OO 2.2 x

Dubio

Vaihdoin uusimman OO 2.2 version, joka toimii hyvin, mutta mitä uudistuksia siinä on vanhempaan versioon verrattuna. Yritin selvittää, mutta enpä päällepäin havainnut. Oliko muutokset jotain pikkukorjauksia vain ?

8

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika.
      • sitroen.

        on täysin perseestä.
        Eihän siinä toimi mikään.
        Ei edes palautetta voi antaa - linkistä tulee ulkomaankielinen sivu, jossa ei siinäkään ole palautelinkkiä.
        Miten tuollaista roskaa viitsitäänkin levittää? Ja vielä valehdella toimvaksi!
        Yhtä huono on AbiWord.

        Kaikkea paskaa sitä netissä levitetäänkin!

        Onko olemassa MITÄÄN toimivaa ilmaista tekstinkäsittelyohjelmaa vai onko palattava vanhaan lisenssittömään Wordiin?


      • Dubio
        sitroen. kirjoitti:

        on täysin perseestä.
        Eihän siinä toimi mikään.
        Ei edes palautetta voi antaa - linkistä tulee ulkomaankielinen sivu, jossa ei siinäkään ole palautelinkkiä.
        Miten tuollaista roskaa viitsitäänkin levittää? Ja vielä valehdella toimvaksi!
        Yhtä huono on AbiWord.

        Kaikkea paskaa sitä netissä levitetäänkin!

        Onko olemassa MITÄÄN toimivaa ilmaista tekstinkäsittelyohjelmaa vai onko palattava vanhaan lisenssittömään Wordiin?

        Mitähän tässä maailmassa ilmaiseksi saa. Olen käyttänyt tyytyväisenä OO sen ensimmäisistä versioista alkaen. Tietysti voi maksaakin paristaaa, jos on turhamainen. Maksaisin kyllä mielelläni ohjelmista, mutta jatkuvasti maksullisena uudistettavat versiot eivät innostaisi. Vanhastaan on käytössäni Word97. Sekin on erinomainen tekstin tuottamiseen, mutta ei valitettavasti ota vastaan uusia dokumentteja.
        Purkauksesi tuntuu jonkin verran hätäiseltä.


      • sitroen.
        Dubio kirjoitti:

        Mitähän tässä maailmassa ilmaiseksi saa. Olen käyttänyt tyytyväisenä OO sen ensimmäisistä versioista alkaen. Tietysti voi maksaakin paristaaa, jos on turhamainen. Maksaisin kyllä mielelläni ohjelmista, mutta jatkuvasti maksullisena uudistettavat versiot eivät innostaisi. Vanhastaan on käytössäni Word97. Sekin on erinomainen tekstin tuottamiseen, mutta ei valitettavasti ota vastaan uusia dokumentteja.
        Purkauksesi tuntuu jonkin verran hätäiseltä.

        saattaakin tuntua, mutta kun joka ainoa kerta ilmenee joku uusi tapa, mikä kaataa ohjelman tai tekee järjettömiä temppuja. En jaksa niitä tässä ruveta luettelemaan; kun kokeilet käyttää sitä, huomaat itsekin. Paska mikä paska, mainokset ovat tahallista harhaanjohtamista ja petosta.


      • Dubio
        sitroen. kirjoitti:

        saattaakin tuntua, mutta kun joka ainoa kerta ilmenee joku uusi tapa, mikä kaataa ohjelman tai tekee järjettömiä temppuja. En jaksa niitä tässä ruveta luettelemaan; kun kokeilet käyttää sitä, huomaat itsekin. Paska mikä paska, mainokset ovat tahallista harhaanjohtamista ja petosta.

        Taidat olla masokisti, jos moisella asialla vaivaat itseäsi. Ei ukaan pakota käyttämään ilmaista paskaa. Osta kaupasta kelpo ohjelma, josta voit valittaa virallisesti avikka kuluttajaneuvontaan ja muihin mahdollisiin paikkoihin. Ja ennenkaikkea olisi varmaaan aihetta mennä ensimmäiseksi alkeiskurssille ammattilaisen ohjaukseen.


      • Dubio kirjoitti:

        Taidat olla masokisti, jos moisella asialla vaivaat itseäsi. Ei ukaan pakota käyttämään ilmaista paskaa. Osta kaupasta kelpo ohjelma, josta voit valittaa virallisesti avikka kuluttajaneuvontaan ja muihin mahdollisiin paikkoihin. Ja ennenkaikkea olisi varmaaan aihetta mennä ensimmäiseksi alkeiskurssille ammattilaisen ohjaukseen.

        (Osta kaupasta kelpo ohjelma,) ...josta voit valittaa virallisesti avikka kuluttajaneuvontaan ja muihin mahdollisiin paikkoihin.

        Valittaa voit. Eri asia, mitä hyötyä siitä on.


      • linukkala
        sitroen. kirjoitti:

        on täysin perseestä.
        Eihän siinä toimi mikään.
        Ei edes palautetta voi antaa - linkistä tulee ulkomaankielinen sivu, jossa ei siinäkään ole palautelinkkiä.
        Miten tuollaista roskaa viitsitäänkin levittää? Ja vielä valehdella toimvaksi!
        Yhtä huono on AbiWord.

        Kaikkea paskaa sitä netissä levitetäänkin!

        Onko olemassa MITÄÄN toimivaa ilmaista tekstinkäsittelyohjelmaa vai onko palattava vanhaan lisenssittömään Wordiin?

        Parempi on olemassa sitä kutsutaan nimellä LateX muutaman päivän opettelu niin alkaa taittumaan. Muutamia frontedejäkin sille on olemassa. Tiedemaailman standardi ja koodi avointa.

        OpenOfficen koodi on sinulle täysin avointa, joten koodaa siitä parempi ja tee siitä lisenssiehtojen mukainen (LGPL) levityspaketti muille jaettavaksi.


      • sitroen vs. toijota
        sitroen. kirjoitti:

        on täysin perseestä.
        Eihän siinä toimi mikään.
        Ei edes palautetta voi antaa - linkistä tulee ulkomaankielinen sivu, jossa ei siinäkään ole palautelinkkiä.
        Miten tuollaista roskaa viitsitäänkin levittää? Ja vielä valehdella toimvaksi!
        Yhtä huono on AbiWord.

        Kaikkea paskaa sitä netissä levitetäänkin!

        Onko olemassa MITÄÄN toimivaa ilmaista tekstinkäsittelyohjelmaa vai onko palattava vanhaan lisenssittömään Wordiin?

        Viestistäsi ilmenee ettet ole perehtynyt asiaan erityisen tarkasti, jo perustelu "Eihän siinä toimi mikään." todistaa että kokemus sekä tietämys asiasta puuttuu kokonaan. Käy myös ilmi ettei sinulla ole tarvetta edes toimisto-ohjelmistoon, eli rivien välistä on luettavissa "liian paljon ominaisuuksia tarpeisiini/kykyihini nähden". OpenOfficessa on kaikki oleellinen, mutta tiettyjä puitteita on kilpailijoihinsa nähden (ei kuitenkaan merkittäviä puitteita mitkä leimaisi ohjelmiston paskaksi ja/tai toimimattomaksi).

        AbiWordikaan ei ole huono, mutta tässä sinun pitää huomioida sellainen asia että se on VAIN TEKSTINKÄSITTELYOHJELMA eikä ns. toimisto-ohjelmisto (esim. OpenOffice). AbiWord toimii tekstinkäsittelyohjelmana moitteitta, eikä siinä ole ongelmia käytettävyyden tai toimivuuden kanssa.

        Tärkeä seikka mikä on hyvä erottaa on epävakaiden ja vakaiden versioiden erot. Epävakaat versiot ovat kehittäjien kannalta tärkeämpiä, mutta käyttäjän kannalta vakaat versiot ovat tärkeämpiä. Yleensä tarjolla on kummatkin versiot (epävakaa on yleensä tuorein versio).

        En usko että olet valmis vaihtamaa Wordia toiseen ohjelmaan, tarvitset selvästi apua ja perehdytystä asiaan. Kun olet valmis, niin uskon että AbiWordin vakaa versio palvelee tarpeitasi mainiosti (siihen saa myös Suomen kielen oikoluvun mikä ei ole sinulle pahitteeksi).

        Ystävälliset terveiset:
        Masentunut Microsoftin toimistopakettia käyttävä työntekijä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe