Colliekasvattajalle näyttelykielto

Lumocolor

Onko totta, että colliekasvattaja on saanut näyttelykiellon? Koska ja milloin? Ei laiteta nimeä, mutta kiinnostaisi tietää mistä se on tullut. Collieyhdistyksen keskustelupalsta on aiheesta ihan hiljaa.

25

9740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyöstinen

      Tottahan tuo. Googleta sanalla näyttelykielto, niin löytyy linkit Koirauutisten ja Lemmikkipalstojen keskusteluihin. Sieltä selviää vähän tarkemmin.

    • pitkäkorvainen gallie

      Collieyhdistyksen palsta, kuten suuri osa colliepiirejä on täynnä jeesustelijoita.

      Kennel on Sandcastle's.

      • nuuskija

        http://64.233.183.104/search?q=cache:AEC9NDRZSw0J:www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum12/HTML/020779.html näyttelykielto&hl=fi&ct=clnk&cd=4

        "Kiellon määräämiseen taisi vaikuttaa loppuvuonna käräjäoikeuden kyseiselle kasvattajalle antama tuomio. Ei kannattaisi väärennellä eläinlääkärintodistuksia näyttelytoimikunnalle rahanpalautuksen toivossa. Rikos on rikos ja säännöt on samat meille kaikille, oli kyseessä tavallinen riviharrastaja tai minkä lainen aktiivi tahansa."

        Melkoinen tahra maineessa. Hieman saa selitellä pentujenostajille miksi ei aio näyttelyissä käydä seuraavaan kahteen vuoteen...

        http://64.233.183.104/search?q=cache:JqcUrfkOGTQJ:www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/ubbmisc.cgi?ohje=findthread&forum=Forum12&number=12&thisthread=020785&go=newer näyttelykielto&hl=fi&ct=clnk&cd=5

        "Perusteena olettaisin olevan näyttelysääntöjen rikkomisen ja luonnollisesti myös Suomen lain rikkominen on asia, mikä painaa vaakakupissa aivan varmasti. Harvaa meistä on kuitenkaan oikeudessa tuomittu koiriin tai koiranäyttelyihin liittyvistä asioista. Tosin kyllä siellä takana on aika iso kasa kaiken maailman "rötöstä", eli aika pitkä syntilista on vuosien varrella kertynyt. Törkeitä diilejä kasvatinomistajien kanssa, maksamattomia kiveskorvauksia ja kaiken maailman riita-asioita muista korvattavista asioista...noitahan riittää. Kyllä se vaan on ihmeellistä, että kun onnistuu kasvattamaan hienoja koiria, niin elämän realiteetit häviävät ja sitä pitää itseään miljoona kertaa parempana kuin muut ja katsoo asiakseen tehdä omat säännöt..."


        Kielto muuten koskee myös sijoituksessa olevia koiria:
        http://www.collieyhdistys.fi/forum/viewtopic.php?t=2835


    • Collieperhe

      Tässäkin juorurenkaassa ja muiden asioiden nuuskimisessa muistaisin taas, että kolikoilla on kaksi puolta. Ja mielestäni ne, kenelle asia ei kuulu pätkääkään voisivat jättää juoruamisen väliin. Tai kuten alapuolen linkeissä, niin kirjoitella omilla nimillä. Toki rikokset/rikkeet ovat niitä itsejään ja niistä pitää rangaista, mutta tietääkö meistä kukaan todella noista halvatun huhuista, mitä on pyörinyt koira/kissamaailmassa iät kaiket, että mitä noissa tapauksissa todella on käynyt?

      Meillä on ainakin parhaat ystävät maailmassa tulleet ko.kennelistä :)

      • asiaa_

        Kun otit tietävänä kantaa, niin voisitko valaista sitä kolikon toista puolta?

        Collieyhdistys on ainakin kaikesta tämäntyyppisestä vaietessaan jo yhtä hupaisa kuin collien toimintakyky.


      • mistica
        asiaa_ kirjoitti:

        Kun otit tietävänä kantaa, niin voisitko valaista sitä kolikon toista puolta?

        Collieyhdistys on ainakin kaikesta tämäntyyppisestä vaietessaan jo yhtä hupaisa kuin collien toimintakyky.

        löytyy, muttei ne paskaa jauha.
        Käräjäoikeus ei tee tollaisia, olipa viime vuosi tai tämä vuosi. Kennelliton kurinpitolautakunta...ja eipä löydy.
        Ja mitä lie sattunut, mutta kateus on näissä koirakuvioissa kummallista.
        Miksi tuon tason fiksu ihminen tollasta tekis-menis vielä yks koira, mutta rahallisesti???
        Ja kautta maailman tunnettu, on hyviä koiria eri käyttöön.

        Nimet on aina ollu kiellettyjä.

        Aloin miettiä,sitten muistui parit asiat-dobberi-, belggari-, sakemani-, rotikka- ja cockeripiireissä näin lyhyesti-lista olis pitkä.

        Ja koko stooria, missä siitä oli.

        Jos ei oo muuta puuhaa eli elämänsisältöä jollakulla, siitä vaan Kennelliittoon kyselemään.

        On sillä tuossa pari tuoreehkoa pentuettakin, eli....

        Jos kattoo collikoiden lt-tuloskia, usein parempia kuin monilla paimenilla, niin sakemanneilla kuin belggareilla, sitten dobberit on aivan jo kilipäitä, epätasapainossa ominaisuudet, tääkin lista ois loputon. Colliet menee parempaan suuntaan, ovat monikäyttöisiä, ei kaikki lapasia, jotkut tosi kovia. Muut menee koko ajan alspäin...surkeeta.
        Nahkoissa on vaikka mitä.
        Pehkoisaa enemmän paukkualttiutta, jotkut on levottomia ja vilkkaita, mutta saa paimen ollakin.

        Ei ole mikään ihme tollaset 200-250 pojoa, karkeesti. Sellanen ei enääjokasen hanskassa pysy.
        Sitten dobberi, jolla pehmeyttä ja terävyyttä ja ties mitä sekasin, niin ne on aivan epäkoiria jo!
        (Dr. Mengelen koirat oli toista maata!)

        Että heippa vaan jos et ole nähnyt kuin pari söpöä "lassieta"!!!


      • mistica
        asiaa_ kirjoitti:

        Kun otit tietävänä kantaa, niin voisitko valaista sitä kolikon toista puolta?

        Collieyhdistys on ainakin kaikesta tämäntyyppisestä vaietessaan jo yhtä hupaisa kuin collien toimintakyky.

        lue sieltä colliefoorumista, siellä on aivan näpsäkkä maininta tästä. Jos osaat poimia sen sieltä, ei ole hankalaa...mutta siinä se on.

        Ja suusta suuhun, foorumilta toiselle, paljon nää muuttuu jas värittyy.
        Collieperhe..oisko sulla ööö----hmmmmm...tai kumpi se pentu on? Pehko vai nahka? Ja on HYVÄLTÄ kasvattajalta!?


      • sivusta seurannut
        mistica kirjoitti:

        löytyy, muttei ne paskaa jauha.
        Käräjäoikeus ei tee tollaisia, olipa viime vuosi tai tämä vuosi. Kennelliton kurinpitolautakunta...ja eipä löydy.
        Ja mitä lie sattunut, mutta kateus on näissä koirakuvioissa kummallista.
        Miksi tuon tason fiksu ihminen tollasta tekis-menis vielä yks koira, mutta rahallisesti???
        Ja kautta maailman tunnettu, on hyviä koiria eri käyttöön.

        Nimet on aina ollu kiellettyjä.

        Aloin miettiä,sitten muistui parit asiat-dobberi-, belggari-, sakemani-, rotikka- ja cockeripiireissä näin lyhyesti-lista olis pitkä.

        Ja koko stooria, missä siitä oli.

        Jos ei oo muuta puuhaa eli elämänsisältöä jollakulla, siitä vaan Kennelliittoon kyselemään.

        On sillä tuossa pari tuoreehkoa pentuettakin, eli....

        Jos kattoo collikoiden lt-tuloskia, usein parempia kuin monilla paimenilla, niin sakemanneilla kuin belggareilla, sitten dobberit on aivan jo kilipäitä, epätasapainossa ominaisuudet, tääkin lista ois loputon. Colliet menee parempaan suuntaan, ovat monikäyttöisiä, ei kaikki lapasia, jotkut tosi kovia. Muut menee koko ajan alspäin...surkeeta.
        Nahkoissa on vaikka mitä.
        Pehkoisaa enemmän paukkualttiutta, jotkut on levottomia ja vilkkaita, mutta saa paimen ollakin.

        Ei ole mikään ihme tollaset 200-250 pojoa, karkeesti. Sellanen ei enääjokasen hanskassa pysy.
        Sitten dobberi, jolla pehmeyttä ja terävyyttä ja ties mitä sekasin, niin ne on aivan epäkoiria jo!
        (Dr. Mengelen koirat oli toista maata!)

        Että heippa vaan jos et ole nähnyt kuin pari söpöä "lassieta"!!!

        Mikäli syytöksissä ei väittämäsi mukaan ole mitään perää, miksei niitä kumota. Vaikuttaisi vähintään kunnianloukkaukselta, mikäli olisi keksitty juttu.

        Tarkoitusperänsä kullakin, mutta joku kertoi jäävuoren huipusta.

        Oli miten oli, hyssyttely/hiljaisuus ja nettisivujen vetäminen pois kertoo omaa kieltään.

        Kuka on kieltänyt nimien käytön?

        Luonteisiin en haluaisi puuttua, mutta jalostus tuntuu edelleen painottuvan enemmän show-puolelle. Ainakin pitkäkarvaisilla luonnetestin tulosta 100 - 10 pidetään yleisesti ihan hyvänä. Huh.


      • Collieperheeltä
        mistica kirjoitti:

        lue sieltä colliefoorumista, siellä on aivan näpsäkkä maininta tästä. Jos osaat poimia sen sieltä, ei ole hankalaa...mutta siinä se on.

        Ja suusta suuhun, foorumilta toiselle, paljon nää muuttuu jas värittyy.
        Collieperhe..oisko sulla ööö----hmmmmm...tai kumpi se pentu on? Pehko vai nahka? Ja on HYVÄLTÄ kasvattajalta!?

        Toi viiminen på finska tack? :D

        Mutta joo, edellisiin, että tuomiotahan ei tule ilman syytä, mutta silti ei tarvitse tajuta tätä elämättömien juoruilua.. Ei koira, eikä kissapiireissä. Vähän ala-asteista meininkiä ehkäpä..Etenkin noi "näin kun se laittoi lihapullaan jotain pillereitä".Voi hyvää päivää... Nojuu, enpä jaksa tästä aiheesta. En missään kohtaa sanonut puoltavani asiaa vaan lähinnä halveksuvani kaikenlaista juoruilua ja juorujen juorujen juorujen uskomista.

        Varmaan samoille ihmisille tulee OHO ja 7päivää-lehdet kotiin :D


      • paivansadeko
        Collieperheeltä kirjoitti:

        Toi viiminen på finska tack? :D

        Mutta joo, edellisiin, että tuomiotahan ei tule ilman syytä, mutta silti ei tarvitse tajuta tätä elämättömien juoruilua.. Ei koira, eikä kissapiireissä. Vähän ala-asteista meininkiä ehkäpä..Etenkin noi "näin kun se laittoi lihapullaan jotain pillereitä".Voi hyvää päivää... Nojuu, enpä jaksa tästä aiheesta. En missään kohtaa sanonut puoltavani asiaa vaan lähinnä halveksuvani kaikenlaista juoruilua ja juorujen juorujen juorujen uskomista.

        Varmaan samoille ihmisille tulee OHO ja 7päivää-lehdet kotiin :D

        Hyvä kommentti. Näinhän se on, nämä jutut paisuvat aina ihan uskomattomiksi. Juorutaan sitä ja tätä sekä ainahan sitä voi vähän omaakin juttua lisätä. Kuullostaa jännemmältä.

        Hyvät päivänjatkot collikkaperheelle, mä poistun kahville :)


      • ????
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Mikäli syytöksissä ei väittämäsi mukaan ole mitään perää, miksei niitä kumota. Vaikuttaisi vähintään kunnianloukkaukselta, mikäli olisi keksitty juttu.

        Tarkoitusperänsä kullakin, mutta joku kertoi jäävuoren huipusta.

        Oli miten oli, hyssyttely/hiljaisuus ja nettisivujen vetäminen pois kertoo omaa kieltään.

        Kuka on kieltänyt nimien käytön?

        Luonteisiin en haluaisi puuttua, mutta jalostus tuntuu edelleen painottuvan enemmän show-puolelle. Ainakin pitkäkarvaisilla luonnetestin tulosta 100 - 10 pidetään yleisesti ihan hyvänä. Huh.

        Kyllä minä ainakin saan ne sivut auki.kauankohan tätä paskaa jauhetaan?


      • Collieperhe
        paivansadeko kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Näinhän se on, nämä jutut paisuvat aina ihan uskomattomiksi. Juorutaan sitä ja tätä sekä ainahan sitä voi vähän omaakin juttua lisätä. Kuullostaa jännemmältä.

        Hyvät päivänjatkot collikkaperheelle, mä poistun kahville :)

        Joo.. Ei kyllä täällä kiinnosta juorut, olivat ne sitten Lopezin perseestä tai mistään muustakaan, mikä ei kuulu/liikuta minua. Ja suon ihmisille muutenkin yksityisyyden kaikissa asioissa. Kysyn mielummin suoraan, jos olen utelias. En ainakaan jauha mistään nimettömänä netissä.

        Kiitos ihanaa päivää sinnekin. Onko päivänsäde tulossa pick nickiin?:) Pitäs viedä uusin auto esille ;)


      • mistica
        Collieperheeltä kirjoitti:

        Toi viiminen på finska tack? :D

        Mutta joo, edellisiin, että tuomiotahan ei tule ilman syytä, mutta silti ei tarvitse tajuta tätä elämättömien juoruilua.. Ei koira, eikä kissapiireissä. Vähän ala-asteista meininkiä ehkäpä..Etenkin noi "näin kun se laittoi lihapullaan jotain pillereitä".Voi hyvää päivää... Nojuu, enpä jaksa tästä aiheesta. En missään kohtaa sanonut puoltavani asiaa vaan lähinnä halveksuvani kaikenlaista juoruilua ja juorujen juorujen juorujen uskomista.

        Varmaan samoille ihmisille tulee OHO ja 7päivää-lehdet kotiin :D

        Luulen, että taas valvotun yön jälkeen ilmasin itteeni just peräpään kautta. En mä sulle mittään tossa vaan yleisesti, ja mun osalta tää on ohi, ei jaksa...

        Olen samaa mieltä tuosta juoru->juoru potenssiin2->juoru potenssiin 2 x 5 jne..eli just sitä, miten ne paisuu ja sitten kaikki uskovat nyöknyök, konsensus tuntuu rauhoittavalta.

        Mut jos sanoin jotakin ihan persialaiselta torilta kotoisin olevaa, nykäse netin kautta hihasta, kun en oo ihan hereillä, mutta asiasta olen kuullut riittävästi muuten. mutts haastoinks mä vahingos riitaa tms...???
        7päivää on viikossa, se on mulle "seiska"; en oo ees lekurin odotustilassa kyennyt lukemaan sitä,mutta mikä tää OHO on?

        Tai sit taas käsitin viestisi väärin. Meen nukkumaan ni jos huomenna tuo ajatus kulkis.

        Ot->mites vaavilainen?Ja miten toinen otti vastaan pikkuiipiäisen?Juujuu eri topiciin, mut täs samalla-tää on kait sitä ekonomista ajankäyttöä?


      • paivansadeko
        Collieperhe kirjoitti:

        Joo.. Ei kyllä täällä kiinnosta juorut, olivat ne sitten Lopezin perseestä tai mistään muustakaan, mikä ei kuulu/liikuta minua. Ja suon ihmisille muutenkin yksityisyyden kaikissa asioissa. Kysyn mielummin suoraan, jos olen utelias. En ainakaan jauha mistään nimettömänä netissä.

        Kiitos ihanaa päivää sinnekin. Onko päivänsäde tulossa pick nickiin?:) Pitäs viedä uusin auto esille ;)

        olisi tarkoitus mennä. On vaan tuon sijoitus nartun laskettu aika 19 pvä, mutta lähden sitten isännän perässä kun vauvat ovat maailmassa. Matka on sen verran lyhyt. Narttu synnyttää sijoituskodissa, mutta olen mukana henkisenä tukena.


      • mistica
        mistica kirjoitti:

        Luulen, että taas valvotun yön jälkeen ilmasin itteeni just peräpään kautta. En mä sulle mittään tossa vaan yleisesti, ja mun osalta tää on ohi, ei jaksa...

        Olen samaa mieltä tuosta juoru->juoru potenssiin2->juoru potenssiin 2 x 5 jne..eli just sitä, miten ne paisuu ja sitten kaikki uskovat nyöknyök, konsensus tuntuu rauhoittavalta.

        Mut jos sanoin jotakin ihan persialaiselta torilta kotoisin olevaa, nykäse netin kautta hihasta, kun en oo ihan hereillä, mutta asiasta olen kuullut riittävästi muuten. mutts haastoinks mä vahingos riitaa tms...???
        7päivää on viikossa, se on mulle "seiska"; en oo ees lekurin odotustilassa kyennyt lukemaan sitä,mutta mikä tää OHO on?

        Tai sit taas käsitin viestisi väärin. Meen nukkumaan ni jos huomenna tuo ajatus kulkis.

        Ot->mites vaavilainen?Ja miten toinen otti vastaan pikkuiipiäisen?Juujuu eri topiciin, mut täs samalla-tää on kait sitä ekonomista ajankäyttöä?

        mulla oli menny kaks eri asiaa sekas. Persuktarallaa taas kerran. Itetuijotin äimänä, kuka poltergeist on käyny tällä koneella.

        Äääääh.

        Ei liittynyt kysymys sinulle mitenkän tähän, enkä tajua msistä sen repäisin-ilmeisesti mielessäni oli joku muu hahmo. En tiijä. Kun valvoin yön sairauden takia, niin olo on sellanen hiukan sienimäinen.

        Olen pahoillani. ok? Jukrat, pitää ruveta tarkkaan kattoon, mitä kirjottaa, ja mihin topiciin, ehohhoijaa. Ei sitä ny voi suomentaa....fölåt!


      • mistica
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Mikäli syytöksissä ei väittämäsi mukaan ole mitään perää, miksei niitä kumota. Vaikuttaisi vähintään kunnianloukkaukselta, mikäli olisi keksitty juttu.

        Tarkoitusperänsä kullakin, mutta joku kertoi jäävuoren huipusta.

        Oli miten oli, hyssyttely/hiljaisuus ja nettisivujen vetäminen pois kertoo omaa kieltään.

        Kuka on kieltänyt nimien käytön?

        Luonteisiin en haluaisi puuttua, mutta jalostus tuntuu edelleen painottuvan enemmän show-puolelle. Ainakin pitkäkarvaisilla luonnetestin tulosta 100 - 10 pidetään yleisesti ihan hyvänä. Huh.

        luonteista, niin ehkä nahkoja käytetään eenmmän "tosihommissa", ei niistä suojeluun oo, mutta moneenkin-purutreenit naurattaa, mutta on siellä se lt-profiili. Itse katson, jos koiralla, tuontyyppisellä on 150-200, se on ok-miten ne osa-alueet menee sitten. Ei ole idea niitä pisteitä tuijotttaa.
        Mutta noissa varsinaisissa pk-roduissa on usein hylättyjä, ja aika hintsut pojot, ei toki kaikilla. Sitten on niitä huippuja vaikka mihin virkatehtäviin, sellaseen harvaaa collikkaa saisi. Onneks on eroja,tarkotin ettei ne mitään ihan turhia sohvasylivaaveja ole noi nahkat ainakaan.
        Tää meni OT, mutta sitä vaan että löytyypi sieltä vaikka mitä. Lassie-myytti elää vain.
        Mutta jos mun collikalla olisi vaikka 250 pojoa, jaa-a, ei se ois mun collikka sattuneista syistä.
        Eikä se ole enää ihannekaan. Ruotsissa on pieni borderterieri huumekoirana.


      • mistica
        mistica kirjoitti:

        mulla oli menny kaks eri asiaa sekas. Persuktarallaa taas kerran. Itetuijotin äimänä, kuka poltergeist on käyny tällä koneella.

        Äääääh.

        Ei liittynyt kysymys sinulle mitenkän tähän, enkä tajua msistä sen repäisin-ilmeisesti mielessäni oli joku muu hahmo. En tiijä. Kun valvoin yön sairauden takia, niin olo on sellanen hiukan sienimäinen.

        Olen pahoillani. ok? Jukrat, pitää ruveta tarkkaan kattoon, mitä kirjottaa, ja mihin topiciin, ehohhoijaa. Ei sitä ny voi suomentaa....fölåt!

        jäi taas tästä näppiksestä toi r-förlåt naturligtvis! Pitää hakata sormet verille, saakelin lainakone, toinen vielä huonommassa kunnossa ja yks on taas datahuoneessa.

        Siksi halusin vaientaa tai kumota, kun rekannu on ipanoita ja toiseksi kun tää on turhaa vatvomista. Ja lisäksi tästä on niin monta versiota, että mulla on sähköposti tukossa kohta. Urbaanilegenda, pitäs viiä folkloristiikan laitokselle esimerkkitapauksena.

        Nyt piste mun kohdaltani.


      • Collieperhe
        mistica kirjoitti:

        jäi taas tästä näppiksestä toi r-förlåt naturligtvis! Pitää hakata sormet verille, saakelin lainakone, toinen vielä huonommassa kunnossa ja yks on taas datahuoneessa.

        Siksi halusin vaientaa tai kumota, kun rekannu on ipanoita ja toiseksi kun tää on turhaa vatvomista. Ja lisäksi tästä on niin monta versiota, että mulla on sähköposti tukossa kohta. Urbaanilegenda, pitäs viiä folkloristiikan laitokselle esimerkkitapauksena.

        Nyt piste mun kohdaltani.

        Joo, kannattaa nukkua välillä :D Mä ihmettelinkin, että mitäs mä nyt sanoin, mutta jos ei ollu riidanhaasto niin okei :) Välillä menee itelläkin ketjut ja topicit aivan sekasin..

        Vaikka tästä ei pitänyt jauhaa enää niin sen verran, että kennelliittohan noi näyttelykiellot asettaa syystä tai toisesta. Käräjäoikeutta ei kai kiinnosta hevon kuustakaan muut, kuin eläinsuojelurikokset. Ja niistähän ei ko.kasvattajan kohdalla voi puhua samana päivänäkään. Että pääosa varmaan melkoista huuhaata näistä juoruista. Mutta tosiaan se siitä, en avaa tätä topicia enää :)

        Mä jauhan vauvasta tonne pulinoihin, sinne missä alotin, ettei joku kitise täällä.. :D


      • mistica
        Collieperhe kirjoitti:

        Joo, kannattaa nukkua välillä :D Mä ihmettelinkin, että mitäs mä nyt sanoin, mutta jos ei ollu riidanhaasto niin okei :) Välillä menee itelläkin ketjut ja topicit aivan sekasin..

        Vaikka tästä ei pitänyt jauhaa enää niin sen verran, että kennelliittohan noi näyttelykiellot asettaa syystä tai toisesta. Käräjäoikeutta ei kai kiinnosta hevon kuustakaan muut, kuin eläinsuojelurikokset. Ja niistähän ei ko.kasvattajan kohdalla voi puhua samana päivänäkään. Että pääosa varmaan melkoista huuhaata näistä juoruista. Mutta tosiaan se siitä, en avaa tätä topicia enää :)

        Mä jauhan vauvasta tonne pulinoihin, sinne missä alotin, ettei joku kitise täällä.. :D

        Mulla ihan collieperheen kanssa samankaltanen kommentti, kun toisessa pikassa täällä vatvotaan.
        PISTE!


      • halvalla ei saa hyvää
        ???? kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin saan ne sivut auki.kauankohan tätä paskaa jauhetaan?

        Sivut on Daousilla (int2000.net) joka ilmeisesti ei osaa pitää nimipalvelua yllä ja sivut fyysesti Virossa. Välillä ko. kennelin sivut toimii ja toisena hetkenä taas ei.

        Netcraft ei saa tuolta uptimea ja välillä rekisteröijän tiedot näkyy - välillä taas ei..


      • Nuuskija
        mistica kirjoitti:

        luonteista, niin ehkä nahkoja käytetään eenmmän "tosihommissa", ei niistä suojeluun oo, mutta moneenkin-purutreenit naurattaa, mutta on siellä se lt-profiili. Itse katson, jos koiralla, tuontyyppisellä on 150-200, se on ok-miten ne osa-alueet menee sitten. Ei ole idea niitä pisteitä tuijotttaa.
        Mutta noissa varsinaisissa pk-roduissa on usein hylättyjä, ja aika hintsut pojot, ei toki kaikilla. Sitten on niitä huippuja vaikka mihin virkatehtäviin, sellaseen harvaaa collikkaa saisi. Onneks on eroja,tarkotin ettei ne mitään ihan turhia sohvasylivaaveja ole noi nahkat ainakaan.
        Tää meni OT, mutta sitä vaan että löytyypi sieltä vaikka mitä. Lassie-myytti elää vain.
        Mutta jos mun collikalla olisi vaikka 250 pojoa, jaa-a, ei se ois mun collikka sattuneista syistä.
        Eikä se ole enää ihannekaan. Ruotsissa on pieni borderterieri huumekoirana.

        Alkaa menemään reippaasti sivuun aiheesta, mutta totta puhut.

        esim. Kotkan luonnetestissä 19-20.5 oli 9 Collieta, joista hylättyjä 4 kpl ja hyväksytyistä kahdella oli alle 100p.

        Ollaan ilmeisesti menossa parempaan suuntaan :D


      • AA

        Sandcastle tuskin turhaa tuollaista kieltoa ole saanut! Hienoa toimintaa, levitän sanaa. Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen ihmetyksen aihe Sandcastlen kennelistä!

        Kiitos kennelllitto!


    • KyNpillä vuodeksi
    • voi ja saa

      puhua koska JOS pentujen kaupoissakin on ollut jotain hämminkiä niin ihmisten kuuluu saada se selville.
      En itse ainakaan ostaisi pentu kasvattajalta jos saisin tietää että on tehnyt rikkomuksia...
      Itse en ole perillä mitä kyseinen kasvattaja on tehnyt.
      Paljon ihmiset kyllä lisää juttuihin omiaan mutta osa osaa pysyä aiheessakin..

      • blaturiblaturi

        Kun kerrankin kuuluu jotain puhetta jostakin (kriittistä Colliekeskustelua). En kestä hymistelyä ja kun on kyse koirista, pitäisi ja voida puhua avoimesti. Ei tietysti maailman fiksuinta täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe