Olen monesti oppinut, että tämä oli elämänviisaus.
Äiti aina sanoi
5
410
Vastaukset
- Sara10
tulipa kivoja muistoja mieleen. Mummini motto oli:"Toimita talosi".
Viisaita elämänohjeita nämä.... - järjestelijä
Järjestys torppaan, sanotaan ainakin siviilielämässä. Sekin lienee niitä äitien kalliita opetuksia. Kotiin on aina ollut hyvä palata, sillä siellä vallitsi järjestys.
Nuorenparin elämässä esiintyy helposti skismaa, jos toinen tulee kaaoksesta, toinen järjestyksen maailmasta. Liian väsynyt tai jopa mielenterveysongelmainen ei jaksa eikä huomaa pitää yllä järjestystä.
On hyvä välivuosi nuorelle ihmiselle käydä talouskoulu tai emäntäkoulu. Järjestyksentaito tulee harjoiteltua samalla.
Puhun kokemuksesta, sillä elämäni aikana olen käynyt viisi sen alan eriasteista koulua. Pöydän- ja lattianpesuharjoituksista se alkoi ja lopulta työura päättyi paperilla järjestelyyn.- ajastin
Vie mennessäs, tuo tullessas. Mitä sitä tyhjää kulkee.
ajastin kirjoitti:
Vie mennessäs, tuo tullessas. Mitä sitä tyhjää kulkee.
Mummoni aina sanoi: Köyhän ei kannata ostaa halpaa!Minullekin sanoi:Säästä ja osta kunnollista,vaikka olisi kalliimpaa,sillä muuten olet aina ilman. Minusta, se on ollut jatkuvasti
varteenotettava neuvo!- lasten teon suhteen
irkku-37 kirjoitti:
Mummoni aina sanoi: Köyhän ei kannata ostaa halpaa!Minullekin sanoi:Säästä ja osta kunnollista,vaikka olisi kalliimpaa,sillä muuten olet aina ilman. Minusta, se on ollut jatkuvasti
varteenotettava neuvo!tuo lause: SIIVOA JÄLKESI!
Eli: JOS TEET lapsen, kasvata se aikuiseksi!
Älä jätä sitä jälkeesi tosta vaan, että huolehtikoonpa joku yksinään, jos pystyy.
Opettakaa se omien jälkeläistenne nuorille miehille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429