Täällä haukutaan Windowsia rajoittuneeksi järjestelmäksi. No annan tuohon pätevän vastaväitteen:
Windows ei ole rajoittunut. Siinä vaan on Microsoftin ja yhteistyökumppaneiden monien vuosien tuloksena hiotut rajapinnat ja standardit, joiden mukaan on vaan toimittava! Ja näitä rajapintoja ja standardeja yhdistelemällä saadaan aikaiseksi ihan mitä vaan. Windowsissa on siis valmiina satoja eri best-practice toteutuksia ja komponentteja, joiden avulla sovelluskehittäjät tekevät ohjelmistonsa.
GNU/Linuxeissa taasen pyritään keksimään pyörää uudestaan. Mitään varmaksi todettuja best-practiceja ei ole. Jokaiselle asialle on kymmeniä vaihtoehtoisia toteutuksia, eikä ketään kiinnosta lyödä lukkoon mitään rajapintaa. Tästä tulee koko systeemiin hajanaisuuden tunne, ainakin sovelluskehittäjän tasolla.
Suuret sovelluskehitysfirmat arvostavat vakaita ja valmiita rajapintoja. Toisaalta, yksittäinen sovelluskehittäjä voi enemmän arvostaa GNU/Linuxien vapaata kehitystyyliä. Joka tapauksessa, on turha väittää Windowsia rajoittuneeksi; Windowsissa asiat vaan tehdään eri tavalla kuin GNU/Linuxeissa.
Windows ei ole rajoittunut!
6
640
Vastaukset
- , , ,
Onko ksym_ saanut kesätöitä Micro$oftilta?
- taikka...
pena aivopuolisko on nukkumassa
- haukkuisikaan
microsoftia siitä että se tekee mitä sen kuuluukin eli rahaa ja paljon, sen sijaan ihmetyttää ihmiset joilla ei ole osuutta microsoftin tuloista jaksavat kehua windowsia joka voisi olla erinomainen käyttöjärjestelmä jos se olisi tehty täysin eritavalla kuin nykyiset windowsin eri versiot. Kahelia touhua vaikka olisi kuinka n00bi puhelemassa.
standardeja... No voitkin sitten heittää esimerkkejä näistä mainitsemistasi standardeista...!
Joku vastaava kuin esim. ISO 6342 tai vaikka SFS-EN 349...
Siinä vaan on Microsoftin ja yhteistyökumppaneiden monien vuosien tuloksena hiotut rajapinnat ja standardit- Pili Keits
... älykäs vai pelkästään tietämätön? Siis todella, ei vittuilumielessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368