rekkakuskeilla liian suuret palkat

kuljetusalalla

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=1500000000000119&posting=22000000028971721
että miksi rekkakuskeilla pitää olla isompi palkka kuin siivoojilla

32

11471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä suurempi palkka

      Itse en ole "rekkamies", mutta itse olen sitä mieltä, että mitä suurempi vastuu = sitä suurempi palkka...

      Eli jos siivoojalta herpaantuu hetkeksi tarkkuus ja yksi villakoira jää pyydystämättä, niin seuraukset eivät liene mitenkään vakavat.

      Mutta jos "rekkamiehen" tarkkaavaisuus herpaantuu edes hetkeksi, saattaa tuloksena olla "jotain josta iltapäivälehdet näkevät vain märkää unta"...

      Itsekkin työskentelen "varasto" hommissa, ja saan pelkästään siitä hyvästä että pyörittelen vain 3500kg painavaa trukkia 100e kk/verrattuna perus jalkamieheen, ns "trukki vastuuna"

      Joten kun puhutaan n. 60 tonnista, lienee vastuu aivan toista luokkaa, joten palkkakin sen mukaan!!

    • väite

      ei pidä paikkaansa,täysperäkuskin palkka jää alle 1900:n euron kuussa noilla tunneilla.

    • jooooooo

      Mietippä vähän että miksi. Olisko työn haasteellisuus yks syy. Jättäkää siivoamatta pariksi viikoksi joku paikka, niin eiköhän joku osaa sitte arvostaa jo teidänkin työtänne...

      • vastaa tämän

        hetken palkkaus sitä mitä kuljetus hommista täytys saada siihen nähden kuinka raskaasta työstä on kyse ja vastuullisuudesta.Kauhullu taas odotan jo talvea kun teiden talvikunnossapito on alaarvosta monilla sellasilla teillä missä liikenne määrät on hurjat ja tiet alaarvoiset.Eli epäsäännöllinen työ,päivät venyy ja paukkuu,vastuullisuus kova tuolla teillä liikuttaessa syksyllä pilkkopimeässä ja talvella liukkaan aikaan.Ja kaikki kuormien purkamiset ja lastaukset.Eli kyllä sitä muutakin joutuu tekemään kun pelkästään ajamaan.Eli palkkaa lisää!


    • ihan vain työtunneista

      Enemmän työtunteja isompi palkka. Tuollakin joku siivousteknikko meuhkaa, entiedä mikä on siivousteknikko, onko se jokin esimes tyyliin?

      Kuljetusaloilla ainoa millä tienaa on se että tekee kaksi kertaa muita duunareita enemmän työtunteja. Muutoin palkka on ihan sama.

      Sikäli ajaminen ammattina on vaativa koska et voi kun huvittaa ummistaa silmiäsi ja huilata hetken. Ajaessa jos niin jos tekee niin jokainen voi kuvitella mitä siitä voi seurata. Että periaatteessa yleensä ajo ammateissa tiena liian vähän.

      Taksihommmissa tienaa: Ajat vaikka vain viikonloppuja niin saat hyvinkin ainakin yhtä paljon kuin että tekisit arkityötä 8h/pv/20 työpäivää/kk. Mutta paljon saa ajaa sitten viikonloppuna.

    • mä vaan

      Helposti voisi luulla että rekkamiehillä helppoa,ajella vaan. Mikäs sen kivempaa.Mutta kyllä se on paljon muutakin.
      Haluaisitko itse tehdä pitkää päivää eikä tietoa milloin pääsee taas omaan sänkyyn ja suihkuun.
      Hattua nostan! Pitää kuunnella ainaista valitusta siitä,että nyt kiireesti sinne ja sinne jne. Tai vaikka olisitkin ajoissa niin jokin menee aina huonosti. Odottelua. Nopesti syömään makkaraa ja matka jatkuu. Väsymystä. Herätyksiä 3-5 aikaan aamulla..Rekkamiehet on kunnon miehiä!!:)

    • Jekkamies

      Eiköhän se ole sanomatta selvä mix rekkamiehillä on paremmat palkat kuin siivoojilla. Eiköhän rekalla aju ole haastavampaa hommaa, kuin luudan varressa notkuminen.

    • muksu

      Oletko ajatellut mikä vastuu siinä hommassa on!
      iten en aja työkseni, mutta mielestäni he ovat ansainneet palkkansa ja mun puolesta lisää palkkaa vaan. Niin ja oikeasti kaikille!

      • ihan sama

        onko sinulla kymmenen litran sankko ja moppi vai 60t yhdistelmä.


      • hip hurraa
        ihan sama kirjoitti:

        onko sinulla kymmenen litran sankko ja moppi vai 60t yhdistelmä.

        Jatketaan samaan malliin!


      • kärpäsestä härkänen
        ihan sama kirjoitti:

        onko sinulla kymmenen litran sankko ja moppi vai 60t yhdistelmä.

        eli tarkastellaan asiaa toisesta kulmasta. Kuvitellaan, että siivooja nn. on töissä vaikka jossakin tutkimuslaboratoriossa. Siellä on professori x:n tutkimustyö keskellä labraa viittä vailla läpimurtoa johon on jo uhrattu aikaa 20v. ja rahaa 5Mekeä. Siivooja nn. saapuu paikalle entiseen tapaan, mutta hetkellisesti keskittymiskyky herpaantuu, jolloin luuta huitaisee vikapaikkaan ja ämpäri kaatuu sillä seurauksella, että professori x:n elämäntyö tuhoutuu. Keksintö olisi voinut pelastaa vaikka maapallon tuholta. Kysymys kuuluu kenenkä on vastuu tästä ja oliko siivooja tarpeeksi motivoitunut tehtäväänsä huonolla palkalla.

        Samaa voisi varmaan soveltaa rekkakuskiin joka kuljettaa vähintään yhtä arvokasta lastia paikasta a paikkaan b parhaan taitonsa mukaan, mutta kuitenkin turaa koko homman.

        Elikkäs lopputuloksena voidaan sanoa, että vaikea on arvioida kuka tekee sitä arvokkainta ja vastuullisinta työtä, oli välineenä sitten moppi tai rekka!


      • prohvessoori on
        kärpäsestä härkänen kirjoitti:

        eli tarkastellaan asiaa toisesta kulmasta. Kuvitellaan, että siivooja nn. on töissä vaikka jossakin tutkimuslaboratoriossa. Siellä on professori x:n tutkimustyö keskellä labraa viittä vailla läpimurtoa johon on jo uhrattu aikaa 20v. ja rahaa 5Mekeä. Siivooja nn. saapuu paikalle entiseen tapaan, mutta hetkellisesti keskittymiskyky herpaantuu, jolloin luuta huitaisee vikapaikkaan ja ämpäri kaatuu sillä seurauksella, että professori x:n elämäntyö tuhoutuu. Keksintö olisi voinut pelastaa vaikka maapallon tuholta. Kysymys kuuluu kenenkä on vastuu tästä ja oliko siivooja tarpeeksi motivoitunut tehtäväänsä huonolla palkalla.

        Samaa voisi varmaan soveltaa rekkakuskiin joka kuljettaa vähintään yhtä arvokasta lastia paikasta a paikkaan b parhaan taitonsa mukaan, mutta kuitenkin turaa koko homman.

        Elikkäs lopputuloksena voidaan sanoa, että vaikea on arvioida kuka tekee sitä arvokkainta ja vastuullisinta työtä, oli välineenä sitten moppi tai rekka!

        pari viikkoa pois töistä, niin välttämättä se ei näy missään. Vaan jos se siivooja on kaksi viikkoa "kateissa", niin varmaan huomataan.


      • ole normisiivoojia!
        kärpäsestä härkänen kirjoitti:

        eli tarkastellaan asiaa toisesta kulmasta. Kuvitellaan, että siivooja nn. on töissä vaikka jossakin tutkimuslaboratoriossa. Siellä on professori x:n tutkimustyö keskellä labraa viittä vailla läpimurtoa johon on jo uhrattu aikaa 20v. ja rahaa 5Mekeä. Siivooja nn. saapuu paikalle entiseen tapaan, mutta hetkellisesti keskittymiskyky herpaantuu, jolloin luuta huitaisee vikapaikkaan ja ämpäri kaatuu sillä seurauksella, että professori x:n elämäntyö tuhoutuu. Keksintö olisi voinut pelastaa vaikka maapallon tuholta. Kysymys kuuluu kenenkä on vastuu tästä ja oliko siivooja tarpeeksi motivoitunut tehtäväänsä huonolla palkalla.

