V-Strom

matka-ajossa

Tuli tehtyä lenkki 1000cc Stromilla. Hieno pyörä, joskin pari asiaa jäi vaivaamaan mieltä. Tuuli tuntui tarttuvan tosi rajusti varsinkin pyörän etupäähän joka tuntui yrittävän välillä ihan omaan suuntaansa. Varsinkin voimakkaat tuulenpuuskat aiheuttivat harmaita hiuksia.

Lisäksi etupää kärsi voimakkaasti urista ja tuntui välillä lähtevän melkein alta. Voisiko syy olla ensiasennusrenkaissa? Rengaspaineen nosto 3 bariin rauhoitti pyörää hieman, mutta toisaalta usko nopeaan kaarreajoon oli jo mennyt.

Toinen häiritsevä asia oli moottorin metallinen helinä vedätettäessä pienillä kierroksilla. Syytä moiseen ei löytynyt vaikka asiaa yritettiin paikallistaa oikein porukalla.

Muuten täytyy kehua pyörää. Vääntöä löytyy samoin tehoa. Tietyömailla soraosuudet menivät vakaasti ja jousitus hoiti homman hienosti huolimatta ehkä kovastakin kuormasta (2 aikuista ja matkatavarat). Kulutus oli kohtuullinen ja ajoasento oli leppoisa. Viimeinen osuus Kiirunasta Tuusulaan 1100 km meni mukavasti päivässä.

Pleksi toimi mielestäni loistavasti. Aurinkolaseihin tuli pari ötökkää päivässä ja pleksi on kuin hyttysansa. Yli 110 vauhdissa tosin tulee kypärään jo jonkun verran pyörteilystä johtuvia huminoita, mutta vielä 140 vauhdissa ei pyörteily heiluta kypärää (kuljettajan pituus 185).

Jos joku harkitsee V-Stromia matkapyöräksi voin suositella.

8

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa...
    • levoton...

      ajaa myös yksinään ja ilman suurempaa kuormaa? Loppuuko alustasta ominaisuudet suuremmalla kuormalla ja johtuuko siitä mahdollinen epävakaus?

      • kantaa kuormaa

        tosi hyvin. Kaverin VN Kawa pohjasi tien heitoissa (joita on pohjoisessa paljon). Suzuki ei ollut edes lähellä joustorajoja. Itseasiassa lastattuna jousitus käyttäytyi parhaiten tähän mennessä. Vaimennus toimi myös kuin unelma.

        Etupyörän levottomuus on tullut eteen myös yksin ajaessa. Pahin oli sivutuuleen mutkassa kiihdyttäessä, jolloin etupyörä lähti hetkeksi alta ja piti ottaa jalalla tukea pitoa odotellessa. Ajattelin sen johtuvan kiihdytyksestä, kun voimavaroja on kuitenkin melko paljon.

        Pahin tunne reissussa tuli kun 90 vauhdissa etupyörä viivähti muutaman metrin tiehen jääneessä aurausurassa tien samalla kääntyessä oikealle. Tulihan se pito sieltä, mutta pieni varovaisuus jäi elämään, eikä mutkia menty enään niin vauhdilla.


    • " Hieno pyörä, joskin pari asiaa jäi vaivaamaan mieltä. Tuuli tuntui tarttuvan tosi rajusti varsinkin pyörän etupäähän joka tuntui yrittävän välillä ihan omaan suuntaansa. Varsinkin voimakkaat tuulenpuuskat aiheuttivat harmaita hiuksia.

      Lisäksi etupää kärsi voimakkaasti urista ja tuntui välillä lähtevän melkein alta."

      Anteeksi kun sekaannun, mutta mikä siinä nyt sitten niin hiehoa on, kun heti aluksi mainitset pari pikkujuttua jotka sinänsä tekevät ajamisesta yhtä helvettiä ?

      Ei ainakaan minun mielenkiintoani moiset matkanteko-ominaisuudet herätä ...

      • pyörä jo

        olemassa? Kaikissa on jokin ominaisuus josta et pidä tai toivoisit sen olevan toisenlainen. Valitsimme pyörän muutaman seikan perusteella. Vähintään 100 hv ja hyvin tilaa kahdella tavaroineen. Lisäksi matkustaja koeistui kymmenkunta takapenkkiä, joista Stromin oli paras.

        Nyt lapinreissun jälkeen olen tyytyväinen valintaan, mutta jos joku osaa kertoa paremmasta pyörästä, voi olla että ensi vuonna ajetaan toisella pyörällä. Tällä hetkellä uskoisin, että valitsemalla toisenlainen eturengas saa sivuttaispitoa lisättyä tarpeeksi.

        Ja kaikki tietävät moottoripyörän kallistuvan sivulta tulevissa tuulenpuuskissa, mutta V-Strom ottaa tuulesta enemmän etupäällä. Ei tee ajamisesta helvettiä, mutta vaatii tarkkaavaisuutta ja asian huomioonottamista.


      • noin,

        että siitä puuttuu se kissankuljetusteline ?


    • Omistan V-STORM 650 ja minusta se on ihan oiva pyörä matka-ajoon ja myös kaupungissa ajeluun.
      Yksi ajellessa pyörä kulkee hyvin kevyesti. Pitkällä matkalla saisi olla korotettu pleksi ettei tuuli ota kypärään. Olen useat kerrat ajanut mökilleni 1200 kilsaa päivässä ja todennut pyörän hyväksi monenlaisissa keleissä, helteestä pieneen pakkaseen.
      Suosittelen ja tehoja on tarpeeksi ohitteluun.

    • ohitustilanteissakin

      Yksi syy myönteiseen v-stromin hankintapäätökseen oli se, kun esim. moottoritiellä rekkoja ja linja-autoja ohitettaessa ei ilman pyörteet juurikaan vakuttaneet ajovakauteen. Edellinen pyörä tarttui em. ilmapyörteisiin paljon rajummin (H. NT650).

      Pleksiä kallistamalla myös ne ajoviiman pyörteet sai hallintaan ihmeen hyvin, jotka yli 100 nopeudessa.

      Hyvä pyörä on ja kun abs-jarrutkin, niin ok peli (650).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      249
      4514
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1695
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1538
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      16
      1421
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1261
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      91
      1201
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1064
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1035
    Aihe