Paljonko maksaa ajaa?

Tämä ns. Raskaan liikenteen kortin ajaminen kun enestään on jo C-kortti taskussa? Onko tuota korttiluokkaa mahdollista suorittaa jollain kuljetusliikkeellä oppisopimuksena ja siten olisi valmis työhön.

8

2715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------

Mikä ihmeen Raskaanliikenteen kortti??? Tarkoitat varmaan "ISOA" E-korttia eli yhdistelmäkorttia? vai?

• raskas kuljettaa

mukanaan. Minulle kelpaa ihan sellainen luottokortin kokoinen E kortti.

Tiedoksi lainaa jonkun rekka ja harjottele sillä, sitten vaan ensin kirjalliset ja sitten ajokoe.
        Kirjalliset paprut voit ostaa autokoulusta.

• tarkoitin..

• raskas kuljettaa kirjoitti:

mukanaan. Minulle kelpaa ihan sellainen luottokortin kokoinen E kortti.

Tiedoksi lainaa jonkun rekka ja harjottele sillä, sitten vaan ensin kirjalliset ja sitten ajokoe.
        Kirjalliset paprut voit ostaa autokoulusta.

ja kysyin hintaa mutta täällä ei näköjään sellaista saa! Voi vittu sanon minä Vittu mitä porukkaa täällä on.

• arv1

Tapoja ajaa C:n päälle E on muutamia. Aikuiskoulutuskeskukset ovat suosituin. Siellä kustannukset ovat mahdollinen kurssimaksu sekä viranomaismaksut. Lisäksi hyvin hoidetun työharjoittelun päälle saat vakipaikan taatusti.¨
      Toinen tapa on omatoimisuus. Ajokokemusta tarvitset yli 12 tonnisella kolme kuukautta jonka jälkeen työnantajasi kirjoittaa ajokokemustodistuksen jonka hyväksyy tai jättää hyväksymättä tutkinnon vastaanottaja. Tämän jälkeen voit täyttää ajolupahakemuksen. Kirjallisten ja inssin jälkeen viet em. hakemuksen poliisilaitokselle. Tutkinto ja ajokortti maksaa jokusen kympin.
      Ja armeija on tietysti myös yksi E:n kouluttajista.
      Aina välillä ihmiset kysyy että eikos se rekkakortti ole tosi kallis. Olen siihen vastannut jotta riippuu rahapussin paksuudesta. Jos satanen tai kaksi on kallis niin sitten.
      AKE:n sivuilta löytyy faktatietoa aiheesta. Itse ajoin kärrykortin -99, työnantajan autolla. Vanhaa rahaa valmis kortti maksoi jokusen satasen, josta pomo maksoi tutkinnon.

• hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.

• muttei paljoa
        samu1 kirjoitti:

hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.

Kirjalliset 15€, inssi 55€, ajokorttilupa 40€.

• elosta
        samu1 kirjoitti:

hyvästä vastauksesta. Juu armeijan kävin just -99 vuonna ja olin tosiaan siellä rivimiehenä 6kk. Eli E tutkinto jäi suorittamatta vaikka olisin päässyt kuljetuskomppaniaan. Kyllä nyt sapettaa kun en silloin aikoinaan mennyt, olishan se ollu vaan puoli vuotta lisää tästä elämästä, mutta joo. Tosiaan täytyy ihan kysellä parilta kuljetusliikkeeltä suoraan jos he ottaisivat töihin ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa.

saat sen kortin nopeimmin ja varmemmin kun meet autokoulu eloon espooseen,siellä yhdistelmä ja erinomainen opettaja,ite olin 2 v sitten 54 v ikänen ukko kainuusta en ollu käyny ees helsinki nimisessä paiksssa ,harjottelin noin 2 tuntia sitä peruutusta,maksoi kaikkine lupineen jotai300e tai alle ,ajoin inssin ekakeralla ja ei virhepisteitä .kuormaautolla olin ajanu 70 luvun alussa muutaman metrin ,kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe