En kovin keksi kumman ottaisi hamsterin vaikko gerbiilin? Hankala päättää kumpikin on söpöjä, seurallisia kaiketi... kumpikin elää noin 2-4v.
Kummassa on enemmälti intoa?
Hamsteri vai gerbiili? apua!
11
909
Vastaukset
- Hamtarrrrro
Hamsterit on ihania
Paljon enemmän iloa hamsterista. nim. kokemusta on molemmista;D
- tautau
gerbiilit on laumaeläimiä eli koskaan ikinä ei saa ottaa vain yhtä!
ja gerbiilit ovat vähän levottomampia kuin hamsterit, joten ne ei ole ehkä niin syliteltäviä. - Animali
Kannattaisin gerbiiliä.
hamsut muutes elää 1,5 - 2 vuotta(useimmiten).
Ja gerbut 3-5 v.
Gerbut on vilkkaita iloisia jyrsijöitä. Eivvät oo sylilemmikkejä, mutta niitten touhuja on kivaa katsella. Ja ne on niin kaunitaa, söpöjä jne. Mul on ollu jo yli vuoden gerbuja. Tällä hetkellä 5. - ;DD
Meillä on molempia, tosin ei ole kääppäreitä vain syrkkejä:
Hamsu:
helppo käsitellä
- ei saa herättää päivällä
voi pitää myös häkissä
ikä 2-3v. (eikä mikään 1,5! se on kesyhiirien ikä!)
kaikkiruokainen
-/ erakko (ei koske kaikkia kääppärilajeja)
naaraat haisevat
paljon väri- ja turkkimuunnoksia
- pitkäkarvaisia pitää kammata eikä niillä voi käyttää normaalia kutteria
Gerbiili:
vilkas
touhuaa yöllä ja päivällä
laumaeläin
- paljon purua
- tarvitsee todella paljon tilaa
- vapaana nakertelee paljon tavaroita, jos ei vahdi
- ei niin ihmisrakas kuin hamsu
ikä 3-5v.
lähes hajuton- ;DD
gerbuihin :
kaikkiruokainen - ;DD
;DD kirjoitti:
gerbuihin :
kaikkiruokainengerbuihin:
-ehdottomasti ei häkkiin!
Meillä on ollut hamsuja tauon jälkeen pian vuoden, sitä ennen 3 syrkkiä, jotka kuolivat n. 3 vuotta sitten. Gerbiileitä 1,5v. Hiiriäkin löytyy ja on löytynyt 3v. Gerbuja on 3, hamsuja 2 ja hiiriä 13 ja seeprahiiri. - marsukuningatar
;DD kirjoitti:
gerbuihin :
kaikkiruokainenGerbiili ei TODELLAKAAN ole mikään kaikki ruokainen...Niille ei esim. saa antaa lihaa...
marsukuningatar kirjoitti:
Gerbiili ei TODELLAKAAN ole mikään kaikki ruokainen...Niille ei esim. saa antaa lihaa...
gerbiileille syötetään jauhomatoja ja mielestäni se on kyllä lihaa.. ja luulen eläintenhoitoalan koulun osaavan asiansa
- ;DD
marsukuningatar kirjoitti:
Gerbiili ei TODELLAKAAN ole mikään kaikki ruokainen...Niille ei esim. saa antaa lihaa...
Gerbiilille pitää antaa jossain muodossa, kuten jauhelihaa tai vaikkapa jauhomatoja. Tosin koiran- tai kissannappulatkin ajavat tämän asian. Gerbiilihän voi syödä jopa kuolleen lajitoverinsa. Harvat jyrsijät ovat pelkkiä kasvinsyöjiä. Jopa kaupan "kaikille lajeille sopivista" löytyy paljon eläinperäisiä ainesosia. Näitä taas ei saa antaa esim. marsuille juuri tuosta syystä -marsu on täysin kasvissyöjä.
- marsukuningatar
Moi...
Minä itse ehdottaisin gerbiiliä...Koska ne elävät pidempään kuin hamsterit...Minun ystävälläni oli hamsteri se eli 2,5 vuotta...itselläni oli kaksi gerbiiliä, toinen eli 3 vuotiaaksi ja toinen 4,2 vuotiaaksi...Joten totesin että gerbiilit elää pitempään kuin hamsut...(gerbiileitä on myös helpompi käsitellä) Itselläni on tällä hetkellä 3 gerbiiliä ja ne ovat tottuneet olemaan "sylissä" tai siis kädessä...:D Oiekin ihania mötkylöitä nuo ovat...(7 kk vanhoja jo)Jo aikuisen kokoisia gerbsuja...Kaikki tyttöjä...:) Jos otat gerbiileitä niin niitä täytyy olla väh. 2 jos otat hamsterin niitä ei tarvitse vältämättä olla vaan kuin 1...:) Valitse unelma lemmikkisi...:) Mutta minä ehdotan GERBIILIÄ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4402568Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142430Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521475Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821139Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4251060Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621056- 155922
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41908- 56869
- 79855