Jos tästä asiasta on vahvoja mielipiteitä niin pullollinen suomiviinaa päivässä puolen vuoden ajan ilman krapulaa ja käy töissä.Mitäs tähän sanotte? En puhu itsestäni.
alkoholismi
20
1412
Vastaukset
- juujuu
kä'nnissä koko ajan!
Miten menee töihin,autollako?
SOita poliisit perään,vaarallinen liikenteessä!
Entäs työnantaja? Ei kännissä saa olla töissä!- huhikloi
Ilmiantaj...haist..vvv
- Holisti(m)
Ei tämä ole mikään vahva mielipide, vain omasta kokemuksesta voin todeta, että holistisen juomisen kriiteerit täyttyvät kevyesti.
En tiedä mitä, Palavaenkeli, tällä haet?
Juojaa on vaikea auttaa, pitäisi jotenkin hänelle ujuttaa idea (ikäänkuin hän itse olisi keksinyt sen) että tarvitsee hoitoa. Mutta usein tämä vaatii juojalta tarkeitä menetyksiä (perhe, työ, koti, terveys ym) eikä sekään aina riitä. Lopulta vasta oma epätoivo (kun kaikki on jo mennyt) saattaa olla se ratkaiseva tekijä.
Kokemuksesta voin sanoa, että ei taida nykyään tuo lippuviinapullo päivässä edes riittää kun toleranssi on kasvanut.
Toleranssin (sietokyvyn) kasvaessa juoja kokee olevansa "pienessä krapulassa" tai selvinpäin 0,5-1,5 promillen humalassa. Joten luulen hänen kyllä tankkaavan työpäivän aikanakin.
Jos sinä, Palavaenkeli, etsit itsellesi apua tai tukea, kannattaisi ehkä hakea sivustoja jotka oikeasti käsittelevät alkoholismia ja läheisiä.
Täältä saat ehkä vain huonoja neuvoja...tai no ainakin epäasiallisia kommentteja jotka tekevät sinulle entistä huonomman olon. (Oletan, että juoja on läheinen ihminen).
Tsemppiä kuitenkin. - rane ite
No se äijäsi? viinanlatkiminen on oire jostain? ite olen just selviämässä erokrapulasta just joo 27v rimpuiltiin! viinaan menevä työmyyrä "ämpäriurakotsija" sai kuhmun otsaan ettei enää jaksa .. rakasta .. yms Dodii takaisin sun juttuun
onkos ny ihan tarkkaan mietitty mitä elämä oli (ennen muksuja, asuntolainaa.. jne..) enhän minä voi tietää miten sulla asiat on? Suomiviinaputeli pysyy kyllä naftaliinissa jos "jotain tapahtuu" Älä turhia kainostele jos yht elämä on vaakalaudalla! - AriJussi
on just se tyypillinen suomalainen ajatuskulku,että kun käy töissä,ei voi olla alkoholisti.Ja kun siihen ei kukaan työpaikalla mitenkään puutu,tulee sitten itsellekin se harhakuva ,ettei kukaan muka huomaa mitään.Ja jossain vaiheessa alkaa se itsensä huijaaminen sitten kunnolla."Kun mä juon siideriä,niin ei se haise niin paljon kuin kalja" ym .ym.Se puol pulloo illassa ei enää riitäkään,vaan pitää hommata aamuksi juotavaa himaan,etä pääseee käyntiin.Ja sitten töihin pullo mukaan,että jaksaaa kankkusessa tehdä.Ja illaksi pullo ,kun kankkunen iskee ja että saa nukuttua.ja jos näistä sitten narahtaa ,niin siitähän holistilla menee herne nenään,kun kaikki,kun kaikki v.....tuilee.Ja siihen on sitten pakko ottaa,ettei kauheesti viiksettäisi.Muijakin nalkuttaa ja siihen on pakko ottaa.Eikä rahat riitä juomisen ja sehän on oton päivä taas.Alkaa tulla rokuleita,milloin milläkin verukkeella .Ulkonäkö jää hoitamatta ja kaikki vaan taas v....uilee.Siihen on pakko ottaa .Ja sitten on pakko otta kun on jo pakko ottaa ,ettei kankainen yllätä yöllä eikä päivällä.Loput varmaan arvaaattekin.Tämmöstä rataa se yleensä menee...
