´Sairaanhoitajien palkka on!!!

2 487 €/kk (kokonaispalkka)
http://www.kuntatyonantajat.fi/index.asp?id=F2B32AF071AC4F7090DCE4F131A9684F&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,5B4C5069EB4645099FE953DDE22BD4BE&tabletarget=data_1&laytmp=kt2006#

Kylläpä onkin huono palkka.
Tietenkin puhun kokonaispalkasta, en peruspalkasta.
Katsokaapa sairaanhoitajat palkkanauhastanne sitä summaa mistä maksatte veron, älkää sitä summaa joka on peruspalkkanne.
Palkkaa arvioitaessa tulee huomioida myös lisät, jotta nähdään mitä todellisuudessa tienaatte.

20

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntasektorin kuukausipalkat ammattiluokan mukaan vuonna 2006, euroa.
      Kokonaisansion keskiarvo
      32311 Sairaanhoitajat    2 482

      • heh.

        kuvasi jo poistit, miksi ?

        ymmärrätkö jo itsekin että
        olet jo menettänyt kasvosi ?


      • hoitajia jotka
        heh. kirjoitti:

        kuvasi jo poistit, miksi ?

        ymmärrätkö jo itsekin että
        olet jo menettänyt kasvosi ?

        eivät tienaa lisiä...Pelle


      • heh. kirjoitti:

        kuvasi jo poistit, miksi ?

        ymmärrätkö jo itsekin että
        olet jo menettänyt kasvosi ?

        Minkä kuvan poistin, kun kuvaani ei koskaan ole missään netissä ollutkaan.


      • on.
        kimmon10 kirjoitti:

        Minkä kuvan poistin, kun kuvaani ei koskaan ole missään netissä ollutkaan.

        hoikka poika musta-valkoinen kuva

        sellainen on vieläkin Googlen välimuistissa,
        vielä noin 3 kuukautta,
        taitaa olla eri mies sitten ?


    • kaikki kun ei

      tee vuoroja.. eli on hoitohenkilöstöäkin ihan silkassa sisäsiistissä päivävuorossakin, esim poliklinikoiden henkilökunta, laboratorioissa on paljon päivävuorolaisia jne. Se on pieni osa kuitenkin joka sitä 3-vuorohommaa tekee ja nostaa niitä niin ruhtinaallisia vuorolisiä... verratkaapa niitä lisiä mm siihen mitä telollisuudessa maksetaan esim jouluaatosta?!?! Tasan ei käy onnenlahjat.

      • "verratkaapa niitä lisiä mm siihen mitä telollisuudessa maksetaan esim jouluaatosta?!?! Tasan ei käy onnenlahjat."
        Miksi et kouluttautunut teollisuusalalle?

        Miksi vääristelette KESKIANSIOTA?


      • keskiansio
        kimmon10 kirjoitti:

        "verratkaapa niitä lisiä mm siihen mitä telollisuudessa maksetaan esim jouluaatosta?!?! Tasan ei käy onnenlahjat."
        Miksi et kouluttautunut teollisuusalalle?

        Miksi vääristelette KESKIANSIOTA?

        teollisuudessa saa helpolla 40 000 € vuosi,
        meidän iskällä on ollut jo vuosia, viime vuonna 48 t €, ihan on kansakoulupohjalla tekee aputöitä.

        Missä sinä olet jos vähemmän saat teollisuudessa?

        jossain pikku pajassa, Pohjosessa tai itä-suomessako.


      • haalarihommiin :)
        kimmon10 kirjoitti:

        "verratkaapa niitä lisiä mm siihen mitä telollisuudessa maksetaan esim jouluaatosta?!?! Tasan ei käy onnenlahjat."
        Miksi et kouluttautunut teollisuusalalle?

        Miksi vääristelette KESKIANSIOTA?

        siksi valitsin valkoisen uniformun :) Sitähän ollaan lentoemäntien jälkeen heti kakkosina kun puhutaan "erootissävyisistä" ammateista.. Mitä hohtoa olisi olla paperimies :)


      • soittaa
        kimmon10 kirjoitti:

        "verratkaapa niitä lisiä mm siihen mitä telollisuudessa maksetaan esim jouluaatosta?!?! Tasan ei käy onnenlahjat."
        Miksi et kouluttautunut teollisuusalalle?

        Miksi vääristelette KESKIANSIOTA?

        palkalaskialle ja kysyä, miksi hän vääristelee tulojani? Kun tähän asti olen pitänyt palkkanani sitä mitä palkkakuitissa lukee ja sen mukaan olen palkkani aina kertonut. Mutta hyvä, että tiedät tämän asian paremmin. Kiitos siitä! =)


    • etkö osaa

      tuo mainitsemasi on maksimipalkka, kaikin ikälisin kun pääsee eläkkeelle

      ja kyllä tuo on mielestäni hyvin pieni palkka,
      tietysti se voi tuntua kivalta kolmekymppiseltä poikamieheltä,
      mutta ei aikuiselta mieheltä.

      • Kyseessä on keskipalkka, eli moni tienaa enemmänkin. Toki jokunen vähemmänkin.

        Kokeilehan etsiä sieltä se: Kunta-alan palkkoja ammattinimikkeittäin

        Löydät sairaanhoitajien kokonaispalkan /kk (osaatko etsiä)


      • rrr
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on keskipalkka, eli moni tienaa enemmänkin. Toki jokunen vähemmänkin.

