parasta hirvipaukkua haen

308...

Mikähän mahtais olla paras hirvipaukku 308 kivääriin passimiehelle?

9

1221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikaman

En tiedä. Olen muutaman hirveni ampunut vanhalla sakolaisella 13 gramman hammerhead:illa. Hidas luoti ja pienempi lihahävikki siinä hyvää.
      Nyt kohdistin vastaavaan 11,7 grammaiseen. Sen ja 8 gramman lintuliukkaan osumapisteet ovat kohtuullisen lähellä toisiaan. Raskaampi kävi reilu 10 cm alle sataselta ja lintua ei sille kohdistetulla saanut 8-grammaisella.
      Rumia lapoja olen nähnyt 10-grammaisen nopean luodin jäljiltä.

• on vaikea

mennä sanomaan, mutta sieltä luotivalikoiman raskaammasta päästä eli 11,7-13g. koossapysymisen takia jonkinlainen lukitus vaipan ja lyijysydämen välillä. viimesen 20v aikana on patruunanvalmistajat petranneet hirvipaukkkujen laatua kovasti. hyviä ainakin lapuan mega ja naturalis, sakon hammerheadit, norma oryx, nosler partition...muitakin löytyy.

ja se tärkein...osuma hengenpaikalle.

• Eli tämä

Barnes X-Triple shock. Pyssy kasassa ja TEHOAA.

• osumakohta

Parasta lienee mahdoton sanoa, on hyviä paukkuja ja hyviä kiväärejä. Tärkeintä on kuitenkin se osumakohta! Kuten radallakin; jos osumat on siellä sun täällä, niin lähes poikkeuksetta vika on siellä tukin takana, ei panoksissa tai aseissa. Mikään panos ei korjaa ampujan tekemää virhettä.

Älä nyt kuitenkaan mitään sirpaloituvaa panosta ota.

Ja tarkkoja laukauksia:).

• uusi i i

metästys ja kalastus lehti siinä oli vertailu!

• 308:lle

Joudut hankkimaan kiväärin esim. 9,3*62 kaliberilla.

• meinaat

ampua?

• noi yhestä aineesta tehyt hyviä. Ei tarvii sit niitä lyijyn paloja etiskellä. Monesti itelläkii lähtenny lyijyt vaipasta irti.

• Latailen 12grammasia lapua ...

Sillä elikkoa konehuoneelle,Aina kuolee.-Ja niitä on paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5307
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3262
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3146
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1585
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1159
    Aihe