miten saa omilla marginaaleilla olevan pohjan O-O:n oletukseksi? Niin kuin Wordissä talletetaan normal.dottiin oletuspohja?
OpenOffice oma aloituspohja
3
924
Vastaukset
- Poro1
samalla tavalla kuin wordissakin...
ELI:
- avaa tyhjä asiakirja
- tee muutokset marginaaleihin ja mihin muihin meinasit
- tallenna: tiedosto - tallenna nimellä - laita nimeksi vaikka omapohja1 ja valitse tiedostomuodoksi OpenDocument tekstiasiakirjamalli .OTT ja valitse kansio johon laitat (vaikka omat mallit kansioon)
Nyt sinulla on tallennettuna oma malli, jonka voit avata tarvittaessa:
tiedosto - uusi - malliasiakirja ja haet kansion jossa se on ja avaat mallin....
Kokeile, ei se ole vaikeaa...
Viisaammat kertokoot siitä oletuksesta enemmän...
:)Tyhjään asiakirjaan siis tehdään halutut muotoilut ja tallennetaan tiedosto tekstiasiakirjamallina (esimerkiksi omapohja1.ott), kuten Poro1 tuossa aiemmin neuvoikin.
Tärkeää kuitenkin on tallentaa malli oikeaan hakemistoon, jotta oletukseksi asettaminen onnistuu. Malli täytyy tallentaa hakemistoon, joka on asetuksissa määritetty mallien käyttämäksi hakemistoksi(siis Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org -> Polut -> Mallit). Ainakin omassa Windows-koneessani tuo polku on oletuksena C:\Documents and Settings\\Application Data\OpenOffice.org2\user\template. Siis käyttäjän kotihakemistossa olevassa Application Data -hakemistossa.
Sitten määrität kyseisen mallin oletukseksi seuraavasti:
Valitse Tiedosto-valikon Mallit-alivalikosta Järjestä...-komento.
Etsi Mallien hallinta -ikkunasta tallentamasi malli (omapohja1, tiedostotyyppiä ei tässä ikkunassa näytetä), luultavasti se on Omat mallit -hakemistossa (varmista, että alaosan alasvetovalikosta on valittu Mallit). Napsauta mallin nimeä ja valitse oikeassa reunassa olevasta Komennot-valikosta Aseta oletusmalliksi. Nyt uusi oletusmalli on asetettu, eli Tiedosto -> Uusi -> Tekstiasiakirja (tai vastaava pikanäppäin) avaa uuden mallin mukaisen dokumentin.- pelittää!!!!
Urmensch kirjoitti:
Tyhjään asiakirjaan siis tehdään halutut muotoilut ja tallennetaan tiedosto tekstiasiakirjamallina (esimerkiksi omapohja1.ott), kuten Poro1 tuossa aiemmin neuvoikin.
Tärkeää kuitenkin on tallentaa malli oikeaan hakemistoon, jotta oletukseksi asettaminen onnistuu. Malli täytyy tallentaa hakemistoon, joka on asetuksissa määritetty mallien käyttämäksi hakemistoksi(siis Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org -> Polut -> Mallit). Ainakin omassa Windows-koneessani tuo polku on oletuksena C:\Documents and Settings\\Application Data\OpenOffice.org2\user\template. Siis käyttäjän kotihakemistossa olevassa Application Data -hakemistossa.
Sitten määrität kyseisen mallin oletukseksi seuraavasti:
Valitse Tiedosto-valikon Mallit-alivalikosta Järjestä...-komento.
Etsi Mallien hallinta -ikkunasta tallentamasi malli (omapohja1, tiedostotyyppiä ei tässä ikkunassa näytetä), luultavasti se on Omat mallit -hakemistossa (varmista, että alaosan alasvetovalikosta on valittu Mallit). Napsauta mallin nimeä ja valitse oikeassa reunassa olevasta Komennot-valikosta Aseta oletusmalliksi. Nyt uusi oletusmalli on asetettu, eli Tiedosto -> Uusi -> Tekstiasiakirja (tai vastaava pikanäppäin) avaa uuden mallin mukaisen dokumentin.Kiitos vaivannäöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700