Olympus digipokkari

Jaskax

Moro!!
Kyse on Olympus mju760-mallista. Nettiä selatessa kyseistä mallia ei liioin kehuta!! Kuitenkin ominaisuudet/ hinta (199 paikallisessa liikkeessä) tuntuisivat olevan kohdillaan. Merkki on kuitenkin tunnettu, joten voisi luulla, ettei ihan huonoa kuvaa tuottavaa kameraa tuoda markkinoille. Jos joku voisi kertoa mikä on pielessä kyseisessä kamerassa, niin kiitos jo etukäteen!!! :)

T: Ostoaikeissa oleva Jaska

5

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi...

      Olympus nyt vaan sattuu tekemään kameroita, jotka jäävät joillekin malleille jälkeen aika pahasti. Eihän tässäkään sen suurempaa vikaa ole, mutta kun ei se ole missään osa-alueella kovin hyväkään.

      http://www.imaging-resource.com/PRODS/OS760/OS760A.HTM

      Ei ole kovin nopea, akkukesto ei ole hyvä, kuvanvakaaja ei toimi yhtä hyvin kuin Panasonicilla tai Canonilla, kenno ei ole kovin hyvä eikä optiikkaa voi myöskään kehua. Lisäksi Olympus käyttää xD-korttia ja kamerassa joka ei ole millään osa-alueella erinomainen niin se ei ole kovin hyvä asia. Jonkun Fuji F31fd voi ostaa hyvillä mielin vaikka käyttääkin xD-korttia, koska se nyt vaan sattuu olemaan kuvanlaadullisesti "paras" pokkari. Kattele tuolta ne testikuvat ja jos laatu kelpaa niin osta kamera. Voit myös lukea vanhoja viestejä, siellä tätä kameraa on käsitelty myös ja kerrottu paremmat vaihtoehdot.

      • Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.

        Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.

        Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.

        Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.


      • Jaskax
        hexi kirjoitti:

        Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.

        Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.

        Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.

        Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.

        Kiitos vastauksista!!

        Mieli tekisi ostaa kamera liikkeestä. Toissapäiväinen kauppakierros lähikaupungissa antoi aika vähän vauhtoehtoja (n.200E). Samsungia oli tarjolla, sonya ja canonia (ixukset tosin hintahaarukan yläpäässä).
        Täytyy vielä harkita, ei sitä olympusta ole kyllä kehuttu, muttei mikään osaalue ihan huonokaan ole. Ja se roiskevesitiiviyskin houkuttaa.

        T : Jaska


      • olet...
        hexi kirjoitti:

        Kuten mainitsit Olympus on hieman keskitasoa heikompi kamerana. Mitään vahvuuksia sillä ei ole.

        Mainitsemasi Fuji ei myöskään ole joka suhteessa paras. Se soveltuu erityisen hyvin hämärä kuvaukseen ehkä parhaan kennon ansiosta, mutta ongelmana on optiikan heikko piiro reunoilla täydellä aukolla.

        Tämä optiikan keskinkertainen piirto haittaa jonkin verran päivälläkin kuvaamista. Mikäli Fuji haluaisi valmistaa "parhaan" pokkarin optiikka olisi sen tilattava Carl Zeissiltä tai Leicalta. nämä kaksi tekevät kunnon optiikkaa. Optiikan merkitystä ei koskaan voi väheksyä.

        Leican optiikkaa käyttää ainakin Panasonic.

        Jostain syystä ei tuo aikaisempi viesti tullut perille, joten kirjoitetaan uudelleen. Niin, pitää paikkaansa, että Panasonicilla on hyvät optiikat, mutta en nyt missään tapauksessa sanoisi Fujin optiikkaa heikoksi.

        http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page11.asp

        Se on terävä nurkkiin saakka ja ilman hyvää optiikkaa ei Fujin kenno pystyisi viemään voittoa muista 6-8 megapikselin kameroista. Erottelu kyvyssä Fuji on erittäin hyvä ja kyllähän sitä S6500fd optiikkaa kehuttiin myös, tosin se tulee Tamronilta(joka nyt ei mikään huippumerkki ole, mutta toimi hyvin tuossa kamerassa). Panasonic voisi ostaa Fujin ja Ricohin niin saataisiin laadukkaita kameroita.


    • Jaskax

      Moro taasen!!

      Tormäsin tollaiselle "Ala test"- sivustolle, ja siinähän Olympus oli saanut ihan kohtuu hyvät arvostelut. Ei tosin mitään Fujin tai Canon ixuxen luokkaa, mutta päihitti esim saman hintaluokan samsungit. Taidan loppuviikolla sittenkin hakea valokuvausliikkeestä hopean Olympuksen

      T : Jaska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe