tyhmä kysymys, mutten muista ollenkaan miten saan tuon lasketuksi ja yhtälössäni en pääse eteenpäin ilman tuon ongelman ratkaisua.
Miten lasketaan x potenssiin joku luku?
10
6832
Vastaukset
- nkorppi
... mutta tuskin tarvitset tätä yhtälön ratkaisuun.
- apua kaipaava
minulla siis lasku jossa on x^3=40
En tiedä miten etenen laskussa....
Miten voin mitään x laittaa laskimeen..... enkä voi varmaan ottaa tuota potenssiakaan pois ja laksea tuota pelkällä x:llä.... taidan kysellä tyhmiä, olen niin väsynytkin, mutta pakko vaan laskea kun on iso urakka edessä... - ???????
apua kaipaava kirjoitti:
minulla siis lasku jossa on x^3=40
En tiedä miten etenen laskussa....
Miten voin mitään x laittaa laskimeen..... enkä voi varmaan ottaa tuota potenssiakaan pois ja laksea tuota pelkällä x:llä.... taidan kysellä tyhmiä, olen niin väsynytkin, mutta pakko vaan laskea kun on iso urakka edessä...tuossa pitää ottaa kuutiojuuri molemmilta puolilta
x^3=40
x=kuutiojuuri 40 tai
x=40^(1/3) tuo on tarkka vastaus
likiarvo laskimesta
x=40^(0.3333333333333)
tuon saa laskimesta näppäimellä x^y
40-----x^y------0.333333 tulee noin 3.42
jos tuo eksponentti on joku muu kuin kokonaisluku on laskettava logaritmeilla - sun laskimella
??????? kirjoitti:
tuossa pitää ottaa kuutiojuuri molemmilta puolilta
x^3=40
x=kuutiojuuri 40 tai
likiarvo laskimesta
x=40^(0.3333333333333)
jos tuo eksponentti on joku muu kuin kokonaisluku on laskettava logaritmeillavoi ottaa reaalikantaisia juuria ?
- x^y
??????? kirjoitti:
tuossa pitää ottaa kuutiojuuri molemmilta puolilta
x^3=40
x=kuutiojuuri 40 tai
likiarvo laskimesta
x=40^(0.3333333333333)
jos tuo eksponentti on joku muu kuin kokonaisluku on laskettava logaritmeilla"tuon saa laskimesta näppäimellä x^y
40-----x^y------0.333333 tulee noin 3.42 "
Ainakin tässä PC:N laskimessa voisi myös käyttää INV toimintoa.
40-----INV --- x^y ---- 3 tulee noin 3.42 " - ?????
sun laskimella kirjoitti:
voi ottaa reaalikantaisia juuria ?
Minä olen sitä vuosikertaa,joka laski laskut laskutikulla ja logaritmitaulukoilla.
Näitä laskimia ei ollut silloin vielä saatavilla ,ja näiden ominaisuudet ovat minulle vähän hakusessa.
Näköjään tuolla INV x^y toiminnolla saa otettua kaikki juuret.
- matikkaaaaaaaa
Apua! Miten lasketaan: (-x)^-2 : (-x)^-3 ?
- 3+8
(-x)^-2 : (-x)^-3 = (-x)^3 : (-x)^2 = - x^3 : x^2 = -x
- Anonyymi
Mikä on x kertaa x kertaa x kertaax kpl y
- Anonyymi
Kpl? X*X*X*X=Y? Voi olla mitä vaan ellei ole lisää vertailtavia laskuja tai Y tai X paljastettu. Tuota ei voi muuttaa numeroiksi muuten. Voi olla esimerkiksi 2×2×2×2=16, 3×3×3×3=81, 4×4×4×4=256 jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872