Ongelmani on lentokoneessa nousun ja laskun aikana korvakipu. Tiedän etten ole ainoa, mutta onko muita jotka käyttävät lääkkeitä konematkaa varten?
Taustalla muutama vuosi sitten lentokoneessa puhjennut tärykalvo ja sen "väärin arpeutumisen" tms aiheuttama paineen sietämättömyys.
Kävin juuri hakemassa reseptin lääkkeistä, Cirrus-nimistä tällä kertaa. Muilla kokemusta kyseisestä flunssalääkkeestä (?) tässä yhteydessä?
(Lääkärin mukaan supistaa limakalvoja, joka auttaa paineen sietämiseen.)
Muita korvakipuisia?
4
933
Vastaukset
- Nocturna
minulla on tuota korvakipua, ja matkapahoinvointia, eräskin 8 tunnin Kiinan-lento oli aika karsea kokemus (ei lääkkeitä), nykyisin käytän aina särkylääkettä, matkapahoinvointilääkettä ja nenäsumutetta ennen koneeseen menoa, auttaa! (matkustan harvoin).
- Ei enää höröt kipeinä
Kokeile apteekista saatavia silikonisia korvatulppia.Muovautuvat aivan korvakäytäväsi mukaisesti ja auttaa aikas satavarmasti. Tiedän mistä puhun, koska kärsin ennen vastaavasta vaivasta ja se suorastaan vie fiilikset koko lentämisestä. Tulpat maksoivat meidän apteekissa noin 9 euroa ja niitä löytyy varmasti vähänkin paremmin varustelluista apteekeista. Niitä on mainostettu esim. tänä kesänä Matkaopas-lehdessä. Kannattaa kokeilla!
- mua kanssa
Nuo kyseiset tulpat ovat auttaneen minua kanssa 100%:sti. Suosittelen.
Kuten jo toisetkin vastasivat, niin kyllä apua löytyy. Itselleni on helpotusta tuoneet Nasolin nenäsumute ja lentokorvatulpat eli airplanepluggs.Sumutetta nokkaan n.20 min ennen lentoa ja koneessa tulpat korviin, niin kylläpä auttaa. Pelkän sumutteenkin olen huomannut toimivan varsin tehokkaasti eli en välttämättä tulppia tarvitse..kokeile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1294100Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1903887Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292616Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102402100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322173Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut891353Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241281Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361069