Tänään hamstrausvimma iski ollessani kaupassa. Hamstrasin täysjyväriisiä, koiranruokaa, eri teelaatuja.. Seuraavalla kauppareissulla aion hankkia ison määrän lämpökynttilöitä, sillä iso laatikko ammottaa tyhjyyttään..
Kuinkas te muut, ostatteko isoja varastoja kotiin? Omalta kohdalta tykkään siitä, että paljon käyttämiäni asioita on on moneksi viikoksi eteenpäin..
Kai se on myös jonkinlaista alitajuista varautumista kylmän talven varalle.. Varastot kuntoon ja shaalin sisälle lämmittelemään :)..
Ja ainakin minulla on jo alkanut kynttilöiden polttelukausi. Entäs teillä muilla?
Vimma hamstrata..
25
919
Vastaukset
- MyNicki
muuten olisivat päivät kauniit tapahtumaltaan köyhiä.
Super-market ei myy yksitellen tarpeita meidän, aina tulee se määrä ylimääräinen, jonka tarvitsee sitten...jos se löytyy sitten, kun tarvitsee ja jos ei..kauppaan marketin..taas :)))- Taikarotta
Omalta kohdalta hermostun jatkuvasta kaupoissa ramppaamisesta. Mieluummin kerran ja kunnolla listan kanssa..
Tänäänkin olisi tehnyt mieli työntää ostoskärryillä liian hitaita ihmisiä pois tieltä. Joskus tuo kärsimättömyys nousee pintaan :)..
Mielenkiintoinen galleria sulla... kiittää ja kumartaa... ja syvään...=))))
Mitään en hamstraa, mutta tarjousten perässä juoksen... pitäähän sitä kuntoilla...=))))
Eipä pala kynttilät... eikä kyllä mikään muukaan...=))))- Taikarotta
Tarkoituksena on pitää kaukana muut kuin mukavat ihmiset sähköpostistani, mutta ei toisaalta estää mukaviin ihmisiin tutustuminen.
Olen huono noiden tarjousten perässä juoksija. Jos kohdalle osuu niin sitten. Toisaalta moni tarjoustuote näyttää olevan aika epäterveellisestä päästä. No, tietysti hedelmät ja liha..
Täällä palaa välillä myös päreet :D. Kynttilät kuitenkin mukavasti rauhoittavat mieltä ja tuovat tunnelmaa..
- auto käytettävissä.
Tänään ostin tarkoituksellisesti paljon tavaraa ja tulin sitten taksilla kotiin.
Kärryillä kamat taksin luo, taksilla pääsen kotiovelle. Kyytimaksu ei ollut päätähuimaava, 13,70 vain ja pyöristin 15 euroon. Kuljettaja kantoi kassit takakontista ovelleni ja toivotti hyvät viikonloput.
Moni pistää tuollaisen summan helposti tupakkaan ja kaljaan tai makeisiin, minä kustannan sillä autonkuljettajan ja kyydin.
Kevyiden ostosten päivinä nautin kävelymatkoista lähikaupalle mutta kun on hamstrauspäivä, menen isolle ostarille koska monissa tuotteissa pakkauskootkin ovat isompia. Kuten niissä mainitsemissasi lämpökynttilöissä! Ostarilta saan 50 kpl pusseissa, lähikaupasta puolet vähemmän. Ja niitä kuluu! Nytkin palaa 5 yhtä aikaa. Kohta vien lyhtyyn ulos yhden.
Kauhean isoja asioita en hamstraa, kuten jättisäkkejä vessapaperia. Kotini ei ole varasto! Ja säästö verraten pienempiin pakkauksiin on lopultakin naurettavan pieni.
Hyvissä tuotteissa kuten tarjouskahveissa, on sitten taas ostorajoitus kuten pressakahvissa tänään: sai vain 2 pak. per talous.- Taikarotta
Olen miettinyt autosta luopumista. No, päädyin laittamaan talveksi seisomaan. Saa olla puolilämpimässä tallissa. Mietin sitten ensi vuonna luovunko autosta. Minusta ei kuullosta ollenkaan hullulta välillä taksin käyttö. Halvempaa se on verrattuna oman auton käyttöön. Ensi kesäksi hankin uuden polkupyörän.
Tällä hetkellä palaa kaksi lämpökynttilää, normaalisti kolme kynttilää kerralla :).
Hamstrauksen liittyy lähinnä omaan ja koirieni ruokiin, lämpökynttilöihin jne.. Siis sellaiseen, mikä kuluu. Ylimääräisen tavaran olen oppinut kierrättämään.
.. tulee mieleen; (aamu)kahvi ja vessapaperi..
Niitä on 'pakko' olla, ja tulee hamstrattuakin :)
Toisinaan jokin maustepurkki saattaa ammottaa
tyhjyyttään, kuten illalla paprikajauhe, eikä
ollu edes eka kerta kun sitä kaipasin.
Lämpökynttilätilanne pitääkin katsoa, vielä en
ole poltellut. Pari sitruunantuoksuista tuli ostettua,
jos tuoksu ei miellytä, ne voi polttaa pihalla :)- Taikarotta
Hyvä nähdä, että on muitakin. Oikeastaan ärsyttävä tilanne, jos jotakin tarpeellista ei löydy kotoa sitä tarvittaessa. Kauppareissuilla kuluu sitten aikaa, kun ensimmäisen kaupan jälkeen tulee mentyä toiseen ja sitä seuraavaan kauppaan. Viimeeksi ensin kodinkoneliikkeeseen ja sitten vaatteiden outlet-myymälään..
- niisku-myy46
ostan varastoon esim. vessapaperia tai pesuainetta. Enpä just muuta.
No, pakastimeen tietty jotain makkaraa tms, jos on joku hurja tarjous.- Taikarotta
Löytyyhän meitä hamstraajia :).
Vessapaperi näyttää olevan suosikkilistalla ykkösenä.
Ostan pakkaseen koiria varten jauhelihaa 1-2 kg kerralla ja pakastan pienissä rasioissa. Tarjoilen jauhelihan sitten täysjyväriisin kanssa.
- 41 naikkonen
no taidan myös olla outo kun hamstraan vessapaperia ym. muita hygieniatuotteita mielin määrin.liittyykö tämä jotenkin 40-kympin juttuun? avokkini aina sanoo, että miksi esim. ostan dödöä monta purkkia lisää, kun kaapissa on vielä pari purkkia.
- Taikarotta
Toisaalta, jos vessapaperi olisi aina lopussa, avokkisi voisi olla toisissa aatoksissa? Tunnistan tuon dödöhamstrauksen. Vähintään kolme purkkia pitää olla kotona ;).
Ehkä piirre säilyy aikaisempien sukupolvien elämästä. Sota-aikana oli kaikesta pulaa, maatiloilla säilytettiin kaikkea mahdollista pahan päivän varalle. Jos mennään historiassa vielä eteenpäin, olimme keräilijöitä.
Ehkä kyseessä on alitajuista varautumista pahan päivän varalle. Jos tapahtuisi joku kriisitilanne, niin ei heti lopu tarvittavat asiat.
- Seijasini
Aurinkoista sunnuntaita!
Itse pyrin käymään vain kerran viikossa kaupassa. No, maitoa pitää hakea välilläkin. Fillarilla/jalkaisin ei tuo hamstrauspuoli sitten 4-henkiselle perheelle onnistukaan.
Hygieniatuotteita, ruoka- ja kahviservettejä sekä kynttilöitä ja tuikkulyhtyjä tulee hankittua tajouksista pidemmäksi ajaksi kerralla. Ja välillä muutenkin.
*kynttilöiden polttelu on aloitettu samaan tahtiin iltojen hämärtymisen kanssa*- Taikarotta
Katselin eilen kaupungilla uusia tuikkulyhtyjä. Nyt yritän vakuutella, etten tarvitse niitä ja välillä laskeskelen, kuinka monta olisi sopiva määrä. Nuo tuikkulyhdyt olisivat joulua varten.. Liian hempeitä ja koristeellisia muuten makuuni.., mutta olivat niin kauniita ;). Hankintalistalla on kaksi lampaantaljaa koiria varten talveksi. Näyttävät hyvältä ruskealla nahkasohvalla. Samalla pitävät koirat lämpiminä ja tyytyväisinä. Aivan selvästi liikkeellä on jonkin sortin sisustusvimmaakin..
Lautasliinoja en kahmi pitkään aikaan. Jostain kumman syystä niitä on kertynyt :). Tästä taas huomaa kaksijakoisuuteni. Minimalisti, joka hamstraa kuluvaa tavaraa. Omalta kohdalta pyrin myös käymään harvoin kaupassa. Sellainen kerta viikossa olisi optimi. - Seijasini
Taikarotta kirjoitti:
Katselin eilen kaupungilla uusia tuikkulyhtyjä. Nyt yritän vakuutella, etten tarvitse niitä ja välillä laskeskelen, kuinka monta olisi sopiva määrä. Nuo tuikkulyhdyt olisivat joulua varten.. Liian hempeitä ja koristeellisia muuten makuuni.., mutta olivat niin kauniita ;). Hankintalistalla on kaksi lampaantaljaa koiria varten talveksi. Näyttävät hyvältä ruskealla nahkasohvalla. Samalla pitävät koirat lämpiminä ja tyytyväisinä. Aivan selvästi liikkeellä on jonkin sortin sisustusvimmaakin..
Lautasliinoja en kahmi pitkään aikaan. Jostain kumman syystä niitä on kertynyt :). Tästä taas huomaa kaksijakoisuuteni. Minimalisti, joka hamstraa kuluvaa tavaraa. Omalta kohdalta pyrin myös käymään harvoin kaupassa. Sellainen kerta viikossa olisi optimi.Unohtui eilen yksi todellinen hamstrauksen kohde...
Mulla on iso arkullinen villalankoja. Ja siitä huolimatta katse eksyy etenkin syksyisin tutkailemaan uusia, mehukkaan värisiä lankakeriä. Ja turhan usein niitä tarttuu sitten mukaankin... Varastoa alkaa olla jo yli kotitarpeen, vaikka laittaisin puikot kilkattamaan turbovauhdilla. *nauraa*
Kun sitä muutakin elämää on, mm. töihin pitää tulla välillä.
*Ei liene vaikea arvata, mitä löytyy joulupukin tuomisina. Sukkia ja lapasia, raitaisia pilkullisia....* - Taikarotta
Seijasini kirjoitti:
Unohtui eilen yksi todellinen hamstrauksen kohde...
Mulla on iso arkullinen villalankoja. Ja siitä huolimatta katse eksyy etenkin syksyisin tutkailemaan uusia, mehukkaan värisiä lankakeriä. Ja turhan usein niitä tarttuu sitten mukaankin... Varastoa alkaa olla jo yli kotitarpeen, vaikka laittaisin puikot kilkattamaan turbovauhdilla. *nauraa*
Kun sitä muutakin elämää on, mm. töihin pitää tulla välillä.
*Ei liene vaikea arvata, mitä löytyy joulupukin tuomisina. Sukkia ja lapasia, raitaisia pilkullisia....*Luulen, että on aika yleistä. Toisaalta hyvä valikoima takaa sen, että tarvittavaa lankaa löytyy aina.
Olen päässyt osaan osasta paheistani. Yhdessä vaiheessa valmistin omin käsin paperia ja säästin kaikki mahdolliset värikkäät paperit. Oli sen verran märkää ja tilaa vievää puuhaa, että lopetin. Kaksi kassillista omatekemiä papereita ja valmistusvälineet kiikutin ystävälle ja hänen tyttärelleen. Tytär oli sopivassa askarteluiässä.
Toinen paheeni liittyi nukkekodin kalusteisiin ja tarvikkeisiin. Säästin kaikki rautalangan pätkät ym. Lopulta luovuin jopa moottorikäyttöisestä lehtisahastani. Totesin, etten halua käyttää kaikkea aikaani askarteluun ja säilytellä kaikenlaista kummallista.
No, tämänhetkinen tilanteeni on kahdet housut pitäisi lyhentää, vaihtaa vetoketju fleecepusakkaan, kolme ostettua kangasta (leveät housut ja hame jokaisesta kankaasta). Eli viime vuonna jossakin vaiheessa tein urakalla kaiken keskeneräisen pois.. - Taikarotta
Taikarotta kirjoitti:
Luulen, että on aika yleistä. Toisaalta hyvä valikoima takaa sen, että tarvittavaa lankaa löytyy aina.
Olen päässyt osaan osasta paheistani. Yhdessä vaiheessa valmistin omin käsin paperia ja säästin kaikki mahdolliset värikkäät paperit. Oli sen verran märkää ja tilaa vievää puuhaa, että lopetin. Kaksi kassillista omatekemiä papereita ja valmistusvälineet kiikutin ystävälle ja hänen tyttärelleen. Tytär oli sopivassa askarteluiässä.
Toinen paheeni liittyi nukkekodin kalusteisiin ja tarvikkeisiin. Säästin kaikki rautalangan pätkät ym. Lopulta luovuin jopa moottorikäyttöisestä lehtisahastani. Totesin, etten halua käyttää kaikkea aikaani askarteluun ja säilytellä kaikenlaista kummallista.
No, tämänhetkinen tilanteeni on kahdet housut pitäisi lyhentää, vaihtaa vetoketju fleecepusakkaan, kolme ostettua kangasta (leveät housut ja hame jokaisesta kankaasta). Eli viime vuonna jossakin vaiheessa tein urakalla kaiken keskeneräisen pois..Lämpökynttilät ja lampaantaljat ovat ostettu. Vanhempi koira ojentelee kuin kissa etukäpäliään taljan päällä sohvalla.
Yksi hamstraus vielä.. Tänään tarttui kolme joululahjaa mukaan.. Ostelen pitkin vuotta ajatuksella lahjoja.. - Seijasini
Taikarotta kirjoitti:
Lämpökynttilät ja lampaantaljat ovat ostettu. Vanhempi koira ojentelee kuin kissa etukäpäliään taljan päällä sohvalla.
Yksi hamstraus vielä.. Tänään tarttui kolme joululahjaa mukaan.. Ostelen pitkin vuotta ajatuksella lahjoja..Lahjavaraston keräys on minullakin ympärivuotinen projekti... Sinne sekä tehdään itse että ostellaan kohdalle osuvia sopivalta tuntuvia löytöjä. Ei iske paniikki, kun lapsia kutsutaan kavereiden synttäreille tai sisarusten lapset täyttävät vuosia...
Joulukin saa tulla turhia hötkyilemättä, kun voin keskittyä täysin keittiön täyttämiseen kaardemumman ja vaniljan tuoksulla eli leipoa yksin tai tenavat apuanani. Ja sen ajan, kun valtaosa kansasta vaeltaa tavarataloissa, voin rauhoittua kotona kynttilän valossa lempimusiikkia kuunnellen :) - Taikarotta
Seijasini kirjoitti:
Lahjavaraston keräys on minullakin ympärivuotinen projekti... Sinne sekä tehdään itse että ostellaan kohdalle osuvia sopivalta tuntuvia löytöjä. Ei iske paniikki, kun lapsia kutsutaan kavereiden synttäreille tai sisarusten lapset täyttävät vuosia...
Joulukin saa tulla turhia hötkyilemättä, kun voin keskittyä täysin keittiön täyttämiseen kaardemumman ja vaniljan tuoksulla eli leipoa yksin tai tenavat apuanani. Ja sen ajan, kun valtaosa kansasta vaeltaa tavarataloissa, voin rauhoittua kotona kynttilän valossa lempimusiikkia kuunnellen :)Kaikilla sukulaisilla ja ystävillä on jo kaikkea, joten todella tarkkaan pitää miettiä, mitä ostaa.
- Seijasini
Taikarotta kirjoitti:
Kaikilla sukulaisilla ja ystävillä on jo kaikkea, joten todella tarkkaan pitää miettiä, mitä ostaa.
Teimme sisarusten,lähimpien serkkujen ja ystävien kanssa jo vuosia sitten sopimuksen, jonka mukaan annamme lahjoja lähinnä vain lapsille. Ja aikuisille vain erityisinä merkkipäivinä.
Kyläillessä viedään toki viemisiä aina tilanteesta ja vuodenajasta riippuen... Voivat olla mitä tahansa joulukukasta itse tehtyyn lanttulaatikkoon tai kynttilästä perheen harrastuksiin liittyviin juttuihin... - Taikarotta
Seijasini kirjoitti:
Teimme sisarusten,lähimpien serkkujen ja ystävien kanssa jo vuosia sitten sopimuksen, jonka mukaan annamme lahjoja lähinnä vain lapsille. Ja aikuisille vain erityisinä merkkipäivinä.
Kyläillessä viedään toki viemisiä aina tilanteesta ja vuodenajasta riippuen... Voivat olla mitä tahansa joulukukasta itse tehtyyn lanttulaatikkoon tai kynttilästä perheen harrastuksiin liittyviin juttuihin...Minulla on vanhempi sisko, joka ei moiseen suostuisi :). Toisaalta todella hyvä ystävä, jolle on mukava ostaa jotakin jouluna ja syntymäpäivänä.
Yksi, mitä olen viime aikoina ostanut viemisiksi, on keittiön oveen kiinnitettävät magneetit kauniilla maisemilla ja mietelauseilla.
- zagobane
Tiedätkös paljonko tuosta polttelusta tulee hiilidioksidia ym. muita päästöjä?
Sinut pitäisi sitoa päästökauppaan.- Taikarotta
Voin luopua kaasua muodostavien elintarvikkeiden käyttämisestä, jopa lihasta. Voin luopua autosta ja siirtyä pyöräilijäksi. Voin edelleenkin alentaa huoneen lämpötilaa (vaikka se on alhainen). Voin luopua saunasta tai käydä hyvin harvoin. Voin opetella vielä minimalistisemmaksi. Voisin sijoittaa tuulivoimaan.. MUTTA kynttilöistä en luovu ;).
- kynttilöidenaikaan
kauppaan niin mieluusti yrittää hankkia kaikkea tarpeellista kotio kaikenvaralta-ajaksi. Ja muutenkin on kiva,että kotona on juttuja "pikku varaston verran"/hamstrailen kyllä muutenkin -valitettavasti- sukulaisille ja ystäville ja jne. annettavaksi
:) - kynttilöitä on muutamia poltettu, ihanaa kynttilöiden aikaa elellään nyt - :)- Taikarotta
Ehkä olemme sen verran järjestelmällisiä, että haluamme ennakoida tulevaisuuden. Minua tuo kynttilöiden polttelu rauhoittaa mukavasti. Saa aikaiseksi kiirettömyyden tunnelman..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693034
- 432963
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle502302Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401966- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71368Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421146
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106