        Samaa voisi varmaan soveltaa rekkakuskiin joka kuljettaa vähintään yhtä arvokasta lastia paikasta a paikkaan b parhaan taitonsa mukaan, mutta kuitenkin turaa koko homman.

        Elikkäs lopputuloksena voidaan sanoa, että vaikea on arvioida kuka tekee sitä arvokkainta ja vastuullisinta työtä, oli välineenä sitten moppi tai rekka!

        Jos käy ulkopuolisia ollenkaan, siivoovat ihan itse omat nurkkansa.

        Siivoojan työ on tärkeää, jokainen sitä varmaan arvostaa että on kaappienkahvat puhtaat, vessat siistit, kertakäyttöpaperia kaapissa jne.

        Kaikki työ on arvokasta.

        Rekkakuskilla voi olla satojentuhansieneurojen lasti kyydissä ajoneuvokin voi olla arvokas, aja se jorpakkoon niin vakuutusyhtiöllä käy itku.
        Miten käy niille firmoille joiden olisi pitänyt saada myytyä ne tavarat? Nyt uudet tuotteet pitää tilata jostain merien takaa.

        Itse olen ambulanssissa työssä, yksi pien moka väärässä paikassa väärään aikaan niin voi olla että potias menee laitoihin, tai saa sairaala päiviä lisää viikkoja jne. Ajan ambulanssillani kolarin joka menee lunastukseen= Auto maksaa yli 100t euroa joku voi kuolla sen takia kun kohteeseen ei päästy ajoissa, liikenneonnettomuudessa voi myös loukkaantu joku, kyydissäni olijat voi loukkaantua. Saanko palkkaa työn vastuullisuuden, vaativuuden mukaan, aika kaukana on palkkaus siitä.


      • työt tehdään hyvin!
        ole normisiivoojia! kirjoitti:

        Jos käy ulkopuolisia ollenkaan, siivoovat ihan itse omat nurkkansa.

        Siivoojan työ on tärkeää, jokainen sitä varmaan arvostaa että on kaappienkahvat puhtaat, vessat siistit, kertakäyttöpaperia kaapissa jne.

        Kaikki työ on arvokasta.

        Rekkakuskilla voi olla satojentuhansieneurojen lasti kyydissä ajoneuvokin voi olla arvokas, aja se jorpakkoon niin vakuutusyhtiöllä käy itku.
        Miten käy niille firmoille joiden olisi pitänyt saada myytyä ne tavarat? Nyt uudet tuotteet pitää tilata jostain merien takaa.

        Itse olen ambulanssissa työssä, yksi pien moka väärässä paikassa väärään aikaan niin voi olla että potias menee laitoihin, tai saa sairaala päiviä lisää viikkoja jne. Ajan ambulanssillani kolarin joka menee lunastukseen= Auto maksaa yli 100t euroa joku voi kuolla sen takia kun kohteeseen ei päästy ajoissa, liikenneonnettomuudessa voi myös loukkaantu joku, kyydissäni olijat voi loukkaantua. Saanko palkkaa työn vastuullisuuden, vaativuuden mukaan, aika kaukana on palkkaus siitä.

        Se tyyppi joka siivoaa hyttini tekee ainakin hiton hyvää jälkeä. Ikkunatkin ovat aina reissuun lähtiessä pesty niin että varmasti näkee todella hyvin ulos. Kiitos siitä!


      • Nimetön
        työt tehdään hyvin! kirjoitti:

        Se tyyppi joka siivoaa hyttini tekee ainakin hiton hyvää jälkeä. Ikkunatkin ovat aina reissuun lähtiessä pesty niin että varmasti näkee todella hyvin ulos. Kiitos siitä!

        Arvostus työstä samaa luokkaa molemmilla. Eipä paljoa kiitosta saa.. Kyllä molemmat myös alipalkattuja työhön /määrään nähden.

        Silloin huomataan jos jotain jäänyt tekemättä, kiitosta ei kyllä mistään kuule! (siivojan työ)
        (yleensä:)


      • Eikös se
        Nimetön kirjoitti:

        Arvostus työstä samaa luokkaa molemmilla. Eipä paljoa kiitosta saa.. Kyllä molemmat myös alipalkattuja työhön /määrään nähden.

        Silloin huomataan jos jotain jäänyt tekemättä, kiitosta ei kyllä mistään kuule! (siivojan työ)
        (yleensä:)

        Palkka riitä muka? Pitäskös arvon parkettikosmetologia tai autonkuluttajaa vielä erikseen kiitellä ja joo oikeestaan hyvä juttu ,annetaan näille jotain kunniamerkkejä aina tilipäivänä entisen NL:n tapaan, niin ovat tyytyväisiä, hyvä kyllähän tuo järjestyy.


      • voi voi sentään..
        Eikös se kirjoitti:

        Palkka riitä muka? Pitäskös arvon parkettikosmetologia tai autonkuluttajaa vielä erikseen kiitellä ja joo oikeestaan hyvä juttu ,annetaan näille jotain kunniamerkkejä aina tilipäivänä entisen NL:n tapaan, niin ovat tyytyväisiä, hyvä kyllähän tuo järjestyy.

        No ei kiitoksia,edes hyvin tehdystä työstä ettei vaan nouse kellekään vahingossakaan hattuun.. Onhan se arvostus huomattu kyllä.


    • ...ymmärtää tätä ainasta palkkaitkua. Mä oon vajaan viistoista vuotta tehny kuljetusalanhommia. Viimeset kymmenkunta vuotta ajanu linja-autoo. Ajettu on myös jäteautoo yms muuta jokaisen "kotisnobin" unelmahommaa. Meillä ei tunneta ylitöitä jaksoissa vaan työt on 80 tunnin pintaan kahessa viikossa. Kuitenkin niin että jos meinaa mennä yli jakso loppuu siihen että todellisuudessa aina alle 80 tuntia muutaman tunnin. Brutto inan reilu pari tonttua kuussa johon kuuluu yleensä parit pyhät ja kaikki ilta/yölisät päivärahat yms yms.

      Vastuukysymyksistä ei viitti edes jauhaa koska jokaiselle täyslatvaselle on selvää ilman erityistä selvittelyä että jos kyydissä 100 hengen seisomakuorma tai kuuskyttonninen rikkihappoputki niin silloin työssä on vastuu melko eritasolla kuin monessa muussa hommassa. Jokainen voi Konginkangasta muistellessaan miettiä monellako on työssään koko ajan riski olla kuolemantuottamuksesta käräjillä. Ja yleensä siinä vaiheessa kun noita "juridisia" sanktioita ulosmitataan se kuljettaja on ainoa joka on tosissaan vastaamassa. Konginkankaallakin suurimmat vastuulliset pesi asiasta kätensä.

      Lopettakaa se jatkuva itkeminen ja vikuminen palkoista ja hakekaa johkin lukuisista kuljetusalan koulutusmestoista ja tulkaa työskentelemään ittenne miljonääreiksi kuljetusalalle.

      Tää vinkuminen eri alan palkoista on tolkuttoman turhaa. Mä esmes en ole pätkääkään kade paperimiehille koska mä voin huomenna halutessani irtisanoutua nykysestä työstä ja mennä opiskeleen itteni prosessinhoitajaks. Toki en tee sitä koska kyseinen homma ei kiinnosta pätkääkään, mutta pidän sitten toki turpani kii kyseisten ammattilaisten palkoista koska kukaan ei estä mua kyseistä alaa opiskella. Kuten myös vois opiskella itteni siivoustyönjohtajaksi jonka jätän vieläkin vähemmän kiinnostavana väliin.

      Mitä tulee minkäkin alan arvostukseen mua ei myöskään kiinnosta juurikaan kuljetusalasta mitään tietämättömien henkilöitten suitsutus autonajamisen helppoudesta. Jokainen joka on parikyttonnisella tahi isommalla autolla talvella liukastellu hoitamattomilla teillä ja hallinnu työnantajan antaman 300000 € maksaneen työkalun ja vieneen sen ja matkustajat/rahdin ehjänä perille, ei varmaankaan anna paljon itseään hetkauttaa tai loukata jonkun micrakuskin hehkuttaminen asiasta josta ei ole mitään käsittämistä. Ajokortin saa kuka tahansa ja auton voi ostaa kuka tahansa mutta ne jotka osaa autonsa hallita koosta, massasta, ja kelistä riippumatta on vähemmässä.

      Ne joiden oikeasti tarviikin tietää millaisia ammattilaisia on ne kaverit jotka turvallisesti klaaraa kaluston, ihmiset ja materian, tietää sen. Vielä kun ALT palkkaneuvottelijat sen ymmärtäs ois kaikki jees. ;)

      Mitäpä tästä keuliin. Näihinkään hommiin ei ihan joka jamppa pääse vaikka micrakuskien käsityksissä tää ala on tyhmien kouluttamattomien tollukoitten viimenen mahdollisuus. Ammattilaisista on alalla jo huutava pula kiitos jälkeenjääneen palkkauksen.

      Mutta kuten sanottua ei muuta kuin kaikki siivoustyönjohtajat, inssit yms yms palkkakuoppalaiset äkkiä kurssihakemusta vetään. Jos teistä oikeesti on tosiammattilaisten hommiin niin töitä varmasti löytyy. Pääsette sitten nautiin myös näistä huippupalkoista. 8)

      • paljon asiaa

        ihmisten pitäs kiinnittää huomionsa enemmän vaikka opiskeluun, kulttuuriin ja itsensäkehittämiseen tai vaiks runkkaamiseen kun vetää hernettä nenään muiden palkoista ja kadehtia toisia. kyl se palkka on ihan itsestä kiinni, tervemenoo vaan kouluun. ja ce -kortin saa niin perkeleen helposti että ei tarvi ees kouluja käydä. siitä vaan tienaamaan jos ei siivoushommat kiinnosta.


      • Raht-Ari

        Tällä hetkellä ammattitaitoisista kuljettajista on huutava pula kuljetusalalla. Kuskeja löytyy pilvin pimein, mutta kuljettajia ei.

        Kuskiksi määrittelen henkilön, joka vain ajaa, piittaamatta kuvasta, jonka edustamastaan ammattiryhmästä antaa.

        Kuljettaja taasen on sellainen henkilö, joka omaa oikeanlaisen ammattiylpeyden, tekee työnsä moitteettaa ja ennenkaikkea turvallisuudesta tinkimättä.


        Itse olen toiminut ammattiliikenteessä vuodet 2000 - 2006. Nykyisin toimin liikenneopettajana raskaalle ajoneuvokalustolle.

        Uuden kuljettajasukupolven suurena rasitteena (niin henkilöauto, kuin raskaan ajoneuvokalustonkin puolella) on "mitä välii" -asenne. Tuo asenne, jonka nuoret ovat äidinmaidossa imeneet vanhempien tehdessä karhunpalvelusta pullamössö-jälkikasvulleen.

        Onneksi joukosta löytyy poikkeuksia, joiden ansiosta uskon, että teillemme löytyy vielä kuljetusalan rautaisia ammattilaisia, huolimatta ammattiliikenteen alipalkkauksesta, jatkuvasta kiireestä, ammattikunnan aliarvostuksesta, asiakkaiden v*ttuilusta jne.


        Vastuu ammattikuljettajilla on kova. Se on niin kova, ettei siihen pysty koskaan ne jotka kuuluvat seuraavaan kategoriaan: "Ihmiset jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien - harvoin omistavat autoa jolla ajavat".

        Nykyajan huipputekniikalla varustetun auton ratin takaa on hyvä alkaa arvostella niitä, jotka pitävät yhteiskunnan rattaat pyörimässä.


        Taas kohta koittaa liukkaat ajokelit. Toivon turvallisia ajokilometrejä kaikille!


      • Do-diih...
        Raht-Ari kirjoitti:

        Tällä hetkellä ammattitaitoisista kuljettajista on huutava pula kuljetusalalla. Kuskeja löytyy pilvin pimein, mutta kuljettajia ei.

        Kuskiksi määrittelen henkilön, joka vain ajaa, piittaamatta kuvasta, jonka edustamastaan ammattiryhmästä antaa.

        Kuljettaja taasen on sellainen henkilö, joka omaa oikeanlaisen ammattiylpeyden, tekee työnsä moitteettaa ja ennenkaikkea turvallisuudesta tinkimättä.


        Itse olen toiminut ammattiliikenteessä vuodet 2000 - 2006. Nykyisin toimin liikenneopettajana raskaalle ajoneuvokalustolle.

        Uuden kuljettajasukupolven suurena rasitteena (niin henkilöauto, kuin raskaan ajoneuvokalustonkin puolella) on "mitä välii" -asenne. Tuo asenne, jonka nuoret ovat äidinmaidossa imeneet vanhempien tehdessä karhunpalvelusta pullamössö-jälkikasvulleen.

        Onneksi joukosta löytyy poikkeuksia, joiden ansiosta uskon, että teillemme löytyy vielä kuljetusalan rautaisia ammattilaisia, huolimatta ammattiliikenteen alipalkkauksesta, jatkuvasta kiireestä, ammattikunnan aliarvostuksesta, asiakkaiden v*ttuilusta jne.


        Vastuu ammattikuljettajilla on kova. Se on niin kova, ettei siihen pysty koskaan ne jotka kuuluvat seuraavaan kategoriaan: "Ihmiset jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien - harvoin omistavat autoa jolla ajavat".

        Nykyajan huipputekniikalla varustetun auton ratin takaa on hyvä alkaa arvostella niitä, jotka pitävät yhteiskunnan rattaat pyörimässä.


        Taas kohta koittaa liukkaat ajokelit. Toivon turvallisia ajokilometrejä kaikille!

        Eikös ope tiedä että kun nykyautoissa on nämä rajoittimet, niin ei kilometrit voi paljoa muuta olla kuin turvallisia? Mitä sitä nyt körötellessä voisi tapahtua.


      • FireTribe
        Do-diih... kirjoitti:

        Eikös ope tiedä että kun nykyautoissa on nämä rajoittimet, niin ei kilometrit voi paljoa muuta olla kuin turvallisia? Mitä sitä nyt körötellessä voisi tapahtua.

        Eihän tuolla tiellä tosiaan ole mitään vaara tekijöitä kun autoissa on RAJOITTIMET sun muut herkut.. mistä sä oot tuollasta kuvitellu??

        Harmillista kun kuljetusalan töistä saadaan noin väärä kuva että, "eihän se ole kuin autolla ajamista"!!

        On hieman eri asia ajaa henkilöautoa, kuin Yhdistelmäajoneuvoa joka painaa noin 55kertaa henkilöauton verran! Pelkästään jo siitä että sen saa ehjänä perille ilman että aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä, pitäisi saada enemmän palkkaa kuin tällä hetkellä maksetaan...


      • viitsi...
        FireTribe kirjoitti:

        Eihän tuolla tiellä tosiaan ole mitään vaara tekijöitä kun autoissa on RAJOITTIMET sun muut herkut.. mistä sä oot tuollasta kuvitellu??

        Harmillista kun kuljetusalan töistä saadaan noin väärä kuva että, "eihän se ole kuin autolla ajamista"!!

        On hieman eri asia ajaa henkilöautoa, kuin Yhdistelmäajoneuvoa joka painaa noin 55kertaa henkilöauton verran! Pelkästään jo siitä että sen saa ehjänä perille ilman että aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä, pitäisi saada enemmän palkkaa kuin tällä hetkellä maksetaan...

        Eipä näillä nopeuksilla yhdistelmän ajo ole paria poikkeusta lukuunottamatta juurikaan kummempaa kun henkilöauton ajaminen. Toista se oli vielä silloin kun painettiin lätkä lattiassa 130 km/h kapeilla teillä henkilöautojen ohi. Oli vauhtia ja vaaratilanteita, mutta silloin oli kuljettajien auton käsittelytaidotkin sitä luokkaa että yleensä niistä selvittiin.


      • painettu
        viitsi... kirjoitti:

        Eipä näillä nopeuksilla yhdistelmän ajo ole paria poikkeusta lukuunottamatta juurikaan kummempaa kun henkilöauton ajaminen. Toista se oli vielä silloin kun painettiin lätkä lattiassa 130 km/h kapeilla teillä henkilöautojen ohi. Oli vauhtia ja vaaratilanteita, mutta silloin oli kuljettajien auton käsittelytaidotkin sitä luokkaa että yleensä niistä selvittiin.

        130 km/h ei edes päässyt niillä vehkeillä, mitä oli ennen rajoittimia (muistaakseni tulivat pakollisiksi 1988). Tai no kyllähän rajoittimellisellakin autolla helposti tuon verran alamäkeen rullailee. Toisekseen silloin autotkaan eivät olleet yli 25 metrisiä eivätkä kokonaismassatkaan olleet 60 tonnia.

        Kyllähän sulalla kelillä suoralla tiellä kuka vaan yhdistelmää eteenpäin ajaa, jos vain aluevaihtajan haltsaa, mutta kun pistetään vähän liukkaampaa alustaa ja mutkaisempaa tietä, niin kyllä ammattimiehet alkavat erottua. Taaksepäin ajettaessa erottuvat sulallakin kelillä.


      • Pölliroope
        painettu kirjoitti:

        130 km/h ei edes päässyt niillä vehkeillä, mitä oli ennen rajoittimia (muistaakseni tulivat pakollisiksi 1988). Tai no kyllähän rajoittimellisellakin autolla helposti tuon verran alamäkeen rullailee. Toisekseen silloin autotkaan eivät olleet yli 25 metrisiä eivätkä kokonaismassatkaan olleet 60 tonnia.

        Kyllähän sulalla kelillä suoralla tiellä kuka vaan yhdistelmää eteenpäin ajaa, jos vain aluevaihtajan haltsaa, mutta kun pistetään vähän liukkaampaa alustaa ja mutkaisempaa tietä, niin kyllä ammattimiehet alkavat erottua. Taaksepäin ajettaessa erottuvat sulallakin kelillä.

        Eteenpäin yhdistelmää rullataan, taaksepäin ajetaan. Jos joku oikeasti haluaa puolestani tulla pimeään metsään 10e tuntipalkalla heilumaan nosturin kanssa ja kiroilemaan huonosti tehtyjä pinoja, peruuttelemaan pimeässä puiden välissä, vaihtamaan letkuja, jännittämään joka ikisellä kuormalla pääseekö metsästä pois, ajamaan kelissä kuin kelissä,yli kahdentoista tunnin päivän jälkeen tekemään remonttia ja haluaa vaihtaa sen moppiin ja suhteellisen säännölliseen työaikaan niin olen valmis luopumaan sen muutaman satasen kuukausipalkastani. Enkä yhtään vähättele esimerkiksi siivoojien työtä. Varmasti ovat yksi tärkeimpiä kun ajatellaan julkisia palveluita. Niin ovat kaikki muutkin, tekivät mitä tekivät. Tosiasia nyt vain on, että Suomessa ei aina mene palkat tasan, mutta jonkunhan se on paskahommatkin tehtävä, että maailma pyöris.

        Sitäpaitsi elämähän on valinnoista kiinni,
        että ei muutaku kinttaat käteen ja töihin!


      • rekkamies -80
        Pölliroope kirjoitti:

        Eteenpäin yhdistelmää rullataan, taaksepäin ajetaan. Jos joku oikeasti haluaa puolestani tulla pimeään metsään 10e tuntipalkalla heilumaan nosturin kanssa ja kiroilemaan huonosti tehtyjä pinoja, peruuttelemaan pimeässä puiden välissä, vaihtamaan letkuja, jännittämään joka ikisellä kuormalla pääseekö metsästä pois, ajamaan kelissä kuin kelissä,yli kahdentoista tunnin päivän jälkeen tekemään remonttia ja haluaa vaihtaa sen moppiin ja suhteellisen säännölliseen työaikaan niin olen valmis luopumaan sen muutaman satasen kuukausipalkastani. Enkä yhtään vähättele esimerkiksi siivoojien työtä. Varmasti ovat yksi tärkeimpiä kun ajatellaan julkisia palveluita. Niin ovat kaikki muutkin, tekivät mitä tekivät. Tosiasia nyt vain on, että Suomessa ei aina mene palkat tasan, mutta jonkunhan se on paskahommatkin tehtävä, että maailma pyöris.

        Sitäpaitsi elämähän on valinnoista kiinni,
        että ei muutaku kinttaat käteen ja töihin!

        Joo sitä saa tulla tosiaan koittamaan.Ite en joudu ku peruutteleen pimeisiin ja ahtaisiin laitureihin ja vetämää 60 tonnista junaa pitkin liukkaita ja mäkisiä teitä.Tukkikuskit on sit vielä oma lukunsa.Ne on tän alan rautaisimmat ammattilaiset.HATTUA NOSTAN!!


      • sorakuskii
        rekkamies -80 kirjoitti:

        Joo sitä saa tulla tosiaan koittamaan.Ite en joudu ku peruutteleen pimeisiin ja ahtaisiin laitureihin ja vetämää 60 tonnista junaa pitkin liukkaita ja mäkisiä teitä.Tukkikuskit on sit vielä oma lukunsa.Ne on tän alan rautaisimmat ammattilaiset.HATTUA NOSTAN!!

        nostaa täällä kanssa hattua puukuskeille, ite joutuu käymään joskus aika paskoilla teillä mutta nupilla


      • Pera 87
        painettu kirjoitti:

        130 km/h ei edes päässyt niillä vehkeillä, mitä oli ennen rajoittimia (muistaakseni tulivat pakollisiksi 1988). Tai no kyllähän rajoittimellisellakin autolla helposti tuon verran alamäkeen rullailee. Toisekseen silloin autotkaan eivät olleet yli 25 metrisiä eivätkä kokonaismassatkaan olleet 60 tonnia.

        Kyllähän sulalla kelillä suoralla tiellä kuka vaan yhdistelmää eteenpäin ajaa, jos vain aluevaihtajan haltsaa, mutta kun pistetään vähän liukkaampaa alustaa ja mutkaisempaa tietä, niin kyllä ammattimiehet alkavat erottua. Taaksepäin ajettaessa erottuvat sulallakin kelillä.

        Mulla o palkka vähä yli 13e ja ei voi valittaa. Paska kelillä ei taasen palkka tunnu iha oikeelta, mut näillä mennään. Suoraan ajamisesta samaa mieltä edellisen kanssa, mut ku perse eellä mennään kulmaan, laituriin vaik, nii siin ei ain tunnu onnistuvat vähä pidempääki ajaneet, joten se jo vaati oikeesti osaamista. B-korttilaiset ei varmaan sais kukaan kulmaan pakitettua. 25m yhdistelmällä.


    • tehy,tehy

      No hei ei kai se meidän vika ole jos et tajua!!! Mee lääkäriin tai opettele lukemaan tai jotain vastaavaa sivistävää!!!

      • salonen

        Kirjoita nimellä jos on asiaa.
        Teidän palkkanne ei vieläkään riitä mutta sama se on meilläkin


    • Palijo ISOMPI

      KALJAMAHA se vaatii joka viikko pari koppaa kaljaa vähintään ja ruokoo 150 kg ...Ei sitä siivoojan palakalla ostais... Siksi rekkapekalla on isompi palakka...

      • highway rob

        kyllä palkka jotenkin menettelee,mutta enemmän saan kiksejä siitä että naista on oikeasti helppo saada.useimmat ovat varattuja,kotiäitejä tai työttömiä,joilla äijä töissä.

        kun vastaa varatun muijan deitti ilmoitukseen,niin heti nappaa kun kertoo olevansa kuski ja lähettää valokuvansa.olin ennen raksalla töissä,en pitänyt talvella koko hommasta.tosin ei tämäkään herkkua talvella ole,mutta ei tarvitse palella.

        pidän tästä kun en viihdy parisuhteessa ja tässä ammatissa ainakin jos ajaa kotimaassa,kyllä onnistuu sopia treffit vaikka lapin lääniin,jos sattuu ajoa olemaan sinnepäin.

        että palkka on surkea tunteihin nähden,jos vertaa rakennuksille,mutta työn etuna tämä naisjuttu on aivan uskomatonta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1346
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe