Elokuun loppu lähestyy uhkaavasti, eikä minulla vielä ole digiboksia. Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on merkeistä (nimeä ei esille), asennuksista, käytön oppimisesta ym. Ajattelin hankkia halvimman sovittimen, en tarvitse tallenninta enkä maksukortteja tms.
Digiboksi
20
1696
Vastaukset
- a-woman1
Poikani oli mukana katsomassa, etten maksa liikaa, koska tietää, etten tarvitse lisäkanavia. Ostin lähes halvimman perusmallin: P.....s, joka poikani tietojen mukaan on testien mukaan paras hintaluokassaan. Kunhan saan sen asennettua ja kokeiltua, kerron lisää.
- KristaTee
ohjeet sen mukana tulee. Hetkessä se oli asennettu, pari piuhaa vain kiinni ja se oli siinä. Eikä se mikään kalliskaan ollut, alle 50 ekua muistaakseni.
- eikä tule
olen kylläkin niitä kaapelitv taloissa asuvia, joille on annettu puolivuotta "armonaikaa". En tarvitse digiboksia. Netistä näen mitä tarvitaan.
Nuo suomen poliitikot palloilivat pahan kerran harhaan, kun valitsivat surkeimman mahdollisen digitekniikan. Ja sekin on menneiden talvien lumia. Eivät uskalla ääneen sanoa, että 4-5 v päästä niillä bokseilla on paiskattava vesilintua. Aletaan teräväpiirtoon ja noilla nykybokseilla ei edes viritettynä tee yhtään mitään.
Ei se tälle kansalle kovin isoja lovia tehnyt. Mitä nyt 30 miljardia. Saman verran vanhoissa taaloissa, kultadollareissa ottivat venäläiset sotakorvauksina. Mitähän ihmeen sotaa tässä nyt sitten maksellaan - vuorostaan ranskalaiselle Digitalle, kun Yle sai kaupattua hoopoilunsa niille.- sitä boxia aio
hankkia nimenomaan syystä, että se menee niin pian vanhaksi. Tästä asiasta oli "vääntöä" tv:ssa alkutalvesta, että miksi pitää kansalla ostattaa vanhaa tekniikkaa, kun sen käyttöikä on n. 3-5 vuotta. Mm. siitä teräväpiirrosta puhuivat asiantuntijat, että tyhmää touhua politiikoilta hosua digin kanssa(näinhän Suomessa aina käy). Ja sitten niitä boxeja on kaatopaikat täynnä, ei mitää järkeä tämän maan päättäjillä.
Minulla kävi siinä mielessä hyvin, että tv hajosi jokunen viikko sitten ja kyll´vaan hyvin olen pärjännyt ilman tv:ta. Radio on hyvä tiedonlähde ja on tämä netti käytössä.
Ja asensin itse. Merkkiä mietittiin yhdessä tyttären miehen kanssa, jolla enemmän tietoa asiasta. Merkkiä en voi mainita, mutta on hyvä ja ikävän kalliskin, kun on tallennussysteemit hyvät, mutta ajattelin sen kirpaisevan vain kerran. Alennuskin kun oli kanta-asiakkaalle tuntuva. Se mikä tuossa laitteessa on suututtanut on, että käyttöohje on niin puutteellinen, että olen itse pienessä päässäni saanut pähkäillä ja kokeilla, miten boxia käytetään. Taidan nyt jo hallita suurimman osan toiminnoista.
Olen ollut tosi kiukkuinen koko digiboxi-ajatuksesta, mutta pakkohan siihen on ollut tottua ja mukautua. Lisäkanavia en aio hankkia, mutta Ylen Teemasta iloitsen, sillä sieltä näyttää tulevan mieleistäni ohjelmaa. Siinä olen huomannut parannuksen analogiseen, että ohjelmat voi nyt katsoa levyltä juuri silloin kun itsellä on siihen sopivasti aikaa. Entinen videonauhuri oli huomattavasti kömpelömpi käyttää.
En kuitenkaan vieläkään hurraa digisysteemille täysin rinnoin, jos muutaman vuoden päästä kaikki menee taas uusiksi!Paloma.se.co kirjoitti:
hyvä kun "näin" sun; onnea nimpparitytölle!!!
T.
PalomaKiitoksia, kiitoksia, vaikkei oikeesti olekaan nimipäiväni :), samalla tulit tietämättäsi muistuttaneeksi minua oman tyttäreni nimipäivästä, hän on nimittäin Krista. En ollut sitä vielä huomannut. :)
Hyvää päivänjatkoa!
- unohtanut
Minä olen unohtanut aivan tarkoituksella koko
värkin , kyllä se kaupasta löytynee kun ruutu
pimenee. En nimittäin usko etteikö elämää olisi
ruudun pimenemisen jälkeenkin se ei ole katastrofi.- sinulle, että
olet jättänyt viimetinkaan, jos sittenkään edes hankit. Hinnat ovat pudonneet, ja meilläkin eräs boxeista on ollut jo monta kertaa rikki.
sinulle, että kirjoitti:
olet jättänyt viimetinkaan, jos sittenkään edes hankit. Hinnat ovat pudonneet, ja meilläkin eräs boxeista on ollut jo monta kertaa rikki.
joskus lähiaikoina, kun ehdin kauppaan - ellen unohda koko asiaa ja huomaa aktiivisemman vapaa-ajan lisääntyvän ilman telkkaria.
Nauhoitukset voin hoitaa tietokoneen välityksellä ja alle 100 euron viiksiantennilla varustetulla langattomalla digiboxi-systeemillä. Oletan selviäväni reilulla 100 eurolla sekä television että läppärin digiboxeista. Sitten voin halutessani katsella läppärin ruudulta televisiota vaikka autiolla saarella - jos ottaisin sen mukaan.;)) Ennen hankintaa yritän vielä vähän perehtyä asiaan.
Kalliita tallentavia boxeja en edes ajattele, koska systeemit muuttuvat ja ne jäisivät pian kalliiksi ongelmajätteiksi.optimisti-orvokki kirjoitti:
joskus lähiaikoina, kun ehdin kauppaan - ellen unohda koko asiaa ja huomaa aktiivisemman vapaa-ajan lisääntyvän ilman telkkaria.
Nauhoitukset voin hoitaa tietokoneen välityksellä ja alle 100 euron viiksiantennilla varustetulla langattomalla digiboxi-systeemillä. Oletan selviäväni reilulla 100 eurolla sekä television että läppärin digiboxeista. Sitten voin halutessani katsella läppärin ruudulta televisiota vaikka autiolla saarella - jos ottaisin sen mukaan.;)) Ennen hankintaa yritän vielä vähän perehtyä asiaan.
Kalliita tallentavia boxeja en edes ajattele, koska systeemit muuttuvat ja ne jäisivät pian kalliiksi ongelmajätteiksi.Nauhoittamisesi edellyttää tietenkin, että sinulla on reilusti levytilaa läppärissäsi. Kaikilla ei sitä ole, varsinkin jos atk-laite on vanhempi eikä ole kokemusta lisätä levytilaa siihen yms. Ikäihmisillä harvalla on sitä kokemusta, joten tallentava digiboxi on silloin helpompi ratkaisu.
- NainenS
tinat kirjoitti:
Nauhoittamisesi edellyttää tietenkin, että sinulla on reilusti levytilaa läppärissäsi. Kaikilla ei sitä ole, varsinkin jos atk-laite on vanhempi eikä ole kokemusta lisätä levytilaa siihen yms. Ikäihmisillä harvalla on sitä kokemusta, joten tallentava digiboxi on silloin helpompi ratkaisu.
En viitsi ajatella koko digi asiaa ennenkuin syyskuussa. Ilman telkkariakin voisin olla vaihteeksi kuukauden pari ja katsoa mitä tekemistä sitten keksii.
Kaupat on täynnä digi juttuja niin voi hakea heti kun ikävä tulee. tinat kirjoitti:
Nauhoittamisesi edellyttää tietenkin, että sinulla on reilusti levytilaa läppärissäsi. Kaikilla ei sitä ole, varsinkin jos atk-laite on vanhempi eikä ole kokemusta lisätä levytilaa siihen yms. Ikäihmisillä harvalla on sitä kokemusta, joten tallentava digiboxi on silloin helpompi ratkaisu.
suuret kuvatiedostot parempaan talteen, ei levytila yksityisessä läppärissäni tule ihan heti ajankohtaiseksi. Akku onkin sitten kokonaan toinen juttu. ;))
Luultavasti en tarvitse tallentavaa, koska ihan hyviä videotallenteitakin on melkoinen kokoelma katsomattomina kaapissa.optimisti-orvokki kirjoitti:
suuret kuvatiedostot parempaan talteen, ei levytila yksityisessä läppärissäni tule ihan heti ajankohtaiseksi. Akku onkin sitten kokonaan toinen juttu. ;))
Luultavasti en tarvitse tallentavaa, koska ihan hyviä videotallenteitakin on melkoinen kokoelma katsomattomina kaapissa.Se tässä nyt ainakin on hyvä, vaikka päähän ottaa koko digihässäkkä, että valinnavaraa on näissä laitteissa. Yksi miellyttävä asia kuitenkin on nyt tuossa tallentavassa ollut, että ohjelmat voi todella katsoa itselle sopivimpaan aikaan, kun tallennus ja niiden poistot on niin mutkatonta. Että jotain positiivistakin asiasta nyt jo löytyy. Samaten kuva on tarkempi.
Mutta olisin ollut ihan onnellinen ja tyytyväinen entisessä analogisessa maailmassani. :)- Pettynyt
tinat kirjoitti:
Se tässä nyt ainakin on hyvä, vaikka päähän ottaa koko digihässäkkä, että valinnavaraa on näissä laitteissa. Yksi miellyttävä asia kuitenkin on nyt tuossa tallentavassa ollut, että ohjelmat voi todella katsoa itselle sopivimpaan aikaan, kun tallennus ja niiden poistot on niin mutkatonta. Että jotain positiivistakin asiasta nyt jo löytyy. Samaten kuva on tarkempi.
Mutta olisin ollut ihan onnellinen ja tyytyväinen entisessä analogisessa maailmassani. :)laitteen ohjelmatietojen aikajana päivittyy tosi hitaasti 10-15 min.
Tallennusajastus automaattisesti ei toimi Ylen ohjelmilla kuin satunnaisesti. Eipä ole nopeaa, helppoa ja vaivatonta tämä dikiaikakaan.
osti jälkikasvu joskus joululahjaksi, mutta hyvin vähän on sitä kautta tullut katsottua, kun kuvan laatu ei sitä vaadi ja mitään maksullisia kanavia ei ole katsottu.
Nyt ajattelin ostaa tallentavan digiboksin, koska tavallisen boksin kautta ei voi nauhoittaa muuta kuin sitä ohjelmaa mitä katsoo.
Turhaa vouhotusta koko digit, jos muutaman vuoden päästä tulee taas uudet systeemit!Analoginen systeemi olisi useimpien juttu, vaan Herrat LyhytNäköiset päättivät puolestamme toisin. Minulta ei ainakaan kysytty mitään. :)
- 1943
vähän televisiota ja luultavasti luovun kokonaan. Aion käydä joko miesystäväni, naapurien, ystävien ja sukulaisten luona, jos tulee jotain hyvin tärkeää ohjelmaa. Niinhän tehtiin muinoin lapsuudessa, mentiin iltakylään.
- soilike
Vaikea oli saada toimimaan vanhan vehkeen kanssa
Ohjeet on kyllä tosi tyhmiä.
Yhdistä xxxx paikkaan xxxx ja sitten vaan antenni nipukkaan zzz
Toisaalta, olikin hyvä, että mummeli joutui käyttämään kaikki jäljellä olevat aivosolut, ratkaistakseen pulmia.
Kokeiluja ja erehdyksiä ja taas uusi AV kokeilu.
Ajastamaan en ole vielä onnistunut kuin vanhalla vehkeellä
Mut kyl se kai siitä. Luulen.
Kun tuo tietokonekin tuli opittua. - OliviaKoo
Viime marraskuussa hankin ensimmäisen digiboxini vain siitä syystä, että saatoin alkaa katsella maksullista kolmosen kanavaa, kun formulat alkavat. Myöskään Sub ei aiemmin näkynyt.
Minulla oli hyvä videotallennuslaite, jolla ajattelin sitten tallentaa, kun siihen oli tarvetta.
Pari viikkoa myöhemmin tajusin, että homma ei toimi. Videolle ei voinut nauhoittaa muuta ohjelmaa kuin sitä, mitä itse katsoi. Toisin sanoen, ei pystynyt katsomaan toista kanavaa ja nauhoittamaan toista.
Minä olen niin iltauninen, että nauhoitan monet myöhään tulevat, esim elokuvat.
Boxin myin naapurille ja ostin uuden, tallentavan. Maksoin siitä vähän yli 300 euroa.
Nyt voin katsoa toista kanavaa ja nauhoittaa toista. Ja miten helposti verrattuna videoon!
EPG-näppäimellä tulee koko ohjelmatarjonta kerralla ruutuun ja parilla näpäyksellä saa tallennuksen. Muutaman minuutin lisään kyllä aina tallennuksen kestoon, nimenomaan Ylen kanavilla, joilla ei ole mainoksia. Harvoin ohjelmat ennen ilmoitettua aikaa alkavat, mutta saattavat jostain syystä lopussa venyä.
En voinut kuvitella, miten helppoa digiboxin käyttö on. Nyt, kun sain vielä DVD:n liitettyä televisioon, en voi muuta toivoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1416861- 604077
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233802Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1373746Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253065Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413005Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla372916Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422570- 462402
- 492364