Missä Tallinnassa kannattaa käydä?

Tietämätön matkailija :)

Olen lähdössä muutaman viikon päästä Tallinnaan parin päivän matkalle. Olen käynyt Tallinnassa aiemmin vain kerran ja silloinkin hyvin nopeasti.
Olisin nyt kysellyt, että missä paikoissa Tallinnassa kannattaa käydä; eli mitkä ovat hyviä ruokapaikkoja, mistä ostokset kannattaa hankkia, onko hienoja nähtävyyksiä jne?

18

5731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailija Make

mennä jonnekkin muualle...ei niitä nyrpeän näköisiä lähes vittuilevia Virolaisia jaksa kattoa.

• Matkailija Make

henkilökunta oli viimeinen silaus viimevuonna.

En mene enää 3 kilometriä lähemmäs yhtäkään Tallinkin paattia, ettei se kusipäisyys tartu...

• vaivata
        Matkailija Make kirjoitti:

henkilökunta oli viimeinen silaus viimevuonna.

En mene enää 3 kilometriä lähemmäs yhtäkään Tallinkin paattia, ettei se kusipäisyys tartu...

jo ennen TALLINKIA.....
        Kysyjälle vinkkiä,katoppa www.viroweb.fi ,josko sieltä löytyy,kun on niin vaikea antaa vinkkiä,kun makuja on niin monenlaisia!Itse olen käynyt vuodesta -82 ja saanut eestistä paljon ystäviä,2 viikon päästä olen menossa omalla autolla tuttavieni luokse.Ihmiset ovat mielestäni ystävällisiä ja ruoka hyvää eestissä,on paljon nähtävää ja katseltavaa,sekä ostettavaa.Saarenmaa on kaunis paikka ,os joskus on aikaa sinne asti.Ystävällisyydestä vielä,NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINN HUUTAA!!Jos käyttäytyy kuin sika,sa samanlaisen kohtelun!!Hyvää matkaa kysyjälle

• Matkailija Make
        vaivata kirjoitti:

jo ennen TALLINKIA.....
        Kysyjälle vinkkiä,katoppa www.viroweb.fi ,josko sieltä löytyy,kun on niin vaikea antaa vinkkiä,kun makuja on niin monenlaisia!Itse olen käynyt vuodesta -82 ja saanut eestistä paljon ystäviä,2 viikon päästä olen menossa omalla autolla tuttavieni luokse.Ihmiset ovat mielestäni ystävällisiä ja ruoka hyvää eestissä,on paljon nähtävää ja katseltavaa,sekä ostettavaa.Saarenmaa on kaunis paikka ,os joskus on aikaa sinne asti.Ystävällisyydestä vielä,NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINN HUUTAA!!Jos käyttäytyy kuin sika,sa samanlaisen kohtelun!!Hyvää matkaa kysyjälle

sattumoisin olin viimeksi selvinpäin ja käyttäydyin täysin asiallisesti.

Ainoa mitä mä vaadin on että, jos mä maksan jostain silloin myös saa palvelua. Ei tarvitse olla yli ystävällinen, mutta palvelua perkele!

Onneksi on muita maita, jos niissä maissa ollaan tajuttu mikä on asiakaspalvelun syvin idea.

• Tietämätön matkailija :)

Ainoa mitä mä vaadin on että, jos mä maksan jostain silloin myös saa palvelua. Ei tarvitse olla yli ystävällinen, mutta palvelua perkele!

Onneksi on muita maita, jos niissä maissa ollaan tajuttu mikä on asiakaspalvelun syvin idea.

Puolustan kyllä kerran Tallinnassa käyneenä edellistä kommentoijaa: minäkin sain ensimmäisellä kerralla melko töykeää palvelua. Hotellissa ja laivalla oltiin tosi mukavia, mutta pikku putiikeissa vanhassa kaupungissa ei kiitosta/ thank you:a kuulunut, kun tein ostoksia! Itse olin täysin vesiselvä ja oma iloinen itseni. Mutta en kokenut sitä niin pahaksi asiaksi, etten menisi uudelleen. Missä kannattaa käydä syömässä, mikä on hyvä ravintola? Entä mistä kannattaa tehdä ostoksia? Onko vanhan kaupungin ulkopuolella huomattavasti edullisempia kauppoja/ putiikkeja?

• käyn
        Tietämätön matkailija :) kirjoitti:

Puolustan kyllä kerran Tallinnassa käyneenä edellistä kommentoijaa: minäkin sain ensimmäisellä kerralla melko töykeää palvelua. Hotellissa ja laivalla oltiin tosi mukavia, mutta pikku putiikeissa vanhassa kaupungissa ei kiitosta/ thank you:a kuulunut, kun tein ostoksia! Itse olin täysin vesiselvä ja oma iloinen itseni. Mutta en kokenut sitä niin pahaksi asiaksi, etten menisi uudelleen. Missä kannattaa käydä syömässä, mikä on hyvä ravintola? Entä mistä kannattaa tehdä ostoksia? Onko vanhan kaupungin ulkopuolella huomattavasti edullisempia kauppoja/ putiikkeja?

harvoin syömässä "ulkona" Tallinnassa,mutta Oliverissa olen käynyt ja siitä pidin(Viru kadun varrella).Hinnat ovat vanhassa kaupungissa tietysti turistihintoja ja ehkä ostoskeskuksissa,Kristiine jne. on vähän halvempaa.
        Palvelukulttuurista vielä;ei tosiaankaan kannata välittää siitä tympeilystä,siellä ei olla vielä totuttu asiakkaan palveluun ja kohteluun,niin syvällä se venäläinen "hapatus" vielä siellä on,mutt kyllä se pikkuhiljaa muuttuu,kun aikaa kuluu.Yleensä se nyrpeä asiakaspalvelija on venäläinen ja heillä ei todellakaan ole palveluhalukkuutta.Sitten vielä,jos osaat pari sanaa eestiä,se auttaa aina asiaa!!

• monia,
        käyn kirjoitti:

harvoin syömässä "ulkona" Tallinnassa,mutta Oliverissa olen käynyt ja siitä pidin(Viru kadun varrella).Hinnat ovat vanhassa kaupungissa tietysti turistihintoja ja ehkä ostoskeskuksissa,Kristiine jne. on vähän halvempaa.
        Palvelukulttuurista vielä;ei tosiaankaan kannata välittää siitä tympeilystä,siellä ei olla vielä totuttu asiakkaan palveluun ja kohteluun,niin syvällä se venäläinen "hapatus" vielä siellä on,mutt kyllä se pikkuhiljaa muuttuu,kun aikaa kuluu.Yleensä se nyrpeä asiakaspalvelija on venäläinen ja heillä ei todellakaan ole palveluhalukkuutta.Sitten vielä,jos osaat pari sanaa eestiä,se auttaa aina asiaa!!

kuten todettiin, mutta itse käyn Balti jaam torilla. Eli rautatieaseman vieressä olevalla torilla. Tulee alkuajat ja mustamäki mieleen siellä käydessä. Siellä ei ole juurikaan turisteja. Myyjät ja asiakkaat ovat "venäläisiä". Palvelu ei ehkä pelaa, mutta se ei minua haittaa. Hinnat edullisempia kuin turistipaikoissa.
        Rautatieaseman 2. kerroksessa ravintola, missä mielestäni edullinen ja hyvä ruoka.

• Ei olisi

tarvittu kolmeakaan viestiä tuon totemiseen, mutta onhan varma aina varmaa.

• toisenlainen tilaaja

Sitä saa mitä tilaa!

Itselläni on pääasiassa positiivisia kokemuksia niin ihmisitä kuin palvelustakin Tallinnassa ja muuallakin Virossa. Vertailupohjaakin on useista Euroopan kaupungeista ja hieman Euroopan ulkopuoleltakin.

Käykääpä tutustumassa pariisilaisten palveluun!

Mutta taitaa olla niin, että moni suomalainen menee etelänaapuriin isännän elein eikä sellaista kukaan kestä vittuuntumatta. Sen sijaan hyvin käyttäytyvät suomalaiset saavat missä tahansa asiallista kohtelua - paitsi siellä Pariisissa.

• en ole
        toisenlainen tilaaja kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa!

Itselläni on pääasiassa positiivisia kokemuksia niin ihmisitä kuin palvelustakin Tallinnassa ja muuallakin Virossa. Vertailupohjaakin on useista Euroopan kaupungeista ja hieman Euroopan ulkopuoleltakin.

Käykääpä tutustumassa pariisilaisten palveluun!

Mutta taitaa olla niin, että moni suomalainen menee etelänaapuriin isännän elein eikä sellaista kukaan kestä vittuuntumatta. Sen sijaan hyvin käyttäytyvät suomalaiset saavat missä tahansa asiallista kohtelua - paitsi siellä Pariisissa.

käyny,mutta muuten samaa mielipuolta!!

• matkailijamimmi

Kyllä sitä voi olla kusipää ihan selvinpäinkin. Vaikka ihan sattumoisin nyt sattuiskin olemaan selvinpäin. Pitää olla aikamoinen kusipää jos ei sitä tajua.

• jussik3
        käyn kirjoitti:

MustaKIVEN ostari siellä "kanjonin" päässä Lasnamäellä on semmonen paikka missä ei ole liikaa turisteja, siellä kun sitten kävelee, niin siellä on maanalainen tori (ainakin vielä vuosi sitten) Keskustasta matkaa n 7-8 km

Muutaman kerran olen käynyt syömässä Stokkan vieressä Sinbad kebabissa, jossa on paljon muutakin kun kebabeja hintataso on ihan yes, "päivän annos" maksoi jotain 45 eek tjs

• tilaa ensin sieltä pöytä
        monia, kirjoitti:

kuten todettiin, mutta itse käyn Balti jaam torilla. Eli rautatieaseman vieressä olevalla torilla. Tulee alkuajat ja mustamäki mieleen siellä käydessä. Siellä ei ole juurikaan turisteja. Myyjät ja asiakkaat ovat "venäläisiä". Palvelu ei ehkä pelaa, mutta se ei minua haittaa. Hinnat edullisempia kuin turistipaikoissa.
        Rautatieaseman 2. kerroksessa ravintola, missä mielestäni edullinen ja hyvä ruoka.

Heti kun olet kirjautunut hotelliin, se on todella loistava, suosittu ja hyvä ruokapaikka, jos haluaa herkutella kaksi syö todella maukkaan aterian 20€.
        Ja iltaisin aina joku esitys, Suosdittelen monta monta plussaa paikalle.
        Itse menen joka kerta eka päivänä sinne syömään, tulin juuri viime lauantaina sieltä.

• nata
        en ole kirjoitti:

käyny,mutta muuten samaa mielipuolta!!

old hansa on huippu ruokapaikka! erillainen ravintola ilmapiiri ja hyvää ruokaa!

• tilaa ensin sieltä pöytä kirjoitti:

Heti kun olet kirjautunut hotelliin, se on todella loistava, suosittu ja hyvä ruokapaikka, jos haluaa herkutella kaksi syö todella maukkaan aterian 20€.
        Ja iltaisin aina joku esitys, Suosdittelen monta monta plussaa paikalle.
        Itse menen joka kerta eka päivänä sinne syömään, tulin juuri viime lauantaina sieltä.

Mutta varaa paikka etukäteen, aina täynnä.
        Suosittelen!

• nähty.

Tyyppi, joka suomessa lauantai-iltana hortoilee tukevien pohjien jälkeen lähiökapakkaan, ja saa sieltä tilattua tuopin olutta, katsetta terästäen ja koko ajan keskittyen.
        Sama tyyppi tallinnassa kyselee ja tinkii viskimerkeistä, samassa kunnossa. No, kyyppari esittelee paria pulloa, mutta ei oikein näytä kelpaavan, helevetin ison metakan kanssa yrittämään seuraavasta paikasta.
        Niin, että en oikein usko näihin selvinpäin tarinoihin. Jos sitten todella on selvinpäin, nämä palvelutilanteet ratkaisee aina asiakas itse. Koska vittuilevaa poroa ei jaksa kukaan kuunnella, ei edes suomalainen.

• Argentinaa

Sinne ei pääse ilman pöytävarausta, on aina täysi. JA HYVÄ. Suosittelisin Kadriorginpalatsia, miehitysmuseota, Tv-tornia, merimuseota. Voi siellä on niin paljon ja sinulla aikaa vähän, vaikeaa kun en tiedä mistä olet kiinnostunut. Ed. Mainittuihin pääsee julkisilla. Kävellenkin muualle paitsi tv-torni. Jos ostaa 6h tai 24h tallin cardin niin sillä pääsee museoihin ja julkisilla liikkumaan. Mukaan tulee myös pieni kirjanen missä on aukioloajat museoihin. Reittikartta ja kartta. En tidä onko vielä 24h myös tallinan kiertoajelu siihen hintaan. En ostanut tänäkesänä. Niitä myydään satama Aterminaalin info Viruhotelli ja tietty matkailuneuvonta lähellä raatihuoneen toria. Hyvää matkaa.

• kukkakuja

Tallinnan mäkkäri on paras mässypaikka.Ruoan saa nopeasti ja palvelu pelaa.Toinen on hese lähellä virua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1833
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1711
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1417
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1177
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1161
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1063
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      353
      983
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      859
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      821
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50