimeisen 5v sisällä. En tiedä ajantasaista käytäntöä, mutta taitaa olla aika monella yhtiöllä, että korvauksia ei tipu, jos ei voi kiistattomasti osoittaa, mitä on tapahtunut.
Noin se on minunkin mielestä: törmäyksestä pitää jäädä todisteita että vakuutus korvaa. Kun tulin alalle, työnantajani sanoi että jos et saa turvallisesti jarruttamalla väistettyä, niin aja päin.
- Ikinä
henkilöautoilija kirjoitti:
Esimerkkinä mainittakoon että Toyota Corollan kokonaispituus on 4540 mm, joten kymmenkertainen ajoneuvoyhdistelmän pituus olisi 45 m 40 cm. Sinulla voi olla "hieman" ahdasta risteyksissä ja kiertoliittymissä...eläessäs nähny kuinka Helsingin Länsisatamasta lähdetään kuljettamaan 35-45 metriä pitkiä kattotuoleja. Siinä sitä onkin taiteilemista ku koitat kääntää Mechelinikadulta porkkalankadulle.
- vepe1
väistää pupua noin vaa tai jarruttaa vaikka ajat sallittua nopeutta tosin olen monen pupun hengen pelastanu jarrutuksella mutta aina se ei käy päinsä koska sillä vaarannat muun liikenteen, jos rekka lähtee käsistä kuljettajasta tulee helposti matkustaja ja tulos voi olla aika tuhoisa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2012581Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291635- 241477
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291405Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1481104
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme8984Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962