Miksi teen näin..

Saturact

Onko päässäni jokin ongelma,vai minkä takia haluan aina tuhota kaikki suhteeni? Aluksi olen aivan hulluna uuteen ihmiseen,täysillä mukana suhteessa,olen kuin yksi perkeleen auringon paiste..Sitten alan löytää pieniä vikoja,mutta sivuutan ne enkä välitä. Sitten alkaa tapahtumaan. Rupean ilman mitään syytä inhoamaan sitä ihmistä,jota rakastin aluksi yli kaiken. Haluan vain sulkeutua omaan yksinäisyyteeni,en vastaa puhelimeen enkä viesteihin.. Mikä minua vaivaa? En halua tehdä näin,mutten voi sille mitään. Yritän jatkuvasti tuhota suhdettani kiukuttelemalla ja haastamalla riitaa,jotta rakkaani jättäisi minut. Ja se,että sulkeudun kuoreeni enkä enää puhu mitään,saa muut ihmiset hämilleen ja vihaisiksi,kun en enää olekkaan iloinen päivän paiste.. Kohtalontovereita?

17

3266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla

mulla vähän samanlaisia taipumuksia. jostain syystä alussa kiinnostava tyttö muuttuu jotenkin mitäänsanomattomaksi ja muutun itse kenties välinpitämättömäksi. se voi johtua siitä että tulee luonnostaan flirttailtua kiinnostusta herättäville ihmisille ja joskus se johtaa hieman lähempään tutustumiseen. yleensä sit alkaa tuntua että toi ei herätä mussa mitään suurempia tunteita ja isken kylmästi käsijarrun päälle. uskon että mä vielä joskus kohtaan sellasen joka mut tosissaan pysäyttää, eli mä odotan sitä kuka tuntuu täydelliseltä mulle.

• Hassahtanut kahdesti jo sam...

On todellakin epävakaita ihmisiä. Antaa ensin ymmärtää , että maat ja taivaat kaatuu, mutta kyllästyvät jos toinen osapuoli sattuu rakastumaan häneen. Elämä on! P.....stä. Ei enää ikinä!

• oinasneiti-.

juuri noin! sanoit juuri tunteeni ja tekoni ääneen! minulla ihan sama juttu, en olisi osannut sanoa sitä vain noin hyvin!! tosi ahdistavaa, tämän takia monet hyvätkin suhteet mennyt karille! surullista :/ mutta ihan sama juttu! mielenkiintoista löytyykö vielä muita kohtalontovereita..

• oinasta

En ole kohtalotoveri, mutta tavannut juuri kyseisen Oinaan, joka omalla "pelleilyllään" tuhoaa kyllä joka ikisen suhteensa. Ensin ihastuu tyttöön, mutta aika pian alkaa tapailla taas muita jonkin omien tarpeidensa tyydyttämisen vuoksi, ylläpitää suhdetta tyttöön valheilla, tavallaan pitää hänestä, mutta tykkää niin jumalattomasti vierailla muilla, kunnes tyttö lopulta saa totuudesta tarpeeksi ja näin on Oinas taas kerran yhtä siihen asti uskollista tyttöä köyhempi. Ikinä ei kaiketi edes opi tästä mitään.

• sanoa asian..
        oinasta kirjoitti:

En ole kohtalotoveri, mutta tavannut juuri kyseisen Oinaan, joka omalla "pelleilyllään" tuhoaa kyllä joka ikisen suhteensa. Ensin ihastuu tyttöön, mutta aika pian alkaa tapailla taas muita jonkin omien tarpeidensa tyydyttämisen vuoksi, ylläpitää suhdetta tyttöön valheilla, tavallaan pitää hänestä, mutta tykkää niin jumalattomasti vierailla muilla, kunnes tyttö lopulta saa totuudesta tarpeeksi ja näin on Oinas taas kerran yhtä siihen asti uskollista tyttöä köyhempi. Ikinä ei kaiketi edes opi tästä mitään.

todella negatiivisesti.
        ei me nyt niin kauheita olla.. meilläkin on tunteet ja halut ja tämmösii me vaan ollaan..

