Täältä varmaan löytyy kokemusta että millainen operaatio on startinkehän kääntäminen erikohtaan? Mitä pitää ottaa huomioon? Ajoituksen säätöhän on nokalla joten sen puolesta voi kääntää koko vauhtipöyrä/kehä paketin pulteista. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin..
valmet 455
12
4981
Vastaukset
- kehän
kääntäminen toisinpäin?koska eri kohtaan kääntäminen ei hyödytä mitään koska vauhtipyörä pyörii ja startti huppii yli samallakeinon.jos sitä ajat takaa,kehä on lämpösovitteinen eli aikas helppo homma paitsi katkasemaan joudut koneen.
se moottorihan pysähtyy aina samaan paikkaan joten miten se startti hyppii edelleen jos kääntää kehää sen puoli kierrosta? tai meillä se ei "lyö päälle" kun kehä on sen verran saanut siipeensä.
- mustanyrkki
petri-79 kirjoitti:
se moottorihan pysähtyy aina samaan paikkaan joten miten se startti hyppii edelleen jos kääntää kehää sen puoli kierrosta? tai meillä se ei "lyö päälle" kun kehä on sen verran saanut siipeensä.
Yleensä vauhtipyörä kiinnitty ainoastaan yhteen asentoon kampiakselille (pulttijako tai jokin ohjari tappi) Ainut konsti käännä starttikehä toisinpäin.
mustanyrkki kirjoitti:
Yleensä vauhtipyörä kiinnitty ainoastaan yhteen asentoon kampiakselille (pulttijako tai jokin ohjari tappi) Ainut konsti käännä starttikehä toisinpäin.
en sitten ymmärtänyt ihan täysin huoltomiehen puhetta, siinä muun homman sivussa tuli puhetta asiasta. Sen tiesin että kone pitää katkaista mutta jäi epäselväksi että kääntyykö se pulteista. Eiköhän se siitä selviä kun pistää koneeen poikki ja alkaa ihmetellä mitä sieltä löytyy..
Kiitoksia avusta.- hattuun
petri-79 kirjoitti:
en sitten ymmärtänyt ihan täysin huoltomiehen puhetta, siinä muun homman sivussa tuli puhetta asiasta. Sen tiesin että kone pitää katkaista mutta jäi epäselväksi että kääntyykö se pulteista. Eiköhän se siitä selviä kun pistää koneeen poikki ja alkaa ihmetellä mitä sieltä löytyy..
Kiitoksia avusta.kun rupiat irrotamaan sitä hammaskehää niin laittele vaikka jäitä siihen keskiosaan ja lämmitele varoen sitä kehää huom varoen ettei pehmene karkaisu hampaista.sama temppu kun laittelet sen toisin päin paikalleen.itse käänsin verkusta.
- Joomiäs
petri-79 kirjoitti:
en sitten ymmärtänyt ihan täysin huoltomiehen puhetta, siinä muun homman sivussa tuli puhetta asiasta. Sen tiesin että kone pitää katkaista mutta jäi epäselväksi että kääntyykö se pulteista. Eiköhän se siitä selviä kun pistää koneeen poikki ja alkaa ihmetellä mitä sieltä löytyy..
Kiitoksia avusta.Käänsin sitä kehää Dextassa startin reijästä.Pultit vaan pois yksitellen,aina välissä moottoria pyöräyttäen.Irtosi sorkkaraudalla ja vasaralla,vaikka huoltomies väitti hommaa mahdottomaksi.
Se temppu auttaa kolmisylinterisissä,kun ne tahtoo pysähtyä aina samaan kohtaan.Mutta en tiedä kuinka helposti se onnistuu muun merkkisissä vehkeissä. Joomiäs kirjoitti:
Käänsin sitä kehää Dextassa startin reijästä.Pultit vaan pois yksitellen,aina välissä moottoria pyöräyttäen.Irtosi sorkkaraudalla ja vasaralla,vaikka huoltomies väitti hommaa mahdottomaksi.
Se temppu auttaa kolmisylinterisissä,kun ne tahtoo pysähtyä aina samaan kohtaan.Mutta en tiedä kuinka helposti se onnistuu muun merkkisissä vehkeissä.tuota tarkoitin että kun kone pysähtyy aina samaan kohtaan ja ajoitus ei ole vauhtipöyrällä niin eikös sen kääntämisen pitäis onnistua pulteista, paitsi jos siellä on ne ohjuritapit. Räjäytyskuvasta sen näkis mutta kun ei ole...
petri-79 kirjoitti:
en sitten ymmärtänyt ihan täysin huoltomiehen puhetta, siinä muun homman sivussa tuli puhetta asiasta. Sen tiesin että kone pitää katkaista mutta jäi epäselväksi että kääntyykö se pulteista. Eiköhän se siitä selviä kun pistää koneeen poikki ja alkaa ihmetellä mitä sieltä löytyy..
Kiitoksia avusta.kuunteleppa youtubesta anssi umpikela!siellä on traktorimiesten musiikkia!
- jousimies45tku
parri kirjoitti:
kuunteleppa youtubesta anssi umpikela!siellä on traktorimiesten musiikkia!
Työ tehdään niin että konekatkaistaan kytkimen kohdalta irroitetaan kytkin .iroita vauhtipyörä 19mm merkkaa kampiakselin ja vauhtipyörän asento toisiinsa nähden.lyö sarttikehä isolla tuurnalla pois.lämmitä uusikehä katso suunta hampaat viistetty lämmitys kaasupillillä sopivasti pudota kehä vauhtipyörälle jos ei heti mene naputtele hieman.vika voi olla myös sarttimoottorin hammaspyörässä vapaakytkin luistaa
- eikö se
kone voi pysähtyä teoriassa kolmeen kohtaan, vai onko siellä yhdestä sylinteristä männänrenkaat tai mäntä sökönä?
Itellä on myös 455:nen- lisäys edelliseen
Josko sen kehän lämmittämiseen riittäisi kuuma vesi, ettei pintakarkaisu häviäisi pillihommilla.
- jousimies45tku
lisäys edelliseen kirjoitti:
Josko sen kehän lämmittämiseen riittäisi kuuma vesi, ettei pintakarkaisu häviäisi pillihommilla.
EI taida vesi riittää lämmittämään pitäis saada 250 c astetta mutta sähköhellan uuni riittää jos riitävän iso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164