mitä tehdä, kun HP pavilion entertainment PC:ni ei näytä YLE:n ohjelmien tekstejä, siis voiko tv-korttia jotenkin päivittää, tms..?
kiitos hänelle, joka tietää ja vastaa :)
teksti puuttuu läppärillä tv-ohjelmia katsottaessa
26
1801
Vastaukset
- ruotsitusta
koska Suomen YLE käyttää koko muusta maailmasta poikkeavaa *kaksikieli* -tekstitys standardia digi-tv:ssä niin eihän se tietenkään näy
- muuten osa
Eeuroopan laajuista standardia. Tuo tekstitys nimittäin. Kiittele mielummin niitä kädettömiä softanvääntäjiä.
- ja vastaan
Kyllä voi mutta ohjelmiston päivityksellä tuon viankin saisi korjattua. Korttia itsessään ei tarvitse päivittää. Ongelmana on ettei kortin nykyinen softa osaa käyttää videon datavirran ns privatestreamia, jossa tekstitys sijaitseen. Lisäksi moni ohjelmisto kääntää tulevan TS-signaalin heti PS-signaaliksi, jota on helpompi käsitellä mutta tekstitykset tippuu heti pois.
- mimmi77
tietokoneasioissa. Tästä uudesta koneesta hajosi heti kättelyssä näyttö ja emolevy piti vaihtaa- olivat samalla tehneet BIOS- päivityksen koneeseen. Ja tämä tuli huollosta alle kk sitten. Eli ruohonjuuritason ohjeita nyt kaipaan- onko mahdollista netistä päivittää kortti, yritin eilen löytää HP:n sivuilta vastauksia, mutta turhaan..
- mimmi77
että käsittääkseni ohjelmiston päivitykset ovat kunnossa.
- 1stMacFinn
mimmi77 kirjoitti:
että käsittääkseni ohjelmiston päivitykset ovat kunnossa.
Ennen HP ilmoitti Media koneiden TV softan kohdalla, ettei YLE:n tekstitykset toimi. Joko tuo on muuttunut?
1stMacFinn kirjoitti:
Ennen HP ilmoitti Media koneiden TV softan kohdalla, ettei YLE:n tekstitykset toimi. Joko tuo on muuttunut?
mullakin on ollut, että asia ilmoitetaan teknisissä tiedoissa ja vastuunsa tunteva myyjäkin lienee tuon kertonut. Aika ikävähän semmonen telkkari on jossa ei Ketun tekstit näy, mutta nää Media PC -rimpulat nyt on semmosia.
- 1stMacFinn
RepeRuutikallo kirjoitti:
mullakin on ollut, että asia ilmoitetaan teknisissä tiedoissa ja vastuunsa tunteva myyjäkin lienee tuon kertonut. Aika ikävähän semmonen telkkari on jossa ei Ketun tekstit näy, mutta nää Media PC -rimpulat nyt on semmosia.
HP taisi lupailla, että Vista korjaa tämän. Mutta mikä versio, sitä en tiedä enkä tiedä korjasiko.
1stMacFinn kirjoitti:
HP taisi lupailla, että Vista korjaa tämän. Mutta mikä versio, sitä en tiedä enkä tiedä korjasiko.
noihin meedio-Puuceihin sitten visvan ilmatteeksi. Ei taida...
1stMacFinn kirjoitti:
olkkari puuceessäni vista ultimaatti...ja ei näy ylen tekstit. Sit digivirittimen omalla softalla näkyy, mutta se bugaa vistassa aika pahasti...komsii komsaa :) Muutenkin oli hikeä ja kyyneleitä kun laittoi 32tuumasen lättyteeveen näytöksi..ati (no bonus) nvidia 5min ja toimii....heh perheen 2kpl mac kannettavia näyttää suoraan oikeat resot.
Hankintalistalla onkin mac yhteensopiva digitikku... ja ehkä macmini sinne koneeksi...niin saa tuon nykyisen lapsille pelikoneeksi. Niin ja kiitokset menee ylen teknisille hemmoille kun ovat valinneet maailman standardeista poikkeavat tekniset toteutukset. Ja muutenkin muualla aletaan tuuppaan hd kamaa ruudusta...meillä samaa paskaa saadaan useammalta kanavalta :)- 1stMacFinn
Timppa66 kirjoitti:
olkkari puuceessäni vista ultimaatti...ja ei näy ylen tekstit. Sit digivirittimen omalla softalla näkyy, mutta se bugaa vistassa aika pahasti...komsii komsaa :) Muutenkin oli hikeä ja kyyneleitä kun laittoi 32tuumasen lättyteeveen näytöksi..ati (no bonus) nvidia 5min ja toimii....heh perheen 2kpl mac kannettavia näyttää suoraan oikeat resot.
Hankintalistalla onkin mac yhteensopiva digitikku... ja ehkä macmini sinne koneeksi...niin saa tuon nykyisen lapsille pelikoneeksi. Niin ja kiitokset menee ylen teknisille hemmoille kun ovat valinneet maailman standardeista poikkeavat tekniset toteutukset. Ja muutenkin muualla aletaan tuuppaan hd kamaa ruudusta...meillä samaa paskaa saadaan useammalta kanavalta :)Mulla on mini telkkarin takana ja siinä Elgaton EyeTV 610 (kaapeliverkko) ja loistavasti toimii. Suosittelen.
- kuule ole
Timppa66 kirjoitti:
Hankintalistalla onkin mac yhteensopiva digitikku... ja ehkä macmini sinne koneeksi...niin saa tuon nykyisen lapsille pelikoneeksi. Niin ja kiitokset menee ylen teknisille hemmoille kun ovat valinneet maailman standardeista poikkeavat tekniset toteutukset. Ja muutenkin muualla aletaan tuuppaan hd kamaa ruudusta...meillä samaa paskaa saadaan useammalta kanavalta :)standardista poikkeava vaan nimen omaan standardissa määritelty.
- mimmi77
kuule ole kirjoitti:
standardista poikkeava vaan nimen omaan standardissa määritelty.
minähän otin koneen elisalta kytkökauppana, joten eihän mulle myyjä tietystikään maininnut sopimusta tehdessä tuosta tekstitysasiasta, tuskin raukka tiesi itsekään, mitä myi. pitäisikö tehdä valitus- kone on ollut kohta vuoden, mutta tosiaan emolevykin on jo kerran vaihdettu takuuna kun näyttö meni. melko onneton tuntuu tämä laatikko olevan..onkohan näissä minkäänlaista mahdollisuutta sopimuksen purkuun? se on 24 kk.
- mimmi77
mimmi77 kirjoitti:
minähän otin koneen elisalta kytkökauppana, joten eihän mulle myyjä tietystikään maininnut sopimusta tehdessä tuosta tekstitysasiasta, tuskin raukka tiesi itsekään, mitä myi. pitäisikö tehdä valitus- kone on ollut kohta vuoden, mutta tosiaan emolevykin on jo kerran vaihdettu takuuna kun näyttö meni. melko onneton tuntuu tämä laatikko olevan..onkohan näissä minkäänlaista mahdollisuutta sopimuksen purkuun? se on 24 kk.
ärsyttää ihan älyttömästi katsoa midsomerin murhia ilman ääntä ettei muu talonväki hermostu, eihän tästä tajua mittään..
- 1stMacFinn
mimmi77 kirjoitti:
ärsyttää ihan älyttömästi katsoa midsomerin murhia ilman ääntä ettei muu talonväki hermostu, eihän tästä tajua mittään..
Et sitten hoksannut käyttää kuulokkeita sen Midsomerin katsomiseen? Ei olis tarvinnu äänettömästi katsella.
Ratkaisu on tietysti se, että ostat hyvälaatuisen USB digiTV tikun ja siihen sellaisen softan joka oikeasti toimii.
Minä olen nyt kaksi kesää katsonut telkkaria mökillä mäkillä... Miglia TVmini tikku ja Elgaton EyeTV 2.4 softa. Hienosti toimii. Ja kuvalaatukin on näytöllä loistava. - mimmi77
1stMacFinn kirjoitti:
Et sitten hoksannut käyttää kuulokkeita sen Midsomerin katsomiseen? Ei olis tarvinnu äänettömästi katsella.
Ratkaisu on tietysti se, että ostat hyvälaatuisen USB digiTV tikun ja siihen sellaisen softan joka oikeasti toimii.
Minä olen nyt kaksi kesää katsonut telkkaria mökillä mäkillä... Miglia TVmini tikku ja Elgaton EyeTV 2.4 softa. Hienosti toimii. Ja kuvalaatukin on näytöllä loistava.jos kielitaitoni riittäisi puoliltaöin ohjelman ymmärtämiseen.. kiitos kuitenkin näsäviisaasta huomautuksesta..
mimmi77 kirjoitti:
jos kielitaitoni riittäisi puoliltaöin ohjelman ymmärtämiseen.. kiitos kuitenkin näsäviisaasta huomautuksesta..
itehän sä edellisessä viestissäs annoit ymmärtää että äänestä olis ollut apua. Siltä se viesti näytti edelleenkin mun silmiin ja varmaan 1stMacFinninkin. Kato vähän itte mitä oot kirjottannu. ;)
RepeRuutikallo kirjoitti:
itehän sä edellisessä viestissäs annoit ymmärtää että äänestä olis ollut apua. Siltä se viesti näytti edelleenkin mun silmiin ja varmaan 1stMacFinninkin. Kato vähän itte mitä oot kirjottannu. ;)
edellisen, mutta jos muistatte niin tosiaan se 90% oli liioittelua (kaljapäissäni) sillä tutkimus sanoo, että 60% on ongelmia digiboksien joko tekstitys / tekstiteevee / ohjelmaopas akselilla.
(pc korteilla ja usb tikuilla taatusti enemmän)
Ja muutaman vuoden sisään ilmestyneet testit digi korteilla (muitan yhdenkin jossa luki testivoittajan kohdalla, että melkein toimiva...muut sitten siitä alaspäin) ja olkkari peeceillä tukevat tätä. Esim mikropiltin viimeisin olkkarikone testin voitti joku acer joka sekään ei osaa ylen tekstejä....kun esim mac mini tuli toiseksi ja taitaa nuo kaikki.
Kokemus itsellä ja muilla osoittaa, että tikkujen softat korjaa esim yle tekstit jolloin tekstiteevee ja/tai ohjelmaopas lakkaa toimimasta jne.
Toki oma tikku on ihan perseestä :) mut sain sen lahjaksi.(eikä ole edes ns halvimmasta päästä)..eikä vika ole itse siin tikussa vaan mikkiksen media center ohjelmassa ja vistassa(xp:llä tikun omalla softalla kaikki toimii). Tikku tosin ei tue osx eikä linukkaa joilla kummallakin toi yle tekstitys toimis hienosti... :)
Pitäiskin ostaa tähän omaan macbook pro:hon sopiva tikku....niin vois katella telkkua ihan ite muuten kun on vaimo ja 4 lasta ja telkku aina varattu :)- jason-blue
Timppa66 kirjoitti:
edellisen, mutta jos muistatte niin tosiaan se 90% oli liioittelua (kaljapäissäni) sillä tutkimus sanoo, että 60% on ongelmia digiboksien joko tekstitys / tekstiteevee / ohjelmaopas akselilla.
(pc korteilla ja usb tikuilla taatusti enemmän)
Ja muutaman vuoden sisään ilmestyneet testit digi korteilla (muitan yhdenkin jossa luki testivoittajan kohdalla, että melkein toimiva...muut sitten siitä alaspäin) ja olkkari peeceillä tukevat tätä. Esim mikropiltin viimeisin olkkarikone testin voitti joku acer joka sekään ei osaa ylen tekstejä....kun esim mac mini tuli toiseksi ja taitaa nuo kaikki.
Kokemus itsellä ja muilla osoittaa, että tikkujen softat korjaa esim yle tekstit jolloin tekstiteevee ja/tai ohjelmaopas lakkaa toimimasta jne.
Toki oma tikku on ihan perseestä :) mut sain sen lahjaksi.(eikä ole edes ns halvimmasta päästä)..eikä vika ole itse siin tikussa vaan mikkiksen media center ohjelmassa ja vistassa(xp:llä tikun omalla softalla kaikki toimii). Tikku tosin ei tue osx eikä linukkaa joilla kummallakin toi yle tekstitys toimis hienosti... :)
Pitäiskin ostaa tähän omaan macbook pro:hon sopiva tikku....niin vois katella telkkua ihan ite muuten kun on vaimo ja 4 lasta ja telkku aina varattu :)Mini nyt ei varsinaisesti ole HTPC, mutta jos Apple joskus sellaisen sattuis julkaisemaan, niin Mini kalpenis rinnalla, vielä pahemmin liuta B-luokan tuotteita.
- Joopa joo
Ei toimi tekstitys jos käyttää media centteriä. Quickplay-ohjelmalla toimii. Ainakin hp 9237:ssa
- mimmi77
kyllä on, ei toimi silti Ylen tekstit..
- Nimetön
mimmi77 kirjoitti:
kyllä on, ei toimi silti Ylen tekstit..
kokeile päivittää quickplay ohjelma. Se saattaisi auttaa.En sitten tiedä, onko näissä hp:n digivirittimissä eroja...
- mimmi77
Nimetön kirjoitti:
kokeile päivittää quickplay ohjelma. Se saattaisi auttaa.En sitten tiedä, onko näissä hp:n digivirittimissä eroja...
täytynee kokeilla. harmi, etteivät konetta ostaessa kertoneet asiasta.
- mimmi77
Nimetön kirjoitti:
on EC300 DVB-T TV Tuner.
- joopa joo
mimmi77 kirjoitti:
on EC300 DVB-T TV Tuner.
digikortti minulla myös. Aika ihmeellistä että minulla toimii ja sinulla ei...Kannattee tietenki ajurit katsoa, mutta olen sitä mieltä vahvasti että quickplay kannattee päivittää. Minulla ei näy ylen tekstityksiä muilla kuin quickplayllä...
- mimmi77
joopa joo kirjoitti:
digikortti minulla myös. Aika ihmeellistä että minulla toimii ja sinulla ei...Kannattee tietenki ajurit katsoa, mutta olen sitä mieltä vahvasti että quickplay kannattee päivittää. Minulla ei näy ylen tekstityksiä muilla kuin quickplayllä...
päivittää se automaattisesti tasaisin väliajoin. kokeilen, ja toivon, että auttaa. kiitos!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240