Kissan syöpä

AnniN

Kertokaa kokemuksenne kissan syövästä ja kuolemasta. Kuinka sairaus eteni ja kuinka loppu tuli? Voiko syöpään kuolla ilman kamalia tuskia? Entä kipulääkitys?

Omalla 13 v. kisupojallani on todettu kasvainmassa suolistossa.
Ongelmat alkoivat jo alkukesästä hammastulehduksella. Siitä lähtien on vierailtu tiheään eläinlääkärillä. Laihtunut on kovasti, mutta kuitenkin vielä jotain syö, juo sekä vähän ulkoileekin. Nauttii myös harjauksesta ja sylistä. Yritän tehdä näistä viimeisistä ajoista mahdollisimman lempeitä ja rauhallisia...

30

18592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinäinen kissaton

      Kissalleni tuli vatsaan kasvain.
      Ihmettelin, kun hän alkoi laihtua, eikä ruokakaan maistunut kuten ennen.
      Sylissä kyllä viihtyi, ja oli muuten oma rakastettava itsensä.
      Kävimme lääkärissä, ja tuomio oli tyly, mutta jotenkin sen olin jo aavistanut.
      Kisulla ei näyttänyt olevan tuskia, mutta varmuuden vuoksi aloitimme kipulääkityksen. Siinä vaiheessa, kun kissa näyttää kipeältä, se on jo todella sairas.
      Päivä päivältä kisu laihtui ja alkoi olla enemmän omissa oloissaan.
      Sitten koitti se aamu, kun hän ei enää jaksanutkaan hypätä sänkyyn herättämään minua.
      Silloin päätin, että nyt on wanhan herran aika päästä parempaan paikkaan.
      Hän ei vielä tuntunut tuskaiselta, liikkui melko hyvin ja ruokaili oma-aloitteisesti.
      Kisun kannalta oli kuitenkin parempi lähteä suht. terveenä, kuin kituutella ja riutua.
      Nyt hänellä ei ole mitään vaivoja, hän saa seurata touhujamme Sateenkaarisillalla...

      Luopuminen ottaa voimille, mutta päätöstä tehdessä on ajateltava mikä on kissallesi parasta.

      Voimia.

    • duski

      kissat ei näytä kipujaan, ellei tuska ole ihan mahdoton. luonnossahan kissa on myös saaliseläin, ja luonnossa sairaalta vaikuttava eläin on hyvin äkkiä muiden ruokaa. eli ei kissasta oikein voi tietää, sattuuko siihen (paitsi tosiaan sitten kun se sen jo näyttää, on se kärsinyt jo jonkun aikaa). kipulääkityksestä en itse sen paremmin tiedä, mutta kyllä mua sekin vähän epäilyttää, sillä mistä sen sitten tietää että saako kissa niistä helpotuksen, jos ei muutenkaan näe että sattuuko siihen vai ei? sinuna harkitsisin että olisiko parempi säästää kissa mahdollisilta kärsimyksiltä ja tehdä sille viimeinen palvelus, vaikka se varmasti vaikeaa onkin.

    • oli kasvain

      ,mikä oli levinnyt pienen ystäväni lähes koko suolistoon ennen kuin edes tajusin, että paras kaverini oli todella sairas. kissani oli ripulilla ja laihtui 3viikossa lähes 3kiloa..."pojallani" todellakin oli ulostamis vaikeuksia ja tuli vain ripulia. vein kissan lääkäriin ja mahasta löytyi nyrkin kokoinen patti. seuraavana päivänä oli leikkaus edessä,jotta tiedettäisiin mikä mahassa oli. kasvain oli 7cm ja etäpesäkkeitä oli 9. Näin viimosimpana päivinä ettei ystäväni ole kunnossa,hän ei oikein nukkunut ollenkaan ja nuurusi vain nelinkontin ja silmistä näin että nyt koskee. Kun kuulin lääkäriltä kasvaimesta päätin ettei ystävääni leikata,paranenminen olisi ollut varmasti mahdotonta ja kissa kärsi jo kovasti. eilen,siis tiistaina tapauksesta on viikko enkä vieläkään oikein tajua ettei ystävääni enää ole.ikävä on ihan suunnaton ja olen itkenyt joka päivä.yritän kuitenkin ajatella, nyt kultani ei kärsi eikä häneen koske. en olisi halunnut koskaan luopua rakkaimmastani, mutta autoin ystävääni...kuolema olisi hänet varmasti ottanut pian, mutta miten kovaa kärsimystä se olisi rakkaalleni aiheuttanut. Neuvon: älä ajattele itseäsi, ettet halua luopua ystävästäsi ja kuinka surullinen tuletkaan olemaan vaan ajattele ystäväsi parasta. tuskin kissasikaan haluaisi sinun kärsivän, jos olisit sairas ja hän pystyisi sinua auttamaan. syöpä on kuitenkin aina syöpä ja tuskin kivutonta syöpää on edes olemassa. kipulääkkeetkin vain väsyttävät varmasti pientä kaveriasi etkä voi olla varma koskeeko kissaasi. Tiedän kuinka vaikean asian kanssa olet. kerrothan mitä aiot ystäväsi kanssa tehdä? Voimia ihan hirmuisesti.Itsekin teen surutyötä vielä pitkään.

      • AnniN

        Minun Martti-poika nukutettiin tänään. Tein päätöksen torstai-iltana, maanantaina hakemani kipulääkkeet ei tuoneet toivomaani piristystä. Martti söi ja joi, ulkoilikin vielä tänään aamupäivällä... Eläinlääkäri tuli kotiimme ja nukutus tapahtui omalla tutulla sohvalla oman äipän sylissä. Nyt nukkuu mummulan takapihalla, kynttilämeren alla, kaverina savesta muotoiltu nukkuva kisuli. Olen itkenyt eilisillasta saakka..ei tätä halua uskoa. Tytön kanssa siliteltiin kauan vielä ennen hautaan laskemista. Elämä on epäreilua. Nyt on poika paikassa jossa ei satu, mutta en voi uskoa että en enää voi koskettaa pehmeää turkkia, kukaan ei tule vastaan kun tulen kotiin, kukaan ei enää juttele kissankielellä ja puske jalkaani, hyppää illalla syliini sohvalle, nuole kosteusvoiteita käsistäni, kerjää jugurtista jämiä, nautiskele kaverina terassilla syksyn aurinkoisista päivistä... Kukaan/mikään ei voi saada tätä haavaa sydämmessäni paikattua :(


      • ihan itku
        AnniN kirjoitti:

        Minun Martti-poika nukutettiin tänään. Tein päätöksen torstai-iltana, maanantaina hakemani kipulääkkeet ei tuoneet toivomaani piristystä. Martti söi ja joi, ulkoilikin vielä tänään aamupäivällä... Eläinlääkäri tuli kotiimme ja nukutus tapahtui omalla tutulla sohvalla oman äipän sylissä. Nyt nukkuu mummulan takapihalla, kynttilämeren alla, kaverina savesta muotoiltu nukkuva kisuli. Olen itkenyt eilisillasta saakka..ei tätä halua uskoa. Tytön kanssa siliteltiin kauan vielä ennen hautaan laskemista. Elämä on epäreilua. Nyt on poika paikassa jossa ei satu, mutta en voi uskoa että en enää voi koskettaa pehmeää turkkia, kukaan ei tule vastaan kun tulen kotiin, kukaan ei enää juttele kissankielellä ja puske jalkaani, hyppää illalla syliini sohvalle, nuole kosteusvoiteita käsistäni, kerjää jugurtista jämiä, nautiskele kaverina terassilla syksyn aurinkoisista päivistä... Kukaan/mikään ei voi saada tätä haavaa sydämmessäni paikattua :(

        silmään, koska tasan tarkalleen tiedän tuon tunteen, mikä on vieläkin omassa rinnassanikin niin tuoreena. Itse kävin tänään viemässä pikku ystäväni haudalle kukat ja kynttilän. Ikävä on niin kova. Ehkä meidän kissaystävät ovat kavereina taivaassa. Yritetään jaksaa vaikka se on todella vaikeaa. Rakas on aina rakas ja siitä on niin vaikea luopua, mutta kuten ja sanoin meidän pitää ajatella ystäviemme parasta. Nyt pikku-poikiimme ei koske. Ja se asiassa on parasta. jaksamisia sinulle sinne ja minulle tänne...vaikka itse sanonkin.


      • AnniN
        ihan itku kirjoitti:

        silmään, koska tasan tarkalleen tiedän tuon tunteen, mikä on vieläkin omassa rinnassanikin niin tuoreena. Itse kävin tänään viemässä pikku ystäväni haudalle kukat ja kynttilän. Ikävä on niin kova. Ehkä meidän kissaystävät ovat kavereina taivaassa. Yritetään jaksaa vaikka se on todella vaikeaa. Rakas on aina rakas ja siitä on niin vaikea luopua, mutta kuten ja sanoin meidän pitää ajatella ystäviemme parasta. Nyt pikku-poikiimme ei koske. Ja se asiassa on parasta. jaksamisia sinulle sinne ja minulle tänne...vaikka itse sanonkin.

        Niin.. voimia meille ja kaikille joilla on oma enkelikissa. Mietin juuri haudalla käydessäni, kuinka Martti voisi tietää että äippä vieläkin on lähellä, hoitaa ja suojelee. Ehkä ne kuiskaukset kuullaan jotenkin.. tuskainen ikävä..


      • osaa :'(
        AnniN kirjoitti:

        Niin.. voimia meille ja kaikille joilla on oma enkelikissa. Mietin juuri haudalla käydessäni, kuinka Martti voisi tietää että äippä vieläkin on lähellä, hoitaa ja suojelee. Ehkä ne kuiskaukset kuullaan jotenkin.. tuskainen ikävä..

        Nyyh


      • ahoti
        osaa :'( kirjoitti:

        Nyyh

        Minun sylvesteri-kisuni nukutetiin tänään. sillä oli ilmeisesti keuhkotulehdus, jonka lisäksi vielä virus iski. Nopeasti meni huonoon kuntoon, aamulla eivät takajalat enää kantaneet ja silloin heti lähdettiin lääkäriin.. lääkäri sanoikin että parempi on nukuttaa, kun nähtiin että oli todella kipeä. nyt on kisujen taivaassa.. ja toinen kisukaveri ihmettelee, kun ei ole enää kaveria leikkimässä


      • <zcZCxz<zcvvb

        Ja päätit sitten 5v. vanhaan ketjuun kommentoida jossa esiintyneet henkilöt ovat jo tod. näk. vaihtaneet hiippakuntaa.


      • Kisun ihminen
        <zcZCxz<zcvvb kirjoitti:

        Ja päätit sitten 5v. vanhaan ketjuun kommentoida jossa esiintyneet henkilöt ovat jo tod. näk. vaihtaneet hiippakuntaa.

        Vanhoihinkin ketjuihin ihmiset usein törmäävät etsiessään mieltään askarruttavilla hakusanoilla.

        Jos ei ole aivoja eikä sydäntä, kuten sinulla ei satu valitettavasti olemaan, on varmaan ihan turha lähteä saivartelemaan meille muille, joilla on sekä pää että sydän. Moni ihminen muodostaa läheisemmän ja luottamuksellisemman suhteen lemmikkiinsä kuin kaltaisiisi järjestä köyhiin homo neandertaliksiin.


      • Soolo
        AnniN kirjoitti:

        Minun Martti-poika nukutettiin tänään. Tein päätöksen torstai-iltana, maanantaina hakemani kipulääkkeet ei tuoneet toivomaani piristystä. Martti söi ja joi, ulkoilikin vielä tänään aamupäivällä... Eläinlääkäri tuli kotiimme ja nukutus tapahtui omalla tutulla sohvalla oman äipän sylissä. Nyt nukkuu mummulan takapihalla, kynttilämeren alla, kaverina savesta muotoiltu nukkuva kisuli. Olen itkenyt eilisillasta saakka..ei tätä halua uskoa. Tytön kanssa siliteltiin kauan vielä ennen hautaan laskemista. Elämä on epäreilua. Nyt on poika paikassa jossa ei satu, mutta en voi uskoa että en enää voi koskettaa pehmeää turkkia, kukaan ei tule vastaan kun tulen kotiin, kukaan ei enää juttele kissankielellä ja puske jalkaani, hyppää illalla syliini sohvalle, nuole kosteusvoiteita käsistäni, kerjää jugurtista jämiä, nautiskele kaverina terassilla syksyn aurinkoisista päivistä... Kukaan/mikään ei voi saada tätä haavaa sydämmessäni paikattua :(

        Matin omistaj
        Otan osaa suruihisi Haluaisin sanoa, että aika parantaa, mutta kun en usko siihen, en voi kirjoittaa niin.
        Suru van muuttaa muotoaan ja sen kanssa voi elää.
        Itselläni on koiria ollut ollut 63 vuotta, joten olen kokenut kuoleman monta kertaa . Ehkä sinua lohduttaa se,e ttä nyt kissallasi ei ole enää kipuja.
        Jaksamita toivottaa NNM. Soolo


    • " KISSAVANHEMMAT"

      19.9.12 jouduimme viemään Rakkaan yli 15v kissamme nukutukutukseen.Päätös oli riipaiseva,mutta ei ollut vaihtoehtoja.Keuhkokasvain oli vallannut elimistön ja hengitys oli parina päivänä jo kovin työlästä ja ruoka eikä juomakaan maistunut.Nyt 3vrk myöhemmin voi asiaa jo kommentoida,vaikka ikävä on todella suuri. Nyt meidän vanhalla Iida-neidillä henki kulkee hyvin ja muutenkin elämä on helppoa ja leppoisaa kissataivaassa.Terveisiä kovasti sinne "ylös" ja kiitokset yhteisistä mieliinpainuvista vuosista - olit kaikkemme!

      • Anonyymi

        löysin vasta tänään kissani vatsasta ison patin jonka keskellä musta pallo ja verta . En yhtään tiedä mikä se on mutta vien kissan pian eläinlääkäriin, kissa ei ole syönyt yhtä paljon kuin yleensä ja laihtunutkin , ressukkani on jo tulossa vanhaksikin(11v)


    • sureva

      Täällä tuore sureva. Meillä 12v. kissapojallamme on haimasyöpä. Jotain saatiin poiskin, mutta tänään tuli tieto patologilta että on pahanlaatuinen. Huomenna vielä otetaan tikit masusta ja loppusureminen on nyt päällä. Mistä saan voimia päättää milloin nukutetaan. Nyt oli jo mennyt paremmin, söi ja joi, eikä oksennellut kuin aiemmin, mutta kuten olen täältä lukenut kissa ei kipujaan näytä. On tulossa kamalin Joulu mitä koskaan on ollut. Tekisin vaikka mitä että saisin pitää rakkaan kissani.

      • Soolo

        Ehkä kikkein raastavin kokemus on, kun jouduin lopetttanaan koianii jouuaattona. Nimeltään hän oli Minelan Canita OLI MINULLE HYVIN Roppana.


    • Voimia teille

      Jos kissa syö juo ja leikkii niin tuskin on kivut silloin ovat vielä kovat. Toki kissasi toipuu myös operaatiosta niin ettei leikki varmaan onnistu. Mutta sitten kun huomaat, ettei se ole virkeä itsensä niin paras lahja minkä rakkaalle ystävällesi voit antaa on päästää hänet nukkumaan. Onneksi eläimillä on tämä oikeus, koska eivät osaa tuskastaan kertoa. Paljon voimia teille ja toivotaan, että leikkauksesta oli kuitenkin apua ja saatte vielä yhteisiä hyviä hetkiä!

    • rakastan kissoja

      2.5.2005Minulla oli kissa joka oli 4kuukautta sille tuli syöpä:'( Eläin lääkäri sanoi että kyllä se toipuu mutta ei se toipunut.. se kuoli 4kuukauden iässä. minua harmittaa vieläkin. Kissani kuoli 2.6.2005.

    • N2 The Talking cat
      • N2 The Talking Cat

        Has he have still i mean :(


    • Ikävöivä

      Eilen oli syöpään menehtyneen kissani syntymäpäivä :( niin ikävä

    • kissamummeli

      Tänään sain tietää että 13 v kisupojallani suolistokasvain

    • Kisukullat

      Hei. Lähes kaikilla tämän viestiketjun ihmisillä on suht vanha kissa....meidän 6,5v kisupojalla todettiin tänään syöpä paksussa suolessa. Lääkäri puhui leikkauksen mahdollisuudesta, mutta ennusteen olevan huono. Kisu on 11v. tyttöni sydänystävä. Leikkaus maksaa tuhansia. Ihan sama, jos on mahdollisuus, mutta odotan vielä kirurgin arviota. Oireet: ripuli alkoi kuukausi sitten. Kisu syö ja juo huonosti, mutta välillä paremmin. Hän ulkoilee, raapii raapimapuuta, kehrääkin, kehnääkin, nukkuu, nuolee toisia kisujamme. Laihtunut n. 1kg. Tilanne olisi ehkä ollut ainakin vähän parempi kuukausi sitten, mutta ultraa ei tehty, vaan kaikkea muuta. Lääkärinhoidossa on ollut. Tuntuu epätodelliselta. En odottanut näin julmaa tulosta tänään.

    • Niiskunen

      Hiirikokeilla on saatu nyt hyviä tuloksia lääkecannapiksen käytöstä syöpäsairauksissa!
      Olisikohan se yksi vaihtoehto leikkaukselle ? Itse nyt kovasti joudun pohtimaan tällaistakin, koska oma kissani on sairastunut. Kovin surullista... ),; ja ymmärrämme toisiamme me eläinrakkaat ihmiset.

    • Soolo

      NM NIISKOlen mielenkiinolla seuannut kissakeskustelu ASItaissoita, joiden omistajat ovat niin välinpitäyömia kissoistaan
      Paljn on kirjoiteyyu, että kisslla on rodunmaisempaa maalla. Oman kokemukseni mukaan tämä ei pidä paikkaans ja myömaalla on samat lait kun kauppungeissakin, mutta en usko että matalon isäntä tai emäntä huolehtii kissoisttaan niin, kun kaupunkilainen.

      HUOM. ELÄIN ON AINA, KOROSTAN AINA, OMISTAJANSA VASTUULLA.

      • Kissojaarvostakaa

        Tiedän paljon kissoja ja niiden omistajia vuosi kymmenien ajalta .Sisäkissat elää pitkään,ja toisaalta on kokonaan väärä sanonta,niistä osa ulkoilee myös .
        Ulos yksinjätetyt ei pitkään eikä onnellisena elä,ja siihenkin mahtuu kaikkea kurjaa.Kadonneita,loukkaantuneita ja menehtyneinä löydettyjä.
        Kyllä minäkin olen sitä mieltä,et jos ottaa lemmikin,on siitä huolehdittava .

        Eikä naapuritkaan arvosta ihmisiä,joiden kissat ulostaa ja virtsaa vieraat pihat.
        Ulos kissansa jättäviä halveksutaan,ja heidän touhuaan kummastellaan ja kauhistellaan kun kissansa menehtyy tielle.Monet myös ihan kertovat,et vievät kaikki pihaansa tulevat kissat löytöeläinsuojaan.
        Ulos jätetty kissa,on pelkkä riesa naapureille.Et jos haluu naapurien vihat päälleen,niin ne kyllä saa jättämällä kissan kyljeksimaan muiden pihoille.


    • Anonyymi

      Oksentelua, röntgen ja verikokeet normaalit kunnes kunto romahti. Kasvain tuntui vain palpoidessa eli vatsaa tunnustelemalla. Oli jo vanha kisu mutta sitäkin rakkaampi. Oksentelua jos on kannattaa aina tutkia ja myös ultra ym. Kissa mene huonoksi oksentelun kanssa, myös pissaamattomuus voi johtaa vakavaan tilaan. Monia kysymyksiä.jää auki kun ei tiedä mistä kasvain tuli ja missä se olikaan, toisinaan muut ongelmat kuten sokeritauti tai tukos voi aiheuttaa kasvaimia ehkä myös. Kustannukset ja hoitokulut voivat itseasiassa olla jopa leikkauksineen halvemmat jos ajoissa saa tiedon.

    • Anonyymi

      28.12.NO jopa oot Ynseä Elämääsi kohtaan.Relaa.voisit ottaa vaik ihmis(eläin)suhde terapiaa Toivottavasti ET kissaa?sehän kärsis Sinun Inhosta.....Mut mul 18v kissa ja luulin jo etten ENÄÄÄ häntä sais Pitää.KIITOS maailmalle antiopioteista,VIELÄ ollaan yhdessä.Hän on parasta mitä minulla on.KAIKILLE kisujen rakastamille viekää Heidän elämästään tarinoita vaik työpaikoille Jotta kissojenkin ARVOSTUS YKSILÖINÄ nousisi!kuten meidän ihmistenkin.

    • Anonyymi

      Rakas suloinen 19 vuotias kissani sai jonkun ihmeellisen sairauskohtauksen noin kuukausi sitten. Hän heräsi, lähti kävelemään ja jalat petti alta sitten hoiperteli sekä käveli päin seiniä ovia ja tavaroita joita tuli vastaan eikä löytänyt sinne minne oli menossa. Epäilin että oli menossa vessaan mutta ei löytänyt oviaukkoa vaan minun piti auttaa kissani laatikolleen. Teki siihen tarpeensa mutta ei osannut sieltä ulos tarvitsi apua. Kannoin kissani keittiöön ruokakupille, söi ja joi mutta ruoka ja vesikuppi piti nostaa ylemmäksi. Tämän jälkeen tarvitsi kissani aina apua syömisessä ja juomisessa. Tätä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Sitten hän hoiperteli takaisin sängylleen. Epäilin että onko saanut aivoverenvuodon taikka aivotulpan. Tämän kohtauksen jälkeen kissani ei enään hypännyt sohvalle eikä minun sängylle jossa kissallani oli aina tapana nukkua yönsä jalkopäässäni. Kissastani tuli poissaoleva ja näki että jotain on tapahtunut oli sairaan oloinen. Soitin ajan eläinlääkäriin ja tutkimuksen jälkeen sanoi eläinlääkäri että kissani tarvitsee suuren tutkimuksen. Eläinlääkärin mielestä oli parempi nukuttaa kissani ikuiseen uneen koska hän on jo vanha 19vuotias ja itse tutkimukset voivat olla liian rasittavia . Otin kissani kotiin viikonlopun yli ja hoidin ja hemmottelin suloista kissaani ja maanantaina sitten vein hänet piikille. En olisi tahtonut mutta kissalle parempi noin että ei ole kärsimyksiä. En tiedä vieläkään mistä tämä kohtaus tuli, oliko aivotulppa, diabetes, munuaistautia, kilpirauhanen vai jotain muuta. Sydämestä kuuli eläinlääkäri sivuääniä. Suru on suuri ja kaipaus valtava ja teen surutyötä tällä hetkellä. En koskaan tule kissaani unohtamaan oli vain 4kk vanha kun hain hänet ja 19 vuotta asuttiin yhdessä. Nyt on kisuli kissaparatiisissa missä ei ole kipuja eikä mitään huolia. Toivottavasti me vielä tapaamme kun on minun aika täältä lähteä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, vaan sama tuska läpi jokaisen viestin. Tunnen ja jaan teidän surun ja tuskan.

      Meidän pieni rakas tyttö nukutettiin toissa päivänä. Ikää oli jo 13 vuotta, oksentelun vuoksi mentiin eläinlääkäriin, muuten ei erityisiä oireita ollut, vaan mitään ei ollut enää tehtävissä. Sylissä pidin oman rakkaani loppuun saakka.
      Nyt on ikävä ja kaipaus suuri, olit rakkaani, minun pieni tyttöni.

    • Anonyymi

      Meidän 12-v. kissapojalle on ilmestynyt omituinen patti oikeaan kainaloon - ei ole mitään hajua mikä se on, suurentunut imusolmuke, rasvapatti vai kasvain (se on tosin kasvanut suuremmaksi viikon mittaan, joten rasvapatti voidaan kai unohtaa). Eläinlääkäri vasta ensi viikon perjantaina ja olen aivan hermona, kymmenen vuotta on poika meillä ollut ja jos tämä jääkin sen viimeiseksi reissuksi...

      Edellisen kissan poismeno ei ollut helppoa, se nukutettiin 17-vuotiaana sen jälkeen kun se lakkasi syömästä ja alkoi saada lyhytkestoisia halvauksia sylissä. Sillä oli ollut munuaisten vajaatoiminta jo pidemmän aikaa, joten munuaiset kai lopullisesti pettivät ja siitä nuo oireet. Pahinta asiassa oli, etten ollut kotona kun päätös nukuttamisesta tehtiin. Tulin vain eräänä päivänä kotiin (opiskelin toisessa kaupungissa) ja kissa oli poissa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe