Isän kanssa saunaan?

tyttö-90............

Hei!
Mitä olette mieltä siitä , että voiko isän kanssa mennä saunaan 16-vuotias? Siis tyttö!
Varmasti monet niin tekevät , mutta minulle se on jotenkin kiusallista , ehkä johtuu murrosiästä? Menettekö siis saunaan pojat äidin kanssa ja isät tyttöjen kanssa?
Toivon , että tähän vastaisi ikäiseni eikä kolmekymppiset vanhemmat!

106

26373

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos vastais

      lähes kuuskymppinen täti.

      Ehkä ei ole soveliasta mennä saunaan isän kanssa,tuttavalleni kävi niin että isi alkoi pyytää pesemään perhekalleuksiaan ja niinhän siinä kävi että se jatkui vuosia ja isi joutui lusimaan insestistä.
      tyttö oli kyllä nuorempi heidän aloittaessaan puuhat jolloin lapsi ei vielä tiennyt mitä teki.
      Nyt lapsi on jo aikuinen ja pitkän terapian jälkeen pystyy elämään ns.normaalia elämää.

      • tädit helvettiin

        Kuusikymppinen täti tarttee pitkää terapiaa.


      • Friendofhumanity

        Tuo on hyväksikäyttöä. Hyväksikäyttö ja kahden suostuvan ihmisen välinen insesti ovat kaksi eri asiaa.


    • ------''

      37-vuotias mies: et tietenkään mene, jos ja kun se susta tuntuu vähänkään kiusalliselta.

      • ------''

        sen verran, että tähän vuorokauden aikaan aloitukset näkyvät aika kauan etusivulla ja siksi tänne nuorten palstalle eksyin. :)


      • Schorching Blood
        ------'' kirjoitti:

        sen verran, että tähän vuorokauden aikaan aloitukset näkyvät aika kauan etusivulla ja siksi tänne nuorten palstalle eksyin. :)

        No hyvä että sinulla tuli käytyä ;)


    • tytön

      kannata mennä isän kanssa saunaan enää 16-vuotiaana.

      • Friendofhumanity

        Miksi ei muka? Oletteko te ihmiset niin sairaita, että kuvittelette kaiken johtavan vääryyteen tai seksiin ? Mikä helvetti tätä maata vaivaa?


      • Anonyymi

        sitä voi olla saunassa myöskin uimapuku päällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä voi olla saunassa myöskin uimapuku päällä..

        En ole ikinä ymmärtänyt tyyliä mennä saunaan uimapuku päällä, siitä on suomalaisuus kaukana. Kaiken ei välttämättä aina tarvi olla niin eroottista ja moiset ajatukset johtavat vain upean saunakulttuurimme joutumiseen rappiolle.


    • Sitä se on

      (Olen itse syksyllä yläasteelle menevä tyttö.)Tämä voi johtua siitäkin, että äitini on ulkomaalainen ja ajattelen sukupuoliasioista ynnä teinisaunomisesta saman suuntaisesti kuin hän, mutta minusta vastakkaista sukupuolta edustavan vanhemman/sisaruksen kanssa saunominen on hirveää huoraamista. Pienet lapset vielä voi, mutta jos yhtään muutosta entisestä kehossa on, tai ikää 11, en voi moista sulattaa.

      • nohittominä

        Menkää sinne ulkomaille ja viekää mielipiteenne mukananne, ei niitä täällä kaivata. Sinä ehkä käyt saunassa huoraamassa mutta me suomalaiset emme käy.


      • rinspai

        Sitä mitä et ymmärrä, ei kannata myöskään haukkua.
        Ei nimittäin kuulosta kovin kohteliaalta.... ja kannattaa tarkistaa mitä huoraaminen tarkoittaa, ihan kysymällä tai sanakirjasta, mikäli et tähän tietoon luota:
        -Huora : maksullinen seksikumppani hetkeksi
        -Huoraaminen : se mitä ne huorat tekee, ottaa rahaa seksistä (laitonta)
        Kässäätkö?

        Ja edelleen kyseinen henkilö (tyttö-90) päätää itse haluaako/meneekö saunaan isänsä,toista sukupuolta olevan vanhemman sisarruksen kanssa. (Onneksi se et ole sinä joka päättää siitä.)

        Ja vielä "entisestä kehosta". Keho muuttuu ei vaihdu, muutokset fyysisesti ja henkisesti tapahtuvat yksilöllisesti eikä ikärajaa voi tuosta noin vain mennä sanomaan.

        Juup tiedän 2007,mutta alko ottaa päähä tommonen asenne. (minäminäminä-asenne)


      • saunoja tim

        Sauna on sauna ja siellä löylytellään ja peseydytään! Saatanan tyhmiä te ulkomaalaiset, te olette huoria ja huorapukkeja, jos ette osaa olla saunassa ihmisiksi!
        Painukaa helvettiin, painukaa hevon vittuun! Tuommoisia tyyppejä ei täällä kaivata!


      • lolllllololo0lllo
        nohittominä kirjoitti:

        Menkää sinne ulkomaille ja viekää mielipiteenne mukananne, ei niitä täällä kaivata. Sinä ehkä käyt saunassa huoraamassa mutta me suomalaiset emme käy.

        Näin sanoo suomalainen perunanaama..


    • likka

      Hei, itse olen 16- vuotias tyttö, enkä ole saunonut moneen vuoteen vanhempieni kanssa. Yleensä saunon yksin, mutta välillä 7-vuotiaan pikkuveljeni kanssa. En kertakaikkiaan kehtaisi mennä saunaan isäni kanssa, en edes muiden veljieni kanssa :) Johtuneeko se sitten murrosiästä, mutta tuntuu myös oudolta olla äidinkanssa saunassa mökillä, vaikka onkin uikkarit päällä... :D Hyvää kesän jatkoa sinulle :)

      • Anonyymi

        Näkyy ne tissit muuallakin... entäs sitten?? luonnollista!


    • <Random>

      Ainahan sitä voi isän kanssa mennä saunaan. Jos isäsi on ihan asiallinen mies, eikä vilkuile sillä silmällä taikka ehdottele mitään intiimiä niin sen kuin menet saunomaan.

      Toisaalta jos se on vähääkään kiusallinen ajatus niin älä mene. It's up to you.

      Itse saunon äitini kanssa vieläkin silloin tällöin(olen 18v). Jutellaan kaikenlaista yhdessä: työasioista, perhejutuista jne. Kaikkea tavallista.

    • tytsy15v

      Oon pienestä asti käyny perheen kanssa saunassa, ja myöski iskän kaa ja siskoki on se on 17v.Eihän saunomisessa oo mitään ihmeellistä se on tosi vanha kulttuuri suomessa,ja on ihan kiva jos aina joku pesee selänki tulee tosi puhdas olo.On näköjään kaikki koulun pelottelu opit menny perille ihmisille kaikesta insesti ja sexi jutuista,sauna on edelleen perhetapahtuma tosi monelle ja siitä kannattaa pitää kiini.

      • mieltä oon

        eli siis hei se on sauna... ja perheen kanssa. Mitäs outoo siinä on? Kaikki me nakuna ollaan syntyny ja mitä pahaa siinä on jos isä näkee sut alasti tai sä sen...tietty jos on epävarma omasta kehostaan niin voi sitä itekseekin käydä mutta mä ainakin käyn vielä perheen kanssa... ite 17v poitsu ja 14v sisko... Mutta hyvii löylyja vaan..


    • Persesilmä

      Miksi nämä kysymykset asetellaan aina siten että miehet pahoja ja tytöt kilttejä? Tarkoitan nyt sitä että onhan se isäkin siellä saunassa yhtä lailla alasti ja todellakin saunaan menossa eikä mitään tirkistelyretkeä tekemään. Voiko joku tyttö muka väittää ettei ikinä olisi vähän saunassa "tarkkaillut" isäänsä ja sitä että miten miesvartalo eroaa naisesta. Ei siinä mitään pahaa ole, täysin normaalia se on ja jotainhan siellä saunassakin on katseltava. Silti täällä oletetaan että jokainen miespuolinen ihminen olisi kyrpä sojossa menossa heti saunomaan siskojensa tai tyttäriensä kanssa jos nämä siihen suostuisivat että saisi vähän silmäniloa, miksi ei muka joku isäkin saattaisi hyvin kieltäytyä saunomasta jo aikuisen mitat saavuttaneen tyttärensä kanssa samoin perustein?

      Mutta silti vastauksena alkuperäiseen kysymykseen että asiassa ei ole mitään pahaa mutta todennäköisesti et ole aivan vielä sinut vartalosi kanssa mikäli et kehtaa mennä miesseurassa saunaan.

      Ai niin, itse ole 24v. mies enkä ole saunonut isänikään kanssa 10 vuoteen, äitini kanssa saunomisesta vielä pidempi aika. Ei kuitenkaan johdu mistään ujoudesta vaan käytännön syistä, en jaksa odotella suihkuun pääsyä...

      • minäkään mene

        olen nyt 12-vuotias enkä ole mennyt äidin kanssa saunaan varmaan vuoteen ja isäni kanssa en ole mennyt ainakaan 2 vuoteen saunaan.


      • Anonyymi
        minäkään mene kirjoitti:

        olen nyt 12-vuotias enkä ole mennyt äidin kanssa saunaan varmaan vuoteen ja isäni kanssa en ole mennyt ainakaan 2 vuoteen saunaan.

        Perkeles,, isäs oli alasti ku sinut alulle nussi!


      • Anonyymi

        Iso plussa


    • tyttö20wee

      En ole käynyt isäni kanssa samaan aikaan saunassa moniin vuosiin, en ainakaan kymmeneen... eikä se mielestäni olisi asiallistakaan...

    • Schorching Blood

      Eikö sinua haittaa ollenkaan se asia, että isällesi voi tulla stondis ? Minusta tuo olisi aika rivoa saunoa isänsä kanssa tuon ikäisenä.

      Kiusallista kummallekin, ei kannata edes kokeilla.

      • olen vissiin outo?

        Mä käyn aina veljeni(19v.) ja isäni kanssa saunassa. tai joskus tietenkin yksin, mutta jos kaikki satutaan olemaan kotona yhtä aikaa niin miksei mentäisi? Ja ei siellä saunassa kukaan vilkuile ketään. Jutellaan ihan arkipäivän asioista ja näin.

        Äitini kanssa taas en voisi mennä saunaan... ajatus tuntuu vain mahdottomalta(en tunne häntä enää niin hyvin...)


    • typsy22

      en kyllä ikimaailmassa menisi enää tuon ikäisenä isän kanssa saunaan vaikken tiedäkään millaiset välit teillä on... itse aloin jo nolostuun alle 10.v. saunassa ÄIDIN kanssa joten siitä lähtien kävin yksin. nykymaailma on niin sairas ja pervo etten kyl suosittele menemään!!!

      • vastavihta

        Perheen on tarkoitus suojella siltä sairaalta ja pervolta nykymaailmalta.

        Lisäksi, jokainen kokee asian omalla tavallaan eikä ole mikään syy kehottaa toista tekemään samalla tavalla kuin itse teki vain siksi että itsestä tuntui siltä-ja-siltä.

        Onko aloittajalla kyse siitä, että menisi isän kanssa kahdestaan saunaan? Koko perheen tai ainakin useamman sisaruksen voimin saunomisessa ei ainakaan ole yhtään mitään pahaa. Voihan se kuitenkin tuntua vähän oudolta kahdestaan.

        Joku kun pelkäsi että entä jos se isä vaikka saa stondiksen! No entä jos ei? Aika harva isä pidemmän päälle katselee omia lapsiaan sillä silmällä eikä sitä pitäisi heti ensimmäiseksi olettaa.

        Sauna on paikka, jossa peseydytään. Usein murrosiässä kuitenkin mennään ennemmin nuorempien sisarusten tai samaa sukupuolta olevien kanssa saunaan. Itsekin lopetin muiden kanssa saunomisen 12-vuotiaana, kun menkat alkoi. Se vaan muutti omaa oloa niin paljon. Kuitenkin tiedän monia perheitä, joissa jo aikuiset lapset ja vanhemmat saattavat hyvin saunoa kaikki yhdessä, jos vain ovat paikalla ja tilaa riittää.


      • lemon11
        vastavihta kirjoitti:

        Perheen on tarkoitus suojella siltä sairaalta ja pervolta nykymaailmalta.

        Lisäksi, jokainen kokee asian omalla tavallaan eikä ole mikään syy kehottaa toista tekemään samalla tavalla kuin itse teki vain siksi että itsestä tuntui siltä-ja-siltä.

        Onko aloittajalla kyse siitä, että menisi isän kanssa kahdestaan saunaan? Koko perheen tai ainakin useamman sisaruksen voimin saunomisessa ei ainakaan ole yhtään mitään pahaa. Voihan se kuitenkin tuntua vähän oudolta kahdestaan.

        Joku kun pelkäsi että entä jos se isä vaikka saa stondiksen! No entä jos ei? Aika harva isä pidemmän päälle katselee omia lapsiaan sillä silmällä eikä sitä pitäisi heti ensimmäiseksi olettaa.

        Sauna on paikka, jossa peseydytään. Usein murrosiässä kuitenkin mennään ennemmin nuorempien sisarusten tai samaa sukupuolta olevien kanssa saunaan. Itsekin lopetin muiden kanssa saunomisen 12-vuotiaana, kun menkat alkoi. Se vaan muutti omaa oloa niin paljon. Kuitenkin tiedän monia perheitä, joissa jo aikuiset lapset ja vanhemmat saattavat hyvin saunoa kaikki yhdessä, jos vain ovat paikalla ja tilaa riittää.

        Itse olen 16-vuotias tyttö ja saunon isäni kanssa kahdestaan kun isälläni olen ja sattuu olemaan saunavuoro (kerrostaloasunto). Saunon myös kotona yleensä siskon/äidin kanssa. Harvemmin yksin tulee lämmitettyä saunaa.

        Tee ihan miten sinusta itsestäsi tuntuu!


      • Friendofhumanity

        Puhut, että maailma on sairas ja pervo, muttet luota edes omaan isään tai äitiisi. Kuka se tässä sairas on ?


    • lalalate

      siis mua kyllä rupes vähän häiritsemään kun siskoni tuli juuri murrosikään ja nyt ei sisko enää muka voi tulla muiden kanssa samaan aikaan saunaan kun alkaa tissit kehittymään ja se alkaa ymmärtämään että mikä sielä isoveljen jalkojen välissä oikeen kurkistaa. Joskus ehkä vuosi sitten me siskon kanssa kaksistaan vielä oltii saunassa ja voitiin vaikka puhua siitä kurkistelijasta ja tytön omista ruumiin osista. Mökilläkin kun ollaan niin se menee vasta muiden jälkeen uimaankin. Onkohan siitä tulossa nyt semmonen "pissis". ite oon 17 poika ja sisko 12v

      • ????

        jos häpee olla poikien kanssa saunassa nii ei se tod tarkota et on pissis!! haloo, järki käteen!!


      • tyttönen*
        ???? kirjoitti:

        jos häpee olla poikien kanssa saunassa nii ei se tod tarkota et on pissis!! haloo, järki käteen!!

        ollu perheen kanssa saunassa alasti moneen vuoteen, mut uikat päällä kyllä mökillä ku ollaan käyty järvessä välillä uimassa. Jos susta ei tunnu mukavalta olla saunassa alasti perheen kans niin ei se oo musta yhtään outoo..


      • tyttönen*
        tyttönen* kirjoitti:

        ollu perheen kanssa saunassa alasti moneen vuoteen, mut uikat päällä kyllä mökillä ku ollaan käyty järvessä välillä uimassa. Jos susta ei tunnu mukavalta olla saunassa alasti perheen kans niin ei se oo musta yhtään outoo..

        siis itsekin olen 16w


    • haloo!

      Oon 15 ja mul on kaks siskoo 13 ja 17, me saunotaan yleensä yhes koko perhe aina. Välillä kyl ottaa päähän ku isä yrittää olla hauska ja heittää jotain juttuu meiän tisseistä ja karvoista. Se tykkää ku mä ja mun systeri punastutaan tosi helposti. Ei se pahaa tarkota mut ei se kivaakaan oo.

      • HIH PISSIS D33

        hyi vittu mikä pervo sun ukkos oikeen on..


      • KadeemDaa
        HIH PISSIS D33 kirjoitti:

        hyi vittu mikä pervo sun ukkos oikeen on..

        . En sauno , ikää 13 en ole 1 käyny saunas.

        Johtuu siitäklin etten viitsi mutta inhoan saunomista.


      • Friendofhumanity

        Se vaan kiinnittää huomiota. Ei se pahaa sillä tarkoita. Jos se ei tunnu kivalta niin ota se puheeksi joskus kun olette kahdestaan.


    • asd123123

      En usko että juuri kukaan yli 13-vuotias tyttö käy isänsä kanssa saunassa, itse olen 15-vuotias enkä ole ollut alasti isäni nähden melkeen 5-vuoteen, itse koen sen kiusalliseksi ja hieman hämmentäväksi jos joku murkku käy isänsä kanssa saunassa..

    • flikkanen89

      menetkö vai etkö. Itse en ole ollut isäni kanssa saunassa 9 vuoteen. Murrosikä vaikutti asiaan kun rupesi huomaamaan oman kehonsa muutokset. Alkoi nolottaa ja silleen. Muuten isän kanssa oli hauska sanoa, puhuttiin kaikkia arkipäivän asioita ja kerrattiin päivän tapahtumat.
      Nykyään saunon vaan sisarusteni kanssa, äitini kanssa harvemmin. Jos ollaan porukalla jossain niin saunavuorot menevät niin että ensin vanhemmat ja sitten minä ja siskot. :)

      • tytteliii.-

        musta ois ainakin outoa mennä isän kanssa saunaan. viimeks oon ollut isän kans saunassa ehkä 10-vuotiaana, nyt olen 14. äitin kanssa kyllä käyn saunassa. se on mukava ku on seuraa saunassa nii voi jutella mukavia. :) mut joskus haluan mennä yksinkin saunaan. sielä voi sit yksikseen rentoutua ja mietiskellä asioita!


    • jenni8

      on se vähä nolo... ei tosi kivaaa!!!!!he he

      • täykkäri

        Se on omasta mielipiteestä kiinni. Jos sinusta tuntuu kiusalliselta olla isäsi kanssa saunassa, sitten sinun kannattaisi käydä ennemmin saunassa isäsi jälkeen. Saunassa on tarkoitus rentoutua, ei hermoilla isän heppiä :D.

        Itse en enää 4-vuotiaana käynnyt vanhempien kanssa saunassa. Nyt olen 18, ja pelottaa yhä, että näkisin alastoman isäni.


      • Friendofhumanity
        täykkäri kirjoitti:

        Se on omasta mielipiteestä kiinni. Jos sinusta tuntuu kiusalliselta olla isäsi kanssa saunassa, sitten sinun kannattaisi käydä ennemmin saunassa isäsi jälkeen. Saunassa on tarkoitus rentoutua, ei hermoilla isän heppiä :D.

        Itse en enää 4-vuotiaana käynnyt vanhempien kanssa saunassa. Nyt olen 18, ja pelottaa yhä, että näkisin alastoman isäni.

        Miksi pelkäät sitä? Ei omassa isässä pitäisi olla mitään pelättävää.


    • snabbi

      Itse olen 14v. enkä oo ollu isän kaa saunas ku viimeks 11v. Keho alkoi muuttua niin sen jälkeen ei saunottu. Iskän jutut on joskus niin sairaita ja puhuu mun ja siskon kriittisistä paikoista vitsaillen tosin, mutta tosi epämiellyttävää!
      mökillä saunotaan kyllä, mutta mulla ja siskolla aina uikkarit päällä. Sillonkin tosin tosi kiusallinen olo sillä iskä tuntuu tuijottavan... joskus saunassaki vetää ihme showta meiä nähden että kattelee äidin kriittisiä paikkoja ja nuoleskelee huulia!! On vaa hurjan ällöttävää. en oo käyttän tiukempia toppeja tai shortseja iskän takia muutamaa vuoteen.
      muslimiks kai pitäis kääntyy?

      • mcdonald's

        tietenki monet tekijät asiaa vaikuttaa , mut tuski muslimiks tarvii sen takii kääntyy :))


    • poika 16 v

      no en tiiä teistä mut ite meen saunaan kenen tahansa kaa, joka on mule tarpeeks läheine. mul on kaks broidii, mutsi ja faija. niist kenekää kaa e oo ollu saunas 6 vuotee, mut sen sijaa oon yhen mun ikäsen serkun (tyttö) kaa saunas vaik mite usein... ollaa oltu aina ja iänkaikkisesti aamen kavereit... eikä me mitää pervoo siel tehä, mukavia jutellaa vaa, samoi asioit ku sillon ku vaattet on pääl

      • 545612fhjnh

        mitä pahhaa saunomisess on?


        ite oon saunonu monasti kokonaisen suvun kanssa, eikä kettään näyt haittaavan.
        ja ikähaitar o mukelost toinen jalka hauras- jengiin


    • snakeson

      Tiivistettynä voi varmaan todeta, että jos se tuntuu kiusalliselta, niin älä mene. Itse en menisi.

    • Tyyytterö

      En itse menisi.
      Olen nuori, 13-15 vuotta,
      Ja lopetin saunassa käymisen äitini mies ystävän kanssa muistaakseni 8 vuotiaana. :)

      • Tyyytterö

        Ja ainii, minä vielä lissään, että en nyt tarkottanu, että jokasen 8.v kuulus käyä yksin saunassa, mutta minä raasu olen aikaisin kehittyvää tyyppiä, joten tuolloin kaheksan veenä rupesin kehittyyn, nii en ennää kehannu..


    • rinspai

      Oma päätökses, kuitenkin tän verran sanon.. älä mene jos tulee kiusaantunu tai epämukava olo.

      Ite oon 15w. tyttö enkä mene isäni tai pikkuveljeni kanssa saunaan, koska ei vain tunnu mukavalta. äitini kyllä ihmettelee jos vaikka jompikumpi näkisi mut vilaukselta alasti niin kiusaanun, mutta en anna sen häiritä, sillä tää on jotain mistä päätetään ite ilman vanhempien "avustusta".

    • 25v

      Itse olin ehkä 10-11 vuotias kun lopetin saunomisen isän kanssa. Alkoi tuntua jotenkin kiusalliselta siinä vaiheessa kun keho alkoi muuttua. Äidin ja siskojen kanssa olen aina saunonut. Tiedän kyllä perheitä, joissa aina saunottu yhdessä ja saunotaan vaikka lapset olisivat kuinka vanhoja. Ei siinä minun mielestä mitään pahaa, jos kaikille perheenjäsenille asia ok. Eivät kaikki ajattele saunomisessa olevan jotain seksuaalista. Tee miten itsestä parhaalta tuntuu. Jos saunominen isän kanssa tuntuu epämukavalta, niin lopeta se.

    • Mi_ra93

      Joo tiiän et tää viesti on vuodelt 2007 mutta kuitenkin.

      Ihan hyvin voi mennä saunaan isän kanssa. Itse täytän parin viikon päästä 18 ja käyn edelleen isäni kanssa saunassa. ja ei, isälläni ei ole koskaan stondannut eikä hän ole mitään rivoja puhunut. ja miksi puhuisi tai stondaisi, olenhan hänen tyttärensä.

      Olen aina käynyt myös isoveljeni kanssa saunassa (ikää 22). asiallisesti ollaan oltu, miksi edes kiinnostaisi katsoa omaa sisarusta sillä silmällä? Olkoot vaan miten treenattu kroppa tahansa, hän on veljeni, ei poikaystäväehdokas.

      Usein saunotaan koko perheen kanssa (vanhemmat minä ja veljeni). Eikä veljellänikään ole ollut mitään ongelmia käydä saunassa minun tai äidin kanssa.

      Saunominen on osa suomalaista kulttuuria. On tosin jokaisen oma valinta kenen kanssa haluaa saunoa, jos ei tunnu mukavalta saunoa vaikka isän kanssa niin ei kukaan siihen pakota. se on kuitenkin täysin normaalia. Tee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu :)

    • =)

      En ite oo saunonu iskän kaa , ku viimeks joku 9 - 10 vuotiaana.
      Tuntuis oudolt mennä sen kaa saunaa.. äitin kaa voin kyl, se
      taitaa pitää sitä vähän itsestään selvyytenäki.. en tiä mitä sanois
      jos sanoisin et meen yksin..mut tosiaan, se riippuu iha sust itest jos
      haluut mennä sun faijan ka saunaa tai et ..(:

    • SOOU WHAT

      Meillä saunotaan porukalla, saa katsoa sukuelimiin, eikä kukaan ole sen enempää kiinnostunut!

    • keksimys

      SAUNAAMINEN ON NS. PYHÄ RITUAALI SUOMALAISILLE ETTÄ VIROLAISILLE, EIKÄ ME OLLA HOROJA. MITÄ VITUN ULKOMAALAISET TUUTTE TÄNNE SUOMEEN/ TONNE VIROON PANEMAAN, KU HALUATTE KAIT VÄÄRISTÄÄ KAIKKI ASIAT!
      SIT MENETTE SUORAAN MUILLE SANOON "SUOMESSA/VIROSSA ON KOPPEJA, JOSSA ON KUUMAA, JOSSA OLLAAN ALASTI" VITUN IDIOOTIT!
      OPETELKAA SUOMALAIS-UGRILAISTEN TAVOILLE MONTA VUOTTA ENNEN KUIN MUUTATTE SUOMEEN JA OPETELKAA SUOMEA NII TEITÄ EI VIHATA! ME SUOMALAISET JA VIROLAISET EI OLLA HUORIA!

    • miksei voisi?

      Miksei teinityttö voisi mennä isänsä kanssa saunaan? ennen vanhaan saunoi koko perhekin yhdessä kerralla. En näe yhtäkään syytä miksi isä ei voisi saunoa aivan normaalisti teinitytön kanssa. Kai sitä löylyssä osataan istua ja muutenkin peseytyä yhdessä?

      Eletään nyt sentään Suomessa jossa saunominen on osa kansallista kulttuuria. Pelkäättekö te omia vanhempianne oikeasti noin paljon, ettei sovi mennä isän kanssa saunaan?

      Pervertikot voivat viedä ajatuksensa muualle. Ei se saunominen mitään lapsen raiskaamista ole.

      Tutustukaa saunomisen historiaan. Sen on tarkoitus olla perheen yhteinen hetki.

    • no kyllä

      ainakin mä käyn isän kanssa saunassa. ei asuta samassa paikassa mutta aina kun oon sen luona käymässä niin käydään saunassa kahdestaan. aina tehty niin eikä sen takia että tissit on kasvanu ja alapäästä tullut karvainen olla lopetettu saunomista yhdessä.

    • marjaterttu3

      Oma isäni teki selväksi, kun menin kouluun, että menet nyt äidin kanssa saunaan. Olen nyt 13-vuotta ja saunoskelen äitini kanssa. :) Luulempa, että pian alkaa vaihtua siihen yksin saunoskeluun.

      Aloittajalle,
      Jos tuntuu kiusalliselta älä mene. Ja oletko varma siitäkään miten isäsi asiaan suhtautuu, no tee palvelus molemmille ja ole menemättä. Saat varmaan viettää muutenkin aikaa isäsi kanssa, kuin saunassa. :---)

    • Saunomaan vaan xd

      Omasta mielestäni ei ole mitään ihmeellistä mennä oman perheenjäsenen kanssa saunaan. :d Olette kuitenkin asuneet samassa taloudessa koko ikäsi ja tuskinpa isä omaa tytärtään vilkuilee ainakaan "sillä silmällä". Elikkä omasta mielestä mene vaan, mutta kyllähän tuota isää näkee muutenkin kuin saunassa joten eipä tällä niin suurta merkitystä oo :d Menet tai et mee, ei sillä nyt niin väliä ole.

    • pinkyoshi

      Se on aika henkilökohtaista miten kukin suhtautuu omaan tai toisen alastomaan kehoon. Jotkut ei ole pystyneet saunomaan vanhempiensa kanssa enää yhdeksästä ikävuodesta lähtien, kun taas jotkut, kuten itsekkin pystyn saunomaan ja uimaan ilkosillani perheenjäsenteni ja parhaan ystäväni (joka on itseäni vuotta vanhempi poika) nähden ilman että nolostun/kiusaannun pätkääkään. Olen siis 15 vuotias tyttö : ) Toisaalta jostain syystä en välitä olla alasti sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole itse sujut omien vartaloidensa suhteen, vaan tekevät alastomuudesta oudon numeron. Itselleni alastomuus on kuitenkin erittäin luonnollinen asia. :)

    • "--"

      Jos susta tuntuu jotenki kiusalliselta mennä isäs kanssa saunaa ni älä mee.

    • Mummo

      Hei!

      Älä vaan mene isäsi kanssa saunaan hyvä tyttö.

      Terveisin
      Mummo

    • Omat kokemukset

      Tämä on hyvin pitkälle kasvatus- ja tottumiskysymys. Tiedän suvun, jossa on serkkuja jopa pikkuserkkuja mukana "kesämökkikolhoosissa" ja kaikki käyvät mummosta ja vaarista pikkulapsiin alastomina saunassa ja uimassa. Eikä kenelläkään ole mitään ongelmia. Sitten on mummoja, jotka ovat ikänsä hoitaneet sänkyhommat lähetyssaarnaaja-asennossa yöasussa peitto päällä ja pimeässä, eikä koskaan ole käynyt miehen kanssa saunassa. Sitten on tietysti suuri variaatio näiden kahden ääripään välillä. Jos perheessä on terve yhteenkuuluvuus ja jäsenet ovat seksuaalisesti terveitä ja itsetunto kunnossa, ei alastomuudessa ole mitään ongelmia.

    • äölkjhgfdszxcvb

      tyttöni 17 tunkee vielä samaan aikaan saunaan kanssani enkä ole siitä moksiskaan käyköön niin kauan kun sittne ei käy, niin ja olen hänen isänsä. paskapuheet ja jurinat voivat olla kirjoittamatta tänne

    • ..............

      En ymmärrä miksi isän kanssa kahdestaan. Kyllä sekaporukassa voi saunassa käydä, mutta laita silloin uikkarit tai pyyhe ympärille.

    • jk

      mikä ettei

    • ei isää saunaan

      No ei oikeastaan. Kyllä viimeistään murrosiän merkkien ilmaantuessa tytöt ja pojat alkavat käydä kylvyssä ja saunassa ei aikaan. Kyllä se kuuluu ihan luonnolliseen siveyskasvatukseen.
      Kun olin itse nuori 12 vuoden jälkeen ei halunnut mennä saunaan edes oman äitin kanssa. Me kolme tyttöä kävimme yhdessä.

      Olemme me kolmukymppisetkin olleet jokus murrosiässä.

    • Jdkdn

      En suosittele

      Itse menen aina vain äitin ja siskojeni kanssa saunaan, pojat eivät ikinä saa olla samaan aikaan siellä.

    • kasvetaan aikuisuute

      Ei kannta mennä. Ihmisen seksuaalisuus on intiimiä. On tervettä kehitystä, että aikuistuttua on vaistomainen häveliäisyys alastomuutta kohtaan: emme ole alasti yleisellä paikallaja pitämme intimit paikkamme.
      Terveeseen aikuisuuteen kuuluu että ollaan alasti vain omaa sukupuolta edustavien henkilöiden kanssa saunassa ja tietenkin oman kumppanin kanssa. Sinun kiusallisuutesi on psyykeen merkki tähän terveeseen kehitykseen.
      Vanha aloitus mutta monelle ajankohtainen.

      • Friendofhumanity

        Kuinka tervettä on pelätä sitä, että muut näkevät vartalon? Ei helvetti mitä juttuja.


    • phumba

      Riippuu kai siitä oletko ainoa naishenkilö vai tuleeko äiti tai sisko kanssa mukaan. Jos tulevat ja kaikki suju kuten aiemmin niin mikäs siinä. Mutta jos häveliäisyyteen vedoten et halua mennä niin ei kukaan voi pakottaa menemään.

      Olen itse ihmetellyt että minkä ikäisenä voi mennä perheeseen kuulumattoman vastakkaista sukupuolta olevan kanssa saunaan ja tullut siihen johtopäätökseen että 11 v on se raja, mutta se kai vaatii jo vähän luonnetta. Mulle on nimittäin sattunut muutaman kerran että kavereiden sen ikäiset tyttäret ovat tulleet samaan saunaan minun kanssani, ja ihan alasti ollaan oltu kaikki.

    • Saunamörkö

      EI voi olla totta kun näitä juttuja lukee. Ainoastaan kourallinen teistä kirjoittajista siis menevät saunaan _PESULLE_?.

      Itse menen vaikka ainoana miehenä saunaan (sama onko naisia 1 vai 100), ja kun saunassa ollaan, ollaan alasti, En myöskään pese itseäni vaatteet päällä.
      Eikä mene ymmärrykseen myöskään, että puhdistautumisesta saadaan jotenkin seksuaalinen tilanne (stondista yms). Välillä vilahtaa peppu ja välillä tissi tai kikkelit, kaikilla varmasti on omansa. Enemmän varmaan häiritsisi jos perhe tai tuttavaporukoissa liikuttaisiin saunassakin uima-asuissa.
      Saunassa on pakko pitää kuitenkin silmät auki että näkee eteensä.

      Ihmetyttää nämä 'en ole enää kehdannut..' -kommentit. Jos on epävarma itsestään/omasta kehostaan tai saunaseuralaisten käyttäytymisestä, kannattaa ehdottomasti jättää saunominen.

      Toisaalta, sauna voi olla myös 'sosiaalinen tapahtuma' (työporukat tms), silloin ainakin puheenaihetta riittää, kun menette burka päällä saunaan, ettei polvitaive vaan vilahda.

      Myös toisten ihmisten ruumiinosien kommentoiminen on lapsellista käytöstä - edes vitsinä (saunassa vieläkin paheksuttavampaa, koska sauna on tarkoitettu rentoutumista varten).

      Törkyturvat voivat jättää kommentoimatta.

    • mä lopetin vanhempien kanssa saunomisen noin 10 vuotiaana :D en vaa kehannu enää. ei sillä että mun isi ois mikää pedopervo, se oli vaa mun oma päätös. Eli jos tuntuu yhtään kiusalliselta älä mee, vanhempas varmasti ymmärtäää :)

    • TN32v

      Kyllä se nyt menee niin että pikkulapsivaiheessa voi koko perhe saunoa yhdessä. Sitten kun alkaa naiselliset muodot kehittymään niin luonnostaan alkaa kiusaantumaan vastakkaisen sukupuolen läsnä ollessa vaikka nyt olis oma isä, joka osaa toivon mukaan pitää suunsa kiinni tisseistä ja karvoituksesta.

      Teinivaiheessa en halunnu käydä edes äitini kanssa saunassa, kun se arvosteli että onko mun rinnat kasvaneet. Parikymppisenä taas pystyi käymään. Isän kanssa en vois ajatellakaan käyväni, jutut on niin pahoja ja ällöjä, jotain "römpsän pesua" tyylistä että ellottaa. Mutta mulla ei ole hyvät välit isääni muutenkaan.

      Pikkuveljien kanssa en myöskään vois ajatellaakaan käyväni saunassa. Kyllä se vaan niin on että aikuisina saunapuolet on naisille ja miehille erikseen, vaikka perheenkin kesken, sitten kun aikuisia ollaan.

      Mummoni kanssa voin käydä saunassa ihan rennosti :) Mut se onkin 90v. ja tarvitsee avustajaa :))

      t.nainen32vuotta

    • yksinsaunoja-96

      Mä en ainakaa ikin oo menny isä kaa saunaa :o enkä äitinkää enää :Dse o noloo mu mielest :D:D:D

    • Friendofhumanity

      Me ollaan suomessa. Tottakai voit mennä saunaan isäsi kanssa niin kauan kuin haluat. Jos se tuntuu sinusta pahalta niin älä mene. Jos se tuntuu hyvältä niin mene. Ei sinnun tarvitse muiden mielipiteistä välittää. Tee niinkuin itse parhaaksi näet.

    • This is me

      Olen kohta 17 tyttö ja saunon aina perheeni kanssa. En koskaan haluaisi saunoa yksin!

    • riitu.1

      25

    • eusebius rento

      meillä on saunottu 15v asti perheen kesken josta eteenpäin tyttäret ovat äitinsä kanssa saunassa ja pojat miesten aikaan.näin nyt ja tulee aina olemaan

    • 12+20

      Todella paljon ällöttäviä keski-ikäisten pervojen kirjoittamia hässimisvastauksia. Elä usko niitä.
      Ite oon käyny koko ikäni iskän kanssa saunassa jos on yhtäaikaa saunaan satuttu. Tällä hetkellä olen 26-vuotias. Normaali seksuaalinen kehitys on ja sitä rataa. Meillä yleensä koko perhe lauteilla kuin kanat orrella ja jutellaan niitä näitä. Jokainen pesee ittensä sieltä mistä ylttää, joku toinen selän. Eli ei siellä saunassa pervoilla.
      Nykyään käydään sisaret poikaystävinemme saunassa jos sille tuntuu. Kun kummiskin ollaan jo aukuisia!!
      Suomalainen saunominen perheen kesken EI liity millään tavalla seksiin!!

    • iiksaunaaah !

      lol , ite oon 15 ja en nää siin mitää pahaa et saunoo vanhempien kaa :Dd saunomine on iha normaali asia ja jos nii häirittee nii voi laittaa vaik pyyhkee päälle :D:d.d.

    • Rento-Reetta

      Ei tietenkään pidä saunoa yhdessä jos yhtään siltä tuntuu, mutta sauna on sauna! Siis puhdistautumista varten. Siinä ei todellakaan ole mitään seksuaalista.

      Aika epävarma täytyy kyllä itsestään olla, jos ei edes samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa voi saunoa, kuten joissain aikaisemmissa kommenteissa käy ilmi..

      Itse olen n. kolmekymppinen nainen ja sinut alastomuuden kanssa. Saunon niin miesten kuin naistenkin kanssa, näin tekee myös teini-ikäinen siskoni. Olen saunonut yksin naisena parinkymmenen miehen kanssa, olen saunonut miespapin kanssa, lesbon kanssa, rekkamiesten kanssa, mummon ja vaarin kanssa ym. ym, ja aina on kyseessä ollut vain ja ainoastaan puhdistautuminen, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei todellakaan mitään muuta!

      Kunnioitan tietysti muita ihmisiä, enkä änge porukassa saunaan ellei se varmasti ole kaikille ok.

      Siispä saunokaa ja rentoutukaa hyvät ihmiset! :)

    • Rento-Reetta

      Eikä kenelläkään meistä ole vartalossamme sellaisia osia, joita muut eivät olisi jo jossain nähneet....

      • lissuu4

        itse käyn isäni kanssa yhdessä saunassa eikä siinä ole mitään. Olen kohta 13 vuotias tyttö ja tissit on kasvanut vähän ja karvoitus on alkanut alapäässä mutta luulen että iskäni ei niitä tuijottele


    • tyttö, 17

      En jaksanut lukea koko juttua loppuun, mutta mielestäni perheen erotteleminen miehiin ja naisiin lisää insestiä, koska silloin tytöt eivät ole nähneet mitään sukupuolieroihin liittyvää ennen ensikertaansa ja vaikka esim vähissä vaatteissa iltaisin veljen kanssa, voisi olla hyvinkin kiinnostavaa siinä iässä, jos ei ole mitään koekemuksia...
      Itse käyn ja olen aina käynyt niin isäni, äitini ja hänen miesystävänsä kanssa kuin veljieni ja siskoni kanssa saunassa, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt, joskin niissä tapauksissa, joissa isä tai minun tapauksessani äidin miesystävä puhuu kehuen tai vitsillä sukupuolielimistä/rinnoista/vartalosta yms. ymmärrän ettei käydä enää saunassa yhdessä ja että ei tee mielikään.
      Minä en ole sanonut mitään tästä, mutta se inhottaa suunnattomasti ja yritän välttää kahdelleen olemista hänen kanssaan, mutta mitään puolistondista pahempaa hän ei onneksi ole saanut, mutta ei hän kyllä katsettaan peittele, enkä ole viitsinyt sitten turhaan ujostella, koska tiedän, että jos jotain tapahtuu se on viimeinen kerta ja äitikään ei enää ole hänen kanssaan sitten.

    • saunomaan vain :)

      mie ainaki käyn äidin isän siskon veljen ja vielä niitten kavereittenki kans saunassa :D ei siinä oo minusta mitään ihmeellistä :D jopa siskon kaveritkin tulevat saunomaan minun ja veljen kans :D sisko 16v minä 17 ja veli 19v :D se on sun oma päätös!! (:

      • kiimane

        Miten muka jätkäl ei heppi innostu kun joukko 16v pimui alasti samoissa tiloissa :D


    • Lex femini

      Et mene. Ja jos vanhemmat vaativat tällaista "Isin kanssa saunomista" on se nykypäivänä jo Poliisiasia, koska se olisi sukupuoliahdistelua.

      Kyllä ne tytöt käy äitin kanssa ja pojat isän kanssa.
      Sama asia on uimakopit, yleiset saunat ym.


      Äitin tehtävä on opettaa tyttäriä käymään pesulla myös itsekseen.

      Myöskään miesvartija tai miespoliisi ym turvatarkastajat ei saa riisuttaa alaikäistä tyttöä, koska on jo oltava naispuoliset virkailijat siihen tarkoitukseen.

    • Älä mene

      Älä mene enää tuossa iässä isän kanssa saunaan. Ei kannata. Kunnioita isääsi ja ole hänelle tottelevainen, mutta älä mene enä hänen kanssaan saunaan, koska olet jo aikuisen mitoissa. Et täysi-ikäisenäkään enää menisi, 16-vuotiaana olet jo riittävän iso menemään vain naisporukalla tai yksin saunaan.

      • Marja Karhunen

        jim! Et saa kirjottaa tällästä vaikka lasse pakkoittaa!


      • saunomaan

        Ehkä 16-vuotiaana ei, mutta sitten täysi-ikäisenähän on Suomessa normaalia mennä yhteissaunaan.


    • serkkumahmutxd

      voi. paitsi jos on mahollisuus että isäs käyttää sua hyväksi...

    • Meniskö

      isän kans saunaan?

    • Saunassasaunotaan

      Menisin jos eläisi. Sama koskee äitiä (jos eläisi), enoja, setiä, tätejä, siskoja, veljiä, serkkuja sekä ventovieraita.
      Mikä helvetin puritaanisuus tai epäluulo on iskenyt ihmisiin?

    • Transu_karvakuono

      siis saunaan pojat äidin kanssa ja isät tyttöjen kanssa? Ja päinvastoin molemmat oon vähän vanhempi kuin sä mutta olin teiniikänä harvoin "vaan" äidin kanssa saunassa oltiin koko perhe samana aikana sisko 21 minä 24 ja äiti ja isä (myös koko teiniikänä oltiin koko perhe saunassa ei ollu kiusallista) oisin voinut mennä äidin kanssa saunaan, mutta oltiin aina koko perhe saunassa oon kai mä joskus ollu. Oon ollu myös vaan siskoni kanssa minä ja siskoni 21 ja mä 24 (ja myös teiniiässä olin siskon kaa) ja sit siellä juteltiin kaikenlaista. Joo mutta miks se tuntuu sulle kiusalliselta on just koska oot teiniiässä se on normaalia mutta mitä enemmän oot isän äidin kanssa saunassa sitä luonnollisemmalta se tuntuu :)

    • Tiputip

      Mulle ei oo ikinä tullu kiusallista tai ahdistavaa oloa et oon ollu vanhempien tai veljen kanssa saunassa. Ei edes teininä. Musta se oli ihan normaalia. Se oli ainoastaan inhottavaa et koulukaverit joskus kysyi tota samaa asiaa ja sanoin miten asia on ja siitähän ne sit alkoi ilkkumaan.

    • Poikavanhempien

      Meidän perhe on ijät ja ajat käynyt yhdessä saunassa. Eikä se ole keltään pois kuka käy kenen kanssa saunassa. Minä olen 2 vuotta siskoani nuorempi poika eikä ne ole välittänyt onko mulla se ylhäällä vai alhaalla. Mitä ne sille hetken nauravat ja se on siinä. Minä olen kyllä siskoni tisseistä kiinostunut kun ne aloitti kasvun, Mutta sekin meni huumorilla meillä. Vain koulussa meitä pidetään ei normaalina kun
      olemme koko perhe saunassa. Näyttäkää laki pykälä mulle mikä sen kieltää niin me lopetamme heti sen saunomisen, On isäni sanonut monta kertaa vanhempien illassa kousussa.

    • Anonyymi

      Vastaan nyt jo 70v iässä. Mutta Ruovedellä kun nuorena poikana olin Salaojilla Kangaspeskan Väärin majan seuduilla. Niin talonväki sanoi jotta ojurit kun tuute pellolta niin Saun on valmiina. Istuimmelauteilla niin .Talon 18v tytär ja navetta väki tuli saunaan. Vanhemmilla Ojureilla ei oikein synkänny.Mutta se oli talon tapa.Toiden jälkeen saunaan sit syömään.
      Ollikaiseenkin jäi Kivat muistot. Joita jälkeenpäin yks juhannus ...Sauhuttiin . Hyvää jatkoo pojat jo pienenä työtä teki. Terv "KOUSSU" make [email protected]

    • Anonyymi

      Kyllähän tuon ikäinen tyttö voi ihan hyvin mennä isänsä kanssa saunaan ja antaa siellä sitten isälle pimppiä :-) .

    • Anonyymi

      Olen 52v isä. Meillä 14v tyttö menee yksin saunaan. Asia on vaan pikku hiljaa asettunut niin tytön iän karttuessa. Mielestäni sinun pitää selkeästi sanoa, että haluat mennä yksin. Sinun ei tarvitse perustella asiaa mitenkään. Jos kysytään miksi, niin vastaat, että siksi kun haluat mennä yksin ja sillä selvä.

    • Anonyymi

      Jos saunassa käynti katkeaa murrosiän ujostelun takia, ei se enää myöhemmin helposti palaa, vaikka ujostelu muuten helpottaisi. Kynnys on jo kasvanut korkeaksi. Kannattaa pysyä johdonmukaisena murrosiänkin ohi, jos se on suinkin mahdollista.

      Pikkutytöille saattaa myös viimeiset ajat ennen murrosikää olla vaikeita, kun ujostelee kehittymättömyyttäään, joka ikätovereilla on jo ohi, mutta ainakin meillä on ollut se kokemus, että he palaavat, kun naisistuminen alkaa.

    • tyttö vielä menee, koska pitäähän se veri pitää puhtaana.... mutta poika......... hyi vittu

    • Anonyymi

      Kyllä minä käyn saunassa kaksossiskon kanssa yleensä ja joskus on vanhemmatkin yhtä aikaa. Ei meillä ole ollut mitään ongelmaa asiassa.
      Poika 13v.

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe