Sain hullun (?) idean siirtää kaikki audio-CD:ni tietokoneen kovalevylle. Löysin tuohon hommaan kätevän ohjelmaan nimeltään Grip (nostatic.org/grip/).
GNOMEN mukana tuleva Sound-Juicer osaisi myös homman, mutta se ei jostain syystä oikein hallitse mp3-fileitten tekemistä. Ilmeisesti jokin headeri jää tiedostoihin kirjoittamatta, koska Nautilus ja kaikki kokeilemani soittoohjelmat näyttävät kappaleiden keston ja bittinopeudet päin honkia: esim. 4:00 -> 19:20, 32kbit/s... Gstreamer-profiilina on:
audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc preset=1001 ! xingmux ! id3v2mux
Grip-ohjelmassa mp3-koodaus sen sijaan toimii hyvin, mutta toisin kuin Sound-Juicer, se ei jostain syystä osaa hakea kappaleiden nimiä verkosta. Vaikka on FreeDB-asetukset laitettuna kohdilleen, status-ikkunassa näkyy vain:
Querying freedb.freedb.org for disc ########
Eikä mitään tapahdu...
CD:n rippaus ja kappaleiden haku verkosta
3
465
Vastaukset
se freedb lakkas sit olemasta, kun muistan et sen pitäminen loppuu jossain kohtaa...
- gripe
No kyllä www.freedb.org näyttäisi ainakin pelaavan... Tuolla sivuilla annetaan ohjeet konfigurointiin, näillä asetuksilla olen kokeillut:
http://www.freedb.org/en/applications__how_to_access.5.html
"How to access freedb.org
It's really simple:
Configure your CDDB1- or freedb-aware software to point to freedb.freedb.org (Random freedb server) as your CDDB/freedb-server.
All official freedb servers are running cddbp at port 8880 and http at port 80. The path for http-access is /~cddb/cddb.cgi."
- ohjelma...
lisäksi on KAudioCreator, jonka avulla saa myös haettua kappaletiedot haettua FreeDB:stä. Ihan vain vinkkinä, vaikka KDE:n ohjelma onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372