Itse koetut paranuskeinot kiertoon.

soilike

Pika-apu suonenvetoon: karkea suolarae kielelle.

Pieneen palorakkulaan, pikaisesti piimää.

Pikku pissatautiin , pian kuumia suihkutuksia,(ennenaikaan kuumia istumakylpyjä), litroittain nestettä, pissa on aina pinnistettävä viimeiseen pisaraan, karpalomehua runsaasti, (itse korvaan c-poretapleteilla), X-rexsiin pussi kiehuvaan veteen montakertaa päivässä (sisältää askorpiinia ja aspirinia,)
Jos ei huomenissa auta , niin kipin kapin lääkäriin antibiootteja pyytämään.

53

7406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elma05

Jotta suolarae auttaa suonenvetoon.Suonenveto saattaa johtua todella suola epätasapainosta.(oli joku lääkäri sanonut)
      Minulla usein kesällä vetää suonta jaloista .Olisikohan niin ,jotta suolat ovat huuhtoutuneet liiallisen nesteen juomisesta? Esim.viime kesä oli kuuma ja nestettä tuli juotua paljon ,joten suolat loppuivat elimistöstä? Tämä on tätä naisen lokiikkaa:)

• resepti

Vaikealta kuullosti reseptisi, kun itse olen turvautunut niihin tavallisiin lääkkeisiin, eli viinaan ja saunaan. Tervaakin saa taas käyttää, vaikka EU:ssa jo sitä oltiin kieltämässä. Mahdollinen edellä mainittujen nautintojen liikaakäyttö on tietysti tuomittava, eikä tervaakaan voi joka paikkaan levitellä.

• kuokkija muualta

Mulla on litran kannu vettä jossa on kaksi pikku teelusikallista suolaa ja ripaus sokeria. Sen yritän lipitellä päivän mittaan muuta lisäksi. Eipä enää öisin vetekle eikä työntele. Suosittelen!
      Ja jos ennättää vedellä,tuo suolahippu on hyvä.

• KristaTee

pieneen pissatautiin voi myös juoda puolukanlehdistä keitettyä teetä. Pahanmakuista, mutta ainakin minua auttanut.

• pikkulusikallinen kahvikupilliseen vettä, on oikea pika-apu. (Ei mitään erikoisen hyvää nautittavaa!) Joskus kokeilin nimittäin pelkästään suolaa kielen päälle,eikä se tehonnut, sitten sain tämän ohjeen vyöhyketerapeutilta.

• a-woman1

...vaikeisiin yöllisiin kramppeihin, esim. selässä, on magnesiumilla. Otan tabletin illalla. Olen päässyt eroon isoista krampeista. Joskus vielä pohkeesta kramppaa, varsinkin jos on kylmä. Silloin pika-apuna suonenvetokohdan lämmittäminen. Lämmitän suihkussa tai hiusten kuivaajalla.

Päänsärkyyn saattaa saada avun niskalihasten rentouttamisella hieroen. Siinä kuitenkin pitäisi olla kaveri hieromassa, yksineläjällä vaikeaa...

• nivelrikkoon

mitään hyvää kansanparannusta?Tai tietääkö joku muu? Säryt ovat tosi ilkeät.

• a-woman1
        nivelrikkoon kirjoitti:

...en nivelrikkoon ole löytänyt hyviä omia konsteja. Minulla on lääkärin määrääminä Arthryl-nimistä lääkettä (jauhe, joka sekoitetaan veteen)sekä särkylääkettä. Eihän ne tervettä minusta tee, mutta kipulääke ainakin auttaa vähäksi aikaa.

Olen lukenut inkiväärin auttavan nivelvaivoihin, mutta en ole vielä kokeillut.

Yritän liikoja kilojani karistaa, se ainakin auttaisi. Tulevat vaan nuo liikakilot ylen helposti, mutta ei niistä ole helppo päästä eroon!

• LounaT
        a-woman1 kirjoitti:

...en nivelrikkoon ole löytänyt hyviä omia konsteja. Minulla on lääkärin määrääminä Arthryl-nimistä lääkettä (jauhe, joka sekoitetaan veteen)sekä särkylääkettä. Eihän ne tervettä minusta tee, mutta kipulääke ainakin auttaa vähäksi aikaa.

Yritän liikoja kilojani karistaa, se ainakin auttaisi. Tulevat vaan nuo liikakilot ylen helposti, mutta ei niistä ole helppo päästä eroon!

aspartaamia. Jos et halua sitä sisällesi, sama lääke eli glukosamiini on myös tabletteina: Glucadol-kauppanimellä.

Zinaxin-inkiväärikapselit ovat myös käytössäni.

Paljon liikuntaa vain ja painoindeksi pienemmäksi.
        Minulla PI = 22 (siis tuo pituuden neliö per paino.)

• Zirkonia
        a-woman1 kirjoitti:

saattaa iskeä muuten nuorempiinkin.
        Ikävää tosiaan että ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin särkylääke, tai joillekin auttaa tuo Glucosamiini(Artryl) No on tosi ärsyttävä vaiva.Särkyä on kaiken aikaa.
        Pitäisiköhän tuota inkivääriä kokeilla?

• Zirkonia
        LounaT kirjoitti:

aspartaamia. Jos et halua sitä sisällesi, sama lääke eli glukosamiini on myös tabletteina: Glucadol-kauppanimellä.

sitä Zinaxinia kannattaisi käyttää sen glugosamiinin ohella?
        Minulla on glukgosaminin ohella omega-3 tbl.Hyödystä en tiedä.Jotain pitää yrittää.

• Zirkonia kirjoitti:

Ikävää tosiaan että ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin särkylääke, tai joillekin auttaa tuo Glucosamiini(Artryl) No on tosi ärsyttävä vaiva.Särkyä on kaiken aikaa.

on nykyään saatavana myös kapseleina, on paljon helpompi ottaa kuin se veteen liuotettava jauhe.

Arthrylissä on vaikuttavana aineena glucosamin.
        Käytin joskus Zinaxiniakin, mutta ei se sitten enää auta, kun polvet on ihan sökönä.

Kun vihdoin pääsin kuvaan ja sain lähetteen tähystysleikkaukseen, niin se vei säryn pois.
        Siinä putsatiin ylimääräiset "moskat" pois polvesta.

• minulla
        Zirkonia kirjoitti:

sitä Zinaxinia kannattaisi käyttää sen glugosamiinin ohella?
        Minulla on glukgosaminin ohella omega-3 tbl.Hyödystä en tiedä.Jotain pitää yrittää.

säännöllisesti, päivittäin.

• LounaT
        Zirkonia kirjoitti:

Nuo kolme mainittua, muitakin vitamiineja
        ja terveellinen ruokavalio.
        Lenkkeilen sekä pyöräillen että kävellen
        2 - 3 km per päivä.
        Minusta nuo ovat hyvät nivelpintojen hoitoaineet!

Kaikki on tietenkin yksilöllistä, minulle sopivat.

Jos olisin alkanut aikaisemmin käyttää niitä, olisin välttynyt
        lonkan pinnoitusleikkaukselta. Se kuitenkin parantui
        viikossa, parissa. Nyt siitä on pian viisi viikkoa.
        En ole tarvinnut mitään sauvoja tms, vaikka
        minulla sellaiset kyllä olisi varalla olleetkin.
        Ennen leikkausta lonkka aristi ja istuessa väsyi.

Kysyin kirurgilta, jatkanko Glucadol 3 tabl,per päivä,
        hän sanoi että muiden nivelien suojaamiseksi
        kyllä kannattaa jatkaa edelleen niitä.

Juttele oman lääkärisi kanssa. Toivottavasti saat
        avun särkyysi! Hyvää jatkoa!

• piti kirjoittaa
        LounaT kirjoitti:

PI = pituus x pituus per paino.
        ( - takaisin nukkumaan!)

