Kiitos kiittämisestä nimim. "muu Suomi". Tuli niin pirtsakka olo, että intouduin tuosta sinun Itä vastaan Länsi-ottelusta ideoimaan seuraavan kartoituksen - jos se nyt sitten ketään kiinnostaa. Olisi tätä voitu ruveta tekemään tuohon sinunkin ketjuusi, mutta ehkeivät lukijat hoksaisi niin hyvin siihen tulla kirjautumaan. Eli KIITOS JA KUNNIA SINULLE, "muu Suomi", SINÄ OLET TÄMÄN IDEAN ÄITI/ISÄ. Siis:
Jaetaan Suomi kuuteen alueeseen seuraavin linjoin:
Kaksi poikkiviivaa lännestä itään Vaasa - Kuopio ja Tornio - Kuusamo sekä yksi poikkiviiva pohjoisesta etelään Utsjoki - Rovaniemi - Jyväskylä - Helsinki. Saatiin kuusi aluetta.
Vaasa - Kuopion alapuolinen alue on A
Tornio - Kuusamon ja edellisen väliin jäävä alue on B
Tornio - Kuusamon yläpuolinen alue on C
Kaikki kolme pohjois-eteläviivan länsipuoliset alueet merkitään kirjaimella L ja kaikki kolme itäistä aluetta kirjaimella I.
Nyt jokainen merkkaa oman asuinalueensa KAHDELLA KIRJAIMELLA, esim. näin: turkulainen AL, lieksalainen BI, kolarilainen CL jne.
Vaasan, Kuopion, Tornion, Kuusamon, Utsjoen, Rovaniemen, Jyväskylän ja Helsingin ihmiset merkkaavat itsensä koko paikkakunnallaan (siis Sejase Utsjoelta).
Ja tottakai nyt vapaasti verhoutumaan puskan taakse, jos niin haluaa! Minä ainakin haluan eli en tähän vielä kerro omaa aluettani, jollain muulla nimmarilla sen tänne laitan.
Viikon päästä julkaistaan kartoituksen tulokset. Haluaisiko joku tullä mun kaveriksi ynnäilemään? Kiitos, tervetuloa!
Eiku kilpasille, itä ja länsi, pohjoinen ja etelä sekä koilliset, kaakot, lounaat, luoteet!
Mistäs tulet, kustas tulet
21
1264
Vastaukset
- a-woman1
Olen alueelta: AI
niin paljon järjen päälle tämäkin, karttaa en viitsi hakea, mutta kai se mun alueeni on AL.
sattu just viivalle???
- folk
Luulisin olevani AI luokkaa!!
- Yykaakoo
Jassoo, tuota noin, hm...Jos osaat sanoa, kummalla puolen viivaa se SUN kotisi on, niin merkkaa sen perusteella! Muuten laita, että sillä ja sillä viivalla.
Heh, tarkkaan se häätyy tutkimus aina tehdä, jotta siitä saadaan validi ja kaikinpuolin kansainvälisestikin vertailukelpoinen muiden samalta alalta tehtyjen tutkimusten kanssa. Yykaakoo kirjoitti:
Jassoo, tuota noin, hm...Jos osaat sanoa, kummalla puolen viivaa se SUN kotisi on, niin merkkaa sen perusteella! Muuten laita, että sillä ja sillä viivalla.
Heh, tarkkaan se häätyy tutkimus aina tehdä, jotta siitä saadaan validi ja kaikinpuolin kansainvälisestikin vertailukelpoinen muiden samalta alalta tehtyjen tutkimusten kanssa.en A-IL
- 1943
AL oltuani 37 v AI, sitä ennen AL ja H
A 1 -alueelta minäkin...
Tänne sitä on aikanaan pitänyt miehen perässä tulla.Surullinen runo tuo "Mistäs tulet, kustas tulet, poikani poloinen?"- leila-mlä
A I
Ei suostunut lähtemään pelkällä otsikolla, joten siksi tänne tämä lause.
- KristaTee
sijainti vai? No se on, luulisin, AL. Juu, on se.
osallistuminen.
Saakos tänne ilmottautua sellainenkin joka ei enää asu maassa, mutta on aikaisemmin ollut alueella BI.
Sieltä ovat kaikki tainneet muuttaa jonnekin muualle, koska kukaan ei tunnusta siellä asuvansa.- sibyllavon
tulee täältä, kun tuo itä tuntuu vähän jylläävän.
- sibyllavon
on AL.
- onpi
lännenpuolella, rannalla, keskellä Suomea B 2
- Yykaakoo
Ei ole bee kakkosta! Olet joko Bl tai BL, kumpi?
- Yykaakoo
Yykaakoo kirjoitti:
Ei ole bee kakkosta! Olet joko Bl tai BL, kumpi?
Jos olet lännen puolella, olet tietysti BL.
On tässäkin yx muka tärkeenä tutkimustaan ähertämässä. Otantakin kun jäi vapaaehtoisten varaan, ei tätä tulla kansainvälisissä areenoilla noteeraamaan. Olenkohan väärän uran valinnut? Suutari lestissä pysykööt eli omassa rakkaassa pellen ja hauskuttajan roolissaan - se meille murhemielisille niin oivasti istuu.
Nooh, katsotaan viikko, kun niin aioin. Ja aatella, Tornio-Kuusamon yläpuolelta ei kukaan täällä skriivaile! Siellä tolkkua porukkaa, eivät kompuutterin äärellä notku. - a-woman1
Yykaakoo kirjoitti:
Jos olet lännen puolella, olet tietysti BL.
On tässäkin yx muka tärkeenä tutkimustaan ähertämässä. Otantakin kun jäi vapaaehtoisten varaan, ei tätä tulla kansainvälisissä areenoilla noteeraamaan. Olenkohan väärän uran valinnut? Suutari lestissä pysykööt eli omassa rakkaassa pellen ja hauskuttajan roolissaan - se meille murhemielisille niin oivasti istuu.
Nooh, katsotaan viikko, kun niin aioin. Ja aatella, Tornio-Kuusamon yläpuolelta ei kukaan täällä skriivaile! Siellä tolkkua porukkaa, eivät kompuutterin äärellä notku.Autan kyllä mielelläni loppulaskennassa, jos annat ohjeet. Mikään matematiikkanero en kuitenkaan ole.
- Yykaakoo
a-woman1 kirjoitti:
Autan kyllä mielelläni loppulaskennassa, jos annat ohjeet. Mikään matematiikkanero en kuitenkaan ole.
Kiitos kun avukseni tähän laajaan ja tärkeään kartoitukseen tulet. Saat apulaissiheerin paikan.
Minä menettelen näin:
AL 1111
AI 111111
BL 1
BI
CL
CI
Helsinki 1
Ulkomaat 1
Epäselvä 1
Eli olen noin merkannut. Tuo on tilanne tällä hetkellä.
Lukijoita on ollut rapiat 600, mutta eivät ole mistään kotoisin (hehheh) tai sitten ei kiinnosta tämmöinen laskenta. Tutkivana tilastotieteilijänä olen kyllä hyvin häämästynyt, ennakko-odotukset osallistumisesta olivat täällä Tilastokeskuksessa
kyllä huisin paljon suuremmat.
Voit räknätä ihan oman systeemisi mukaan. Verrataan sitten tuloksiamme 20.8., jolloin tämä projekti loppuu.
- OliviaKoo
Jos ymmärsin, olen AI. Kun on Aa:n alapuolella ja I-osassa, niin kai se sitten niin menee...
- Yykaakoo
TUTKIMUS SUOMI24:N KESKUSTELUPALSTAN IKÄIHMISTEN (60) KOTIPAIKOISTA 2007
Tutkimus tavoitti 772 palstalla kävijää. Heistä 20 kertoi, millä alueella he asuvat, muut tykkänään pysyivät vaiti. Kotipaikkajakauma muodostui seuraavanlaiseksi:
AL (Eteläinen Länsi-Suomi) 1111
AI (Eteläinen Itä-Suomi) 111111
BL (Keskinen Länsi-Suomi) 1
BI (Keskinen Itä-Suomi) -
CL (Pohjoinen Länsi-Suomi) -
CI (Pohjoinen Itä-Suomi) -
Epäselvä tapaus 1
Helsinki 1
Ulkomaat 1
Tutkimuksen virhemarginaali on olemassa tiettyä suuruusluokkaa, josta ei kukaan ole vastuussa tai sitten on. Frekvenssianalyysi, korrelaatiot ym. tutkimusta sivuavat asianhaarat ovat stabiilit, joten tutk. tulokset voidaan asettaa kans.väliseen syyniin punnittavaksi.
Tutkija ynnä tiiminsä kiittää kaikkia tutkimukseen osallistuneita. Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531535- 1701295
- 81132
- 611127
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2551092- 141020
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33893Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä55872Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti94859- 347795