Laatutakuu-yrittäjä

TmiSäihky

Olen allekirjoittanut Suomen Laatutakuu Palvelut Oy kanssa franchising-sopimuksen vuonna 2001. Toimin edelleen Laatutakuu-yrittäjänä,nykyisin kyllä osa-aikaeläkeläisenä, päivääkään en ole katunut. Työ on raskasta, mutta jokainen meistä varmaan tietääkin sen tälle alalle tullessaan. Mitä enemmän teet töitä, sitä enemmän tulee rahaa.

97

12261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harvi Nainen.

      Kaltaisesi tyytyväiset laatutakuuyrittäjät ovat tällä palstalla todella harvinaisia. Ja uskallanpa väittää, että kuulut todella pieneen vähemmistöön koko Suomeakin ajatellen. Täällä on joskus oikein peräänkuulutettu teitä tyytyväisiä laatulaisia, mutta eipä ole ilmaantunut, paria poikkeusta lukuunottamatta. Kuinkas paljon teitä toimivia yrittäjiä tänä päivänä on? Mainoksen mukaan kaiketi n. 250...Vai pitääkö huhu paikkansa, että heitä on enää alle 200?
      Ulosottovirasto, perintätoimistot, sossu, velkaneuvojat, mielenterveystoimistot ym. ovat kyllä oppineet laatutakuun tuntemaan! Onnea ja menestystä jatkossakin teille harvoille ja "valituille" Hannu Hanheille, jotka olette siivousalan fr-yrittäjinä sinnitelleet!

      • Työtä ja tuskaa

        Itse olen toiminut lt-yrittäjänä vuodesta -02, toinen sopimuskausi menossa. Töitä on riittänyt, lomia en ole juurikaan pitänyt. Tuuria on sen verran ollut mukana, että näiden vuosien aikana olen menettänyt vain kaksi kohdetta. Mutta kuten sanottu, töitä on painettu ja tuskan hikeä vuodatettu =)


      • Työtä ja tuskaa
        Työtä ja tuskaa kirjoitti:

        Itse olen toiminut lt-yrittäjänä vuodesta -02, toinen sopimuskausi menossa. Töitä on riittänyt, lomia en ole juurikaan pitänyt. Tuuria on sen verran ollut mukana, että näiden vuosien aikana olen menettänyt vain kaksi kohdetta. Mutta kuten sanottu, töitä on painettu ja tuskan hikeä vuodatettu =)

        Siinä olet oikessa, että harva jatkaa enää viiden vuoden jälkeen. Aika monen sopimus on lopuillaan...


      • kluuti

        kiitos vaan onnitteluista. otan ne mieluusti vastaan! töitä kylläkin on runsaasti ja vapaa-aika
        vähissä, mutta päivääkään en vaihtaisi pois näinä
        vuosina kun olen ollut laatutakuu-yrittäjänä.
        ja kyllä meitä on jo yli 250 yrittäjää!
        tsemppiä!


      • :DDDD
        kluuti kirjoitti:

        kiitos vaan onnitteluista. otan ne mieluusti vastaan! töitä kylläkin on runsaasti ja vapaa-aika
        vähissä, mutta päivääkään en vaihtaisi pois näinä
        vuosina kun olen ollut laatutakuu-yrittäjänä.
        ja kyllä meitä on jo yli 250 yrittäjää!
        tsemppiä!

        montako on lopet(ettu)/tanut väkipakolla? mie vaan kysyn, ihan joutessani.


      • vain haluan

        ilmoittaa, että T:mi Maurin Möksäpalvelut on taas lujasti toiminnassa, ulosotto sai saatavansa ja minä kun rikkaiden mökit pidän talviasuttavassa kunnossa, KAI SAA MAINOSTAA? niin saan omistajien luvalla jopa lomia viettää heidän mökeissään. Niin se oma asuntohan piti myydä alehintaan, kun tämä Suomen Laatutakuu Palvelut Oy alkoi vit.. tuota siis perimään velkojaan ja kohteet vietiin, vaikka olin ne maksanut, eivätkä antaneet tilalle uusia asiakkaita, vaikka sopimukseen oli mustaa valkoisella sellainen kohta painettu. Enpä ryhtynyt toimettomaksi kiusallakaan, minä löysin tästä oikein uran itselleni. Lumenaurauskoneen sain, kun eräs lumitöihin akkansa pakottama kyrpiintynyt mies sellaisen osti sitä vastaan, että hoidan vuoden lumityöt. Ja ne siivousvälineet (joissa olevan Laatutakuu-logon maalasin umpeen) minulla on frankkariajalta ja niissäpäs lukeekin T:mi Maurin Möksäpalvelut.


      • hys hys hiljaa
        kluuti kirjoitti:

        kiitos vaan onnitteluista. otan ne mieluusti vastaan! töitä kylläkin on runsaasti ja vapaa-aika
        vähissä, mutta päivääkään en vaihtaisi pois näinä
        vuosina kun olen ollut laatutakuu-yrittäjänä.
        ja kyllä meitä on jo yli 250 yrittäjää!
        tsemppiä!

        Ihmettelen, miksi laatutakuu ei ota kantaa, vaikka omalla keskustelupalstalla näihin juttuihin jos nämä ovat valheita. Vai onko niin että vaitiolo on myöntämisen merkki. Avoin keskustelu olisi paikallaan, onko salattavaa? vai mädätäänkö vaan?


      • kluuti
        hys hys hiljaa kirjoitti:

        Ihmettelen, miksi laatutakuu ei ota kantaa, vaikka omalla keskustelupalstalla näihin juttuihin jos nämä ovat valheita. Vai onko niin että vaitiolo on myöntämisen merkki. Avoin keskustelu olisi paikallaan, onko salattavaa? vai mädätäänkö vaan?

        kyllä meitä laatutakuulaisia on 254 kappaletta!!
        katsohhan lisätietoja vaix googlesta ja luehhan tarkasti koko teksti sieltä. kiitos.


      • yrittäjää...
        kluuti kirjoitti:

        kyllä meitä laatutakuulaisia on 254 kappaletta!!
        katsohhan lisätietoja vaix googlesta ja luehhan tarkasti koko teksti sieltä. kiitos.

        kun niin moni on lopettanut. Kuka ottaisi asiakseen laskea kaikki yrittäjät laatutakuun sivuilta??? Siitähän se totuus selviää.


      • ollipolli
        kluuti kirjoitti:

        kyllä meitä laatutakuulaisia on 254 kappaletta!!
        katsohhan lisätietoja vaix googlesta ja luehhan tarkasti koko teksti sieltä. kiitos.

        ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Huonoa mainosta laatutakuulle ja sen yrittäjille nämä sivut.


      • porin piru
        :DDDD kirjoitti:

        montako on lopet(ettu)/tanut väkipakolla? mie vaan kysyn, ihan joutessani.

        minnuu koitetaan saada lopettamaan vaan en piru suostu ja tääkään ei tuu teen luettavas vaan päätyy sensuuriin ähäkutti hanttiin paan


      • porin piru
        yrittäjää... kirjoitti:

        kun niin moni on lopettanut. Kuka ottaisi asiakseen laskea kaikki yrittäjät laatutakuun sivuilta??? Siitähän se totuus selviää.

        minuakaan ei tunneta virallisesti laatutakuussa asiakkaat ei saa puhelin ym muita tietoja laatalta jos kysyvät olen ollut jo pari vuotta yrittäjänä en löydä itseäni iisalmen yritäjistä saati muut oon niitä jotka on otettu kusetettavivsi viedään kaikki oon kyllä netissä arvioita voi antaa ollaanko hymy naamalla vai ei


      • nämä

        tiedot on peräsin


    • toiminimesi

      kertoo
      "no ei todella
      Kirjoittanut: TmiSäihky 20.11.2007 klo 16.24


      muistathan sen,ettei tuo 19% mene yksistään Laatutakuulle vaan siitä maksetaan esim. yrityksesi kirjapitokulut.Verottajahan se on suurin riistäjä pienyrittäjällä."

      Tiedätkö, että kirjanpitäjän saa jopa 40/kk ILMAN LAATUTAKUUTA, käyntikortit minä ainakin sain sukulaiseni kirjapainoyrityksestä (laatutakuulla vei VAIN 2 vuotta, että saivat painatettua), rojaltimaksu on Suomessa toimivista fr-ketjuista kallein!!, verottajakin kuuntelee herkemmällä korvalla ja tekee maksusopimuksia kuin Laatutakuu ikinä.

      • ei, ei

        Vai verottaja on ahne! No fr-keskus ottaa rojaltinsa päältä pois ENNEN pakollisia yrityksen kuluja (esim. vakuutukset). Verottaja verottaa vasta tuloksesta, josta on KAIKKI yrityksen kulut vähennetty. Niin, että kukas se tässä tapauksessa onkaan AHNE ja yrityksen laajenemisen jarru ja sitä kautta yrittäjän toimeentulon paranemisen este?!?!?!?


      • \../
        ei, ei kirjoitti:

        Vai verottaja on ahne! No fr-keskus ottaa rojaltinsa päältä pois ENNEN pakollisia yrityksen kuluja (esim. vakuutukset). Verottaja verottaa vasta tuloksesta, josta on KAIKKI yrityksen kulut vähennetty. Niin, että kukas se tässä tapauksessa onkaan AHNE ja yrityksen laajenemisen jarru ja sitä kautta yrittäjän toimeentulon paranemisen este?!?!?!?

        Todella ihmeellinen juttu, että emoyhtiö alkaa jarruttamaan ketjuun kuuluvan yrittäjän toimeentuloa, ja toimeentulotukeahan noi 250 (jos nyt edes pitää paikkaansa:)) tarvitsevat tullakseen toimeen toiminimellä toimiessaan.


      • on siomen

        pienin fr alalla.


      • ehkä suomen
        on siomen kirjoitti:

        pienin fr alalla.

        pienin, mutta niin taitaa olla yrittäjän liikevaihtokin.


      • eli siinä
        ehkä suomen kirjoitti:

        pienin, mutta niin taitaa olla yrittäjän liikevaihtokin.

        on oikea suhde.


      • kyllä allekirjoittais
        eli siinä kirjoitti:

        on oikea suhde.

        ihan tältä istumalta! Jos lasketaan myynnistä 19% vaikkapa Arnoldsilla, niin paljonko tekee myynnistä? Vaikea tietää kun ei ole lukuja. Aika isolta tuo 19 tuntuu näistä myynneistä.


      • lukuja itsekkään
        kyllä allekirjoittais kirjoitti:

        ihan tältä istumalta! Jos lasketaan myynnistä 19% vaikkapa Arnoldsilla, niin paljonko tekee myynnistä? Vaikea tietää kun ei ole lukuja. Aika isolta tuo 19 tuntuu näistä myynneistä.

        mutta on siinä myynti tasasen varmaa kun tekee hommat laadukkaasti toisin kun odotella että asiakkaita tulis,paljon tarkemmin pystytään tulot laskeen muuttuvia tekijöitä on todella vähän.


      • voihansitäuskoa
        lukuja itsekkään kirjoitti:

        mutta on siinä myynti tasasen varmaa kun tekee hommat laadukkaasti toisin kun odotella että asiakkaita tulis,paljon tarkemmin pystytään tulot laskeen muuttuvia tekijöitä on todella vähän.

        Niin on tulojakin. Vaikka kuinka teen työni hyvin ja asiakkaatkin ovat olleet monta vuotta samat, silti käteenjäävä osuus on työmäärään nähden pieni. Saman saa sollillakin ja lomat päälle. Tietenkin se nousee jos teet paljon töitä. Mutta onko siinä mitään järkeä. Tässä elämässä on muutakin kun toisten paskojen siivoominen. Ole siinä sitten viisivuotta ja maksa se voittosi toisille. Varsinkaan kun aika vähäinen on se mitä saamme rahallamme.


      • noinkin, mutta
        lukuja itsekkään kirjoitti:

        mutta on siinä myynti tasasen varmaa kun tekee hommat laadukkaasti toisin kun odotella että asiakkaita tulis,paljon tarkemmin pystytään tulot laskeen muuttuvia tekijöitä on todella vähän.

        oletkos ajatellut, että jos esim. Arnoldsilta joku asiakas kääntyy nokka nyrpeänä mitään ostamatta pois, tulee sen tilalle jo kohta toinen, joka ostaa ehkäpä vielä tuplaten sen mitä eka menetetty asiakas olisi ostanut. Mutta jos meikäläiseltä lähtee asiakas, ei ole ketään tulossa tilalle pitkään aikaan. Eli notkeana saa olla mieli ja kieli ja keho, että asiakkaat pysyvät ja jaksaa työnsä tehdä. Tienaa tässä, mutta suhteessa tehtyyn työhön ja vastuuseen palkka jää oikeasti liian pieneksi.


      • pupunpuppu
        noinkin, mutta kirjoitti:

        oletkos ajatellut, että jos esim. Arnoldsilta joku asiakas kääntyy nokka nyrpeänä mitään ostamatta pois, tulee sen tilalle jo kohta toinen, joka ostaa ehkäpä vielä tuplaten sen mitä eka menetetty asiakas olisi ostanut. Mutta jos meikäläiseltä lähtee asiakas, ei ole ketään tulossa tilalle pitkään aikaan. Eli notkeana saa olla mieli ja kieli ja keho, että asiakkaat pysyvät ja jaksaa työnsä tehdä. Tienaa tässä, mutta suhteessa tehtyyn työhön ja vastuuseen palkka jää oikeasti liian pieneksi.

        ottaa päähän, että perustuu valheeseen koko juttu. Sinulle uskotellaan, että tienaat hyvin ja alussa sen uskotkin. Alvit saat tsellesi melkein pari vuotta, mutta sitten se totuus tulee. Tulot vähenee ja verot kiristyy, laskut isonee ja hups huomaat tulleesi pahasti kusetetuksi. 250 yrittäjää. Miksi meille pitää koko ajan valehdella, miksi ei vain voi sanoa, että 170 yrittäjää. Mitä muuta puppua. Kun on sille tielle lähdetty, että valehdellen pitää yrittää pitää mainetta .Luottamus ja yrittäjän innostus karisee pikku hiljaa ja mitä tulee tilalle. Epätoivoinen olo ja se että odottaa koska viisi vuotta tulee täyteen.


    • vaikka töitä

      piisaa vaikka muille jaksaa, johan nyt. Ei kuule yrittäjällä ole varaa kuudessa vuodessa hankkiutua osa-aikaeläkkeelle.

      • TmiSäihky

        Kaipailette meitä menestyviä Laatutakuu-yrittäjiä tälle palstalle, mutta kun täällä pari kateellista henkilöä puhuu puuta heinää, eikä usko meidän menestykseen, niin yrittäjät pitävät ajan haaskauksena käydä keskustelua teidän kanssa. Milläpä minä todistan teille olevani osa-aikaeläkkeellä,mutta näin se on.Kuusi vuotta kovasti töitä, niin tällainen vaihtoehto on mahdollinen. Ylimääräiset asiakkaat jätin nuorempien yrittäjien hoitoon (saivatkin hyvät tyytyväiset asiakkaat).


      • Harvi Nainen
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kaipailette meitä menestyviä Laatutakuu-yrittäjiä tälle palstalle, mutta kun täällä pari kateellista henkilöä puhuu puuta heinää, eikä usko meidän menestykseen, niin yrittäjät pitävät ajan haaskauksena käydä keskustelua teidän kanssa. Milläpä minä todistan teille olevani osa-aikaeläkkeellä,mutta näin se on.Kuusi vuotta kovasti töitä, niin tällainen vaihtoehto on mahdollinen. Ylimääräiset asiakkaat jätin nuorempien yrittäjien hoitoon (saivatkin hyvät tyytyväiset asiakkaat).

        Paljon on polemiikkia ollut siitäkin, että miten voi fr-siivous olla kannattavaa, jos joka kuukausi pitää maksaa rojaltit ja lisäksi vielä lainanlyhennykset asiakasostoista? Siihen lisäksi ne muut pakolliset maksut? Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta... Uskaltaako oikeasti ryhtyä Laatutakuuyrittäjäksi? Saako esim. mitään takuita siitä, että ne asiakkaat jotka ostaisin, myös pysyvät, jos tyytyväisiä ovat?
        Muutenhan siinä on olemassa riski, että ottamansa lainasumman menettäisi...Sehän on kuitenkin aika iso summa? Entä sitten se, että mitä enemmän töitä tekee, niin sen enemmän tulee rahaa? -Niinhän sen tietenkin pitääkin olla, mutta jos kaikesta menee se 19 % ja lisätöistä aiheutuu muitakin kustannuksia, mm. matkat, aineet, välineet jne...Voiko siitä jäädä työn suorittajalle muutakin kuin työn ilo? Uskallatteko siis oikeasti suositella?
        Menestystarinoistanne kaipaisin juuri näihin vastauksia...Eli miten olette selvinneet noista em. seikoista?


      • löytyvän..
        Harvi Nainen kirjoitti:

        Paljon on polemiikkia ollut siitäkin, että miten voi fr-siivous olla kannattavaa, jos joka kuukausi pitää maksaa rojaltit ja lisäksi vielä lainanlyhennykset asiakasostoista? Siihen lisäksi ne muut pakolliset maksut? Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta... Uskaltaako oikeasti ryhtyä Laatutakuuyrittäjäksi? Saako esim. mitään takuita siitä, että ne asiakkaat jotka ostaisin, myös pysyvät, jos tyytyväisiä ovat?
        Muutenhan siinä on olemassa riski, että ottamansa lainasumman menettäisi...Sehän on kuitenkin aika iso summa? Entä sitten se, että mitä enemmän töitä tekee, niin sen enemmän tulee rahaa? -Niinhän sen tietenkin pitääkin olla, mutta jos kaikesta menee se 19 % ja lisätöistä aiheutuu muitakin kustannuksia, mm. matkat, aineet, välineet jne...Voiko siitä jäädä työn suorittajalle muutakin kuin työn ilo? Uskallatteko siis oikeasti suositella?
        Menestystarinoistanne kaipaisin juuri näihin vastauksia...Eli miten olette selvinneet noista em. seikoista?

        tyytyväisiä laatutakuulaisia, paria poikkeusta lukuunottamatta, vaikka heitä kuinka etsintäkuuluttaisi.

        Luulisi, että jo laattalaisten maineen vuoksi kaikki tyytyväiset täällä toisivat menestystarinansa julki.
        Enkä tarkoita menestystarinalla mitään ilkeilyä, vaan sitä, että olette laattalaisena saaneet elantonne.

        Minulla on tässä sen verran oma lehmä ojassa, etten usko, että tyytyväisiä ilmaantuu muutamaa enempää!
        Haastetta kehiin, eli osoittakaa epäilyni vääräksi!


      • Löyvvy.
        löytyvän.. kirjoitti:

        tyytyväisiä laatutakuulaisia, paria poikkeusta lukuunottamatta, vaikka heitä kuinka etsintäkuuluttaisi.

        Luulisi, että jo laattalaisten maineen vuoksi kaikki tyytyväiset täällä toisivat menestystarinansa julki.
        Enkä tarkoita menestystarinalla mitään ilkeilyä, vaan sitä, että olette laattalaisena saaneet elantonne.

        Minulla on tässä sen verran oma lehmä ojassa, etten usko, että tyytyväisiä ilmaantuu muutamaa enempää!
        Haastetta kehiin, eli osoittakaa epäilyni vääräksi!

        Ja mahotontahan se oiskin.


      • velkavelka
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kaipailette meitä menestyviä Laatutakuu-yrittäjiä tälle palstalle, mutta kun täällä pari kateellista henkilöä puhuu puuta heinää, eikä usko meidän menestykseen, niin yrittäjät pitävät ajan haaskauksena käydä keskustelua teidän kanssa. Milläpä minä todistan teille olevani osa-aikaeläkkeellä,mutta näin se on.Kuusi vuotta kovasti töitä, niin tällainen vaihtoehto on mahdollinen. Ylimääräiset asiakkaat jätin nuorempien yrittäjien hoitoon (saivatkin hyvät tyytyväiset asiakkaat).

        ne kateellisia, jos on omaisuus menny. Asiakkaat voivat lähteä muustakin syystä kuin huonon työn takia. Käännä vain veistä selässä. Ihmettelen kriterejäsi kirjoitella tänne.


    • vielä yksi tyytyväinenkin.....

      yrittäjä! Minulla on mennyt ns. putkeen tämä yrittäminen. Tällä hetkellä tienaan enemmän, kuin mitä koulutustani vastaavalla työllä tienaisin. Siis rahaa tulee somasti, kun vaan oma terveys ja into riittää! Eiku mukaan vaan kaikki, jotka vielä tätä empivät. Yrittäjyyteen liittyy riskejä aina, mutta hyvin hoidettuna asiat vaan rullaavat omalla painollaan eli yritys kasvaa yrittäjän mukana. Yrittäjähenkisellä tässä duunissa on tietty etuasema. Kannatta kokeilla ja suosittelen lämpimästi! Tämä, jos mikä kasvattaa ihmistä henkisesti ja mun kohdallani myös taloudellisesti.

      • empivä

        olet ollut yrittäjänä?


      • siivousyrittäjä

        Paljonko on liikevaihto kuukaudessa?
        Kuinka pitkää päivää joudut tekemään?
        Onko asiakkaissa ollu vaihtuvuutta?

        Kuka LT-Yrittäjälle tekee mitoitukset? ja laskee hinnan?

        Olenko käsittänyt oikein!
        - Myyjät tekee kaupat pilkkahintaan ja laskevat vähän aikaa kohteisiin.
        - Te yrittäjät ostatte kohteet x Eur ja alatte siivoamaan kohdetta.
        - Mitä jos ostettuun kohteseen on alunperin laskettu AIVAN liian vähän aikaa? kuka kantaa vastuun? vai jääkö yrittäjän harteille?
        Saisinko vastauksia näihin niin voin kysellä sitten lisää:)


      • Kohdallaan.
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Paljonko on liikevaihto kuukaudessa?
        Kuinka pitkää päivää joudut tekemään?
        Onko asiakkaissa ollu vaihtuvuutta?

        Kuka LT-Yrittäjälle tekee mitoitukset? ja laskee hinnan?

        Olenko käsittänyt oikein!
        - Myyjät tekee kaupat pilkkahintaan ja laskevat vähän aikaa kohteisiin.
        - Te yrittäjät ostatte kohteet x Eur ja alatte siivoamaan kohdetta.
        - Mitä jos ostettuun kohteseen on alunperin laskettu AIVAN liian vähän aikaa? kuka kantaa vastuun? vai jääkö yrittäjän harteille?
        Saisinko vastauksia näihin niin voin kysellä sitten lisää:)

        Asiakaspaketti eli liikevaihto on n. 4000€ kk. alihintaan mitoitettuna.
        Kaikki vastuu tämän jälkeen on tietenkin yrittäjällä.
        Minä puolestani haluaisin tietää, kuinka kauan nämä tyytyväiset yrittäjät ovat laatalla toimineet?
        T:mi Säihky tuolla aiemmin sen kertoikin, mutta mielellään kaikilta tyytyväisiltä haluaisin tietää saman. Tosiasiahan on, että yleensä ensimmäiset pari vuotta menee näennäisen mukavasti, mutta se jatko...
        Ja samoin olisi kiva kuulla, että miten on mahdollista selvitä laattayrittäjänä esim neljä vuotta, kun ottaa huomioon lainat ja rojaltit ym?
        Oma mielipiteeni on, että ei mitenkään. Uskon edelleenkin, että vain muutama onnekas löytyy koko maassa, jolle on myyty niin hyvä asiakaspaketti, että toimeentulonsa on saanut.


      • jo reilut kuusi vuotta
        empivä kirjoitti:

        olet ollut yrittäjänä?

        Eli en ole enää alkuvaiheessa.


      • faktoja
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Paljonko on liikevaihto kuukaudessa?
        Kuinka pitkää päivää joudut tekemään?
        Onko asiakkaissa ollu vaihtuvuutta?

        Kuka LT-Yrittäjälle tekee mitoitukset? ja laskee hinnan?

        Olenko käsittänyt oikein!
        - Myyjät tekee kaupat pilkkahintaan ja laskevat vähän aikaa kohteisiin.
        - Te yrittäjät ostatte kohteet x Eur ja alatte siivoamaan kohdetta.
        - Mitä jos ostettuun kohteseen on alunperin laskettu AIVAN liian vähän aikaa? kuka kantaa vastuun? vai jääkö yrittäjän harteille?
        Saisinko vastauksia näihin niin voin kysellä sitten lisää:)

        Liikevaihto on noin 6000 euroa/kk. Työpäivän pituus vaihtelee 6 - 8 tuntia. Asiakkaissa ei ole ollut suurta vaihtuvuutta. Tätä nykyä teen itse mitoitukset uusiin asiakaskohteisiin. Olen ostanut vain aloituspaketin en muita asiakkaita LT:lta, toisilta yrittäjiltä pari asiakasta on myös tullut hankittua.

        Asiakkaita alkupaketissa oli 13. Näistä yhteen oli laskettu työaika liian pieneksi, muissa työaika piti kutinsa.

        Kun lähdin tekemään kohteita, opettelin suoriutumaan työstä annetuissa työajoissa. Jos tänä päivänä ostaisin kohteen laatutakuulta vaatisin, että voin tehdä siellä ns. koesiivouksen, jotta näkisin pitääkö työaika kutinsa. Kyllä siellä joustetaan, täytyy vaan osata pyytää.


      • vastauksistanne,
        faktoja kirjoitti:

        Liikevaihto on noin 6000 euroa/kk. Työpäivän pituus vaihtelee 6 - 8 tuntia. Asiakkaissa ei ole ollut suurta vaihtuvuutta. Tätä nykyä teen itse mitoitukset uusiin asiakaskohteisiin. Olen ostanut vain aloituspaketin en muita asiakkaita LT:lta, toisilta yrittäjiltä pari asiakasta on myös tullut hankittua.

        Asiakkaita alkupaketissa oli 13. Näistä yhteen oli laskettu työaika liian pieneksi, muissa työaika piti kutinsa.

        Kun lähdin tekemään kohteita, opettelin suoriutumaan työstä annetuissa työajoissa. Jos tänä päivänä ostaisin kohteen laatutakuulta vaatisin, että voin tehdä siellä ns. koesiivouksen, jotta näkisin pitääkö työaika kutinsa. Kyllä siellä joustetaan, täytyy vaan osata pyytää.

        te kaksi laatalla, tai laatasta huolimatta, onnistuneille yrittäjille!
        Kuten sanottu, teitä "Hannu Hanhejakin" on pakko löytyä jokunen laatalta. Teidän lisäksenne tiedän vielä yhden kaltaisenne fr-siivoojana pärjänneen. Mutta tiedän myöskin 49 entistä laattayrittäjää, joiden elämä ja tulevaisuus on täysin pilalla laatan takia. Minulla siis on nimet, ym. yht.tiedot, sekä heidän kertomuksensa tapahtumien kulusta.
        Tämän takia olen erinomaisen utelias edelleenkin kuulemaan, löytyykö niitä tyytyväisiä enemmänkin.
        Uusia tyytymättömiä peräänkuulutan myöhemmin tällä palstalla, kunhan saan turvallisen puh.nron taas käyttööni palstalla julkaistavaksi.


      • laattalainen
        vastauksistanne, kirjoitti:

        te kaksi laatalla, tai laatasta huolimatta, onnistuneille yrittäjille!
        Kuten sanottu, teitä "Hannu Hanhejakin" on pakko löytyä jokunen laatalta. Teidän lisäksenne tiedän vielä yhden kaltaisenne fr-siivoojana pärjänneen. Mutta tiedän myöskin 49 entistä laattayrittäjää, joiden elämä ja tulevaisuus on täysin pilalla laatan takia. Minulla siis on nimet, ym. yht.tiedot, sekä heidän kertomuksensa tapahtumien kulusta.
        Tämän takia olen erinomaisen utelias edelleenkin kuulemaan, löytyykö niitä tyytyväisiä enemmänkin.
        Uusia tyytymättömiä peräänkuulutan myöhemmin tällä palstalla, kunhan saan turvallisen puh.nron taas käyttööni palstalla julkaistavaksi.

        meitä hyvin pärjääviä laattalaisia on hyvin paljon.
        se on itsestä kiinni et ku rahaa tulla tupsahtaa
        rutkasti tilille ni ei sitä tartte heti laittaa meneen. rahan hallittu käyttö täytyy tiedostaa!!!!


      • kolmelle.
        laattalainen kirjoitti:

        meitä hyvin pärjääviä laattalaisia on hyvin paljon.
        se on itsestä kiinni et ku rahaa tulla tupsahtaa
        rutkasti tilille ni ei sitä tartte heti laittaa meneen. rahan hallittu käyttö täytyy tiedostaa!!!!

        Tuohon edelliseen en viitsi kommentoida... :)
        Montako tyytyväistä tiedätte itsenne lisäksi? Saadaan vähän tilastoa tälle palstalle.


      • eivät
        faktoja kirjoitti:

        Liikevaihto on noin 6000 euroa/kk. Työpäivän pituus vaihtelee 6 - 8 tuntia. Asiakkaissa ei ole ollut suurta vaihtuvuutta. Tätä nykyä teen itse mitoitukset uusiin asiakaskohteisiin. Olen ostanut vain aloituspaketin en muita asiakkaita LT:lta, toisilta yrittäjiltä pari asiakasta on myös tullut hankittua.

        Asiakkaita alkupaketissa oli 13. Näistä yhteen oli laskettu työaika liian pieneksi, muissa työaika piti kutinsa.

        Kun lähdin tekemään kohteita, opettelin suoriutumaan työstä annetuissa työajoissa. Jos tänä päivänä ostaisin kohteen laatutakuulta vaatisin, että voin tehdä siellä ns. koesiivouksen, jotta näkisin pitääkö työaika kutinsa. Kyllä siellä joustetaan, täytyy vaan osata pyytää.

        jousta, itsellä huonekaluhalli ja LT haluaa sen 2 x vko/1.5 tuntia????. Eihän se omistaja siihen suostunut, eikä suostu moni muukaan asiakas.


      • kärryiltä...
        eivät kirjoitti:

        jousta, itsellä huonekaluhalli ja LT haluaa sen 2 x vko/1.5 tuntia????. Eihän se omistaja siihen suostunut, eikä suostu moni muukaan asiakas.

        laatutakuuko ei jousta vai se asiakas? Älä jousta sinäkään, eli älä osta sikaa säkissä, vaan sano kohteen ostoehdoksi koesiivous, jolloin näet todellisen siivousajan. Ei ne siellä laatallakaan mitään fakiireja ole. Niillekin sattuu hinnoitteluvirheitä. On ehkä ja vain ehkä turvallisempaa ostaa kohde jota ISS jo siivoaa. Sieltä ainakin pitäisi tulla tosiaikatietoa siivousajoista. Ja jos ISS:n siivooja on tuossa tietyssä ajassa siellä siivonnut, kyllä laattalaisen pitää pystyä samaan. Asiakashan on olllut tyytyväinen ISS:n siivoojaankin, koska kohde on ollut vielä ISS:llä.


      • tyytyväisiä laattalaisia
        kolmelle. kirjoitti:

        Tuohon edelliseen en viitsi kommentoida... :)
        Montako tyytyväistä tiedätte itsenne lisäksi? Saadaan vähän tilastoa tälle palstalle.

        on noin 250, eli kaikki ne jotka vielä ovat remmissä mukana. Ihan lähipiirissä tyytyväisiä jatkajia on parisenkymmentä.


      • epäilijä
        tyytyväisiä laattalaisia kirjoitti:

        on noin 250, eli kaikki ne jotka vielä ovat remmissä mukana. Ihan lähipiirissä tyytyväisiä jatkajia on parisenkymmentä.

        tietää varmasti, että kaikki remmissä olijat ovat tyytyväisiä? Ei todellakaan ole.


      • TmiSäihky
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Paljonko on liikevaihto kuukaudessa?
        Kuinka pitkää päivää joudut tekemään?
        Onko asiakkaissa ollu vaihtuvuutta?

        Kuka LT-Yrittäjälle tekee mitoitukset? ja laskee hinnan?

        Olenko käsittänyt oikein!
        - Myyjät tekee kaupat pilkkahintaan ja laskevat vähän aikaa kohteisiin.
        - Te yrittäjät ostatte kohteet x Eur ja alatte siivoamaan kohdetta.
        - Mitä jos ostettuun kohteseen on alunperin laskettu AIVAN liian vähän aikaa? kuka kantaa vastuun? vai jääkö yrittäjän harteille?
        Saisinko vastauksia näihin niin voin kysellä sitten lisää:)

        Ostin 3000euron aloituspaketin kun aloitin Laatutakuu-yrittäjänä.Kaikki paikat, yhtä lukuunottamatta tulivat ISS:ltä. Yksi kohde oli Laatutakuun myyntihenkilön mitoittama ja oli kyllä hyvin laskettu yrittäjän hyväksi. Kaikista varmaan tuntuu aloittaessa, että aika ei riitä, mutta kun teet kohdetta jonkun aikaa, niin huomaat, että hyvinhän tämä menee.
        Jäädessäni elokuussa osa-aikaeläkkeelle liikevaihtoni oli ylittänyt 6000euroa. Yhden sijoituksen tein, eli ostin yrittäjältä kohteen vuonna 2004 ja asiakkaan tilat isonivat ja siivouskerrat tuplaantuivat ja minä sain sijoituksestani 5,5 kertaisen hinnan.
        Yel ja tapaturmavakuutus maksuja maksoin korotetusti samoin maksoin vapaaehtoista eläkevakuutusta. Kertaakaa ei yrityksen tili ole ollut ilman katetta, eli järkevällä rahankäytöllä uskoisin muidenkin yrittäjien pärjäävän.


      • siivousyrittäjä
        TmiSäihky kirjoitti:

        Ostin 3000euron aloituspaketin kun aloitin Laatutakuu-yrittäjänä.Kaikki paikat, yhtä lukuunottamatta tulivat ISS:ltä. Yksi kohde oli Laatutakuun myyntihenkilön mitoittama ja oli kyllä hyvin laskettu yrittäjän hyväksi. Kaikista varmaan tuntuu aloittaessa, että aika ei riitä, mutta kun teet kohdetta jonkun aikaa, niin huomaat, että hyvinhän tämä menee.
        Jäädessäni elokuussa osa-aikaeläkkeelle liikevaihtoni oli ylittänyt 6000euroa. Yhden sijoituksen tein, eli ostin yrittäjältä kohteen vuonna 2004 ja asiakkaan tilat isonivat ja siivouskerrat tuplaantuivat ja minä sain sijoituksestani 5,5 kertaisen hinnan.
        Yel ja tapaturmavakuutus maksuja maksoin korotetusti samoin maksoin vapaaehtoista eläkevakuutusta. Kertaakaa ei yrityksen tili ole ollut ilman katetta, eli järkevällä rahankäytöllä uskoisin muidenkin yrittäjien pärjäävän.

        Hei,
        Kun puhutaan liikevaihdosta niin siinä ei ole ALV 22% mukana. Onko näissä 6000€/kk alv mukana vai ei? ja onko ed. liikevaihto tuotettu yksin?
        Onko tämä liikevaihto max? min? vai keskiarvo?


        Mietitäänpä tilannetta:
        Laskutus 6000 €/kk
        Yhden henkilön 8h/pv 5 päivänä viikossa tekee kuukaudessa 173,2 h/kk
        6000/173,2= 34,64 €/h

        Jos hinnassa on ALV 22% niin alviton tuntihinta olisi 28,39 €/kk. Tämäkin olisi hyvä!!

        Tuntien siivousalaa(suuri kaupunki) ja joitakin LT:n kohteita on meillekin tullut niin pidän lukuja ylisuurina.
        Onnittelen kyllä jos luvut pitävät paikkaansa, mutta täällä on niin kova kilpailu niin siksi en usko. Itse tarjoan laadukasta siivouspalvelua joka tietenkin näkyy hinnassa.
        Jos häviän tarjouksen niin asiakkaalta kysyn kuka voitti ja millä hinnalla. Aina ei tietenkään saa hinnasta tarkkaa vastausta, mutta suuruusluokan kyllä.


      • :::::::::::
        kärryiltä... kirjoitti:

        laatutakuuko ei jousta vai se asiakas? Älä jousta sinäkään, eli älä osta sikaa säkissä, vaan sano kohteen ostoehdoksi koesiivous, jolloin näet todellisen siivousajan. Ei ne siellä laatallakaan mitään fakiireja ole. Niillekin sattuu hinnoitteluvirheitä. On ehkä ja vain ehkä turvallisempaa ostaa kohde jota ISS jo siivoaa. Sieltä ainakin pitäisi tulla tosiaikatietoa siivousajoista. Ja jos ISS:n siivooja on tuossa tietyssä ajassa siellä siivonnut, kyllä laattalaisen pitää pystyä samaan. Asiakashan on olllut tyytyväinen ISS:n siivoojaankin, koska kohde on ollut vielä ISS:llä.

        Tuli esille ongelma, kun L-takuu laittoi ne jokakeväiset hinnankorotusukaasit ja laitoin hieman enempi kuin suositus, koska työaikaa meni rutkasti enemmän kuin sovittu L-takuun kautta. L-takuulta kysyivät MINULTA, että mitä töitä kuuluu huonekaluhallin siivoamiseen??? Olisiko emoyhtiön syytä ottaa selville erilaisten kohteiden tarpeet, ennen kuin mitoittaa työajan/kk-laskutuksen, mie vaan kysyn. Jostain syystä h-kaluliike ei jatkanut sopimusta, vaan irtisanoi sen, mutta L-takuun yrittäjäsiivooja siellä kävi jonkin aikaa, kunnes jälleen vaihtui, mutta ei tällä kertaa L-takuun siivoojaksi. Jäivät ne liikkeen työntekijät minulle niin hyviksi tuttavaksi, että vieläkin piipahdan ohikulkiessa morjestamassa.
        Ja juna kulkee vain...


      • riippuu
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Hei,
        Kun puhutaan liikevaihdosta niin siinä ei ole ALV 22% mukana. Onko näissä 6000€/kk alv mukana vai ei? ja onko ed. liikevaihto tuotettu yksin?
        Onko tämä liikevaihto max? min? vai keskiarvo?


        Mietitäänpä tilannetta:
        Laskutus 6000 €/kk
        Yhden henkilön 8h/pv 5 päivänä viikossa tekee kuukaudessa 173,2 h/kk
        6000/173,2= 34,64 €/h

        Jos hinnassa on ALV 22% niin alviton tuntihinta olisi 28,39 €/kk. Tämäkin olisi hyvä!!

        Tuntien siivousalaa(suuri kaupunki) ja joitakin LT:n kohteita on meillekin tullut niin pidän lukuja ylisuurina.
        Onnittelen kyllä jos luvut pitävät paikkaansa, mutta täällä on niin kova kilpailu niin siksi en usko. Itse tarjoan laadukasta siivouspalvelua joka tietenkin näkyy hinnassa.
        Jos häviän tarjouksen niin asiakkaalta kysyn kuka voitti ja millä hinnalla. Aina ei tietenkään saa hinnasta tarkkaa vastausta, mutta suuruusluokan kyllä.

        kohteesta. Jos kevyttä ylläpitohuiskintaa, niin taksat alemmat ja suursiivous > hinta nousee huimasti.


      • Ilmaa
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Hei,
        Kun puhutaan liikevaihdosta niin siinä ei ole ALV 22% mukana. Onko näissä 6000€/kk alv mukana vai ei? ja onko ed. liikevaihto tuotettu yksin?
        Onko tämä liikevaihto max? min? vai keskiarvo?


        Mietitäänpä tilannetta:
        Laskutus 6000 €/kk
        Yhden henkilön 8h/pv 5 päivänä viikossa tekee kuukaudessa 173,2 h/kk
        6000/173,2= 34,64 €/h

        Jos hinnassa on ALV 22% niin alviton tuntihinta olisi 28,39 €/kk. Tämäkin olisi hyvä!!

        Tuntien siivousalaa(suuri kaupunki) ja joitakin LT:n kohteita on meillekin tullut niin pidän lukuja ylisuurina.
        Onnittelen kyllä jos luvut pitävät paikkaansa, mutta täällä on niin kova kilpailu niin siksi en usko. Itse tarjoan laadukasta siivouspalvelua joka tietenkin näkyy hinnassa.
        Jos häviän tarjouksen niin asiakkaalta kysyn kuka voitti ja millä hinnalla. Aina ei tietenkään saa hinnasta tarkkaa vastausta, mutta suuruusluokan kyllä.

        voi laskea hintoja kun lukee täältä kuinka hyvin tinaavat.


      • TmiSäihky
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Hei,
        Kun puhutaan liikevaihdosta niin siinä ei ole ALV 22% mukana. Onko näissä 6000€/kk alv mukana vai ei? ja onko ed. liikevaihto tuotettu yksin?
        Onko tämä liikevaihto max? min? vai keskiarvo?


        Mietitäänpä tilannetta:
        Laskutus 6000 €/kk
        Yhden henkilön 8h/pv 5 päivänä viikossa tekee kuukaudessa 173,2 h/kk
        6000/173,2= 34,64 €/h

        Jos hinnassa on ALV 22% niin alviton tuntihinta olisi 28,39 €/kk. Tämäkin olisi hyvä!!

        Tuntien siivousalaa(suuri kaupunki) ja joitakin LT:n kohteita on meillekin tullut niin pidän lukuja ylisuurina.
        Onnittelen kyllä jos luvut pitävät paikkaansa, mutta täällä on niin kova kilpailu niin siksi en usko. Itse tarjoan laadukasta siivouspalvelua joka tietenkin näkyy hinnassa.
        Jos häviän tarjouksen niin asiakkaalta kysyn kuka voitti ja millä hinnalla. Aina ei tietenkään saa hinnasta tarkkaa vastausta, mutta suuruusluokan kyllä.

        Kysymys on alvittomasta hinnasta,ja kun teet tällaista liikevaihtoa niin eihän siinä tietenkään riitä kahdeksan tunnin päivä. On ollut pakko tehdä töitä myös viikonloppuna.


      • klukkluk
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kysymys on alvittomasta hinnasta,ja kun teet tällaista liikevaihtoa niin eihän siinä tietenkään riitä kahdeksan tunnin päivä. On ollut pakko tehdä töitä myös viikonloppuna.

        maksat 1200€ rojaltteja. Muut kulut ja verot, kateenjäävä osuus on n. pari tonnia. Kolmasosa liikevaihdosta menee pakollisiin kuluihin ja jos on jotain ylimäärästä menoa, niin ei jää sitäkään. Onko sen arvoista tehdä aina töitä. No elätämmehän siinä sivussa muutaman siipiveikon. On se hianoo.


      • virhe virhe
        klukkluk kirjoitti:

        maksat 1200€ rojaltteja. Muut kulut ja verot, kateenjäävä osuus on n. pari tonnia. Kolmasosa liikevaihdosta menee pakollisiin kuluihin ja jos on jotain ylimäärästä menoa, niin ei jää sitäkään. Onko sen arvoista tehdä aina töitä. No elätämmehän siinä sivussa muutaman siipiveikon. On se hianoo.

        vain kolmasosa jää itsellesi


      • on valmis tekeen,
        virhe virhe kirjoitti:

        vain kolmasosa jää itsellesi

        jos sitä tienestiä tulee. Sen takiihan sitä yrittäjäks halutaankii, et on oman ittesä herra ja valmis "työtävuorotta" systeemiin, JOS siitä on sitä taloudellistakii hyötyy!
        Joka yrittäjäks ryhtyy, ni varppina tietää ja on valmis kovaan työhön ja lomattomaan elämään, jos sen vastapainoks tulloo sitä rahhoo.
        Mut laatalla RISKIT ON LIIAN SUURET!!


      • Puhtausalanyrittäjä
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kysymys on alvittomasta hinnasta,ja kun teet tällaista liikevaihtoa niin eihän siinä tietenkään riitä kahdeksan tunnin päivä. On ollut pakko tehdä töitä myös viikonloppuna.

        Yleistä kilpailua siivousalalla tuntien niin arvasin että jokin kombinaatio ei täsmää.
        Kyllähän yrittäjä saa/joutuu tekemään pitempää päivää ja väliin jopa viikonloppuja.
        Koittakaa jaksaa yrittäjät ja muistakaa relata väliin:)


      • oknonbgfxdx
        klukkluk kirjoitti:

        maksat 1200€ rojaltteja. Muut kulut ja verot, kateenjäävä osuus on n. pari tonnia. Kolmasosa liikevaihdosta menee pakollisiin kuluihin ja jos on jotain ylimäärästä menoa, niin ei jää sitäkään. Onko sen arvoista tehdä aina töitä. No elätämmehän siinä sivussa muutaman siipiveikon. On se hianoo.

        kannattais ehkä laskea ja vielä kerran laskea muutakin kuin tätä "rojaltia"...tässä hommassa kannattaa käyttää muutakin matematikkaa niin ihan mukavasti tienaa.


      • KIRJANPITÄJÄ
        siivousyrittäjä kirjoitti:

        Paljonko on liikevaihto kuukaudessa?
        Kuinka pitkää päivää joudut tekemään?
        Onko asiakkaissa ollu vaihtuvuutta?

        Kuka LT-Yrittäjälle tekee mitoitukset? ja laskee hinnan?

        Olenko käsittänyt oikein!
        - Myyjät tekee kaupat pilkkahintaan ja laskevat vähän aikaa kohteisiin.
        - Te yrittäjät ostatte kohteet x Eur ja alatte siivoamaan kohdetta.
        - Mitä jos ostettuun kohteseen on alunperin laskettu AIVAN liian vähän aikaa? kuka kantaa vastuun? vai jääkö yrittäjän harteille?
        Saisinko vastauksia näihin niin voin kysellä sitten lisää:)

        TEKIJÄYRITYS TIETENKIN.LT SIIRTÄÄ VAAN VASTUUN YRITTÄJÄLLE. ENSIKSI MAKSAT, ETTÄ SAAT KOHTEITA JA SITTEN NE MKSAA VÄHÄN TAKAISIN YRITTÄJÄLLE, VOITTOA TELEE VAAN LAATUTAKUU. VÄHÄN KIEROLTA NÄYTÄÄ TEKIJÄN KANNALTA. LT VAAN ULKOISTAA PIENET JA ONGELMAKOHTEET YRITTÄJILLE. TEKIJÖIDEN KANNATTAISI AVATA VÄHÄN SILMIÄ, EI OLE SEN HIENOMPAA JONKU TOIMITUSJOHTAJAN TITTELI KUN TYÖ ON SAMAA SIIVOAMISTA KUIN SIIVOAJALLA, TOSIN VASTUU ON SUUREMPI. LT:LTÄ JAA KOKO SIIVOUSPUOLEN JOHTO POIS KUN YRITTÄJÄT TEKEE MITEN PARHAAKSI NÄKEVÄT. NOILLA JÄÄ VAAN MARKKINOINTI JA RAHAN KERÄYS YRITYKSILTÄ, NIIN TIETYSTI PITÄÄ KEKSIÄ UUSIA NIMITYKSIA JA KEINOJA MILLÄ SAA PALKKIOSTA NÄPLÄTTYÄ VOITOTO FIRMALLE. ARVAA KUKA KÄY GOLFIA PELAAMASSA JA KUKA MAKAA KOTISOHVALLA RAIHNAISENA? IHAN SAMA MIKÄ LIIKEVAIHTO, KUN VIIVAN ALLE EI PALJO MITÄÄN JÄÄ "KULUJEN" JÄLKEEN.


    • yrittäjänä

      toiminut ns. onnistunut laatutakuulainen. Hyvin on mennyt, bisnes on kasvanut ja melkein samat asiakkaat ovat kuin lähtiessänikin tähän hommaan. MUTTA, jos nyt pitäisi lähteä tähän mukaan vastaukseni olisi ehdoton EI! Ja miksikö, siksi että riskit ovat liian suuria. Asiakkaat kun voivat lähteä ihan ilman omaa syytä. Voi tulla konkkia, muualle muuttoja tai lähtevät kuitenkin halvemman siivoustarjouksen perään. Siinäpä sitä sitten olisin sormi suussa velkoineni. Laatta on laskenut aloittavalle yrittäjille valmiin pohjan, josta näkee mitä itselle aina jää per kk. Ja tämä pitää paikkansa täysin, jos asiakassuhteet säilyy. Jos tietäisin, että asiakkaat varmasti pysyvät viitisen vuotta itselläni uskaltaisin lähteä mukaan ketjuun. Olen TOSI onnekas, ettei mulle ole vielä tullut pahoja takapakkeja. Toivon, ettei muillekkaan lt-yrittäjille niitä tulisi.

      • puolesta

        jotka ovat saaneet aloituspaketissaan kohteita, joissa siivousajat heittävät perseelleen. Samoin, jos kuukausihintaan sisältyy esim vahaukset, ikkunanpesut tai tarviketäydennykset alihintaan mitoitettuna. Näitäkin yrittäjiä valitettavasti on tähän joukkoon mahtunut. Ihan säälittää katsoa, kun nämä raukat sitten raatavat alipalkalla ja maksavat siitä vielä sen saakutin rojaltinkin lt:lle.


      • jarru, jonka
        puolesta kirjoitti:

        jotka ovat saaneet aloituspaketissaan kohteita, joissa siivousajat heittävät perseelleen. Samoin, jos kuukausihintaan sisältyy esim vahaukset, ikkunanpesut tai tarviketäydennykset alihintaan mitoitettuna. Näitäkin yrittäjiä valitettavasti on tähän joukkoon mahtunut. Ihan säälittää katsoa, kun nämä raukat sitten raatavat alipalkalla ja maksavat siitä vielä sen saakutin rojaltinkin lt:lle.

        takia en suosittele tätä ketjua kenellekkään. En ennenkuin yrittäjille tulee joku suoja lt:n suoranaista kusetusta vastaan!!!! Älkää ostako sikaa säkissä! Vaatikaa, että ostatte koko paketin vasta kun olette koesiivonneet kohteita vaikka kuukauden. Ei kukaan osaa laskea näitä etukäteen. Mistä uusille yrittäjille olisi sellainen taito voinut karttua! Sitä vaan luottaa tyhmästi ja huomaakin pian tekevänsä melkein ilmaista työtä. Kyllä pitäisi laatutakuun tätä asiaa oikeasti pohtia, jos mieli uusia yrittäjiä saada. Miksi ei voisi pelata reilua peliä????? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.


      • bisnekset luistaa hyvin
        jarru, jonka kirjoitti:

        takia en suosittele tätä ketjua kenellekkään. En ennenkuin yrittäjille tulee joku suoja lt:n suoranaista kusetusta vastaan!!!! Älkää ostako sikaa säkissä! Vaatikaa, että ostatte koko paketin vasta kun olette koesiivonneet kohteita vaikka kuukauden. Ei kukaan osaa laskea näitä etukäteen. Mistä uusille yrittäjille olisi sellainen taito voinut karttua! Sitä vaan luottaa tyhmästi ja huomaakin pian tekevänsä melkein ilmaista työtä. Kyllä pitäisi laatutakuun tätä asiaa oikeasti pohtia, jos mieli uusia yrittäjiä saada. Miksi ei voisi pelata reilua peliä????? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.

        Täällä myös yksi tyytyväinen laatutakuuyrittäjä...kun joku niitä niin kovasti peräänkuuluttaa..minulla ainakin on muuta ja järkevämpää tekemistä kuin todistaa täällä keskustelupalstoilla ruikuttajille pärjäämistäni...


      • sitten kumminkin
        bisnekset luistaa hyvin kirjoitti:

        Täällä myös yksi tyytyväinen laatutakuuyrittäjä...kun joku niitä niin kovasti peräänkuuluttaa..minulla ainakin on muuta ja järkevämpää tekemistä kuin todistaa täällä keskustelupalstoilla ruikuttajille pärjäämistäni...

        päivätorkuiltasi tänne, heh.


      • yritetään
        jarru, jonka kirjoitti:

        takia en suosittele tätä ketjua kenellekkään. En ennenkuin yrittäjille tulee joku suoja lt:n suoranaista kusetusta vastaan!!!! Älkää ostako sikaa säkissä! Vaatikaa, että ostatte koko paketin vasta kun olette koesiivonneet kohteita vaikka kuukauden. Ei kukaan osaa laskea näitä etukäteen. Mistä uusille yrittäjille olisi sellainen taito voinut karttua! Sitä vaan luottaa tyhmästi ja huomaakin pian tekevänsä melkein ilmaista työtä. Kyllä pitäisi laatutakuun tätä asiaa oikeasti pohtia, jos mieli uusia yrittäjiä saada. Miksi ei voisi pelata reilua peliä????? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.

        kuka tahansa aloittava yrittäjä ei laske tunteja..kyllä se on niin että pysyvät asiakassuhteet luodaan aluksi tunteja laskematta..omaa aikaa on laitettava peliin menestyäkseen.
        Laatutakuuyrittäjyys on mielestäni erinomainen vaihtoehto..kun tiedän kuitenkin siivousalan yrittäjiä (ei laatutakuu) jotka ovat alkuaikoja eläneet jopa starttirahalla!
        Kun lähtee yrittäjäksi(minkä tahansa alan) kyllä siinä on itse vastuussa kaikesta tuloksesta..


      • mmmmmmm
        yritetään kirjoitti:

        kuka tahansa aloittava yrittäjä ei laske tunteja..kyllä se on niin että pysyvät asiakassuhteet luodaan aluksi tunteja laskematta..omaa aikaa on laitettava peliin menestyäkseen.
        Laatutakuuyrittäjyys on mielestäni erinomainen vaihtoehto..kun tiedän kuitenkin siivousalan yrittäjiä (ei laatutakuu) jotka ovat alkuaikoja eläneet jopa starttirahalla!
        Kun lähtee yrittäjäksi(minkä tahansa alan) kyllä siinä on itse vastuussa kaikesta tuloksesta..

        sitä starttirahalla elää kuin lainarahalla. Laatutakuu on huono vaihtoehto, riskit on suuret. En lähtisi enää mukaan jos tietäisin mitä kaikkea tuo tullessaan tämä hieno brändi. Huonokin kello kauas kuuluu vai miten se menikään.


      • yritetään
        mmmmmmm kirjoitti:

        sitä starttirahalla elää kuin lainarahalla. Laatutakuu on huono vaihtoehto, riskit on suuret. En lähtisi enää mukaan jos tietäisin mitä kaikkea tuo tullessaan tämä hieno brändi. Huonokin kello kauas kuuluu vai miten se menikään.

        kyllä "ei laatutakuuyrittäjäkin" joutuu kuule lainaa hankkimaan..vaan mistä ne siivouskoneet,välineet ym.tuhat asiaa hankitaan ja saadaan...


      • jepssssss
        yritetään kirjoitti:

        kyllä "ei laatutakuuyrittäjäkin" joutuu kuule lainaa hankkimaan..vaan mistä ne siivouskoneet,välineet ym.tuhat asiaa hankitaan ja saadaan...

        Totuushan on se että enemmän vasaran alle menee muita siivousyrityksiä kuin näitä franhising..


      • mmmmmm
        jepssssss kirjoitti:

        Totuushan on se että enemmän vasaran alle menee muita siivousyrityksiä kuin näitä franhising..

        ne keskuksessa väittää. Uskoo ken haluaa.


      • uskotonko
        yritetään kirjoitti:

        kyllä "ei laatutakuuyrittäjäkin" joutuu kuule lainaa hankkimaan..vaan mistä ne siivouskoneet,välineet ym.tuhat asiaa hankitaan ja saadaan...

        ei niihin tartte ottaa 35ooo ekee lainaa. Nää teidän aloittelioiden jutut ei enää uppoo vanhaan laattalaiseen. Noi jutut meille kerrottiin jo ekoissa koulutuksessa. Uskoin niitä minäkin, mutten enää.


      • onnekas
        yritetään kirjoitti:

        kuka tahansa aloittava yrittäjä ei laske tunteja..kyllä se on niin että pysyvät asiakassuhteet luodaan aluksi tunteja laskematta..omaa aikaa on laitettava peliin menestyäkseen.
        Laatutakuuyrittäjyys on mielestäni erinomainen vaihtoehto..kun tiedän kuitenkin siivousalan yrittäjiä (ei laatutakuu) jotka ovat alkuaikoja eläneet jopa starttirahalla!
        Kun lähtee yrittäjäksi(minkä tahansa alan) kyllä siinä on itse vastuussa kaikesta tuloksesta..

        päivää tuppaa tulee jos joka paikassa menee yliaikaa. päivässä vaik 4 paikkaa mitotettu yhteensä 8 tuntiin ja kaikissa menee tunti yli. 12 tuntia ja matkat päälle. Hoida vaan paikkas hyvin voi siitä sullekkin vähän kassanpohjalle jäädä. Saman saat työsuhteessa, lomatkin ja muut edut ja silti voi asiakkaat hoitaa hyvin. Amamatti myyjä tekee yleensä mitotukset oikein. Laatutakuu yrittäjänä ei ole varaa tehdä halpoja paikkoja. Kilpailu on kovaa ja rumaa tällä alalla.


      • nappasit?
        jepssssss kirjoitti:

        Totuushan on se että enemmän vasaran alle menee muita siivousyrityksiä kuin näitä franhising..

        Myyrmäelläkös kuulit? DDDDD


      • sinunkin
        nappasit? kirjoitti:

        Myyrmäelläkös kuulit? DDDDD

        liikkua muuallakin kuin Myyrmäessä


      • TmiSäihky
        bisnekset luistaa hyvin kirjoitti:

        Täällä myös yksi tyytyväinen laatutakuuyrittäjä...kun joku niitä niin kovasti peräänkuuluttaa..minulla ainakin on muuta ja järkevämpää tekemistä kuin todistaa täällä keskustelupalstoilla ruikuttajille pärjäämistäni...

        Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita ja tiesin tämän jo etukäteenkin,ettei Laatutakuu-yrittäjiä pahemmin kiinnosta lukea, vielä vähemmän osallistua näitten negatiivisten keskustelijoiden seuraan.
        Näillä näkymin keskustelu on tyrehtynyt kokonaan, mutta palataan taas jossain vaiheessa asiaan, kun näiltä tiimoilta keskustelua syntyy.


      • huomasitko
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita ja tiesin tämän jo etukäteenkin,ettei Laatutakuu-yrittäjiä pahemmin kiinnosta lukea, vielä vähemmän osallistua näitten negatiivisten keskustelijoiden seuraan.
        Näillä näkymin keskustelu on tyrehtynyt kokonaan, mutta palataan taas jossain vaiheessa asiaan, kun näiltä tiimoilta keskustelua syntyy.

        että tälläkin ketjuviestillä on ollut yli 4000 lukijaa? Eli huikeasti. Se että negatiivista palautetta tulee enemmän kertonee jostain. Mutta mitä miettivät ne tuhannet tyypit, jotka eivät ota kantaa puolesta tai vastaan?!?!??!


      • mikäs se siinä
        TmiSäihky kirjoitti:

        Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita ja tiesin tämän jo etukäteenkin,ettei Laatutakuu-yrittäjiä pahemmin kiinnosta lukea, vielä vähemmän osallistua näitten negatiivisten keskustelijoiden seuraan.
        Näillä näkymin keskustelu on tyrehtynyt kokonaan, mutta palataan taas jossain vaiheessa asiaan, kun näiltä tiimoilta keskustelua syntyy.

        tyrehtymä täällä on käynyt. Ei vain löydy niin hirveästi niitä positiivisiä yrittäjiä. Hyvä on, että näistä huonoista asiaosta keskustellaan vai oletko eri mieltä. Aika epätoivosia nämä sinunkin juttusi ovat olleet. Ei kauhean hyvää kuvaa anna ketjusta kun tänne olet tullut viisastelemaan.


      • niitä
        mikäs se siinä kirjoitti:

        tyrehtymä täällä on käynyt. Ei vain löydy niin hirveästi niitä positiivisiä yrittäjiä. Hyvä on, että näistä huonoista asiaosta keskustellaan vai oletko eri mieltä. Aika epätoivosia nämä sinunkin juttusi ovat olleet. Ei kauhean hyvää kuvaa anna ketjusta kun tänne olet tullut viisastelemaan.

        positiivisia yrittäjiä löytyy..täällä vaan yhdet ja samat tyypit on niin negatiivisella kannalla,ettei minuakaan hyvin pärjäävänä yrittäjänä kiinnosta keskustelu...miten se sananlasku:"koirat haukkuu ja karavaani kulkee".


      • Yrittäjä jo vuodelta 2000
        niitä kirjoitti:

        positiivisia yrittäjiä löytyy..täällä vaan yhdet ja samat tyypit on niin negatiivisella kannalla,ettei minuakaan hyvin pärjäävänä yrittäjänä kiinnosta keskustelu...miten se sananlasku:"koirat haukkuu ja karavaani kulkee".

        Olen aivan samaa mieltä. "Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!"
        Olen kyllä aivan ihmeissäni, että miksi täällä nyt aletaan haukkumaan ja epäilemään kirjoittavia yrittäjiä, sillä jokainen meistä puhuu omista kokemuksista. On kirjoittelu sitten pärjäävän yritttäjän tai epäonnistuneen yrittäjän, niin se on yhtä sallittua ja tärkeätä.


      • loistavaa!!!
        Yrittäjä jo vuodelta 2000 kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä. "Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!"
        Olen kyllä aivan ihmeissäni, että miksi täällä nyt aletaan haukkumaan ja epäilemään kirjoittavia yrittäjiä, sillä jokainen meistä puhuu omista kokemuksista. On kirjoittelu sitten pärjäävän yritttäjän tai epäonnistuneen yrittäjän, niin se on yhtä sallittua ja tärkeätä.

        ei kulje kauan. Ei ole välttämttä epäonnistunut yrittäjä se joka ei laatan kanssa pärjää. Iloinen olen puolestasi jos menee hyvin.


      • Lainaa muutkin..
        yritetään kirjoitti:

        kyllä "ei laatutakuuyrittäjäkin" joutuu kuule lainaa hankkimaan..vaan mistä ne siivouskoneet,välineet ym.tuhat asiaa hankitaan ja saadaan...

        Tottahan sitä lainaa muutkin joutuu ottamaan, vaan eriasia, että minnkälaisia summia! Muutama satku, jolla pystyy hankkimaan tarvittavat välineet päivittäiseen käyttöön. Koneet, vesi-imurit sun muut vuokrataan tarvittaessa, niinhän laattalaisetkin tekee. Mitään järkeä hankkia kalliita koneita, joita käyttää vain pari kertaa vuodessa peruspesuihin jne.


      • tästä
        Lainaa muutkin.. kirjoitti:

        Tottahan sitä lainaa muutkin joutuu ottamaan, vaan eriasia, että minnkälaisia summia! Muutama satku, jolla pystyy hankkimaan tarvittavat välineet päivittäiseen käyttöön. Koneet, vesi-imurit sun muut vuokrataan tarvittaessa, niinhän laattalaisetkin tekee. Mitään järkeä hankkia kalliita koneita, joita käyttää vain pari kertaa vuodessa peruspesuihin jne.

        laatutakuun yhteyshenkilökin varoitti, ettei kannata hankkia koneita, jos niillä ei ole paljoa käyttöä. Vuokraus on parempi vaihtoehto.


      • savunaama
        tästä kirjoitti:

        laatutakuun yhteyshenkilökin varoitti, ettei kannata hankkia koneita, jos niillä ei ole paljoa käyttöä. Vuokraus on parempi vaihtoehto.

        tämä yhteyshenkilö olla enää töissä siellä. Puhu vissiin liikaa asiaa.


      • oli duunissa
        savunaama kirjoitti:

        tämä yhteyshenkilö olla enää töissä siellä. Puhu vissiin liikaa asiaa.

        ja jatkaa vielä edelleenkin.


      • PASKAONPASKAA
        jarru, jonka kirjoitti:

        takia en suosittele tätä ketjua kenellekkään. En ennenkuin yrittäjille tulee joku suoja lt:n suoranaista kusetusta vastaan!!!! Älkää ostako sikaa säkissä! Vaatikaa, että ostatte koko paketin vasta kun olette koesiivonneet kohteita vaikka kuukauden. Ei kukaan osaa laskea näitä etukäteen. Mistä uusille yrittäjille olisi sellainen taito voinut karttua! Sitä vaan luottaa tyhmästi ja huomaakin pian tekevänsä melkein ilmaista työtä. Kyllä pitäisi laatutakuun tätä asiaa oikeasti pohtia, jos mieli uusia yrittäjiä saada. Miksi ei voisi pelata reilua peliä????? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.

        KOHTEIDEN LIKAISUUTTA EI VOI TIETÄÄ KUKAAN. ON KAIKENLAISIA MITOTUKSIA, MUTTA KÄYTÄNTÖ VOI OLLA MITÄ VAAN. TIEDÄN ALALLA OLLEENA. NUO SURVOO KAIKENLAISIA SOPIMUKSIA VAAN SIKSI, ETTÄ SAAVAT KOHTEITA. EI KUKAAN VOI TIETÄÄ MINKÖLAISET TAVAT JA ASIAKKAAT ON KUSSAKIN LIIKETILASSA TAI PAIKASSA. SAMOIN NOIDEN KOHTEIDEN HENKILÖKUNTA. KAIKILLA EI OLE KÄYTÖSTAPOJA. YRITTÄJILLÄ EI OLE KUNNOLLISTA SUOJAA RIITATILANTEISSA


    • laskuttavat

      joulunalussiivoista,kun on normaalia enempi sitä hommaa, eikä onnistu normaaliaikataulun puitteissa?

      • TmiSäihky

        Meillähän on sovitut kuukausiveloitukset,päinvastoinhan meillä jää siivouskertoja väliin, eli emme veloita mitään ylimääräistä.


      • emma
        TmiSäihky kirjoitti:

        Meillähän on sovitut kuukausiveloitukset,päinvastoinhan meillä jää siivouskertoja väliin, eli emme veloita mitään ylimääräistä.

        Mutta mutta....kyllähän jos asiakastiloissa on ollut joulupippalot ja aiheuttaa lisätyötä, tottakai laskutetaan. Asiakkaalle laitetaan vain ennen jouluaikaa viesti, ettei tälläiset kuulu siivoussopimukseen. Ja se että jää kertoja väliin, kuuluu jäädäkkin , koska kerroin on laskettu niin että arkipyhät on pois...


      • TmiSäihky
        emma kirjoitti:

        Mutta mutta....kyllähän jos asiakastiloissa on ollut joulupippalot ja aiheuttaa lisätyötä, tottakai laskutetaan. Asiakkaalle laitetaan vain ennen jouluaikaa viesti, ettei tälläiset kuulu siivoussopimukseen. Ja se että jää kertoja väliin, kuuluu jäädäkkin , koska kerroin on laskettu niin että arkipyhät on pois...

        Totta puhut, että esimerkiksi pikkujoulujuhlien jälkeisestä siivouksesta veloitetaan erikseen, jos juhlinnan jälkeinen siivouksen tarve on "huomattavasti" normaalia siivousta suurempi.


      • ÄMMÄT
        TmiSäihky kirjoitti:

        Totta puhut, että esimerkiksi pikkujoulujuhlien jälkeisestä siivouksesta veloitetaan erikseen, jos juhlinnan jälkeinen siivouksen tarve on "huomattavasti" normaalia siivousta suurempi.

        VARMAAN KIVA SIIVOILLA YRJÖJÄ, KUSIA JA MUITA SIKAILUJA PARIN EURON KOROTUKSELLA NORMAALI PALKKAAN. TAITAA SIITÄKIN KETJU NÄPLÄTÄ SUURIMMAN OSAN. ON VARMAAN HIENOJA KERTOIMIA YKSIN KERTAISESSA TÖISSÄ. KYLMÄSSÄ, VETOISESSA TAI KUUMASSA JA HIKISESSÄ, VITUTTAA KUN JOKU SELITTÄÄ JOSTAIN KERTOIMISTA. REUMAT, HERMOPINTEET JA VASTAAVAT VAIVAT AIKA MONELLA KESKI-IKÄISELLÄ. TURHA ON KAUNISTELLA PASKA-ALAA TAI PAIKKAA. EI TÄNNE MUUTEN KUKAAN KIRJOITTELISI TAI VUODATTAISI. KUN KAIKKI ON HYVIN, NIIN KUKAAN EI PUHU MITÄÄN, ON VAIN TYYTYVÄISENÄ HILJAA JA NAUTII TYÖN TULOKSESTA JA VAPAA-AJASTAAN.


    • Kaikilla ei sisua oo

      Olen nyt vierestä kattonut, työntekijänä siivousalan yrittäjän arkea melkein 10 v. Ei ole hänellä helppoa ollut ja firmakin on kaatunut 3 kertaa. Hänen oma nimensä meni, toiminimessä heti alussa. Nyt on Oy. Työntekijöitä meidän lisäksi vain yksi, ja tälle yrittäjälle jää kuukaudessa rahaa vain karvan yli sen, mitä hän meille maksaa. Asiakkaat ovat pääsääntöisesti olleet tyytyväisiä, mutta osa muuttanut, tai firmat menneet nurin. Jouluna on kiire eikä aikaa perheen menoihin, kesäisin hän on 3 vuonna voinut pitää yrittäjän 6vk loman, muinavuosina ei ollenkaan. Töitä ollaan hänen kanssa kellon ympäri välillä tehty, että saadaan valmiiksi, mitä luvattu ja että toimeentulo kaikilla pysyy. Hän ei ole laatutakuu yrittäjä. Minä ajattelin sitä kautta nyt itse yrittää, ei se voi olla normaalia yrittämistä kamalampaa.
      Ja lainasta....Tämä tuttuni on ottanut lainaa 3 kertaa, aina firman kaatuessa yht.40t€ lainaa (pakettiauto, siivousvälineet joka kohteeseen, pesuaineet, työntekijöiden ja oma vakuutus, työkohteiden vakuutukset esim. tavaroiden rikkoutuminen ym. työvaatteet, henk.koht suojat. Esim 7 kohteessa on firman imuri käytössä) Ja nämä pitää olla, ennen kuin päivääkään olet vielä siivonnut! Uutta firmaa pystyyn vaan aina, kun ei osaa/halua muuta.

      • simbanen

        Voi raukka parkoja kun halpaan olette menneet. Tänäpäiväna virolaiset firmat tekee niin halvalla, ettei pysty suomalainen samaan kaikkineen kuluineen. Te maksatte vielä rojaltit muut toimistonne keksimät kulut päälle. Mitä jää ittellenne. Toivottavasti pääsette äkkiä eroon moisesta.


      • KOETTUON

        TOTTA, MILLÄ ITE TEKIJÄT ELÄÄ, KUN FIRMA TAI KETJU NÄPLÄÄ KAIKEN "VOITON" TAI TULOKSEN. SAMA OLISI OLLA RIVISIIVOOJANA, PARHAASSA TAPAUKSESSA SAA PAREMPAA PALKKAA KUIN KUSETETUT LAATUTAKUU YRITTÄJÄT. EN OLE TIPPAAKAAN KATEELLINEN ALALLA OLLEENA. SÄÄLIKSI KÄY TEKIJÖITÄ, MUTTA EI KETJUA. EI IHAN FIKSULTA VAIKUTTANUEENT KETJUN EDUSTAJAT, IHMETTELEN VAAN MITEN JOKU ALKAA NOIDEN KANSSA MIHINKÄÄN SOPIMUKSEEN, JOS ALKULÄHDÖSSÄ PITÄÄ MAKSAA JOKU 30000€ JA MUUTKULUT JA YRITYKSEN PERUSTAMISKUSTANNUKSET PÄÄLLE. 30000€ SAA AIKA PALJON MARKKONOIDA JA LOPUKSI SAA PAREMMAN TULOKSEN TAI ITELEEN JÄÄ ENEMMÄN KUIN TUON KETJUN KOHTEISSA. TUOLLA HINNALLA SAA JO KUNNON AUTONKIN JA KAIKKEA MUUTA TARPEELISTA, MITÄ YRITTJÄJÄ TARVITSEE TUOSSA TYÖSSÄ. PUHUN KOKEMUKSESTA, ENTISENÄ ALAN YRITTÄJÄNÄ JA TYÖNTEKIJÄNÄ. EI OLE STESSIÄ JOS ON PALKKATÖISSÄ, JOS AIKA EI RIITÄ SIIVOUKSEEN NIIN VOI SANOA ETTÄ SIIVOA ITE TAI EDES KOKEILE. TUSKIN ROUVA TAI HERRA JOHTAJA VIITSII NÄPPIÄÄN ENÄÄN LIATA KUN JOHTAJAKSI ON PÄÄSSYT, EI OMA ARVOSTUS ANNTASI PERIKSI ALENTUA ENÄÄN SIIVOAMAAN. KANNATTAA KATSOA MIHIN PAPERIIN NIMENSÄ LAITTAA, KUN SOPIMUS KESTÄÄ 5 VUOTTA, EIKÄ JATKOSTA OLE TAKEITA. 5V. ON AIKA PITKÄPUTKI THDÄ TÖITÄ ILMAN LOMIA, MUTTA VAIKKA OISI KUIN PASKAMAISIA PAIKKOJA NIIN TEHTÄVÄ ON VAIKKA KUINKA UUVUTTAISI. MONI PIEN YRITTÄJÄ JOUTUU ENNEN AIKAISELLE ELÄKKEELLE UUPUMISEN VUOKSI JA TIETYSTI MUU FYYSINEN RAIHNAISUUS ARSINKIN FYYSISILLÄ ALOILLA. SÄÄLIKSI KÄY TEKIJÖITÄ. ON VARMAAN LAATUTAKUU ASIAKKAILLE, KUN ON PAKKO TEHDÄ HYVIN VAIKKA OLOSUHTEET OLISI HUONOT. EI KOVIN INHIMILLISTÄ TOIMINTAA TEKIJÖITÄ KOHTAAN.


      • KUSETUSTA

        LAINAT TARVII AINA JONKU VAKUUDEN. EI PANKIT NOIN VAIN SYYDÄ RAHAA YRITYKSIIN, VIELÄ VHEMMÄN KUIN JOHONKIN ASUNTOLAINAAN. TYÖNTEKIJÖILLÄ ON TES, MIKSI VEDÄTTE YMPÄRIPYÖREITÄ KUIN MUUTEN SAISI OLLA 8 H/VRK TÖITÄ JA YLIMENEVÄLTÄ YLITYÖKORVAUKSET. IHMEKKÖS TUO, JOS FIRMA EI PYSY PYSTYSSÄ. IHALTAVAA TUKEE TYÖNTEKIJÖILTÄ YRITTÄJÄÄ KOHTAAN.


    • TIEDETÄÄN

      JOHTAJAKO TAAS MAINOSTAAOMAA FIRMAANSA, ON MUITAKIN HYVIÄ FIRMOJA EI LAATUTAKUUKAAN AINUT OE SARJASSAAN. PAREMIAKIN ON NÄHTY JA KOETTU

    • Anonyymi

      Kirjoitin sopparin kolme vuotta sitten ja nyt kaikki päin helv. Tänään olen sopinut jättäväni ketjun taakseni. Vaihtoehdot oli : itsemurha, konkurssi tai itsemurha ja konkurssi. Lupasivat palata korvausvaatimuksen merkeissä. Arvio, kun haluan keskeyttää kesken sopimuskauden 27000 4500 euroa ×16 melko kallista, mutta vissiin laillista.

    • Anonyymi

      Tämä yritys käyttää häikäilemättömästi pakolaisten ahdinkoa hyväkseen ja polkee palkkoja! Kuulemaan mukaan Tampereella maahanmuuttajille maksetaan puoli palkkaa ja sopimukset ovat verrattavissa ihmiskauppaan! Kuinka vitun alas meidän yhteiskunta on vajonnut!?

    • Anonyymi

      Polkee yrittäjiä sopimusehdoissa ja palkoissa jne. Huijausta!

      • Anonyymi

        Älkää herrajumala menkö tuonne töihin.


    • Anonyymi

      Paska firma

    • Anonyymi

      Huonointa työn jälkeä mitä olen nähnyt alalla

    • Anonyymi

      täysin pelle firma,mitä tulee lumitöihin....ei toimi fransaising periaatteella,kun ei ole työkaluja,,,vain moppi ja rätti yritys

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe