Ongelmani on lentokoneessa nousun ja laskun aikana korvakipu. Tiedän etten ole ainoa, mutta onko muita jotka käyttävät lääkkeitä konematkaa varten?
Taustalla muutama vuosi sitten lentokoneessa puhjennut tärykalvo ja sen "väärin arpeutumisen" tms aiheuttama paineen sietämättömyys.
Kävin juuri hakemassa reseptin lääkkeistä, Cirrus-nimistä tällä kertaa. Muilla kokemusta kyseisestä flunssalääkkeestä (?) tässä yhteydessä?
(Lääkärin mukaan supistaa limakalvoja, joka auttaa paineen sietämiseen.)
Muita korvakipuisia?
4
960
Vastaukset 4
- Nocturna
minulla on tuota korvakipua, ja matkapahoinvointia, eräskin 8 tunnin Kiinan-lento oli aika karsea kokemus (ei lääkkeitä), nykyisin käytän aina särkylääkettä, matkapahoinvointilääkettä ja nenäsumutetta ennen koneeseen menoa, auttaa! (matkustan harvoin).
- Ei enää höröt kipeinä
Kokeile apteekista saatavia silikonisia korvatulppia.Muovautuvat aivan korvakäytäväsi mukaisesti ja auttaa aikas satavarmasti. Tiedän mistä puhun, koska kärsin ennen vastaavasta vaivasta ja se suorastaan vie fiilikset koko lentämisestä. Tulpat maksoivat meidän apteekissa noin 9 euroa ja niitä löytyy varmasti vähänkin paremmin varustelluista apteekeista. Niitä on mainostettu esim. tänä kesänä Matkaopas-lehdessä. Kannattaa kokeilla!
- mua kanssa
Nuo kyseiset tulpat ovat auttaneen minua kanssa 100%:sti. Suosittelen.
Kuten jo toisetkin vastasivat, niin kyllä apua löytyy. Itselleni on helpotusta tuoneet Nasolin nenäsumute ja lentokorvatulpat eli airplanepluggs.Sumutetta nokkaan n.20 min ennen lentoa ja koneessa tulpat korviin, niin kylläpä auttaa. Pelkän sumutteenkin olen huomannut toimivan varsin tehokkaasti eli en välttämättä tulppia tarvitse..kokeile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta843686Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4051350Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty381034Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72893Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä204856Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s286793Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto23759Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33671Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen23669Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan36624