        Kokeilehan etsiä sieltä se: Kunta-alan palkkoja ammattinimikkeittäin

        Löydät sairaanhoitajien kokonaispalkan /kk (osaatko etsiä)

        ilmoittamasi on maksimipalkka, ikälopulle ja pääkaupunkiseudulla olevalle, jotka jaksaa tehdä täyttä päivää.
        palkat alkavat alle 2000,
        suurin osa saa alle 2200 kk,


        tuo maksimipalkkakin on todella vähän,
        ammattiin johon vaaditaan 3,5v koulutus,
        jossa koulutuksen jälkeen saa vain luvan harjoitella sairaanhoitajana,
        ei mitenkään ole alan ammattilainen.

        Johon ei pystytä vuodessa pikakouluttamaan,
        se on jo ulkomaila monesti todettu.

        Jossa ei oppisopimuksella myöskään koskaan ole onnistuttu.


      • Lakialukenut
        rrr kirjoitti:

        ilmoittamasi on maksimipalkka, ikälopulle ja pääkaupunkiseudulla olevalle, jotka jaksaa tehdä täyttä päivää.
        palkat alkavat alle 2000,
        suurin osa saa alle 2200 kk,


        tuo maksimipalkkakin on todella vähän,
        ammattiin johon vaaditaan 3,5v koulutus,
        jossa koulutuksen jälkeen saa vain luvan harjoitella sairaanhoitajana,
        ei mitenkään ole alan ammattilainen.

        Johon ei pystytä vuodessa pikakouluttamaan,
        se on jo ulkomaila monesti todettu.

        Jossa ei oppisopimuksella myöskään koskaan ole onnistuttu.

        Kävin kastomassa linkin takaa tilastokeskuksen palkkataulukkoa kunta-alan keskipalkoista.
        Kyllä kyseessä on KESKIPALKKA ei loppupalkka


      • 10 % sinua rikkaampi ?
        Lakialukenut kirjoitti:

        Kävin kastomassa linkin takaa tilastokeskuksen palkkataulukkoa kunta-alan keskipalkoista.
        Kyllä kyseessä on KESKIPALKKA ei loppupalkka

        täällä netissä voi olla ihan mitä vaan,

        tekstin kopiointityö ja linkki kestää alle minuutin,
        olisiko aikaa.

        odotan ?


      • No nurses, no future
        kimmon10 kirjoitti:

        Kyseessä on keskipalkka, eli moni tienaa enemmänkin. Toki jokunen vähemmänkin.

        Kokeilehan etsiä sieltä se: Kunta-alan palkkoja ammattinimikkeittäin

        Löydät sairaanhoitajien kokonaispalkan /kk (osaatko etsiä)

        "Jokunen" on n. 60 % sairaanhoitajista.


    • paha moka

      No, nyt on kyllä palkkatoimisto tehnyt pahan mokan. Tarkistin juuri palkkanauhani ja olen koko vuoden saanut palkkaa 1831 €/kk eli lähes 600 € liian vähän, jos kerran keskipalkka on 2487!

      • ovat

        Ei kukaan väittänytkään, että JOKAINEN sairaanhoitaja saa sen 2500e/kk!
        Jotkut saavat enemmän ja jotkut vähemmän.
        jokaista kohti joak tienaa 2000/kk täytyy olla 3000/kk tienaava. näin yksinkertaistaen..

        Mutta liittotasolla ei voida sopia heikoiten tienaavan mukaan, eikä myöskään eniten tienaavan mukaan. Käytännön pakko käyttää keskiarvoja, tai sitten täytyy siirtyä henkilökohtaiseen palkkasopimiseen..

        ja joku aiemmin mainitsi, että hänen isänsä tienaa teollisuudessa 48ke vuodessa. Taitaapi olla paperiala ja summaan kuuluu kaikki vuoro/joulu-juhannus-uusivuosilisä/tuotantopalkkiot jne. Eli eipä taida olla vertailukelpoinen pelkkää päivävuoroa tekevän&juurivalmistuneen sh:n kanssa....


    • sitä palkkaa

      välillä reilusti yli 2000e/kk, kun pakotetaan tekemään lähes joka viikko ylitöitä. Kahta vuoroa putkeen, kun seuraavasta vuorosta puuttuu aina joku. Kotona ei sitten jaksakaan tehdä yhtään mitään. Vapaa-aika menee toipumiseen, että jaksaa taas uutta putkea lähteä tekemään. Lapset ja aviomies ihmettelee, kun äiti on jatkuvasti töissä ja väsynyt. Esim. viime lauantaina ja sunnuntaina tuli tehtyä pakosta aamu- ja iltavuoro putkeen. Unikaan ei meinaa tulla, kun käy "ylikierroksilla". Kotona illalla klo 23.00 ja herätys aamulla klo 5.30. Huonosti nukutun yön jalkeen taas pitkä päivä. En halua tällaista, enkä myös jaksa. Olen sanoutunut irti, mutta en palaa sairaanhoitajan työhön edes rahan voimalla, sillä tarvitsen lisää henkilökuntaa. Eikä sitä ole luvattu ennen eikä jälkeen työtaistelun. Löysin onneksi hyvän työn toiselta alalta.

    • miss-sunshine

      Tokihan hoitajat jos kolmivuorotyötä tekevät, niin saavat lisät. Mutta on paljon hoitajia, jotka eivät saa mitään lisiä. Tuo keskiveropalkka johtaa siinä mielessä harhaan. Ja lisäthän ovat korvausta ei-niin-mukavista työajoista. Mä vähän epäilen sinunkin halukkuutta olla jouluna tai muina juhlapäivinä, töissä, kun kaikki muut ovat vapaalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe