Kuvaaminen ja kamerat

Kohta matkaan :)

Heips! Mitenkäs käytännössä tuo kamera ja kuvaaminen homma toimii? Siis kun olen lukenut matkakertomuksia ja keskusteluja Egyptin nähtävyyksillä kuvaamisesta ja kuvaamis kielloista.
Elikkä jos aamulla otan digikameran ja videokameran mukaan retkelle niin kenelle jätän ne siksi aikaa kun esim. menen kuninkaiden laaksossa hautoihin tutustumaan? (Olemme menossa Aurinkomatkojen järjestämälle reissulle.) Ja jossain sanotaan ettei digikameralla ( ja siis ei varmaankaan myöskään videokameralla) saa kuvata. Mutta saako esim. kertakäyttökameralla? Huolettaa vaan, että tulee sitten jätettyä kamera hotelliin / laivan hyttiin kun tietty retki on edessä. "Kun haluaisin kuvia vähän sieltä sun täältä". Eli ei pelkkiä nähtävyys kuvia. :) Jos jollain on tietoa, niin hyvä :)

12

1497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuninkaiden laaksoon

      Jos sellaisen viet sinne, joudut jättämään sen portille. Tavalisen digikameran saa viedä, mutta haudoissa kuvaaminen on kielletty. Otin kuvia hautojen edessä olevista opastekylteistä, ja havainnekuvista, joissa on käytävien muoto,
      sekä alueen havainnekuvasta, josta näki miten käytävät risteilevät osittain toistensa alla.

      • Kohta matkaan :)

        Kiitosta vaan vastauksestasi, mutta kysyisin vielä :Siis onko siellä joku narikan tapainen, mihin voi jättää kameran jemmaan? Jos tuota tarkoitit niin voiko niihin luottaa, että varmasti saan kameran takaisin kun lähtee pois? :)


      • siellä oli
        Kohta matkaan :) kirjoitti:

        Kiitosta vaan vastauksestasi, mutta kysyisin vielä :Siis onko siellä joku narikan tapainen, mihin voi jättää kameran jemmaan? Jos tuota tarkoitit niin voiko niihin luottaa, että varmasti saan kameran takaisin kun lähtee pois? :)

        Jos menette suomalaiselle retkelle osaavat varmaan kertoa tarkemmin, emme kokeilleet, digikamera oli mulla mukana koko retken ajan, digivideo jätettiin bussiin.


    • Videokamerat jätetään portille kuten joku totesikin ja digikamerat saa viedä Kuninkaiden laaksoon. Tosin joidenkin hautojen porteilla keräävät myös digikamerat hyllyyn ja saat lapun, jolla saat kamerasi takaisin. Haudoissa kuvaaminen on kielletty, mutta kovasti ne rahaa pyytävät ja antaisivat kuvata. Itse en ole hommaan lähtenyt (vaikka kuvaisin ilman salamaa), periaatteesta, vaikka useimmissa haudoissa kamera mukana voi kulkeakin.

    • tutu

      Kairon Egyptiläisessä museossa ei ainakaan saa kameraa käyttää. Kameran voi jättää museon ulkopuolella olevaan "kioskiin". Jos miljoonat turistit siellä vuodessa salamavaloilisivat niin se olisi yhtä paha kuin suora auringonvalo! Ymmärtäkäämme asia.Ei kamera se paha ole vaan salamavalo.

      • kohta matkaan :)

        Kiitokset kaikille vastaajille. Hyvä jos sieltä löytyy ns. narikka paikkoja videokameralle / digikameralle. Tosiaan eihän sinne tärvelemään olla menossa niitä hienouksia salamavaloilla. :)!
        Muutama päivä ja sitten mennään :)


      • kunhan
        kohta matkaan :) kirjoitti:

        Kiitokset kaikille vastaajille. Hyvä jos sieltä löytyy ns. narikka paikkoja videokameralle / digikameralle. Tosiaan eihän sinne tärvelemään olla menossa niitä hienouksia salamavaloilla. :)!
        Muutama päivä ja sitten mennään :)

        maksaa muutamia hassuja euroja, niin saa kuvata ilman salamaa! Näin lukee Kairon museon omilla sivuilla!


      • ainakaan keväällä 2006
        kunhan kirjoitti:

        maksaa muutamia hassuja euroja, niin saa kuvata ilman salamaa! Näin lukee Kairon museon omilla sivuilla!

        Tosi vaikea kuvata, kun kameraa ei saanut viedä museoon lainkaan. En omistanut silloin edes kännykkäkameraa, etten päässyt käytännössä kokeileen, mitä olis tapahtunu, jos sillä olis kuvannu.


      • kokemus 2007
        ainakaan keväällä 2006 kirjoitti:

        Tosi vaikea kuvata, kun kameraa ei saanut viedä museoon lainkaan. En omistanut silloin edes kännykkäkameraa, etten päässyt käytännössä kokeileen, mitä olis tapahtunu, jos sillä olis kuvannu.

        Meillä oli digikamerat mukana museossa tammikuussa 2007. Tosin ne olivat laukussa, eikä kukaan kysellyt niiden perään. Laukut läpivalaistaan museon turvatarkastuksessa.


    • useamman kerran käynyt

      Yleensä nähtävyyksillä kameran saa ottaa mukaan, sitä ei kielletä. Kuvata ei saa. Näin on esim. Kuninkaiden laaksossa.

      Pyramideilla ei saa viedä kameraa sisälle. Pyramidien ulkopuolella on henkilökuntaa, jolle kameran voi jättää...tai sitten perhe käy eri aikaan sisällä. Siellä kun ei ole mitään nähtävää, pelkkä käytävä.

      • Palle K

        Kairon Egyptiläisessä museossa ei saa enää kuvata. Aikaisemmin sai ilman salamaa. Mutta varmaan kuitenkin liian usein joku on salamalla ottanut. Siellä on muutenkin kuvaamiseen niin huono valaistus että kuvista ei tuu hyviä. Kuvaamiskiellosta mainitaan myös oliko se nyt Finnmatkojen / Aurinkomatkojen sivuilla.


      • Palle K
        Palle K kirjoitti:

        Kairon Egyptiläisessä museossa ei saa enää kuvata. Aikaisemmin sai ilman salamaa. Mutta varmaan kuitenkin liian usein joku on salamalla ottanut. Siellä on muutenkin kuvaamiseen niin huono valaistus että kuvista ei tuu hyviä. Kuvaamiskiellosta mainitaan myös oliko se nyt Finnmatkojen / Aurinkomatkojen sivuilla.

        http://www.finnmatkat.fi/Resorts/Travel.aspx?id=16698&cat=2|253&entry=11&dest=&city=2&type=c

        Retket --> Yleistä :

        "Huom! Kairon Egyptiläisessä museossa on nykyisin valokuvaaminen kielletty."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe