Pokémon on BEST! Digimon on surkee!

Pikachu

Digimonit on törkeesti matkittu Pokémoneist! Mitä järkee siin muka on?EI MITÄÄN JÄRKEE! Nyt lauletaan! Pokémon on best! Mut Digimonit ihan surkei! Ja kaikki mukaan! Pokémon on BEST! Mut Digimonit on surkei! Pokémon on best! Mut Digimonit ihan surkei! Kaikki mukaan laulamaan tää on ilosanomaa! AA-aa-aa! Pokémon on...

81

2259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100%

      olen samaa mieltä pokemon is best mut digimonit on ihan surkeit!!

      • j

        Ei ole todellakaan mitään järkee matkii tommost vaikkei pokemon oliskaan hyvä digimon todella syvältä


    • Parhaat

      Digimon on parempi. Pokemon on ihan törkki. Dimoneja on sitä paitsi paljon enemmän ja maaliskuussa tulee Digimon PlayStation-peli!Jippii!!!
      Terveisin Tommi ja Joonas

    • Poké- fani EI Digi- fani

      POKÉMON ON BEST!!! MUT DIGIMONIT ON SURKEI!!!

      Kuinka joku ees kehtaa matkii silleen. Ja tiesittekös että Pokémonhan oli Nintendon ni nyt Digimon on Playtsationin!! Mä oon kattonu vaan yhen Digimon jakson ja se oli ihan "piip":stä. Se on sitä paitsi ihan huonosti puhuttu, ja siinä ei oo kunno äänitehosteita.

      • PsychoMantis

        * Tarina on täysin erilainen: Pokémonissa elää Pokémon-nimisiä otuksia maailmassa kaikkien ollessa tietoisia niistä. Jotkut yrittävät kerätä ja kouluttaa niitä voittaakseen Pokémon-otteluita; Digimonissa kesäleirillä olevat lapset yhtäkkiä siirtyvät täysin outoon maailmaan, jossa he tapaavat puhuvia otuksia, joiden avulla he yrittävät päästä kotiin ja myöhemmin myös pelastaa maailman.

        * Pokémonien kehittyminen on pitkän työn tulos ja se on pysyvä ja suuri askel. Se perustuu Pokémonin kokemuksiin; Digimonit muuttuvat Digivice-nimesten laitteiden sekä ”tuntolevyjen ja tunnuksien” (engl. Crest) avulla. Ne palaavat taistelun jälkeen alemmille tasoilleen.

        * Pokémonit eivät puhu (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta); Digimonit puhuvat (taaskin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta).

        * Pokémon ja Digimon on tarkoitettu selvästi eri-ikäisille. Muistaakseni Digimonin katsojien keski-ikä Japanissa on noin 16 vuotta.

        * Pokémonissa voi omistaa useita Pokémoneja ja se on tavoitekin; Digimonissa jokaisella valitulla lapsella on yksi digimonkumppani, jonka avulla kanssa taistelee pelastaakseen maailman.

        * Pokemoneja omistetaan. Digimoneja ei.

        * Pokémoneja säilytetään poképalloissa; Digimonit liikkuvat aina vapaana.

        * Pokémonissa koulutetaan Pokemoneja taistelemaan keskenään taistelun ilosta (ei, tämä ei ole mikään moite); Digimonissa sen sijaan taistellaan pahaa vastaan. (Jaksossa 45 ystävien digimonkumppanit taistelivat keskenään. Tilanne oli kaaosmainen riita digimonien kumppanilasten käydessä nyrkkitappelua. Jakso oli nimetty ”Katkerat kamppailut”. Idea siis eroaa sangen paljon Pokémonista, vai mitä?)

        * Digimonissa ei ole kouluttajia eikä mitään digimonkeskuksia (vrt. ”Pokemon centerit”)

        Kaikki teksti on kopioitu osoitteesta http://hrst.serveftp.net/digirst/


    • ....

      digimon on kaivosta...pokemon on parempi

    • digimon

      digimon on paras eikös juu...parempaa eipä juuri oo.

      • tipi

        Päälle puheet (tai mitkä nyt onkaan) digimonis kyl on ihan peestä, mut kyl siinkin ohjelmas on ideaa ihan yhtä paljon kun pokemoniskin sitä ei vaan tajuu kun kattoo yhen tai kaks jaksoo. Mä itte oon kattonut tätä ohjelmaa joltain ulkomaan kanavalta ja oon kyl tajunnu sen juonen kulun ihan hyvin.Siin ei tosin alussa oo mitään katottavaa, mut kun päästään ohjelmassa vähän pidemmälle (ja tietenkin jos ne puheet ei suomes olis niin peestä) niin kyl siinäkin on jotain mist jotkut kiinnostuu.En itte oo kummankaan ohjelman suuri fani, mut onhan ne poke- ja digimonit ihan söpöjä.Jos on joku joka ei nyt niin sairaasti inhoo digimonii niin vois kattoo muutamii jaksoi eteen päin ja miettii sitten mitä mieltä on. Voihan tietenkin olla poke fani vaikka joskun kattookin digimonii. Must teijän on ihan turhaa huutaa tääl et digimon on peest, koska on tietenkin joitain jotka ei voi sietää pokemonii ja tykkää digimonist yhtä paljon kun te pokemonista.


      • biggles
        tipi kirjoitti:

        Päälle puheet (tai mitkä nyt onkaan) digimonis kyl on ihan peestä, mut kyl siinkin ohjelmas on ideaa ihan yhtä paljon kun pokemoniskin sitä ei vaan tajuu kun kattoo yhen tai kaks jaksoo. Mä itte oon kattonut tätä ohjelmaa joltain ulkomaan kanavalta ja oon kyl tajunnu sen juonen kulun ihan hyvin.Siin ei tosin alussa oo mitään katottavaa, mut kun päästään ohjelmassa vähän pidemmälle (ja tietenkin jos ne puheet ei suomes olis niin peestä) niin kyl siinäkin on jotain mist jotkut kiinnostuu.En itte oo kummankaan ohjelman suuri fani, mut onhan ne poke- ja digimonit ihan söpöjä.Jos on joku joka ei nyt niin sairaasti inhoo digimonii niin vois kattoo muutamii jaksoi eteen päin ja miettii sitten mitä mieltä on. Voihan tietenkin olla poke fani vaikka joskun kattookin digimonii. Must teijän on ihan turhaa huutaa tääl et digimon on peest, koska on tietenkin joitain jotka ei voi sietää pokemonii ja tykkää digimonist yhtä paljon kun te pokemonista.

        Digimon ja Pokemon ovat huonoja japanilaistekeleitä, Worms on parempi. Worms kyllä päihittää nää japsisarjat missä vaan!


    • poke'mon fani

      olen samaa mieltä

      • 4

        digimon on ........lue otsikko


      • kissa-fani
        4 kirjoitti:

        digimon on ........lue otsikko

        Pokemon on huono.Digimon on parempi se on tehty paljon paremmin kuin joku Pokemon.Digimonia voi katsoa kuka tahansa :>


      • PsychoMantis
        kissa-fani kirjoitti:

        Pokemon on huono.Digimon on parempi se on tehty paljon paremmin kuin joku Pokemon.Digimonia voi katsoa kuka tahansa :>

        Eikö pokemonia sit voi kattoo ketä tahansa???


    • SORA

      DIGIMONIT ON PAREMPII ENTÄ POKEMONIT
      VARSINKIN BIDRAMON,AGEMON JA PATAMON.




      SORA

      • lhhjh

        en oo kummankaan puolella


      • Karuski-95
        lhhjh kirjoitti:

        en oo kummankaan puolella

        Hmm........Digimon on suoraan sanottuna paras!Pokemonit vaan hokee Bulba Bulba Pika Pika..TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.Mielestäni on paljon hauskempaa kun digihahmot puhuu ihan suomea.Ja on hauskempaa kun Digimonit Digivoitumisen jälkeen muuttuu ihan omaks ittekseen...Ja tää on mun mielipide!


    • Digimonfani

      Ja vitut digimon on ihan paras ohjelma mitä on tai oli ollut ja pokemon taas ei vittu mikä ohjelma aina vaan sama juttu joka jaksos rakettiryhmä tulee ja yrittää viedä joko pikachun tai jonkun muun pokemonin ja kuitenkin ne häviää TYLSÄÄ!!!!!!! Digimonissa tapahtuu lähes joka jaksos eri tavalla eikä kierrä niin sanottua ympyrää ja Karuski-95 olen samaa mieltä noista puhumis asioista

    • Dark Mark

      Onko teillä jonkin päässä vialla? Jos Pokemon on hyva, niin Digimon on jumalallisen hyvä..... kirjaimmellisesti.
      Tässä pari syytä:
      1. Digimon on paljon kypsempi, Pokemon on lapsellinen.
      2. Digimonissa on paljon parempi tarina, Pokemonissa se on aina sama eri tuotantokausissa (Ash haluaa mestariksi, Rakettiryhmä jahtaa ja paikallisella pahisryhmällä on pahat mielessä).
      3. Digimonin henkilöt on paljon persoonallisempia, Pokemonissa henkilöitä voi lukea kuin avointa kirjaa.
      4. Digimonit ovat paljon mielenkiintoisia (niilläkin on persoonallisuudet), Pokemonit ovat tylsiä (niillä ei ole persoonallisuutta, paria lukuunottamatta).
      5. Digimonissa kulkee selvä tarina, Pokemonissa 90% jaksoista on täydennystä niille muille tarinaa kertoville jaksoille.

      Tämän takia Digimon on paljon parempi kuin Pokemon.
      Tämä ei kuitenkaa koske Pokemon-pelejä, niissä ei ole yhtään samallaisia ongelmia kuin animessa.

      • halenoo

        No nyt ku sen noin sanoit nii oot oikeessa. Ärsyttävintä on siinä se rakettiryhmä. Kumpa ois vaa sellanen mis ois vaa pokemoneja eikä kouluttajia. Vois olla myös vähän niiku digimonissa eli enemmän jännitystä :/
        T. LÄSKIMUMMO


      • ._.

        Ja sinun pitäisi opetella kirjottamaan :D


      • Jvukcyysdf
        halenoo kirjoitti:

        No nyt ku sen noin sanoit nii oot oikeessa. Ärsyttävintä on siinä se rakettiryhmä. Kumpa ois vaa sellanen mis ois vaa pokemoneja eikä kouluttajia. Vois olla myös vähän niiku digimonissa eli enemmän jännitystä :/
        T. LÄSKIMUMMO

        Olen muuten samaa mieltä. En tullen ajatelleeksi sitä. Mikäkin Inhoa rakettiryhmää. Pokémon voisi olla enemmän digimon kaltainen.


    • PT

      Pokemon ja Digimon ovat molemmat hyviä. Vielä näin melkein aikuisenakin ne ovat mielestäni kiinnostavia.

    • Pokemon on suorastaan parempi, kun Digimon. Pokemonia oon seurannut jo vuosia, mutta Digimoniakin oon kattonu. Vain sen ensimmäinen ja toinen tuotantokausi on parhaita, koska samat lapset esintyy molemmilla kausilla. Paitsi pari uutta hahmoa on lisätty kakoskauteen. Nää lapset jää pois ja eivät oo enään seuraavilla kausilla. Joten ei kiinosta enään kattoa ja mielummin katon pokemonia. Helpompi on kattoa Pokemonia, jossa ei päähenkilö ei vaihdu, kuten Ash. Ash on henkilö joka ei vaihdu toiseen ja pidän Ashistä. Pidän paljon, myös sen luonteesta ja Pikachu on söpöin pokemon. Digimonissa on sit liian monta päähenkilöa, jos Digimon kumppanitkin lasketaa. Pokemon on mielestäni parempi huumorikin. Ainakin Rakettiryhmän hassut puheet mua huvittaa.

    • No,minä taas en alkuun pitänyt Digimonista,mutta näin vanhemmalla iällä (olen tätä kirjoittaessani jo 20-vuotias >:D) olen alkanut pitämään Digimonin ensimmäisestä kaudesta,se oli jotenkin vähän parempi.Huonosta suomidubista huolimatta. XD Oon jopa ostanut kirpparilta muutaman Digimon-pehmon. :)

      Pokémon taasen on ollut lähellä sydäntä jo iät ja ajat. :) Eikä mun mielestä Digimon ja Pokémon ole niin samanlaisia,kuten joku tuossa aikaisemmin totesikin. ;)

    • Haha...

      En oikeastaan viittis herättää tällästä vanhaa keskustelua, mutta ihmetyttää, että mitä vitun järkeä tulla kirjottaa, että pokemon on paras digimon surkee? Sehän vaan lietsoo vihaa kaikille digimon faneillie. Kirjoittaja varmaan oikein halusi tänne tyyppejä haistattelemaan -.- Itse fanitan pokemonia 100% enkä ole digimonista koskaan pitänyt, mutta musta on tyhmää, että usein tälläsissä jutuissa käy niin, että joku itse alkaa vittuilla, että pokemon on paras ja joku sen kanssa kilpaileva juttu on surkee ja se kerää vaan tyyppei tänne aukomaan päätään. Ja sit ihmetellään miksi tyypit tulee tänne ärsyttää pokemonfaneja vaikka itse aiheauttavat sen -.- En yhäkään pidä digimonista, mutta minusta tämä on naurettavaa oikeasti riidellä jostain japanilaisista anime hahmoista -.-
      Sori vaan mut näin se on!

      • halenoo

        Buuuuuu.... >.< Iha sama mitä sanot :D


    • Bulbasaur3

      Olen samaa mieltä Hahan kanssa.
      On todella lapsellista väittää mitään tuollaista,vaikka se olisikin totta,mitä se ei ole.
      Ite tykkään Pokemonista paljon enemmän,mutta Digimonin 1,tuotantokausi on tosi hyvä, ja 2. on vielä hyvä.
      Minusta tuollaiset väitteet,että jotkin rulettaa ja toinen on surkee,sopii vain pikkulapsille.Ja tuo väite varmasti loukkaa niitä,jotka tykkäävät Digimonista.
      Minusta täällä ei saisi loukata joitain ihmisiä.
      Jos haluaa kertoa oman mielipiteensä asiasta,se pitäisi sanoa nätisti ja asiallisesti.

    • poii1

      minä tykkään digimonista enemmän,mutta pokemonista en oikeen oo kiinnostunut.mutta kaikilla on oma mielipide.te jotka tykkäätte pokemonista saavat tykätä siitä ja digimon fanit saa tykätä digimonista.vaikka oon poika tykkään winx clubista,mutta ei siinä mitään pahaa oo.lopettakaa toi riitely! jokaikinen saa tykätä mistä haluaa,ja älkää haukkuko mitään tv-sarjaa. siitä vaan tulee riitelyä! näin se vaan on

    • molemmat ihan jees

      oon kyllä ihan sitä mieltä että molemmat on ihan ok. joku tykkää enemmän digimoneista ja jotkut pokemoneista. mun mielestä digimonit on parempii koska oon kattonu niitä enemmän kun pokemoneja ja digimoneissa on huippu musiikki XD. mun mielestä. Ei digimonien tekijät oo ees pakosti ottanu mallii pokemoneista, koska on paljon muitakin animaatioita jossa jotkut tyypit kehittyy, esim. dragonball z . No toi oli huono esimerkki mut kummiski.

    • digimon & pokemon

      Englannin kielisessä digimonissa on ihan v.... surkee musa, mut japanialaisessa on se alkuperänen parempi musa. Esim ekalla tuotantokauella kun digimonit kehittyy niin se alkuperänen on "Brave heart" mutta englantilaisessa on kokoajan joku sama digimon digimon monsters... ja se on kaikissa näissä:1-3 tuotantokausilla.Alkaa kyllästyttää digimoni koska on kattonu kaikki tuotantokaudet väh. 3 kertaa. Digimon tamers on erityis tapaus. sen oon kattonu 5 vai oliko se 6 kertaa. Pokemonkin on best, vaikka alkaa kyllästyttää ku aina sama juttu. Ensin ne päähahmot kävelee ja löytää jonkun digimonin, sitten ne auttaa sitä ja duunaa jotakin sitten oh, kappas vain, ilmestyy rakettiryhkä jonkun koneen kaa, ja haluu varastaa sen pokemonin, ja ne on voitolla vähän aikaa sitten PAM ! Noni, kone räjähti ja ne on taivaassa. sitten ne pääheput hyvästelee sen pokemonin ja lähtee, ja sitten. Jatkuu ensi jaksossa... Come on! Kuka nyt semmosta jaksais kattoo! (tarkotin jos on kattonu jo kaikki pokemonit)

    • et oo oikeessa

      ja sulle Poké- fani EI Digi- fani tiedoks vaan että suomen kielisessä digimonissa on huonot äänet koska melkeen kukaan ei kato digimonii suomessa, koska se on ulkomailla suositumpi ku joku pokemon. Kyllä munkin mielestä eka jakso on surkee. C´mon, kaikissa sarjoissa eka jakso on surkee. pokemonissa eka jakso on vielä syvemmältä mun mielestä. Ja playstation on 100 kertaa parempi kuin joku nintendo. Ja digimon on paljon kehittyneempi kuin pokemon, eikä pokemonissa yksikään, ei YKSIKÄÄN pokemon kehity melkeen koskaan paitsi 1 pokemon 100 jakson päästä. Ja oon samaa mieltä sun kaa digimon & pokemon, ei kukaan jaksais kattoo sitä koska joka kerta sama juttu. digimonissa sentään joka jakso on erinlainen.

    • halenoo

      Mä tykkään molemmista mut eniten.... POKEMONEISTA!!!

    • o-o1

      Vaikka tää on pokemon sivu niin silti saa ilmaista mielipiteitä tänne. Oisko teijän mielestä pokemon fanit jos tehään teistä sivu jonka otsikko on : Pokemon on ihan syvältä!!!! Digimonit Relaa!!!!?

    • random face

      Voi teitä -.-. Riitelette jostain pikkuasiasta.

      Syviä vesiä ovat sanat miehen suusta, ovat virtaava puro ja viisauden lähde. Mietipä sitä.

    • black

      Pokemon on tyhmä! Siinä joka vitun jaksossa Äsh aikoo tuulla pokemon mestariksi se
      Ei ees oo jännä siinä äsh voittaa aina paitsi ehkä yhes jaksos ja siinä ei kuole ketään ei oo mitään jännitystä ja Pokemonit ei puhu ne vaa toistaa oman nimensä ekaa tavua
      Digimonit osaa puhua ja sitä paitsi pokemonissa kaikilla on pokemon siinä ei oo järkee et kukaan ei ihmettele vaan kaikki on silleen " jee jotain örkkejä otetaan niitä lemmikiksi ja tapellaan niillä ku jossain leffassa!" Digimonissa vaan tietyillä on digimonit ja ne pitää niitä salassa joten pokemonissa ei oo järkee!

      • Ei ihan noin

        "Ei ees oo jännä siinä äsh voittaa aina paitsi ehkä yhes jaksos"
        Tuo ei pidä todellakaan paikkaansa. Ash on hävinnyt esimerkiksi kaikki tähän astiset pokemon liigat (Kanto, Johto, Hoenn, Sinnoh ja Unova).

        "siinä ei kuole ketään"
        Hunter J ja Cyrus kylläkin menehtyivät, vaikka sitä ei suoraan kerrottu.

        "Digimonissa vaan tietyillä on digimonit"
        Katsopa (uudelleen) toisen tuotantokauden viimeinen jakso, jossa BelialVandemon tuhoutuu.


      • Hmm...
        Ei ihan noin kirjoitti:

        "Ei ees oo jännä siinä äsh voittaa aina paitsi ehkä yhes jaksos"
        Tuo ei pidä todellakaan paikkaansa. Ash on hävinnyt esimerkiksi kaikki tähän astiset pokemon liigat (Kanto, Johto, Hoenn, Sinnoh ja Unova).

        "siinä ei kuole ketään"
        Hunter J ja Cyrus kylläkin menehtyivät, vaikka sitä ei suoraan kerrottu.

        "Digimonissa vaan tietyillä on digimonit"
        Katsopa (uudelleen) toisen tuotantokauden viimeinen jakso, jossa BelialVandemon tuhoutuu.

        Kanto, johto aika jänniä nimiä liigoilla:P (ei pahalla)


    • Mukuki

      No onhan totta että digimonin ekassa jaksossa on surkeat ääni näyttelyt ehkä jopa tokassa ja kolmannessa mutta kun devimon ja etemon on voitettu ja sarjassa päästään hieman eteenpäin niin tulee uudet ääninäyttelijät niin on se silloin parempi.Te kaikki Pokemon fanit sanotte "olen katsonut digimonin ekan jakson ja se oli surkee" mutta vain sen ekan jakson! Ei ekassa jaksossa tule kaikkea jos katsotte ekan jakson tiedättekö kuka on vandemon ketkä ovat pimeyden valtiaat? Tiedättekö ilman että katsotte googlesta? Että tiedätte millainen sarja on teidän pitää katsoa enemmän kuin yksi jakso!

      • Tuota... itse olen katsonut Digimonin ensimmäisen kauden muistaakseni kokonaan silloin, kun se tuli TV:stä Pokémonin lisäksi ja tulipa myös nauhoitettuakin nekin jaksot. Muiden Digimonin kausien jaksoja on puolestaan tullut enemmän tai vähemmän katsottua. Enkä ole ole aikaisemmassa viestissäni edes sanonut katsoneeni yhtä jaksoa Digimonista ja jättäneeni sen takia Digimonin seuraamisen, ainoastaan sen, etten silloin pahemmin pitänyt Digimonista yhtä paljon kuin Pokémonista (tarkistin, mitä olin kirjoittanut, koska en enää muistanut parin vuoden jälkeen, mitä olin viimeksi kirjoittanut). Nykyään sitä Digimonin surkeaa suomidubbia voisi väittää jopa legendaariseksi tai jotain. :D Katsoin kerran YouTubessa yhtä videota, johon oli laitettu erilaisia kohtauksia eri jaksoista, joissa oli ehkä surkeimpia dubbauksia kuin sarjassa yleensä. Sitä videota katsoessani en muuta tehnytkään kuin nauranut, kun kuuntelin sitä dubbausta, vaikka se silloin pienenpänä ärsyttikin. XDD

        Oli pakko kommentoida tähän ketjuun taas pitkästä aikaa, kun kerran eksyin tätä lukemaan. XDD


    • Mukuki

      P.s minusta pokemon ja digimon ovat ihan yhtä kivoja ei tästä kannata riidellä molemmissa on monstereita jotka ovat ihmisille kuin ystäviä ja ne sarjat ovat täysin erillaisia toisessa seikkaillaan ihmisten ja digimonien maassa ja toisessa Pokemon kaupungeissa (en muista nimiä:P) ja ei ole kellään hauskaa jos te vain jatkatte Digimon vs Pokemon juttujanne jos ette pidä pokemonista tai digimonista niin pitäkää se omana tietonanne älkääkä tehkö siitä netti keskustelua koska siitä tulee silloin hirveä sota kumpi on parempi ja jos mielestänne puhun roskaa ei tarvitse alkaa tekemään siitä isompaa numeroa halusin vain sanoa mielipiteeni kiitos!

    • Toisaalta on pokemonissa muutamia pokemoneja kuollutkin. Esim Heroes leffassa kuoli Latios ja Mirage pokemonmestari. Oli leffan pitunen erikois jakso, jossa kuoli Mew. Ash ei ole jokaista pokemon ottelua voittanut. Hänellä on häviöitä. Mielestäni pokemonia on kiva katsoa, koska se on jokseenkin rauhallinen sarja.
      Digimonia katselen hyvin hyvin harvoin ja mielestäni siinä on välillä liikaa mättöä. Mitä sitten, jos joku pokemon ei kehitykkään pitkään aikaan. Ne pokemonit jotka tarvitsevat harjaantumista. Niillä menee oma aikansa kehittyä.
      Sitten ne pokemonit jotka tarvitsevat kehityskiven kehittyäkseen. Niitä tulee kehityskiviä sarjassa tulee hyvin harvoin vastaan. Joukossa on muutamia pokemoneja joilla on ollut mahdollisuus kehittyä eivät halunneet. Kuten Ashillä Pikachu ja Bulbasaur. Dawnilla oli Piplup. Ei siinä ole pahaa, jos joku pokemon ei kehity joka ei ole saavuttanut viimeistä kehitys astetta.

    • OOO.OOOOO

      Digimonissa on sentään enemmän toimintaa kun pokemonissa. pokemon sopii pienimmille lapsille kuin digimon koska digimon on raaempi kuin pokemon. Pokemon on sama asia kun että sama päivä toistuisi JOKAPÄIVÄ.


      pokemonissa on koookooajan sama päähenkilö mutta digimonissa ei.

      pokemonissa on koookooajan sama tarina mutta digimonissa ei. tai no, pokemonissakaan ei oo kokoajan sama tarina mutta vähän saman kaltanen ja digimonissakin on se sama juttu että valittujen lapsien pitää pelastaa maa.

      Pokemonissa se rakettiryhmä on tyhmin juttu koska kaikkihan tietää että ekaks ne rakentaa jonkun koneen ja hyökkää päähenkilöihin ja sit ne niinkun aina lentää taivaaseen. BOORIIIIIING!! . -.-

      Pokemonissa ei oo VÄHÄNKÄÄN jännitystä koska siinä ei oo mitään kunnon seikkailuu. Ash niiden tyyppien kanssa vaan kävelee eikä melkeen koskaan hajaannu. ne vaan kulkee aina rinnakkain -.-. pokessa ei oo jännitystä, seikkailuu, surullisi kohtia jne.

      Ja jos ois digimon Vs. pokemon niin digimon voittais ylivoimasesti: http://www.youtube.com/watch?v=7GaryOih2iQ

      • OOO.OOOOO

        No joo, toi video oli vähän p:stä mut silti. pokemonien äärimmäinen taso on ihan niinkuin digimonien champion taso. Esim: Omnimon ja susaanomon vois helposti tappaa kaikki pokemonit. Mitä järkeetä että pokemonit ei haluu kehittyy mutta haluu tulla vahvimmiks? Kehittyis nyt vaan ja that`s it! ongelma ratkaistu -.-. jos KAIKKI pokemonit vs. digimonit niin digimonit voittais. pokemonissa ainoat kaikista vahvimmat tyypit ovat dialga ja palkia. mutta digimonissa kaikista vahvimmat ovat: apocalymon, royal knights:(Alphamon,craniamon,crusadermon, dynasmon, examon, gallantmon, Gankoomon, Kentaurosmon, leopardmon, magnamon, omnimon,UlforceVeedramon),myotismon, seraphimn ja jne.

        http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20071102060128/digimon/images/3/3a/Royal_knights.jpg


    • nm~

      On pokemonissa muitakin voimmakkaita pokemoneja kuten Arceus, Darkrai ym.... ja mitä sitten jos pokemonit ovat heikompia? Ei niiden ole tarkoituskaan olla samanlaisia kuin digimonit... ja muutenkin näiden sarjojen vertailussa ei ole mitään järkeä sillä Digimon anime 1-3 ja 6 kaudet ovat paljon parempia. Ja muutenkin pokemon anime sarja on VAIN mainostusta sarjalle joka on suunnattu pienemmille lapsille. Pokemon pelit on sitten toinen juttu erikseen, pelit ovat paljon parempia kuin mikään digimon peli tulee koskaan olemaan.

      • dark five

        Itse en ole kiinnostunut pokemon peleistä vaan digimon peleistä. mielestäni pelit ovat paljon parempia kuin mikään POKEMON peli tulee koskaan olemaan. En ole sitä mieltä että pokemon pelit ovat parempia koska olen digimon fani enkä pokemon. Olen katsonut kaikki pokemonit ja digimonit ja mielestäni digimoneissa on reilusti enemmän toimintaa.


    • OOO.OOOOO

      no joo .p

      • OOO.OOOOO

        Mun mielest poke pelit ja kortit on silleen kivoja koska ne on suosittuja mut digimon pelit on/oli suosittuja ennen.


    • Toisaalta voi pokemonia katsoa aikuinenkin. Pokemon pelit ovat todella kivoja ja huippuja. Pelattavaa on moneksi tunniksi.

      • Olen samaa mieltä. Itse seuraan sarjaa vielä edelleenkin, vaikka olenkin jo 22-vuotias "vanha pieru". XD Myös pelejä tulee pelattua aina kuin mahdollista, mutta itse korttipeliä en ole päässyt vielä kokeilemaan. Olisi kyllä kiva kokeilla. Tarkoitus olisi myös ostaa syksyllä ilmestyvät uudet Pokémon-pelit X ja Y (tai ainakin jommankumman peleistä), jos mahdollista, mutta en omista tällä hetkellä Nintendo 3D-konsolia, ainoastaan normin Nintendo DS:n. Mutta kuten sanoin, ostan sitten, jos mahdollista.


      • dark five
        Flaronet kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itse seuraan sarjaa vielä edelleenkin, vaikka olenkin jo 22-vuotias "vanha pieru". XD Myös pelejä tulee pelattua aina kuin mahdollista, mutta itse korttipeliä en ole päässyt vielä kokeilemaan. Olisi kyllä kiva kokeilla. Tarkoitus olisi myös ostaa syksyllä ilmestyvät uudet Pokémon-pelit X ja Y (tai ainakin jommankumman peleistä), jos mahdollista, mutta en omista tällä hetkellä Nintendo 3D-konsolia, ainoastaan normin Nintendo DS:n. Mutta kuten sanoin, ostan sitten, jos mahdollista.

        jos ei löydy kaupasta tiettyjä pelejä niin kannattaa ostaa huutonetistä. Itse ostelen sieltä monia pelejä ja digimon-pokemon kortteja. pokemon kortit on ihan huippu peli jos osaa pelata. mut ei kannata ostaa mitään playstationeita tai nintendoita sieltä koska ne ei melkeen koskaan toimi -.- kerran ostin sieltä playstation 1:sen 50 eurolla eikä se toiminu O.o. ohjaimet jotka onneks toimi.


      • dark five kirjoitti:

        jos ei löydy kaupasta tiettyjä pelejä niin kannattaa ostaa huutonetistä. Itse ostelen sieltä monia pelejä ja digimon-pokemon kortteja. pokemon kortit on ihan huippu peli jos osaa pelata. mut ei kannata ostaa mitään playstationeita tai nintendoita sieltä koska ne ei melkeen koskaan toimi -.- kerran ostin sieltä playstation 1:sen 50 eurolla eikä se toiminu O.o. ohjaimet jotka onneks toimi.

        Tunnukset on Huuto.netissä, koska lähinnä myyn siellä tavaraa, mutta on sieltä tullut myös ostettua aina silloin tällöin jotain, mm. juuri Pokémon-kortteja (tällä hetkellä keräilen niitä, Digimon-kortteja ei juurikaan ole).

        Mitä PlayStationiin ja Nintendoon tulee, olen kyllä ostanut käytettynä Nintendo DS:n, joka toimi ja toimii edelleen hyvin. Tosin olisi tarkoitus ostaa uudempi versio. :) PlayStation 2-konsoli ostin myös käytettynä, mutta mulla ainoastaan ohjain oli hajalla, ettei toiminut. Piti sitten ostaa uusi. ^^' Mutta harmi, että siulla on käynyt huono tuuri PS1:n kanssa (jos toimivia ohjaimia ei oteta lukuun). :(


    • loloDXDX

      Digimon on surkea.

      • XDXDXDXDXDXD

        Äitis on surkee.


      • dark five
        XDXDXDXDXDXD kirjoitti:

        Äitis on surkee.

        nii sun.


    • Ihminen4

      Tiedän, että tämä viesti ei liity pokemoneihin tai digimoneihin, mutta Huntik-ohjelmalle (jota esitettiin mtv3:lla 2009) ei löydy omaa ketjua! Asia on nyt näin, että youtubessa oli kaikki Huntik-jaksot suomenkielisesti dubattuna, mutta ne on nyt valistettavasti poistettu. Nimimerkki Oblivion400 latasi ne aikoinaan ja kyseinen kanava on vieläkin olemassa, mutta mitä ilmeisimmin, hän on poistanut ne. Joten voisiko joku, jos pystyy, niin ladata ne uudestaan? (minulta jäi katsominen kesken) Tai tietääkö kukaan mistä muualta niitä voisi katsoa ilmaiseksi

    • dark five

      Sama mulla. olin katsomassa digimoneja youtubesta suomeksi monia kuukausia ja yhtenä päivänä mulla jäi katsominen kesken koska ne KAIKKI seasonit ja jaksot oli poistettu suomeksi. No onneksi mulla oli pari jaksoo kirjanmerkeissä mutta sitten kun painoin sitä niin sitten luki jotain tämmöstä: Valitettavasti käyttäjä on poistanut tämän videon :\. Se varmaan riipuu siitä, että huntik ja digimon ei enää ole suosittu suomessa koska ne on luvulta 2004-2009 ja kaikki katsovat yleensä uusia ohjelmia taai animaatioita. mun lempi animaatio on Dragon ball z mutta en löytänyt sitä enää suomeksi youtubesta.

    • PT.

      "Nimimerkki Oblivion400 latasi ne aikoinaan ja kyseinen kanava on vieläkin olemassa, mutta mitä ilmeisimmin, hän on poistanut ne"
      "Valitettavasti käyttäjä on poistanut tämän videon"

      Yleensä tällaisissa tapauksissa on kylläkin paljon todennäköisempää, että YouTube on poistanut videot tekijänoikeudellisista syistä. Harvemmin lataaja itse poistaa niitä ihan vain huvikseen.

      "ne KAIKKI seasonit ja jaksot oli poistettu suomeksi"
      http://www.youtube.com/watch?v=gaWDbxArn48
      Paina videon alta kohtaa "Näytä lisää".

      "Asia on nyt näin, että youtubessa oli kaikki Huntik-jaksot suomenkielisesti dubattuna, mutta ne on nyt valistettavasti poistettu"

      En usko, että suomenkielisiä Huntik-jaksoja löytyy netistä. Täältä löydät kuitenkin englannin kieliset jaksot:
      http://www.watchcartoononline.com/anime/huntik-secrets-seekers

      • dark five

        Kiitos paljon suomalaisista digimon jaksoista! olenkin etsinyt niitä pitkään :P.


      • PT.
        dark five kirjoitti:

        Kiitos paljon suomalaisista digimon jaksoista! olenkin etsinyt niitä pitkään :P.

        Ole hyvä.

        YouTubesta löytyvät sitten myös Zero Two ja Tamers suomeksi dubattuina/tekstitettyinä.


    • dark five

      en oikein pitä zero two:sta joten kerkesin jo katsoa tamerssin 3 päivässä loppuun asti.

    • ootte hanurista

      Tyhmät ei tiedä,et digimon oli ennen pokemoneja. Eka digimon jakso näytettiin muistaakseni ennen 90-lukua. Eli pokemon on matkinut digimoneja.

    • Hahaa!

      Saatana äitis on surkee eikä hänessä oo mitään järkee. Painu vaan takas helvettiin mistä tulit!

    • drk five

      ite kuule oot urpo.

    • Hahaa!

      Mä tiedoks vaan sanoin tolle ekalle kommentojaalle "pikachu"lle enkä teille =P.

    • dark five

      aa no sori ku sanoin urpoks ;I

    • Hahaa!

      :)

    • Hahaa!

      käyttäjä "ootte hanurista" en sanonu sulle O.o

    • Isot ihmiset:(

      Tämän keskustelun aloittanut käyttäytyy mielestäni lapsellisesti.itse pidän molemmista paljon vaikka Pokémon on hieman samaa rataa junnaava mut elokuvat on hyvii.mitä ihmettä hän on hakenut...jotain isoa tappelua(ko?).itse olen lapsi joka siis leikkii vielä mutta olen jo den verran järkevä että tiedän ton olevan tyhmää.ois voinut laitta niinku silleen et kysyy kumpi on parempi...enkä tajuu mitä hienoa on kirosanoissa en niitä itse käytä kun ovat turhia...tyhmä aihe

    • Dark five

      mäki oon lapsi enkä kiroile yleensä yhtään x.x. Joo tiiän et tää on tyhmää riidellä tällasist asioist mut ei mulla muutakaan tekemistä ollu :D. Tään sivun luoja "pickachu" on selvästikki pikkulapsi joka haluu huomiota -.-. No ei se enää varmaan oo lapsi ku on kulunu jo 9 vuotta :D. Mut en oo enää kiinnostunu näistä sarjoista vaikka välillä jos Tv:stä ei tuu mitään kiinnostavaa niin katon pokemonii, vaikka on kyllä tylsä ja tietää jo etukateen et mitä tapahtuu... Mut oon dikimonien puolel koska siinä ei oo kokoajan sama tarina ja siinä on draamaa, rakkautta ja väkivaltaa mitä pokemonissa ei oo. siis digimonissa taistellaan rajummin ja sitä tarkotin väkivallaks. Suosittelen pokemonii vaan niille jotka ei haluu hirveesti jännitystä...

    • On Pokemonissakin draamaa ja rakkautta. Kyllähän pokemonissa tapahtuu ainakin itse pidän otteluista hirveästi ja ne on mielestäni jännittäviä. Unova kausia lukuun ottamatta Rakettiryhmäläisetkin tuo toimiintaa ja ovat mielestäni hauskoja. Kyl sitä pokemonista sitä toimintaakin löytyy oon seurannut sarjaa aluasta asti tähän päivään asti ja tulen kattomaan tulevaisuudessakin. Digimonia nyt ei pahemmin nykysin tuu suomen tv:stä toisin, kuin pokemonia. Digimonista parhaimmat ovat kaks ekaa kautta adventure ja zero two.

      • pokemon Niko

        Siis pokemonia parempaa ei ole digimon on ihan paska ja persläpi pokemon on myös paljon aidompi siis digimonin tekijät matkii täysin siis se joka tykkää digimonista on täys aivoton paska


    • wevu

      Pokemonista tekee varmaan suositumman, jos niin nyt voi sanoa, se että se on paremmin levinnyt Suomeen. Itse taannoin nuorempana katselin sekä pokemonia että digimonia ja pidin molemmista. Molemmissa on erilainen tarina, pokemonissa Ash pyrkii seikkailujensa ja saliotteluiden myötä pokemonmestariksi ja digimonissa pyritään pelastamaan maailmaa. Yksi syy siihen miksi nykyään pidän enemmän pokemonista on se, että sitä on vain tullut katsottua enemmän ja esim pokemonpeleistä tykkään enemmän (olen kylläkin pelannut vain yhdenlaista digimonpeliä..). Pidän pokemonin tarinasta vaikka onkin totta että jaksojen kaavat seuraavat aika paljon toisiaan. Vaikka aika paljon onkin muuttunut ensimmäiseen kauteen verrattuna. Digimon sen sijaan on jäänyt tauolle pidemmäksikin aikaa, mutta tänä vuonna pitäisi japaniin tulla uusi kausi, jossa seikkailee tyyppejä ensimmäiseltä kaudelta lukioikäisinä. Aika kivalta comebackiltä kuulostaa, koska pidin paljon ensimmäisen kauden tyypeistä.

      Mutta itse viestinaloitukseen. En ymmärrä miksei esim voisi pitää molemmista, tai ylipäänsä mitä väliä on kumpaa fanittaa enemmän, koska nämä kaksi sarjaa ovat täysin erilaiset. Ja suunnattu ikäryhmäkin on aivan eri luokkaa.

    • Digifan02

      Haista paska, pokemonit meni vituiks jo vuosii sitte

      • Niko0025

        Olen eri meiltä vaikka pokemon voi tuntua joidenkin meilestä surkealta ja uudet jaksot ovat syvältä johtuu siitä, että olette kehittynyt sen sarjan yli ja vanhat tuntuvat hyviltä koska tulee teidän lapsuus meilee. Itse olin suuri pokemon fani mutta nykyään vaan rippaan ja katon japaniksi kaikki jaksot huvin vuoksi, mutta en ole mikään pokemon fani sekä neuvon nuorempia pokemon asioissa, minun mielestäni pokemon on paljon parempi kuin digimon olen kyllä nähnyt suunnilleen kaikki digimon jaksot mutta pokemonista olen nähnyt kaikki ja pelannut kaikki pelit sekä lukenut mangankin kaikki ostat ja siitä johtopää tellen Pokemon on paras.


    • Digimonikku998

      Pokemon on ihan homo sarja :D Digimon on äijille (:

    • POKEMONONSEPARAS

      Pokémon on BEST! Digimon on surkee! Pokémon on BEST! Digimon on surkee! Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!Pokémon on BEST! Digimon on surkee!

    • SeEiOllutSaari

      Tässä on kyllä hieno 15 vuotta kestänyt keskustelu. Thumbs up!

    • Tiikeijona

      Nyt jos lopetettaisiin turha haistattelu ja puhuttaisiin aiheesta ihan asiallisesti kaikki

    • Vittui

      Tämän palstan aloittanut oli varmasti lutka

    • xXsanttu87Xx

      Musta Molemmat on huonoja.enole sitä mieltä mitä te muut,huonot, i´hmiset jotka tykkäääte huonoista kiinalaisista piirretyistä,minä suosittelen katsoman family Guyta ja Sinpsoneita. Ootte ihan tyhmiäjos ette kato näit.

    • Anonyymi

      Japanilainen leluja valmistava Bandai kehitti Tamagotchi-virtuaalilemmikin. Nintendo kopioi idean ja kehitti Pokemonin. Bandaikin halusi osansa ilmiöstä ja kehitti tältä pohjalta Digimonin tv-sarjoineen, miljoonine oheiskrääsineen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe