Moro!!
Kyse on Olympus mju760-mallista. Nettiä selatessa kyseistä mallia ei liioin kehuta!! Kuitenkin ominaisuudet/ hinta (199 paikallisessa liikkeessä) tuntuisivat olevan kohdillaan. Merkki on kuitenkin tunnettu, joten voisi luulla, ettei ihan huonoa kuvaa tuottavaa kameraa tuoda markkinoille. Jos joku voisi kertoa mikä on pielessä kyseisessä kamerassa, niin kiitos jo etukäteen!!! :)
T: Ostoaikeissa oleva Jaska
Olympus digipokkari
5
633
Vastaukset
- miksi...
Olympus nyt vaan sattuu tekemään kameroita, jotka jäävät joillekin malleille jälkeen aika pahasti. Eihän tässäkään sen suurempaa vikaa ole, mutta kun ei se ole missään osa-alueella kovin hyväkään.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/OS760/OS760A.HTM
Ei ole kovin nopea, akkukesto ei ole hyvä, kuvanvakaaja ei toimi yhtä hyvin kuin Panasonicilla tai Canonilla, kenno ei ole kovin hyvä eikä optiikkaa voi myöskään kehua. Lisäksi Olympus käyttää xD-korttia ja kamerassa joka ei ole millään osa-alueella erinomainen niin se ei ole kovin hyvä asia. Jonkun Fuji F31fd voi ostaa hyvillä mielin vaikka käyttääkin xD-korttia, koska se nyt vaan sattuu olemaan kuvanlaadullisesti "paras" pokkari. Kattele tuolta ne testikuvat ja jos laatu kelpaa niin osta kamera. Voit myös lukea vanhoja viestejä, siellä tätä kameraa on käsitelty myös ja kerrottu paremmat vaihtoehdot.Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.
Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.
Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.
Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.- Jaskax
hexi kirjoitti:
Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.
Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.
Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.
Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.Kiitos vastauksista!!
Mieli tekisi ostaa kamera liikkeestä. Toissapäiväinen kauppakierros lähikaupungissa antoi aika vähän vauhtoehtoja (n.200E). Samsungia oli tarjolla, sonya ja canonia (ixukset tosin hintahaarukan yläpäässä).
Täytyy vielä harkita, ei sitä olympusta ole kyllä kehuttu, muttei mikään osaalue ihan huonokaan ole. Ja se roiskevesitiiviyskin houkuttaa.
T : Jaska - olet...
hexi kirjoitti:
Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.
Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.
Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.
Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.Jostain syystä ei tuo aikaisempi viesti tullut perille, joten kirjoitetaan uudelleen. Niin, pitää paikkaansa, että Panasonicilla on hyvät optiikat, mutta en nyt missään tapauksessa sanoisi Fujin optiikkaa heikoksi.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page11.asp
Se on terävä nurkkiin saakka ja ilman hyvää optiikkaa ei Fujin kenno pystyisi viemään voittoa muista 6-8 megapikselin kameroista. Erottelu kyvyssä Fuji on erittäin hyvä ja kyllähän sitä S6500fd optiikkaa kehuttiin myös, tosin se tulee Tamronilta(joka nyt ei mikään huippumerkki ole, mutta toimi hyvin tuossa kamerassa). Panasonic voisi ostaa Fujin ja Ricohin niin saataisiin laadukkaita kameroita.
- Jaskax
Moro taasen!!
Tormäsin tollaiselle "Ala test"- sivustolle, ja siinähän Olympus oli saanut ihan kohtuu hyvät arvostelut. Ei tosin mitään Fujin tai Canon ixuxen luokkaa, mutta päihitti esim saman hintaluokan samsungit. Taidan loppuviikolla sittenkin hakea valokuvausliikkeestä hopean Olympuksen
T : Jaska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511