Digitelevision erinomaisuudesta on kirjoitettu ja puhuttu pitkään. Itsekin olen erehtynyt sanomaan jotakin hyvää, koskien kanavamäärää, parantunutta kuvan laatua, tarkkuustelevision tuomaa mahdollisuutta "sitten joskus" j.n.e.
Tauno Äijälä luetteli kaikki hyvät:
Kanavamäärä viisinkertaistuu, 11 ilmaiskanavaa, lukematon määrä mahdollisuuksia ostaa erillisiä maksukortteja. Tällaisia ovat katselijoiden "hyödyt".
Mitä tuo maksaa katselijoille?
Diboxin saa muutamalla kympillä. Digi-tv maksaa jo 500-1000€. Puolisen miljoonaa eläkeläistäkin menettää eurojaan satoja tuhansia. Me kaikki katsojat menetämme (ainakin rahaa).
Liike-elämä saa huikeat mahdollisuudet. Maksaisivat nämä ainoat hyötyjät myös jotakin! Kasvavat tv-lupamaksut säilyvät ja ohjelmat huononevat.
Nyt jo tv-kauppiaat hykertelevät käsiään. Kaikki menee kaupaksi eioota myöten.
Jos meiltä, tv-katsojilta, olisi kysytty, haluatteko digi-tv:n olisi vastaus varmaan ollut yli 50%:sti kielteinen. Jos kustannukset, haitat ja hyödyt, olisi rehellisesti kerrottu, vastustus olisi ollut vielä suurempi.
Me kansalaiset, olemme kuin teuraaaksi vietäviä nautoja ja erityisesti me eläkeläiset. Vartokaas kun seuraavat eduskuntavaalit tulevat, olemme taas yhtä erimielisiä kuin täällä palstalla.
Digi, maksajat ja saajat
41
2694
Vastaukset
- Maalaismies*
Ajatelkaapa ystävät omia VHS- nauhojanne! Niitä on kerätty vuosikymmeniä, niihin tallennettu omien kameroiden korvaamattomat tapahtumat. Nyt DVD-levyt ja -laitteet syrjäyttävät ne. VHS-nauhoja ei pysty kohta enää katsomaan, koska uusia nauhureita ei valmisteta.
YLE satsaa varansa uuteen tekniikkaan. Ohjelmien tekoon ei jää mitään. Ja se näkyy.- yli 70 vee
On omia ottamia, on yli 50 v takaisia kaitafilmejä, joita on siirretty nauhalle. On hyviä ja muistamisen arvoisia filmejä ja ohjelmia.
Ihan surettaa, kun ajattelee, kuinka kehitys kehittyy ohitsemme noin vain.
Tallentavat digisovittimiet tallentavat vain omasta televisiosta. Et voi lainata naapurista nauhoitettua lähetystä, etkä voi katsoa muuta kuin mitä omassa boksissa tallella on. Vai olenko erehtynyt?
Meille tarjotaan innolla kaikenlaisia ehkä hyvikin uudistuksia, jotka syrjäyttävät vanhat hyviksi koetut välineet.
Yksi niistä on digikamera. Jokainen voi ottaa tosi hyvälaatuisia kuvia digikameralla ja tallentaa ne koneelleen. Entä kun kone hajoaa? Entä kun kehitys kehittyy?
Tallensimme lapsiemme ja lapsenlapsiemme elämää ja kehitystä VHS-nauhoille. Valokuva-albmit jäivät tyhjiksi. Miten käy digikuviemme? Niiden paperitulostus on kallista ja unohtuu helposti.
Kenellä on enää albumeissa paperikuvat? Kuvia on tiirailtava tietokoneen ruudulta.
Tietokoneiden piti aikanaan syrjäyttää paperimapit. Kokemus osoitti äkkiä, että kaikki pitää tulostaa kuitenkin, jos haluaa todella pitää työnsä järjestyksessä.
Emme me voi maailmaa muuttaa yhdessä yössä! - köyhä katsoja
joka asiasta. Pitäisikö kaikki olla aina niin viimeisen päällä. Tuskastuttaa ainainen narina
- Maalaismies*
köyhä katsoja kirjoitti:
joka asiasta. Pitäisikö kaikki olla aina niin viimeisen päällä. Tuskastuttaa ainainen narina
Eihän tässä joka asiasta valitella, vaan ainoastaan tuosta digihömpästä. Kunhan kansa on ostanut riittävästi digiä, pannaan koko töllö romukoppaan, ja taas ostetaan uutta ja parempaa tekniikkaa.
- katicat
Maalaismies* kirjoitti:
Eihän tässä joka asiasta valitella, vaan ainoastaan tuosta digihömpästä. Kunhan kansa on ostanut riittävästi digiä, pannaan koko töllö romukoppaan, ja taas ostetaan uutta ja parempaa tekniikkaa.
Kuulin äskettäin, että vhs nauhat voi siirtää dvd-levyille. Tietävämmät neuvokoot.
- Maalaismies*
katicat kirjoitti:
Kuulin äskettäin, että vhs nauhat voi siirtää dvd-levyille. Tietävämmät neuvokoot.
Taitaa olla kalliimmissa laitteissä mahdollisuus siirtää VHS:ltä DVD:lle tai tietokoneelle. Tallentavissa digiboxeissa on kovalevy, johon voi tallentaa tuhatkin ohjelmatuntia jne.
Uusia mahdollisuuksia tulee, mutta aina on kysymys hinnasta ja vaivasta opetella tekemään siirtoja.
Valokuvien tallentamisesta olen sitä mieltä, että paperikuva on edelleen varmin. Digikuvista voi teettää tai tehdä itse paperikuvia. Parhaat kun valitsee ja pistää albumiin, niin siinä on kuvaperintöä jälkeläisille. katicat kirjoitti:
Digiboksi ei auta, täytyy olla erillinen laite. Sellaisella on kyllä hintaa melkein 200.
Kyllä vanhan VHS-nahurin voi pitää ja sillä katsoa nauhoja niinkuin ennenkin.
- Helmi-täti
Aamun purnaus.
Kun tämä digi-hössötys loppui ja pitäisi kaiken olevan OK, niin ei kuitenkaan pelitä. Boxi ei saa yhteyttä antenniverkkoon, ja jos saa näkyy vain TV1 tai MTV3. Boxin asennukset ovat kohdallaan, on kuulema samat ongelmat koko alueella. Että näin, TV maksut on maksettava, mutta mitä saadaan rahoille vastetta, odottakaa kärsivällisesti vastaus, kyllä se siitä.- Helmi-täti
Niin se boxini oli hankittu toukokuussa 2005, vein laitteen liikeeseen ja todettiin mykkä mikä mykkä -oikosulku tai ukkonen rikkonut!
Ostin uuden, oli simppeli asentaa, ja nyt näkyy kanavat. Siis asioissa ei auta hankkia ajoissa laitetta.
Täyttä asiaa.
Loppulauseellasi kirvoitit aamun ensimmäisen naurun.- ohikulkija ylimäärinen
vaikka ei ole kuin pieni huoneessa oleva antenni niin kuva on mitä parhain. Ei minulla ainakaan ole mitään valittamista ja halvallakin pääsin.
- katicat
Ruuneperi sanoo, että Äijälä sanoo:
"Kanavamäärä viisinkertaistuu, 11 ilmaiskanavaa,.."
Tuo Äijäläkin on sanoessaan tietämätön tai pikemminkin tarkoitushakuinen, sillä minullakin on nyt analogisena kaapelikanavalla 14 ilmaiskanavaa. Saa sitten nähdä montako on maaliskuun 1.pv:nä, kun digi-digiin siirryn.
Ilmaiskanavat? Tv-lupamaksu on 17,33/kk ja nousee koko ajan. Ilmaista tämä lysti on vain, jos katsoo ilman tv-lupaa.
ps. eipä ollut alkuun tekstiä analogisena katsottuun englantilaissarjaan tänä aamuna. Ruutu pimeni hetkeksi ja sitten tuli kuva sekä teksti. - Aina vaan
Sori, kun otan toisenkin kannanoton keskusteluun. Entä, jos missään ei ilmenisi kehittymistä! Raakileisuuksistakin pyritään eroon.
Lienen onnekas. Kaikki pelaa toistaiseksi hyvin. Ja jos jotain ilmenee, niistä täytyy pyrkiä eroon. Minulla lapsenlapset apuun.
Digi-Tv:n lisäksi on myös DVD-laite (lapsilta saatu mm. konserttitaltiointeja), videolaite (vanhat videot) jne.
Digikamerakin on antanut erinomaisia uusia mahdollisuuksia, nyt käytössä oleva kamera on sarjassaan 5:s. Eli aina vain käyttö on parantunut. Parhaimmista ja tärkeimmistä otoksista teetän albumeihini valokuvat, tarjoushinnoilla 0.09/kpl. Ei ole mielestäni edes kallista.
Entisiä aikojako kaipaisin näissä asioissa? En. Ja kaikkihan tässä maailmassa maksaa. Meidän päätettäväksemme jää valinta, mahdollisuuksineen.- Maalaismies*
Tekniikka kehittyy (voidaan sanoa), mutta ovatko sisällöt mielestäsi kehittyneet TV-ohjelmissa? Minun mielestäni eivät ole. Eikä digitekniikka nykymuodossaan ole kehittynyttä, ts. valmista. Jos se olisi mainostuksensa veroista, niin näin paljon avunhuutoja ei tarvittaisi.
- Aina vaan
Maalaismies* kirjoitti:
Tekniikka kehittyy (voidaan sanoa), mutta ovatko sisällöt mielestäsi kehittyneet TV-ohjelmissa? Minun mielestäni eivät ole. Eikä digitekniikka nykymuodossaan ole kehittynyttä, ts. valmista. Jos se olisi mainostuksensa veroista, niin näin paljon avunhuutoja ei tarvittaisi.
"Ja minähän en mistään mittään tiiä". Silti olen tänään tätä tieltä.
Valmista digitekniikka ei vielä liene, mutta ajattelen, että jostakinhan on aina alettava. Se on nyt käytössä ja kehittyy.
Ohjelmistako? Kesäajan tarjontaa lienee. Toki harmittaa näin syyskuussa. Mutta elän toivossa ja uskon, että niihinkin satsataan. Teema-kanavan anti on päässyt ilahduttamaan. - sitä käytät.
Maalaismies* kirjoitti:
Minulla oli miehen tietokone, kun hän kuoli,
mutta en käyttänyt juurikaan.
Kun sain tämän, olen istunut tässä vähän
liikaakin, ulkoilu ja muut harrastukset
(ranskan ja espanjan kieli) ovat jääneet
vähemmälle.
Poikkesin hiukan DIGI- aiheesta, mutta kun
minulla ei niitä boxeja vielä ole hankittu.
Asun kaapelitalossa ja olin maksanut TV-luvan
vain 31.08.2007 asti. Nyt sitten jatkoajalle
6 kk:ksi tein uuden TV-ilmoituksen.
Mietin ja katson, seuraan tilannetta.
Hyvä olisi päästä eroon TV-tottumuksista.
Lapseni tapasivat murrosikäisinä sanoa vanhemmilleen, jotka istuivat heidän paikalle tullessaan katsomassa "Kauniita ja rohkeita":
"Ahaa, kehittävää ohjelmaa!"
Kauniita ja rohkeita en enää katso, mutta
Anastasiaa kylläkin. :) - UllaMariaChristina
sitä käytät. kirjoitti:
Minulla oli miehen tietokone, kun hän kuoli,
mutta en käyttänyt juurikaan.
Kun sain tämän, olen istunut tässä vähän
liikaakin, ulkoilu ja muut harrastukset
(ranskan ja espanjan kieli) ovat jääneet
vähemmälle.
Poikkesin hiukan DIGI- aiheesta, mutta kun
minulla ei niitä boxeja vielä ole hankittu.
Asun kaapelitalossa ja olin maksanut TV-luvan
vain 31.08.2007 asti. Nyt sitten jatkoajalle
6 kk:ksi tein uuden TV-ilmoituksen.
Mietin ja katson, seuraan tilannetta.
Hyvä olisi päästä eroon TV-tottumuksista.
Lapseni tapasivat murrosikäisinä sanoa vanhemmilleen, jotka istuivat heidän paikalle tullessaan katsomassa "Kauniita ja rohkeita":
"Ahaa, kehittävää ohjelmaa!"
Kauniita ja rohkeita en enää katso, mutta
Anastasiaa kylläkin. :)olen minäkin jäänyt. Kauniita en ole voinut katsoa enää pariin vuoteen, niin tyhmiltä vaikuttivat. Ennen Anastasiaa olin koukussa Emmerdaliin.
Tänä aamuna ilahduin MTV3:n ison ruudun uutisista. Tämä näistä katsomisista. Aurinkoista päivää kaikille! Eihän täällä tarvitse erimielisyyttään anteeksi pyytää. Tämähän kuuluu keskusteluun.
Ei meistä kukaan kaipaa mihinkään pärevalkea- eikä höyryradioaikaan, en edes minä.
Loppulauseesi: "Meidän päätettäväksemme jää valinta, mahdollisuuksineen"
Ei yksi vaihtoehto, josta muut ovat päättäneet, maksattaneet katsojia ja rikastuttaneet huimasti heikä- ja ehkä teikäläisiäkin, ole mikään vaihtoehto - minusta.- Aina vaan
Ruuneperi kirjoitti:
Eihän täällä tarvitse erimielisyyttään anteeksi pyytää. Tämähän kuuluu keskusteluun.
Ei meistä kukaan kaipaa mihinkään pärevalkea- eikä höyryradioaikaan, en edes minä.
Ei yksi vaihtoehto, josta muut ovat päättäneet, maksattaneet katsojia ja rikastuttaneet huimasti heikä- ja ehkä teikäläisiäkin, ole mikään vaihtoehto - minusta.Kaksihan noita valittavana on, ottaa tai jättää ottamatta.
Kun ei ole kysymys mistään pienestä systeemistä, esim. silitysraudasta - ostanko uusimman mallin vai tyydynkö erilaisiin vanhanaikaisiin - niin en ymmärrä vaatia tuolta tekniikan alalta useampia anteja tarjolle.
Ja voi hyvä tavaton!:) Muut päättäneet! Maksattaneet! Rikastuttaneet!
Maailma muuttuu. Kaikki maksaa. Enkä kuvittelekaan, että minulta kysytään. Joko hyväksyn tai hylkään uuden tekniikan. - ollenkaan
Ruuneperi kirjoitti:
Eihän täällä tarvitse erimielisyyttään anteeksi pyytää. Tämähän kuuluu keskusteluun.
Ei yksi vaihtoehto, josta muut ovat päättäneet, maksattaneet katsojia ja rikastuttaneet huimasti heikä- ja ehkä teikäläisiäkin, ole mikään vaihtoehto - minusta.digi-televisioon.
Hollannissa vain pieni antennitalouksien ryhmä siirtyy siihen.
Suomi on ensimmäinen maa, jossa
l a a j a m i t t a i s e s t i siirrytään digi-tekniikkaan.
Sumua on heitetty silmille, kun on väitetty, ettei hd tule nopeasti, sillä se tulee.
:) - joskus VAIN
Aina vaan kirjoitti:
Kaksihan noita valittavana on, ottaa tai jättää ottamatta.
Kun ei ole kysymys mistään pienestä systeemistä, esim. silitysraudasta - ostanko uusimman mallin vai tyydynkö erilaisiin vanhanaikaisiin - niin en ymmärrä vaatia tuolta tekniikan alalta useampia anteja tarjolle.
Ja voi hyvä tavaton!:) Muut päättäneet! Maksattaneet! Rikastuttaneet!
Maailma muuttuu. Kaikki maksaa. Enkä kuvittelekaan, että minulta kysytään. Joko hyväksyn tai hylkään uuden tekniikan.onkos tämä vaanija tähänkin ketjuun tullut tärkeilemään!
- Aina vaan
joskus VAIN kirjoitti:
onkos tämä vaanija tähänkin ketjuun tullut tärkeilemään!
Tiedoksesi. Aikoihin en ole osallistunut keskusteluihin. Nyt poikkesin. Hm! :)
Mutta olokoon, sanoi pikku-sonni, kun ... - teräväpiirtotekniikka
ollenkaan kirjoitti:
digi-televisioon.
Sumua on heitetty silmille, kun on väitetty, ettei hd tule nopeasti, sillä se tulee.
:)Amerikassa siihen siirryttiin suoraan.
- on p a k k o siirtyä
ollenkaan kirjoitti:
digi-televisioon.
:)digiin???
Mikä ihmeen käskytys'yhteiskunta Suomi on?
Miksi puhutaankaan demokratiasta?
Olimmeko liian pitkään vieraan vallan alla,
niin että a i n a alistumme pakkovaltaan?
Mikä syy on siihen, etteivät kaapelitalot
saa jatkaa niin kuin nyt? - 24:s
UllaMariaChristina kirjoitti:
olen minäkin jäänyt. Kauniita en ole voinut katsoa enää pariin vuoteen, niin tyhmiltä vaikuttivat. Ennen Anastasiaa olin koukussa Emmerdaliin.
Tänä aamuna ilahduin MTV3:n ison ruudun uutisista. Tämä näistä katsomisista. Aurinkoista päivää kaikille!viesti tähän ketjuun, kun tämän lähetän. Posti junnaillut kummallisesti täällä.
Muuten tuo äskeinen "Saippuaprinssi" TV1:n kotikatsomossa ei ollut hassumpi. ollenkaan kirjoitti:
digi-televisioon.
:)Ruotsissa sammutetaan analogiset lähettimet aikataulun mukaisesti, siitä huolimatta että digitekniikka ei vielä kaikilla paikkakunnilla toimi. Näin on käynyt mm Gotlannin pohjoisosissa.
on p a k k o siirtyä kirjoitti:
digiin???
Mikä ihmeen käskytys'yhteiskunta Suomi on?
Miksi puhutaankaan demokratiasta?
Olimmeko liian pitkään vieraan vallan alla,
niin että a i n a alistumme pakkovaltaan?
Mikä syy on siihen, etteivät kaapelitalot
saa jatkaa niin kuin nyt?Jos analogiset lähetykset olisivat loppuneet äkkirysäyksellä, olisi Yle menettänyt lupamaksujaan. Moni katsoja olisi perunnut lupamaksunsa kun valmiutta digiin ei ollut.
Meiltä, pieneltä ihmisryhmältä, Suomen kansalta, ei kysytä mitään. Vaikutusmahdollisuutemme = 0 ja sellaisena pysyy.
Niistä miljoonista, jotka laitemyyjät tienaavat ja joista Valtiokin saa verotuloja, pitäisi subventoida edes varattominpia laitehankkijoita.
Oletteko muuten huomanneet? Analogisen vastaannoton ääni paukkuu. Siirryt digiin niin ääni on puhdas. Kiusa se on pienikin kiusa ja epäsuora pakotusyritys digiin.- yli 70 vee
Ruuneperi kirjoitti:
Jos analogiset lähetykset olisivat loppuneet äkkirysäyksellä, olisi Yle menettänyt lupamaksujaan. Moni katsoja olisi perunnut lupamaksunsa kun valmiutta digiin ei ollut.
Meiltä, pieneltä ihmisryhmältä, Suomen kansalta, ei kysytä mitään. Vaikutusmahdollisuutemme = 0 ja sellaisena pysyy.
Niistä miljoonista, jotka laitemyyjät tienaavat ja joista Valtiokin saa verotuloja, pitäisi subventoida edes varattominpia laitehankkijoita.
Oletteko muuten huomanneet? Analogisen vastaannoton ääni paukkuu. Siirryt digiin niin ääni on puhdas. Kiusa se on pienikin kiusa ja epäsuora pakotusyritys digiin.Analogisella puolella tekstitys pelaa, digin puolella ei.
Äänen voimakkuuden säätäminen on myös ongelma.
Ei nyt vielä kuitenkaan heitetä teeveellä vesilintua. Odotellaan. yli 70 vee kirjoitti:
Analogisella puolella tekstitys pelaa, digin puolella ei.
Äänen voimakkuuden säätäminen on myös ongelma.
Ei nyt vielä kuitenkaan heitetä teeveellä vesilintua. Odotellaan.Kun pystyt vertailemaan, on sinulla siis digiboxi.
Joko boxi on viallinen tai asetukset väärät.
Saanko neuvoa?
Paina MENU ja valitse yleiset käyttöasetukset. Valitse kielet ja paina OK. Valitse kieleksi Suomi (ellei se jo ole). Piana OK. Valtse ensisijainen tekstitys (Suomi) ja taas OK.
Kun nämä on tehty paina exit=ulos.
Näillä voit leikkiä huoletta. Ellei tekstiä synny on boxi rikki. Mahdollisista paikallisista
ongelmista en tiedä. Keskustele naapurien kanssa!- yli 70 vee
Ruuneperi kirjoitti:
Kun pystyt vertailemaan, on sinulla siis digiboxi.
Joko boxi on viallinen tai asetukset väärät.
Saanko neuvoa?
Paina MENU ja valitse yleiset käyttöasetukset. Valitse kielet ja paina OK. Valitse kieleksi Suomi (ellei se jo ole). Piana OK. Valtse ensisijainen tekstitys (Suomi) ja taas OK.
Kun nämä on tehty paina exit=ulos.
Näillä voit leikkiä huoletta. Ellei tekstiä synny on boxi rikki. Mahdollisista paikallisista
ongelmista en tiedä. Keskustele naapurien kanssa!Tämä tekstiongelma on ollut vasta 1.9. jälkeen!
Meillä on ollut boxi jo pitempään, kun se oli joku kampanjatarjous tallentavasta kaapeliboksista. Niitä kun ei juuri ole ollut markkinoilla.
Vanhasta muistista kuitenkin olemme tallentaneet edelleen vanhanaikasella videollamme, joten tämä tallentamisopettelu alkaa nyt. Onneksi on vielä siis puoli vuotta armonaikaa.
Mutta tosiaan se tekstitysongelma on putkahtanut esille nyt vasta. Tähän asti on pelannut.
Kanavien käynnistyminen on myöskin 1.9.jälkeen hidastunut. Kone pohtii aikansa, ennen kuin suostuu menemään halutulle kanavalle. Tarjoilee monia muita ensin.
Varmaankin meidän alueen ikioma ongelma. Kaapeliyhtiön autot näkyvät liikkuvan päivittäin tässä ympäristössämme.
Täytyy ottaa ohjekirja taas kouraan.
- maksulliseksi.
-eipä näe enää ilmaiseksi sexsi ohjelmaa.homma ei niinkään kiinnostanut ,mutta ne kauniit kropat.tommosta se oli nuorena ,ja vielä 50 kymppisenäkin.nyt ei oo kaveria eikä viitti lähtee hakemaan.(oon jo 71.)pelittäs kyllä,haukkuvat meitä vanhaks,niinkuin me luultiin aikanaan ,että eihän nuo.
- -jatkoa.
-sukupuoli mies,jäi sanomatta.
- Kalle-Aaretti
Ja jos teurastushommien esimerkkejä, niin perunapihvi muuttui sisäfileeksi.
Didiboksin ansiosta näen kunnolla kaikki kotimaiset ilmaiset tuottajat, ja jos haluan, niin maksusta satakunta muuta.
Aikaisemmin ei näkynyt kunolla kuin ykkönen. Muut oli lumisadetta.Tuskin kuvanlaadussa menetti kukaan. Lumipyry ja haamut poistuivat, äänenlaatukin parani.
Kyllä sinäkin kuitenkin pikkusen jouduit maksamaan.Ruuneperi kirjoitti:
Tuskin kuvanlaadussa menetti kukaan. Lumipyry ja haamut poistuivat, äänenlaatukin parani.
Kyllä sinäkin kuitenkin pikkusen jouduit maksamaan.on varmaan huonontunut, kun minusta ääni meni epäselvemmäksi.
Kunhan nyt jotakin purnaan, mutta toivon hartaasti, että ei kohta taas jotakin uusittaisi, ei tunnu tuonne päänuppiin menevän kovin nopsaan nämä kaikenmaailman uudistukset.
Yhden kun "sisäistää" kohta toista tuodaan tarjolle.
Kännykätkin on niin monimutkaisia, on tarjolla vaikka mitä, pakettikorttikin tulee kännykkään;))- Maalaismies*
SkillaN kirjoitti:
on varmaan huonontunut, kun minusta ääni meni epäselvemmäksi.
Kunhan nyt jotakin purnaan, mutta toivon hartaasti, että ei kohta taas jotakin uusittaisi, ei tunnu tuonne päänuppiin menevän kovin nopsaan nämä kaikenmaailman uudistukset.
Kännykätkin on niin monimutkaisia, on tarjolla vaikka mitä, pakettikorttikin tulee kännykkään;))Jokunen vuosi sitten ns. "sumea tekniikka" oli muodikasta. Se tarkoitti kodin koneissa, että yhdellä napin painalluksella laite hoitaa hommat.
Nyt on meilläkin neljä kapulaa eli kaukosäädintä, piuhoja joutuu vaihtamaan, pallo on välillä hukassa eikä mittään näy. Lastenlapsistakaan ei ole auttajaksi.
Niin että sellaista huipputekniikkaa digi on tuonut tullessaan. SkillaN kirjoitti:
on varmaan huonontunut, kun minusta ääni meni epäselvemmäksi.
Kännykätkin on niin monimutkaisia, on tarjolla vaikka mitä, pakettikorttikin tulee kännykkään;))Olen samaten ihmetellyt kuulemani suomen epäselvyyttä. Panenpa korvani taaakse ja soitan Yleen.
Yksi ongelma on kuvassakin: diginaamat ovat ananaamoja punaisempia. Tarkoitan, että värikylläisyys on suurempi digikuvassa, ainakin minulla.
Seuraan paljon Eurosporttia. Siellä ei kuva koskaan mene mosaiikiksi ja ääni on aina erittäin selvä.
Tunnen hyvin Ylen taustoja. Ennen heillä oli oma äänitekninen osastonsa, jossa suuri määrä teknikoita metsästi pienintä säröä ja vähäisinta kohinaa. Nyt ääni päästetään ulos miten sattuu.
Muistetaaan muuten, että kuvareportaasit tapahtuvat autenttisissa oloissa, joissa akustiikasta ei ole tietoakaan. Jokainen kuulolaitetta kokeillut tietää miten mikrofoni reagoi hälyisessä ympäristössä.- Asetuksissako vika?
Ruuneperi kirjoitti:
Olen samaten ihmetellyt kuulemani suomen epäselvyyttä. Panenpa korvani taaakse ja soitan Yleen.
Yksi ongelma on kuvassakin: diginaamat ovat ananaamoja punaisempia. Tarkoitan, että värikylläisyys on suurempi digikuvassa, ainakin minulla.
Seuraan paljon Eurosporttia. Siellä ei kuva koskaan mene mosaiikiksi ja ääni on aina erittäin selvä.
Tunnen hyvin Ylen taustoja. Ennen heillä oli oma äänitekninen osastonsa, jossa suuri määrä teknikoita metsästi pienintä säröä ja vähäisinta kohinaa. Nyt ääni päästetään ulos miten sattuu.
Muistetaaan muuten, että kuvareportaasit tapahtuvat autenttisissa oloissa, joissa akustiikasta ei ole tietoakaan. Jokainen kuulolaitetta kokeillut tietää miten mikrofoni reagoi hälyisessä ympäristössä.DIGI-DIGI.
- Kalle-Aaretti
Ruuneperi kirjoitti:
Tuskin kuvanlaadussa menetti kukaan. Lumipyry ja haamut poistuivat, äänenlaatukin parani.
Kyllä sinäkin kuitenkin pikkusen jouduit maksamaan.Digiboxi ilman kortinlukijaa maksoi n. 50 €.
Tv-lupamaksuja vouti karhuaa säännöllisesti. - Maalaismies*
Ruuneperin avaus keskittyi tarkastelemaan digitv:n saavutuksia. Kun katselee esim. YLE extran tämänpäiväistä tarjontaa, ei voi muuta kuin suu ymmyrkäisenä ihmetellä, miksi sellainen kanava on olemassa.
Se ilmoittaa itse:"Koko ajan ei voi tulla ohjelmaa. Silloin Extra tarjoaa Mielensäästäjiä: rauhoitu, katsele ja halutessasi soita. Puhelu ei maksa mitään, mutta jotain tapahtuu silti. Mielensäästäjiä on erilaisia, löydä ne kaikki).
Eria asia on digitekniikan ansiot vaikkapa valokuvaamisessa, kuvien käsittely ja valmistus tietsikalla ym. Tiedossa on, että TV on katoava luonnon vara. Siksi tuo säälimätön rahastus kelvottomalla tuotteella on sietämätöntä. - Kuin minun suustani,
Maalaismies* kirjoitti:
Ruuneperin avaus keskittyi tarkastelemaan digitv:n saavutuksia. Kun katselee esim. YLE extran tämänpäiväistä tarjontaa, ei voi muuta kuin suu ymmyrkäisenä ihmetellä, miksi sellainen kanava on olemassa.
Se ilmoittaa itse:"Koko ajan ei voi tulla ohjelmaa. Silloin Extra tarjoaa Mielensäästäjiä: rauhoitu, katsele ja halutessasi soita. Puhelu ei maksa mitään, mutta jotain tapahtuu silti. Mielensäästäjiä on erilaisia, löydä ne kaikki).
Eria asia on digitekniikan ansiot vaikkapa valokuvaamisessa, kuvien käsittely ja valmistus tietsikalla ym. Tiedossa on, että TV on katoava luonnon vara. Siksi tuo säälimätön rahastus kelvottomalla tuotteella on sietämätöntä.juuri noin sanon minäkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753636
- 463202
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512391Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442011- 1401769
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161595Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131471Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121289- 451214
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671130