Pyydän teitä hyvät fanit!

T.M.T.H

Kun Harry Potter and the Deathly Hallows ilmestyy 21.7, haitte sitten kirjanne yömyynnistä, luette paljastuksia netistä tai ostatte kirjan sinä päivänä niin ihan Rowlingin tähden pitäkää loppu salaisuutena! Monet spoilasivat monilla sivuilla kun Half-blood prince ilmestyi ja oli sähköpostia lukiessa kiva huomata kun eräältä foorumilta oli tullut ilmoitus viestistä otsikolla "Kalkaros murhasi Dumbledoren" ja olin n. 5 sivun päässä itse tapahtumasta joten lukunautinto tippui miinuksen puolelle. Tiedän, että muillakin on varmasti samoja ajatuksia, mutta tietenkin moni surkeampi "fani" haluaa pilata toisten ilot etsimällä tietoa netistä spoilausta varten niin paljon kuin jaksaa ja kenties selailee kirjaa silmäillen etsien mehevimmät kohdat kirjoitettavaksi.

Viestini ei tietenkään muuta mitään, mutta te arvoisat spoilaajat menkää hutaamaan paljastuksia
vaikka tyyny suun edessä kellariin tai jonnekkin muualle jos on ihan pakko avata suunsa paljastuksia varten. Joka tapauksessa joudun pitämään tietokoneen suljettuna muutaman päivän kunnes saan kirjan luettua, koska en vahingossakaan nähdä paljastuksia ja kuvitella että edes omaa sähköpostia et voi tutkia ilman että joku on sinne lähettänyt infoa.

Eikö muutenkin olisi kivaa lukea kirja rauhassa nauttien päätöksestä täydellisesti kuin rynnätä siihen viimeiseen kappaleeseen? Ajatelkaa että se on mitä todennäköisemmin viimeinen kirja ja sen lukeminen pitäisi suorittaa kunnialla. Toivottavasti sheriffi uskaltaa tulla palstalle spoileja poistamaan XD.

16

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavalla

      Näin se hoituu:
      Lue kirja päivässä, äläkä tule sitä ennen nettiin.

      • ne...

        jotka eivät osaa englantia, minulla on lukihäiriö eikä englanti mene päähän vaikka kuinka yrittäisi. Lisäksi jopa suomenkielisen kirjan lukemiseen menee ainakin viikko koska luen niin hitaasti, vaikka lukisin aamusta iltaan saakka. Edellisellä kerralla onnistuin vättelemään kaikkia sivuja joissa kerrottiin Dumbledoren kuolleen, en edes ymmärrä miten onnistuin siinä.


      • sfdsf
        ne... kirjoitti:

        jotka eivät osaa englantia, minulla on lukihäiriö eikä englanti mene päähän vaikka kuinka yrittäisi. Lisäksi jopa suomenkielisen kirjan lukemiseen menee ainakin viikko koska luen niin hitaasti, vaikka lukisin aamusta iltaan saakka. Edellisellä kerralla onnistuin vättelemään kaikkia sivuja joissa kerrottiin Dumbledoren kuolleen, en edes ymmärrä miten onnistuin siinä.

        Ei ole helppoa vältellä kaikki paljastuksia niillä, jotka eivät yksinkertaisesti osaa englantia ja näin ollen pysty lukemaan kirjaa ennen kuin suomennos ilmestyy.

        Toivottavasti ymmärrätte myös sitä osaa faneista, jotka lukevat vasta suomennoksen :)


    • Harry Potter keskustelupalsta on kaikille Harry Potter aiheisille asiallisille keskusteluille. Tällä palstalla spoilaaminen on sallittua niin otsikoissakin kuin viesteissäkin, eikä siitä välttämättä tarvitse ilmoittaa erikseen.

      Jos ette halua spoilaantua, niin välttäkää kyseisiä keskustelupalstoja siihen asti, että saatte luettua kyseisen kirjan.

      • me...

        ...välttelemme nettiä puolivuotta ilmestymisestä eteen päin :)

        eli siie me jotka englantia ymmärrä


      • jos otsikko
        me... kirjoitti:

        ...välttelemme nettiä puolivuotta ilmestymisestä eteen päin :)

        eli siie me jotka englantia ymmärrä

        muotoiltaisiin tyyliin "spoilaa seiskakirjaa" tms. Omasta puolestani enkkua taitamattomien tarvitse pelätä minun spoilaavan.


      • jos otsikko kirjoitti:

        muotoiltaisiin tyyliin "spoilaa seiskakirjaa" tms. Omasta puolestani enkkua taitamattomien tarvitse pelätä minun spoilaavan.

        Emme voi vaatia sitä kaikilta, jotka haluavat spoilata otsikoissa.

        Eli eiköhän tämä keskustelu ole käsitelty loppuun. Laitoin pari linkkiä tuonne Psst... viestiin, koska kyseisillä foorumeilla on spoilauskielto.


    • TOTTAHH

      ihanaa kun joku jaksaa kirjoittaa tälläisestä asiasta tälläisen asian kelpoisen jutun! olen 100% samaa mieltä kanssasi ja minullakin on samoja kokemuksia. kun´5 kirja ilmestyi ja olin juuri lukemassa kohtaa "thestrailien selässa taikamisisteriöön" kävin mesessä ja huoh TIETENKIN yhden kaverini mese nimi oli " VITTU KU SIRIUS KUOLI" :) ELI pliis spoilaajat lukekaa t.m.t.h:n asia tarkasti ja miettikää kahdesti ennen kun avaatte likaisen suunne!

    • mieltä

      mielestäni taas on hyvä että täällä saa kirjoittaa seitsemännestäkin kirjasta heti (toiv blue-tree pysyy kannassaan :)) Koska miksi meidän jotka ymmärtävät englantia pitäisi olla puhumatta kirjasta puoli vuotta? Eihän se meidän vikamme ole että Kapari on hidas kääntämään.. Ja teidän on varmasti helpompaa vältellä nettisivuja kuin meidän olla puhumatta kirjasta, itselläni kun ei ole kavereita jotka olisivat yhtälailla hurahtaneet pottereihin niin netti on ainoa keino päästä purkamaan tunteita :)

      • varmaan...

        Perustaa kaksi palstaa, toinen jossa puhutaan mitä lystää ja toinen jossa ei voi spoilaantua. Mutta sekin olisi aika hankalaa.


      • varmaan... kirjoitti:

        Perustaa kaksi palstaa, toinen jossa puhutaan mitä lystää ja toinen jossa ei voi spoilaantua. Mutta sekin olisi aika hankalaa.

        Blue-Tree pysyy kannassaan ehdottomasti. Eli spoilaaminen on sallittua täällä. Siinä ei ole mitään pahaa.

        Suomi24 ei luultavasti perusta toista palstaa, se ei ole kannattavaa, koska netissä on muitakin keskustelupalstoja.

        (Eheh.. siinä suomentaminen menee luultavasti vuoden päähän :P)


      • blue-tree kirjoitti:

        Blue-Tree pysyy kannassaan ehdottomasti. Eli spoilaaminen on sallittua täällä. Siinä ei ole mitään pahaa.

        Suomi24 ei luultavasti perusta toista palstaa, se ei ole kannattavaa, koska netissä on muitakin keskustelupalstoja.

        (Eheh.. siinä suomentaminen menee luultavasti vuoden päähän :P)

        Suosittelen teille, jotka eivät halua spoilaantua;

        http://www.vuotis.net
        Vuotava Noidankattila

        http://www.ajattomu.us/foorumi
        Avada Kedavra

        Kummassakin foorumissa on hyvin valvovat moderaattorit sekä ylläpitäjät. Spoilaaminen sallittua vain sille tarkoitetulla palstalla.


      • !!! Haloo!
        blue-tree kirjoitti:

        Suosittelen teille, jotka eivät halua spoilaantua;

        http://www.vuotis.net
        Vuotava Noidankattila

        http://www.ajattomu.us/foorumi
        Avada Kedavra

        Kummassakin foorumissa on hyvin valvovat moderaattorit sekä ylläpitäjät. Spoilaaminen sallittua vain sille tarkoitetulla palstalla.

        MINKÄHÄN TAKIA Blue-Tree niin kovaa vastustaa sitä, että otsikkoon voisi laittaa jotain tyyliin "Spoilaan..."??????!!!!!!?!!!!!

        Ajattelitko ite spoilata, kun niin kovaa vastustat sitä, että sen voisi otsikossa kertoa??!


      • were
        varmaan... kirjoitti:

        Perustaa kaksi palstaa, toinen jossa puhutaan mitä lystää ja toinen jossa ei voi spoilaantua. Mutta sekin olisi aika hankalaa.

        en usko että tuo auttaa. Suomi24.fi:ssä kun saa ihan kuka tahansa kirjoittaa niin kyllä aina joku hyypiö haluaa pilata muiden lukuilon kirjoittamalla yleiselle keskustelualueelle seiskakirjan ratkaisun (otsikkoon isoin kirjaimin). Siinä saa moderaattorit uhrata koko päivän kun pitää poistaa kaikki viestit jotka spoilaavat yleiseltä keskustelualueelta.


      • frognome
        blue-tree kirjoitti:

        Suosittelen teille, jotka eivät halua spoilaantua;

        http://www.vuotis.net
        Vuotava Noidankattila

        http://www.ajattomu.us/foorumi
        Avada Kedavra

        Kummassakin foorumissa on hyvin valvovat moderaattorit sekä ylläpitäjät. Spoilaaminen sallittua vain sille tarkoitetulla palstalla.

        Niin Blue-Tree olisko noilla sivustoilla vaikka sinä itse pitämässä kuria kun noin mainostat?=)

        Hyvää päivää sinulle!
        Blue-tree oot hyvä seriffi!!!


    • Hillosipuli

      Eihän sun tarvitse minnekkään keskustelupalstoille mennä sillon ku luet kirjaa, koska siellä takuuvarmasti on paljastuksia. Voishan laittaa otsikoksi SPOIL, mutta nyt saat syyttää vaan ihan ittees. Lisäks meillä ei ainakaan oo kellaria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe