Tuossa on musiikillinen irroittelu menossa, josko se virittäisi porukoita lystiin aivoriiheen:
Laitetaan tänne sellaisia köykäisiä hoksaavaisuuskysymyksiä (ei semmottii varsinaisia tietokilpailukysymyksiä Pähkinäsaaren rauhoista sun muista semmosista) ja kun hoksaa, niin sittenpä hän paiskaa uudella ongelmalla. Aloitan:
Luettele kaksi telmaa ja kolme pakkaa.
Kevyt tietokilpailu
40
1706
Vastaukset
- angi
ajatellessa.
Ajatelmaa Kaunistelmaa.
Kangaspakka Korttipakka säilöntäpakka.
Olinko ymmärtänyt oikein?
Luettele: Kaksi-- llaa ja kaksi --- uja- KristaTee
Hella ja polla (onhan se sana?) ja sitten ... palmuja ja (hih) almuja.
2 x ...ppu ja 2 x ...ssu. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Hella ja polla (onhan se sana?) ja sitten ... palmuja ja (hih) almuja.
2 x ...ppu ja 2 x ...ssu.ja peppu;)
2 kertaa kassa ja 3 kertaa valta? - marjapensas
marjapensas kirjoitti:
ja peppu;)
2 kertaa kassa ja 3 kertaa valta?hassu ja tassu:)
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
hassu ja tassu:)
Massu ja nassu.
...ttu ja ...ili. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
ja peppu;)
2 kertaa kassa ja 3 kertaa valta?Hukassa ja pakassa sekä ilkivalta, harvainvalta ja virkavalta.
Alpakka, napakka ja kipakka.
Uusia 2 x pari ja 3 x ukko - taitavat olla liian helppoja!- KristaTee
Sieppari ja kuppari. Riikinkukko, ovenlukko ja ... ups ..... suukko (?).
2 x ...kaat ja 2 x ...kka. KristaTee kirjoitti:
Sieppari ja kuppari. Riikinkukko, ovenlukko ja ... ups ..... suukko (?).
2 x ...kaat ja 2 x ...kka.Viekkaat varkaat Pekka ja Ilkka!
Ei mitään henkilökohtaista!
kuvitelma, ajatelma.
Sano kaksi teloa.- KristaTee
Kotelo ja hontelo.
- Yykaakoo
1. Tää kuuluu sarjaan Mikä ukko on ovessa (lukko), mikä ukko on terävä (puukko) jne. Kysymys: Mikä ukko on akka?
2. Montako on Porin ympärillä?- KristaTee
on ainakin satakunta. Ykköstä mietin vielä. Pitkään......
KristaTee kirjoitti:
on ainakin satakunta. Ykköstä mietin vielä. Pitkään......
se ukko eukko ;)
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
se ukko eukko ;)
Varmaan on. Olin jo luovuttanut, ja noin helppoa se oli. Hyvä sinä!
- apunailona
Kaksi on Porin ympärillä. "Tuupori"
entä ?-lidi, ?-maa - Yykaakoo
apunailona kirjoitti:
Kaksi on Porin ympärillä. "Tuupori"
entä ?-lidi, ?-maaJoo, Porin ympärillä on Satakunta ja voihan olla tuuporikin (Tuupori), kun vaan älyäis, mitä se niinku sisällään pitää. Meinaako se siis että two Poris vaiko onko väännös Tuborgista vai mikä kumma lie...ei riitä hoxottimet. Kerro Apuilona!
Ja vastaukseksi sinun visaan tarjoan:
Onkahan vastaus kvaLIDI, kun kumMAA tehtävää Yykaakoo tuuMAA, että oisko isänMAA, ThaiMAA, LiivinMAA... - apunailona
Yykaakoo kirjoitti:
Joo, Porin ympärillä on Satakunta ja voihan olla tuuporikin (Tuupori), kun vaan älyäis, mitä se niinku sisällään pitää. Meinaako se siis että two Poris vaiko onko väännös Tuborgista vai mikä kumma lie...ei riitä hoxottimet. Kerro Apuilona!
Ja vastaukseksi sinun visaan tarjoan:
Onkahan vastaus kvaLIDI, kun kumMAA tehtävää Yykaakoo tuuMAA, että oisko isänMAA, ThaiMAA, LiivinMAA...Itse kun olen invalidi ja pahalla päällä, niin todellakin tuli tuo olut mieleen, vaikka onkin surkea käännös puhekielestä.
Ristikoita täytellessä on hyvä muistaa Thaimaa. - Yykaakoo
apunailona kirjoitti:
Itse kun olen invalidi ja pahalla päällä, niin todellakin tuli tuo olut mieleen, vaikka onkin surkea käännös puhekielestä.
Ristikoita täytellessä on hyvä muistaa Thaimaa.Oikein edelliset ounasteltuani olen siis oikeutettu panemaan uudet ropleemet kehiin:
1. Kuka peri?
2. Kuka puri? - KristaTee
Yykaakoo kirjoitti:
Oikein edelliset ounasteltuani olen siis oikeutettu panemaan uudet ropleemet kehiin:
1. Kuka peri?
2. Kuka puri?nyt ainakin puri. Ja Vilperi peri timpurin.
Yykaakoo kirjoitti:
Oikein edelliset ounasteltuani olen siis oikeutettu panemaan uudet ropleemet kehiin:
1. Kuka peri?
2. Kuka puri?Naapuri samperi puri tikkerperiä (karviaismarja).
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Naapuri samperi puri tikkerperiä (karviaismarja).
Hyvät aamunaurut sain. Toivottavasti tikkerperi oli hapan.
- antakaa uudet pähkäilyt
Tellastiina kirjoitti:
Naapuri samperi puri tikkerperiä (karviaismarja).
Toivon minä Yykaakoo, joka tuolla edellisellä meinasin just näitä Samia (samperi) ja Timiä (timpuri). On täällä verbaalivirtuooseja, jeeh.
Siis antakaa nyt tekin vuorostanne tätä köykäistä aivojumppaa, jookosta. ( Jos ei teiltä heru, niin tässä yksi varapropleema: Mikä -katti?) - KristaTee
antakaa uudet pähkäilyt kirjoitti:
Toivon minä Yykaakoo, joka tuolla edellisellä meinasin just näitä Samia (samperi) ja Timiä (timpuri). On täällä verbaalivirtuooseja, jeeh.
Siis antakaa nyt tekin vuorostanne tätä köykäistä aivojumppaa, jookosta. ( Jos ei teiltä heru, niin tässä yksi varapropleema: Mikä -katti?)himskatti?
- Yykaakoo
KristaTee kirjoitti:
himskatti?
On vielä mm.pirskattikin. Vaan miksi et laita jatkoja oi KristaTee. Häätyy mun taas paiskata jotain. Nää on helppoja:
1. -veli
2. -tiili - KristaTee
Yykaakoo kirjoitti:
On vielä mm.pirskattikin. Vaan miksi et laita jatkoja oi KristaTee. Häätyy mun taas paiskata jotain. Nää on helppoja:
1. -veli
2. -tiiliainakin härveli ja sitten olisi .... krokotiili?
Jatkoja juu, pääsi unohtumaan. Katsotaanpas. Miten olisi ...setti ja ...letti. Helppoja, mutta aamulla ei oikein onnistu. KristaTee kirjoitti:
ainakin härveli ja sitten olisi .... krokotiili?
Jatkoja juu, pääsi unohtumaan. Katsotaanpas. Miten olisi ...setti ja ...letti. Helppoja, mutta aamulla ei oikein onnistu.Pinsetti ja amuletti.
Lisää: atti, otti ja etti - liian helppoja varmaan, mutta nyt ei säteile.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Pinsetti ja amuletti.
Lisää: atti, otti ja etti - liian helppoja varmaan, mutta nyt ei säteile.SalaATTI rehOTTI, ota asETTI. Todella hölmöä, mutta nyt ei ollenkaan säteile. Laitetaan se kuumuuden syyksi.
KristaTee kirjoitti:
SalaATTI rehOTTI, ota asETTI. Todella hölmöä, mutta nyt ei ollenkaan säteile. Laitetaan se kuumuuden syyksi.
Laitoin heti vihjeeksi etti, vaikka juuri siihen vastasin.
Hyvin keksitty sinulta.
- Yykaakoo
Menee tuo tarina kohta ikkunasta ulos, kiepsautan sen tänne reunaan taas. Sekosin noissa äreissä sun muissa tummeleissa ja istoissa, että laitan uudet jatkot:
-peli
-lasi
Muuten, näitä tämmöisiä ollaan lastenlasten kanssa iät ajat toisiltamme kyselty näin:
- Mikä/kuka Pasi? (Vastaus: Pei...Hump...Kamp...)
- Mikä veli voi puskea? (Puhveli) Mikä tiili ui? (krokotiili)- Yykaakoo
Tellastiina kirjoitti:
Vaikka tomppeli peilasi ja skoolasi ja tuli huppeliin!
Sitten uusia: -kari ja -mari.Vastaan, että Seiskari, loikkari, "toikkari" sekä tuomari, juomari - muitapa en nyt hoksaa.
Ja uudet: -peli ja -pusta (Mikä/kuka peli on pöljä? Mikä peli viheltää? Mikä pusta on keittiössä?) - Yykaakoo
Yykaakoo kirjoitti:
Vastaan, että Seiskari, loikkari, "toikkari" sekä tuomari, juomari - muitapa en nyt hoksaa.
Ja uudet: -peli ja -pusta (Mikä/kuka peli on pöljä? Mikä peli viheltää? Mikä pusta on keittiössä?)Tuohan -peli jo oli, anteexi. Vaan laittakaa lisää pelejä (Missä pelissä veisataan? jne)
Yykaakoo kirjoitti:
Tuohan -peli jo oli, anteexi. Vaan laittakaa lisää pelejä (Missä pelissä veisataan? jne)
Vastaan ainakin.
Tomppeli on pöljä ja kappelissa veisataan.
Keittiössä on kapustaja.
Viheltäjän kohdalla viheltelen vaan...
Vieläkin viheltelen, ihan lyö tyhjää. Keksikää viisaammat sanoja!- Yykaakoo
Tellastiina kirjoitti:
Vastaan ainakin.
Tomppeli on pöljä ja kappelissa veisataan.
Keittiössä on kapustaja.
Viheltäjän kohdalla viheltelen vaan...
Vieläkin viheltelen, ihan lyö tyhjää. Keksikää viisaammat sanoja!Edellisen lisäksi VÄÄpeli, kyöpeli. Ja se viheltäjä ois TUOmari ja muita esim. "nimmari"
Uudet esiin:
-tuska
-keli Yykaakoo kirjoitti:
Edellisen lisäksi VÄÄpeli, kyöpeli. Ja se viheltäjä ois TUOmari ja muita esim. "nimmari"
Uudet esiin:
-tuska
-keliMaatuska haeskeli rinkeliä (viipurilaista)
ja potkiskeli latuskaa kaakelia.
Uusia: -rikko ja -ruuna- Yykaakoo
Tellastiina kirjoitti:
Maatuska haeskeli rinkeliä (viipurilaista)
ja potkiskeli latuskaa kaakelia.
Uusia: -rikko ja -ruunaVastaan: NUOrikko ja PATruuna
Uudet utelut:
- Mikä mikko on märkä?
- Mikä risto on märän keskellä? - Ummikkko juuristo
Yykaakoo kirjoitti:
Vastaan: NUOrikko ja PATruuna
Uudet utelut:
- Mikä mikko on märkä?
- Mikä risto on märän keskellä?Lammikko on märkä ja saaristo on märän keskellä.
Uudet tässä:
Keltainen tukka?
Oranssi kana? - Yykaakoo
Ummikkko juuristo kirjoitti:
Lammikko on märkä ja saaristo on märän keskellä.
Uudet tässä:
Keltainen tukka?
Oranssi kana?Joo, se keltainen on rentukka ja oranssi on porkkana.
Ja nyt en tiiä enää yhtään mitään, tietolaari typötyhjä. Häätyy ruveta lataamaan uutta, jotta elämässään pärjäisi. Mutta toisaalta: Joka tietoa lisää, se tuskaa lisää... Haluaisiko noita tuskia vielä? Jäänpä miettimään. Kiitos teille seurasta!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 181986
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561814- 821453
- 1761428
- 211399
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091397Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti981015Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä62994Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34975- 349884