kosmoskukat juuri nyt? Minulla kukkii, näen ne aamukahvia juodessani. Pisimmät ovat yli metrin korkeudessa. Olen ihastunut tähän kukkaan, koska se kukkii melko myöhään, jolloin monet muut ovat lakastuneet. Siemeniä voi kerätä ja perustaa kukkapeltoja, joista minulla on kokemusta. Suurin perustamani oli 200 neliötä, josta keräsin 24 l siemeniä. Ne jakelin ystäville ja tutuille kukkaviestinä.
Kukkiiko Sinulla
4
638
Vastaukset
on niin myöhään kukkiva, että en ole viitsinyt sitä kylvää. Lisäksi sen vie ensimmäiset hallat.
Tänä vuonna kylvin malvaa tai malopea miksi sitä kutsutaan. Se on myös korkea ja näyttävä kukkiessaan.
Kehäkukka on kiitollinen, kylväytyy itsestään ja kukkii aikaisemmin kuin jos kylväisi keväällä siemenet.- 1943
asut pohjoisempana. Täällä kosmoskukka yleensä ehtii kukkia hyvin. Kylväytyy itsestään, mitä käytin hyväksi kukkapellossani. Kehäkukkaa minulla on ollut, mutta nyt kanta on hävinnyt.
Kosmoskukkiakin minulla on, ne ovat minustakin tavallaan komeita peruskukkia ja kestävät hyvin maljakossa.Asun ihan etelärannikolla.
Unikko on myös siementävä, leviää vain vuosien mittaan, ja siitä tulee erisävyisiä ja kerannaisia muotoja. Myös vuosia sitten aikaisin keväällä ostamani pikkuorvokit siementävät, saavat uusia sinisen sävyjä ja kukkivat jopa pikkupakkasessa.
Minulla on pieni kukkaketo.. Se niitetään syksyllä ,ja olen sinne kylvänyt luonnonkukkien seuraan unikkoa, akileijaa ja harjaneilikkaa. Niitty on kuivahko, ja siinä kasvaa luonnostaan mm. päivänkakkaraa, ahomataraa, ketoneilikkaa ja kellokukkia.Kitken siitä käsin lajeja, joita en toivo, esim.voikukat ja leskenlehdet.- 1943
on varmaan kaunis. Kosmoskukka pääsee parhaiten esille viljavassa maassa. Se kertoo onko ravinteita riittävästi. Ikkunani alla on hyvin lyhyitä ja hyvin pitkiä varsia riippuen siitä olenko keväällä pannut uutta multaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731174
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45619Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä301554Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t223532- 50514
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502