Voiko tallentavalla dvd:llä tallentaa ohjelmia niin identtisen digitaalisina, että YLE:n tekstitykset tulevat myös tallenteeseen? Eli voiko digitaalisen tallenteen siirtää puolin ja toisin digiboksin ja dvd:n välillä, niin että sisältö säilyy samana. Itselläni ei ole vielä kumpaakaan vehjettä, mutta ehkä vielä kummatkin hankin.
Muistan miten Tauno Äijälä jo vuoden takaisessa digi-illassa radiossa sanoi, että ainoa tallennusmuoto, jossa signaali myös säilyy digitaalisena olisi tämä digiboksin kovalevy. Itse olen tästä eri mieltä, jos kerran on myös tallentava dvd.
Tallentava dvd ja digiboksin kovalevy
5
815
Vastaukset
- on oikeassa
tuossa asiassa. Jos sinulla on tallentava DVD, niin ainoa konsti tallentaa sille digiboxista ohjelmaa on scart-liittimen kautta analogisena, jolloin tekstitys "poltetaan" kuvaan kiinni ja kuvan laatukin muuttuu siinä samalla.
- se tallennus
apa66 kirjoitti:
...siis voi tallentaa dvd:lle digitaalisena, jos ei ole tekstitystä?
DVD:lle on digitaalista, mutta se kuvan siirto boxin ja DVD:n välillä on aina analogista riippumatta onko tekstitystä vai ei. En osaa paremmin selittää :(
se tallennus kirjoitti:
DVD:lle on digitaalista, mutta se kuvan siirto boxin ja DVD:n välillä on aina analogista riippumatta onko tekstitystä vai ei. En osaa paremmin selittää :(
...kiitos tiedosta.
Jos on erillinen DVD-tallennin, niin kuva siirtyy analogisena. Tämä tarkoittaa esim. että tekstit poltetaan kuvaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144