Sakut "hullujen" koiria

menookatellu

Mistä ihmeestä johtuu että sakuja on usein ihan sekopäisillä ihmisillä, pitävät koiraa egonjatkeena? Vikahan EI OLE koiran, vaan omistajan.. se ei ole enää uusi juttu.

Asun alueella jossa näitä sakuja pyörii joka nurkassa. Lähes poikkeuksetta sakut ovat ohitustilanteessa tulossa toisten koirien päälle (kuten tänään taas nähtiin).
Koirapuistoon EI VOI mennä mikäli sieltä saku löytyy, koska ne tulevat toisten koirien päälle ku ohjukset.

Omistajalla ei ole mitään kontrollia koiraansa eikä eläin reagoi tatuoidulle maihariomistajalleen joka nykii voimakkaasti hihnaa karjuen koiralle v*ttu-p*rkele-sa*tana-rex-ei-vedä!!!
Usein näitä koiria omistaa etenkin nuoret naiset joilla ei ole mitään kontrollia.
Sakut vetää kieli pitkällä hihnassa on haastamassa jokasta piskiä tappeluun ja käymässä ihmisten päälle. on selkeästi yleistynyt pelkoagressiivisuus tälläkin rodulla.. niin pilalle jalostettu ja etenkin näyttöpuolen koirat, ne ovat jo sairaita ulkonäöltään lähinnä sitä takapäätä olen kauhistellut. No eipä ihmekään kun eläinten elinikäkin on lyhentynyt.

Rupes jälleen v*tuttamaan kun tänään tuli nuori mies egonjatkeensa kanssa puistoon ja halusi päästää koiransa samalle puolelle omani kanssa vaikka näki kuinka agressiivisesti (kaikki merkit hyppäsivät silmille, niskakarvat pystyssä hampaat irvessä jnejnejne ) hänen rakkinsa käyttäytyi portin edessä koiraani kohtaan "ei tää mitään tee"...
Koiralla oli luonnollisesti musta panta jossa oikein komia näyttävä niittirivistö. Hihna oli ketjuhihna (jolla on mukava hutkia koiraa kun se on tottelematon..) Omistajan pukeutuminen saman tyyllistä tarvitseeko tuota edes kuvailla :D Miestä mahto vituttaa kun en sen pilattua hurttaa pelännyt agressiivisesta käytöksestä ja isosta niittipannasta huolimatta.

Voitteko kuitenkin pitää sakut kaukana koirapuistosta kun tiedätte ettei ne osaa käyttäytyä ja käykää remmirähjä kurssi, voisitte oppia paremmiksi omistajiksi. http://www.kivateam.fi/

Tarkotus ei oo kuiteskaa yleistää kaikkien sakunomistajien olevan sekopäitä löytyy niitä normaalejakin nähty. :)

30

2869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v-p tuuli

      sellasi kun sen tänne sakemannipalstalle laitoit:Tukea vai riitaa?Oletettavasti saisit enemmän sympatiaa muilta palstoilta,jos olisit raapustuksesi laittanut vaikka spanieli-palstalle,kuin rodun omalle,mutta jos riitaa halusit osoite on oikea.Kun aikas odotat,niin kyllä joku tarttuu täkyyn ja voitte sitten kilvan haukkua toistenne koiria ja kaikkia muitakin saman rotuisia ja niiden omistajia.Reilua tietysti olisi että kertoisit toiselle osapuolelle koirasi rodun,niin hänen olisi helpompi kertoa millaisia kyseisen rodun omistajat ovat.Ei tietenkään kaikki!

      • Hihhihiii =)))))

        mä en tartu tähän, kun jäi toi oma rotukin kaverilla kertomatta -vaikka aika hullu olenkin.
        Hei vaan heiiii..


    • eipä...

      tuota yleistykseks vois mitenkään luullakkaan, hiton pitkä kirjoitus ja sit viimeisellä rivillä. "en mä yleistä mut..."

    • ..............................

      ..koska se osoittaa ihmisissä yleensä sitä suurinta tyhmyyttä, mielestäni.
      Toivottavasti se äijä ymmärsi ettei sua todellakaan sen pilattu rakki pelota, joo ;)
      Mikä koira sinulla muuten on?

    • on tämmönen

      minulla on 25cm hihnassa "räkijä" kotona (kääpiörotu).Tällä kaverilla on "hieman" puutetta hermorakenteessa.Mutta kyllä senkin hiljaiseksi saa ohittaessa.Joten...

      • totuuden torvi

        Saksanpaimenkoira on iso, laumaansa suojeleva rotu.
        Tässä jo lähtökohta siihen, miksi se ei useinkaan siedä lähelle tulevia muita koiria.
        Ja muistaa sekin, koirilla ei ole kunniantuntoa. Oli pieni tai iso räkyttäjä vastassa, silpuiks vain jo mahdollista. Ja taasen tein hyvän työn laumalleni.
        Ja pitää muistaa, että me ihmiset emme osaa, emme ehdi lukea koirien viestejä, esim. kohtaamistilanteessa.
        Jompikumpi, koosta riippumatta saattaa heittää hanskan kaverin silmille alta aika yksikön, eihän se muuta tarvitse.
        On aivan eri asia pitää aisoissa kolmikiloista kääppää, kuin kolmikymmenkiloista.
        Jos olisin kääpän omistaja, jo itsesuojeluvaistoni kehoittaisi laittamaan sen vaikka taskuun kohtaamistilanteessa. Ei vara venettä kaada.
        Ihmeellistä muuten, olen joskus nähnyt lenkillä tällaisen alle kymmenkiloisen vievän taluttajaa kuin kuoriämpäriä. Mitäs jos tällaiselle taluttajalle vaikka rotikka?


      • noilla rekisteröintimäärillä
        totuuden torvi kirjoitti:

        Saksanpaimenkoira on iso, laumaansa suojeleva rotu.
        Tässä jo lähtökohta siihen, miksi se ei useinkaan siedä lähelle tulevia muita koiria.
        Ja muistaa sekin, koirilla ei ole kunniantuntoa. Oli pieni tai iso räkyttäjä vastassa, silpuiks vain jo mahdollista. Ja taasen tein hyvän työn laumalleni.
        Ja pitää muistaa, että me ihmiset emme osaa, emme ehdi lukea koirien viestejä, esim. kohtaamistilanteessa.
        Jompikumpi, koosta riippumatta saattaa heittää hanskan kaverin silmille alta aika yksikön, eihän se muuta tarvitse.
        On aivan eri asia pitää aisoissa kolmikiloista kääppää, kuin kolmikymmenkiloista.
        Jos olisin kääpän omistaja, jo itsesuojeluvaistoni kehoittaisi laittamaan sen vaikka taskuun kohtaamistilanteessa. Ei vara venettä kaada.
        Ihmeellistä muuten, olen joskus nähnyt lenkillä tällaisen alle kymmenkiloisen vievän taluttajaa kuin kuoriämpäriä. Mitäs jos tällaiselle taluttajalle vaikka rotikka?

        niitä Saksanpaimenkoiria joutuu jos jonkunlaisiin käsiin - turha sitä on kieltää. Kasvattajat voisivat sen verran perään katsoa, ettei ainakaan useilla ostarin juopoilla kaljakassin varijana olisi juuri Saksanpaimenkoira. Jostainhan ne niille ovat ilmestyneet - tuskimpa taivaasta niskaan pudonneet.


      • menookatellu
        noilla rekisteröintimäärillä kirjoitti:

        niitä Saksanpaimenkoiria joutuu jos jonkunlaisiin käsiin - turha sitä on kieltää. Kasvattajat voisivat sen verran perään katsoa, ettei ainakaan useilla ostarin juopoilla kaljakassin varijana olisi juuri Saksanpaimenkoira. Jostainhan ne niille ovat ilmestyneet - tuskimpa taivaasta niskaan pudonneet.

        koirarotua en sinällään syytä (paitsi onhan toki jalostuksellakin osansa esim koirien terveyteen, luonteeseen.....). kasvattajien pitäisi ehdottomasti katsoa minne koiransa myy.

        ja miksi kirjoitin tänne?
        tämähän on sakujen omistajille tarkoitettu foorumi, joten omistajat varmaan käyvät täällä ja näkevät viestini. vaikka todennäkösest suurin osa viittaa kintaalla (en mäkään tykkää jos mun koirani käytöstä haukutaan - eipähän kyloo tähän mennessä täytyny sitä hävetä ei sen puoleen :D!) tekstilleni. tarkotus nyt oli vaan nostaa hieman keskusteluu aiheesta. harmittaa millasiin käsiin koiria joutuu, etenki just sakuja. semmoset ihmsiet ottaa niitä jotka ei hallitse = ONGELMIA. saku kuuluu palveluskoiriin joka vaatii aika paljon ja silti niitä nähdään kotikoirina rötköttämsssä sohvalla ja ainut niiden aktivointi on kun pääsevät ulos postilaatikolle ja takaisin jossa ehkä sattuu tulemaan vastaan toinen koira tai ihminen jolle voi räykyä ja yrittää käydä päälle. surullista.

        mua PELOTTAA kulkea ulkona koirani kanssa kun tulee vastaan nuori tyttö joka ei hallitse suurta uros sakuaan ja väärissä käsissä oleva eläin rupeaa haastamaan koiraani. mun koira osaa käyttäytyä ohitustilanteessakin, mutta kun toinen ei ... MITÄ jos se tyttö ei kykene pitämään suurta koiraa ja eläin pääsee meidän päälle? en epäröi etteikö koirani osaisi puolustua on silläkin kokoa, mutta en halua tikkejä itseeni, omaan koiraani enkä toisen koiraan......


      • menookatellu kirjoitti:

        koirarotua en sinällään syytä (paitsi onhan toki jalostuksellakin osansa esim koirien terveyteen, luonteeseen.....). kasvattajien pitäisi ehdottomasti katsoa minne koiransa myy.

        ja miksi kirjoitin tänne?
        tämähän on sakujen omistajille tarkoitettu foorumi, joten omistajat varmaan käyvät täällä ja näkevät viestini. vaikka todennäkösest suurin osa viittaa kintaalla (en mäkään tykkää jos mun koirani käytöstä haukutaan - eipähän kyloo tähän mennessä täytyny sitä hävetä ei sen puoleen :D!) tekstilleni. tarkotus nyt oli vaan nostaa hieman keskusteluu aiheesta. harmittaa millasiin käsiin koiria joutuu, etenki just sakuja. semmoset ihmsiet ottaa niitä jotka ei hallitse = ONGELMIA. saku kuuluu palveluskoiriin joka vaatii aika paljon ja silti niitä nähdään kotikoirina rötköttämsssä sohvalla ja ainut niiden aktivointi on kun pääsevät ulos postilaatikolle ja takaisin jossa ehkä sattuu tulemaan vastaan toinen koira tai ihminen jolle voi räykyä ja yrittää käydä päälle. surullista.

        mua PELOTTAA kulkea ulkona koirani kanssa kun tulee vastaan nuori tyttö joka ei hallitse suurta uros sakuaan ja väärissä käsissä oleva eläin rupeaa haastamaan koiraani. mun koira osaa käyttäytyä ohitustilanteessakin, mutta kun toinen ei ... MITÄ jos se tyttö ei kykene pitämään suurta koiraa ja eläin pääsee meidän päälle? en epäröi etteikö koirani osaisi puolustua on silläkin kokoa, mutta en halua tikkejä itseeni, omaan koiraani enkä toisen koiraan......

        Luuletko, että ne ostarin juopot ja muut surkeat sakemannin omsitajat käy täällä lukemassa sun kirjoituksiasi? Tuskin. Ja mitä me valveutuneet omistajat voimme tälle asialle tehdä? Kerropa se, ja perustele sitten miksi tänne kirjoittelet. Melkolailla ärsytysmielessä varmaan. Jaa, et yleistä vai. Täytyypä mennä tuonne puudelipalstalle kertomaan, miten huonosti on kaikki pienet koirat kasvatettu ja sitten lopettaa lauseeseen: en yleistä...


      • sanoa jotain...
        menookatellu kirjoitti:

        koirarotua en sinällään syytä (paitsi onhan toki jalostuksellakin osansa esim koirien terveyteen, luonteeseen.....). kasvattajien pitäisi ehdottomasti katsoa minne koiransa myy.

        ja miksi kirjoitin tänne?
        tämähän on sakujen omistajille tarkoitettu foorumi, joten omistajat varmaan käyvät täällä ja näkevät viestini. vaikka todennäkösest suurin osa viittaa kintaalla (en mäkään tykkää jos mun koirani käytöstä haukutaan - eipähän kyloo tähän mennessä täytyny sitä hävetä ei sen puoleen :D!) tekstilleni. tarkotus nyt oli vaan nostaa hieman keskusteluu aiheesta. harmittaa millasiin käsiin koiria joutuu, etenki just sakuja. semmoset ihmsiet ottaa niitä jotka ei hallitse = ONGELMIA. saku kuuluu palveluskoiriin joka vaatii aika paljon ja silti niitä nähdään kotikoirina rötköttämsssä sohvalla ja ainut niiden aktivointi on kun pääsevät ulos postilaatikolle ja takaisin jossa ehkä sattuu tulemaan vastaan toinen koira tai ihminen jolle voi räykyä ja yrittää käydä päälle. surullista.

        mua PELOTTAA kulkea ulkona koirani kanssa kun tulee vastaan nuori tyttö joka ei hallitse suurta uros sakuaan ja väärissä käsissä oleva eläin rupeaa haastamaan koiraani. mun koira osaa käyttäytyä ohitustilanteessakin, mutta kun toinen ei ... MITÄ jos se tyttö ei kykene pitämään suurta koiraa ja eläin pääsee meidän päälle? en epäröi etteikö koirani osaisi puolustua on silläkin kokoa, mutta en halua tikkejä itseeni, omaan koiraani enkä toisen koiraan......

        Pakko sanoa ensinnäkin, että alkuperäinen asiasi on todella tyhmästi esitettynä.

        "harmittaa millasiin käsiin koiria joutuu, etenki just sakuja. semmoset ihmsiet ottaa niitä jotka ei hallitse = ONGELMIA. saku kuuluu palveluskoiriin joka vaatii aika paljon ja silti niitä nähdään kotikoirina rötköttämsssä sohvalla ja ainut niiden aktivointi on kun pääsevät ulos postilaatikolle ja takaisin jossa ehkä sattuu tulemaan vastaan toinen koira tai ihminen jolle voi räykyä ja yrittää käydä päälle. surullista."

        - Tuota noin... Voisin sanoa, että rotu kuin rotu niin niitä menee aivan perkeleesti väärille ihmisille. Väärä ihminen tietty rotu johtaa näihin ongelmiin. Turhaa painotat että AINOASTAAN saksanpaimenkoirat ovat niitä jotka joutuvat eniten vääriin käsiin. Jos haluat, voin luetella aikamoisen listan palveluskoiria, joita on rutkasti väärissä käsissä. Voisin sanoa että suurempi osa näistä ongelmaomistajista lukeutuu pieniin koiriin. Niissähän niitä rähisijöitä vasta löytyykin, eikä asialle tehdä mitään. Pikku fifi riehuu hihnassa ja omistaja ei reagoi mitenkään.

        Itselläni on nuori epävarma saku, joka ajoittain rähisee hihnassa. Ja PAISKIN NISKA LIMASSA töitä asian parissa, sen eteen että koira on jonain päivänä "yhteiskuntakelpoinen" sinun sanojesi mukaan. Niin ja by the way olen nuori nainen ja rähinästä huolimatta koira on täysin hallinnassani, eikä missään vaiheessa pääsisi sinun upean koirasi luokse. Pistää lievästi vituttamaan tollanen arvostelu, mistä sinä tiedät kuinka paljon ne ihmiset niiden koiriensa kanssa tekee töitä päästäkseen noista pahoista tavoista? Tiedän kokeineita koiraihmisiä joilla on rähiseviä tapauksia, niitä ei vain hetkessä taiota hiljaisiksi.

        Huvittavaa, miten vahvasti koet olevasi sakuomistajien yläpuolella, tai ylipäätänsä kaikkien koiranomistajien yläpuolella. Kun olet oikein fifeillekin tästä asiasta paasannut. Koetko parantavasi maailmaa jotenkin? Kai olet sitten itse vaan niin upea. Pystyt mollaamaan, ja arvostelemaan täysin rodunomistajia.... Olisit voinut tuoda asian fiksumminkin esille, mollaamatta ja yleistämättä, ainiin, ethän sä yleistä - Onhan sulla ne kaks tuttua sakemannia!

        Ja yheenvetona: Koiria tulee AINA olemaan väärissä käsissä, kiitos vastuuttomien kasvattajien ja omistajien jotka luulevat pärjäävänsä valitsemansa rodun kanssa. Tämä sinun saarnasi ei sitä asiaa muuta. Suosittelisin vaihtamaan asennetta. Vaikutat melko kapeakatseiselta....


      • sanoa jotain...*2
        sanoa jotain... kirjoitti:

        Pakko sanoa ensinnäkin, että alkuperäinen asiasi on todella tyhmästi esitettynä.

        "harmittaa millasiin käsiin koiria joutuu, etenki just sakuja. semmoset ihmsiet ottaa niitä jotka ei hallitse = ONGELMIA. saku kuuluu palveluskoiriin joka vaatii aika paljon ja silti niitä nähdään kotikoirina rötköttämsssä sohvalla ja ainut niiden aktivointi on kun pääsevät ulos postilaatikolle ja takaisin jossa ehkä sattuu tulemaan vastaan toinen koira tai ihminen jolle voi räykyä ja yrittää käydä päälle. surullista."

        - Tuota noin... Voisin sanoa, että rotu kuin rotu niin niitä menee aivan perkeleesti väärille ihmisille. Väärä ihminen tietty rotu johtaa näihin ongelmiin. Turhaa painotat että AINOASTAAN saksanpaimenkoirat ovat niitä jotka joutuvat eniten vääriin käsiin. Jos haluat, voin luetella aikamoisen listan palveluskoiria, joita on rutkasti väärissä käsissä. Voisin sanoa että suurempi osa näistä ongelmaomistajista lukeutuu pieniin koiriin. Niissähän niitä rähisijöitä vasta löytyykin, eikä asialle tehdä mitään. Pikku fifi riehuu hihnassa ja omistaja ei reagoi mitenkään.

        Itselläni on nuori epävarma saku, joka ajoittain rähisee hihnassa. Ja PAISKIN NISKA LIMASSA töitä asian parissa, sen eteen että koira on jonain päivänä "yhteiskuntakelpoinen" sinun sanojesi mukaan. Niin ja by the way olen nuori nainen ja rähinästä huolimatta koira on täysin hallinnassani, eikä missään vaiheessa pääsisi sinun upean koirasi luokse. Pistää lievästi vituttamaan tollanen arvostelu, mistä sinä tiedät kuinka paljon ne ihmiset niiden koiriensa kanssa tekee töitä päästäkseen noista pahoista tavoista? Tiedän kokeineita koiraihmisiä joilla on rähiseviä tapauksia, niitä ei vain hetkessä taiota hiljaisiksi.

        Huvittavaa, miten vahvasti koet olevasi sakuomistajien yläpuolella, tai ylipäätänsä kaikkien koiranomistajien yläpuolella. Kun olet oikein fifeillekin tästä asiasta paasannut. Koetko parantavasi maailmaa jotenkin? Kai olet sitten itse vaan niin upea. Pystyt mollaamaan, ja arvostelemaan täysin rodunomistajia.... Olisit voinut tuoda asian fiksumminkin esille, mollaamatta ja yleistämättä, ainiin, ethän sä yleistä - Onhan sulla ne kaks tuttua sakemannia!

        Ja yheenvetona: Koiria tulee AINA olemaan väärissä käsissä, kiitos vastuuttomien kasvattajien ja omistajien jotka luulevat pärjäävänsä valitsemansa rodun kanssa. Tämä sinun saarnasi ei sitä asiaa muuta. Suosittelisin vaihtamaan asennetta. Vaikutat melko kapeakatseiselta....

        Niin ja mitä ihmettä sä täällä tosta paasaat?! Jos näet olevasi niin upea hyvin käyttäytyväsi koirasi kanssa, niin mene sanomaan niille kotikulmiesi sakuomistajille suoraan. Vai eikö ole pokkaa muuta kuin täällä yleisää ja kitistä. Täältä tuskin kohderyhmääsi löydät!

        Pyydät vaikka kaikki samaan aikaan sinne käyttämääsi koirapuistoon, ja pidät luennon heille näkemyksistäsi. Ja fifien omistajille omansa. Eikös se toimisi paremmin ystävä hyvä??

        Kerro sitten täällä, miten meni!


      • Papux
        noilla rekisteröintimäärillä kirjoitti:

        niitä Saksanpaimenkoiria joutuu jos jonkunlaisiin käsiin - turha sitä on kieltää. Kasvattajat voisivat sen verran perään katsoa, ettei ainakaan useilla ostarin juopoilla kaljakassin varijana olisi juuri Saksanpaimenkoira. Jostainhan ne niille ovat ilmestyneet - tuskimpa taivaasta niskaan pudonneet.

        Kyllä kun kattelee myynti-palstaa täälläkin suomi24:lla, niin suurin osa myytävistä sakemanneista on näitä paperittomia koiria, joista kuitenkin pyydetään liian isoja summia! Eikä näiden rekkaamattomien myyjät paljon kysele minne pennut menee, kun vaan saa rahat kouraan..


    • kans törmännyt vastaavanlaisiin tilanteisiin sakuni kanssa ..rotu on kyl yleensä ollu muu kuin sakemanni ..en mäkään silti yleistä.:D

    • helihelinä

      Vaikka sakuja on huima määrä, en ole itse juurikaan niihin sekopäisiin versioihin törmännyt... Päin vastoin kauniisti omistajansa vierellä kulkevia, muusta maailmasta melkoisen välinpitämättömiä sakuja olen kyllä nähnyt. Useimmiten koira, joka hihnan päässä tempoo ja rähisee, on ikävä kyllä se pieni "kääppä". Jostain syystä ihmiset, jotka kääpän ottavat, ajattelevat, ettei sitä tarvitse kouluttaa lainkaan, sikäli ymmärrän, että eihän se kääppä pääse irti riistäytymään vaikka kuinka riehuisi ja rähjäisi hihnassaan. Mutta sitten syytetään ison koiran omistajaa, kun oma kääppä ensin haastaa riitaa riehumalla ja räksyttämällä ja jos iso koira erehtyy kerrankin haukahtamaan takaisin, niin se on sekopää ja hullu tappaja. Tulipa sekavaa tekstiä, mutta yrittäkää ottaa selkoa=) Ai niin, EN yleistä, eli varmaan on pikkukoirien omistajiakin, jotka haluaa ja osaa koiransa kouluttaa yhteiskuntakelpoisiksi!!!!

      • luonne on pop!

        ..että sakujen omistajat kuljettavat koiriaan armejan käskyillä,eivätkä anna koirien tutustua näihin mamman mussukoihin!Kyllä on saku ihmisen vaikeeta olla mieliksi näille pikkupiskien omistajille.Minun koirani seuraavat käskyllä yleisillä teillä ja aina joku mopin omistaja suurinpiirtein juoksee perään ja kysyy:onko ne uroksia vai narttuja ja kun sanoo että ei halua kontaktia,niin jo on sen pikkupiskin omistajat valittamassa,että kyllä ollaan ylpeitä.

        Tosin koirapuistot on mun mielestä vain laiskoille ihmisille ja mun koirat ei niissä käy,mutta ne on maailman vihonviimeinen paikka mihin koiriani vien.

        kerran yks rääpän omistaja tulla laahusti perässä ja piski piipitti ja rähisi koko matkan,ihana ylpeä vanha urokseni sitten kusas sen piskin päälle jonkun tolpan juures,niin jo oli vika minussa ja koirassani.Mutten mä niinku sillee et kaikkien pikkurakkien omistajat niin käyttäytys....puolet vaan!


    • Milli63

      Mistä ihmeestä johtuu että fifejä on usein ihan sekopäisillä ihmisillä, pitävät koiraa egonjatkeena? Vikahan EI OLE koiran, vaan omistajan.. se ei ole enää uusi juttu.

      Asun alueella jossa näitä fifejä pyörii joka nurkassa. Lähes poikkeuksetta fifit ovat ohitustilanteessa tulossa toisten koirien päälle (kuten tänään taas nähtiin).
      Koirapuistoon EI VOI mennä mikäli sieltä fifi tai puudeli löytyy, koska ne tulevat toisten koirien päälle ku ohjukset.

      Omistajalla ei ole mitään kontrollia koiraansa eikä eläin reagoi tatuoidulle maihariomistajalleen joka nykii voimakkaasti hihnaa karjuen koiralle v*ttu-p*rkele-sa*tana-puppeli-ei-vedä!!!
      Usein näitä koiria omistaa etenkin nuoret naiset joilla ei ole mitään kontrollia.
      Fifit vetää kieli pitkällä hihnassa on haastamassa jokasta piskiä tappeluun ja käymässä ihmisten päälle. on selkeästi yleistynyt pelkoagressiivisuus tälläkin rodulla.. niin pilalle jalostettu ja etenkin näyttöpuolen koirat, ne ovat jo sairaita ulkonäöltään lähinnä sitä takapäätä olen kauhistellut. No eipä ihmekään kun eläinten elinikäkin on lyhentynyt.

      Rupes jälleen v*tuttamaan kun tänään tuli nuori mies egonjatkeensa kanssa puistoon ja halusi päästää koiransa samalle puolelle omani kanssa vaikka näki kuinka agressiivisesti (kaikki merkit hyppäsivät silmille, niskakarvat pystyssä hampaat irvessä jnejnejne ) hänen rakkinsa käyttäytyi portin edessä koiraani kohtaan "ei tää mitään tee"...
      Koiralla oli luonnollisesti musta panta jossa oikein komia näyttävä niittirivistö. Hihna oli ketjuhihna (jolla on mukava hutkia koiraa kun se on tottelematon..) Omistajan pukeutuminen saman tyyllistä tarvitseeko tuota edes kuvailla :D Miestä mahto vituttaa kun en sen pilattua hurttaa pelännyt agressiivisesta käytöksestä ja isosta niittipannasta huolimatta.

      Voitteko kuitenkin pitää fifit ja puudelit kaukana koirapuistosta kun tiedätte ettei ne osaa käyttäytyä ja käykää remmirähjä kurssi, voisitte oppia paremmiksi omistajiksi. http://www.kivateam.fi/

      Tarkotus on yleistää kaikkien fifinomistajien olevan sekopäitä, normaaleja ei ole nähty. :)

      • menookatellu

        koirallani on painoa noin 65kg ja säkääkin löytyy, mikään fifi ei ole kyseessä. on se isompi kuin sinun sakusi. :) rotua en jaksa kertoa siksi, että joku sanoistani suuttunut todennäköisesti rupeaa haukkumaan sitte "mun rotuani" vaik mitä se mua liikuttais -> mun koira on yhteiskuntakelpoinen ja muutenkin hyvin koulutettu.

        ja minä olen maininnu asiasta myös "fifien" omistajille, koska sieltäkin löytyy noita jotka eivät piskejään kouluta,. MUTTEN pelkää niitä. yleensä omistaja saa kuitenkin pidettyä räykyvän fifinsä kiinni, kun taas egonjatkeeksi otetut suuret koirat harvoin ovat omistajansa hallinassa LENNÄTTÄEN OMISTAJIA KUIN LEPPÄKEIHÄITÄ KONSANAAN KUN OHITUSTILANNE TULEE..... jos tällänen saku tulee päälle ni voi olla vitun varma et mun koira puolustautuu ja syy on sitten varmaan mun jos koirani pistää sakun ojennukseen. näitä läheltä piti tilanteita on ollut paljon - NIMENOMAAN SUURIN OSA SAKUJEN KANSSA.. en sitte tiiä onks se tää alue vai mikä vittu, mut niin se vaan menee... sakut ei täällä osaa käyttäytyä, tai siis, omistajat eivät ole koiriaan kouluttaneet jne. tommonen remmikäyttäytyminen kielii ongelmista muutenki


      • hyphy

        èi sulla, milli63, taida tuo ilmaisutaito olla parasta mahdollista.


      • totuuden torvi
        menookatellu kirjoitti:

        koirallani on painoa noin 65kg ja säkääkin löytyy, mikään fifi ei ole kyseessä. on se isompi kuin sinun sakusi. :) rotua en jaksa kertoa siksi, että joku sanoistani suuttunut todennäköisesti rupeaa haukkumaan sitte "mun rotuani" vaik mitä se mua liikuttais -> mun koira on yhteiskuntakelpoinen ja muutenkin hyvin koulutettu.

        ja minä olen maininnu asiasta myös "fifien" omistajille, koska sieltäkin löytyy noita jotka eivät piskejään kouluta,. MUTTEN pelkää niitä. yleensä omistaja saa kuitenkin pidettyä räykyvän fifinsä kiinni, kun taas egonjatkeeksi otetut suuret koirat harvoin ovat omistajansa hallinassa LENNÄTTÄEN OMISTAJIA KUIN LEPPÄKEIHÄITÄ KONSANAAN KUN OHITUSTILANNE TULEE..... jos tällänen saku tulee päälle ni voi olla vitun varma et mun koira puolustautuu ja syy on sitten varmaan mun jos koirani pistää sakun ojennukseen. näitä läheltä piti tilanteita on ollut paljon - NIMENOMAAN SUURIN OSA SAKUJEN KANSSA.. en sitte tiiä onks se tää alue vai mikä vittu, mut niin se vaan menee... sakut ei täällä osaa käyttäytyä, tai siis, omistajat eivät ole koiriaan kouluttaneet jne. tommonen remmikäyttäytyminen kielii ongelmista muutenki

        Pannaapas nyt asiat järjestykseen.
        Valitettavasti sanomaltasi meni pohja tuon viimeisen kirjoituksesi mukana.
        Tuollaisiin sanankäyttäjiin olen törmännyt jo kymmeniä vuosia sitten, kun fanaattiset metsämiehet ovat ajokoirillaan "purettaneet" käskystä saatanan sakemannit verille.
        Se on jonkinlainen sairaus tuo sakemanniviha suomessa.
        Silmät palaen eräs kanakoiramies kertoi vaanivansa naapurin sakemannia koiransa ja pesäpallomailan kanssa, kun minä hutkaisen ja annan koiralleni käskyn hyökätä, niin... Todella sairasta. Siis ei mitään uutta auringon alla, ystäväiseni.


      • menookatellu
        totuuden torvi kirjoitti:

        Pannaapas nyt asiat järjestykseen.
        Valitettavasti sanomaltasi meni pohja tuon viimeisen kirjoituksesi mukana.
        Tuollaisiin sanankäyttäjiin olen törmännyt jo kymmeniä vuosia sitten, kun fanaattiset metsämiehet ovat ajokoirillaan "purettaneet" käskystä saatanan sakemannit verille.
        Se on jonkinlainen sairaus tuo sakemanniviha suomessa.
        Silmät palaen eräs kanakoiramies kertoi vaanivansa naapurin sakemannia koiransa ja pesäpallomailan kanssa, kun minä hutkaisen ja annan koiralleni käskyn hyökätä, niin... Todella sairasta. Siis ei mitään uutta auringon alla, ystäväiseni.

        hiljaa ku et mua tunne. älä ainakaan arvostele ja työnnä tekoja tai sanoja mun suuhun.
        kahdella tutullani on sakuja ja ne ovat UPEITA, mutta myöskin YHTEISKUNTAKELPOISIA. :) niitä ei tarvii pelätä. yks sana ja ne on omistajiensa hallinnassa.

        sakujen vihaaja en oo. vihaan niitä ihmisiä jotka ottaa koiria egonjatkeeksi ja saku on yksi niistä roduista jotka näistä ihmisistä joutuu kärsimään. mun pointtia et kyllä ymmärtäny. no ei se oikeestaan mittään. antaa sitten olla, mitä turhaa palikalle yrittää selittää yhtään mitään.

        näistä sanoista suuttuu semmonen porukka jotka on ottanu egonjatkeeks sakun. omistaa remmiräyhän, mahdollisest pelkoagressiivisen koiran ja ovat ylpeitä kun mummot hyppää ojaan koiran nähtyään. :D

        en enää jaksa jauhaa mitä turhaa märehtiä,. ehkä ite sitte kirjottelin sen verran epäselkeesti et porukalt menee ohi


      • totuuden torvi
        menookatellu kirjoitti:

        hiljaa ku et mua tunne. älä ainakaan arvostele ja työnnä tekoja tai sanoja mun suuhun.
        kahdella tutullani on sakuja ja ne ovat UPEITA, mutta myöskin YHTEISKUNTAKELPOISIA. :) niitä ei tarvii pelätä. yks sana ja ne on omistajiensa hallinnassa.

        sakujen vihaaja en oo. vihaan niitä ihmisiä jotka ottaa koiria egonjatkeeksi ja saku on yksi niistä roduista jotka näistä ihmisistä joutuu kärsimään. mun pointtia et kyllä ymmärtäny. no ei se oikeestaan mittään. antaa sitten olla, mitä turhaa palikalle yrittää selittää yhtään mitään.

        näistä sanoista suuttuu semmonen porukka jotka on ottanu egonjatkeeks sakun. omistaa remmiräyhän, mahdollisest pelkoagressiivisen koiran ja ovat ylpeitä kun mummot hyppää ojaan koiran nähtyään. :D

        en enää jaksa jauhaa mitä turhaa märehtiä,. ehkä ite sitte kirjottelin sen verran epäselkeesti et porukalt menee ohi

        Mistä moiset asiat noin varmasti tiedät.
        Tiedätkö esim. miksi totuuden torvi on ottanut jo toistakymmentä sakemannia?
        Tiedätkö ovatko ne remmiräyhiä?
        Mainitsit sakemannien omistajat jotenkin eripaariaan kuuluviksi. Perustatko väitteesi muutamaan kännikalaan?
        Kuinka tarkasti olet tutustunut esim. ajokoiramiesten koirakulttuuriin?
        Voinko lukea mielipiteesi heidän kotisivultaan?


      • ja sen HUOMAA!!!!!!
        menookatellu kirjoitti:

        hiljaa ku et mua tunne. älä ainakaan arvostele ja työnnä tekoja tai sanoja mun suuhun.
        kahdella tutullani on sakuja ja ne ovat UPEITA, mutta myöskin YHTEISKUNTAKELPOISIA. :) niitä ei tarvii pelätä. yks sana ja ne on omistajiensa hallinnassa.

        sakujen vihaaja en oo. vihaan niitä ihmisiä jotka ottaa koiria egonjatkeeksi ja saku on yksi niistä roduista jotka näistä ihmisistä joutuu kärsimään. mun pointtia et kyllä ymmärtäny. no ei se oikeestaan mittään. antaa sitten olla, mitä turhaa palikalle yrittää selittää yhtään mitään.

        näistä sanoista suuttuu semmonen porukka jotka on ottanu egonjatkeeks sakun. omistaa remmiräyhän, mahdollisest pelkoagressiivisen koiran ja ovat ylpeitä kun mummot hyppää ojaan koiran nähtyään. :D

        en enää jaksa jauhaa mitä turhaa märehtiä,. ehkä ite sitte kirjottelin sen verran epäselkeesti et porukalt menee ohi

        !!!


      • totuuden torvi
        ja sen HUOMAA!!!!!! kirjoitti:

        !!!

        sen huomasit. Perhana kun paljastuin.....


      • oli kyllä
        totuuden torvi kirjoitti:

        sen huomasit. Perhana kun paljastuin.....

        tolle ilmeisesti ketjun alottajalle. Se ei vanhempi voi olla jo ihan kirjotus tyyli kielii sen:D


      • ilmaisutaito
        hyphy kirjoitti:

        èi sulla, milli63, taida tuo ilmaisutaito olla parasta mahdollista.

        puuttua siltä alkuperäiseltä kirjoittajalta ja tottahan se on että kaikki perhoskoirat,jack russelit,chihuahuat,ja lähes kaikki pikkuterrierit ovat agressiivisia vastaan tullessaan ja reuhaavaat remmissä ku mitkäkin,ja kun niille sattuu isokoira vastaamaan samallalailla niin sitten ollaan kirjottamassa suomikalatusnelosella että ne suskoirat ja omistajat on hulluja:)
        JA EI NÄHDÄ METSÄÄ PUILTA!


    • KingBee07

      "Mistä ihmeestä johtuu että sakuja on usein ihan sekopäisillä ihmisillä, pitävät koiraa egonjatkeena?"

      "Tarkotus ei oo kuiteskaa yleistää kaikkien sakunomistajien olevan sekopäitä löytyy niitä normaalejakin nähty. :)"

      sori mutta nämä kaksi lausetta sotii keskenään aika pahasti..
      taas yksi maailman turhimmista topikeista.

      • Niitä sakuja saa muualtakii kun kasvattajilta. Kesäl kaupungil törmäsin johonkii asiantuntijaa joka kaipas nartullee urosta ja ajo meidän auton vieree ja kehu kuin komeen näkönen mein koira on ja saisko sitä käyttää asutukseen. Oli ukon ilme näkemisen arvonen kun sanoin ettei taida onnistuu kun se on narttu. Tuskin juopoil on rahaa laittaa 500 ekee koiraan eiköhä en ennemin mee kurkusta alas.


    • koirat ja koirat

      nyt oli liioittelun malua.meilläpäin keskisuomessa tulee vastaan aikuisia keski-ikää lähestyviä koiran harrastajia,lenkkiasut päällä ja metsissä menevät.eivät kiroile tai riuhdo.minua vastaan ei ole tullut ainakaan tällasta.tosin kesksutan terassilla koko kesän syksyyn saakka eräs kaveri istutti isoa erästä muuta koirarotua .kylläpä lapsiakin kasvattavat hullut.

    • milsku2

      Joopa joo..
      Onhan näitä nuoria paljon tatuoituja miehiä joille koira on egon jatke. miten se vaikuttaa koira rotuun jos tällainen mies on päättänyt ottaa sakemannin.. yhtähyvin se voi olla dopperi,doggi rottis jne.
      Mutta mitä itse olen huomannut niin suurin osa sakemanni ihmisistä on kuitenkin ihan normaaleja koira ihmisiä. pikku koirien omistajat ovat vain niin ennakko luuloisia etteivät pysty/halua muuta ajatella. Ja on vähän eri asia laittaa iso koira lenkillä järjestykseen kuin pikkuinen. saattaa näyttää rajulta joo mutta ei se paina 2kg ja sitä ei niin vain laiteta taskuun. tosin harvoin edes näkee pikku koiria laitettavan kuriin, ne vain otetaan syliin räyhäämään mikä ei tilannetta yhtään paranna.
      Käydään itse koira puistossa lähes päivittäin ja enemmän ne pikku urokset siellä haastaa riitää kuin isot.
      Ajatelkaa vähän ennenkuin alatte syytellä koko rotua.

    • koirille pitäis vielä

      kouluttaa suojelua.Ennen oli maalimiehillä moraalia,ja katsoivat kenen koiraa kouluttivat.Nyt maalimiehet kouluttavat kaikki nelijalkaiset tyttöjen koirat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe