On tää niin rikollista

rehujehu

Eiköhän nyt olisi liikenneministeriöllä taas aika vaikka vähän kiristää työaikalainsäädäntöä, kun on ilmennyt näitä kovia ylityö tapauksia! Helvetti joka alallahan sitä tehdään ylitöitä ei pelkästään kuletuksessa. Taksisuharit istuu yön tolpalla ja aamulla pirteenä kärräämään lapsia kouluun. Sit päivällä kylän mummot käytetään kaupassa ja iltapäivällä lapset kotia.Eikös tuossakin rupee jo tunnit paukkumaan?? Ilmeisesti ei kun liikenneministeri vaan määrää korotuksia taksoihin.... Mut kyll mie olen sitä mieltä et pitäs ihmisen antaa tehdä töitä jos ihminen haluaa. Mut ilmeisesti suomessa pitää olla yrittäjä että saa tehdä yli 8 tunnin päivää. Yrittäjällähän ei ole tiettävästi mitään oikeuksia, on vain velvollisuuksia.

17

4341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinööri71

      miksi kohta kaikki kuljetusliikkeet ovat siten että kuski omistaa auton ja näin ovat yrittäjiä eli saa painaa pitkääpäivää ja riski on kuskilla

      • kohtahan

        se kuljetusyrittäjän viikko on rajattu 48h/viikko. Että se siitä yrittämisen riemusta kuljetusalalla....


      • Vasen koukku

        Ei kai tilanne parane lakia kiristämällä, kun valvontaa on jo nyt vaikea saada edes tyydyttävälle tasolle!? Mielestäni hulluihin työtuntimääriin saadaan tolkkua vain valvontaa parantamalla. Meidän kuskien asiallahan työsuojelupiirit ovat kun kollaavat piirtureita.


      • ---------------------------...

        Mitähän vittua joku insinööri edes viitsii kirjoittaa tänne..Tässä taas päästään tosi asioihin: Mitä eroa on insinöörillä ja paskapaperilla:paskapaperi on kaksinkertainen insinööri yksinkertainen


      • Tuuppaaja
        Vasen koukku kirjoitti:

        Ei kai tilanne parane lakia kiristämällä, kun valvontaa on jo nyt vaikea saada edes tyydyttävälle tasolle!? Mielestäni hulluihin työtuntimääriin saadaan tolkkua vain valvontaa parantamalla. Meidän kuskien asiallahan työsuojelupiirit ovat kun kollaavat piirtureita.

        Nykyisin työsuojelupiirien tarkastajat tarkastavat ainoastaan yrityksissä ajo-ja lepoaikojen ja työaikojen noudattamista.Poliisi hoitaa maantielellä tapahtuvan valvonnan.Valitettavasti työsuojelupiirien valvonta on vähän jälkijättöistä kun tarkastetaan vuoden takaisia kiekkoja ja digipiirturin liuskoja ei näillä tempuilla ainakan ennalta ehkäistä yhtään mitään.Jos isäntä ja kuski saa pienet rapsut vuoden takaisista rikkomuksista niin sillä ei ole käytännössä paljonkaan merkitystä liikenneturvallisuuden kanssa.


      • Tuuppaaja kirjoitti:

        Nykyisin työsuojelupiirien tarkastajat tarkastavat ainoastaan yrityksissä ajo-ja lepoaikojen ja työaikojen noudattamista.Poliisi hoitaa maantielellä tapahtuvan valvonnan.Valitettavasti työsuojelupiirien valvonta on vähän jälkijättöistä kun tarkastetaan vuoden takaisia kiekkoja ja digipiirturin liuskoja ei näillä tempuilla ainakan ennalta ehkäistä yhtään mitään.Jos isäntä ja kuski saa pienet rapsut vuoden takaisista rikkomuksista niin sillä ei ole käytännössä paljonkaan merkitystä liikenneturvallisuuden kanssa.

        rapsut työaikarikkomuksista ei ole niin kovin pieniä. Niitä jos/kun takautuvasti makselee, niin voi olla monelle työnantajalle tekemätön paikka. Tietääkseni voi käydä liikenneluvankin päälle.


      • ei ratsu laukkaa?
        puukuski kirjoitti:

        rapsut työaikarikkomuksista ei ole niin kovin pieniä. Niitä jos/kun takautuvasti makselee, niin voi olla monelle työnantajalle tekemätön paikka. Tietääkseni voi käydä liikenneluvankin päälle.

        koposkustaa vuanna 1898 kiiminkin kirkolla kun yritti sutasta jämppäelsaa parvella siipeen, mutta elsalla oli se musta molskiklänninki ullään, nii kustaa ei saanu sitä länninkiä ylös eikä eres tieltä, joten nainti jäi aikeeksi. Ja lähtiessään kiukuspäisään parvelta koposkustaa huusi elsalle, että "toi sun länninkis on yks helvata rautaesiripu". Tämän tieron tietää toristaa koposkustaan pojanpoika Onanias Runkman kirjassaan "Kiiminkin kiimat ja muita uskonnollisia tarinoita"...


    • Pönttöorja

      Kysymyshän on siitä vanhasta neuvostomeiningistä:
      laiska vasuri ei tykkää tehdä töitä,mutta ei
      myöskään sulata sitä että kollega tekee ja tienaa
      paremmin.Kun kaikki tekee saman verran töitä,niin
      kaikki myös tienaa saman verran,eikä tarvitse
      kadehtia ketään.
      Terveiset vaan sinne AKT:n Tasapäätaunoille.
      Hyvä jos niillä kaikilla on edes B-korttia.

      • jos oikein muistan

        muistaakseni se kaikkein iso päisin ei ole ajanut autoa metriäkään,joka uutis lähetykseen tulisi kyllä piipittämään jos pääsisi.. korjatkaa jos olen vääräs kortin suhteen,muuten asia on noin.


      • Kyllähän kateutta varmasti ilmenee kaikilla aloilla, mutta kun itselläni on eniten autoalasta kokemusta niin totean, että varsinkin autoalalla se tuntuu korostuvan. Niin autoilijoissa kuin kuljettajissakin. Kaikkihan on joskus kateellisia, se nyt on ihan normaalia, mutta kun se menee sairaalloiseksi, niin...

        Ja tuolle toiselle vastaajalle, niin Rädyllä ei ole minun tietääkseni ajokorttia ollenkaan. Mutta eikös tuo osannut ihan hyvin hoitaa sen taannoisen pk-seudun bussihommelin..? Ainakin sellainen kuva minulle jäi.


      • rehujehu
        puukuski kirjoitti:

        Kyllähän kateutta varmasti ilmenee kaikilla aloilla, mutta kun itselläni on eniten autoalasta kokemusta niin totean, että varsinkin autoalalla se tuntuu korostuvan. Niin autoilijoissa kuin kuljettajissakin. Kaikkihan on joskus kateellisia, se nyt on ihan normaalia, mutta kun se menee sairaalloiseksi, niin...

        Ja tuolle toiselle vastaajalle, niin Rädyllä ei ole minun tietääkseni ajokorttia ollenkaan. Mutta eikös tuo osannut ihan hyvin hoitaa sen taannoisen pk-seudun bussihommelin..? Ainakin sellainen kuva minulle jäi.

        Valtion hommissa ja ylipäätään johtavassa asemassa olevat / ylemmät toimihenkilöt tekee aivan normaalisti 1600-2000 ylityötuntia vuodessa. Ratzioones haastatteli jotain tampereella valtion tutkimuslaitoksessa toimivaa jeppee ja hää sano et ei oo pitäny 4 vuotee kesälomaa! Pitänee vissii laittaa autot myyntii ja lähtee valtion hommii ni saa edes tehdä töitä! Tietysti ku tekee pitkää päivää ratissa ni pääsee valtion hommiin automaattisesti. Maksaahan ne konnunsuollakin ainekin päivärahan...


      • Taksikuski_
        rehujehu kirjoitti:

        Valtion hommissa ja ylipäätään johtavassa asemassa olevat / ylemmät toimihenkilöt tekee aivan normaalisti 1600-2000 ylityötuntia vuodessa. Ratzioones haastatteli jotain tampereella valtion tutkimuslaitoksessa toimivaa jeppee ja hää sano et ei oo pitäny 4 vuotee kesälomaa! Pitänee vissii laittaa autot myyntii ja lähtee valtion hommii ni saa edes tehdä töitä! Tietysti ku tekee pitkää päivää ratissa ni pääsee valtion hommiin automaattisesti. Maksaahan ne konnunsuollakin ainekin päivärahan...

        ei ole temppu eikä mikään, että ajetaan aamuvuoro 6.00-16.00 ja yövuoro 18.00-05.00 siihen perään. Joskus ihmetyttää, ettei tähän kukaan puutu, vaikka on yleisesti tiedossa, että ajo ja lepoaikoja rikotaan aivan helvetisti.


      • taksissa
        Taksikuski_ kirjoitti:

        ei ole temppu eikä mikään, että ajetaan aamuvuoro 6.00-16.00 ja yövuoro 18.00-05.00 siihen perään. Joskus ihmetyttää, ettei tähän kukaan puutu, vaikka on yleisesti tiedossa, että ajo ja lepoaikoja rikotaan aivan helvetisti.

        Ajo- ja lepoaika lakia? Mä oon luullu ettei kyseinen laki edes koske esim. takseja, maitoautoja ja joitakin muita.


      • rehujehu
        taksissa kirjoitti:

        Ajo- ja lepoaika lakia? Mä oon luullu ettei kyseinen laki edes koske esim. takseja, maitoautoja ja joitakin muita.

        on miusta joskus keskustellut että taksikuskien työaikojakin ruvettaisiin valvomaan ja että niille tulisi jonkunlainen piirturi heillekkin. En ole satavarma,mutta tälläinen muistikuva on jostain jäänyt. Miten maitoautot muka olisi ulkopuolella? Itse ajan rehuautoa joka on melko pitkälti verrattavissa maitoautoon ja kyll pitää kiekko täyttää joka ainoa kerta. Joskus pysäyttäneet ja tarkistaneetkin ne, toteamalla " nämähän näyttää harvinaisen hyviltä rehukuskille!" =DD


      • rehujehu kirjoitti:

        Valtion hommissa ja ylipäätään johtavassa asemassa olevat / ylemmät toimihenkilöt tekee aivan normaalisti 1600-2000 ylityötuntia vuodessa. Ratzioones haastatteli jotain tampereella valtion tutkimuslaitoksessa toimivaa jeppee ja hää sano et ei oo pitäny 4 vuotee kesälomaa! Pitänee vissii laittaa autot myyntii ja lähtee valtion hommii ni saa edes tehdä töitä! Tietysti ku tekee pitkää päivää ratissa ni pääsee valtion hommiin automaattisesti. Maksaahan ne konnunsuollakin ainekin päivärahan...

        Kuuntelimpa itsekin sitä samaa haastattelua siitä Tamperelaisesta hepusta joka tunnusti saavansa palkan muistaakseni 2000 tunnista / vuosi ja tekee tämän päälle ylitöitä palkattomana 1600 tuntia / vuoteen. Tuntui vielä olevan ihan normaali käytäntö ylempien toimihenkilöiden piirissä. Vaikka autoalalla olenkin, niin ei ole tähän päivään mennessä tarvinnut ilmaista työtä tehdä :)


      • rehujehu kirjoitti:

        on miusta joskus keskustellut että taksikuskien työaikojakin ruvettaisiin valvomaan ja että niille tulisi jonkunlainen piirturi heillekkin. En ole satavarma,mutta tälläinen muistikuva on jostain jäänyt. Miten maitoautot muka olisi ulkopuolella? Itse ajan rehuautoa joka on melko pitkälti verrattavissa maitoautoon ja kyll pitää kiekko täyttää joka ainoa kerta. Joskus pysäyttäneet ja tarkistaneetkin ne, toteamalla " nämähän näyttää harvinaisen hyviltä rehukuskille!" =DD

        erään turvekuskin suusta sellaista, että jotain hämärää siinä maidon keräilyssä on verrattuna muihin ajoihin. Nimenomaan keräilyssä, varsinainen siirtoajo olisi asia erikseen. Vaikka kuinka yritän muistella, niin en kyllä saa päähäni että mikä juttu siinä oli... olikohan joku sellainen että maidon keräily alkaa ja loppuu aina samaan paikkaan tai jotain, mutta ajo- ja lepiaikasäännökset eivät koskisi sitä keräilyä.


      • Taksikuski_
        puukuski kirjoitti:

        Kuuntelimpa itsekin sitä samaa haastattelua siitä Tamperelaisesta hepusta joka tunnusti saavansa palkan muistaakseni 2000 tunnista / vuosi ja tekee tämän päälle ylitöitä palkattomana 1600 tuntia / vuoteen. Tuntui vielä olevan ihan normaali käytäntö ylempien toimihenkilöiden piirissä. Vaikka autoalalla olenkin, niin ei ole tähän päivään mennessä tarvinnut ilmaista työtä tehdä :)

        on meillä, kuin raskaalla puolellakin. Kaikki ajotapahtumat rekistöröityy maksupäätteeseen, mutta poliisi ei saa vaatia sitä kuljettajalta.
        Sen sijaan meidän on pidettävä ajo(runo)päiväkirjaa, johon merkitään samat tiedot poislukien kilometrit kuin teillä.
        Ajopäiväkirjaa täytetään ihan mielikuvituksen mukaan ja jos sitä ei ole, tai ei ole täytetty, niin tulee päiväsakkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      89
      8233
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4728
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4381
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2585
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1468
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      40
      1227
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    9. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1132
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      166
      1070
    Aihe