Matkakohteista?

tummatus

Mitä matkakohdetta Egyptissä suosittelisitte meille kun lähdössä on minun ja mieheni lisäksi vanhempani ja pikkusiskoni. Me kaikki muut(paitsi isäni) olemme ihan ilman ennakkoluuloja lähdössä matkalle ja egypti tulee olemaan lähes täysin varma valinta maaliskuun viikon lomalle. Kriteerinä olisi hyvä hotelli, hyvät ja halvat shoppailumahdollisuudet sekä mahdollisuuksia tutustua historiaan. Haluan että matkasta tulisi isällekin mukava. Viime kerralla hän lähti turkkiin suurien ennakkoluulojen kanssa ja tuli takaisin kotosuomeen iloisin mielin. Matka onnistui. Toivon samaa tältä matkalta.

6

1567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdot

      Jos kulttuuria haluatte niin Luxor
      ja jos rantalomalle niin Sharm el Sheikh.
      Mummastakin sitten 2pv retkelle Kairoon.
      Luxorista pääsee Kairoon joko lentäen tai junalla,
      Sharmista bussilla.

      Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa.

      • matkustaja

        Kommentti "Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa". Olen asiasta eri mieltä. Hurghada on kiva lomakohde, jos haluaa nähdä rantalomailun lisäksi paikallista elämää... tosin varmasti Luxorissakin näkee. Itsellä ei sieltä kokemuksia ole, mutta ystäväni ei pitänyt Luxorista, mutta Hurghadasta kylläkin :-)

        Hurghada on toki turisti kohde niinkuin Sharm el Sheikhikin, mutta Hurghadassa on myös paikallista meininkiä.

        Toki siellä on paljon kesken eräistä rakennusta ja paikoittain nuhruista, mutta se kuuluu paikallisten elämään. Rakennuksia ei saada rakennettua loppuun, kun rakennussponsorit vetää välillä hanat kiinni... mm. tämän vuoksi rakennukset jäävät kesken eräisiksi.

        Jos haluaa nähdä vain ja ainoastaan siisteimmän puolen Hurghadasta, niin kannattaa pysytellä etelä osassa Hurghadaa ja välttää vierailuja pohjoiseen vanhaan osaan eli Down Towniin ja Sakkalaankaan ei kannata silloin mennä, mutta itse en näitä jättäisi kokematta... molemmissa on vilkasta elämää tungettelevine kauppiaineen yms... Mukavaahan se on niiden kanssa kauppaa käydä ja "vääntää kättä" hinnoista... tosin kaikille se ei sovi ja silloin etelä osan kiinteämmät hinnat ovat parempi vaihtoehto.


      • elämä koostuu pikkuasioista
        matkustaja kirjoitti:

        Kommentti "Hurghadaa kannattaa välttää kaikissa tapauksissa". Olen asiasta eri mieltä. Hurghada on kiva lomakohde, jos haluaa nähdä rantalomailun lisäksi paikallista elämää... tosin varmasti Luxorissakin näkee. Itsellä ei sieltä kokemuksia ole, mutta ystäväni ei pitänyt Luxorista, mutta Hurghadasta kylläkin :-)

        Hurghada on toki turisti kohde niinkuin Sharm el Sheikhikin, mutta Hurghadassa on myös paikallista meininkiä.

        Toki siellä on paljon kesken eräistä rakennusta ja paikoittain nuhruista, mutta se kuuluu paikallisten elämään. Rakennuksia ei saada rakennettua loppuun, kun rakennussponsorit vetää välillä hanat kiinni... mm. tämän vuoksi rakennukset jäävät kesken eräisiksi.

        Jos haluaa nähdä vain ja ainoastaan siisteimmän puolen Hurghadasta, niin kannattaa pysytellä etelä osassa Hurghadaa ja välttää vierailuja pohjoiseen vanhaan osaan eli Down Towniin ja Sakkalaankaan ei kannata silloin mennä, mutta itse en näitä jättäisi kokematta... molemmissa on vilkasta elämää tungettelevine kauppiaineen yms... Mukavaahan se on niiden kanssa kauppaa käydä ja "vääntää kättä" hinnoista... tosin kaikille se ei sovi ja silloin etelä osan kiinteämmät hinnat ovat parempi vaihtoehto.

        Jopa lomamatkalla tekee hyvää nähdä, miten muualla eletään. Ehkä Sakkalan keskustassakaan ei näe aitoa egyptiläistä elämää mutta taatusti elävämpää kuin muissa egyptin rantalomakohteissa. Ja se liikenteen hulina, ihmiset, tuoksut (hajut), kaikki mikä eroaa meikäläisestä, antaa lomalle oman säväyksensä.
        Meidän hotelli oli Downtownissa, ei siitä hirveen kauas kuljettu kävellen ja lapset ehti jo saada tarpeekseen, silti haluaisivat sinne jo uudelleen.


    • egyptian-wife

      alexandriahan olisi ihan ykkönen historian ja meren takia. mutta se menisi jo omatoimimatkailun puolelle...en tiiä miten sinne suomesta tehdään matkoja.
      Kannattaa mennä Hurghadaan koska siellä asuu egyptiläisiäkin jonkin verran, sharm ja dahab, turistiteille rakennettuja...no, riippuu mistä tykkää. Hurghadasta pääsee helposti myös Kairoon ja muualle egyptiin.

    • No jos historia on yksi kriteeri, niin ykkösvaihtoehto olisi minulla Luxor ja/tai Assuan. Hyviä hotelleja ja ostosmahdollisuuksia kun löytyy joka kohteesta. Luxor on yhtä suurta ulkoilmamuseota. Pyramidit tosin ovat sitten Kairossa.

      • Kaikkialla muuallahan alkaa jo ollakin ostoskeskuksia paitsi Luxorissa. Matkailijoille jotka kaipaavat tällaista luksusta on iloisia uutisia myös Luxorin suhteen: sinne on rakenteilla kaksi ostoskeskusta sekä kaksi elokuvateatteria! Toisaalta paikalliset toivovat ettei niistä tule turisteille suunnattuja, sillä niitä kieltämättä Luxorissa kyllä riittää, siis tietenkin kauppoja jotka tarjoavat matkamuistotyyppisiä tuotteita.

        Lisäksi haluaisin mainita Luxorissa keskeisellä paikalla olevasta Reilun Kaupan puodista (Emilio-hotellin takana) - siellä on todella kauniita tuotteita ja näitä ostamalla voi tukea köyhimpien (myös naisten) toimeentuloa. He ovat nämä tuotteet tehneet.
        http://www.egyptfairtrade.org/index.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe