Kokkeastikoulutetuille lisää palkkaa!

Hieno vaatimus.
Kannatan, että kaikille kunta-alan KORKEASTI koulutetuille naisille annetaan 25% palkankorotus.
Siis KORKEASTI koulutetuille.
Korkeasti koulutettuja ovat yliopistotutkinnon suorittaneet.

Sairaanhoitajalle, jolla on yliopistokoulutus 25% lisää palkkaa.

Sairaanhoitajalle jolla on AMK koulutus 10% lisää palkkaa.

Sairaanhoitajalle jolla on opistotasoinen koulutus ei palkankorotusta ollenkaan.

Näin saadaan aidosti korkeasti koulutettujen palkat nousemaan.

10

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee taasen

      Palkkaa maksetaan työstä, ei koulutuksesta. Pitäisikö mielestäsi siivoojan saada korkeampaa palkkaa, jos taskussa sattuu olemaan maisterin paperit?

      • Olet oikeassa. Palkkaa maksetaan työn mukaan.
        MUTTA
        Miksi TEHY VALEHTELEE sairaanhoitajien olevan korkeasti koulutettuja. Sama AMK tutkinto on sairaanhoitajalla kuin siivoojalakin. Molempia valmistuu samoista AMK oppilaitoksista.

        Jutun pointti olikin siinä että sairaanhoitaja ei ole korkeasti koulutettu. Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita.


      • matalaa käytäntöä
        kimmon10 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Palkkaa maksetaan työn mukaan.
        MUTTA
        Miksi TEHY VALEHTELEE sairaanhoitajien olevan korkeasti koulutettuja. Sama AMK tutkinto on sairaanhoitajalla kuin siivoojalakin. Molempia valmistuu samoista AMK oppilaitoksista.

        Jutun pointti olikin siinä että sairaanhoitaja ei ole korkeasti koulutettu. Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita.

        Korkea koulutus on Tehyn vanha virsi. Perinteisesti he vertaavat itseään mielellään insinööriin koulutuksen tason suhteen.

        Tosiasiassa, vaikka ihmisen sisällä olisi mikropiirejä ja jengat perseessä, olisi hoitaja enintään 2.luokan huoltoasentajan tasolla. Ei kannattaisi hoitajan virnistellä amiskoulutukselle.


      • sairaanhoitaja -82
        kimmon10 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Palkkaa maksetaan työn mukaan.
        MUTTA
        Miksi TEHY VALEHTELEE sairaanhoitajien olevan korkeasti koulutettuja. Sama AMK tutkinto on sairaanhoitajalla kuin siivoojalakin. Molempia valmistuu samoista AMK oppilaitoksista.

        Jutun pointti olikin siinä että sairaanhoitaja ei ole korkeasti koulutettu. Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita.

        "Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita." Ensinnäkin nyt kai puhutaan sairaanhoitajista. Hoitajia on monenlaisia ja monessa eri paikassa. Toiseksi olen vanhanmuotoisen sairaanhoitajan koulutuksen käynyt ja silloin kaikki luokallani olivat ylioppilaita. Samoin sisareni luokalla, joka valmisui neljä vuotta myöhemmin kuin minä. Ilman yo-todistusta oli turha edes pyrkiä. Myöhemmin kun lähdin erikoistumaan sisätautien erikoissairaanhoitajaksi, kas kummaa taas luokka täynnä ylioppilaita.

        Työpaikoissa, joissa olen työskennellyt, kollegani (myös vanhemmat) ovat ylioppilaita paria poikkeusta lukuunottamatta. Jotkut ovat käyneet koulun pitkän kaavan mukaan eli kouluttauneet perushoitajista sairaanhoitajiksi.

        Joten se siitä. Ei pidä kirjoittaa vasten parempaa tietoa.


      • Satu.s
        kimmon10 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Palkkaa maksetaan työn mukaan.
        MUTTA
        Miksi TEHY VALEHTELEE sairaanhoitajien olevan korkeasti koulutettuja. Sama AMK tutkinto on sairaanhoitajalla kuin siivoojalakin. Molempia valmistuu samoista AMK oppilaitoksista.

        Jutun pointti olikin siinä että sairaanhoitaja ei ole korkeasti koulutettu. Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita.

        kannattaisiko sun kysyä tuota vaikkapa vaimoltasi ?


      • ien?
        kimmon10 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Palkkaa maksetaan työn mukaan.
        MUTTA
        Miksi TEHY VALEHTELEE sairaanhoitajien olevan korkeasti koulutettuja. Sama AMK tutkinto on sairaanhoitajalla kuin siivoojalakin. Molempia valmistuu samoista AMK oppilaitoksista.

        Jutun pointti olikin siinä että sairaanhoitaja ei ole korkeasti koulutettu. Suuri osa vanhoista hoitajista ei ole edes ylioppilaita.

        Mistä lähtien siivoojilla on ollut amk-tutkinto??? No nyt tämä maa on sitten mennyt siihen mitä pelkäsin, eli kaikilla on amk tai yliopistotutkinto, ja kaikki ovat niin h"%/etin korkeastikoulutettuja. Itse olen vanhustyössä oleva sosionomi, enkä käsitä miksi esim. työtön ihminen joka omaa tunneälyä, ei kelpaa vanhukselle edes ruokkijaksi? KAIKKEEN ei tarvita korkeaa koulutusta, vaan kykyä tulla toimeen ihmisten kanssa.


      • varmaankin,
        ien? kirjoitti:

        Mistä lähtien siivoojilla on ollut amk-tutkinto??? No nyt tämä maa on sitten mennyt siihen mitä pelkäsin, eli kaikilla on amk tai yliopistotutkinto, ja kaikki ovat niin h"%/etin korkeastikoulutettuja. Itse olen vanhustyössä oleva sosionomi, enkä käsitä miksi esim. työtön ihminen joka omaa tunneälyä, ei kelpaa vanhukselle edes ruokkijaksi? KAIKKEEN ei tarvita korkeaa koulutusta, vaan kykyä tulla toimeen ihmisten kanssa.

        että AMK kouluttaa puhtauspalveluiden johtamisen koulutusohjelmassa restonomeja.Siis entisiä siivousteknikkoja,eli esimiehiä.Onhan esimiehen osattava alaisensa työt,siinä tapauksessa laitoshuoltajan ammattitutkinnon sisältämät työt.


    • Grrrr....

      joku puhuu asiaa. Ja totta.

    • aeess

      toivottavasti kokeilet mielipiteitäsi ensin tässä käytäntöön, ettet mainettasi pilaa muualla.


      aina tulee entistä erikoisempia,
      toivottavasti ei pääsi halkea, kun mietit niin paljon,

    • Satu.s

      kimmo on poistanut kuvansa,

      kyllä sinut jo tunnetaan, heh :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe