Lueskelin tuossa Pystybaarin historiikkia ja huomasin, että siellähän on tehty Pystikselle jo jalakset/pyörät perustuksien alle, joten ei ole minkäänlaisia vaikeuksia siirtää tämä baari taas uuteen paikkaan, keskelle hulinaa ja kuhinaa.
Tottahan meidän tulee olla asioiden polttopisteessä, syrjäkujilla emme tiedä yhtään mitään tärkeistä maailman tapahtumista.
Että. Täällä sitten olemme. Kaikki tarpeellinen on mukana, jos jotain matkan varrella ikkunoista tai ovista putoili, pyydetään löytäjää ystävällisesti se Pystikseen palauttamaan, ryyppykorvausta vastaan.
Kylläpä täällä onkin hienoa! Oikein salusiinit ikkunoissa, pöydillä poppanat, nurkassa takka, perällä kirja- ja lehtihyllyt, värivalot ulkoseinissä ja tuoksukynttilät baaritiskillä (jos joku on allerginen, ilmoittakoon kiireesti).
Uusittu ruokalista näkyy sisältävän naposteltavien lisäksi myös erilaisia aamiaisvaihtoehtoja, kahvia, teetä, kaakaota...
Kyllä nyt kelpaa, ovet on avattu asiakkaiden iloksi (tai suruksi).
Tuokaa huolenne tänne, jaettu huoli on kaksinkertainen huoli;)
Toimii myös ilon kohdalla.
Pystybaari
105
3735
Vastaukset
- OliviaKoo
sanoi jo aikoinaan kansallissankarimme Uuno Turhapuro.
Tämä baari ei olisi näin hyvässä kunnossa ilman KristaTeen hellää huolenpitoa!
Sisätiloja on kunnostettu oikein urakalla ja asiakkaista on pidetty hyvää huolta.
Ja hyviä yhteistyökumppaneita on Kristalla ollut!
Niin pitääkin, yhteistyö on voimaa, eikö vain? Minä vielä tuonne vanhaan Pystikseen kävin rämpimässä, en huomannut, että muutto oli tehty. Ei tainnut nuo mainosvalot silloin vielä olla palamassa.
Onhan se kiva taas olla "ihmisten ilmoilla".
Toin lisää luettavaa, jos kiinnostaa - lehtiä ja muutaman kirjan.
Otanpa siiderin ja odottelen, jos vaikka seuraa jostain ilmestyisi.
Kävin muuten onnittelemassa ihan omavaltaisesti Pystiksen puolesta naapurissa olevaa Kahvipirttiä, siellä oli juhlat ylimmillään.
Kolme vuotta pirtti täytti ja kovin taajaan tuntui pirtin ovi käyvän.
Meillä ei vielä ole ensimmäinenkään vuosi täynnä!- Pertta-täti
Tehän olette, ymmärtääkseni, tämän paikan hovimestari?
Kiireiltäni en nyt millään ehdi jäädä baarin antimista nauttimaan, ohikulkumatkalla vain olen (olen tulossa seiväshyppytreeneistä) ja pysähdyin vain varatakseni pöydän lauantai-illaksi.
Läheltä esiintyvää taiteilijaa, tietenkin.
Pöytä kuudelletoista henkilölle. Osa heistä on miehiä, mutta kun nykyisin ei voi, tasa-arvon nimissä, nimetä ketään mieheksi tai naiseksi, on varattava vain henkilöille.
Joukossa on yksi nimishenkilö, kaksi lautahenkilöä, henkilö, joka on horoskoopiltaan vesihenkilö (ei kuulu asiaan, mutta tulipahan mainittua), eräs tunnettu vonkahenkilö, etc.
Illallisen käymme ensin nauttimassa hotelli Ramadanissa, yömyssylle tulemme tänne, jos sopii.
Sopiiko?
Millainen show teillä on lauantaina? Pertta-täti kirjoitti:
Kiireiltäni en nyt millään ehdi jäädä baarin antimista nauttimaan, ohikulkumatkalla vain olen (olen tulossa seiväshyppytreeneistä) ja pysähdyin vain varatakseni pöydän lauantai-illaksi.
Pöytä kuudelletoista henkilölle. Osa heistä on miehiä, mutta kun nykyisin ei voi, tasa-arvon nimissä, nimetä ketään mieheksi tai naiseksi, on varattava vain henkilöille.
Joukossa on yksi nimishenkilö, kaksi lautahenkilöä, henkilö, joka on horoskoopiltaan vesihenkilö (ei kuulu asiaan, mutta tulipahan mainittua), eräs tunnettu vonkahenkilö, etc.
Illallisen käymme ensin nauttimassa hotelli Ramadanissa, yömyssylle tulemme tänne, jos sopii.
Sopiiko?
Millainen show teillä on lauantaina?Minähän olen vain vaatimaton hanavastaava ollut tähän asti ja nykyään siinäkin vain osa-aikaisena tietyistä syistä.
Talonmieheksi taidan ruveta, kun saranat ovat taas niin ruosteessa, niin ruosteessa, ettei millään meinannut ovi aueta.
Pohpoikakin taitaa olla jollain mirrin silitysreissulla Porissa päin, ei sitäkään silloin näy, kun apua kaivattaisiin. Eikä ole Pertta-tädin Remontti-Reiskatkaan mitään Pystiksen hyväksi tehneet.
Juu juu, muistan kyllä ne anteliaat juomarahat, voisihan sitä jonkun vaikka palkata.
Niin se lauantai-illan show - enpä uskalla sanoa mitään, sitä pitää kysyä Rouva Olivialta, mitä on tulossa.
Pöytävarauksen kyllä hoitelen ja pistän muistiin.
Tervetuloa sitten lauantai-illalla.
Ps. Onko Pertta-täti unohtanut ne juhlat, jotka silloin kerran pääsi meiltä unohtumaan? Voisko niitä millään laittaa uusiksi nyt, kun kaikki remontit ovat tehty?- Aleksanteri Viidestoista
Tellastiina kirjoitti:
Minähän olen vain vaatimaton hanavastaava ollut tähän asti ja nykyään siinäkin vain osa-aikaisena tietyistä syistä.
Talonmieheksi taidan ruveta, kun saranat ovat taas niin ruosteessa, niin ruosteessa, ettei millään meinannut ovi aueta.
Pohpoikakin taitaa olla jollain mirrin silitysreissulla Porissa päin, ei sitäkään silloin näy, kun apua kaivattaisiin. Eikä ole Pertta-tädin Remontti-Reiskatkaan mitään Pystiksen hyväksi tehneet.
Juu juu, muistan kyllä ne anteliaat juomarahat, voisihan sitä jonkun vaikka palkata.
Niin se lauantai-illan show - enpä uskalla sanoa mitään, sitä pitää kysyä Rouva Olivialta, mitä on tulossa.
Ps. Onko Pertta-täti unohtanut ne juhlat, jotka silloin kerran pääsi meiltä unohtumaan? Voisko niitä millään laittaa uusiksi nyt, kun kaikki remontit ovat tehty?Tuli tänne Pertta-tädin jälkiä seuraten 3-vuotisjuhlista.
Kuten huomaatte, olen aatelishenkilö ja sain sen käsityksen, että Pertta-tätikin on, koska hän ilmoitti olevansa aateliskalenterin huipulta.
Hauska henkilö, mutta epäilen huiputusta. Ei kai hän satu olemaan aateliskelenterien huipulta, siis istu kalenteripinon päällä? Eikö noin korkealla huippaa?
Minä toivotan arvoisille henkilöille oikein hyvää illan jatkoa enkä tilaa mitään, ettei minukin ala huipata. - OliviaKoo
Pertta-täti kirjoitti:
Sopiiko?
Millainen show teillä on lauantaina?Näin lyhyellä varoitusajalla tuskin pystyy muunlaista showta järjestämään kuin että esitämme kolmiäänistä laulua.
KristaTee laulaa oikein, Tellastiina väärin ja minä oikein väärin. Siitä tulee hyvin kolmiäänistä.
Marjapensas säestää moitteilla.
Kelpaako?
Aamu valkenee hitaasti ja harmaasti. Minä heräsin joskus aamuyön tunteina kummalliseen, korkeaan piippaavaan ääneen. Olin puolittain unessa, puolittain valveilla ja yritin tunnistaa äänen.
Lopulta arvelin sen tulevan puhelimesta, jonka akku piippailee vähyyttään.
En viitsinyt nousta sängystä akkua lataamaan, vaan ajattelin, että menköön sitten tyhjäksi.
Nukahdin uudelleen.
Aamulla, kun menin keittiöön ja katsoin puhelinta, palkit olivat aivan täysi eli akku oli täynnä virtaa.
Mistä se ääni sitten tuli, jäi arvoitukseksi.
Niin monta muutakin asiaa on tässä elämässä pelkkää arvoitusta.
Pilvisen aamun johdosta toivotan aurinkoista huomenta. OliviaKoo kirjoitti:
Näin lyhyellä varoitusajalla tuskin pystyy muunlaista showta järjestämään kuin että esitämme kolmiäänistä laulua.
KristaTee laulaa oikein, Tellastiina väärin ja minä oikein väärin. Siitä tulee hyvin kolmiäänistä.
Kelpaako?
Aamu valkenee hitaasti ja harmaasti. Minä heräsin joskus aamuyön tunteina kummalliseen, korkeaan piippaavaan ääneen. Olin puolittain unessa, puolittain valveilla ja yritin tunnistaa äänen.
En viitsinyt nousta sängystä akkua lataamaan, vaan ajattelin, että menköön sitten tyhjäksi.
Nukahdin uudelleen.
Aamulla, kun menin keittiöön ja katsoin puhelinta, palkit olivat aivan täysi eli akku oli täynnä virtaa.
Pilvisen aamun johdosta toivotan aurinkoista huomenta.Mistäs sen parempaa showta keksisi ja tulee halvaksi, sillä talkoilla tietysti vedetään. Ainoa huono puoli on, että asiakkaat voivat häipyä...
Pitäisikö treenata? Ei taida heti aamulla ääni olla paras mahdollinen ja ei ole Krisseäkään vielä näkynyt.
"Aikuinen nainen mä ooooon"....- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Minähän olen vain vaatimaton hanavastaava ollut tähän asti ja nykyään siinäkin vain osa-aikaisena tietyistä syistä.
Ps. Onko Pertta-täti unohtanut ne juhlat, jotka silloin kerran pääsi meiltä unohtumaan? Voisko niitä millään laittaa uusiksi nyt, kun kaikki remontit ovat tehty?Porista vaan kyl täällä ollaan ja älähän Tellastiina hermostu pienistä kylä apu löyty jos hätä on suuri.
Kiva kun on päästy tänne ihmisten ilmoille tuolta syrjäkulmilta on tosi valoisaakin ei tatte pimeitä polkuja vaeltaa.
Nyt tyydyn vain kahviin eipä arvaa mitään väkevämpää kun joutuu autonkaa likkumaan.
Mitä taas tulee mirrin silitykseen niin täytyhän sitäkin joskus silitää paas ite ajatellen eikö sekin ole hauskaa.
Mut nyt välillä taas jatkan matkaa et molskis vaan - sibyllavon
Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Tuli tänne Pertta-tädin jälkiä seuraten 3-vuotisjuhlista.
Kuten huomaatte, olen aatelishenkilö ja sain sen käsityksen, että Pertta-tätikin on, koska hän ilmoitti olevansa aateliskalenterin huipulta.
Hauska henkilö, mutta epäilen huiputusta. Ei kai hän satu olemaan aateliskelenterien huipulta, siis istu kalenteripinon päällä? Eikö noin korkealla huippaa?
Minä toivotan arvoisille henkilöille oikein hyvää illan jatkoa enkä tilaa mitään, ettei minukin ala huipata.etsinyt vertaistani seuraa ja täällähän sitä tuntuu olevan. Muutin hiljattain kartanooni ja tyylikalusteitani on vähän liikaa. Voitaisko pystybaariin järjestää "aatelisten nurkkaus", missä ylimääräisille kalusteilleni olisi paikka, nurkkaus avoin kaikille tietenkin?
pohpoika kirjoitti:
Porista vaan kyl täällä ollaan ja älähän Tellastiina hermostu pienistä kylä apu löyty jos hätä on suuri.
Kiva kun on päästy tänne ihmisten ilmoille tuolta syrjäkulmilta on tosi valoisaakin ei tatte pimeitä polkuja vaeltaa.
Nyt tyydyn vain kahviin eipä arvaa mitään väkevämpää kun joutuu autonkaa likkumaan.
Mitä taas tulee mirrin silitykseen niin täytyhän sitäkin joskus silitää paas ite ajatellen eikö sekin ole hauskaa.
Mut nyt välillä taas jatkan matkaa et molskis vaanmeidän jouduttiin kissa nukuttamaan viisi vuotta sitten ja jälkeen ei ole kissaa talossa ollut.
Ihmettelen sinuakin, että mikset ota kissaa kotiisi, ei tarvitsisi Porissa asti silittelemässä käydä!- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
meidän jouduttiin kissa nukuttamaan viisi vuotta sitten ja jälkeen ei ole kissaa talossa ollut.
Ihmettelen sinuakin, että mikset ota kissaa kotiisi, ei tarvitsisi Porissa asti silittelemässä käydä!kun sitä mirriä nii vaan kotia saa tuotua täytyy itse lähteä liikkeelle.
Käyhän se välliin kyllä kylässä muttei montaa päivää jouda olemaan aina kerralla.
Pilvinen sateinen ja harmaa ilma taidan ottaa yhden oluen tässä kun ei itään kiirusta ole:)) - Ellakaisa ek
OliviaKoo kirjoitti:
Näin lyhyellä varoitusajalla tuskin pystyy muunlaista showta järjestämään kuin että esitämme kolmiäänistä laulua.
Kelpaako?
Nukahdin uudelleen.
Pilvisen aamun johdosta toivotan aurinkoista huomenta.Tanssia yhdistetyn riverdance-tanhu-ripaska shown, kun kerran laulutaitoisia löytyy ja vieläpä kolmiäänisesti!
Osaisiko joku soittaa ukuleletta? Sopisi erinomaisesti esitykseeni.
OK, espanjastako kirjoittelet? Vai saitko tarpeeksesi Manolitoista? - Pertta-täti
Pertta-täti kirjoitti:
Sopiiko?
Millainen show teillä on lauantaina?Nyt minun täytyy valittaen(!?) todeta, että joudun peruuttamaan tämän iltaisen pöytävaraukseni, sillä olen par´aikaa Brasiliassa, tarkemmin Sao Paolossa formulaa katsomassa.
Hyvä ystäväni vuosien takaa, paroni Jochen van Dammerhaiten lennätti minut tänne yksityiskoneellaan eilen illalla.
Olemme nauttimassa aperitiiviä hänen sviitissään ja sen jälkeen lähdemme ravintolan kabinettiin illalliselle.
Olen pahoillani, jos baarin toiminta meni sekaisin peruutukseni johdosta.
NoMuttaHyvänenAikaSentään..........miten Oliivia täällä kirjoittelee? Oletko kotona? Espanjassa? Hienoa, että olet messissä mukana edelleen. Samaa en voi sanoa itsestäni, kaikenlaista muuta hössötystä tullut.
Hei, kun tulin pistäytymään, niin otan lasillisen valkoviiniä, tarjoan myös sinulle OKoo ja nostan maljan uuden tulemisen kunniaksi ;)- lyyli t
On se vaan hyvä että jaksoitte siirtää pystiksen näkösälle. Tuolla pusikossa ollessa kävin vaan pikaisesti ikkunan takaa kurkistelemassa. Nyt ottaisin iltateen. Ihan sama mitä laatua on. Kiitos. Tällä kertaa maksan käteisellä. Tuli tuo kansaneläke taannoin.
Kiva, että Olivia on nuin topakka tekijä. Pystiksenkin muuttaa mukisematta. Pertta-tädin juttuja lukiessa tuppaa naurattamaan. Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että hän kirjoittaa pilke silmäkulmassa. Kiva niitä on lukea.
Mahottoman kivaa porukkaa on muutenkin. Pelleä ja pohpoikaa olen vähän kaipaillut.
Anteeks etten viime aikoina ole ollut kovin puhelias. Kenkut ilmat kiusaa ja muutenkin on ollut aika sekavaa. En ole viittiny tulla teille ruikuttamaan. Kahotaa ny jos ilima rupiais kirkastumaa.
Jaa, se on nyt kyllä kotio lähdön aika. Kiitos teestä ja hyvää yötä kaikille. - Pelle1Peloton
lyyli t kirjoitti:
On se vaan hyvä että jaksoitte siirtää pystiksen näkösälle. Tuolla pusikossa ollessa kävin vaan pikaisesti ikkunan takaa kurkistelemassa. Nyt ottaisin iltateen. Ihan sama mitä laatua on. Kiitos. Tällä kertaa maksan käteisellä. Tuli tuo kansaneläke taannoin.
Kiva, että Olivia on nuin topakka tekijä. Pystiksenkin muuttaa mukisematta. Pertta-tädin juttuja lukiessa tuppaa naurattamaan. Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että hän kirjoittaa pilke silmäkulmassa. Kiva niitä on lukea.
Mahottoman kivaa porukkaa on muutenkin. Pelleä ja pohpoikaa olen vähän kaipaillut.
Anteeks etten viime aikoina ole ollut kovin puhelias. Kenkut ilmat kiusaa ja muutenkin on ollut aika sekavaa. En ole viittiny tulla teille ruikuttamaan. Kahotaa ny jos ilima rupiais kirkastumaa.
Jaa, se on nyt kyllä kotio lähdön aika. Kiitos teestä ja hyvää yötä kaikille....kyllä Sull' on tyyli!
Että ihan kaipaillut? Kyllä niin mukavasti sisikunnasta mouras, kun tuon sanoit.
Siinä kävi sillä tapaa, että Pellellä oli ensin karantteeni ja sen päälle tuli lasareetti. Nytkin vain vähän käymässä kotona. Uudestaan pitää vielä mennä. Sitä se tiesi. kun löysin petistäni siellä lasareetissa puolimetrisen mustan hiuksen. Pitäsköhän omistaja etsiä? - Lyyli T
Pelle1Peloton kirjoitti:
...kyllä Sull' on tyyli!
Että ihan kaipaillut? Kyllä niin mukavasti sisikunnasta mouras, kun tuon sanoit.
Siinä kävi sillä tapaa, että Pellellä oli ensin karantteeni ja sen päälle tuli lasareetti. Nytkin vain vähän käymässä kotona. Uudestaan pitää vielä mennä. Sitä se tiesi. kun löysin petistäni siellä lasareetissa puolimetrisen mustan hiuksen. Pitäsköhän omistaja etsiä?Voi hyvä tavaton. Ei ollut lainkaan tarkoitus sisuksiin asti mennä möyrimään. Toivottavasti ei sattunut kovin pahasti. Puhaltelen sen kipiän pois.
Kyl se nyt vaan on niin, että Pystkiksen vakisakkia kaipailee. Siitäkin huolimatta, että itse käyn harvakseltaan.
Sen karanteenin muistan. Tuo lasareetti oli jo uusia juttu. No, se pitkä musta karva ei ainakaan ollut minun. Olet tannut käydä vieraissa, kun mustia karvoja on ilmestynyt.
Pystiksessä käy liian vähän miehiä. Kyllä tänne enemmänkin mahtuu. Kuulumisia on kiva vaihtaa kaikkien kanssa. Pertta-tätikin pitää ne nuoret miehet kurissa ja herran nuhteessa. Lähtiessään ottaa aina mukaansa. Ei edes lainaksi anna muille.
Hyvä, että tiedetään sinun olevan hengissä. Pikaista paluuta uudemmalta lasareettireissulta.
- folk
No nyt on taas lyhyempi matka Pystikseen.
Kiitos Olivialle,kun jaksoit heti reissun jälkeen
alkaa muuttotouhuihin.
Olihan se pieni matka minullakin,500 kilsaa edestakaisin.
Täytyyhän tässä isoäidin käydä välillä katsastamassa
miten pikkupojat voivat.
Noin vähän summittain selailin palstoja illalla,
näyttää edelleenkin siltä,että joitakin häiritsee nämä Pystiksen höpinät.
Eihän niiden ole pakko näitä lukea,jos tämä nyt
heidän mielestä on tyhjää löpinää.
No niin kahvit on tuossa tulossa ja tee hautumassa.
Hyvää päivä jatkoa kaikille! - KristaTee
Aurinko paistaa. Olivia varmaan sen tullessaan toi. Maassa on vielä kuuraa yön jälkeen, mutta pian se sulaa. Kaunista, kaunista on. Ja hyvä on Pystiksen taas olla täällä pääkadulla.
Kiitos teille kaikille, jotka Olivian poissaollessa täällä kävitte. Olette ihania jok´ikinen. Yhdessä onnistuimme pitämään Pystiksen pystyssä. Kiitokset myös muutamalle "soraäänelle". Hauskaa, että pistäydyitte. Vaihtelu aina virkistää.
Nyt kuitenkin voin hyvillä mielin ojentaa emännänessun takaisin oikealle emännälle. Pestynä ja silitettynä. Ole hyvä, Olivia, ja tervetuloa takaksin. Sydämestäni sen toivotan.- a-woman1
Nukuinpa tavallista myöhempään. Olin aamuyöstä valveilla muutaman tunnin, joten en pitänyt kiirettä ylösnousun kanssa.
Mukavaa, kun on taas lyhyt matka tänne baariin. Toin nipun lehtiä luettaviksi. Mukavaa päivän jatkoa!
Jopas jotakin, ei kukaan ole käynyt vielä tänään, missä kaikki aamuvirkut ovat.
Tähänkö on tultu, kun joku moitti, että ei mitään muuta kuin huomenia mummelit toivottelevat.
No nyt ei tarvii lukea niitäkään...
Kiusalla kuitenkin annan sen päivittäisen säätiedoituksen. Tässä olkaa hyvä: Aurinko paistaa puolipilviseltä taivaalta ja lämpötila on 4,6 astetta.- pohpoika
onko tuuli puhaltanut vai mikähän lienee tänään, no jaa siivouspäivähän se on kyllä monella ja kauppareissu tehtävänä kun viikonloppu esissä.
Vielä tuosta mirristä tuli mieleen tarina, kun mirri ja muna kävelivät altan reunalla ja mirri putos altaaseen ja totta kai munaa nauratti kovin. Mikähän oli tarinan opetus.
Kun mirri on märkä niin muna on loinen ja tyytyväinen.
Jahas nyt täyty tyytyä kahviin vain kun täytyy vielä ajella tänään.
Kiitos kahvista ja eikun menoksi mskis vaan :))
- OliviaKoo
Minä kävin kaupungilla vähän liehumassa asioiden hoidon ohella ja retkahdin tavaratalon alennusmyynnissä mustaan neulepuseroon.
Eihän siinä muuten mitään omituista olisi, mutta kun en pidä mustasta väristä eikä se minulle sovikaan.
Mutta kun oli niin kaunis! Ja halpa!
Kaksi mustaa hametta omistan, toinen sellainen polviin asti perushame ja toinen pari vuotta sitten ostettu nilkkapituinen salsahame.
Ja yhdet mustat nahkahousut.
Kasvojen lähellä en ole mustaa pitänyt koskaan, se kun kalventaa ja saa näyttämään tämä ikäisen kasvot väsyneiltä.
Onneksi on aika avara kaula-aukko, ei ihan korviin asti tule. Ja on niin kaunis. Ja halpa:)
Toinen ostos. Olen pitkään havitellut tehosekoitinta, nyt ostin senkin, enkä tiedä, mitä sillä tekisin! Auttakaa, herrantähden.
Ulkona on kylmä, kylmä, kylmä. Aurinko paistaa, mutta Ukko Puhuri puhkuu ja puhaltaa Jäämereltä kylmää ilmaa.
Täytyy vaan tottua. Siihenkin.- Joten ei sinun
kannata murehtia rahojesi menetystä ehkä voit antaa sen lahjaksi jollekkin ystävälle tai myydä kirpputorilla, itse omistan paljon mustaa ja se onkin makuasia haluaako pitää mustaa vai kirkasta väriä, entiedä käykö minulleekkaan musta mutta sitä tule usein pidettyä.Minulla ei ole nahkahousua ei sitä tämän ikäisen pidä pukeutua kuin nuori tyttö nehän on noita nuorten hömpötyksiä,suorat teryleenihousut on,mustat sekä harmaat perushousut,ne on hyvät.
- a-woman1
Älä sure, OliviaKoo, laita vähän voimakkaampi meikki, jotta musta ei liikaa saa yliotetta. Jos sinulla on joku näyttävä kaulakoru/huivi, joka sopisi puseron tyyliin, käytä sitä. Minäkin käytän aika paljon mustaa, vaikka olen syksy värikartan mukaan eikä mustaa suositella. Kasvoni eivät kuitenkaan ole kovin kalpeat, joten olen tyytyväinen mustiin puseroihinikin. Punainen on myös vaativa väri, joka helposti vie värin läheltään, mutta sitäkin olen uskaltanut käyttää.
Otin tässä 'saarnatessani' lasillisen viiniä, kiitos. Punaviini on sopivaa näin myöhällä, nukuttaa...
Hyvää yötä ja kauniita unia :). - A. von Emmenthaler
a-woman1 kirjoitti:
Älä sure, OliviaKoo, laita vähän voimakkaampi meikki, jotta musta ei liikaa saa yliotetta. Jos sinulla on joku näyttävä kaulakoru/huivi, joka sopisi puseron tyyliin, käytä sitä. Minäkin käytän aika paljon mustaa, vaikka olen syksy värikartan mukaan eikä mustaa suositella. Kasvoni eivät kuitenkaan ole kovin kalpeat, joten olen tyytyväinen mustiin puseroihinikin. Punainen on myös vaativa väri, joka helposti vie värin läheltään, mutta sitäkin olen uskaltanut käyttää.
Otin tässä 'saarnatessani' lasillisen viiniä, kiitos. Punaviini on sopivaa näin myöhällä, nukuttaa...
Hyvää yötä ja kauniita unia :).Guten Abend tai Gute Nacht.
Haluan varata illaksi pöydän neljälle henkilölle. Meitä tosin on vain kaksi, rakas ystäväni Eleonoora (ent. Elli von III Linja) ja minä itse. Oletamme kuitenkin, että illan mittaan pöytäämme siirtyy pari herrahenkilöä. Teillä näyttää olevan kriteeri korkealle ja uniikki trio esiintymässä, joten odotamme mielenkiinnolla iltaa. Ehkä vihdoinkin löydämme tyyliimme sopivan korkealaatuisen restaurangin.
Bis Morgen, ei vaan Abend. - OliviaKoo
Joten ei sinun kirjoitti:
kannata murehtia rahojesi menetystä ehkä voit antaa sen lahjaksi jollekkin ystävälle tai myydä kirpputorilla, itse omistan paljon mustaa ja se onkin makuasia haluaako pitää mustaa vai kirkasta väriä, entiedä käykö minulleekkaan musta mutta sitä tule usein pidettyä.Minulla ei ole nahkahousua ei sitä tämän ikäisen pidä pukeutua kuin nuori tyttö nehän on noita nuorten hömpötyksiä,suorat teryleenihousut on,mustat sekä harmaat perushousut,ne on hyvät.
Miksi en voisi pitää nahkahousuja? Minä olen kokoa 38-40 ja niin ovat housunikin. Ne ovat toistakymmentä vuotta vanhat ja joka syksy minä otan ne esiin uudelleen ja uudelleen.
Ovat uskomattoman lämpimät, ei käy tuuli lävitse.
Vieläkö teryleenihousuja valmistetaan? Olen tainnut yhdet elämäni aikana omistaa, joskus 60-luvulla, samoihin aikoihin, kun crimplene oli kova sana.
Crimplene oli hyvä, rypistymätön materiaali, minulla oli muistaakseni ainakin kaksi housupukua crimplenestä. Kuuma se kyllä oli, ei tuntunut hengittävän yhtään.
Muistan yhden kesäisen junamatkan, ulkona 25 astetta lämmintä, junassa varmaan kymmenen astetta enemmän ja minä hikoilin hienossa, vihreässä, tyköistuvassa crimplenehousupuvussani. Oikein kirkuvanvihreässä.
Nyt naurattaa, kun muistelee niitä aikoja, mutta parempi kai sekin, kuin jos itkettäisi.
Vai mitä? - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Hyvää yötä ja kauniita unia :).Ihan samoin ajattelin, kirkkaampi huulipuna ainakin. Ja, kuten sanottu, puseron kaula-aukko ei nouse kovin lähelle kasvoja, joten sen kalventava vaikutus ei ole niin suuri, kuin olisi esim. mustalla poolopuserolla.
Minä olen vuodenajaltani talvi, mutta en ihan niin kuulas iholtani, että noin vain mustaa purematta nielisin.
Harvalle suomalaiselle naiselle musta sopii hyvin. Se vaatii todella virheettömän ihon tai kuten sanoit, voimakkaan meikin.
Minun lempivärini on liila kaikissa sävyissään, kuten luumu ja purppura. Samoin pidän aniliinista, roosasta, turkoosista ja jopa pinkistä.
Heh! Eivätkös ne olekin niitä kukkahattutätien omia värejä?
- pohpoika
taasen tännekin loosiin taidan olla nyt hieman aikasessa mutta kun noi jahtihommat taasen kutsuu.
Laitampas tuossa kahvia tulemaan ja samallahan tuon vesipannunkin laitan päälle niin saa teevettä tulemaan ken sitäkin haluaa juoda.
Kovin on hiljaista ollut taitavat olla syysloman vietossa kaikki et ei tunkua pystiksessä vaikka kyllähän tuossa joku oli illaksi pöytävarauksen tehnytkin. Kovin on pimeä pakkaskeli ulkona vielä mutta eiköhän siitä hieman päivä valkene vaikkei se kovin pitkä enään tuo valoisa aika täällä olekaan.
No kahvit täs juotu taasen että nythän sitä voi lähteäkin jatkaan matkaa tuonne metsän kätköihin samoamaan et molskis vaan:))- folk
No kylläpäs sattui täällä jo kahvi valmiina,kiitos
Pohpoika.Nollassa näytti mittari olevan ainakaan ei vettä satele.
Pientä flunssaa olen tässä parannellut.
Hautajaisiin olen menossa,toivottavasti ei tauti pahene.
Nyt olen kaukaa viisas ja tilasin renkaan vaihdon ensiviikoksi vaikka ei täällä vielä ole lunta edes näkynyt,ensi viikoksikin luvattiin koht`lämmintä,
mutta eihän vara venettä kaada.
Kaikille letkeää lauantaita!
Pertta-täti on peruuttanut pöytävarauksensa ja tuskin tämä Edam ei kun Emmentaalihan se oli, niin tuskin hänkään tänne ilmestyy, joten helpolla päästiin tästäkin illasta, ei tarvii laulaa kolmiäänisesti eikä kaksikielisesti.
Jos Ellakaisa tänne ilmestyy, niin etsikööt jukeboxista sopivaa musiikkia ripaskalleen.
Paras olisi laittaa lappu luukulle!- Pertta-täti
Ei kai nyt sentään? Hiukka asiakaskatoa ei vielä ole mikään katastrofi.
Minä olin paikanpäällä katsomassa aika-ajoja. Menivät miten menivät, kisahan on vasta huomenna. Meillä on, Jochenilla ja minulla, aitiopaikat.
Palaan kotiin alkuviikolla. Nuorella sukulaisellani oli tänään jenkkifutis-ottelu. En vielä tiedä, miten kävi, viimeksi voittivat vastustajan numeroin 41-6.
Luulenpa, että alan itsekin harrastaa kyseistä lajia, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Nuoria, lihaksikkaita, testosteronia uhkuvia urospuolisia...
Taklaavat kuulema ihan miten sattuu. - pohpoika
Pertta-täti kirjoitti:
Ei kai nyt sentään? Hiukka asiakaskatoa ei vielä ole mikään katastrofi.
Minä olin paikanpäällä katsomassa aika-ajoja. Menivät miten menivät, kisahan on vasta huomenna. Meillä on, Jochenilla ja minulla, aitiopaikat.
Palaan kotiin alkuviikolla. Nuorella sukulaisellani oli tänään jenkkifutis-ottelu. En vielä tiedä, miten kävi, viimeksi voittivat vastustajan numeroin 41-6.
Luulenpa, että alan itsekin harrastaa kyseistä lajia, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Nuoria, lihaksikkaita, testosteronia uhkuvia urospuolisia...
Taklaavat kuulema ihan miten sattuu.nyt sentään lappua luukulle laiteta täytyyhän tässä kaatoryypytkin saada kun pari hirveä tänäänkin kaatui.
Nythän ne karkelot alkaa vasta kun on mitä juhlia että ei hukkaan mennyt tämäpäivä.
No pertta-tädillä näkyy olevan omat kiireet mut senhän arvaa kun on niin viriili ihminen kyseessä.
No konjakki nyt näin alkuunsa et saa tuon veren kiertämään oli senverran viileä ilma tänään.
Jaa mitäs laulettais oisko siniset silmä vai vanhan kartanon kehräävä rukki.
Miettikääs sitä minä käväsen saunassa lisää lämmittelemässä :)) - A. von Emmenthaler
Taidamme olla hieman myöhässä, mutta tällaisesta tuppukylästä kuin Helsingfors ei löytynyt yhtään vossikkaa! Mikä skandaali! Ooh,ihan pyörryn kohta.
Ajatelkaa, että jouduimme tulemaan ystäväni Eleonoora von und zun kanssa hänen rollaattorillaan.
Mitä tarkoittaa lappu luukulla? Suljettu!!!
Ach mein Gottttt!
(Kolahdus ja hän pyörtyi) - a-woman1
A. von Emmenthaler kirjoitti:
Taidamme olla hieman myöhässä, mutta tällaisesta tuppukylästä kuin Helsingfors ei löytynyt yhtään vossikkaa! Mikä skandaali! Ooh,ihan pyörryn kohta.
Ajatelkaa, että jouduimme tulemaan ystäväni Eleonoora von und zun kanssa hänen rollaattorillaan.
Mitä tarkoittaa lappu luukulla? Suljettu!!!
Ach mein Gottttt!
(Kolahdus ja hän pyörtyi)Puuh, puuh, yks, kaks, kol, nel viisi....
Täällä makaa tajuton henkilö! No, nyt vähän virkoaa, kun elvytän. Haenpa konjakkia, se saattaa auttaa. No, minua ainakin auttoi. Tässä, ottakaa lasista hyvä kulaus! Noin. No, joko nousette istumaan tuolille, siellä lattialla on varmaan epämukavaa....
Tilaanko teille taksin? Hyvä, pääsette sillä kotiin. Hyvää yötä ja muistakaa olla vast'edes varovainen.
Olipa hyvä, että satuin piipahtamaan tänne ja olen ensiaputaitoinen.
Hyviä unia kaikille :). a-woman1 kirjoitti:
Puuh, puuh, yks, kaks, kol, nel viisi....
Täällä makaa tajuton henkilö! No, nyt vähän virkoaa, kun elvytän. Haenpa konjakkia, se saattaa auttaa. No, minua ainakin auttoi. Tässä, ottakaa lasista hyvä kulaus! Noin. No, joko nousette istumaan tuolille, siellä lattialla on varmaan epämukavaa....
Tilaanko teille taksin? Hyvä, pääsette sillä kotiin. Hyvää yötä ja muistakaa olla vast'edes varovainen.
Olipa hyvä, että satuin piipahtamaan tänne ja olen ensiaputaitoinen.
Hyviä unia kaikille :).Mitä nyt on tapahtunut, kun rollaattori on jäänyt narikkaan, onko joku ottanut yhdet liikaa?
Vai Emmentaali on joutunut ystävänsä kanssa rollaattorilla tulemaan - olipa onni, että a-woman osui paikalle ja on hoidellut arvon daamit kotiin. Voit ensi kerralla, kun poikkeat tänne, ottaa talon laskuun konjakit siitä hyvästä.
Valitettavasti Pystybaarissa oli eilen illalla vähän ala-arvoinen palvelu, suonette anteeksi, mutta olen kyllästynyt päivystämään autiutta huokuvassa baarissa, joten näin voi tapahtua jatkossakin.
Toivottavasti Pertta-täti tuo oman hovimestarinsa, jos hän vielä suvaitsee täällä poiketa.
- folk
No jopas jotakin,ei kukaan ole vielä ehtinyt kahvia ja teetä laittamaan.
Porokahvit porisemaan ja teevesi kiehumaan,tällä kertaa on tuossa eri sorttista pussiteetä tarjolla.
Olkaapa hyvät!
Kaunis pakkas aamu -5,5 ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta.
Ei kun ylös,ulos ja lenkille.
Olen tässä taas niitä euron puheluita puhellut,ihan korvaa kuumottaa.
Onkohan siinä muuten jotain säteilyä tuossa puhelimessa.
Ainakin sellaista on kirjoteltu.
Kaikille suloista sunnuntaita!- OliviaKoo
Hyvin on aamu vierähtänyt, kiitos kysymästä. Toisaalta, ei päivää ilman kommellusta. Kerronpa teillekin, saatte ihan ilmaiset naurut.
Olen tässä aamun aikana hoidellut kauneuttani (!). Suoritin kasvojen asianmukaisen puhdistuksen, sitten kuorinnan ja lopuksi laitoin kosteuttavan kasvonaamion.
Aikoessani laittaa päivävoidetta keittiön peilin edessä, huomasin, että kulmakarvatkin voisi siivota samalla.
Olin ostanut joskus aiemmin paristokäyttöisen kulmakarvatrimmerin ja nyt olikin hyvä tilaisuus kokeilla sitä.
Tyrkkäsin pariston sisään, napsautin painikkeesta ja aloin surrata oikeanpuoleista kulmakarvaa.
Tosi hyvä kapine ja tosi hyvää jälkeä. Kaunis kulmakarvan kaari.
Sitten vasen. Sama juttu, hyvin toimii. Ja taas kaunis kaari, kuin ammattilaisen tekemä. Puhdistan laitteen ohjeen mukaan ja laitan sen omaan koteloonsa.
Sitten on ryppyjä poistavan ja juonteita tasottavan päivävoiteen vuoro. Purkki auki ja peilin eteen sivelemään.
Mitä ihmettä! Katson tarkemmin. Mitä on tapahtunut? On tapahtunut, että vedellessäni vasemmanpuoleista kulmakarvaa, olen vedellyt myös puolet silmäripsistä. Ripsien pituudesta.
Nyt olen eriparisilmäripsipituinen. Oikeassa kaartuvat kauniit ripset kuten ennenkin, vasemmassa tönöttää puolta lyhyemmät ripset.
Mutta naama on pehmeä kuin lapsen pylly. otankin tästä tuota Gallen-teetä, noin niinkuin
varotoimenpiteenä.
Saattaahan olla että illalla Formuloita katsellessa
alkaa taas sappi kiehumaan.
Tekisi mieli potkia sitä nuorta Hamiltonia pe#####e,
kun eilenkin häiritsi Kimiä nopealla kierroksella,
ja pilasi mahdollisuuden paalupaikkaan.
Mutta nyt on päivä ja aurinko paistaa. On pakko
lähteä haravoimaan, vaikka onkin sunnuntai.
Pähkinäpuut päättivät luopua kokonaan lehdistään
ja maassa on paksu matto kirjavia kahisevia
lehtiä. Kivaa päivän jatkoa kaikille!- aureliina
Tamarix kirjoitti:
otankin tästä tuota Gallen-teetä, noin niinkuin
varotoimenpiteenä.
Saattaahan olla että illalla Formuloita katsellessa
alkaa taas sappi kiehumaan.
Tekisi mieli potkia sitä nuorta Hamiltonia pe#####e,
kun eilenkin häiritsi Kimiä nopealla kierroksella,
ja pilasi mahdollisuuden paalupaikkaan.
Mutta nyt on päivä ja aurinko paistaa. On pakko
lähteä haravoimaan, vaikka onkin sunnuntai.
Pähkinäpuut päättivät luopua kokonaan lehdistään
ja maassa on paksu matto kirjavia kahisevia
lehtiä. Kivaa päivän jatkoa kaikille!ja ottaisin myös konjakin. Merkkejä en tiedä, mutta ei ihan halvinta. Kävin hautausmaalla viemässä vanhempieni ja mieheni haudoille kanervat ja havut. Nyt saapi tulla lunta tupaan.
Eikös muuten ole nuo vihreät kapat hyvännäköiset ikkunassa? Kirpputorilta ostin, eikä maksaneet kuin 2e.Saiskos muuten lainata tätä lehteä? On näköjään jäänyt ristikko tekemättä. Teen sen ja palautan sitten. Kiitos. - pohpoika
aureliina kirjoitti:
ja ottaisin myös konjakin. Merkkejä en tiedä, mutta ei ihan halvinta. Kävin hautausmaalla viemässä vanhempieni ja mieheni haudoille kanervat ja havut. Nyt saapi tulla lunta tupaan.
Eikös muuten ole nuo vihreät kapat hyvännäköiset ikkunassa? Kirpputorilta ostin, eikä maksaneet kuin 2e.Saiskos muuten lainata tätä lehteä? On näköjään jäänyt ristikko tekemättä. Teen sen ja palautan sitten. Kiitos.yksi konjakki ja äkkiä nyt ei jouda pitkään varttoon niin oli rankka päivä tänäänkin tuolla jahdissa mut tulihan noita kaksi taas nurin saatua.
Eilen olikin se sarvipää kuulema jälestäny koiramiestä metässä kertoili passissa ollut kehu kun tuli kaadolle et tuon hän näki kun se seuras koiramiestä nauruhan siinä piisas mut tämmöistä on hirvijahti joskus.
Jahas kiitoksia konjakista nyt sitten saunan lämmitykseen et lämpiää vois sitten vaikka tulla ottaan uudet paukut et molskis :)) - a-woman1
aureliina kirjoitti:
ja ottaisin myös konjakin. Merkkejä en tiedä, mutta ei ihan halvinta. Kävin hautausmaalla viemässä vanhempieni ja mieheni haudoille kanervat ja havut. Nyt saapi tulla lunta tupaan.
Eikös muuten ole nuo vihreät kapat hyvännäköiset ikkunassa? Kirpputorilta ostin, eikä maksaneet kuin 2e.Saiskos muuten lainata tätä lehteä? On näköjään jäänyt ristikko tekemättä. Teen sen ja palautan sitten. Kiitos.Olen ohimenomatkalla, pitää joutua kotiin ajoissa, etteivät vaan formulat jää katsomatta.
Luvatun konjakin käyn nauttimassa illalla ennen yöpuulle menoa, mutta kiitos jo etukäteen.
Tapahtuu sitä täälläkin kaikennäköistä tuolla kauneuden saralla; Putsasin eilen hellan kantta ja näin uudenlaisen pullon keittiössä. Oletin sen olevan hellan pesuun sopivaa ja lorautin laimentamattomana ison lammikon, jota sitten levittelin pesusienellä. Ei oikein hyvin tahtonut kastiketahra irrota. Huuhtelin kuitenkin , kun sain jotenkin tyydyttävään kuntoon levyjen reunat. Pesuliinaa huuhtoessani huomasin sormieni muuttuneen turkoosin värisiksi. Pesin ne tiskiaineella, jota oli käsillä. Ei tapahtunut mitään! Vessan kirkkaassa valossa huomasin kynsienikin muuttaneen väriään, kauniin tummanvihreät olivat. Pesin moneen kertaan eri pesuaineilla ja sainkin ihon muuttumaan aika vaaleanvihreäksi. Kynnet oli pakko leikata ihan lyhyiksi (juuri kun olin saanut kasvatettua mieleisikseni ja olivat lakkaa vailla). Kävin sitten silmälasien kanssa katsomassa, mitä myrkkyä olin hellan pesuun käyttänyt. -Se oli auton tuulilasiin tarkoitettua, pesuveteen sekoitettavaa ihmeainetta, jonka käytön jälkeen tuulilasi kuulema pysyy sulana. Hups! Olin loppukeväällä jostakin ostanut ja jo unohtanut koko pullon keittiön kaappiin.
Mukavaa illan jatkoa! - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Olen ohimenomatkalla, pitää joutua kotiin ajoissa, etteivät vaan formulat jää katsomatta.
Luvatun konjakin käyn nauttimassa illalla ennen yöpuulle menoa, mutta kiitos jo etukäteen.
Tapahtuu sitä täälläkin kaikennäköistä tuolla kauneuden saralla; Putsasin eilen hellan kantta ja näin uudenlaisen pullon keittiössä. Oletin sen olevan hellan pesuun sopivaa ja lorautin laimentamattomana ison lammikon, jota sitten levittelin pesusienellä. Ei oikein hyvin tahtonut kastiketahra irrota. Huuhtelin kuitenkin , kun sain jotenkin tyydyttävään kuntoon levyjen reunat. Pesuliinaa huuhtoessani huomasin sormieni muuttuneen turkoosin värisiksi. Pesin ne tiskiaineella, jota oli käsillä. Ei tapahtunut mitään! Vessan kirkkaassa valossa huomasin kynsienikin muuttaneen väriään, kauniin tummanvihreät olivat. Pesin moneen kertaan eri pesuaineilla ja sainkin ihon muuttumaan aika vaaleanvihreäksi. Kynnet oli pakko leikata ihan lyhyiksi (juuri kun olin saanut kasvatettua mieleisikseni ja olivat lakkaa vailla). Kävin sitten silmälasien kanssa katsomassa, mitä myrkkyä olin hellan pesuun käyttänyt. -Se oli auton tuulilasiin tarkoitettua, pesuveteen sekoitettavaa ihmeainetta, jonka käytön jälkeen tuulilasi kuulema pysyy sulana. Hups! Olin loppukeväällä jostakin ostanut ja jo unohtanut koko pullon keittiön kaappiin.
Mukavaa illan jatkoa!Äläpä suotta hätäile uutta sormiväriäsi, vihreä on oikein hyvä väri syksyihmiselle;)
Ja mikä parasta, erotut ainakin massasta. Eikö siihen juuri pidä pyrkiä? Yksilöllisyyteen?
Minulle kävi joku aika sitten vähän samantyylisesti. Kylppärin hyllyllä oli vierekkäin putkiloissa kynsinauhavoide ja silmänympärysvoide.
Minä nappasin voiteen hämärästä kylppäristä, mutta onneksi menin keittiöön sitä laittamaan ja viime hetkellä huomasin, että nyt taitaa mennä luomille väärää tököttiä.
Pelastus tuli viime hetkellä.
Sopii arvata, katsonko nykyisin tarkempaan ja ovatko putkilot enää edes vierekkäin tai samalla hyllylläkään.
- pohpoika
taasen tännekin pystikseen.
Tuhnunen ilma on ulkona mut mitäs tuosta aamukahvit paikallaan ja samallahan tuossa tulee tuota teevettäkin ken sitä kaipaa.
Tänään vois kyllä lähteä vaikka karpaloita poimimaan kuuluu hyvin niitäkin olevan ja hyvää lantinkiahan siitä saa ja pitkähän se tuo talvenaika on.
No nyt kahvit juotu ja siitä se päivä valkenee et hyvää päivänjatkoa vaan ja molskis :)) - KristaTee
Niin on mukava taas tänne tulla. Lämpimään ja kodikkaaseen Pystikseen. Kahvit laitan ja teeveden. Eri teelajikkeita näkyisi nyt olevan sen verran paljon tarjolla, etten osaa valita. Teestä pitävät varmaan ehtii itse hauduttaa. On sitten paremman makuistakin kun on tuoretta.
Nyt lähden valmistautumaan kaupunkireissulle. Pitää sielläkin piipahtaa noin alkaneen viikon kunniaksi.
Ai niin, 5 astetta on ja pilviseltä näyttää. Tuulta ei ole nimeksikään.
Oikein mukavaa maanantaita kaikille.- folk
Täälläpäin pakkasen puolella aamulla -5astetta.
Tänään ottaisin tuosta piparminttu teetä,on vähän sitä flunssaa vieläkin,niinhän ne sanoo,että nuha paranee niistämällä ja yskä yskimällä.
Tiedä häntä,mutta piparminttutee avaa kivasti tukkosta tunnetta.
Öljyn vaihtoon pitäisi lähteä ja torstaina renkaan vaihtoon,niin,että tulee tulee talvi ihan väkisin.
Mutta kiva näin jos tässsä elämässä ei muuta vaihtelua ole,niin on ainakin vuodenajat.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! - a-woman1
folk kirjoitti:
Täälläpäin pakkasen puolella aamulla -5astetta.
Tänään ottaisin tuosta piparminttu teetä,on vähän sitä flunssaa vieläkin,niinhän ne sanoo,että nuha paranee niistämällä ja yskä yskimällä.
Tiedä häntä,mutta piparminttutee avaa kivasti tukkosta tunnetta.
Öljyn vaihtoon pitäisi lähteä ja torstaina renkaan vaihtoon,niin,että tulee tulee talvi ihan väkisin.
Mutta kiva näin jos tässsä elämässä ei muuta vaihtelua ole,niin on ainakin vuodenajat.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!...uudet kujeet; Tervehdys!
Mittarissa 4,5 astetta Celciusta, harmaata, kostean näköistä, en ole vielä käynyt ulkona. Ilmeisesti ei ole ollut pakkasta.
Kupillisen teetä otan ja selailen täällä olevia lehtiä. Olen menossa t-keskukseen keskustelemaan flunssarokotteesta. Olen matkoilla silloin rokotuspäivinä ja pitää anella , että antaisivatko ennen tai jälkeen matkani. Astmaatikkona olen tuon rokotteen ottanut jo ainakin -90 -luvun puolivälistä asti enkä ole sairastanut flunssaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! - Lyyli T
a-woman1 kirjoitti:
...uudet kujeet; Tervehdys!
Mittarissa 4,5 astetta Celciusta, harmaata, kostean näköistä, en ole vielä käynyt ulkona. Ilmeisesti ei ole ollut pakkasta.
Kupillisen teetä otan ja selailen täällä olevia lehtiä. Olen menossa t-keskukseen keskustelemaan flunssarokotteesta. Olen matkoilla silloin rokotuspäivinä ja pitää anella , että antaisivatko ennen tai jälkeen matkani. Astmaatikkona olen tuon rokotteen ottanut jo ainakin -90 -luvun puolivälistä asti enkä ole sairastanut flunssaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!minunkin puolesta. Teetä otan minäkin, kiitos. Rahaa en arvaa jättää. Tiedä vaikka lähtisi itsekseen kävelemään. Laitan tämän lapun piikkiin. Maksan sitten seuraavalla kerralla.
Lämpötilasta en tiedä kun ottivat mittarin pois. Laittoivat komian julkisivun. Siinä se mittarikin katosi. Viileeltä tuntuu. Aamusta ei kylmyyteen viitti lähteä. Meen sitten päivemmällä hakemaan sen happimyrkytyksen.
On se hieno juttu, että Pystikseen on saatu pyörät ja jalakset. Voi siirtää kelillä kun kelillä just sinne mihin halutaan. Sisustustakaan ei aina tarvitse siirtää paikasta toiseen.
Jaa, tänne on tullut lehtiäkin. Nyt täällä voikin istuskella vähän pitempään. Voi vaikka luekea jos sattuu jäämään yksin. Seuraavan kerran kun käyn kirppiksellä niin tuon muutaman kirjan. Niitä saa sitten lainata ihan vapaasti. Palauttaa täytyy jossain vaiheessa. Sitä kun ei koskaan tiedä jos vaikka saisimme uusia asiakkaita. Pysyisivät pitempään ja käyttäisivät enemmän rahaa Pystiksen pystyssä pitämiseen.
Kappas vaan, ihan olette ilmoitustaulun laittaneet. No sen erinomainen asia. Näin harvakseltaan kävejä voi lukea kuulumisenne. Ei tarvitse ympäri kyliä kierrellä niitä kyselemässä.
Joo, ja sitten Lyylin tyylikkyys on ihan täysin kateissa. Joten jatkossa tyydyn pelkkään Lyyli T:en. Eräs hieno herra S (sairaus) julisti rakkauttaan niin, että jalat meni alta. Siinä sitä sitten pötköteltiin ja kinattiin kumpi voittaa. Lopulta se herra kyllästyi ja ilmoitti lähtevänsä etelän lämpöön. Hyvä kun meni. Toivottavasti pysyy siellä mahdollisimman kauan. Se on varmaa ettei se minua kokonaan hylkää.
No niin, nyt ripustan oman lappuni taululle. Luette sitten kun teille sopii. Kiitos teestä ja oikein hyvää päivän jatkoa kaikille. Lyyli T kirjoitti:
minunkin puolesta. Teetä otan minäkin, kiitos. Rahaa en arvaa jättää. Tiedä vaikka lähtisi itsekseen kävelemään. Laitan tämän lapun piikkiin. Maksan sitten seuraavalla kerralla.
Lämpötilasta en tiedä kun ottivat mittarin pois. Laittoivat komian julkisivun. Siinä se mittarikin katosi. Viileeltä tuntuu. Aamusta ei kylmyyteen viitti lähteä. Meen sitten päivemmällä hakemaan sen happimyrkytyksen.
On se hieno juttu, että Pystikseen on saatu pyörät ja jalakset. Voi siirtää kelillä kun kelillä just sinne mihin halutaan. Sisustustakaan ei aina tarvitse siirtää paikasta toiseen.
Jaa, tänne on tullut lehtiäkin. Nyt täällä voikin istuskella vähän pitempään. Voi vaikka luekea jos sattuu jäämään yksin. Seuraavan kerran kun käyn kirppiksellä niin tuon muutaman kirjan. Niitä saa sitten lainata ihan vapaasti. Palauttaa täytyy jossain vaiheessa. Sitä kun ei koskaan tiedä jos vaikka saisimme uusia asiakkaita. Pysyisivät pitempään ja käyttäisivät enemmän rahaa Pystiksen pystyssä pitämiseen.
Kappas vaan, ihan olette ilmoitustaulun laittaneet. No sen erinomainen asia. Näin harvakseltaan kävejä voi lukea kuulumisenne. Ei tarvitse ympäri kyliä kierrellä niitä kyselemässä.
Joo, ja sitten Lyylin tyylikkyys on ihan täysin kateissa. Joten jatkossa tyydyn pelkkään Lyyli T:en. Eräs hieno herra S (sairaus) julisti rakkauttaan niin, että jalat meni alta. Siinä sitä sitten pötköteltiin ja kinattiin kumpi voittaa. Lopulta se herra kyllästyi ja ilmoitti lähtevänsä etelän lämpöön. Hyvä kun meni. Toivottavasti pysyy siellä mahdollisimman kauan. Se on varmaa ettei se minua kokonaan hylkää.
No niin, nyt ripustan oman lappuni taululle. Luette sitten kun teille sopii. Kiitos teestä ja oikein hyvää päivän jatkoa kaikille.Täytyi vähän tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.
On sairastettu, on hirvestetty (mikä sana) ja
innokkaimmat etusivulla julistavat formulakisojen maailmanmestaruutta.
Läps-läps minunkin puolestani!
Onpa hyvä, että LyyliT on päässyt mokomasta herrasta eroon.
Minä olen pohdiskellut sitä flunssapiikkiä, kannattaisiko se ottaa. Siitäkin ovat kahta mieltä, joku sanoi sitten vasta oikein kipeeksi tulleensa.
Minä ainakin viime talvena melkein tein kuolemaa, kun olin niin kovassa kuumeessa monta aikaa... Ei sekään kivaa ole.
Katotaan nyt mitä teen.
Nyt ainakin alan tekemään pullataikinaa!a-woman1 kirjoitti:
...uudet kujeet; Tervehdys!
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!tuo rokote, minäkin olen sen vuosikausia aina
syksyisin ottanut. Tämän syksyn piikki tuli jo
syyskuussa otettua. Muutenkin pidän suojarokotukset
aina ajan tasalla. Niistä on hyötyä, jos matkustelee
tai on muuten altis tartunnoille.
Ai niin, täällä sataa vettä ja on harmaata.
Lämpöä kuitenkin löytyy sellaiset 4°. Ei siis
aivan räntänä vielä tule.
Hyvää päivän jatkoa kaikille, ajatelkaa valoisia
asioita, harmaudesta huolimatta!Tellastiina kirjoitti:
Täytyi vähän tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.
On sairastettu, on hirvestetty (mikä sana) ja
innokkaimmat etusivulla julistavat formulakisojen maailmanmestaruutta.
Läps-läps minunkin puolestani!
Onpa hyvä, että LyyliT on päässyt mokomasta herrasta eroon.
Minä olen pohdiskellut sitä flunssapiikkiä, kannattaisiko se ottaa. Siitäkin ovat kahta mieltä, joku sanoi sitten vasta oikein kipeeksi tulleensa.
Minä ainakin viime talvena melkein tein kuolemaa, kun olin niin kovassa kuumeessa monta aikaa... Ei sekään kivaa ole.
Katotaan nyt mitä teen.
Nyt ainakin alan tekemään pullataikinaa!"piikitellä" kyllä se suurimman osan pöpöistä
poissa pitää. Meillä mies aina kerää kaikenmaailman
flunssat, joten on hyvä että pysyn jaloillani ja
pystyn hoitelemaan.
Niin kauan kuin niitä rokotuksia olen ottanut,
en ole ihmeemmin sairastellut.
Joten suosittelen! Leivotko korvapuustejakin?
Minä kokeilin eilen yhtä uutta mustikkapiirakan
ohjetta ja hyvää oli.
Siinä sitten mestaruuskahvit Kimin kunniaksi
juotiin, vaikka et sä kyllä taida niistä kisoista
erikoisemmin perustaa. Lykkyä leipomiseen!Tamarix kirjoitti:
"piikitellä" kyllä se suurimman osan pöpöistä
poissa pitää. Meillä mies aina kerää kaikenmaailman
flunssat, joten on hyvä että pysyn jaloillani ja
pystyn hoitelemaan.
Niin kauan kuin niitä rokotuksia olen ottanut,
en ole ihmeemmin sairastellut.
Joten suosittelen! Leivotko korvapuustejakin?
Minä kokeilin eilen yhtä uutta mustikkapiirakan
ohjetta ja hyvää oli.
Siinä sitten mestaruuskahvit Kimin kunniaksi
juotiin, vaikka et sä kyllä taida niistä kisoista
erikoisemmin perustaa. Lykkyä leipomiseen!läpsytykset Kimille, kun osasit aivan oikein päätellä kiinnostukseni formuloihin. Tulokset kyllä katson (jos muistan), muuten en siitä niin välitä. Eikä meillä edes näy enää koko formulat, ei ole mitään kortteja maksullisia kanavia varten. Sitä paitsi se on mielestäni tylsää katsottavaa - ralli ja Grönholm ovat aivan toista, mutta sitäkään ei näytetä.
Tämä on nyt vaan minun mielipiteeni, ymmärrän hyvin, että jokaisella on omat mieltymyksensä.
Niistä korvapuusteista - en leivo niitä. Siihen on kaksikin syytä, ensinnäkään en osaa, joskus olen yrittänyt ja niistä tuli kaikennäköisiä venkuloita. Toiseksi, en tykkää kanelin mausta pullassa, joskus teen vaniljapullia.
Nykyään olen niin laiska, että yleensä leivon
vain lonkapullaa eli pitkoja ja taikinaakaan en tavallisesti nostata, vaan leivon heti ja yhtä hyviä tulevat.
Nytkin ovat jo kaikki kypsiä.
Tässä lämpimäisiä, olkaa hyvä!- folk
Tellastiina kirjoitti:
läpsytykset Kimille, kun osasit aivan oikein päätellä kiinnostukseni formuloihin. Tulokset kyllä katson (jos muistan), muuten en siitä niin välitä. Eikä meillä edes näy enää koko formulat, ei ole mitään kortteja maksullisia kanavia varten. Sitä paitsi se on mielestäni tylsää katsottavaa - ralli ja Grönholm ovat aivan toista, mutta sitäkään ei näytetä.
Tämä on nyt vaan minun mielipiteeni, ymmärrän hyvin, että jokaisella on omat mieltymyksensä.
Niistä korvapuusteista - en leivo niitä. Siihen on kaksikin syytä, ensinnäkään en osaa, joskus olen yrittänyt ja niistä tuli kaikennäköisiä venkuloita. Toiseksi, en tykkää kanelin mausta pullassa, joskus teen vaniljapullia.
vain lonkapullaa eli pitkoja ja taikinaakaan en tavallisesti nostata, vaan leivon heti ja yhtä hyviä tulevat.
Tässä lämpimäisiä, olkaa hyvä!Mun on ihan pakko tulla maistelemaan Tellastiinan
lonkkapullaa.
Olen niin laiska nykyisin itse leipomaan,kun pitäisi
noita kiloja saada pois.
Joskus kun oikein tekee mieli tuoretta pullaa,niin ostan niitä raakapakastettuja pullia,
Pellillisen paistan ja tietenkin sitten myöskin ahmin niitä hullun lailla.
Melkein ovat kun itse tekemiä,ihan sellaiset tavalliset pyöreät pullat.
Saahan niillä sitten kodinkin pullan tuoksuiseksi.
Tulkaapa nyt immeiset maistiaisille,kyllä on hyvää.Tellastiina on varmaan ennenkin leiponut. folk kirjoitti:
Mun on ihan pakko tulla maistelemaan Tellastiinan
lonkkapullaa.
Olen niin laiska nykyisin itse leipomaan,kun pitäisi
noita kiloja saada pois.
Joskus kun oikein tekee mieli tuoretta pullaa,niin ostan niitä raakapakastettuja pullia,
Pellillisen paistan ja tietenkin sitten myöskin ahmin niitä hullun lailla.
Melkein ovat kun itse tekemiä,ihan sellaiset tavalliset pyöreät pullat.
Saahan niillä sitten kodinkin pullan tuoksuiseksi.
Tulkaapa nyt immeiset maistiaisille,kyllä on hyvää.Tellastiina on varmaan ennenkin leiponut.mutta saanko vähän nauraa?
Ei se mitään lonkkapullaa ole vaan lonkaa.
Onkohan se vain Satakunnassa tunnettu nimitys pitkolle?
Mitä niihin kiloihin tulee, niin minun ei auttaisi katsoa pullaa päinkään ja totta puhuen en sitä kovin usein syökkään, mutta isäntä meillä on oikea pullan mussuttaja - muutama siivu menee aina kaffeen kanssa.Tellastiina kirjoitti:
läpsytykset Kimille, kun osasit aivan oikein päätellä kiinnostukseni formuloihin. Tulokset kyllä katson (jos muistan), muuten en siitä niin välitä. Eikä meillä edes näy enää koko formulat, ei ole mitään kortteja maksullisia kanavia varten. Sitä paitsi se on mielestäni tylsää katsottavaa - ralli ja Grönholm ovat aivan toista, mutta sitäkään ei näytetä.
Tässä lämpimäisiä, olkaa hyvä!nuo taputukset kämmeniä kipeiksi saaneet;D
Mutta liekö tuolla mitään väliä, jokaisella meillä
on omat mieltymyksemme ja jos ei tykkää formuloista,
niin mitä sitten.
Katselin muuten tosi vanhaa keittokirjaani ja siinä
oli korvapuustit ilman kanelia. Mantelia olivat
käyttäneet. Kaneli taitaa olla suhteellisen uusi
keksintö. Uusimpien tutkimusten mukaan, kaneli on
erittäin terveellistä, saa myöskin, olikohan se
tabletteina tai kapseleina, en muista!
Outo nimike tuo "lonkapulla", en olisi tiennyt,
jos et olisi suomentanut.
- KristaTee
Kahvit ja teet odottavat. Tulkaa kaikki pian pian.
6 astetta on lämmintä ja niin pimeätä, ettei osaa sanoa, onko pilvistä vai ei.
Kupposen juon ja päivän lehden selailen ja sitten taas kohti päivän seikkailuja. Niitä ei kovasti taida olla. Lähinnä uppoudun kirjallisuuden ihmeelliseen maailmaan.
Oikein mukavaa tiistaita kaikille.- aureliina
minuuttia ennen. Niin tää tekniikka pelaa. Kun ihan kuvittelin olleeni eka. Missä sie luurasit, vessassa vai? Kun en nähnyt! Ja korjaus edell.kirjoitukseen: eläkepäivänäni kuittaan piikin.
- marjapensas
Mikähän vika, ellei peräti joku tauti riivaa, kun on iltaisin, työpäivän jälkeen,
loppu slut, ainakin maanantaisin:((
Taidan olla sukua sille kissalle, jonka nimi on Karvinen, kyllähän kaikki sen tuntee,
(ellei niin tarkennus).
Lempiruoka lasagne, sekä motto: ”I hate mondays”.
No jotenkin kummasti sitä sitten piristyy, kun se viikon ensimmäinen arkipäivä on takana.
Nyt hyvin nukutun yön, sekä muutaman kahvikupposen jälkeen, sitä taas kummasti jaksaa:))
Ulkona on niin pimeätä, ettei näe mikä ilma on, ei ainakaan ropise ja asteita peräti 8.
Vielä taidan hörpätä kupillisen seuraksenne ja sitten taas menoksi.
Hyvää päivänjatkoa kaikille:)
- aureliina
Kerrankin olen ensimmäinen asiakas. Naps, laitan valot. Viimeinen asiakas on jättänyt aikamoisen sotkun! Pitäisköhän vähän rajoittaa alkohooolin tarjoilua illalla. Varsinkin tuo "itsepalvelu"tiski on arveluttava.
Aamun avaus on pidetty, keitin kahvia pannullisen ja otin sämpylän ja vähän salaattia. Pannaan taas piikkiin OliviaKoo, kyl mie sitten eläkepäiväni sen kuittaan. Kiitos.- folk
Pari astetta on plussan puolella ja hämärän hyssyä.
Piparminttu teetä tänä aamunakin,vielä tuota nuhaa ja yskää.
Meinaan mennä alkoon viini ostoksille.
Ostin sellasen kolmen pullon telineen,eihän sitä tyhjänä viitsi katsella.
Aikaisemmin olen nähnyt vaan semmosia isoja,kuuden tai useammankin pullon telineitä,ei pieneen asuntoon
sellanen sovi.
On se lähdettävä päivää jatkamaan.
Moikka vaan! - OliviaKoo
folk kirjoitti:
Aikaisemmin olen nähnyt vaan semmosia isoja,kuuden tai useammankin pullon telineitä,ei pieneen asuntoon
sellanen sovi.
Moikka vaan!Onpa tosi sumuista. Mutta eikös se tarkoita juuri sitä, että ilma lämpenee?
Tuli mieleen tuosta marjapensaan Karviais-vertauksesta, että kyllä se tosiaan on kummallinen tuo "maanantaimasennus". Töissä ollessa se oli vielä jotenkin ymmärrettävää, mutta kyllä se on minua seurannut eläkkeellekin.
Eilisen päivän kuljin kuin unessa, eikä se suinkaan suuresta Räikkös-huumasta johtunut. Joka maanantai sama juttu. Ihan kuin se olisi sellainen alkavan viikon harjoittelupäivä.
Eilenkin paistoi aurinko, mutta siitä huolimatta mieli oli ihan maassa. Tänään ei auringosta näy vilaustakaan, mutta olo on kuin ihan toisella ihmisellä.
Psyykkistä se on, ei sitä voi selittää.
No, mitäs kivaa tälle päivälle keksitään?
Minulla on taltioituna sunnuntai-iltana Kakkoselta tullut Rauni Molbergin "Aika hyvä ihmiseksi", joskohan tuon katsoisi...
Onhan sekin jo nähty, ainakin kerran tai kaksi, mutta minä niin tykkään Aapelin tekstistä, se on niin lämmintä ja ihmisläheistä.
Muistatteko "Pikku Pietarin pihan"? Siinä on sitten upea kohtaus, se, jossa Leo Jokela ja Tea Ista lähtevät kioskille ja nauttivat limonaadia ja "möhnäpullaa".
Se naurattaa aina uudelleen ja uudelleen.
Elokuvia on odottamassa katselua enemmänkin, taltioin niitä "pahan päivän" varalle ja toinen mokoma DVD:llä.
Tai sitten voisi lukea, tai...Jotain muuta. - a-woman1
folk kirjoitti:
sellanen sovi.
Moikka vaan!Aurinko paistaa, tosin aika matalalta. Mittarissa 4,4 plus-astetta.
Ohjelmoimaton päivä edessä. Voin tänään tehdä mitä mieleeni juolahtaa, olen odottavalla kannalla. Olen olevinani kuin en näkisikään erilaisia tekijää odottavia asioita (silitettävää pyykkiä ynnä muuta).
Ehkä menen takaisin sängylle ja aloitan uuden kirjan, ehkä jatkan jo aloittamaani palapeliä oh:n ruokapöydän ääressä. -Saa nähdä mikä puoli minussa saa voiton; kokemuksesta tiedän, että laiskottelupuoli on yllättävästi vahvistunut.
Teetä join kupillisen, rahan jätin tiskille, kun ei ketään näkyvillä. Mukavaa laiskottelupäivää teillekin! a-woman1 kirjoitti:
Aurinko paistaa, tosin aika matalalta. Mittarissa 4,4 plus-astetta.
Ohjelmoimaton päivä edessä. Voin tänään tehdä mitä mieleeni juolahtaa, olen odottavalla kannalla. Olen olevinani kuin en näkisikään erilaisia tekijää odottavia asioita (silitettävää pyykkiä ynnä muuta).
Ehkä menen takaisin sängylle ja aloitan uuden kirjan, ehkä jatkan jo aloittamaani palapeliä oh:n ruokapöydän ääressä. -Saa nähdä mikä puoli minussa saa voiton; kokemuksesta tiedän, että laiskottelupuoli on yllättävästi vahvistunut.
Teetä join kupillisen, rahan jätin tiskille, kun ei ketään näkyvillä. Mukavaa laiskottelupäivää teillekin!Muistan lapsena, kun pappan kanssa vietettiin hämärähyssyä illan hämärissä.
Istuin pappan sylissä ja hän lauloi jotain,
kansanlauluja taisivat olla.
Nyt on jo monta päivää saanut ollä hämärässä - niin on sumuista nytkin. Päiväkaudet saa olla valot päällä.
Kävin katsomassa vuoden luontokuvia, ovat mahtavia otoksia. Kyllä täytyy aina olla kamera mukana, että juuri sen parhaan kuvan saa napsastua. Siis netissä vaan niitä katselin.
Itse olen laiska kuvaamaan, joskus puoli vuotta ja enemmänkin saattaa filmirulla olla kamerassa.
Olen funtsinut digikameran ostoa, saisi heti kuvat näkyville, mutta kun sitäkin varten tarvitsisin tukiopetusta.
Ja joka tapauksessa antaisin ne valmistaa paperikuviksi, ovat mielestäni ainoita oikeita albumiin laitettuna, niin ja tietysti aikajärjestyksessä.
Mikään muu ei sitten minulla olekkaan järjestyksessä.
Pyykkejäkin on iso kasa silittämättä, mutta jos nyt ryhdistäytyisin ja kaivaisin silitysraudan ja -laudan esille.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Muistan lapsena, kun pappan kanssa vietettiin hämärähyssyä illan hämärissä.
Istuin pappan sylissä ja hän lauloi jotain,
kansanlauluja taisivat olla.
Nyt on jo monta päivää saanut ollä hämärässä - niin on sumuista nytkin. Päiväkaudet saa olla valot päällä.
Kävin katsomassa vuoden luontokuvia, ovat mahtavia otoksia. Kyllä täytyy aina olla kamera mukana, että juuri sen parhaan kuvan saa napsastua. Siis netissä vaan niitä katselin.
Itse olen laiska kuvaamaan, joskus puoli vuotta ja enemmänkin saattaa filmirulla olla kamerassa.
Olen funtsinut digikameran ostoa, saisi heti kuvat näkyville, mutta kun sitäkin varten tarvitsisin tukiopetusta.
Ja joka tapauksessa antaisin ne valmistaa paperikuviksi, ovat mielestäni ainoita oikeita albumiin laitettuna, niin ja tietysti aikajärjestyksessä.
Mikään muu ei sitten minulla olekkaan järjestyksessä.
Pyykkejäkin on iso kasa silittämättä, mutta jos nyt ryhdistäytyisin ja kaivaisin silitysraudan ja -laudan esille.tuli mieleeni kun toi hoiturikkin on irtisanoutuneet, mut minkästeet kun eduskunta nostelee omia palkkojaan niin sinnehän ne rahat uppoaa ja kun niitäkin on puolet liikaa siellä suojatyöpaikassa lehtiä lukemassa.
Mies meni lääkärinsä luokse
täydelliseen lääkärintarkastukseen.
Hän ei ollut tuntenut itseään kovin
terveeksi ja tahtoi saada selville, oliko
hän sairas. Kokeiden jälkeen tohtori tuli
miehen luokse mukanaan tulokset.
- Valitettavasti minulla on huonoja uutisia.
Te kuolette, eikä teillä ole paljoa aikaa.
- Voi ei, se on kauheaa. Kuinka paljon minulla on aikaa? mies kysyi.
- 10..., sanoi lääkäri.
- 10? 10 mitä? Kuukautta? Viikkoa? Mitä?! hän kysyi epätoivoisesti.
- 10..9..8..7.. - Yön vartija
pohpoika kirjoitti:
tuli mieleeni kun toi hoiturikkin on irtisanoutuneet, mut minkästeet kun eduskunta nostelee omia palkkojaan niin sinnehän ne rahat uppoaa ja kun niitäkin on puolet liikaa siellä suojatyöpaikassa lehtiä lukemassa.
Mies meni lääkärinsä luokse
täydelliseen lääkärintarkastukseen.
Hän ei ollut tuntenut itseään kovin
terveeksi ja tahtoi saada selville, oliko
hän sairas. Kokeiden jälkeen tohtori tuli
miehen luokse mukanaan tulokset.
- Valitettavasti minulla on huonoja uutisia.
Te kuolette, eikä teillä ole paljoa aikaa.
- Voi ei, se on kauheaa. Kuinka paljon minulla on aikaa? mies kysyi.
- 10..., sanoi lääkäri.
- 10? 10 mitä? Kuukautta? Viikkoa? Mitä?! hän kysyi epätoivoisesti.
- 10..9..8..7..Meinaan kun ovi on auki muttei ketään näy.
Taitaa olla turha odotella kahvia ja pullaa. Huhu kertoi että taallä narikassa on Ellin rollaattori.
Otan sen nyt mukaani ja vien asianomistajalle.
Hyvää yötä.
- KristaTee
Olenko ensimmäinen? Huhuu! Ei, ei ketään muuta täällä ole. No hyvä, laitan siis kahvit ja teet valmiiksi, jos vaikka joku tulisi.
Eilen oli moinen päänsärky. Se iskee aina välillä. Ei mitään tullut tehtyä. Hyvä kun sain ruuat laitettua. Tänään jo tuntuu paremmalta. Hiukka sellainen turta olo, mutta kyllä se siitä.
Kaikille toivotan oikein mukavaa keskiviikkoa.
Juu, ja asteita on 5, pilvistä ja tyyntä.- OliviaKoo
Etkö huomannut kahvikuppia ja tyhjää leipälautasta nurkkapöydässä? Minä join kupillisen kahvia ja söin tuoreen croissantin. Kahvikupin reunaan jäi jälki huulipunastani.
Olin korjailemassa Amorin kaarta vessassa.
Olen tehnyt kevyen aamupäivämeikin, sillä olen lähdössä kaupungille. Tuli postista ilmoitus paketista.
Tilasin vähän tavaraa Ellokselta. Se on niin helppoa netin kautta. Heti näkee, onko väriä ja kokoa saatavilla ja jos ei ole, voi vaihtaa toiseen tuotteeseen.
Tietysti on aina olemassa mahdollisuus, että tuote ei vastaa mielikuvaa, mutta silloin voi palauttaa sen.
Minulla on vain hyviä kokemuksia postimyynnistä.
Ilma on harmaa ja sumuinen, mutta lämmin. Siis vuodenaikaan nähden, ei muuten. - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Etkö huomannut kahvikuppia ja tyhjää leipälautasta nurkkapöydässä? Minä join kupillisen kahvia ja söin tuoreen croissantin. Kahvikupin reunaan jäi jälki huulipunastani.
Olin korjailemassa Amorin kaarta vessassa.
Olen tehnyt kevyen aamupäivämeikin, sillä olen lähdössä kaupungille. Tuli postista ilmoitus paketista.
Tilasin vähän tavaraa Ellokselta. Se on niin helppoa netin kautta. Heti näkee, onko väriä ja kokoa saatavilla ja jos ei ole, voi vaihtaa toiseen tuotteeseen.
Tietysti on aina olemassa mahdollisuus, että tuote ei vastaa mielikuvaa, mutta silloin voi palauttaa sen.
Minulla on vain hyviä kokemuksia postimyynnistä.
Ilma on harmaa ja sumuinen, mutta lämmin. Siis vuodenaikaan nähden, ei muuten.Harmaan sumuisen näköinen aamu. muutama aste lämmintä.
Harmaus muutti eilen asumaan sydämeenikin, joten voi mennä aikaa ennenkuin ilo sinne mahtuu... - <3 sydämellisesti <3
a-woman1 kirjoitti:
Harmaan sumuisen näköinen aamu. muutama aste lämmintä.
Harmaus muutti eilen asumaan sydämeenikin, joten voi mennä aikaa ennenkuin ilo sinne mahtuu...womanille on tullut? Pää pystyyn, toivottavasti asiasi korjaantuvat, toivon sitä
- Pelle1Peloton
a-woman1 kirjoitti:
Harmaus muutti eilen asumaan sydämeenikin, joten voi mennä aikaa ennenkuin ilo sinne mahtuu...Ks. posti.
- marjapensas
a-woman1 kirjoitti:
Harmaus muutti eilen asumaan sydämeenikin, joten voi mennä aikaa ennenkuin ilo sinne mahtuu...täälläkin, enkä ehtinyt sitä edes toivottamaan.
No väliäkö hällä, niinhän sitä sanotaan, että sateen jälkeen paistaa aina aurinko.
Ei niin paljon voi sydän kantaa murheita, ettei jäisi tilaa ilolle.
Tässä pieni värssy, jonka ystävätär lähetti kerran surun keskelle.
"Ystävät lohduttavat sadesäällä,
ystävät lohduttavat huonolla päällä.
Ystävät tietävät miten auttaa voi,
ystävät tietävät miten ystävyys voi.
Ystävät tahtovat parasta,
sinulle monta halausta."
Tarjoan lasillisen chileläistä, käykö, you know, siis punainen 120?
Samoin kaikille baarilaisille ja hyvää illanjatkoa:))
Taas kerran täytyy tunnustaa tyhmyytensä.
Tai laitanko syyn muiden niskoille!
Olen aina luullut (ja kuullut ja lukenut), että musta hoikentaa ja nyt luin tuolta, että se pyöristää entisestään. Sanotaan, että peilit valehtelee, mutta samanlaisen XXL-madamen näen peilistä, on sitten päällä mustaa tai punaista.
Punainen on nimittäin toinen väri, jota suosin.
Eipä minulla paljon ole vaateongelmia, kun en juuri missään käy, on kaikki kulttuuririennot vähissä näillä kulmilla.
Ja hautajaisiin sopii musta, niitä valitettavasti tällä iällä riittää muutamat joka vuosi.
Nyt meni synkistelyksi, ja en missään tapauksessa tarkoita mitään pahaa tällä kirjoituksella. Huvittaa vain, kun juuri niin olen minäkin ajatellut, että musta hoikistaa.
Niin varmaan luulee moni muukin, esim. eräs kuusikymppinen pyöreähkö naislaulaja, jolla aina on jotain mustia liehuttimia.
Et sitten Olivia ota tästä itseesi, mutta tulin tänne kitisemään, kun kohta taas mennään nurkan taakse piiloon!
Täällä paistaa aurinko ja jos vielä siitäkin hakisi huonon puolen, niin se paljastaa meidän ikkunain olevan vähän harmaat. Kuka tulisi talkoihin - kaffeet tarjoaisin käntyn ja Vironperän kakun kanssa!- OliviaKoo
En minä aio ryhtyä sinua stailaamaan! Saat ja voit ihan varmasti pukeutua just niinkuin haluat tästä eteenkin päin;)
Minä vain kerroin mielipiteeni ja totta puhuen, oli siinä tietoakin joukossa, tämän tyyppisten asioiden kanssa minä olen työssäni puuhastellut.
Jotain on vuosien varrelta hihaan tarttunut.
Jos joku kysyy neuvoa, autan kyllä, mutta muuten en tuputa kenellekään yhtään mitään.
Henkitä levollisesti :DD OliviaKoo kirjoitti:
En minä aio ryhtyä sinua stailaamaan! Saat ja voit ihan varmasti pukeutua just niinkuin haluat tästä eteenkin päin;)
Minä vain kerroin mielipiteeni ja totta puhuen, oli siinä tietoakin joukossa, tämän tyyppisten asioiden kanssa minä olen työssäni puuhastellut.
Jos joku kysyy neuvoa, autan kyllä, mutta muuten en tuputa kenellekään yhtään mitään.
Henkitä levollisesti :DDSaan siis edelleen hiippailla täällä verkkahousuissani - se on mun ainoa ja oikea lempiasu.
Mielihyvin kuitenkin ottaisin sinut mukaan seuraavalla kerralla, kun ei ole mitään päälle laitettavaa ja pakko olisi jotain löytää!
Niin että mihin sitten mennään?- nikito*
OliviaKoo kirjoitti:
Henkitä levollisesti :DDSiirrä nyt ensin tämä pystis. Olen niin flunsassa, että tuskin jaksan toisen totin ottaa, jos ei lähempää saa.
Ostelin tuolla kaupoissa kieltä ja keittolihaa ja keittelen niitä.
Sitten ostin punakaalia, josta pitäisi tulla sitten punakaali salaattia, joka keitetään suolan, sokerin ja ???, mitä hiivattia siihen voisi laittaa? Hunajaa!, mutta sehän on sama kuin sokeri!
Kaupan lisäaineita minulla ei ole, mutta nyt on hyvät neuvot tarpeen.
On, kuin sanonta; Sieni kiehumas´mato pötkimäs pois.
Kaali hautumas´lisäkkeet vain puuttuu. Se ei saa olla kuitenkaan punaviini, jota olen tottunut käyttämään. Jotain muuta nasevaa. nikito* kirjoitti:
Siirrä nyt ensin tämä pystis. Olen niin flunsassa, että tuskin jaksan toisen totin ottaa, jos ei lähempää saa.
Ostelin tuolla kaupoissa kieltä ja keittolihaa ja keittelen niitä.
Sitten ostin punakaalia, josta pitäisi tulla sitten punakaali salaattia, joka keitetään suolan, sokerin ja ???, mitä hiivattia siihen voisi laittaa? Hunajaa!, mutta sehän on sama kuin sokeri!
Kaupan lisäaineita minulla ei ole, mutta nyt on hyvät neuvot tarpeen.
On, kuin sanonta; Sieni kiehumas´mato pötkimäs pois.
Kaali hautumas´lisäkkeet vain puuttuu. Se ei saa olla kuitenkaan punaviini, jota olen tottunut käyttämään. Jotain muuta nasevaa.tästä hyötyä? Taitaa keitoksesi kuitenkin jo olla
valmis. Tuore selleri antaa kirpakan maun ja
sitruunamehu raikastaa. Näitä minä käyttelen
punakaalin kanssa.
- folk
Harmaata ja pimeää myöskin lämmintä 5,5 astetta.
Aika hullulle tuntuu lähteä vaihdattamaan talvirenkaita,mutta kyllä ne römpsykelit sieltä vielä tulee.
Minulla on renkaat "hotellissa"lepäämässä,kerrostalossa ei ole paikkaa
missä säilytellä,ei ihan sängyn allekaan viitsi niitä työntää.
Laitan nyt kumminkin kahvin ja teen tulemaan,jos vaikka olisi aamukahville poikkeavia.
Hyvää päivän jatkoa, poikkean illalla jos sattuu ovi aukeamaan.- KristaTee
Harmaata täälläkin ja 5 astetta.
Talvirenkaat saavat vielä tovin levätä. En halua uskoa, että talvi tulee. Eikä täällä hiekkateillä niitä ihan heti tarvitakaan. Jätän isännän päätettäväksi, milloin vaihtaa.
Toin pienen pinon lehtiä tänne. Useimmista on ristikot ja sudokut ratkottu, mutta on niitä vielä "tyhjiäkin".
Kupposen kahvia hörppäään ja sitten pesukoneen kimppuun.
Mukavaa torstaita kaikille. KristaTee kirjoitti:
Harmaata täälläkin ja 5 astetta.
Talvirenkaat saavat vielä tovin levätä. En halua uskoa, että talvi tulee. Eikä täällä hiekkateillä niitä ihan heti tarvitakaan. Jätän isännän päätettäväksi, milloin vaihtaa.
Toin pienen pinon lehtiä tänne. Useimmista on ristikot ja sudokut ratkottu, mutta on niitä vielä "tyhjiäkin".
Kupposen kahvia hörppäään ja sitten pesukoneen kimppuun.
Mukavaa torstaita kaikille.vaikka olenkin yli 2000 kilometriä etelämpänä,
ei täällä ole yhtään sen lämpimämpää.
5°C näytti mittari jo kai neljäntenä aamuna
peräkkäin.
Onneksi kuitenkin on sadellut, tekee hyvää
rutikuivan kesän jälkeen.
Annos müsliä olisi nyt paikallaan.
Jaksaa sitten pitkälle päivään ilman välipaloja.
Kupponen hyvin hautunutta teetä kyytipojaksi niin
johan kelpaa.
Oikein mukavaa torstaita kaikille, sisäistä
aurinkoa, jos ei muuten paistele!
- KristaTee
Tässä istun. Nurkkapöydässä. Yksin. Miksi kukaan ei tule seurakseni? Missä kaikki? Nyyh.
Kotikadulla olin ja sitten tulin tänne, mutta tietysti olit jo ehtinyt lähteä ja nyt minä vuorostani saan nyyhkiä yksin tässä nurkkapöydässä.
Harvoinpa täältä enää juttukaveria löytää.Tellastiina kirjoitti:
Kotikadulla olin ja sitten tulin tänne, mutta tietysti olit jo ehtinyt lähteä ja nyt minä vuorostani saan nyyhkiä yksin tässä nurkkapöydässä.
Harvoinpa täältä enää juttukaveria löytää.tullaan kun ehditään.
On tää yhteys taas sen verran hidasta, ettei
koskaan, eikä kukaan enää osu yhtä aikaa tuopille.
Pimeetä on ulkona, hain jo ensimäiset kyntteliköt
vintiltä. Naapuri soittikin juuri ja sanoi, että
näyttää niin somalta ikkunallani.
Tulee kuulemma ihan joulunlämpöinen olo.
No kohtahan tässä saakin jo alkaa ihan oikeasti odottelemaan.
Jos vaikka pidettäis joululahja valvojaiset täällä
pystiksessä?Tamarix kirjoitti:
tullaan kun ehditään.
On tää yhteys taas sen verran hidasta, ettei
koskaan, eikä kukaan enää osu yhtä aikaa tuopille.
Pimeetä on ulkona, hain jo ensimäiset kyntteliköt
vintiltä. Naapuri soittikin juuri ja sanoi, että
näyttää niin somalta ikkunallani.
Tulee kuulemma ihan joulunlämpöinen olo.
No kohtahan tässä saakin jo alkaa ihan oikeasti odottelemaan.
Jos vaikka pidettäis joululahja valvojaiset täällä
pystiksessä?Mitäs sitten jouluna, kun nyt jo valot palaa?
Minä kun en ole lainkaan jouluihminen, en paljon ennen joulua valoja sytytele. Jälkeen joulun kyllä palavat ainakin ulkona vielä helmikuullakin.
Olen siinäkin asiassa vähän outo kummajainen.
Joitain kynttilälyhtyjä saatan itsenäisyyspäivän aikoihin ripustella kuistille ja vaahteran oksille.
Sitten vielä ne kaikenväriset värivalot ovat kauhistus!
Koskahan luulisit, että aloitetaan niitä joululahjavalvojaisia?
Mitä keksittäisiin, että saataisiin väki koolle?- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Mitäs sitten jouluna, kun nyt jo valot palaa?
Minä kun en ole lainkaan jouluihminen, en paljon ennen joulua valoja sytytele. Jälkeen joulun kyllä palavat ainakin ulkona vielä helmikuullakin.
Joitain kynttilälyhtyjä saatan itsenäisyyspäivän aikoihin ripustella kuistille ja vaahteran oksille.
Mitä keksittäisiin, että saataisiin väki koolle?yleensä ala vasta joulukuussa?
Eikä jouluvalojakaan vielä voi laittaa. Nekin kuuluvat joulukuulle. Ulkokuusen koristan pienillä valoilla, ei värillisillä. Ja sitten tietysti tähti ikkunaan. Loppiaisena lähtee kaikki. Loppiaisaattona kaikilla palaa ulkokynttilät pihassa tai pihatien päässä. Tellastiina kirjoitti:
Mitäs sitten jouluna, kun nyt jo valot palaa?
Mitä keksittäisiin, että saataisiin väki koolle?jos vaikka ennen joululahjavalvojaisia
kyseltäisiin kaikkien musiikkitoivomuksia,
ehtisi tässä vielä hakea toivotut kipaleet
netistä. Juomapuolihan onkin jo kunnossa,
baarissa kun ollaan.
Ruokapuolen voisimme järjestää nyyttikestien
malliin, ettei nälkä pääsisi yllättämään.
Olisikohan sopiva aika tuossa marraskuun
puolivälissä. Ehdittäisiin saada jotain
valmiiksikin.
Ai niin, vielä niistä jouluvaloista.
Minulla kyntteliköt on jo nyt käytössä, koska
varsinaisen joulun ajan, olen etelän lämpimissä.
Siellä kun ei oikein tuo joulun tunne ole
tullakseen.
Mutta samaa mieltä olen noista riemunkirjavista
valoista. Yksinkertaista ja hillittyä on minun
linjani.- KristaTee
Tamarix kirjoitti:
jos vaikka ennen joululahjavalvojaisia
kyseltäisiin kaikkien musiikkitoivomuksia,
ehtisi tässä vielä hakea toivotut kipaleet
netistä. Juomapuolihan onkin jo kunnossa,
baarissa kun ollaan.
Ruokapuolen voisimme järjestää nyyttikestien
malliin, ettei nälkä pääsisi yllättämään.
Olisikohan sopiva aika tuossa marraskuun
puolivälissä. Ehdittäisiin saada jotain
valmiiksikin.
Ai niin, vielä niistä jouluvaloista.
Minulla kyntteliköt on jo nyt käytössä, koska
varsinaisen joulun ajan, olen etelän lämpimissä.
Siellä kun ei oikein tuo joulun tunne ole
tullakseen.
Mutta samaa mieltä olen noista riemunkirjavista
valoista. Yksinkertaista ja hillittyä on minun
linjani.Kovasti mielelläni kuuntelisin joululauluja. Niitä vanhoja, tuttuja ja turvallisia. Ilman niitä ei joulu oikein tule.
- pohpoika
sentään kun tänneasti pääsin nilkuttamaan.
Rankka oli tuo jumppa eilen ehtoolla nyt sit yö kävellään kun jaloista kramppaa täytyy ottaa konjakki vaik näin aamu vasta onkin
Morsian kihlauksensa jälkeen meni äitinsä luokse ja sanoi, "Löysin miehen, joka on aivan kuin isä!"
Hänen äitinsä vastasi, "No mitä sinä minulta haluat, sympatiaa vai?"
Sattuu sitä tänäkin päivänä tämmöistä et ei äiti voi muuta sanoa tyttärelleen.
Mutta nyt sit taas jatkan nilkuttamista tuonne sängyn puoleen et molskis vaan :))että yöunesi menevät pilalle. Tämä lienee
niitä poppakonsteja, mutta saattaa auttaakin.
Ainakin minun koipeni antoivat siitä alkaen
yörauhan.
Illalla ennen nukkumaan menoa vaihtokylpyjä
jaloille. Suihkutin ensin niin kuumaa vettä
kuin vain kiljumatta kestin ja sitten käänsin
hanikat kylmälle.
Muutamia kertoja peräkkäin näin vaihdellen,
antoi jalkoihin kivan kevyen tunteen ja parin
illan jälkeen alkoi unikin maistua paremmin.
Mutta ei ota jos ei annakaan, eikä edes maksa
paljoa. Parempia yöunia vastaisuudessa.joita mullakin olisi, on jo annettu.
Itse syön magnesiaa ja on se ainakin vähentänyt kramppaamisia. Kerran pyysin lääkäriltä Crampiton-reseptiä ja kyllä sen sain, mutta sanoi sen olevan huumetta, josta tulee riippuvaiseksi.
Hyvin varovaisesti sitä sitten otan, ainoastaan silloin, kun olen jotain sellaista tehnyt, että pelkään yöllä suonenvedon iskevän.
Esimerkiksi kumisaappaat, jos niitä joudun pitämään vähänkin kauemman, varmasti jalat kramppaa.
Ai niin, on se suolajuttu ja tosi tehokas onkin. Pikkulusikallinen suolaa kupilliseen vettä ja sen kun laittaa kitusiinsa niin varmana lakkaa.
Ja maistuu "tosi hyvältä"!- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
joita mullakin olisi, on jo annettu.
Itse syön magnesiaa ja on se ainakin vähentänyt kramppaamisia. Kerran pyysin lääkäriltä Crampiton-reseptiä ja kyllä sen sain, mutta sanoi sen olevan huumetta, josta tulee riippuvaiseksi.
Hyvin varovaisesti sitä sitten otan, ainoastaan silloin, kun olen jotain sellaista tehnyt, että pelkään yöllä suonenvedon iskevän.
Esimerkiksi kumisaappaat, jos niitä joudun pitämään vähänkin kauemman, varmasti jalat kramppaa.
Ai niin, on se suolajuttu ja tosi tehokas onkin. Pikkulusikallinen suolaa kupilliseen vettä ja sen kun laittaa kitusiinsa niin varmana lakkaa.
Ja maistuu "tosi hyvältä"!hyvistä neuvoista, tuli kaiketikkin kun meillä oli aika rankka jumppa ja etupäässä tehtiin jalkatöitä niin rasittui kai liikaa.
Mangnessiumia kyllä syön ja taisi niitä viimeyönäkin tulla popsittua kuusi kappaletta kaikkiaan aina kaksi kerrallaan ja tuntui että eivät tehoa taas olleskaan. Lihakset nyt kipeänä kylläkin reidestä ja pohkeista täytyy ensikerralla kokeilla kuumaa suihkua sitten jos helpottais nopeammin aina.
Mies meni lääkäriin koska hänellä oli ongelma. Hänen vehkeensä oli niin pitkä, että aina miehen kävellessä se lurpsahti puntista ulos ja sen pää jäi jalan alle. Lääkäri tutki ongelmaa ja sanoi:
- Eipä auta muuta kuin lyhentää sitä 20 senttiä.
Mies vietiin leikkaussaliin ja valmisteltiin leikkaukseen. Avustava naispuoleinen kirurgi saapui saliin, näki miehen mahtavan elimen ja huusi hurmoksessa:
- Operaatio seis! On pakko olla joku muukin keino! Pidennetään jalkoja!
Näinkin voi sattua :)) - Lyyli T
pohpoika kirjoitti:
hyvistä neuvoista, tuli kaiketikkin kun meillä oli aika rankka jumppa ja etupäässä tehtiin jalkatöitä niin rasittui kai liikaa.
Mangnessiumia kyllä syön ja taisi niitä viimeyönäkin tulla popsittua kuusi kappaletta kaikkiaan aina kaksi kerrallaan ja tuntui että eivät tehoa taas olleskaan. Lihakset nyt kipeänä kylläkin reidestä ja pohkeista täytyy ensikerralla kokeilla kuumaa suihkua sitten jos helpottais nopeammin aina.
Mies meni lääkäriin koska hänellä oli ongelma. Hänen vehkeensä oli niin pitkä, että aina miehen kävellessä se lurpsahti puntista ulos ja sen pää jäi jalan alle. Lääkäri tutki ongelmaa ja sanoi:
- Eipä auta muuta kuin lyhentää sitä 20 senttiä.
Mies vietiin leikkaussaliin ja valmisteltiin leikkaukseen. Avustava naispuoleinen kirurgi saapui saliin, näki miehen mahtavan elimen ja huusi hurmoksessa:
- Operaatio seis! On pakko olla joku muukin keino! Pidennetään jalkoja!
Näinkin voi sattua :))Päivää vaan kaikille. Tlin kurkistamaan missä kunnossa tuo pohpoika on. Luin noista lapuista, että hänellä on ollut kintut kipeenä. Kakarana tehtiin vanhojen ihmisten oppien mukaan. Illalla jalkapohjat lämpimän pönttöuunin kylkeen. Heti kun olivat lämpimät villasukat jalkaan ja kiireesti peiton alle. Nuita kolotuksia kun oli jos silloin.
Aina jumpan tai lenkin jälkeen on vetänyt suonta tai kolottanut. Aiemmin kietasin yöksi idealisiteet nilkoista polviin. Pistin aika tiukalle. Auttoivat kolotukseenkin.
Ostin joskus 90- luvun alkupuolella oikeeta villalankaa. Neuloin monet löysät säärystimet. Aika monet on jo mennyttä kalua. Nyt kun jalat kiukuttelee niin laitan joka ilta säärystimet. Yöllä tuppaavat kuumentamaan aika tavalla. Silloin ketistelen ne pois. Tällä konstilla olen pärjännyt jo pitkään.
Ai, niin pitihän se päiväkahvikin ostaa. Tietysti korvapuustin kera. Kiits. Tässä juorutessaan meinaa ihan unohtaa, että pystis on liike eikä pelkkä keskustelukerho.
Kullä täällä sisällä on mukavva istuskella. Ulkona on pimmeen harmaata ja sataa tihuuttaa. Kauppareissulla tännekin poikkesin.
Oikein hyvää aikavaihdosviikonvaihdetta koko poppoolle. Näkemisiin.
- folk
Laitan kahvin ja teen tulelle,siitä se päivä taas alkaa.
Niin on pimeetä,mutta plussan puolella 5,5 astetta.
Voi voi sentään,mikä on Pohpojalla,kun on täällä aamuyöstä hiippaillut.
Ai niin ne jalathan ne kramppaili.
Joskus olen voidellut jalkojani Hirudoid voiteella,
sanovat,että auttaa laskimosuoniin.
Kaikille hyvää perjantai päivää!- a-woman1
Mukavaa, että täällä on tätä haudutettua teetä nykyään, taidan juoda toisenkin kupillisen.
Poh-pojalle kertoisin, että lämmin (suihkutus tai hiustenkuivaaja avuksi) auttaa ainakin minulle tilapäisiin kramppeihin. Kokeile ainakin. Lääkäri kehotti syömään magnesiumia, jotta kramppeja ei tulisikaan. Syön k.o. lääkettä yhden tabletin päivässä ja pahoista selkälihasten krampeista pääsinkin eroon. Joskus kuitenkin pohkeet kramppaa varsinkin voimistelun jälkeen.
Aamu on aika harmaa, mutta poutainen täällä Keski-Suomessa. Lämpöasteita kuusi. - KristaTee
ohi huikkaan teille kaikille hyvät huomenet. Synkkä on sää, harmaata ja sitten taas harmaata. Asteita on 5 ja siihen se jää, jäi eilenkin.
Mukavaa alkavaa viikonloppua. KristaTee kirjoitti:
ohi huikkaan teille kaikille hyvät huomenet. Synkkä on sää, harmaata ja sitten taas harmaata. Asteita on 5 ja siihen se jää, jäi eilenkin.
Mukavaa alkavaa viikonloppua.sitä sitten niin kiidettiin, että et lainkaan ehtinyt istahtaa rupattelemaan?
Sama on säätila täälläkin, viikonvaihteeksi taas lupaili sadetta.
Harmi, kun minä aina niin huonosti katson uutiset ja säätiedot, olen paremminkin vain kuulolla ja tänään päivän lehdessä kirjoitettiin Huutosen punaisista villasukista.
Hän kuulemma on lukenut säätietoja punaisissa villasukissa ja nyt studion uudistuksen myötä ovat näkyneet ja eihän se sovi, että Ylellä sukkasillaan ollaan, joten ovat lakanneet niitä näyttämästä.
Lukihan Arvi Lind kai myös uutisia sukkasillaan, niitä vain ei koskaan näkynyt.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
sitä sitten niin kiidettiin, että et lainkaan ehtinyt istahtaa rupattelemaan?
Sama on säätila täälläkin, viikonvaihteeksi taas lupaili sadetta.
Harmi, kun minä aina niin huonosti katson uutiset ja säätiedot, olen paremminkin vain kuulolla ja tänään päivän lehdessä kirjoitettiin Huutosen punaisista villasukista.
Hän kuulemma on lukenut säätietoja punaisissa villasukissa ja nyt studion uudistuksen myötä ovat näkyneet ja eihän se sovi, että Ylellä sukkasillaan ollaan, joten ovat lakanneet niitä näyttämästä.
Lukihan Arvi Lind kai myös uutisia sukkasillaan, niitä vain ei koskaan näkynyt.Turkkuseen. Ja lujaa. Oli mukamas kiire.
Voi, en sitten ehtinyt nähdä niitä punaisia sukkia. Kuka kumma nyt niistä on valittanut? Söpöähän se vain on. - Tellastiina*
KristaTee kirjoitti:
Turkkuseen. Ja lujaa. Oli mukamas kiire.
Voi, en sitten ehtinyt nähdä niitä punaisia sukkia. Kuka kumma nyt niistä on valittanut? Söpöähän se vain on.Eihän niistä katsojat valittaneet, ei kai sovi Ylen imagoon, että joku sukkasillaan säätietoja lukee, siksi niitä Huutosen punaisia sukkia ei enää nähdä.
- Folk**
Tellastiina* kirjoitti:
Eihän niistä katsojat valittaneet, ei kai sovi Ylen imagoon, että joku sukkasillaan säätietoja lukee, siksi niitä Huutosen punaisia sukkia ei enää nähdä.
Katsokaas seuraavan kerran tarkemmin sitä sääprofeetta Huutosta,kyllä hän sukkasillaan hiippailee,ovat vaan mustat.
- KristaTee
Folk** kirjoitti:
Katsokaas seuraavan kerran tarkemmin sitä sääprofeetta Huutosta,kyllä hän sukkasillaan hiippailee,ovat vaan mustat.
että Huutosestakin löytyy jotain mielenkiintoista. Hän on tähän asti ollut heistä kaikkein "tavallisin". Täytyypä kytätä, milloin hän taas ilmestyy ja keskittyä hänen jalkoihinsa. Hih :)
KristaTee kirjoitti:
että Huutosestakin löytyy jotain mielenkiintoista. Hän on tähän asti ollut heistä kaikkein "tavallisin". Täytyypä kytätä, milloin hän taas ilmestyy ja keskittyä hänen jalkoihinsa. Hih :)
että saadaan puheenaihetta vaikkapa Huutosen punaisista sukista. Lenitahan aikoinaan nosti mekkalan valkoisista tennissukista.
Sekin on mukavaa, että ei tarvii joka asiasta tehdä aloitetta, vaan voi täällä laittaa asioita niille Lyylin keksimille lapuille. Ei sitä tässä ketjussa niin huomaa vaikkei saisikkaan vastauksia.
Tänään tulee Lukko-peli neloselta, alkaa koht'sillään, se pitää katsoa.
Toivottavasti eivät kehtaa hävitä tv:ssä kaiken kansan silmissä.
Jee-jee, Lukko voittoon!!!
(Saa nähdä, mitä sanon parin tunnin päästä!)
- KristaTee
jatkuu ja nyt vielä sataakin. Mutta kuitenkin oikein hyvää huomenta kaikille, niin tänne pistäytyville kuin muillekin.
Ensi yönä sitten siirrytään "normaaliaikaan". Nyt ei kellojen veivaaminen enää tunnu missään. Alussa se oli kovin jännittävää, mutta nopeasti siihenkin tottui.
Kahvia ja teetä olisi tarjolla ja saattaa olla, että kaakun leivon vielä tänään. Siis saattaa olla, mitään en lupaa.
Lokoisaa lauantaita toivotan itse kullekin.- a-woman1
6,8 astetta, harmaata, sateen uhkaista täälläpäin.
Ihanaa, kun on taas teetä valmiina, kiitos KristaTee.
Viimeinkin kokonainen yö nukuttu tällä viikolla.
Illalla menen ystävättäreni kanssa teatteriin, jos hän ei ole niin sairas, ettei voisi lähteä, on ollut flunssainen.
Leppoisaa lauantaita ja viikonloppua kaikille.
että Lukko hävisi, eikä siitä sen enempää.
Minulla piti olla tapaaminen erään ystäväni kanssa ja hän sanoi, että tavataan Pystiksen raunioilla - liekö tämä oikea paikka?
Ei kai. Eihän tämä nyt vielä ihan raunioina ole ja eikä häntä täällä näy, joten olen varmaan käsittänyt väärin.
Istun tässä hetkisen, otan vaikka kuuman rommitotin ja siihen hunajaa, odottelen ja katselen tuleeko hän, vai lähdenkö etsimään jotain raunioita, jos hän vaikka siellä värjöttelee...- KristaTee
Vieläkö olet täällä? Limun joisin. Niinhän Lukko sitten hävisi, seurasin ottelua netissä. Älä sure, kyllä he vielä voittavat.
Kyllä tämä hiukka rauniolta vaikuttaa. Muistatko millaista oli ennen? Hauskaa, vilkasta. Aina täällä oli joku. Nyt saa huhuilla kurkkunsa käheäksi ja harvemmin joku muu kuin kaiku vastaa. No, ei surra, eiköhän tämä tästa. KristaTee kirjoitti:
Vieläkö olet täällä? Limun joisin. Niinhän Lukko sitten hävisi, seurasin ottelua netissä. Älä sure, kyllä he vielä voittavat.
Kyllä tämä hiukka rauniolta vaikuttaa. Muistatko millaista oli ennen? Hauskaa, vilkasta. Aina täällä oli joku. Nyt saa huhuilla kurkkunsa käheäksi ja harvemmin joku muu kuin kaiku vastaa. No, ei surra, eiköhän tämä tästa.josko löytyisi jotain vilkkaampaa keskustelufoorumia. Kyllä niihin vaikeaa on uutena päästä sisälle, on niissä kaikissa ne vakituiset kirjoittajat.
Juu, olen minä täällä nurkkapöydässä apein mielin ja kallella kypärin. Istu kaveriksi ja pohditaan mitä aletaan tekemään. Hypätäänkö pöydälle ja pistetään ripaskaksi, kun ei sitä Ellakaisaakaan näy esiintymässä!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1904143
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421916- 561498
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331283Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581277Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93879SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä24863Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10839Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170798Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186679