• oinastyttö oon

ja kaikki suhteeni pilannu samalla kaavalla.
      Ihania, uhrautuvia, uskollisia ja upeita miehiä ollu, kaikki oon halunnu karkottaa enkä itekkään tiiä miks.
      Uskoton en oo ollu ikinä, flirttailen joo mutta samalla lailla ne tunteet flirttailun kohteen kanssa voi sammua hetkessä.Alkaa ärsyttää.Haluan olla yksin.En haluu vastata puhelimeen, olla tavoitettavissa.En haluu olla itsestäänselvä!

Ootan jotenkin et se mies taistelee siitä mun huomiosta, tekee jotain suurta ja ritarillista.Jotain romanttista.
      Miten vois odottaa et mies tekis niin ku käyttäydyn ite kun ääliö ja mies aattelee et mulla ei oo tunteita sitä kohtaan..

Nyt taistelen saman homman kanssa, tiiän itekkin et liian ihana mies menetettäväks..silti kiukuttaa ja ärsyttää..on tylsää..jotenkin niin levotonta tää oinaana olo koko ajan.

• hannutar

Olen itse kokenut elämässäni monia oinaille tyypillisiä asioita. Olen ollut määrätietoinen ja saanut loppuilopuksi hyvän elämän. Olen ollut esimiesasemassa valtaosin työssä. Ongelmia on ollut alaisten kanssa ja kateutta.En tule toimeen neitsyitten, kalojen kanssa. Parhaat ovat jousimies, leijona, vaaka.
        Skorpionin kanssa olin pitkään naimisissa ja tein kaksi lasta, jotka ovat jo omassa elämässään.Erosin miehestäni, koska hän kävi vieraissa ja yrityksemme talous näytti menevän päin p:tä, koska mies ei välittänyt hoitaa asioita(skorpioni)Katsoin parhaaksi pelastaa, mitä pelastetavissa on ja lapsillekkin jäi koti. Eromme jälkeen, kun en enään ollut hoitamassa taloutta ja hakemassa aina lainaa, kun herra halusi vaihtaa kuorma-autoa, hän meni velkajärjestelyyn. Hoidin lapset aikuiseksi ja jossain vaiheessa löysin hyvän miehen. Ei juo/tupakoi ja on muutenkin tylsä. 18 v siinäkin meni. Se tuntui hyvälle, kun lapset olivat viellä kotona.
        Nyt pääsin eläkkeelle aikoinani sairastaman polion vuoksi ja ajattelin, että nyt teen niitä asoita mitä 40v työssäoloaikana olen haaveillut. Mutta, etpäs teekkään, kun avopuoliso panee jarrut päälle. Ei matkustelua edes oman tyttären perheen kanssa, ei omia ystäviä kylään, ei kaljapulloa edes lauantaina, mut oman yrityksensä töitä olisi pitänyt tehdä ilmaiseksi. Illat maattiin sängynpohjalla ja katottiin tv:tä ja odotettiin vanhuutta. EI KIITOS ! Ei sovi oinaalle. Mietin asiaa pitkään ja lopulta lähdin takaisin omaan asuntooni, joka oli ollut vuokralla. Elämäni kulkee 18v periodilla, aina aikaajoin se pitää laittaa uusiksi. Jätin kaikki tavaratkin avomiehelle ja ostin itselleni uudet. Nyt on taas hyvä olla. Oma tupa oma lupa. Olen nauttinut elämästä ja matkustellut ja tavannut ystäviä, vanhoja ja uusia. Tämmösiä me oinaat ollaan! Tuota en kyllä hyväksy, että joku kirjoitti, että hankalia ihmisiä.. Minulla ainakin on ystäviä vähän liikaakin.

• siitä

ettet olekkaan sinkku mitä esität. Tai sitten jatkat esitystä ja taas olet sinkku, sitten taas et, kunnes..

• oinaaseen rakastunut

En ole kohtalontoveri,vaan se toinen osapuoli.Miten minun tulisi toimia,kun oinas naiseni lyö jarrut päälle?

• oinasneitiii

vaikka olen se joka tähän ekana vastaili, ja tuttu juttu tuo, niin en tiedä miten sitten edes odottaisin miehen käyttäytyvät.. ehkäpä kannattaa pitää vähän väliä, tehdä itse se 'eroamisalote', katsoa vähän aikaa sivusta ja ruveta taas mielenkiintoiseksi ja seksikkääksi oinaansilmien edessä.. mutta älä ole itsestäänselvyys.. ole haaste. mutta tavoiteltava se´llainen.

• vastaus..

olen 25-v oinasnainen ja juurikin tuollainen jarrua-kaasua-jarrua-kaasua.

En ollut koskaan aiemmin seurustellut paria kuukautta pidempään.Eikä ihmekkään, en itsekkään seurustelisi itseni kanssa saati jäsi odottamaan milloin mielenoikut vaihtuu.

Kerron mikä minuun tepsi...
        Mies, joka rakastui minuun eikä tehnyt sitä virhettä että olisi alkanut käyttäytyä kuten minä käyttäydyin.Minä äksysin, muutin mieltäni, kettuilinkin hänelle, syytin turhasta...hän vain oli rauhallinen, järkkymättömän rauhallinen, tuki minua silti, ei ikinä jättänyt yksin.

Kyllä hän piti puolensa ja sanoikin vastaan mutta ei ikinä hylännyt, vaikka kiukkusin ja eristäydyin niin osoitti koko ajan vaan että on olemassa mua varten, ikävöi ja haluais tietää mitä voi tehä suhteen eteen.

Mulla ainakin tepsi tuo sanonta että "rajuus parannetaan lauhkeudella" ...kuitenkin se oinaan elämöinti on sellasen levottomuuden tulosta.Se että joku rakastaa ja tukee sua vaikka minkälainen tuuliviiri oot niin synnytti ainakin mussa sellasia tunteita miestäni kohtaan mitä ei oo kukaan muu pystyny.
        Oinaan on vaan niin vaikea myöntää sitä että tarvitsee hirveesti hellyyttä, turvallisuutta ja ehdotonta rakkautta.Tarvitaan me jännitystä ja seikkailuakin mutta mielestäni se järkähtämätön luotettavuus miehessä oli se mikä sai pikkusen kesyyntymään.

Kuunteli kaikki murheet, yritti aina auttaa, ei ollu sovinistinen vaan tasaveroinen ystävä, ei ikinä kostanut mitään tyhmiä tekojani tai sanojani, saatto sanoa että tiiätkö miten pahalta tuntuu kun sanot noin ja sekös miun omatuntoo heti kolkutti ja kadutti kaikki pahat sanat :)

• Noorann

Justiinsa tuttuhomma! Itse olen ajatellut samaa, ja tullut siihen tulokseen, että huonoina hetkinä toivoisi seurustelukumppanin kertovan miten ihana olen ja miksi hän minua rakastaa. Eikä todellakaan pitää minua itsestään selvänä.

• NomeD

Olin joskus samanlainen jätin vain särkyneitä sydämiä taakseni. Kai se on vain itsensä hakemista. Jossain välissä ymmärrät että loppupeleissä satutat vain itseäsi ja siitä se alkaa helpottaa. Ei ole olemassa täydellistä ihmistä pitää vain joko oppia elämään toisen virheiden kanssa jos hänkin pystyy elämään sinun virheiden kanssa. Tätä kaikkea sanotaan kait kasvamiseksi ?

• elämäntarinani..

Tosiaan tässä palstalla aiemmissa viesteissä on kyllä kirjattu mun elämäntarinani. oon kolmekymppinen O-mies, joka ihastuu, rakastuu, turhautuu, ja lähtee. Jokainen vaihe tapahtuu kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ja olen aina ehdoton.
        Pitkänkin suhteen jälkeen en anna mahdollisuutta keskusteluun tai "paranteluun" vaan koen niin vahvasti että asiat on miten on. Jälkikäteen ihmettelen miten kukaan voi olla niin tyly, ehdoton ja varma. Tuntuu että taakse jää juuri särkyneitä sydämmiä, joista kannan kyllä sitten jonkin asteista syyllisyyttä. Ei oo helppoo. Mulla on kovat luulot että jossain vaiheessa kohtaan ihmisen joka ylläpitää mun mielenkiintoani hamaan hautaan asti. Samalla pelkään sen olevan epärealistista...

• emma

Ongelmasi johtuu siitä, ettet tunne itseäsi vielä tarpeeksi hyvin, tunteesi vievät sinua liikaa, koska et tunnista tarpeitasi.

Kun ymmärrät, mitä elämältä/kumppaniltasi haluat ja tarvitset, löydät oikeanlaisen (huom. yhtä oikeaa ei ole olemassa). Toinen asia on tajuta, ettei kukaan ole se mr. täydellinen. Jokaisella on puutteensa, myös sinulla. Kannattaa elellä ensin yksikseen, tutustua itseensä, oppia rakastamaan itseään (oikealla tavalla), vasta sitten voi rakastaa aidosti toista.

• elämäntarinani..

Kiitos emma vastauksestasi!
        Taidat olla enemmän oikeassa kuin voit uskoakaan.
        Hämmentävää on vielä se että pidän itseäni kohtuu hyvin sinut tunteidensa kanssa olevana miehenä. Luotettavan ihmisen seurassa uskallan olla oma itseni: vahva mies ja herkkä ihminen samassa kehossa.

Rakkauselämä on ainoa jossa tuntuu - varsinkin suhteen loputtua - etten ole tuntenut itseäni ollenkaan. Viimeisimmän suhteen luulin todella olevan elämäni rakkaus, ja muutamassa hetkessä huomasin ettei näin ole ollenkaan. Sen jälkeen en ole uskaltanut edes antaa itselleni lupaa ihastua kehenkään, yritän nähdä ihmisissä heti huonot puolet, jotten kiinnostuisi heistä - pelkään jo valmiiksi itseäni. Miten voin koskaan luottaa tunteeseeni rakkaudesta, kun se tuntuu olevan niin pettävä.

Uskon samoin kuin emma kirjoitit että nyt pitää elää yksin ja oppia tietämään mitä haluaa. Olen viimeisimmän suhteen jälkeen käynyt todella paljon ajatteluprosesseja läpi. Mutta en tiedä silti olenko valmis, ja ihmettelen milloin sitä oikein tietää olevansa valmis..

• emma
        elämäntarinani.. kirjoitti:

Kiitos emma vastauksestasi!
        Taidat olla enemmän oikeassa kuin voit uskoakaan.
        Hämmentävää on vielä se että pidän itseäni kohtuu hyvin sinut tunteidensa kanssa olevana miehenä. Luotettavan ihmisen seurassa uskallan olla oma itseni: vahva mies ja herkkä ihminen samassa kehossa.

Rakkauselämä on ainoa jossa tuntuu - varsinkin suhteen loputtua - etten ole tuntenut itseäni ollenkaan. Viimeisimmän suhteen luulin todella olevan elämäni rakkaus, ja muutamassa hetkessä huomasin ettei näin ole ollenkaan. Sen jälkeen en ole uskaltanut edes antaa itselleni lupaa ihastua kehenkään, yritän nähdä ihmisissä heti huonot puolet, jotten kiinnostuisi heistä - pelkään jo valmiiksi itseäni. Miten voin koskaan luottaa tunteeseeni rakkaudesta, kun se tuntuu olevan niin pettävä.

Uskon samoin kuin emma kirjoitit että nyt pitää elää yksin ja oppia tietämään mitä haluaa. Olen viimeisimmän suhteen jälkeen käynyt todella paljon ajatteluprosesseja läpi. Mutta en tiedä silti olenko valmis, ja ihmettelen milloin sitä oikein tietää olevansa valmis..

Luulin, että olet nainen :) mutta miehille pätee ihan samat asiat kuin naisillekin.

Ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu. Itse olen käynyt vastaavanlaisia asioita läpi ja vasta nyt, toisessa avioliitossani, tiedän mitä tarvitsen ja mitä en. Toisen ihmisen kunnioittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Pitää antaa vapaus kumppanin olla mitä on, ei ruveta muuttamaan toista.

Ongelma on se, että sitä usein ihastuu tietynlaiseen kuvitelmaan / harhaan toisesta ihmisestä ja se mielikuva katoaa nopeasti, kun suhde muuttuu arkisemmaksi. Siitä kuuluisasta sitoutumiskammosta on mielestäni silloin kysymys. Ei uskalleta kohdata toista ihmisistä (eikä itseään) rehellisesti, vaan paetaan mielikuvitusmaailmaan.

Mutta hei, sä olet jo pitkällä, kun mietit näitä asioita, se on askel kohti tietoisuutta. Rakkauselämä onkin se vaikein asia maailmassa, johon ei mitään koulutusta saa, kaikki täytyy itse opetella kantapään kautta.

Tsemppiä sinulle ja vinkkinä vielä, että ei kannata pelätä mitään. Ota vastaan kaikki, mitä tulee ja opi niistä. Hyvää kesää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe