Olen työssäni saanut sivusta seurannut vastikään uskoontulleen tytön, nuoren naisen elämää ja todennut, että uskoontulo vastaa patologialtaan erään nuoren huumeidenkäyttöä. Listaan tähän muutamia havaintojani.
**Mikään arkireaalimaailman asia ei enää merkitse mitään, aivan samalla tavalla elämän sisällöksi muuttuvat huumeet tai hihhulointi.
**Uusi huume- tai hihhulituttavapiiri pyrkii eristämään sekä huumeiden käyttäjän, että hihhulismiin sortuneen hänen entisistä lähimmäisistään, ystävistään, sekä uusista ei näihin porukoihin kuuluvista ystävistä.
**Koko elämä alkaa pyöriä huumeiden ja samalla tavalla hihhuloinnin ympärillä ja esim. harrastukset jäävät, koska pitää pyöriä piireissä. Rahat ja vapaa-aika kuluvat hihhulointiin tai huumeisiin (tapauksesta riippuen).
**Nuoren käytös muuttu sekä huume- että hihhulinuoren kyräileväksi, epäileväksi ja vainoharhaiset pelot alkavat vaivat nuorta: pelätään poliisia tai saatanaa.
**Sekä huume- että hihhulinuori masentuu. Tätä edeltää
**vääristynyt suhde seksiin: joko hihhulitapauksessa sen saarnaaminen likaiseksi tai huumetapauksessa seksin käyttäminen maksuvälineenä huumeiden hankinnassa.
**Myös suhde omaan ruumiiseen vääristyy: sitä ei pidetä enää missään arvossa, vaan eletään pelkästään "päässä", hihhulihuumessa tai kemiallisessa huumeessa, harhamaailmassa.
Surullisinta hihhulinuoren tapauksessa on, että hihhulisosieteetti torppaa kaikki yritykset parantua: masennusta ei voi hoitaa, psykoterapiaan ei voi mennä ja kärsimyksen kerrotaan olevan yhtä kuin elämänilo. Lisäksi epäterve seura pönkittää harhoja ja vainoharhaisia pelkoja. Huumenuorille on sentään olemassa vieroitushoitoa.
tervellistäkö
56
3064
Vastaukset
- krisu1967
Olen vierestä seurannut erään nuoren naisen - veljentyttäreni - huume-elämää joka hiipui kuolemaan puolitoistavuotta sitten. Rikkinäisen naisen eksyminen tuolle tielle alkoi 14v ja päättyi 23 v. Hänen elämänsä oli tuskaa, kipua, riippuvuutta, yksinäisyyttä, HELVETTIÄ.
Asenteesi on loukkaava eikä ole vertailukelpoinen.
Uskoontulo ja PyhälläHengellä täyttyminen vastaa euforista onnellisuuden, rakastumisen ja vapauden olotilaa joka kestää aikansa. Uskoontulleella tulee myös seestymis ja tasaantumisvaihe, ole huoletta kyllä se ystäväsi rauhoittuu. Raamatusta löytyy asiaan kuvauksia.
Kuvailet asiaa samoin kuin apostolien tekojen toisen luvun tapauksessa kun ulkopuoliset arvostelivat Jeesuksen opetuslapsia "katsokaa, he ovat täynnä makeaa viiniä" PyhänHengen täyttymisen hetkellä.- mk81
On kyllä aika tyhmää verrata huumeriippuvuutta ja uskossa oloa toisiinsa. vaikka oliskin riippuvaisuuksia molemmat.
eiköhän maholliset negatiiviset ilmiöt uskoontulosta johtuen olisi narkkarille ja hänen kärsimyksiin verrata pientä itikan paskaa. - kaaleppi..
mk81 kirjoitti:
On kyllä aika tyhmää verrata huumeriippuvuutta ja uskossa oloa toisiinsa. vaikka oliskin riippuvaisuuksia molemmat.
eiköhän maholliset negatiiviset ilmiöt uskoontulosta johtuen olisi narkkarille ja hänen kärsimyksiin verrata pientä itikan paskaa.on kyllä poikalapsen feikki.
- Sheila-na-Gig
Sanoin, että näissä ilmiöissä on samanlaisia piirteitä, enkä väittänyt, että ne olisivat samanlaisia.
Mielestäni kyllä masentuneen, yksinäisen ja paholaisenpelkoisen lahkonuorenkin elämän on helvettiä.
Kysyisitpä itseltäsi, että mikä asenteessani loukkaa sinua. Jollet omakohtaisesti koe sitä oikeaksi niin, yksinkertaisesti voit ilmioittaa eriävän mielipiteesi.
On tutkittu, että uskonnollisia hurmioita vastaavia tiloja saavat aikaa aivojen sähköinen ärsytys ja vaikkapa pitkän matkan juoksu. Se ei sinällään ole mikään paha-asia. Ymmärrät varmaan, että jos maratoonia harrastava ei välitä syödä, jouda, levätä, tehdä työtään tai opiskella vaan ainoastaan juoksee ja juoksee tavoittaakseen jumalisen olotilan, tulee noutaja. Samalla tavalla soisi uskonnollisuudenkin säilyttävän jonkinalaisen otteen reaalimaailmaan. Silloin se tukisi mieltä ja ruumista, tuottaisi hyvää elämää. - mk81
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Sanoin, että näissä ilmiöissä on samanlaisia piirteitä, enkä väittänyt, että ne olisivat samanlaisia.
Mielestäni kyllä masentuneen, yksinäisen ja paholaisenpelkoisen lahkonuorenkin elämän on helvettiä.
Kysyisitpä itseltäsi, että mikä asenteessani loukkaa sinua. Jollet omakohtaisesti koe sitä oikeaksi niin, yksinkertaisesti voit ilmioittaa eriävän mielipiteesi.
On tutkittu, että uskonnollisia hurmioita vastaavia tiloja saavat aikaa aivojen sähköinen ärsytys ja vaikkapa pitkän matkan juoksu. Se ei sinällään ole mikään paha-asia. Ymmärrät varmaan, että jos maratoonia harrastava ei välitä syödä, jouda, levätä, tehdä työtään tai opiskella vaan ainoastaan juoksee ja juoksee tavoittaakseen jumalisen olotilan, tulee noutaja. Samalla tavalla soisi uskonnollisuudenkin säilyttävän jonkinalaisen otteen reaalimaailmaan. Silloin se tukisi mieltä ja ruumista, tuottaisi hyvää elämää."Mielestäni kyllä masentuneen, yksinäisen ja paholaisenpelkoisen lahkonuorenkin elämän on helvettiä."
totta. tuollaisen ihmisen elämä on helvettiä. ihan itse sen oon kokenu ja osittain edelleen käyn vastaavaa läpi. AINA pitäisi tuollainen nuori passittaa lääkäriin, terapiaan jne lääkitykset kohdalleen. Jos jossain lahkoissa tällasta vastustetaan, se on vakavaa. - krisu1967
Sheila-na-Gig kirjoitti:
On tutkittu, että uskonnollisia hurmioita vastaavia tiloja saavat aikaa aivojen sähköinen ärsytys ja vaikkapa pitkän matkan juoksu. Se ei sinällään ole mikään paha-asia. Ymmärrät varmaan, että jos maratoonia harrastava ei välitä syödä, jouda, levätä, tehdä työtään tai opiskella vaan ainoastaan juoksee ja juoksee tavoittaakseen jumalisen olotilan, tulee noutaja. Samalla tavalla soisi uskonnollisuudenkin säilyttävän jonkinalaisen otteen reaalimaailmaan. Silloin se tukisi mieltä ja ruumista, tuottaisi hyvää elämää.vertaat uskovaa narkomaaniin. Niissä ei ole mitään yhteistä. Tosin moni narkomaani on pelastuessaan vapautunut mainitsemistasi demoneista, riivaajahengistä, aineriippuvuudesta.
On paljon uskovia vapaaehtoistyöntekijöitä jotka toimivat narkomaanien ja alkoholistien parhaaksi tekien evankeliumin kehoituksen mukaisesti RAKKAUDEN ja välittämisen työtä heidän keskuudessaan. Olosuhteet ovat niin rankat ettei ilman JUMALAN antamaa voimaa siihen YKSIKÄÄN pystyisi.
Totesit että narkomaani pääsee halutessaan vieroitushoitoon!! VIRHE, sinne on pitkät jonot ja hoitoon pääsy äärimmäisen vaikeaa. Veljentytär kuoli ennen hoitoon pääsyä.
Narkomaanin elämä tekee myös lähiomaisten elämästä HELVETTIÄ kun lähiomaiset odottavat ÄÄRIMMÄISEN rakaan lähiomaisen menehtymistä voimatta asiaan vaikuttaa mitenkään. Kyse on äärimmäisen itsekkäästä hitaasta itsemurhasta.
Minua loukkaa se ettet tiedä etkä ymmärrä sitä kutsua johon uskoontullut SUOSTUU seuratessaan kuuliaisuudessa Kristusta. Ei uskoontulleen vaellus lopu "hihhulointiin" vaan pian tulee PyhänHengen vaikuttama sisäänrakennettu tarve olla hyödyksi lähimmäisilleen Kristuksen esimerkin mukaan. Jeesushan tuli maanpäälle sairaiden, runneltujen, hylättyjen, rikottujen, raiskattujen, laiminlyötyjen, puolustuskyvyttömien, leskien, vankien ym. synnin rikkomien tähden ja näin esimerkillään on kutsunut hänet pelastajanaan vastaanottaneet samaan kutsuun. - Sheila-na-Gig
krisu1967 kirjoitti:
vertaat uskovaa narkomaaniin. Niissä ei ole mitään yhteistä. Tosin moni narkomaani on pelastuessaan vapautunut mainitsemistasi demoneista, riivaajahengistä, aineriippuvuudesta.
On paljon uskovia vapaaehtoistyöntekijöitä jotka toimivat narkomaanien ja alkoholistien parhaaksi tekien evankeliumin kehoituksen mukaisesti RAKKAUDEN ja välittämisen työtä heidän keskuudessaan. Olosuhteet ovat niin rankat ettei ilman JUMALAN antamaa voimaa siihen YKSIKÄÄN pystyisi.
Totesit että narkomaani pääsee halutessaan vieroitushoitoon!! VIRHE, sinne on pitkät jonot ja hoitoon pääsy äärimmäisen vaikeaa. Veljentytär kuoli ennen hoitoon pääsyä.
Narkomaanin elämä tekee myös lähiomaisten elämästä HELVETTIÄ kun lähiomaiset odottavat ÄÄRIMMÄISEN rakaan lähiomaisen menehtymistä voimatta asiaan vaikuttaa mitenkään. Kyse on äärimmäisen itsekkäästä hitaasta itsemurhasta.
Minua loukkaa se ettet tiedä etkä ymmärrä sitä kutsua johon uskoontullut SUOSTUU seuratessaan kuuliaisuudessa Kristusta. Ei uskoontulleen vaellus lopu "hihhulointiin" vaan pian tulee PyhänHengen vaikuttama sisäänrakennettu tarve olla hyödyksi lähimmäisilleen Kristuksen esimerkin mukaan. Jeesushan tuli maanpäälle sairaiden, runneltujen, hylättyjen, rikottujen, raiskattujen, laiminlyötyjen, puolustuskyvyttömien, leskien, vankien ym. synnin rikkomien tähden ja näin esimerkillään on kutsunut hänet pelastajanaan vastaanottaneet samaan kutsuun.Vertaan näiden patologiaa toisiinsa. Mikä tässä on vaikea ymmärtää. En millään muotoa todellakaan väitä olevani lahkomyönteisesti asennoitunut, koskapa seuraan semmoisen toiminnan arveluttavia sivuvaikutuksia. Jos ei nyt mene jakeluun, että rinnastin tässä näitä patologioita kärjistyksen takia niin se on sitten lusikalla vaadittava, kun ei kauhalla annettu.
Joten jätinäsi lahkolaisten päihdetyöstä menee nyt vähän ohi aiheen. Siitäkin minulla on mielipiteeni, mutta se ei ole tämän keskustelun aihe, eikä tarve, sillä olen samaa mieltä kuin sinäkin, että on se pienempi paha hihhulismi kuin huumeet.
En millään muotoa voi ymmärtää uskonnollista hurmostasi. Myös uskonnollinne pyhähenkistelyjargon menee näin ulkopuoliselta ohi. Jos se loukkaa sinua niin se on voi-voi, eikä vähempää voisi kiinnostaa. Se, että yrittäisit harjoittaa hieman itsekritiikkiä ja logiikkaa se taas kiinnostaisi ja voisi tuoda tähän keskusteluunkin jotain uutta.
Hyökkäävä asenteesi ei kyllä kerro RAKKAUDEN ja välittämisen työläisen kielenkäytöltä. Luulisi kärsivä seurakuntasisar saavan vähän empaattisemman kohtelun. Vaan mitä minä nyt liikoja luulinkaan.
Edelleenkin se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. - Sheila-na-Gig
mk81 kirjoitti:
"Mielestäni kyllä masentuneen, yksinäisen ja paholaisenpelkoisen lahkonuorenkin elämän on helvettiä."
totta. tuollaisen ihmisen elämä on helvettiä. ihan itse sen oon kokenu ja osittain edelleen käyn vastaavaa läpi. AINA pitäisi tuollainen nuori passittaa lääkäriin, terapiaan jne lääkitykset kohdalleen. Jos jossain lahkoissa tällasta vastustetaan, se on vakavaa.saat äänesi kuuluville ja jaksat pitää pintasi.
Kristilliset piirit evankelioivat Rakkauden ilosanomaa. Toivon, että löydät sitä elämääsi.
En rehellisesti voi ymmärtää, kuinka äkäisesti lyödään lyötyä tässä tutun ihmisen seurakunnassa. En ole uskonnollinen, mutta oletin, että uskonnollisilla ihmisillä löytyisi lempeyttä kärsivää kohtaan. Toivon, että kohdallesi osuu rehellisiä, rakastavia ihmisiä. - krisu1967
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Vertaan näiden patologiaa toisiinsa. Mikä tässä on vaikea ymmärtää. En millään muotoa todellakaan väitä olevani lahkomyönteisesti asennoitunut, koskapa seuraan semmoisen toiminnan arveluttavia sivuvaikutuksia. Jos ei nyt mene jakeluun, että rinnastin tässä näitä patologioita kärjistyksen takia niin se on sitten lusikalla vaadittava, kun ei kauhalla annettu.
Joten jätinäsi lahkolaisten päihdetyöstä menee nyt vähän ohi aiheen. Siitäkin minulla on mielipiteeni, mutta se ei ole tämän keskustelun aihe, eikä tarve, sillä olen samaa mieltä kuin sinäkin, että on se pienempi paha hihhulismi kuin huumeet.
En millään muotoa voi ymmärtää uskonnollista hurmostasi. Myös uskonnollinne pyhähenkistelyjargon menee näin ulkopuoliselta ohi. Jos se loukkaa sinua niin se on voi-voi, eikä vähempää voisi kiinnostaa. Se, että yrittäisit harjoittaa hieman itsekritiikkiä ja logiikkaa se taas kiinnostaisi ja voisi tuoda tähän keskusteluunkin jotain uutta.
Hyökkäävä asenteesi ei kyllä kerro RAKKAUDEN ja välittämisen työläisen kielenkäytöltä. Luulisi kärsivä seurakuntasisar saavan vähän empaattisemman kohtelun. Vaan mitä minä nyt liikoja luulinkaan.
Edelleenkin se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
edellisessä jakeessa on kaikki mikä liittyy pelastukseen ja kutsuun.
Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut. Tutustu seurakuntaan ja uskoviin, älä välttämättä helluntailaisiin tai vapaisiin suuntiin vaan yleisesti ottaen johonkin Kristilliseen seurakuntaan.
Lue uudelleen se mitä kirjoitin. Siinnä on kyllä luettavissa selvää logiikkaa. Ihminen on aina epätäydellinen kun pyrkii tekemään hyvää...parempi kuitenkin niin kuin olla tekemättä ja purnata niille jotka tekevät. Siteeraan tässä mielipidettäsi esim. kristittyjen päihdetyöstä. - krisu1967
mk81 kirjoitti:
"Mielestäni kyllä masentuneen, yksinäisen ja paholaisenpelkoisen lahkonuorenkin elämän on helvettiä."
totta. tuollaisen ihmisen elämä on helvettiä. ihan itse sen oon kokenu ja osittain edelleen käyn vastaavaa läpi. AINA pitäisi tuollainen nuori passittaa lääkäriin, terapiaan jne lääkitykset kohdalleen. Jos jossain lahkoissa tällasta vastustetaan, se on vakavaa.paras tilanne mitä koskaan on tapahtunut oli se kun tutustuin loppuun palaneeseen toipilaaseen. Hän oli todella pahasti romahtanut ja on saanut lääkennällistä ja psykiatrista apua. Hän on seurakuntamme rakas työntekijä joka ajattelee niinpäin että on JUMALAN LAHJA ETTÄ SAA NYKYÄÄN AMMATTIAPUA JA HYVÄÄ LÄÄKITYSTÄ. Hän puhuu kokemuksesta ja allekirjoitan hänen mielipiteensä sillä kokemusta on.
- umpihetero.
krisu1967 kirjoitti:
Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut. Tutustu seurakuntaan ja uskoviin, älä välttämättä helluntailaisiin tai vapaisiin suuntiin vaan yleisesti ottaen johonkin Kristilliseen seurakuntaan.
Lue uudelleen se mitä kirjoitin. Siinnä on kyllä luettavissa selvää logiikkaa. Ihminen on aina epätäydellinen kun pyrkii tekemään hyvää...parempi kuitenkin niin kuin olla tekemättä ja purnata niille jotka tekevät. Siteeraan tässä mielipidettäsi esim. kristittyjen päihdetyöstä.sinäkö opit sen, että toista ihmistä saa nimitellä "saatanaksi" kuten sinä tuolla alempana teit. miksi et muuten vastannut siihen mitään? aiotko sinä vastata tähän mitään? onko sinulla mitään moraali?
- et helluntailaisia
kiikutetaan myös psykiatriseen hoitoon. Ei todellisia mielenterveys ongelmia ratkaise usko.
- mk81
krisu1967 kirjoitti:
paras tilanne mitä koskaan on tapahtunut oli se kun tutustuin loppuun palaneeseen toipilaaseen. Hän oli todella pahasti romahtanut ja on saanut lääkennällistä ja psykiatrista apua. Hän on seurakuntamme rakas työntekijä joka ajattelee niinpäin että on JUMALAN LAHJA ETTÄ SAA NYKYÄÄN AMMATTIAPUA JA HYVÄÄ LÄÄKITYSTÄ. Hän puhuu kokemuksesta ja allekirjoitan hänen mielipiteensä sillä kokemusta on.
Minulla ei siis ole henk koht huonoja kokemuksia mistään lahkoista, tai miksi mitäkin kutsutaan. Olen tavannut vain ihania ihmisiä, jotka ovat vilpittömästi halunneet auttaa, ja kyllä, pitäneet terapiaani ja lääkitystä ensisijaisena hoitona. Pari kertaa on läntätty rahaakin käteen, kun ei ole lääkkeisiin ollut rahaa.
Mutta itse petyin vain siihen ettei uskossa olemisesta ollut pahemmin apua omaan masennukseeni jne. oikeestaan päinvastoin, ahistuin lisää kun en parantunutkaan missään tulaisuuksissa, mihin menin parantumaan...hölmö minä. petyin itse uskoon, en uskoviin.
sori menivähän jo aiheen ohi.. - Sheila-na-Gig
krisu1967 kirjoitti:
Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Lue uudelleen se mitä kirjoitin. Siinnä on kyllä luettavissa selvää logiikkaa. Ihminen on aina epätäydellinen kun pyrkii tekemään hyvää...parempi kuitenkin niin kuin olla tekemättä ja purnata niille jotka tekevät. Siteeraan tässä mielipidettäsi esim. kristittyjen päihdetyöstä.Vedätät jutut sivuun varsinaisesta asiasta ja kuvittelet, että tällä taktiikalla voit vaientaa kanssaeläjäsi. Tosi noloa ja niin tyypillinen lahkoreaktio siinävaiheessa, kun aihe lipuu liian lähelle ja kohta pitäisi ryhtyä rehelliseksi.
Tässä EI ole kyse minun tai sinun uskonnollisista käsityksistämme, vaan lahkolaisten käytöksestä toisiaan kohtaan. Oletko sitä mieltä, että lahkolaistoimintaa saavat arvostella vain lahkolaiset itse? Kykeneekö helluntailaisliike mielestäsi itsekritiikkiin? Kykenetkö sinä?
Ja palatakseni asiaan voisin esittää muutaman selkeän kysymyksen.
Oletko sitä mieltä, ettei masennusta saa hoitaa?
Oletko sitä mieltä, että maallisista harrastuksista ja ystävistä tulee erottautua?
Oletko sitä mieltä, että paholainen kuikkii joka toisella oksalla, eli pidätkö Raamatun Saatanaa todellisena olentona?
Oletko sitä mieltä, että seksi, ruumiillisuus ja eritoten naisen seksi, sekä ruumiillisuus ovat synnillisiä ja likaisia?
Oletko sitä mieltä, ettei elämän laadulla ole väliä?
Voisit sitten miettiä, miten niitä lahkolaiskäytänteitä voisi soveltaa vähän enemmän terveyttä edistäviksi: lempeämmiksi ja rakastavimmiksi.
Muuten, en ole kertonut mielipidettäni kristittyjen päihdetyöstä. Jos se on sinulle läheinen aihe niin voit aloittaa siitä ihan oman keskustelusäikeesi. Sitä ei tarvitse tunkea tähän. - ketura
umpihetero. kirjoitti:
sinäkö opit sen, että toista ihmistä saa nimitellä "saatanaksi" kuten sinä tuolla alempana teit. miksi et muuten vastannut siihen mitään? aiotko sinä vastata tähän mitään? onko sinulla mitään moraali?
...hetero?pitääkö täällä jo mainostaa tai todeistella olevansa normaali......aika paksuu-uuuu
- ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Vedätät jutut sivuun varsinaisesta asiasta ja kuvittelet, että tällä taktiikalla voit vaientaa kanssaeläjäsi. Tosi noloa ja niin tyypillinen lahkoreaktio siinävaiheessa, kun aihe lipuu liian lähelle ja kohta pitäisi ryhtyä rehelliseksi.
Tässä EI ole kyse minun tai sinun uskonnollisista käsityksistämme, vaan lahkolaisten käytöksestä toisiaan kohtaan. Oletko sitä mieltä, että lahkolaistoimintaa saavat arvostella vain lahkolaiset itse? Kykeneekö helluntailaisliike mielestäsi itsekritiikkiin? Kykenetkö sinä?
Ja palatakseni asiaan voisin esittää muutaman selkeän kysymyksen.
Oletko sitä mieltä, ettei masennusta saa hoitaa?
Oletko sitä mieltä, että maallisista harrastuksista ja ystävistä tulee erottautua?
Oletko sitä mieltä, että paholainen kuikkii joka toisella oksalla, eli pidätkö Raamatun Saatanaa todellisena olentona?
Oletko sitä mieltä, että seksi, ruumiillisuus ja eritoten naisen seksi, sekä ruumiillisuus ovat synnillisiä ja likaisia?
Oletko sitä mieltä, ettei elämän laadulla ole väliä?
Voisit sitten miettiä, miten niitä lahkolaiskäytänteitä voisi soveltaa vähän enemmän terveyttä edistäviksi: lempeämmiksi ja rakastavimmiksi.
Muuten, en ole kertonut mielipidettäni kristittyjen päihdetyöstä. Jos se on sinulle läheinen aihe niin voit aloittaa siitä ihan oman keskustelusäikeesi. Sitä ei tarvitse tunkea tähän...."loukattu" tantta joka ei ottanu asioista selkoo ennen ku lähti kyntämään peltoo....
- tsengtsiangoping
ketura kirjoitti:
..."loukattu" tantta joka ei ottanu asioista selkoo ennen ku lähti kyntämään peltoo....
siltä näyttää, ei pitäisi kyntää ilman välineitä ts. aivoja
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Vertaan näiden patologiaa toisiinsa. Mikä tässä on vaikea ymmärtää. En millään muotoa todellakaan väitä olevani lahkomyönteisesti asennoitunut, koskapa seuraan semmoisen toiminnan arveluttavia sivuvaikutuksia. Jos ei nyt mene jakeluun, että rinnastin tässä näitä patologioita kärjistyksen takia niin se on sitten lusikalla vaadittava, kun ei kauhalla annettu.
Edelleenkin se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.itsekritiikkiä ja logiikkaa. Moneen kertaan ja jatkuvasti on nähty, ettei äärihihhuleilla ole mitään tajua logiikasta. Raamattuun uskotaan vain siltä osin, kuin sillä voidaan yrittää vahingoittaa toista, muut osat jätetään huomiotta. Itsekritiikki ei myöskään mitenkään kuulu hihhulismiin.
- PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Sheila-na-Gig kirjoitti:
On tutkittu, että uskonnollisia hurmioita vastaavia tiloja saavat aikaa aivojen sähköinen ärsytys ja vaikkapa pitkän matkan juoksu. Se ei sinällään ole mikään paha-asia. Ymmärrät varmaan, että jos maratoonia harrastava ei välitä syödä, jouda, levätä, tehdä työtään tai opiskella vaan ainoastaan juoksee ja juoksee tavoittaakseen jumalisen olotilan, tulee noutaja. Samalla tavalla soisi uskonnollisuudenkin säilyttävän jonkinalaisen otteen reaalimaailmaan. Silloin se tukisi mieltä ja ruumista, tuottaisi hyvää elämää.Tutkivat myöskin monenlaisia asioita toisen maailman sodan aikana ja tulivat tietyntyyppisiin tutkimustuloksiin.Siinä se.
- bloody kisses
krisu1967 kirjoitti:
vertaat uskovaa narkomaaniin. Niissä ei ole mitään yhteistä. Tosin moni narkomaani on pelastuessaan vapautunut mainitsemistasi demoneista, riivaajahengistä, aineriippuvuudesta.
Minua loukkaa se ettet tiedä etkä ymmärrä sitä kutsua johon uskoontullut SUOSTUU seuratessaan kuuliaisuudessa Kristusta. Ei uskoontulleen vaellus lopu "hihhulointiin" vaan pian tulee PyhänHengen vaikuttama sisäänrakennettu tarve olla hyödyksi lähimmäisilleen Kristuksen esimerkin mukaan. Jeesushan tuli maanpäälle sairaiden, runneltujen, hylättyjen, rikottujen, raiskattujen, laiminlyötyjen, puolustuskyvyttömien, leskien, vankien ym. synnin rikkomien tähden ja näin esimerkillään on kutsunut hänet pelastajanaan vastaanottaneet samaan kutsuun."Olosuhteet ovat niin rankat ettei ilman JUMALAN antamaa voimaa siihen YKSIKÄÄN pystyisi."
Kyllähän monet ei-uskovaisetkin tekevät tätä työtä, sekä palkasta että palkatta. Eikö ihmisen oma auttamisen halu riitä ? ei auttamiseen aina tarvi sekottaa uskontoa!
- Krusifiksu
Kaikki nuo "havaintosi" paljastavat selvästi että suhtautumisesi uskoon tulemiseen on väärien epäluulojen ja tietämättömyyden lähtökohdista syntynyttä, täysin vääristynyttä ja negatiivisen ennakkoasenteen myrkyttämiä "havaintoja", joista todennäköisesti et, kuten kirjoituksestasi pystyy aistimaan, ole keskustellut asianomaisen itsensä kanssa, etkä myöskään, todennäköisesti, ole itse yrittänyt tutustua tuohon uuteen ystäväpiiriin, jolla sinun kommenttiesi perusteella ei ole ollut muuta kuin kielteisiä vaikutuksia tähän "SIVUSTA SEURAAMAASI" henkilöön... Monasti onkin juuri niin, että monesta muustakin asiasta saa juuri sellaisen käsityksen, kuin minkä itse haluaa muodostaa, kun vain "sivusta seuraa"...
Niin että kukahan se onkaan alkanut "kyräilemään"?
Muutama tarkentava kysymys "havaintoihisi" liittyen:
>>>Mikään asia ei enää merkitse mitään, aivan samalla tavalla elämän sisällöksi muuttuvat huumeet tai hihhulointi.>>>
-Millaisia "arkireaalimaailman" asioita erityisesti tarkoitat ja miten tuo havaitsemasi seikka ilmeni?
>>> **Uusi huume- tai hihhulituttavapiiri pyrkii eristämään sekä huumeiden käyttäjän, että hihhulismiin sortuneen hänen entisistä lähimmäisistään, ystävistään, sekä uusista ei näihin porukoihin kuuluvista ystävistä. >>>
-Miten olet havainnut tämän "eristämään pyrkimisen" käytännössä ilmenevän? Oletko ottanut huomioon, että ao. ihminen ehkä ihan itse ei haluakaan jatkaa, "kuten aina ennenkin", vanhoissa ympyröissä, koska ne ovat jo pitkään ennen uskoon tuloa saattaneet alkaa tuntua paljolti menettäneen "sisällöllisyytensä", ja koska hän nyt on löytänyt uutta, parempaa sisältöä elämälleen...?
Ja kun ihminen haluaa kovasti keskustella uskon asioista, koska hänen mielenkiintonsa, varsinkin uskonelämän alkutaipaleella, on aivan raamatunmukaisesti terveellä tavalla erityisen painottunut uuteen aiheeseen, niin osaavatko hänen aiemmat ystäväpiirinsä edes käydä sellaista keskustelua?
>>> **Koko elämä alkaa pyöriä huumeiden ja samalla tavalla hihhuloinnin ympärillä ja esim. harrastukset jäävät, koska pitää pyöriä piireissä. Rahat ja vapaa-aika kuluvat hihhulointiin tai huumeisiin (tapauksesta riippuen).>>>
-Tarkoitatko, että ko. ihminen lopetti työssä käymisen, opiskelun, hylkäsi perheensä, ym. tai muuten lopetti kaiken sen tekemisen mitä hänen normaaliin elämäänsä ennen kuului?
Oletko ottanut huomioon, että ao. ihminen ihan itse ehkäpä vanhoihin, ennen harrastamiinsa kuvioihin kyllästyneenä haluaa jättäytyä osittain tai kokonaan pois aiemmista ympyröistä, koska ne ovat jo pitkään ennen uskoon tuloa saattaneet tuntua paljolti menettäneen "sisällöllisyytensä"...?
>>>**Nuoren käytös muuttu sekä huume- että hihhulinuoren kyräileväksi, epäileväksi ja vainoharhaiset pelot alkavat vaivat nuorta: pelätään poliisia tai saatanaa. >>>
-Miten olet "sivusta seuraten" huomannut tuon "vainoharhaisuuden ja saatanan ym. pelkojen" ilmenevän tämän henkilön kohdalla?
>>>**Sekä huume- että hihhulinuori masentuu. Tätä edeltää
**vääristynyt suhde seksiin: joko hihhulitapauksessa sen saarnaaminen likaiseksi tai huumetapauksessa seksin käyttäminen maksuvälineenä huumeiden hankinnassa.
**Myös suhde omaan ruumiiseen vääristyy: sitä ei pidetä enää missään arvossa, vaan eletään pelkästään "päässä", hihhulihuumessa tai kemiallisessa huumeessa, harhamaailmassa.>>>
-Miten tuo väittämäsi "masennus" on ilmentynyt?
-Tarkoitatko kenties sitä että ihminen ei enää olekaan ns. "pinta liitäjä" ja turhan nauraja, eikä naura enää rasvaisille vitseille, eikä ole enää kiinnostunut haureellisista jutuista yms.?
-Tarkoitatko "vääristyneellä" suhtautumisella seksiin, sitä että suhtautuu siihen erilailla kuin sinä itse, tai kun ei enää halua harrastaa yhden illan juttuja tai hypätä heti sänkyyn sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa sinä olisit kohta jo valmis? Tai jos ei enää halua seksiä, kuin vasta avioliitossa? Onkoa siinä jotain "VÄÄRISTYNYTTÄ", JOS ON NIIN MITÄ?
-Mitä tarkoitat sillä "oman ruumiin arvossa pitämisellä" ja mitä sen "laiminlyömisellä", joihin tuossa viittaat?
>>> Surullisinta hihhulinuoren tapauksessa on, että hihhulisosieteetti torppaa kaikki yritykset parantua: masennusta ei voi hoitaa, psykoterapiaan ei voi mennä ja kärsimyksen kerrotaan olevan yhtä kuin elämänilo. Lisäksi epäterve seura pönkittää harhoja ja vainoharhaisia pelkoja. Huumenuorille on sentään olemassa vieroitushoitoa. >>>
Esität todella rankkoja syytöksiä, joita on kyllä lievästi sanoen lähes mahdotonta uskoa todeksi. Mitä tarkoitat tuolla että "masennusta ei voi hoitaa"? Ja millä tavoin muka on yritetty estää terapiaan meneminen, kuten väität tapahtuneen? Itse tiedän monia ihmisiä, jotka vaikka ovat tulleet uskoon, eivät ole saaneet mitään kehoitusta miltään srk:n taholta lopettaa minkään sairauden hoitoja ja lääkityksiä...
Ja lopuksi neljä kysymystä, johihin toivon sinun vastaavan, vaikka noihin muihin et vastaisikaan:
-Onko sinusta huumeriippuvuus ihmiselle parempi kuin uskoon tulo ja uskovana eläminen?
-Onko sinusta uskoon tulo ja uskovana eläminen yhtä paha asia, kuin huumeriippuvuudessa eläminen?
-Haluatko pyrkiä rajoittamaan tuon tarkoittamasi henkilön omaa vapautta päättää omista asioistaan?
-Pidätkö itseäsi jotenkin pätevämpänä, kuin häntä itseään arvioimaan oman elämänsä suhteen tekemiään ratkaisuja ja niiden vaikutusten hyvyyttä/huonoutta?
Jos vastaat yhteenkin noista neljästä kysymyksestä myöntävästi, niin voin sanoa että kyllä joku muu on asenteineen todella pahasti kierossa, kuin tuo ihminen josta olet muka tehnyt noita "havaintojasi"...!
Ja vielä tuli mieleen sellainen kysymys mieleen, että pystytkö menemään ja itse antamaan tuon "sivusta seuraamisesi" perusteella tekemäsi "havaintolistan" tälle henkilölle "face to face"?- Sheila-na-Gig
Jos ihminen voi huonosti niin se ei voi hyvin. Minulla ei ole mitään syytä olla ennakkoluuloinen. Olen havainnut, että lahkolaisuus tuottaa ihmisille, eritoten nuorille, pahoinvointia, mutta en väitä, että kaikille.
Eristäminen on käytännössä sitä, pyydetään nuorta olemaan kommunikoimatta esim. sellaisten opettajien kanssa, jotka luultavasti, korostan siis luultavasti, seurakunnan päättävät tahot tulkitsevat liian maalliseksi tms. (en tunne termistöä) tai esim. sellaisten opiskelutoverien kanssa, jotka eivät jaa samanlaista tiukkaa, kristillistä vakaumusta tai esim. että kielletään masennuksen lääketieteellinen ja psykologinen hoito.
Tässä mainitussa läheltä seuratussa tapauksessa joutui nuori vaihtamaan opiskelupaikkaansa. Luultavasti siksi, että opiskeltua alaa pidettiin liian maallisena ja oppien vastaisena.
Vainoharhainen Saatanan vaikutusten etsintä alkoi siitä, että tämä tuttu tyttö alkoi leimata tiettyjen opiskelutoveriensa vaikutusta paholaisen juonitteluksi ja houkutuksiksi. Henkilökohtaisesti luulen, ettei hän itse keksinyt ajatusta, vaan sen hänelle syötti joku tai jotkut, joihin hän luotti. Mikään muun taho, kuin hänen seurakuntansa, ei ole yhtä kiinnostunut paholaisesta, joten luultavasti ajatus on lähtöisin sieltä.
Masennus on masennusta eikä mitään syvällistä ajattelua. Masennus on oman arvon tunnottomuutta, tunnottomuuta, oman tunnon tuntemattomuutta, sitä, että suunnataan viha omaa itseä kohtaan. Se ilmenee vetäytymisenä, itsestä piittamattomuutena (esim. hygienia), motivaation puutteena, flegmaattisuutena, tyhjyyden ja mitättömyyden kokemuksina, ahdistuksena, ylensyömisenä tai täydellisenä syömättömyytenä, liikunnan välttelemisenä, kommunikaatiokyvyttömyytenä jne.
Sillä, ettei hänen masennustaan hoideta tarkoitan sitä, että joku on saanut tämän minun tuntemani ihmisen uskomaan, että masennuksen hoitaminen olisi hänen vakaumuksensa vastaista. Tarkemmin en tätä asiaa tunne.
Kysymyksiisi:
"Onko sinusta huumeriippuvuus ihmiselle parempi kuin uskoon tulo ja uskovana eläminen?"
Ei ole. Väitinkin vain, että näissä patologioissa on paljon yhteistä.
"Onko sinusta uskoon tulo ja uskovana eläminen yhtä paha asia, kuin huumeriippuvuudessa eläminen?"
Ei, mutta näissä kahdessa on yllättävän paljon samankaltaisia piirteitä.
"Haluatko pyrkiä rajoittamaan tuon tarkoittamasi henkilön omaa vapautta päättää omista asioistaan?"
En, enkä soisi sitä muidenkaan tekevän. Tämä nimenomainen toive kirvoittikin minut esittämään mielipiteeni.
"Pidätkö itseäsi jotenkin pätevämpänä, kuin häntä itseään arvioimaan oman elämänsä suhteen tekemiään ratkaisuja ja niiden vaikutusten hyvyyttä/huonoutta?"
Kyllä, sillä jo ikä antaa minulle kykyä tarkastella asioita hieman laajemmalla perspektiivillä. Lisäksi minulla on ammattini takia kyky tunnistaa eräitä sosiaalisesti epäterveitä ilmiöitä.
Sinulta ilmeisesti jäi ymmärtämättä, etten väitä näiden ilmiöiden olevan sama asia, ainostaan, että niiden haitallisuudessa on samanlaisia piirteitä, joten oletuksesi siitä, että olisin erityisen asenteellinen ei pidä paikkaansa. Lisäksi halusin tuoda mielipiteeni julki täällä, missä sillä voisi olla merkitystä, en esim. työpaikan kahvihuoneessa, missä se olisi ollut silkkaa negatiivisten asenteiden levittämistä ja leimaamista.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. - PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Jos ihminen voi huonosti niin se ei voi hyvin. Minulla ei ole mitään syytä olla ennakkoluuloinen. Olen havainnut, että lahkolaisuus tuottaa ihmisille, eritoten nuorille, pahoinvointia, mutta en väitä, että kaikille.
Eristäminen on käytännössä sitä, pyydetään nuorta olemaan kommunikoimatta esim. sellaisten opettajien kanssa, jotka luultavasti, korostan siis luultavasti, seurakunnan päättävät tahot tulkitsevat liian maalliseksi tms. (en tunne termistöä) tai esim. sellaisten opiskelutoverien kanssa, jotka eivät jaa samanlaista tiukkaa, kristillistä vakaumusta tai esim. että kielletään masennuksen lääketieteellinen ja psykologinen hoito.
Tässä mainitussa läheltä seuratussa tapauksessa joutui nuori vaihtamaan opiskelupaikkaansa. Luultavasti siksi, että opiskeltua alaa pidettiin liian maallisena ja oppien vastaisena.
Vainoharhainen Saatanan vaikutusten etsintä alkoi siitä, että tämä tuttu tyttö alkoi leimata tiettyjen opiskelutoveriensa vaikutusta paholaisen juonitteluksi ja houkutuksiksi. Henkilökohtaisesti luulen, ettei hän itse keksinyt ajatusta, vaan sen hänelle syötti joku tai jotkut, joihin hän luotti. Mikään muun taho, kuin hänen seurakuntansa, ei ole yhtä kiinnostunut paholaisesta, joten luultavasti ajatus on lähtöisin sieltä.
Masennus on masennusta eikä mitään syvällistä ajattelua. Masennus on oman arvon tunnottomuutta, tunnottomuuta, oman tunnon tuntemattomuutta, sitä, että suunnataan viha omaa itseä kohtaan. Se ilmenee vetäytymisenä, itsestä piittamattomuutena (esim. hygienia), motivaation puutteena, flegmaattisuutena, tyhjyyden ja mitättömyyden kokemuksina, ahdistuksena, ylensyömisenä tai täydellisenä syömättömyytenä, liikunnan välttelemisenä, kommunikaatiokyvyttömyytenä jne.
Sillä, ettei hänen masennustaan hoideta tarkoitan sitä, että joku on saanut tämän minun tuntemani ihmisen uskomaan, että masennuksen hoitaminen olisi hänen vakaumuksensa vastaista. Tarkemmin en tätä asiaa tunne.
Kysymyksiisi:
"Onko sinusta huumeriippuvuus ihmiselle parempi kuin uskoon tulo ja uskovana eläminen?"
"Onko sinusta uskoon tulo ja uskovana eläminen yhtä paha asia, kuin huumeriippuvuudessa eläminen?"
"Haluatko pyrkiä rajoittamaan tuon tarkoittamasi henkilön omaa vapautta päättää omista asioistaan?"
En, enkä soisi sitä muidenkaan tekevän. Tämä nimenomainen toive kirvoittikin minut esittämään mielipiteeni.
"Pidätkö itseäsi jotenkin pätevämpänä, kuin häntä itseään arvioimaan oman elämänsä suhteen tekemiään ratkaisuja ja niiden vaikutusten hyvyyttä/huonoutta?"
Kyllä, sillä jo ikä antaa minulle kykyä tarkastella asioita hieman laajemmalla perspektiivillä. Lisäksi minulla on ammattini takia kyky tunnistaa eräitä sosiaalisesti epäterveitä ilmiöitä.
Sinulta ilmeisesti jäi ymmärtämättä, etten väitä näiden ilmiöiden olevan sama asia, ainostaan, että niiden haitallisuudessa on samanlaisia piirteitä, joten oletuksesi siitä, että olisin erityisen asenteellinen ei pidä paikkaansa. Lisäksi halusin tuoda mielipiteeni julki täällä, missä sillä voisi olla merkitystä, en esim. työpaikan kahvihuoneessa, missä se olisi ollut silkkaa negatiivisten asenteiden levittämistä ja leimaamista.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa."Minulla on ammattini takia kyky".Jos tohtori Mengeleltä olisi aikoinaan kysytty,miksi hän käyttäytyy,niin kuin käyttäytyy,luultavasti hän olisi kaupannut jotakin tuon kaltaista vastausta.Kyllä Jumala sinut vielä pysäyttää.Ihminen on erittäin tyhmä,jos luulee,että järki kasvaa sitä mukaa,kun lyödään koulu todistuksia käteen.
- lancelotta
PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:
"Minulla on ammattini takia kyky".Jos tohtori Mengeleltä olisi aikoinaan kysytty,miksi hän käyttäytyy,niin kuin käyttäytyy,luultavasti hän olisi kaupannut jotakin tuon kaltaista vastausta.Kyllä Jumala sinut vielä pysäyttää.Ihminen on erittäin tyhmä,jos luulee,että järki kasvaa sitä mukaa,kun lyödään koulu todistuksia käteen.
Tää tässä ylhäällä esittää tärkeän pointin teidän lahkonne kannattajaa tarkkailtuaan. Ei syyllistä, vaan esittää. Ja mitä hihhulit vastaavat: vertaavat Mengeleen ja huutavat, ettei meillä
pelotella Saatanalla
voida huonosti
eristetä ihmisiä eiuskiksista
estetä tervehtymistä
Kerropa valopää, millä tavalla itse olet edistänyt uskovaisen yksilön valinnan vapautta ja elämänriemua. Kerropa valopää, miksi sinä et ole kiinostunut masentuneen nuoren terveydestä? Onko syynä empatian puute vai se, että maksava seurakuntalainen voisi lakata maksamasta? - PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
lancelotta kirjoitti:
Tää tässä ylhäällä esittää tärkeän pointin teidän lahkonne kannattajaa tarkkailtuaan. Ei syyllistä, vaan esittää. Ja mitä hihhulit vastaavat: vertaavat Mengeleen ja huutavat, ettei meillä
pelotella Saatanalla
voida huonosti
eristetä ihmisiä eiuskiksista
estetä tervehtymistä
Kerropa valopää, millä tavalla itse olet edistänyt uskovaisen yksilön valinnan vapautta ja elämänriemua. Kerropa valopää, miksi sinä et ole kiinostunut masentuneen nuoren terveydestä? Onko syynä empatian puute vai se, että maksava seurakuntalainen voisi lakata maksamasta?Yksilön valinnan vapautta ja elämän riemua esirukouksin.Seurakunnan tärkein tehtävä on rukous.Olen myöskin kiinnostunut masentuneen nuoren terveydestä.Psyykenlääkkeet eivät ole oikea ratkaisu masennukseen,vaan Jumalan Rakkaus.Esitän yhden kysymyksen:Lakata maksamasta mitä!? Ja kenelle!?Meillä Suomen helluntaiherätyksessä ei pakoteta maksamaan seurakunnalle yhtään mitään.Kirkoissahan se toki on pakollista.Me emme kuitenkaan ole kirkko.
- no jopas jotakin
PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:
Yksilön valinnan vapautta ja elämän riemua esirukouksin.Seurakunnan tärkein tehtävä on rukous.Olen myöskin kiinnostunut masentuneen nuoren terveydestä.Psyykenlääkkeet eivät ole oikea ratkaisu masennukseen,vaan Jumalan Rakkaus.Esitän yhden kysymyksen:Lakata maksamasta mitä!? Ja kenelle!?Meillä Suomen helluntaiherätyksessä ei pakoteta maksamaan seurakunnalle yhtään mitään.Kirkoissahan se toki on pakollista.Me emme kuitenkaan ole kirkko.
mitä on yksilön valinnan vapaus. Ethän tuota valinnan vapautta kenellekkään salli.
no jopas jotakin kirjoitti:
mitä on yksilön valinnan vapaus. Ethän tuota valinnan vapautta kenellekkään salli.
Aamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- Krusifiksu
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Kysymyksiisi:
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.Jätit osin vastaamatta asian tarkemman todenperäisyyden selvittämiseksi esittämiini kysymyksiin, joka viittaa siihen että avauskommentissasi esittämistäsi asioista osa on pelkkiä olettamuksia ja, todennäköisesti, et henkilökohtaisesti tunne tätä, tälle henkilöllekin uutta aihealuetta, jota käyt arvostelemaan melko yksioikoisella tavalla. Vaikuttaa aivan siltä että yrität soveltaa sellaisia oppeja tälle hengellisen elämän sektorille, jotka eivät liene olevan päteviä kattamaan sitä.
Jos et sitä tiennyt, niin samoin kuin Jumala voi käyttää ihmisiä oman toiminnassaan ja sen välikappaleina, niin voi ja tekee myös Jumalan päävastustaja, joka juuri ihmisten välityksellä yrittää saada käännytettyä ihmistä takaisin maailmallisuuteen ja pois uskostaan; aivan loogista, jos sen vain ymmärtää, eikä naivisti usko sitä saatanan valhetta, ettei saatana muka toimi ihmisten keskuudessa ja heitä omiin tarkoitusperiinsä "valjastaen", siis muutenkin kuin jossain niin selkeästi ymmärrettävissä asioissa kuin väkivallanteot, raiskaukset ja murhat yms....
Se mitä arvelet kommentissasi koulun vaihtamisen syyksi saattaa pitää paikkansa; ovathan jotkut jättäneet esim. teatterikoulun kesken tultuaan uskoon. Olisi mielenkiintoista tietää mistä koulusta tässä oli kyse...?
On myös todennäköistä että olet laittamassa ko. henkilön kohdalla kaikki havaitsemasi muutokset vain ja ainoastaan tästä hänen elämässään tapahtuneesta uskonratkaisusta johtuviksi, vaikka kyseessä voi ennemminkin olla hänen ympäristönsä ja lähipiirinsä reagoinneista johtuvat kerrannaivaikutukset.
Oletettavasti niistä reaktioista sinä et voi mitenkään tietää, et ainakaan läheskään kaikkea. Ja jos saat "tietoa" kolmannelta osapuolelta, joka on mahdollisesti itse on syyllistynyt tämän henkilön suhteen sellaiseen käyttäytymiseen ja kohteluun, joka on edesauttanut hänen masennustaan, niin silloin asioista kertominen voi olla erittäin väritettyä ja kertojan omaa syyllisyytä peittelevää.
Joissakin opiskelijapiireissä saattaa tapahtua että uskoon tullutta alkavatkin muut vieroksua ja vältellä, eikä asia ehkä olekaan aivan noin kun asian avauksessa ilmaisit, mutta luuletko että nuo muut siitä sinulle niin kertovat itseään epäedulliseen valoon saattavan totuuden, jos esim. teet asiaan liittyviä tiedusteluja.
Mitä tekemistä muuten luulet uskoon tulleella olevan jossain nuorten juopottelupainotteisessa "hauskanpidossa" ja ns. "bilettämisessä", joka on esim., mitä tulee joihinkin abiristeilyihin yms., erittäin haureelistakin menoa sisältävää rypemistä, jos suoraan sanotaan. Vai minkälainen kuva sinulla niistä on, jos sinulla NIISTÄ onkaan tietoa, kuten "uskovien seuran turmiollisuudesta" tuntuu kovasti olevan. Niin, onko sinulla niistä tietoa; siis tiedätkö millaista sikailua niissä harrastetaan?
>>> Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. >>>
-Niinpä; olisikin suotavaa että hieman useammat "koirat" älähtäisivätkin oikein kunnolla...
Niin muuten, kiinnostaisi tietää, mitä uskontoa, vaiko kenties ateismin oppiako avaaja itse kannattaa, sekä myös että liittyikö ko. henkilö juuri helluntailaisuuteen? - Sheila-na-Gig
Krusifiksu kirjoitti:
Jätit osin vastaamatta asian tarkemman todenperäisyyden selvittämiseksi esittämiini kysymyksiin, joka viittaa siihen että avauskommentissasi esittämistäsi asioista osa on pelkkiä olettamuksia ja, todennäköisesti, et henkilökohtaisesti tunne tätä, tälle henkilöllekin uutta aihealuetta, jota käyt arvostelemaan melko yksioikoisella tavalla. Vaikuttaa aivan siltä että yrität soveltaa sellaisia oppeja tälle hengellisen elämän sektorille, jotka eivät liene olevan päteviä kattamaan sitä.
Jos et sitä tiennyt, niin samoin kuin Jumala voi käyttää ihmisiä oman toiminnassaan ja sen välikappaleina, niin voi ja tekee myös Jumalan päävastustaja, joka juuri ihmisten välityksellä yrittää saada käännytettyä ihmistä takaisin maailmallisuuteen ja pois uskostaan; aivan loogista, jos sen vain ymmärtää, eikä naivisti usko sitä saatanan valhetta, ettei saatana muka toimi ihmisten keskuudessa ja heitä omiin tarkoitusperiinsä "valjastaen", siis muutenkin kuin jossain niin selkeästi ymmärrettävissä asioissa kuin väkivallanteot, raiskaukset ja murhat yms....
Se mitä arvelet kommentissasi koulun vaihtamisen syyksi saattaa pitää paikkansa; ovathan jotkut jättäneet esim. teatterikoulun kesken tultuaan uskoon. Olisi mielenkiintoista tietää mistä koulusta tässä oli kyse...?
On myös todennäköistä että olet laittamassa ko. henkilön kohdalla kaikki havaitsemasi muutokset vain ja ainoastaan tästä hänen elämässään tapahtuneesta uskonratkaisusta johtuviksi, vaikka kyseessä voi ennemminkin olla hänen ympäristönsä ja lähipiirinsä reagoinneista johtuvat kerrannaivaikutukset.
Oletettavasti niistä reaktioista sinä et voi mitenkään tietää, et ainakaan läheskään kaikkea. Ja jos saat "tietoa" kolmannelta osapuolelta, joka on mahdollisesti itse on syyllistynyt tämän henkilön suhteen sellaiseen käyttäytymiseen ja kohteluun, joka on edesauttanut hänen masennustaan, niin silloin asioista kertominen voi olla erittäin väritettyä ja kertojan omaa syyllisyytä peittelevää.
Joissakin opiskelijapiireissä saattaa tapahtua että uskoon tullutta alkavatkin muut vieroksua ja vältellä, eikä asia ehkä olekaan aivan noin kun asian avauksessa ilmaisit, mutta luuletko että nuo muut siitä sinulle niin kertovat itseään epäedulliseen valoon saattavan totuuden, jos esim. teet asiaan liittyviä tiedusteluja.
Mitä tekemistä muuten luulet uskoon tulleella olevan jossain nuorten juopottelupainotteisessa "hauskanpidossa" ja ns. "bilettämisessä", joka on esim., mitä tulee joihinkin abiristeilyihin yms., erittäin haureelistakin menoa sisältävää rypemistä, jos suoraan sanotaan. Vai minkälainen kuva sinulla niistä on, jos sinulla NIISTÄ onkaan tietoa, kuten "uskovien seuran turmiollisuudesta" tuntuu kovasti olevan. Niin, onko sinulla niistä tietoa; siis tiedätkö millaista sikailua niissä harrastetaan?
>>> Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. >>>
-Niinpä; olisikin suotavaa että hieman useammat "koirat" älähtäisivätkin oikein kunnolla...
Niin muuten, kiinnostaisi tietää, mitä uskontoa, vaiko kenties ateismin oppiako avaaja itse kannattaa, sekä myös että liittyikö ko. henkilö juuri helluntailaisuuteen?Pelotteletteko Saatanalla siellä seurakunnassanne?
Kehoitatteko olemaan kommunikoimatta uskomattomien kanssa?
Valistatteko esim. psykoanalyysiin hakeutuvaa nuorta, että se on Saatanasta?
Kehoittaisitteko perinnöllisyystieteitä lukevaa, uskoontullutta seurakuntalaista vaihtamaan alaa?
Pidättekö seksiä likaisena ja synnillisenä?
Pidättekö naisen ruumista synnillisenä?
Säätelettekö opinkappalein ihmisten seksuaalista käyttäytymistä?
Lupaatteko henkiparantumisia uskonnollisissa menoissanne?
Oletko ihan vakavasti sitä mieltä, etteivät ketkään muut kuin helluntailaiset voi arvostella helluntailaisten toimia?
Yritätkö selittää, että olette lakien ja asetusten yläpuolella, koska me maallikot emme "tunne tätä aihealuetta"?
Se mitä kertaat mahdollisten vaikutusten motiiveista voi todellakin pitää paikkansa, mutta tässä on nyt kuitenkin kyse siitä, että joku ulkopuolinen taho syöttää omaa näkemystään oikeasta elämästä nuorelle. Ja kun se ei kuitenkaan ole sen nuoren kannalta oikeaa elämää. Mikseikö? No siksei, kun se voi niin huonosti. Tämäkö onkin se päämäärä: alistaa ihmiset? Sitäkös tässä kierretään kuin kissa kuumaa puuroa? Toivon todella, ettet jätä kieltämättä ja perusteiden kera.
Eivät urheilijatkaan juopottele ja biletä, eikä heitä silti vieroksuta raittiuden tai itsekurillisen elämän takia. Tuo ei ole mikään selitys, eikä se päde esim. tiukkaa elämänohjetta noudattaviin lestadiolaisnuoriin. - Krusifiksu
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Pelotteletteko Saatanalla siellä seurakunnassanne?
Kehoitatteko olemaan kommunikoimatta uskomattomien kanssa?
Valistatteko esim. psykoanalyysiin hakeutuvaa nuorta, että se on Saatanasta?
Kehoittaisitteko perinnöllisyystieteitä lukevaa, uskoontullutta seurakuntalaista vaihtamaan alaa?
Pidättekö seksiä likaisena ja synnillisenä?
Pidättekö naisen ruumista synnillisenä?
Säätelettekö opinkappalein ihmisten seksuaalista käyttäytymistä?
Lupaatteko henkiparantumisia uskonnollisissa menoissanne?
Oletko ihan vakavasti sitä mieltä, etteivät ketkään muut kuin helluntailaiset voi arvostella helluntailaisten toimia?
Yritätkö selittää, että olette lakien ja asetusten yläpuolella, koska me maallikot emme "tunne tätä aihealuetta"?
Se mitä kertaat mahdollisten vaikutusten motiiveista voi todellakin pitää paikkansa, mutta tässä on nyt kuitenkin kyse siitä, että joku ulkopuolinen taho syöttää omaa näkemystään oikeasta elämästä nuorelle. Ja kun se ei kuitenkaan ole sen nuoren kannalta oikeaa elämää. Mikseikö? No siksei, kun se voi niin huonosti. Tämäkö onkin se päämäärä: alistaa ihmiset? Sitäkös tässä kierretään kuin kissa kuumaa puuroa? Toivon todella, ettet jätä kieltämättä ja perusteiden kera.
Eivät urheilijatkaan juopottele ja biletä, eikä heitä silti vieroksuta raittiuden tai itsekurillisen elämän takia. Tuo ei ole mikään selitys, eikä se päde esim. tiukkaa elämänohjetta noudattaviin lestadiolaisnuoriin.Voin vastata vain henkilökohtaisella kokemus- ja tietämystasolla:
>>>Pelotteletteko Saatanalla siellä seurakunnassanne? >>>
-Kuka mitäkin pitää "pelotteluna"... Oliko edellisessä kommentissani mielestäsi "saatanalla pelottelua"? Etkö itse usko ko. persoonaa olevan olemassakaan? Kyllä esim. surullisenkuuluisa, vuonna 1998 tehty paloittelumurha Hyvinkäällä, johon liittyi saatananpalvonta erittäin oleellisesti, antaa jotain viitteitä, mistä kannatta "pelotella"...
>>>Kehoitatteko olemaan kommunikoimatta uskomattomien kanssa? >>>
-Ei minun tiedossani ole tuollaista, vaan aivan päinvastaista. Ko. asia ei nyt ole niin yksinkertainen kuin miten yrität sen esittää. Miten voisimme evankelioidakaan ei-uskovia, jos emme kommunikoisi heidän kanssaan?
>>> Valistatteko esim. psykoanalyysiin hakeutuvaa nuorta, että se on Saatanasta? >>>
-En erityisesti tunne aihealuetta, mutta joku hatara mielikuva olisi, ettei psykoanalyysin ja kristinopin suhde ehkä ole aivan ristiriidatonkaan.
>>> Kehoittaisitteko perinnöllisyystieteitä lukevaa, uskoontullutta seurakuntalaista vaihtamaan alaa? >>>
-En tunne tapausta, mutta jos ko. henkilö kokee sen olevan ristiriidassa uskonsa mukaisen vakaumuksen kanssa, kokien sen olevan arveluttavalla tavalla Luojan luomistyöhön puuttumista, jonka seuraamuksia ei voida tietää, mihin se johtaa, niin luultavasti saatettaisiin kehoittaakin.
>>> Pidättekö seksiä likaisena ja synnillisenä? >>>
-Ei, jos siitä ei tehdä varta vasten tehdä sellaista; esim. seksin kaupallistaminen.
>>> Pidättekö naisen ruumista synnillisenä? >>>
-Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan, vaan kauniina luojan luomistyönä.
>>> Säätelettekö opinkappalein ihmisten seksuaalista käyttäytymistä? >>>
-Raamatusta löytyy raamit terveelle, turvalliselle ja haitattomalle seksuaaliselle käyttäytymiselle.
>>> Lupaatteko henkiparantumisia uskonnollisissa menoissanne? >>>
-Emme lupaa, "henkiparantumisia". Kysymyksesi muotoilu muuten paljastaa että olet kaiken kaikkiaan todella tietämätön hengellisyyden aihealueesta yleensä.
>>> Oletko ihan vakavasti sitä mieltä, etteivät ketkään muut kuin helluntailaiset voi arvostella helluntailaisten toimia? >>>
-En ole , enkä mielestäni ole antanut aihetta tuollaiseen johtopäätökseen.
>>> Yritätkö selittää, että olette lakien ja asetusten yläpuolella, koska me maallikot emme "tunne tätä aihealuetta"? >>>
-En ole sellaista yrittänyt selittää.
>>> Eivät urheilijatkaan juopottele ja biletä, eikä heitä silti vieroksuta raittiuden tai itsekurillisen elämän takia. Tuo ei ole mikään selitys, eikä se päde esim. tiukkaa elämänohjetta noudattaviin lestadiolaisnuoriin. >>>
-En minäkään esittänyt mitään yleistystä, mutta sanoin että sellaistakin saattaa esiintyä. PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:
Aamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
kirposi SHIFT:iltä sormi?
(SHIFT on näppäin, jota painamalla saa kirjoitettua isot kirjaimet ja numeronäppäinten erikoismerkit.)- PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Työmies2 kirjoitti:
kirposi SHIFT:iltä sormi?
(SHIFT on näppäin, jota painamalla saa kirjoitettua isot kirjaimet ja numeronäppäinten erikoismerkit.)Käymään. Terv:Ailin perijä,porvari 1.
- Sheila-na-Gig
Krusifiksu kirjoitti:
Voin vastata vain henkilökohtaisella kokemus- ja tietämystasolla:
>>>Pelotteletteko Saatanalla siellä seurakunnassanne? >>>
-Kuka mitäkin pitää "pelotteluna"... Oliko edellisessä kommentissani mielestäsi "saatanalla pelottelua"? Etkö itse usko ko. persoonaa olevan olemassakaan? Kyllä esim. surullisenkuuluisa, vuonna 1998 tehty paloittelumurha Hyvinkäällä, johon liittyi saatananpalvonta erittäin oleellisesti, antaa jotain viitteitä, mistä kannatta "pelotella"...
>>>Kehoitatteko olemaan kommunikoimatta uskomattomien kanssa? >>>
-Ei minun tiedossani ole tuollaista, vaan aivan päinvastaista. Ko. asia ei nyt ole niin yksinkertainen kuin miten yrität sen esittää. Miten voisimme evankelioidakaan ei-uskovia, jos emme kommunikoisi heidän kanssaan?
>>> Valistatteko esim. psykoanalyysiin hakeutuvaa nuorta, että se on Saatanasta? >>>
-En erityisesti tunne aihealuetta, mutta joku hatara mielikuva olisi, ettei psykoanalyysin ja kristinopin suhde ehkä ole aivan ristiriidatonkaan.
>>> Kehoittaisitteko perinnöllisyystieteitä lukevaa, uskoontullutta seurakuntalaista vaihtamaan alaa? >>>
-En tunne tapausta, mutta jos ko. henkilö kokee sen olevan ristiriidassa uskonsa mukaisen vakaumuksen kanssa, kokien sen olevan arveluttavalla tavalla Luojan luomistyöhön puuttumista, jonka seuraamuksia ei voida tietää, mihin se johtaa, niin luultavasti saatettaisiin kehoittaakin.
>>> Pidättekö seksiä likaisena ja synnillisenä? >>>
-Ei, jos siitä ei tehdä varta vasten tehdä sellaista; esim. seksin kaupallistaminen.
>>> Pidättekö naisen ruumista synnillisenä? >>>
-Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan, vaan kauniina luojan luomistyönä.
>>> Säätelettekö opinkappalein ihmisten seksuaalista käyttäytymistä? >>>
-Raamatusta löytyy raamit terveelle, turvalliselle ja haitattomalle seksuaaliselle käyttäytymiselle.
>>> Lupaatteko henkiparantumisia uskonnollisissa menoissanne? >>>
-Emme lupaa, "henkiparantumisia". Kysymyksesi muotoilu muuten paljastaa että olet kaiken kaikkiaan todella tietämätön hengellisyyden aihealueesta yleensä.
>>> Oletko ihan vakavasti sitä mieltä, etteivät ketkään muut kuin helluntailaiset voi arvostella helluntailaisten toimia? >>>
-En ole , enkä mielestäni ole antanut aihetta tuollaiseen johtopäätökseen.
>>> Yritätkö selittää, että olette lakien ja asetusten yläpuolella, koska me maallikot emme "tunne tätä aihealuetta"? >>>
-En ole sellaista yrittänyt selittää.
>>> Eivät urheilijatkaan juopottele ja biletä, eikä heitä silti vieroksuta raittiuden tai itsekurillisen elämän takia. Tuo ei ole mikään selitys, eikä se päde esim. tiukkaa elämänohjetta noudattaviin lestadiolaisnuoriin. >>>
-En minäkään esittänyt mitään yleistystä, mutta sanoin että sellaistakin saattaa esiintyä.""-Kuka mitäkin pitää "pelotteluna"... Oliko edellisessä kommentissani mielestäsi "saatanalla pelottelua"? Etkö itse usko ko. persoonaa olevan olemassakaan? Kyllä esim. surullisenkuuluisa, vuonna 1998 tehty paloittelumurha Hyvinkäällä, johon liittyi saatananpalvonta erittäin oleellisesti, antaa jotain viitteitä, mistä kannatta "pelotella"...""
Siis myönnnät tässä, että te pelottelette seurakuntalaisianne Saatanalla, paholaisen läsnäololla ja sillä, että hän toimii esim. joidenkin ihmisten välityksellä.
Eristäytymisestä:
"Ko. asia ei nyt ole niin yksinkertainen kuin miten yrität sen esittää. Miten voisimme evankelioidakaan ei-uskovia, jos emme kommunikoisi heidän kanssaan?"
Siis kommunikoitte uskomattomien kanssa vain evankelioidessanne, ette muuloin. Eikö se ole eristäytymistä ei-uskovaisista?
"-En erityisesti tunne aihealuetta, mutta joku hatara mielikuva olisi, ettei psykoanalyysin ja kristinopin suhde ehkä ole aivan ristiriidatonkaan."
Siis opetatte, että psykoanalyysi, eräs masennuksen hoitokeino, on helluntailaisvakaumuksen vastaista. Estätteko terapiantarpeisen asiallisen hoidon antamalla ymmärtää, että se on paholaisen juonia tms. mystistä? Tähän voi vastata kyllä tai ei.
Alanvaihdosta:
"-En tunne tapausta, mutta jos ko. henkilö kokee sen olevan ristiriidassa uskonsa mukaisen vakaumuksen kanssa, kokien sen olevan arveluttavalla tavalla Luojan luomistyöhön puuttumista, jonka seuraamuksia ei voida tietää, mihin se johtaa, niin luultavasti saatettaisiin kehoittaakin."
Siis, seurakunnan saarnaamalla tulkinnalla opillisesti oikeasta elämästä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
"-Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan, vaan kauniina luojan luomistyönä."
No on se hyvä, että feminismi leviää sinne teikäläispiireihinkin. Ensi vuosituhannella ei sitten enää tarvitse kyseenalaistaa sitäkään, että jumaluus voi olla myös feminiininen.
"-Raamatusta löytyy raamit terveelle, turvalliselle ja haitattomalle seksuaaliselle käyttäytymiselle."
Niinkuin semmoiselle, että vaellellaan 13 miehen topparoikalla pitkin ja poikin ja suudellaan toisiaan? Jollakulla voi olla myös tyttöystävä, mutta siitä ei puhuta.
"-Emme lupaa, "henkiparantumisia". Kysymyksesi muotoilu muuten paljastaa että olet kaiken kaikkiaan todella tietämätön hengellisyyden aihealueesta yleensä."
Harjoitatteko magiaa?
Kysyn:
Vastaat:
"-En ole , enkä mielestäni ole antanut aihetta tuollaiseen johtopäätökseen."
Oletpas. Ilmaisit, että en ole mielestäsi kyvykäs arvostelemaan masennusta, koska en ymmärrä helluntalaista lahkoslangia tai -tapoja.
Kysyn:
Vastaat:
"-En ole sellaista yrittänyt selittää."
Miksi sitten annat olettaa, että koska minulla ei voi olla sisäpiiritietoa helluntailahkon toimista, en ole oikeutettu kyseenalaistamaan ihmisen vointia? - M@k3
Sheila-na-Gig kirjoitti:
""-Kuka mitäkin pitää "pelotteluna"... Oliko edellisessä kommentissani mielestäsi "saatanalla pelottelua"? Etkö itse usko ko. persoonaa olevan olemassakaan? Kyllä esim. surullisenkuuluisa, vuonna 1998 tehty paloittelumurha Hyvinkäällä, johon liittyi saatananpalvonta erittäin oleellisesti, antaa jotain viitteitä, mistä kannatta "pelotella"...""
Siis myönnnät tässä, että te pelottelette seurakuntalaisianne Saatanalla, paholaisen läsnäololla ja sillä, että hän toimii esim. joidenkin ihmisten välityksellä.
Eristäytymisestä:
"Ko. asia ei nyt ole niin yksinkertainen kuin miten yrität sen esittää. Miten voisimme evankelioidakaan ei-uskovia, jos emme kommunikoisi heidän kanssaan?"
Siis kommunikoitte uskomattomien kanssa vain evankelioidessanne, ette muuloin. Eikö se ole eristäytymistä ei-uskovaisista?
"-En erityisesti tunne aihealuetta, mutta joku hatara mielikuva olisi, ettei psykoanalyysin ja kristinopin suhde ehkä ole aivan ristiriidatonkaan."
Siis opetatte, että psykoanalyysi, eräs masennuksen hoitokeino, on helluntailaisvakaumuksen vastaista. Estätteko terapiantarpeisen asiallisen hoidon antamalla ymmärtää, että se on paholaisen juonia tms. mystistä? Tähän voi vastata kyllä tai ei.
Alanvaihdosta:
"-En tunne tapausta, mutta jos ko. henkilö kokee sen olevan ristiriidassa uskonsa mukaisen vakaumuksen kanssa, kokien sen olevan arveluttavalla tavalla Luojan luomistyöhön puuttumista, jonka seuraamuksia ei voida tietää, mihin se johtaa, niin luultavasti saatettaisiin kehoittaakin."
Siis, seurakunnan saarnaamalla tulkinnalla opillisesti oikeasta elämästä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
"-Kysytkö ihan tosissasi? No ei todellakaan, vaan kauniina luojan luomistyönä."
No on se hyvä, että feminismi leviää sinne teikäläispiireihinkin. Ensi vuosituhannella ei sitten enää tarvitse kyseenalaistaa sitäkään, että jumaluus voi olla myös feminiininen.
"-Raamatusta löytyy raamit terveelle, turvalliselle ja haitattomalle seksuaaliselle käyttäytymiselle."
Niinkuin semmoiselle, että vaellellaan 13 miehen topparoikalla pitkin ja poikin ja suudellaan toisiaan? Jollakulla voi olla myös tyttöystävä, mutta siitä ei puhuta.
"-Emme lupaa, "henkiparantumisia". Kysymyksesi muotoilu muuten paljastaa että olet kaiken kaikkiaan todella tietämätön hengellisyyden aihealueesta yleensä."
Harjoitatteko magiaa?
Kysyn:
Vastaat:
"-En ole , enkä mielestäni ole antanut aihetta tuollaiseen johtopäätökseen."
Oletpas. Ilmaisit, että en ole mielestäsi kyvykäs arvostelemaan masennusta, koska en ymmärrä helluntalaista lahkoslangia tai -tapoja.
Kysyn:
Vastaat:
"-En ole sellaista yrittänyt selittää."
Miksi sitten annat olettaa, että koska minulla ei voi olla sisäpiiritietoa helluntailahkon toimista, en ole oikeutettu kyseenalaistamaan ihmisen vointia?Voisi vetää vaikka 'Sitten kun palat helvetissä, niin saat tietää totuuden' kortin esiin tai sitten vain poistua hiljaa takavasemmalle.
- Krusifiksu
M@k3 kirjoitti:
Voisi vetää vaikka 'Sitten kun palat helvetissä, niin saat tietää totuuden' kortin esiin tai sitten vain poistua hiljaa takavasemmalle.
Niinpä, mitäpä näiden kanssa kinastelemaan; jos ihminen on järjen päätelmissään noin selkeästi valinnut asennoitumisensa, niin varmasti keksii aina uutta kiertelyä ja kaartelua ja venkoilemista aiheesta... Mutta henki on kuoleman henki...
No, ehkä huomenna taas jaksaa, mutta nyt ei muuta kuin Hyvää yötä, Jeesus myötä!
Psykiatrista hoitoa,jos seisot noiden sanojesi takana.
- kuullaan tuo sanomasi
vähemmälläkin huutamisella. Oletko itse ollut psykiatrisessa hoidossa? Et osaa erottaa todellisuutta ja uskoa toisistaan.
Tyyppihihhuli, joka heti laitattaa hoitoon jos ei viestiä ymmärrä. - PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
kuullaan tuo sanomasi kirjoitti:
vähemmälläkin huutamisella. Oletko itse ollut psykiatrisessa hoidossa? Et osaa erottaa todellisuutta ja uskoa toisistaan.
Tyyppihihhuli, joka heti laitattaa hoitoon jos ei viestiä ymmärrä.Että jätän sen omaan arvoonsa.Viestin sinällään ymmärsin.
- Sheila-na-Gig
Millä tavalla katsot minun tarvitsevan psykiatrista hoitoa? Pystytkö diagnosoimaan minut kirjoitukseni perusteella, vai telepaattisesti?
Muuten mikä kirjoituksessani saa sinut noin pois tolaltasi? Johonkin henkilökohtaiseen kipupisteeseenhän se osuu, kun noin kiivain tuntein reagoit. Olitko itse ehkä nuorena nureksittu, masentunut ja olisit kaivannut empatiaa nimenomaan seurakunnastasi? - PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Millä tavalla katsot minun tarvitsevan psykiatrista hoitoa? Pystytkö diagnosoimaan minut kirjoitukseni perusteella, vai telepaattisesti?
Muuten mikä kirjoituksessani saa sinut noin pois tolaltasi? Johonkin henkilökohtaiseen kipupisteeseenhän se osuu, kun noin kiivain tuntein reagoit. Olitko itse ehkä nuorena nureksittu, masentunut ja olisit kaivannut empatiaa nimenomaan seurakunnastasi?Että tarkoituksesi on provosoida.Niinhän psykoottinen ihminen tekee,kun kokee kristinuskon itsensä ja ammatttinsa uhkakuvaksi.
- ketura
nuorilla on nykypäivänä todella paljon hekisiä ongelmia.Nyt kuitenkin näen että kertomassasi tapauksessa on yksi hyvä puoli.Huumenuorella voi olla samoja psyykksiä oireita mutta kaiken lisäksi fyysinen (ja psyykkinenin) riippuvuus itse huumeesta.Se on jo omiaan viemään nuoren hautaan alle aikayksikön.Asiat täytyy nähtä oikeassa suhteessa.Uskoa ei missään tapauksessa voi verrata huumeeseen.Riippuvuus/terveydellinen haittavaikutus on aivan omaa luokkaansa kummassakin.Kaikki tyynni,kun tapaamme näitä ongelmanuoria,tulisi meidän aikuisina ryhtyä auttamaan heitä parhaalla mahdollisella tavalla.Ei herjaamalla jossain keskustelupalstoilla.Sinulla on asenneongelma.Näin et pysty auttamaan ilmeisesti muitakaan.Vain arvostelemaan.
- Sheila-na-Gig
Jos itsetunto on kovin huono, minäkuva vielä vaappuva, näitä säestetään vainoharhaisille paholaiskampanjoilla ja ruumis-, nais- ja seksivihamielisillä säännöillä niin lopputulos voi masennuksen iskiessä olle ihan yhtä huono kuin huumenuorellakin.
Harkittuani toin tämän asian keskustelupalstoille, sillä en siitä henkilökohtaisesti voi paikkakunnan lahkojohtajille puhua ja toisekseen minusta on lahkolaisia itseään kohtaan reilumpaa, että asia tuodaan heille julki rehellisesti näin, eikä työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa. Sille, että minulla ei ole mieleistäsi asennetta lahkolaisuutta kohtaan, en voi mitään. Yritän saada välitettyä asian varsinaisille vaikuttajille, miltä heidän toimintansa vaikuttaa. - ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Jos itsetunto on kovin huono, minäkuva vielä vaappuva, näitä säestetään vainoharhaisille paholaiskampanjoilla ja ruumis-, nais- ja seksivihamielisillä säännöillä niin lopputulos voi masennuksen iskiessä olle ihan yhtä huono kuin huumenuorellakin.
Harkittuani toin tämän asian keskustelupalstoille, sillä en siitä henkilökohtaisesti voi paikkakunnan lahkojohtajille puhua ja toisekseen minusta on lahkolaisia itseään kohtaan reilumpaa, että asia tuodaan heille julki rehellisesti näin, eikä työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa. Sille, että minulla ei ole mieleistäsi asennetta lahkolaisuutta kohtaan, en voi mitään. Yritän saada välitettyä asian varsinaisille vaikuttajille, miltä heidän toimintansa vaikuttaa.Oletko ottanut yhteyttä niihin jotka ovat yhteiskunnallisessa asemassaan vastuullisia vaikuttamaan asiassa.Esim.sosiaalityöntekijät.Kyseessä voi todellakin olla joku vääristynyt lahko.Voisi olla vaikka saatananpalvojia(noita pälyileviä mustapäisiä kalpeanaamaisia ja rei'itettyjä nuoria näkee tosi paljon).En usko että tuo nuori saa apua tämän keskustelupalstan kautta.Parempi kun koitat jostain muualta.Ehkä se sosiaalityöntekijä olisi hyvä vaihtoehto:)Tuo sana lahkolaisuus on muuten hyvä asia tutkia.Sitä on paljon vääristelty ja asenteet ovat mitä kummallisemmat.Kristityt ovat lahko sinänsä.En tiedä oletko laittanut tuon kirjoituksen ihan vain vahingossa helluntailaisten palstoille.Helluntailaset,vapaakirkolliset,
lutherilaiset,adventistit,katoliset....kuuluvat kaikki tuohon samaan "lahkoon",kristinuskovat.Siis Jeesukseen Kristukseen uskovat.Ensimmäiset "lahkolaiset" olivat Jeesuksen opetuslapset.Näin opettaa raamattu,kirjoitettu Jumalan Sana. - Sheila-na-Gig
ketura kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyttä niihin jotka ovat yhteiskunnallisessa asemassaan vastuullisia vaikuttamaan asiassa.Esim.sosiaalityöntekijät.Kyseessä voi todellakin olla joku vääristynyt lahko.Voisi olla vaikka saatananpalvojia(noita pälyileviä mustapäisiä kalpeanaamaisia ja rei'itettyjä nuoria näkee tosi paljon).En usko että tuo nuori saa apua tämän keskustelupalstan kautta.Parempi kun koitat jostain muualta.Ehkä se sosiaalityöntekijä olisi hyvä vaihtoehto:)Tuo sana lahkolaisuus on muuten hyvä asia tutkia.Sitä on paljon vääristelty ja asenteet ovat mitä kummallisemmat.Kristityt ovat lahko sinänsä.En tiedä oletko laittanut tuon kirjoituksen ihan vain vahingossa helluntailaisten palstoille.Helluntailaset,vapaakirkolliset,
lutherilaiset,adventistit,katoliset....kuuluvat kaikki tuohon samaan "lahkoon",kristinuskovat.Siis Jeesukseen Kristukseen uskovat.Ensimmäiset "lahkolaiset" olivat Jeesuksen opetuslapset.Näin opettaa raamattu,kirjoitettu Jumalan Sana.Tarkoitukseni on haastaa sitä, miten helluntailahko suhtautuu masentuneisiin, minäkuvaltaan vaappuviin, itsetunnoltaan heikkoihin nuoriinsa. Voisitkin kertoa oman mielipiteesi, sillä lienet helluntailainen.
Mikä siinä on niin herkkää, että pitää alkaa jauhamaan asian vierestä goottiasusteista ja sosiaalitantoista? Onko teillä todellakin semmoinen asenne, että viis mielenterveydestä, kun on se pyhähenkistely? Miksette vaan ykskantaan voi kriittisesti tarkastella nuorisotyönne käytänteitä ja miettiä kenen kantti kestää hengen liikutuksia?
Ja halusitte tai ette, te helluntailaiset olette kristillinen lahko. Ei siitä pidä peiliä syyttää, jos naama on vino. - ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Tarkoitukseni on haastaa sitä, miten helluntailahko suhtautuu masentuneisiin, minäkuvaltaan vaappuviin, itsetunnoltaan heikkoihin nuoriinsa. Voisitkin kertoa oman mielipiteesi, sillä lienet helluntailainen.
Mikä siinä on niin herkkää, että pitää alkaa jauhamaan asian vierestä goottiasusteista ja sosiaalitantoista? Onko teillä todellakin semmoinen asenne, että viis mielenterveydestä, kun on se pyhähenkistely? Miksette vaan ykskantaan voi kriittisesti tarkastella nuorisotyönne käytänteitä ja miettiä kenen kantti kestää hengen liikutuksia?
Ja halusitte tai ette, te helluntailaiset olette kristillinen lahko. Ei siitä pidä peiliä syyttää, jos naama on vino.nyt päästiin asiaan.Kristillinen lahko.Oletko kysynyt myös lutherilaiselta puolelta että miksi suomen lutherinkirkkoon kuuluva nuoriso on niin masentunutta,pelokasta,huume ja päihdeongelmaista ja vaikka mitä.Näitä ilmiöitähän on maailma pullollaan. Tilastojen mukaan ei kuulu mitenkään erityisesti "helluntailaisnuorten" ongelmiin vaan ihan yleisesti,uskossa tai ei.Siksi ajattelinkin että sinulla on joku oma lehmä ojassa,eli jotain ihan henk.kohtaista hellareita vastaan kun tähän palstaan tulit sydäntäsi purkamaan.Voit tutkia nettisivuilta kuinka monta helluntaiseurakuntaa ja kirkkoa suomessa on ja minkälaista nuoriso-,päihde- ja lapsityötä niissä tehdään.Voit kenties ottaa myös yhteyttä tuon tuntemasi tytön seurakunnan johtajaan ja nuorisotyöntekijään.Näin voit auttaa tyttöä ja panostaa oikealla tavalla tähän asiaan.Kerroithan olevasi jo aikuinen ihminen.Tartupa toimeen....:)
- Sheila-na-Gig
ketura kirjoitti:
nyt päästiin asiaan.Kristillinen lahko.Oletko kysynyt myös lutherilaiselta puolelta että miksi suomen lutherinkirkkoon kuuluva nuoriso on niin masentunutta,pelokasta,huume ja päihdeongelmaista ja vaikka mitä.Näitä ilmiöitähän on maailma pullollaan. Tilastojen mukaan ei kuulu mitenkään erityisesti "helluntailaisnuorten" ongelmiin vaan ihan yleisesti,uskossa tai ei.Siksi ajattelinkin että sinulla on joku oma lehmä ojassa,eli jotain ihan henk.kohtaista hellareita vastaan kun tähän palstaan tulit sydäntäsi purkamaan.Voit tutkia nettisivuilta kuinka monta helluntaiseurakuntaa ja kirkkoa suomessa on ja minkälaista nuoriso-,päihde- ja lapsityötä niissä tehdään.Voit kenties ottaa myös yhteyttä tuon tuntemasi tytön seurakunnan johtajaan ja nuorisotyöntekijään.Näin voit auttaa tyttöä ja panostaa oikealla tavalla tähän asiaan.Kerroithan olevasi jo aikuinen ihminen.Tartupa toimeen....:)
Minua ei kuule kiinnosta sinun lahkolais- identiteettikriisisi yhtään. Voit aloittaa ihan ikioman keskustelun aiheesta, jos niin haluat.
Oletko sitä mieltä, että helluntailaisten nuorisotyötä saavat arvostella vain helluntailaiset itse? Koetteko, ettette oikein kuulu tähän ympäröivään yhteiskuntaan?
Muuten on niin, että tytön kotiseurakunnalle, joka on siis helluntailaislahko, kuuluisi ennenkaikkea hänen henkisen tasapainonsa tukeminen, mutta siitä ei ole pelkoa, vaan pelkoa kyllä paastaan. - krisu1967
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Tarkoitukseni on haastaa sitä, miten helluntailahko suhtautuu masentuneisiin, minäkuvaltaan vaappuviin, itsetunnoltaan heikkoihin nuoriinsa. Voisitkin kertoa oman mielipiteesi, sillä lienet helluntailainen.
Ja halusitte tai ette, te helluntailaiset olette kristillinen lahko. Ei siitä pidä peiliä syyttää, jos naama on vino.suoraan kysymykseen suora vastaus..oletko??
- ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Minua ei kuule kiinnosta sinun lahkolais- identiteettikriisisi yhtään. Voit aloittaa ihan ikioman keskustelun aiheesta, jos niin haluat.
Oletko sitä mieltä, että helluntailaisten nuorisotyötä saavat arvostella vain helluntailaiset itse? Koetteko, ettette oikein kuulu tähän ympäröivään yhteiskuntaan?
Muuten on niin, että tytön kotiseurakunnalle, joka on siis helluntailaislahko, kuuluisi ennenkaikkea hänen henkisen tasapainonsa tukeminen, mutta siitä ei ole pelkoa, vaan pelkoa kyllä paastaan.mitä tarkoitat "pelkoa kyllä paastaan..."???En ole kyllä mielestäni mitekään viitannut itseeni henkilökohtaisesti.Yrittänyt vain ohjata sinua,miten voisit parhaiten auttaa tyttöä.Itse kun en häntä ole nähnyt.Ilmiselvästi tyttö tarvitsee apua.Kuten jo aiemmin olen todennut.Ehkä olet juuri se henkilö joka voit auttaa häntä.Itsehän olet hänen hätänsäkin nähnyt.Entä tytön oma koti.Entä opettajat.Kovin tunnut olevan epätoivoinen tilanteen tähden.Toivottavasti pystyt tekemään jotain.Henkisyys ja hengellisyyskin ovat omia sektoreitaan.Asiat pitää oivaltaa oikein.Toivotan onnea ja siunausta.Toivoton ei kannata olla.
- Sheila-na-Gig
krisu1967 kirjoitti:
suoraan kysymykseen suora vastaus..oletko??
Noen todellakaan ole minkään palvoja, enkä tiedä ketään muita kuin teikäläiset, jota tähän paholaisolentoon uskovat ja sen suhteen elämäänsä säätävät
ja
kun tähän nyt vastaa tuntuu siltä kuin suostuisi johonkin narikka-aivoisten suopotkupallo-otteluun. (Tyyliin: joko olette lopettaneet vaimonne hakkaamisen?)
Onko niin, että joka kerta, kun joku kansalainen ei sinua mielytä niin, olet kyseenalaistamassa hänen uskottavuutensa ihmisenä? Kysyisitkö ihan vakavisssasi vaikka työhaastattelussa tai lääkärillä vastaavaa jos sinulta kysytään vaikeita kysymyksiä?
Mikä se on niin vaikeaa tuossa asiassa pysymisessä?
Vaiko onko niin, että olen yliarvioinut palstan älyllisen kapasiteetin? - ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Noen todellakaan ole minkään palvoja, enkä tiedä ketään muita kuin teikäläiset, jota tähän paholaisolentoon uskovat ja sen suhteen elämäänsä säätävät
ja
kun tähän nyt vastaa tuntuu siltä kuin suostuisi johonkin narikka-aivoisten suopotkupallo-otteluun. (Tyyliin: joko olette lopettaneet vaimonne hakkaamisen?)
Onko niin, että joka kerta, kun joku kansalainen ei sinua mielytä niin, olet kyseenalaistamassa hänen uskottavuutensa ihmisenä? Kysyisitkö ihan vakavisssasi vaikka työhaastattelussa tai lääkärillä vastaavaa jos sinulta kysytään vaikeita kysymyksiä?
Mikä se on niin vaikeaa tuossa asiassa pysymisessä?
Vaiko onko niin, että olen yliarvioinut palstan älyllisen kapasiteetin?jos olisit yliarvostanut,olisit jättänyt sanomatta jo monta asiaa.Taistelet sinnikkäästi aiheesta toiseen ja nyt tuli jo noi homojututkin.Oletko todella huolestunut tuosta tytöstä.Vai onko ongelma ehkä itselläsi?Menet asiassa laidasta laitaan ja hyökkäilet vastaajien kimppuun kuin hukkuva oljenkorteen.Mielestäni olet vailla Jeesuksen Kristuksen pelastusta.Klikkaapa seuraava linkki.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027724343
- Sheila-na-Gig
ketura kirjoitti:
jos olisit yliarvostanut,olisit jättänyt sanomatta jo monta asiaa.Taistelet sinnikkäästi aiheesta toiseen ja nyt tuli jo noi homojututkin.Oletko todella huolestunut tuosta tytöstä.Vai onko ongelma ehkä itselläsi?Menet asiassa laidasta laitaan ja hyökkäilet vastaajien kimppuun kuin hukkuva oljenkorteen.Mielestäni olet vailla Jeesuksen Kristuksen pelastusta.Klikkaapa seuraava linkki.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027724343
Kirjoitit:
"Taistelet sinnikkäästi aiheesta toiseen ja nyt tuli jo noi homojututkin."
Teillä kellään ei siis ole ollut tarkoitustakaan keskustella varsinaisesta aiheesta, vaan vääntää asiat sivuraiteella ja päästä tuomitsemaan homoja ja goottivaatettua nuorisoa.
Mitä tarkoitusperää ajat sillä, että kyselet ihmisten suhdetta paholaiseen? Et mitään: tyhjää kaikki, pelkkää suunsoitantoa, eikä keskustelusi ole tarkoituskaan edetä mihinkään. Sitten parit Raamattusitaatit ja vot! Teillä on varmaan erityinen kuinka-et-keskustele-kurssi siellä seurakunnassa. - ketura
Sheila-na-Gig kirjoitti:
Kirjoitit:
"Taistelet sinnikkäästi aiheesta toiseen ja nyt tuli jo noi homojututkin."
Teillä kellään ei siis ole ollut tarkoitustakaan keskustella varsinaisesta aiheesta, vaan vääntää asiat sivuraiteella ja päästä tuomitsemaan homoja ja goottivaatettua nuorisoa.
Mitä tarkoitusperää ajat sillä, että kyselet ihmisten suhdetta paholaiseen? Et mitään: tyhjää kaikki, pelkkää suunsoitantoa, eikä keskustelusi ole tarkoituskaan edetä mihinkään. Sitten parit Raamattusitaatit ja vot! Teillä on varmaan erityinen kuinka-et-keskustele-kurssi siellä seurakunnassa.Meni vähän yli hilseen.Mikä se varsinainen aihe siis mielestäsi oli.Aloituksessa toit tuon tytön ja olen yrittänyt pysyä siinä.Entä tuo ihmisen suhde paholaiseen kysely.Olet varmaan nyt mennyt ihan vähän ainakin sekaisin.Kenen kanssa olet mahtanut siitä keskustella?Aika pomppivaa toi sun aihepiiri.Joko olet päässyt alkuun sen tyttöparan auttamisessa???
- Poison.
ketura kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyttä niihin jotka ovat yhteiskunnallisessa asemassaan vastuullisia vaikuttamaan asiassa.Esim.sosiaalityöntekijät.Kyseessä voi todellakin olla joku vääristynyt lahko.Voisi olla vaikka saatananpalvojia(noita pälyileviä mustapäisiä kalpeanaamaisia ja rei'itettyjä nuoria näkee tosi paljon).En usko että tuo nuori saa apua tämän keskustelupalstan kautta.Parempi kun koitat jostain muualta.Ehkä se sosiaalityöntekijä olisi hyvä vaihtoehto:)Tuo sana lahkolaisuus on muuten hyvä asia tutkia.Sitä on paljon vääristelty ja asenteet ovat mitä kummallisemmat.Kristityt ovat lahko sinänsä.En tiedä oletko laittanut tuon kirjoituksen ihan vain vahingossa helluntailaisten palstoille.Helluntailaset,vapaakirkolliset,
lutherilaiset,adventistit,katoliset....kuuluvat kaikki tuohon samaan "lahkoon",kristinuskovat.Siis Jeesukseen Kristukseen uskovat.Ensimmäiset "lahkolaiset" olivat Jeesuksen opetuslapset.Näin opettaa raamattu,kirjoitettu Jumalan Sana."Kyseessä voi todellakin olla joku vääristynyt lahko.Voisi olla vaikka saatananpalvojia(noita pälyileviä mustapäisiä kalpeanaamaisia ja rei'itettyjä nuoria näkee tosi paljon)."
Sano ettet ihan vakavissasi pidä kadulla vastaantulevia mustiin pukeutuneita lävistyksiin mieltyneitä nuoria saatananpalvojina? Noinko teille siellä lahk... anteeksi seurakunnassa opetetaan? No, muistan itsekin vastaavanlaista niiltä ajoilta kun itse olin seurakuntanuori, Saatana vaanii nurkan takana ja jokainen mustiin pukeutunut ja metallia kuunteleva on potentiaalinen saatananpalvoja, onneksi sittemmin olen tullut järkiini ja ymmärtänyt että ns. saatananpalvojia on Suomessa ehkä kahden käden sormilla laskettavissa oleva määrä.
Terveisin mustiin pukeutunut nuori aikuinen, jolla ei kuitenkaan ole lävistyksiä (välttyisinkö saatananpalvoja-leimalta?).
Muotoilit selkeästi asian, joka selittää ihmisen taipumusta ajautua lahkoon: hurmoksellisuus aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Tätä asiaa pitäisi tuoda voimakkaammin esille.
Enemmän kiitosta ja ylistystä,niin kyllä sielunvihollisen henkivallat lähtevät karkuun ja ihmiset saavat sydämiinsä rauhan.Eli enemmän kiitosta ja ylistystä esille.
- kaikki tyynni
Sinuahan se tuntuu harmittavan että on uskovaisia ihmisiä.
Vertaat uskoa Jeesukseen huumeiden käyttöön. Luulen että olet teoriasi kanssa aika yksin. Hihaan piikittäminen on vähän eri juttu.. vaikka mitä kauniin retoriikan säestämää akatemisoitua sivistyssanasotkua tänne heittäisit niin se ei muuta sitä tosiasiaa että huumeiden käyttö on vähän eri asia...
">Mikään arkireaalimaailman asia ei enää merkitse mitään, aivan samalla tavalla elämän sisällöksi muuttuvat huumeet tai hihhulointi."
Kumpi johtaa hyvään elämään?? Onko ojassa piikit hihoissa makaava väkivaltainen oman elämänsä dokannut narkkari, väkivallasta, ryöstöistä, varkauksista ja ynnä muista tuomittu sama asia kuin uskossa oleva ihminen joka käy töissä/opiskelee ja elättää iloisena omaa pientä perhettään?? Olet aika sokea, tyhmä tai sitten kova provoamaan. Kärjistin toki tuossa edellisessä, mutta fakta on se että vertauksesi on ns. perseestä. :)
Se pitää sanoa että provokaatiosi toimii. Olen tässä silmiäni pyöritellyt.. roskaa jokatapauksessa analogiasi on. :D
">Uusi huume- tai hihhulituttavapiiri pyrkii eristämään sekä huumeiden käyttäjän"
Valehtelet. Kukaan ei ole ainakaan mua missään seurakunnassa eristänyt mihinkään. Mulla on ei uskovaisia ystäviä ja uskovia ystäviä. Ei-uskovaiset ystävät vain ovat ikävää seuraa viikonloppuisin kun pään sekoittaminen bissellä on se tärkein juttu. Ei jaksa mua napata. Mielummin menen seurakuntaan. Jos se sulle merkitsee eristystä niin se on voi voi. :)
Miksi väität asioita joilla ei ole todellisuuspohjaa? Vai tuntuuko sinusta vain tältä tässä omassa uskon-vihassasi? Sanon sinulle, ystäväni, että väitteesi on väärä, false.
">koko elämä alkaa pyöriä huumeiden ja samalla tavalla hihhuloinnin ympärillä ja esim. harrastukset jäävät,"
Edelleen roskaa. Harrastukset eivät jää minnekään. Sitä oppii tuntemaan uusia ihmisiä joiden kanssa käy pelaamassa sählyä, lentistä, sulkkista, leffoissa, soittaa musiikkia yms.. sitä saa uusia ystäviä joiden kanssa viettää aikaa. Ja edelleenkään se ei vie pois mahdollisuutta viettää aikaa ei-uskovien ystävien kanssa :).
">koska pitää pyöriä piireissä. Rahat ja vapaa-aika kuluvat hihhulointiin tai huumeisiin"
Rahat? Huumeiden käyttö on edelleen vähän eri asia. Jos yrität verrata kolehtia ja huumeannoksen ostamista niin olet aika aasi. :)
">Sekä huume- että hihhulinuori masentuu."
Missä näin sanotaan? Provatko edelleen vai onko tämä oma kummallinen hypoteesisi?
">vääristynyt suhde seksiin: joko hihhulitapauksessa sen saarnaaminen likaiseksi"
Seksi ei ole likaista. Seksi on tarkoitettu miehen ja naisen välille äärimmäisen läheisyyden osoittamiseksi. Siinä ei ole mitään likaista ja avioliitto on se konteksti jossa tämä läheisyys saa täyttymyksensä. Onko sinusta oikea suhde seksiin "pesän" jakaminen jos jollekin miehelle ja pornon katselu päivästä toiseen? Sen voin sanoa itse että sekoilu tällä osa-alueella rikkoo ihmisen sisimmän aika tehokkaasti. Vääristynyttä on kannattaa nykyisenlaista käsitystä seksuaalisesta vapaudesta jossa jo 8-vuotiaden Bratz-nuket menevät baariin vesirajaa lyhyemmissä hameissa hakemaan munaa.
Väitteesi vain todistaa sen että elät täydellisesti ennakkoluulojesi varassa. Et ole edes viitsinyt ottaa asioista selvää keskustelemalla ihmisten kanssa vaan lauot tällaisia heittoja ihan tuosta vaan.
Kaiken kaikkiaan vaikuttaa kyynisen asiasta tietämättömän ihmisen heitoilta. En ymmärrä masennus-juttuakaan. Jotain itse keksimääsi? Jos leimaat koko uskon yhden ihmisen sanomisien perusteella tai vain omien ennakkoluulojesi perusteella niin ehkä on parempi ettet kirjoittelisi tänne vaan vaikka ottaisit asioista ensin selvää? Tai jos kirjoittelet niin voisit vaikka kysyä ennenkuin lauot sontaa suustasi? :)
Siunausta sinulle ystäväni! Usko ei ole masennusta vaan iloa Jeesuksessa! Halleluja, Herra on suurin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006374
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303813törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283190Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42869