Voiko Ruotsissa pärjätä Suomen kielellä?

.................

Elikkä kysyisin että pärjääkö Ruotsissa Suomen kielellä?

9

3683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äijä 23456

      Matkailupaikoissa monesti pärjää suomella. Jos kysyt "pratar någon finska?" -tuodaan paikalle yleensä suomea taitava, jos sellainen on. Muuten saat päänpudistuksen.

      Suomella pärjää siihen tapaan, kuin ruotsilla pärjää Suomessa. Englanti on valttia, ellei ruotsia osaa, sillä tulee toimeen oikeastaan kaikkialla muualla paitsi maaseudulla, jossa voi olla nihkeämpää.

      • Äjä 23456

        Siis: Suomella ei pärjää siihen tapaan kuin ruotsilla pärjää Suomessa...


    • turisti idästä

      Haparandassa ja Ruotsi ei ole 2 kielinen maa kuten Suomi. Englantikin sujuu mutta suomenkieli ei ja miksi sujuisi?

    • pärjää..

      Ei siellä suomella pärjää. Ruotsia tai englantia pitää puhua, niin sitten hommat hoituu.

    • pitäis pärjätä

      Miks pitäis pärjätä suomen kielellä ? Kyllä jokainen on sen verran ruotsia koulussa lukenut että sillä pärjää auttavasti, ja äkkiä se palautuu mieleen kun vaan rohkaistuu puhumaan. Englannilla tietysti pärjää.

    • suvisuvi

      ... Ja parhaitenhan sitä pärjää olemalla suomenruotsalainen ;) no ei, vitsi vitsinä. Mutta olihan se vinhaa käydä ruotsissa kun kaikki yllättyivät siitä miten suomalainen ruotsia voi osata - usein sanavarasto ym. jopa peittosi sikäläisten kielitaidon.
      Mutta joo, mitä paremmin osaat ruotsia, sitä paremmin pärjäät.

    • Anonyymi

      Pärjääkö pelkästään suomea puhuva Uumajassa? Tarkoitus tehdä hotelli yöpyminen Uumajaan.

      • Riippuu mitä haluat jutella. Voisi kuvitella että se pakollinen kirjautuminen menisi puhumatta mitään. Aamiainenkin jos on ostettu etukäteen onnistuu.
        Ainahan sitä voi suomea puhua. Se on vastaan ottajan ongelma jos ei ymmärrä.


    • Anonyymi

      Kännykkä ja googlekääntäjä pelastaa. Ennen 2000-lukua mentiin vielä taskusanakirja kourassa jos ei tosiaan englantia tai ruotsia taitanut. Mutta sen jälkeen googlekääntäjä on hoitanut sanakirjan homman niin, että ainakin tuollaisesta hotelliyöpymisen kielitarpeesta selviää. Se on kuulkaa aika usein kun hotellin respassa tai ravintolassa henkilökunta keskustelee asiakkaan kanssa googlekääntäjällä tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe