Pikkujoulukausi

kun nyt alkoi,,,,,,

tahtoisin sen kunniaksi laulaa lurittaa pienen laulun pätkän. Onneksi en sitä voi ääneen tehdä.

Taivahalla syttyi juuri,
tähti kirkas
tähti suuri.
Josta viisaat
suomenmaan,
järkyttyivät suorastaan.

Hyvää pikkujoulun aikaa!

10

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauantaina

      ne jo onkin.......meijän firman pikkujoulut!

    • hyvä melodia

      mutta oudot sanat.liittyykö johonkin muuhuun kuin jouluun toi sanoma?

      • hyvinkin.

        Mutta ainahan sitä pikkujouluissa muutakin hoilataan kuin virsiä.


    • Pukeli

      sinussa. Keveytti tätäpäivää. Jatka urallasi ja anna tulla lisää.

      • vaadit.

        Hetken loisti tähti suuri,
        kunnes loppui
        sensuuri.
        Kuoli tähti
        kuten muut.
        Kiertelevät pikku kuut.


      • Pukeli
        vaadit. kirjoitti:

        Hetken loisti tähti suuri,
        kunnes loppui
        sensuuri.
        Kuoli tähti
        kuten muut.
        Kiertelevät pikku kuut.

        on hengentuotteesi!!


      • tonttu-ukkeli
        vaadit. kirjoitti:

        Hetken loisti tähti suuri,
        kunnes loppui
        sensuuri.
        Kuoli tähti
        kuten muut.
        Kiertelevät pikku kuut.

        Taivahalla syntyi uusi kirkas kirkas tähti suuri,
        loppui loppui rutinat.
        Kuoli paha kieli täällä
        pilkka veisuut katkeruudet.
        Kiertelevät pikku kuut iloisesti taivaanrantaa,......Hip Hei rauhan suuren, tähti tänne meille loi.


      • Pukeli
        tonttu-ukkeli kirjoitti:

        Taivahalla syntyi uusi kirkas kirkas tähti suuri,
        loppui loppui rutinat.
        Kuoli paha kieli täällä
        pilkka veisuut katkeruudet.
        Kiertelevät pikku kuut iloisesti taivaanrantaa,......Hip Hei rauhan suuren, tähti tänne meille loi.

        Mites olisi kronikka, taitaisitko sitä suoltaa?
        Pikkukuista kuunneltaisiin oikein mielellämme.


      • tonttu-ukkeli
        Pukeli kirjoitti:

        Mites olisi kronikka, taitaisitko sitä suoltaa?
        Pikkukuista kuunneltaisiin oikein mielellämme.

        Ja tapahtui eräänä päivänä, että kävi käsky, kaikki palstat oli valvonnalle pantava.
        Tämä valvonnalle pano oli ankara keino. Ja kaikki joutuivat valvonnalle pantaviksi, kukin omaan palstaansa.
        Niin keskusteluista lähti osa, bitti aluksella, ylös avaruuteen, tuntemattomaan paikkaan,jonka nimeä ei tiedetä.
        Ja toisaalla oli kirjoittajia vartioimassa omia kuolemattomia tekstejään.
        Niin heidän eteensä oli tullut kirkas tähti, joka loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
        Mutta tähti sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikille palstalaisille:
        Teille on tänä päivänä syntynyt rauhallinen palsta. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte töryt poistettuina. Ja yhtäkkiä oli tähden kanssa suuri joukko pienen pieniä pikkuisia kuita, jotka tanssivat ilosta, sekä pieniä tähtiä tuikkimassa rauhaisaa valoa.


      • tonttu-ukkeli kirjoitti:

        Ja tapahtui eräänä päivänä, että kävi käsky, kaikki palstat oli valvonnalle pantava.
        Tämä valvonnalle pano oli ankara keino. Ja kaikki joutuivat valvonnalle pantaviksi, kukin omaan palstaansa.
        Niin keskusteluista lähti osa, bitti aluksella, ylös avaruuteen, tuntemattomaan paikkaan,jonka nimeä ei tiedetä.
        Ja toisaalla oli kirjoittajia vartioimassa omia kuolemattomia tekstejään.
        Niin heidän eteensä oli tullut kirkas tähti, joka loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
        Mutta tähti sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikille palstalaisille:
        Teille on tänä päivänä syntynyt rauhallinen palsta. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte töryt poistettuina. Ja yhtäkkiä oli tähden kanssa suuri joukko pienen pieniä pikkuisia kuita, jotka tanssivat ilosta, sekä pieniä tähtiä tuikkimassa rauhaisaa valoa.

        Varsinainen "Ruuneperi"... :0)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe