miten saa omilla marginaaleilla olevan pohjan O-O:n oletukseksi? Niin kuin Wordissä talletetaan normal.dottiin oletuspohja?
OpenOffice oma aloituspohja
3
963
Vastaukset
- Poro1
samalla tavalla kuin wordissakin...
ELI:
- avaa tyhjä asiakirja
- tee muutokset marginaaleihin ja mihin muihin meinasit
- tallenna: tiedosto - tallenna nimellä - laita nimeksi vaikka omapohja1 ja valitse tiedostomuodoksi OpenDocument tekstiasiakirjamalli .OTT ja valitse kansio johon laitat (vaikka omat mallit kansioon)
Nyt sinulla on tallennettuna oma malli, jonka voit avata tarvittaessa:
tiedosto - uusi - malliasiakirja ja haet kansion jossa se on ja avaat mallin....
Kokeile, ei se ole vaikeaa...
Viisaammat kertokoot siitä oletuksesta enemmän...
:)Tyhjään asiakirjaan siis tehdään halutut muotoilut ja tallennetaan tiedosto tekstiasiakirjamallina (esimerkiksi omapohja1.ott), kuten Poro1 tuossa aiemmin neuvoikin.
Tärkeää kuitenkin on tallentaa malli oikeaan hakemistoon, jotta oletukseksi asettaminen onnistuu. Malli täytyy tallentaa hakemistoon, joka on asetuksissa määritetty mallien käyttämäksi hakemistoksi(siis Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org -> Polut -> Mallit). Ainakin omassa Windows-koneessani tuo polku on oletuksena C:\Documents and Settings\\Application Data\OpenOffice.org2\user\template. Siis käyttäjän kotihakemistossa olevassa Application Data -hakemistossa.
Sitten määrität kyseisen mallin oletukseksi seuraavasti:
Valitse Tiedosto-valikon Mallit-alivalikosta Järjestä...-komento.
Etsi Mallien hallinta -ikkunasta tallentamasi malli (omapohja1, tiedostotyyppiä ei tässä ikkunassa näytetä), luultavasti se on Omat mallit -hakemistossa (varmista, että alaosan alasvetovalikosta on valittu Mallit). Napsauta mallin nimeä ja valitse oikeassa reunassa olevasta Komennot-valikosta Aseta oletusmalliksi. Nyt uusi oletusmalli on asetettu, eli Tiedosto -> Uusi -> Tekstiasiakirja (tai vastaava pikanäppäin) avaa uuden mallin mukaisen dokumentin.- pelittää!!!!
Urmensch kirjoitti:
Tyhjään asiakirjaan siis tehdään halutut muotoilut ja tallennetaan tiedosto tekstiasiakirjamallina (esimerkiksi omapohja1.ott), kuten Poro1 tuossa aiemmin neuvoikin.
Tärkeää kuitenkin on tallentaa malli oikeaan hakemistoon, jotta oletukseksi asettaminen onnistuu. Malli täytyy tallentaa hakemistoon, joka on asetuksissa määritetty mallien käyttämäksi hakemistoksi(siis Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org -> Polut -> Mallit). Ainakin omassa Windows-koneessani tuo polku on oletuksena C:\Documents and Settings\\Application Data\OpenOffice.org2\user\template. Siis käyttäjän kotihakemistossa olevassa Application Data -hakemistossa.
Sitten määrität kyseisen mallin oletukseksi seuraavasti:
Valitse Tiedosto-valikon Mallit-alivalikosta Järjestä...-komento.
Etsi Mallien hallinta -ikkunasta tallentamasi malli (omapohja1, tiedostotyyppiä ei tässä ikkunassa näytetä), luultavasti se on Omat mallit -hakemistossa (varmista, että alaosan alasvetovalikosta on valittu Mallit). Napsauta mallin nimeä ja valitse oikeassa reunassa olevasta Komennot-valikosta Aseta oletusmalliksi. Nyt uusi oletusmalli on asetettu, eli Tiedosto -> Uusi -> Tekstiasiakirja (tai vastaava pikanäppäin) avaa uuden mallin mukaisen dokumentin.Kiitos vaivannäöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483