- smartone
vakavalta alkoholiongelmalta = sairaus. Valitettavan usein sitä etsitään syyllisiä ja "aihetta" juomiseen ulkopuolisista tekijöistä, kuten "vaimo nalkuttaa", "raskas työ - raskaat huvit".... vaikka tosiasiassahan on kyse alkoholismia sairastavan omista tunnetiloista, johon vaikuttamassa on oma elämänhistoria (tapahtumat, kasvu ja kehitys) ja sitä kautta tunteiden käsittelyyn ja säätelyyn liittyvät kyvyt jne....
Monesti nämä asiat tulevat esiin vasta sitten, kun niitä töistä poissaoloja ja muita ongelmia (läheiset ihmissuhteet) alkaa kasaantua. Tämä tarkoittaa taas sitä, että mitä pidemmällä ollaan, sitä kauemmin menee myös toipumiseen ja paranemiseen.
Itse (alkoholismia sairastavan expuolisona)harmittaa aina näissä keskusteluissa esiin tuleva ympäristön / läheisten syyllistäminen.
Mielestäni hyvä kysymys tässäkin asiassa on "kumpiko oli ensin - muna vai kana?".
Kaikki vaikuttaa aina johonkin / joihinkin asioihin ja kuten tiedämme, yksiselitteisiähän nämä jutut eivät koskaan ole.
Jos kyseessä on läheisesi, niin voimia sinulle. Erilaisia apuja näihin asioihin on tarjolla ja sairaudesta voi parantua.- AriJussi
mun kirjoituksessa ei ollut missään nimessä tarkoitus syylistää ketään,ei kanaa eikä munaa ,eikä muutakaan.Ne oli vaan esimerkkejä siitä,kuinka holisti keksii aina jonkun syyn juomiselleen (vaikka se syy on nimenomaan vain omassa viinanhimossa) ja syitähän löytyy aina.
Mä olen tietyistä asioista johtuen ollut tekemisissä satojen ihmisten kanssajoilla nimenomaan menee toi kuvio aika liki noin .Ja tarinahan jatkuu,että kun lähtee ensin vaimo,sitten menee työpaikka ,asunto,terveys ja rahat, ihmisten ja oma luottamus itseen alkaa laitoskierre ja kaikki muut jutut siihen päälle.Niin keskimäärin 45-vuotiaana
saa ihan taatusti ikioman yksiön parin metrin multakatolla ihan omaan käyttöön. - smartone
AriJussi kirjoitti:
mun kirjoituksessa ei ollut missään nimessä tarkoitus syylistää ketään,ei kanaa eikä munaa ,eikä muutakaan.Ne oli vaan esimerkkejä siitä,kuinka holisti keksii aina jonkun syyn juomiselleen (vaikka se syy on nimenomaan vain omassa viinanhimossa) ja syitähän löytyy aina.
Mä olen tietyistä asioista johtuen ollut tekemisissä satojen ihmisten kanssajoilla nimenomaan menee toi kuvio aika liki noin .Ja tarinahan jatkuu,että kun lähtee ensin vaimo,sitten menee työpaikka ,asunto,terveys ja rahat, ihmisten ja oma luottamus itseen alkaa laitoskierre ja kaikki muut jutut siihen päälle.Niin keskimäärin 45-vuotiaana
saa ihan taatusti ikioman yksiön parin metrin multakatolla ihan omaan käyttöön.en tarkoittanut, että sä syyllistät, vaan yleisesti - kuten sinäkin totesit yleisesti olevan..
- kmkmkmkm
mmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmm
- Kmkmkmkmk
mmmmmmmm mmmmm mmmmmmmm mmmm
- !!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuohon on vaan yks vastaus ja se on PAHA ALKOHOLIONGELMA!puhuu kokemuksen syvä rintaääni..
- hapsuli
Ei voikaan olla krapulaa, kun on koko ajan humalassa. Elimistö ei kyllä kauaa kestä noin vahvaa olotilaa. On kokemusta - sivusta seuraillut.
- Seijasini
Ennen pitkää alkoholin suurkulutus vaikuttaa kaikkeen. Ihmissuhteisiin, työn tekoon, käsitykseen omasta itsestä ja ympäristöstä.
Niin kauan kuin ei myönnä alkoholin aiheuttavan ongelmia, mutta juotavaa on kuitenkin saatava, jotta elämä maistuu elämälle. Niin kauan alkoholi hallitsee elämää - ihminen on yksiselitteisesti alkoholisti.
Jossain on kuitenkin se päivä, kun asiat eivät enää sujukaan... Eivät ehkä tälläkään hetkellä kaikki. On vain niin helppo kuvitella asioiden hoituvan normaalisti, kun ei hahmota ympäröivää todellisuuttaan kirkkaasti. Mutta takaisin aiheeseen... Jonain päivänä menee ehkä työpaikka (tai ihmissuhde tai terveys). Se tietenkin laitetaan jonkin muun kuin suomiviinan piikkiin... typerä pomo tai työkaverit...
Jos menetys ei pysäytä alkaa vääjäämättä alamäki, jonka sivusta seuraaminen voi olla tuskallista ja piinaavaa... Kun mikään ei auta. Kun avun ainoat avaimet löytyvät juojan sisältä . "Minulla on ongelma. Tarvitsen apua."
*alkoholismi on katala sairaus. siinä sairastuvat lähimmäisetkin.*- täällä.,.,.
Minä kanssa kamppailin alkoholistin kanssa 20 vuotta ja luulin koko ajan että minä voin hänet muuttaa va lopulta huomasin että ei käy,otin ja jätin hänet ja sitten vasta helvetti alkoi hän manipuloi ympäristön oikein hyvin miten se oli minun vikani että hän joi ja miten sääli oli häntä kun yksin jäi.Nyt on muutama vuosi kulunut ja kaikki hänen auttajansa ovat kyllästyneet ja huomanneet totuuden,mutta minä en halua enää sellaisia ystäviä takaisin jotka uskoivat häntä silloin.Tänään hän on mukana AA kerhossa ja löytänyt sieltä uuden partnerin niin että toivon hänelle hyvää elämää kaikesta huolimatta.
- juoppo ketale
harrastus,kalliiks vain käy näissä pohjoismaissa.
muualla ovat tajunneet että Jeppe juo ,makso mitä makso- olis.,.,.
se harrastus niin varmaan muuttaisin sinne missä se on halpaa.
.. iso vai pieni pullo; ja oliko käyttäjä mies vai nainen..
Naisen elimistö kait huonommin kestää? Olen tosin kuullut naisesta, joka joi
pullollisen eurokossua päivässä, ja kävi töissä.
Sitä, miten pitkään, en tiedä.
Jos ei itse aikoinaan ymmärrä/myönnä ongelmaa, siinä tuskin ulkopuolinen voi auttaa.
No, tuo ei ole mitään uutta :(
Palava enkeli oli hyvä leffa..- liian kiltti
Jos todella menee vaan puoli pulloa. Määrä kasvaa nopeasti etkä ehkä huomaakkaan. Et ehkä enää muistakkaan millainen hän oli selvänä. Jossain vaiheessa hän muuttuu kärsimättömäksi,
vihaiseksi, ilkeäksi. Saa raivokohtauksia kun huomautat jostain tai jos et puhu mitään hän suuttuu koska "olet veemäinen ja luulet olevasi muita parempi". siinä sitten yrität olla ja auttaa toista eteenpäin ja asiat menevätkin pahemmaksi
joka myös veti viinaa pullon päivässä, taisi olla kossua tai vodkaa useamman vuoden ajan.
Pystyi myös olemaan ilman, aivan näyttämisen tahdosta.
Palava enkeli on hienoa Suomi-draamaa (elokuva)- puppis
Ystäväni vaimo aloitti samalla tavalla ja siirtyi sitten pulloon päivässä, kun ei enää puolikas riittänyt. Parin vuoden päästä kuoli maksakirroossiin. Kolme lasta jäi orvoksi. Että sellaista mieltä olen. Muutenkin ihmetyttää tämä nykyinen salliva mentaliteetti. Millä oikeudella vanhemmat pilaavat lapsensa elämän? Älköön tehkö lapsiä, jos niillä ei ole mitään merkitystä. Viina on aina ykkönen alkoholistille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036