Aamulla sain puhelinsoiton ja remonttimies ehtii tekemään taloni ulkopuolisen remontin,mitä olen vuoden vartonut(remonttia olen tehnyt,teettänyt jo yli viisi vuotta,vähän kerrallaan).Sain niin intoa ja puhtia omaan päivääni siitä,saan yhden elämäni tavoitteen taas tehtyä.Remonttimummo nimen sain pojantytöltä,kun hänen mielestä mummolla on aina joku maalaus tai tapetointi työ menossa.Tämä ulkopuolen remontti tarkoittaa myös sitä että saan (voin tehdä)kaipaamani kukkapenkin tuonne ikkunan eteen.Elämäni on näistä pienistä iloista koottu,tuntuu mukavalta saada joku tavoite taas tehtyä.Mistä sinä saat iloa päivääsi,elämääsi?
Mistä saatte voimia ,iloa ja elämänhalua päiviinne?
17
1520
Vastaukset
- terveestä päivästä,
sairastuin vakavasti,ja nyt kuljen päivän kerrallaan.Merenrannalla istumisesta,mansikoista,lapsista,lukemisesta,pieneistä hetkistä se onni koostuu.
- Remontti mummo
Toivon sinulle voimia.
asioista: auringon noususta, sateesta, luonnosta, ystävällisestä hymystä, hyvistä ihmisistä, onnistumisen elämyksistä, ihmisten epäitsekkyydestä ja ystävällisyydestä, odottamattomasta avusta, hauskasta viestistä, läheisten onnesta, hemmottelusta, hellästä kosketuksesta, lämpimästä halauksesta, toisten onnesta, vastoinkäymisten voittamisesta, ystävistä, terveydestä, mielenkiintoisesta työstä, harrastuksista, uusista mielenkiintoisista asioista, elämyksistä ja mahdollisuuksista, kaikenlaisista pienistä asioista ja siitä, että olen oppinut pysähtymään hyvistä hetkistä nauttiakseni enkä enää ihan koko ajan riennä kiireesti kilpaa kellon kanssa sekä monista, monista muista asioista.
Onneni koostuu useimmiten pienen pienistä pipanoista, joita olen jossain elämänvaiheessa oppinut suurennuslasilla etsimään ja siksi niitä on helppo havaita jo paljaallakin silmällä. Olen tietysti valmis ottamaan vastaan isompiakin. ;))- 1943
tuovat iloa kuten puhelinsoitto, kortti, kirje. Ynnä se, että saa tehdyksi jotain. Minulla on tapana palkita itseni, kun olen saanut jonkin ikävämmän homman tehtyä. Viime kesänä maalasin kesämökin. En niin hirveästi pitänyt tästä puuhasta. Kun olin saanut osaurakan valmiiksi, palkitsin itseni raivaamalla oksasaksilla lähimetsän taimikkoa, mistä puuhasta pidän.
- kesätuuletar
saan iloa ja voimia orastavasta ihanasta ihmissuhteesta.Vuosien yksinäisyyden jälkeen...
- riekkinen
Rakkaudentunne ravitsee psyyken ja fysiikkamme.
Toivotaan kaikki orastavan rakkauden syvenemistä edelleenkin. - Remontti mummo
Pienistä hetkistähän tämä elämämme koostuu,näin ajattelin kun yllättäen ihastumisen ja rakastumisen myös koin.Kyllä se on myös asia joka kummasti antaa iloa ja voimia.Nautitaan kesästä ja kaikesta uudesta mitä elämä voi vielä antaa.
- piipittäjä
Minäpä kerron oman onneni lähteet.
Ensiksi olen hyvin onnellinen siitä, että olen elävässä yhteydessä Jumalaani. Hän on aina lähelläni ja kerron huoleni ja iloni Hänelle. Olen turvallisella mielellä.
Toiseksi olen onnellinen siitä, että on hyviä ystäviä, joiden kanssa olemme samalla aaltopituudella ja pidämme paljon yhteyttä keskenämme.
Kolmanneksi on läheisiä sukulaisia, tunnen kuuluvani porukkaan, olen tärkeä monelle.
Neljänneksi olen iloinen ja kiitollinen siitä, että olen terve.
Viidenneksi voin nauttia siitä, että talousasiat on reilassaan ja voin aika lähiaikoina jäädä nauttimaan eläkepäivistä ja iloitsen myös siitä, että jos tekee mieli voin palata töihinkin, jonne lupauduin tarpeen vaatiessa.
Kaikista pienista asioista iloitsen päivittäin. Naapurin hymystä, koiran kiintymyksestä, auringosta ja sateesta. Kasvattamistani kukista ja niiden tuoksusta. Kaikesta kauniista... ovat tällä hetkellä pienet pojantyttäreni ja erittäin onnellinen olen siitä, että he ovat terveitä lapsia.
Itselläni kun on kehitysvammainen tytär, niin kyllä sitä eri tavalla tulee seurattua näiden kehitystä.
Näistä sitä elämän haluakin tulee ja toivoo, että saisi nähdä heidän varttumisensa.
Voimia on tarvittu ja jostain sitä on aina tullut, että aikoinaan jaksoi oman kehitysvammaisensa kanssa ja sai hänelle ne elämän eväät mitä hänellä nyt on.- 1943
kehitysvammainen sisko, jonka elämään olen aina verrannut omaani. Olen mielestäni etyoikeutettu. Sisareni on iloinen vammastaan huolimatta. Terveenä ei voi murjottaa, kun ajattelee, miten asiat voisivat olla- mikään ei ole itsestään selvää.
- Remontti mummo
Uskon että yksi elämän vaikeimmista asioista on huoli vammaisen lapsen selviämisestä elämässä.Ihanaa että sinulla on nämä pienet tyttäret jotka antavat iloa ja onnea.Vaikka elämässä tapahtuu kipeitä asioita sitä kuitenkin jotenkin selviää ja saa voimia aina uuteen päivään.Kaunista kesää sinulle.
Remontti mummo kirjoitti:
Uskon että yksi elämän vaikeimmista asioista on huoli vammaisen lapsen selviämisestä elämässä.Ihanaa että sinulla on nämä pienet tyttäret jotka antavat iloa ja onnea.Vaikka elämässä tapahtuu kipeitä asioita sitä kuitenkin jotenkin selviää ja saa voimia aina uuteen päivään.Kaunista kesää sinulle.
sinulle kauniista sanoista!
Hyvää kesän jatkoa myös sinulle!
- vm.
ilosta en tiedä, koti on aina jatkuvassa muutossa,
eli tavaraa täynnä.
Joulunakin on pari huonetta tavaraa täynnä, vain sänky on siellä käytössä.
Kun lapset lähtivät opiskelun tielle,
on se ollut jatkuvaa muuttoa.
Ensin lapsoset toivat tavaroita säilytyksen kun heillä oli välillä 3h k, välillä vain yksiö.
Siten lähtivät vaihto-oppilaaksi,
kaikki tavarat ja vaatteet kotiin, kun tulivat takaisin,
ostivat lähes kaikki uusia, meille jäi romut.
Ja tätä teki kaikki vuorollaan.
Ja minä kun ole vanha, pystyn heittämään vain yhden tavaran kk roskiin, pitkän harkinnan jälkeen.
Nyt pitää säätää pinnasänkyjä, ym lastenkalusteita, jos joskus tarvittaisiin vielä.
Toki on autotallikin romuille, mutta nyt korottui vuokra 25 €/kk, pikkusen mietityttää kannattavuus.
Ennen oli 2 mk - 2 €/kk.- 1943
minullekin. Juuri nyt kotini on kaaoksessa, kun 37:n vuoden jälkeen muutin. Pikkuhiljaa luon uutta kotia. Ostin tänään nauloja, joilla saa kirjahyllyjen takalevyt paikoilleen ja kirjoja voi panna hyllyyn. Lapset ovat muuttaneet koko ajan, yksiö on vielä heidän asuntotyyppinsä. Vanhat huonekalut kelpaavat, mutta onhan noissa muutoissa omat puuhansa. Auttelen heitä, koska mieheni kuoltua he ovat minun rakkaimpiani.
- Aikuinen mies
Suomalaisen naisen luonnollisuus,kauneus,hellyys ja
lämpö,antaa minulle joka päivä iloa ja uskoa,jaksamista, elää. Voisin laulaa, mutta en kykene kyllin elämää kiittämään. Olen kunnossa, ei vakavia sairauksia, suhteet läheisiin ja ystäviin kunnossa, miksi elämässä olisi valittamista.
Lisäksi monen vuoden suunnitelmani on toteutumassa, muutan ja aloitan ihan oman elämän. En jaksa olla aina "´sen leski" tai "kahvilantäti" vaan haluan olla ja elää omilla ehdoillani, luoda uuteen asuinyhteisööni suhteeni vain itseni kautta ja avulla, omana rehellisenä minänä jolla ei ole luurankoja kaapissa nyt eikä tulevaisuudessa, mutta joka on kuin toisen kautta elänyt menneet vuodet, muistoissa joissa on menneisyys, mutta joissa ei ole koskaan huomisia.
Nyt sanon: "Tervetuloa elämän huominen. Tuo turvaa harteillas, lömpöä sylissäs ja rakkautta sanoissas."
Kun lintu rakentaa uuden pesän, se kohoaa oksalle ja virittää kiitos laulun. Niin myös... kunhan se uusi pesäni on valmis ja vain minua varten rakennettu, oma, uusi elämä odottaa. Silloin kutsun luokseni ystäviä juhlistamaan toiveeni toteutumista... iloitsemaan kanssani siitä uudesta mitä kohti olen tietä etsinyt ja vajonnut yhä syvemmälle pelkkien eilisten nieluihin. Se on vihdoinkin totta!
Jokaiseen tulevaankin päivään saa voimaa kun uskaltaa heittää kärrynpyörää, vaikka nyt sitten vatsalleenkin kaatuen.- 1943
samassa tilanteessa, vaikka olen muuttanut mieheni asuntoon, meillä oli etäavioliitto. Leskikurssilla meille tähdennettiin, että pitää luoda oma elämä. Olen tuonut tänne omia tavaroita, kirjat ovat vieä kasoissa, laatikoissa ja laukuissa. Taulujakin on vielä sijoittamatta- mutta luon omaa pesääni pikkuhiljaa. Aviomies on kuitenkin läsnä tavallaan. Hyvää itsenäistä elämää Sinullekin ynnä terveitä elonpäiviä. Tupareita en ole pitänyt, syyspimeillä voi sitten ilahduttaa ystäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717