• msm:ää eili
        nivelrikkoon kirjoitti:

MSM on kemiallinen aine ja lyhenne MSM tulee sen kemiallisesta nimestä metyylisulfonyylimetaani.
        Aine sisältää rikkiä joka on orgaanisesti valmistettu.Rikin saannin turvaamiseksi on käytetty myös biotiinia ja metioniinia.Näistä yhdisteistä rikki ei irtoa yhtä helposti kuin MSM:ästä.Rikki vapautuu MSM:ästä elimistön käyttöön erittäin nopeasti,joten MSM:n annostusaika ei ole kuten biotiinin ja metioniinin kohdalla kuukausissa vaan viikoissa.

Pääsääntöisesti käytetää urheilu hevosilla joilla nivelissä jäykkyyttä,alkavaa nivelrikkoa, tai nivelnesteet häviää.Omakohtaisesti kokemusta että aine toimii varsinkin jos syö vielä tuoretta inkivääriä,tai kuvattua jota löytyy maustehyllyistä kaupassa. Googleta MSM pitäisi löytyä ihan kotimaiset sivut joko valjas liikkeisiin tai Captain Igor jos olet kielitaitoinen ainetta saa huippuedullisesti saksasta tilaamalla en muista osoitetta mutta hinta ero on huima suomessa 500g maksaa suunilleen 50€ ja saksasta saa kilon pussin parillakympillä muistaakseni toimituskuluineen.

Valmisteita tehdään ihmiskäytöönkin mutta halvemmaksi tulee ja ehkä nopeammin auttaa kun käyttää tätä hevosille suunnattua jauhetta,jota muuten syö tosi moni ja hyvin tuloksin jopa koirilla häviää kivut jos on lonkkavikainen jos tätä syöttää.

• hellu468
        msm:ää eili kirjoitti:

MSM on kemiallinen aine ja lyhenne MSM tulee sen kemiallisesta nimestä metyylisulfonyylimetaani.
        Aine sisältää rikkiä joka on orgaanisesti valmistettu.Rikin saannin turvaamiseksi on käytetty myös biotiinia ja metioniinia.Näistä yhdisteistä rikki ei irtoa yhtä helposti kuin MSM:ästä.Rikki vapautuu MSM:ästä elimistön käyttöön erittäin nopeasti,joten MSM:n annostusaika ei ole kuten biotiinin ja metioniinin kohdalla kuukausissa vaan viikoissa.

Pääsääntöisesti käytetää urheilu hevosilla joilla nivelissä jäykkyyttä,alkavaa nivelrikkoa, tai nivelnesteet häviää.Omakohtaisesti kokemusta että aine toimii varsinkin jos syö vielä tuoretta inkivääriä,tai kuvattua jota löytyy maustehyllyistä kaupassa. Googleta MSM pitäisi löytyä ihan kotimaiset sivut joko valjas liikkeisiin tai Captain Igor jos olet kielitaitoinen ainetta saa huippuedullisesti saksasta tilaamalla en muista osoitetta mutta hinta ero on huima suomessa 500g maksaa suunilleen 50€ ja saksasta saa kilon pussin parillakympillä muistaakseni toimituskuluineen.

Valmisteita tehdään ihmiskäytöönkin mutta halvemmaksi tulee ja ehkä nopeammin auttaa kun käyttää tätä hevosille suunnattua jauhetta,jota muuten syö tosi moni ja hyvin tuloksin jopa koirilla häviää kivut jos on lonkkavikainen jos tätä syöttää.

löytyy näiltä sivuilta www.makana-shop.de englanninkielinen, kilo maksaa n 20€ postimaksut.

• Reino´
        nivelrikkoon kirjoitti:

Molemmat lonkat ja oik. polvi ovat minulla tekoniveliä.

Nyt minulla on ilmennyt takareisien ja pakaroiden kipuilua. Kipulääkkeet eivät auta eikä hieronta sen enempää kuin akupunktiohoitokaan.

On pakko saada kipuilut pois, en oikein pysty kävelemään muuten.

• a-woman1 kirjoitti:

Kävin kirjoittamassa vaihtoehto sivulle oman konstini. Tässä se sinulle: tammik alussa sain idean. Kun on vuosia syönyt särkylääkkeitä, käyttänyt voiteita ja muita konsteja niin. Nyt loppu.
        Keitin viikon kananmunat kerralla, hoitaja toi apteekista D-vitamin tippoja. Joka aamuna ensimäisenä halkaisen keitetyn munan siihen 5 tippaa vitolia ja suihin.
        N 2vk kuluttua kivut säryt ja kosketus tuska oli pois. Käytin 6kk jonka vitol riitti tätä ohjetta.
        Kun olin ollut ilman 2-3 vk alkoivat säryt pikkuhiljaa uusia. Joten nyt taas olen sen aloittanut.
        Kolestrolista en välitä- kuollaan tässä kuitenkin- mutta on ihana tunne olla ilman sitä helvetilistä kipua (anteeksi)
        Toivon tästä olevan teille apua, kuten se auttoi minua.
        Olen satavarma että tämä ohje tuli tuolta ylhäältä.

• erinomaisesti
        nivelrikkoon kirjoitti:

Nonimehu vie kipuni pois. Mutta sitten niveliä hoidan glukosaminella, omega-3:sella, d-vitamiinilla, ja muilla vitamiineilla. Ei särje, ei pakota. Nivelrikko on olemassa, mutta ei haittaa. Glukosaminea syön ilman taukoja, olen syönyt sitä jo toistakymmentä vuotta. Ennenkuin sitä sai Suomesta, tilasin ulkomailta. Sitten tuli Suomeen luontaistuotekauppoihin, ja sen jälkeen apteekkiin. Kun se tuli pillerimuodossa apteekkiin, siirryin Arthryylin pilleriin ja olen sitä käyttänyt säännöllisesti siitä saakka, kun pilleriä oli saatavilla.

Ja kun näin hyvin pystyy näillä eväillä vastustamaan nivelrikkoa, eipä ole syytä lopettaakkaan hoitotoimenpiteitä.

• soilike

Kansanparannuskeinot nivelkipuihin voivat lievittää, kuten kaalinlehtikääre, silloin kun muuta ei vielä tunnettu.

Eihän se nykyisiin lääkkeisiin verrattuna ole mitään

Olen kokeillut sitä omiin nilkanniukahduksiini ja myös pojille kun jalkaa särki.

Kaalinlehti naputellaan pihvivasararalla mehukkaaksi ja kääritään nilkan ympäri ideal siteellä.
      Tuntuu auttavan ja rauhoitavan

• Poppaukko 7

on laulaja Erkki Liikasen mainostama
      magnesium-valmiste Diasporal.
      kivut häviää jo muutamassa päivässä nivelistä

• Ei oo vielä

auttanut nuo "magnesium-valmisteet", reilun kuukauden käytön aikana. Tosin pienet ovat avut noissa lekureiden pilleri määräyksissäkin.

Ja kirurgi ei kuulemma omista taikaveistä.
        Et sellaista tämä suomalainen terveydenhuolto sitten on tänään.
        Silti nyt yli neljä vuotta ovat juoksuttaneet terveyskeskuksessa/keskussairaalassa ?

Yli vuosi sit oli jopa leikkausaika, nyt kukaan ei tiedä enää mitä nyt.. Laskuja kyllä osaavat tehdä jopa puhelin soitoista ? ..vaikka en edes omista puhelinta!

• pikkurempat

Voi pikkurempoissa auttaakkin, mutta ei mun nivelvaivoissa auta.

• Likka321

Olen jo pitkään syönyt Multi-kalkkia, jossa on kalsiumia, piitä, d-vitamiinia, c-vitamiinia ja magnesiumia. Uskon, että se auttaa osteoporoosia vastaan ja magnesium on hyväksi sydämelle. Pii vahvistaa kynsiä ja hiuksia. Joskus pimeänä vuodenaikana tulee napsituksi monivitamiinivalmisteita, mutta eiköhän nykyihminen saa vitamiinit terveellisestä ruokavaliostakin. Femi-Soijan hyviin vaikutuksiin tuskon myös.

Kävelen, kävelen ,kävelen, koira minua kävelyttää ja liikkuminen voitelee nivelpintoja. Kerran muuten leikkasin vahingossa veitsellä lähelle peukaloniveltä ja sieltähän tuli esiin geelimäistä voidetta. Tikit siihen laitettiin ja onneksi nivel ei vaurioitunut.Muutaman kerran lääkäri poisti neulalla ylimääräistä geeliä, sitten vuoto yrehtyi.

Kertokaahan lisää, tämä on kiinnostava ketju, kiitos Soilike ja kaikki kirjoittajat!

• Leinikki

Nuhaan auttaa ja paraneminen nopeutuu huuhtelemalla nenää suolavedellä. Siihen on saatavana nenänhuuhtelukannu (apteekista) . Se estää myöskin ikävän poskiontelontulehduksen.

Suolavedellä kurlaaminen on tehokas lääke kurkkukipuun.

Selkäkipuun, jumppahan se on ja venyttely. Vaatii vaan sitkeyttä.

• Zirkonia

on lääke joka vaivaan.

• Zirkonia kirjoitti:

on lääke joka vaivaan.

Mitenkäs liikut, kun polvet sanoo sopimuksen irti?

• aspiriinia

se on joku nimike särkylääkkeelle.

• Allergia-Alli

Kirjoitin, hävisin jonnekin.
        Olen allerginen asetjohdannaisille. Niinpä lääkäri määrää vain Panacodia. Onko teillä tietoa asista?
        Pelkään jo tottuneeni tähän lääkkeeseen siinä määrin, että olen addiktoitunut siihen.
        AUTTAKAA!

• a-woman1
        Allergia-Alli kirjoitti:

Kirjoitin, hävisin jonnekin.
        Olen allerginen asetjohdannaisille. Niinpä lääkäri määrää vain Panacodia. Onko teillä tietoa asista?
        Pelkään jo tottuneeni tähän lääkkeeseen siinä määrin, että olen addiktoitunut siihen.
        AUTTAKAA!

...tuo kodeiini, joka saattaa aiheuttaa riippuvaisuutta. Oma lääkärini vaihtoi sen Panadoliksi (1000 mg x 3), joka sekin auttaa, mutta ei niin tehokkaasti kuin Panacod, puhumattakaan tulehduskipulääkkeistä, joita sain aiemmin. Viimemainittuja on viime vuosina vedetty markkinoilta niiden aiheuttamien sivuvaikutusten takia. Käytin pari vuotta kohuttua Viox'ia, joka aiheutti käyttäjille sydämeen jotain häikkää. Sain ensimmäisen sydänkohtauksen käytettyäni Viox'ia noin vuoden. Se olisi ollut tehokas nivelrikkolääke.Amerikkalainen valmistaja veti lääkkeen myynnistä, ettei joutuisi korvaamaan potilaille sydänsairauksia... Harmillisia nuo sivuvaikutukset!

En voi astmaatikkona käyttää acetosalisyliä, joten Panadol lienee ainoa apuni.

• Mitkä muut niitä?
        a-woman1 kirjoitti:

...tuo kodeiini, joka saattaa aiheuttaa riippuvaisuutta. Oma lääkärini vaihtoi sen Panadoliksi (1000 mg x 3), joka sekin auttaa, mutta ei niin tehokkaasti kuin Panacod, puhumattakaan tulehduskipulääkkeistä, joita sain aiemmin. Viimemainittuja on viime vuosina vedetty markkinoilta niiden aiheuttamien sivuvaikutusten takia. Käytin pari vuotta kohuttua Viox'ia, joka aiheutti käyttäjille sydämeen jotain häikkää. Sain ensimmäisen sydänkohtauksen käytettyäni Viox'ia noin vuoden. Se olisi ollut tehokas nivelrikkolääke.Amerikkalainen valmistaja veti lääkkeen myynnistä, ettei joutuisi korvaamaan potilaille sydänsairauksia... Harmillisia nuo sivuvaikutukset!

En voi astmaatikkona käyttää acetosalisyliä, joten Panadol lienee ainoa apuni.

En käytä niitä, vaikka joku lääkäri kirjoitti

reseptin silloin, kun oli särkyä.

Luontaistuote Fortodol korvaa minulla särkylääkkeet.

• miss.pristine

auttaisi ns. levottomiin jalkoihin? Itse törmäsin tähän ikävään vaivaan raskausaikanani,
      vuosia sitte. Viideksitoistavuodeksi jätti minut rauhaan, mutta nyt vuoden ajan perskuta taas on alkanut! Ja eikös vaan juuri silloin kun haluaisi rentoutua sohvalla, mennä nukumaan jne....Sitähän ei ilmeisesti oikein tiedetä, mistä tämä vaiva ilmaantuu, vaan nyt kiinnostaa, että millä hel....tillä siitä eroon pääsisi??

• nitroniisku

Hirudoid auttaa jonkun verran. Samoin kylmäpussi jalkapohjiin .

• musta s

millä saa sitkeän kurkkukivun tainnoksiin? Syön antibioottia,on silmätipat,yskää ja tauti ei vain tokene.Mitään hyötyä ei ole ollut lääkkeistä ja tänään olenkin menossa uudestaan heittämään euroja lääkäriin.

Mutta onko kotikonsteja? Suolaveden kurlauksesta olen kuullut puhuttavan mutta ajatuskin oksettaa.
      Nää kyseiset taudit vaivaa mua vuosittain monta kertaa,missähän vika?

• läpipuhaltava

Ensinäkin, et kait imuroi läpipuhaltavalla imurilla?
        Onko antioksidanttitasosi riittävä ?

• taitaa olla
        läpipuhaltava kirjoitti:

Ensinäkin, et kait imuroi läpipuhaltavalla imurilla?
        Onko antioksidanttitasosi riittävä ?

sellainen rääpäle,tappelin sen kans just viimeviikolla. Ja sitten katolta rapsuttelin sammalia pois ja katon reunoista,silloin taisin keuhkoihini vetäistä kaikkea töhnää mut kurkkukipu oli jo sitä ennen.

No-tänään se todettiin angiinaksi,vaik ei kuumetta olekkaan,uudet lääkkeet jne.
        Mikä lie basilisko,hyvä ettei sisilisko,niitä pieniä on mökin rappusilla auringonpaisteessa 6 kpl,söpöjä.

• suolalla

suolavedellä ja tarpeeksi pitkä jakso. Ei se niin pahalle tunnu.

• suolalla kirjoitti:

suolavedellä ja tarpeeksi pitkä jakso. Ei se niin pahalle tunnu.

teitä nuorempia,ja näi hyvästä kokemuksesta voin suositella
        Inkivääriä , Valkosipulia .
        Ne molemmat ovat hyviä moneen vaivaan,ja estämään niitä tulemasta.

Inkivääriä käyttää urheiliatkin koska rasitusvammat ovat sen avulla helpottanu.

Miksei myös me, jotka jo ollaan nivelemme saaneet kulumaan ,se auttää ainakin minua on auttanut.

• suonenveto

on mieheltäni loppunut kokonaan, kun ottaa magnesiumia silloin, tällöin.

• syöpääkin!

Apteekista saa ravinnelisä magnesiumkloridia. Aamulla tyhjään vatsaan noin kolmannes tl veteen sekoitettuna. Kuulemma joku kahden viikon elinajan saanut elikin kaksi vuotta.
        Itselläni pakkaa unohtumaan, kun ei mitään jatkuvaa lääkitsemistä tarvita.

• syöpääkin! kirjoitti:

Apteekista saa ravinnelisä magnesiumkloridia. Aamulla tyhjään vatsaan noin kolmannes tl veteen sekoitettuna. Kuulemma joku kahden viikon elinajan saanut elikin kaksi vuotta.
        Itselläni pakkaa unohtumaan, kun ei mitään jatkuvaa lääkitsemistä tarvita.

saan magnesiumin maidosta.

• vitsin?

Liittyy kylläkin luontaiseen parannukseen.

Oli heinän tekoaika maalaistalossa.
      Renkiä sattui pistämään ampiainen
      siihen herkimpään paikkaan. Mies siinä
      tuskissaan kuljeskeli. Vanha emäntä
      sattui näkemään tapauksen ja vei
      rengin taloon ja toi piimäastian ja
      käski liottamaan kylmässä piimässä.
      Nuori piikatyttö sattui tulemaan siihen
      ja sanoi "ahaa olen tiennyt miten se
      laukaistaan, mutta en sitä miten se
      ladataan:)))

• saanenkohan

anteeksi, nauratti.

Ei naurattanut, kun isäntä soitti töihin männävuonna. Oli ampiainen pistänyt kaulaan, meinasi tukehtua. Allerginen on kaikelle melkein, mieskulta.

• onkin leikki kaukana,
        saanenkohan kirjoitti:

anteeksi, nauratti.

Ei naurattanut, kun isäntä soitti töihin männävuonna. Oli ampiainen pistänyt kaulaan, meinasi tukehtua. Allerginen on kaikelle melkein, mieskulta.

pahimmillaan. Olen kuullut myös vastaavista tapauksista.

• suurin ..
        onkin leikki kaukana, kirjoitti:

pahimmillaan. Olen kuullut myös vastaavista tapauksista.

huoli jälkeenpäin, ei kai keskus luullut, että hän oli päissään?
        Puhe oli tosi sammaltavaa.

Onneksi vaarallinen tilanne meni onnellisesti ohi. Aina ei mene.

• se puhuminen
        suurin .. kirjoitti:

huoli jälkeenpäin, ei kai keskus luullut, että hän oli päissään?
        Puhe oli tosi sammaltavaa.

Onneksi vaarallinen tilanne meni onnellisesti ohi. Aina ei mene.

on, kun suu turpoaa, jos vaikka kurkkukin on kovemmin kipeänä, niin kyllä se vaikuttaa siihen. Yksi tuttava oli tajuton sairaalaan vietäessä ja joutuivat kaulasta alempaa laittamaan sen happiletkun. Siinä oli ihan tosi lähellä hengenlähtö.

• ampparit..
        se puhuminen kirjoitti:

on, kun suu turpoaa, jos vaikka kurkkukin on kovemmin kipeänä, niin kyllä se vaikuttaa siihen. Yksi tuttava oli tajuton sairaalaan vietäessä ja joutuivat kaulasta alempaa laittamaan sen happiletkun. Siinä oli ihan tosi lähellä hengenlähtö.

Kyllähän täällä on kiva naureskella amppareiden pistoksilla ja ilmeisesti he ovat kaupunki asukkaita, jotka eivät tiedä, kuinka kivuliasta se on.

Koska olen nainen ja se ei pistänyt siihen paikkaan, missä miehelle, ainakin 60 , olisi hyvääkin tehnyt se turvotus, mutta kivusta en mene takuuseen.

Minua pisti pikku sormeen ja kipu oli kamala. Onneksi oli 2 kpl kyypakkauksen tablettia talossa, joten selvisin se vuorokauden niillä. Mihinkään taloudelliseen toimeen en pystynyt ryhtymään, sillä sormi oli, kuin pienenpojan kikkeli ja kipu oli mielestäni kova, verrattuna muistikuvaan edellisen vuoden ampparin pistoon, jonka sain kerätessäni marja-aronioita pensaista, jossa yhdessä ryppäässä olikin amppari.

Silloin ei ollut edes kyypakkausta. Kuten ei silloinkaan 50-luvulla, kun meidän talossa isän kantamien lämmityspuiden mukana oli talvella kulkeutunut amppari, jonka päälle minä satuin tallaamaan.

Naurakaa vain te kaupunkilaiset, mutta älkää kutsuko minua kylään, sillä voin tuoda ampparin mukana vaikka tulitikkulaatikossa ja jättää asuntoonne, ihan vain huvin vuoksi, sillä mitä enemmän hosutte niitä, sitä hanakammin ne pistävät.

He, jotka osaavat todellakin olla kylmähermoisia, ovat taatusti suojassa ampparin pistoksilta, sillä niitä ei saa häiritä millään tavalla. Ei, vaikka ne tulisivat käsivarrelle istumaan.

Koskaan en ole nähnyt näin kylmähermoista ihmistä, kuin mieheni, joka antoi niiden näin syksyisin kävellä ihollaan ja pistoja ei tullut.

Nythän on pahin amppari aika kun "pennut", vai mitkä lieneekin näin syksyisin on jokapaikassa, missä makea haiskahtaa.

• kirjoitit,
        ampparit.. kirjoitti:

Kyllähän täällä on kiva naureskella amppareiden pistoksilla ja ilmeisesti he ovat kaupunki asukkaita, jotka eivät tiedä, kuinka kivuliasta se on.

Koska olen nainen ja se ei pistänyt siihen paikkaan, missä miehelle, ainakin 60 , olisi hyvääkin tehnyt se turvotus, mutta kivusta en mene takuuseen.

Minua pisti pikku sormeen ja kipu oli kamala. Onneksi oli 2 kpl kyypakkauksen tablettia talossa, joten selvisin se vuorokauden niillä. Mihinkään taloudelliseen toimeen en pystynyt ryhtymään, sillä sormi oli, kuin pienenpojan kikkeli ja kipu oli mielestäni kova, verrattuna muistikuvaan edellisen vuoden ampparin pistoon, jonka sain kerätessäni marja-aronioita pensaista, jossa yhdessä ryppäässä olikin amppari.

Silloin ei ollut edes kyypakkausta. Kuten ei silloinkaan 50-luvulla, kun meidän talossa isän kantamien lämmityspuiden mukana oli talvella kulkeutunut amppari, jonka päälle minä satuin tallaamaan.

Naurakaa vain te kaupunkilaiset, mutta älkää kutsuko minua kylään, sillä voin tuoda ampparin mukana vaikka tulitikkulaatikossa ja jättää asuntoonne, ihan vain huvin vuoksi, sillä mitä enemmän hosutte niitä, sitä hanakammin ne pistävät.

He, jotka osaavat todellakin olla kylmähermoisia, ovat taatusti suojassa ampparin pistoksilta, sillä niitä ei saa häiritä millään tavalla. Ei, vaikka ne tulisivat käsivarrelle istumaan.

Koskaan en ole nähnyt näin kylmähermoista ihmistä, kuin mieheni, joka antoi niiden näin syksyisin kävellä ihollaan ja pistoja ei tullut.

Nythän on pahin amppari aika kun "pennut", vai mitkä lieneekin näin syksyisin on jokapaikassa, missä makea haiskahtaa.

ei siitä sataa sanaa. Upea ihminen, olet, viisaita sanoja sanot.

• ampparit.. kirjoitti:

ampiainen vielä minua pistänyt. Eilen taisi kolme käydä kädellä kävelemässä. Ihan kilttejä olivat.

• hehiläläiskä
        sitroen kirjoitti:

ampiainen vielä minua pistänyt. Eilen taisi kolme käydä kädellä kävelemässä. Ihan kilttejä olivat.

kyypakaus joka kesä mukaan, auttaa akuuttiin amppariinkin. Koettu on , kun ukko-kulta meinas tukehtua.

• Palmu

Valkosipulia tuoreena kun syö 2- 3 kynttä joka päivä voi olla varma ettei tarvitse punkinpuremaa pelätä. On tieteellisesti tutkittu ja itsekin kokeillut eli käytän jokapäivä eikä ole yksikään ötökkä ole kiinni tarttunut vaikka kuljen minkälaisissa ryteiköissä shortsit jalassa.
      jos joku vähän nyrpistää nenäänsä, mitä siitä? Terveys ennenkaikkea!
      Ja se poistaa kolestroolia ja alentaa verenpainetta ja parantaa pikku haavaumat suussa -jos pidät kynttä suussasi kevyesti pureskellen.
      Ja tämä Ratamon- lehti poistaa myös itikanpurema kivun, kokeiltu on.
      Ja yksi jota aion seuraavan kerran kokeilla ja minkä kuulin radiosta on halkaistu keltasipuli ampiaisen tai mehiläisen puremaan, auttaa kuulema hetkessä kipuun eikä myöskään tule mitään turvotusta. Ovat kokeilleet ja hyväksi havainneet nämä muut ja siihen uskon että auttaa.

• -------

Mitä älyä tänne on nostella ikivanhoja ketjuja, joiden aloittajastakaan ei ole enää mitään havaintoja.

Tee nostaja uusi aloitus, jos osaat!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      123
      3334
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      257
      2117
    3. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      72
      2095
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1889
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1402
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      97
      1327
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1277
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1230
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59