Linux & Mac OS

Pentti Nelonen

Käyttäjämäärät putoavat sitä mukaa, kun matoja ja aukkoja löytyy. Mac OS:in käyttäjämäärät ovat pudonneet kuukaudessa 0,46%. Linuxin käyttäjämäärät nousivat hitusen toissa kuusta, mutta sitä edeltävässä kuussa Linux koki jopa 0,10% käyttäjäkadon, kun ihmiset jättävät uppoavan laivan.

http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=2&qpmr=15&qpdt=1&qpct=3&qptimeframe=M&qpsp=101

Näin Linuxin ja Mac OS:n tuho vaan tulee kokoajan ajankohtaisemmaksi, kun käyttäjäkato kohtaa kumpaakin käyttöjärjestelmää, kun niitä vaivaavat vakavat tietoturva-aukot ja madot ja samaan aikaan julkaistu maailman turvallisin ja mahtavin käyttöjärjestelmä mikä on ikinä tehty eli Windows Vista.

10

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "tutkimus"

      jossa ei puolueettomuudesta ole mitään käsitystä! Mistähän herra Nelonen on nuokin luvut kaivanut...ai jai jai. Ai niin, olihan se linkki tuossa mutta lienee tuokin jälleen yksi M$:n Fudia tukeva M$:n omalla rahalla tehty tutkimus! Elikkä suomeksi sanottuna: valhetta, paskapuhetta ja propagandaa!

      Ja millä helkkarilla luulet kaivavasi ylipäätään Linuxin käyttäjälukuja kun kaikki ei ole edes tiedossa, vain harva "ostaa" linuxin kaupasta, sitä useampi imuttaa sen netistä. Sen sijaan Macin kohdalla voidaan puhua paremmin noista käyttäjäluvuista! Mikä sekään ei ole laskussa toisinkuin väität!

    • tilasto

      Todella huvittavaa ja luottamusta herättävää, kun käyttöjärjestelminä on lueteltu erikseen Mac OS ja MacIntel.
      Toki sellaisten tahojen tekemät tilastot ovat aina parhaita, jotka eivät itsekään tiedä mistä puhuvat.

    • M$:llä menee heikosti, kun eivät vieläkään ole julkaisseet @450-päätelaitetta, kun taas GNU/Linux yhteisön tuotteeseen pohjautuvaa alkaa saamaan jo!
      :-D

    • puusilima_

      kuitenkin valtaosa web-palvelimista ja muista palvelimista toimii linuxilla ja silti osuus on noinkin pieni?? eikö tuossa ole jo ihan selkeästi jotain häikkää jopa tavan Pentin mielestä?
      tai voihan olla että olen kuvitellun internetin olevan paaaaaaaaaaaaljon suurempi kuin se onkaan.
      ihmetellä myös täytyy kun todennäköisesti Redhat ja Novell kuitenkin repivät TULOSTA linuxeillaan ja myyvät niitä kuin siimaa niin miks ei se vaikuta tuohon "tutkimukseen"? vai pankkejako ne redhatilla ryöstää?

      "kun niitä vaivaavat vakavat tietoturva-aukot ja madot"

      koitetaas tavan Pentti tälleen: pistä itelles päivittämätön XP verkkoon niin katotaan kuinka pitkään se pysyy pystyssä ilman palomuureja ja torjuntaohjelmia.
      minä vastaavasti laitan vanhan SuSE9.0 version samalla tavalla verkkoon.
      otetaan niinku kisa että kummanko sydeemi toimii pidempään.
      tasoituksen vuoksi voit tietysti valita distron jonka laittaisin tohon ylimääräiseen koneeseen.
      tai voidaanhan tietysti ottaa myös visva-kisa jossa Pena voit pitää sitä visvaasi verkossa päivittämättömänä ja minä edelleen VUOSIA vanhaa susen-ysiä?

      • BBTW

        Nyt kun lomakin on alkanut ja ylinmääräistä aikaa jää, pitäis tosiaan laittaa XP Home v. 2002 (ei s-packeja) verkkoon ilman virustorjuntaa ja palomuuria ihan vain testiksi. Kiinnostaisi tietää kauanko ko. systeemi pysyy edes sen verran puhtaana, että lähtee käyntiin...


      • puusilima_
        BBTW kirjoitti:

        Nyt kun lomakin on alkanut ja ylinmääräistä aikaa jää, pitäis tosiaan laittaa XP Home v. 2002 (ei s-packeja) verkkoon ilman virustorjuntaa ja palomuuria ihan vain testiksi. Kiinnostaisi tietää kauanko ko. systeemi pysyy edes sen verran puhtaana, että lähtee käyntiin...

        kuin muutaman sekunnin(n.10sek) käynnissä ja sen jälkeen jumittaa ja kaatuu kokonaan,eikä lähde enää käyntiin. riippumatta siitä onko kyseessä pro/home vai w2k.
        kokeiltu on :D


      • Mika...
        puusilima_ kirjoitti:

        kuin muutaman sekunnin(n.10sek) käynnissä ja sen jälkeen jumittaa ja kaatuu kokonaan,eikä lähde enää käyntiin. riippumatta siitä onko kyseessä pro/home vai w2k.
        kokeiltu on :D

        ...Win 9x versiot kestää tätänykyä parhaiten, kun valtaosa haittaohjelmista on päivittynyt ja suunniteltu nt-ytimelle:-)


      • dsfsfdsa
        BBTW kirjoitti:

        Nyt kun lomakin on alkanut ja ylinmääräistä aikaa jää, pitäis tosiaan laittaa XP Home v. 2002 (ei s-packeja) verkkoon ilman virustorjuntaa ja palomuuria ihan vain testiksi. Kiinnostaisi tietää kauanko ko. systeemi pysyy edes sen verran puhtaana, että lähtee käyntiin...

        Mietityttää vaan se, että osaakohan haittaohjelmat jo käyttää windowsin ext(2/3) tukea jos ne vaikka asentelisi sen? Sillä sais jo linukankin sekaisin...
        No joo erillisillä vehkeillä tietysti pitää testailla. Annoinkohan virus tehtailijoille juuri äsken likaa vinkkiä :D


    • Mika.....

      ... perhanan perhana:-( Olen juuri kotiutunt osX:n ja Linuxin pariin ja ihastunut niihin ikihyviksi tuskaituani kymmenen vuotta wintoosien kanssa. Tämä on juuri tätä meikäläisen tuuria, että juuri kun luulee löytäneensä onnen, niin nämä paremmat käyttikset sitten ajautuvat konkurssiin ja kadotukseen:-(

      Tämä on kyllä kiistaton todiste pahanakselin voitosta ja jumalan olematta olemisesta. Jos en kerran tulevaisuudessa enää voi käyttää oikeaa käyttöjärjestelmää, niin siirryn kyllä takaisin helmitauluun.

    • paikasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe