Joo, elikkä Honda NSR:ni on muuten täysin toimiva peli, mutta nyt on tullut vähän hankalampi ongelma eteen. Lämpömittari nousee punaselle ihan useamman sadan metrin matkalla ja lopulta kiskasee ylikin. Jäähdytysnesteet ovat kunnossa, eikä mitään näkyvää ole ratkaisua kaipaamassa. Varmaan sitten tukos tai jotain. Kuitenkin jokin vielä pahempi (ja kalliimpi) pulma vähän pelottaa taka-alalla... Kellään hajua missä voisi piillä vika? Siis jos on mahdollista, paaljon mielummin hoidan homman kotona kuin maksan sitten huollosta..
Jäähdytyksessä vikaa (NSR)
5
1792
Vastaukset
- 12345678
onko missä päin? kannen tiiviste siinä vuotaa. tuo huoltoon niin korjataan
Luultavasti termostaatti on jumiutunut kiinni asentoon.
Laita peli käymään ja kokeile lämpeneekö jäähdytin eli kiertääkö neste syyläriin asti,pitäis lämmetä samaan tahtiin kuin mittari nousee,jos ei lämpene niin termari on kaput.
Toinen vika voi olla mittarin anturissa,laita virta päälle kylmässä koneessa ja katso nouseeko lämpömittarin lukema.Siis syylärin lämmmon pitäisi alkaa nousta vasta kun moottorin lämpö saavuttaa normaalin käyttölämpötilan elikä termostaatin pitäisi avautua ja päästää veden kiertämään.
- sherlock
Terve!
Oletko viime aikoina tyhjentänyt syyläriä jäähdytysnesteistä? Jos olet, on järjestelmään voinut jäädä ilmaa. Tällöin lämmöt nousevat korkeammalle kuin normaalisti.
Termostaatti voi olla rikki. Termostaatti löytyy näsärissä siitä sylinterikannen päältä. Se on sen kappaleen alla, josta lähtee letku syylärin yläosaan. Kannattaa kokeilla kaverin termostaatilla tai hakea purkaamolta toinen, vaihtamiseen menee noin puoli tuntia aikaa ja et tarvitse kuin ristipäämeisselin (ilmanputsari pois tieltä) ja 10mm lenkkiavaimen (kannen mutterit). Muistathan valuttaa jäähdytysnesteet pois vesipumpun letkuista ennen operaatiota!
Oletko kiristänyt kannen vinoon? Alumiinikansi, jossa on pinnapultit ringissä (kuten NSR:n kannessa), tulisi periaatteessa kiristää pikkuhiljaa ringissä. Itse olen kuitenkin kiristänyt NSR:nkin kannen pikkuhiljaa ristiin, kuten muunkin tyyppiset kannet. Kannen suoristus on helpointa sorvissa, kustannukset on normaalisti kannen suoristuksessa 10 euron paikkeilla (koneistamo/pienkonekorjaamo). Vaihda uusi tiiviste samalla kertaa!
Kannentiiviste voi vuotaa. Poista sylinterikansi ja vaihda tiiviste. Tässä välissä kannattaisi tarkistaa, onko kansi vino...- 123456789
Näsärissä saattaa myös sylinterin puolen tiivistepinta olla epätasainen, eli hieman viettää männnälle päin. Sylinterin puolen tiivistepinta kannattaa oikaista myös. Onnistuu helposti lasilevyn ja hiekkapaperin kanssa kuten kannenkin oikaisu. Pinnapultit tosin on niin tiukassa että saattaa mennä poikki. Mutta noilla keinoin pääset eroon kaikista kannentiivisteen lämpöongelmista pitkäksi aikaa.
Kannesta kun vielä hioo pois puoli milliä tai millin, niin alkaa puristuksetkin olla normaalit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532607
- 1971880
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91341- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901